Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE FERRERIES

Núm. 758481
Aprovació de les bases i la convocatòria per a la creació d’una borsa extraordinària de treball per a poder ser nomenades/ts com a personal funcionari interí, per a cobrir les necessitats urgents existents a la Policia Local de l’Ajuntament de Ferreries

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant la Resolució de Batlia núm. 759 de data 02 de novembre de 2023, s'ha resolt el següent:

«Primer. Aprovar les bases i la convocatòria del procés selectiu mitjançant el sistema de concurs, per la cobertura, amb caràcter interí, d'una plaça de policia local, corresponent a de l'escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe policia local, grup de classificació C1, que s'adjunten com annex.

Segon. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb el contingut de les bases, per a general coneixement i als efectes que corresponguin.»

 

A Ferreries, signat en la data de la signatura electrònica (30 de novembre de 2023)

El batle Pedro Pons Huguet   

 

BASES ESPECÍFIQUES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALL PER COBRIR, AMB PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ, NECESSITATS URGENTS EXISTENTS A LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE FERRERIES

Primera. Objecte, procediment de selecció i normativa

1. L'objecte de la convocatòria és la constitució d'una borsa de treball de personal funcionari interí corresponen a l'escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe policia local, grup de classificació C1, de l'Ajuntament de Ferreries per cobrir necessitats urgents.

2. La selecció dels aspirants s'efectuarà mitjançant concurs.

3. S'aplicaran a aquest procediment la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears com la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

4. Els nomenaments com a personal funcionari interí que s'efectuïn a les persones aspirants d'aquesta borsa seran conformes amb l'article 41.2 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, pel Decret llei 6/2021 i el Decret llei 6/2022. Es podran ocupar llocs de treball per personal funcionari interí nomenat per al desenvolupament de funcions pròpies del personal funcionari de carrera, sempre que es produeixi alguna de les circumstàncies següents:

a. L'existència de places vacants quan no sigui possible cobrir-les amb personal funcionari de carrera incloses en l'oferta pública d'ocupació del mateix any o la de l'any següent. La vigència màxima del nomenament serà de tres anys improrrogables, el transcurs dels quals determina, en tot cas, el cessament del funcionari interí.

 

b. La substitució transitòria de les persones titulars.

5. La convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de l'Ajuntament.

Segona. Requisits i condicions de les persones aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els requisits següents:

a. Tenir la nacionalitat espanyola.

b. Tenir divuit anys complerts.

c. Estar en possessió del títol de batxillerat o títol de tècnic/a o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, haurà d'aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació i Formació Professional.

d. Tenir el diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de policia local expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears i amb plena validesa.

e. No patir malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o disminueixi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

f. No haver estat separat/ada del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat/ada per a l'exercici de la funció pública.

g. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h. Posseir els permisos de conduir dels tipus A2 i B en vigor.

i. Comprometre's a portar armes i, si és procedent, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

j. Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana. Els certificats seran els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts en l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.

Tercera. Sol·licituds i termini de presentació

1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud de l'annex 2.

Les sol·licituds de participació en la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, es presentaran al Registre d'Entrada de l'Ajuntament de Ferreries, o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El model de sol·licitud que han d'utilitzar les persones aspirants estarà disponible al web municipal (www.ajferreries.org).

2. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils comptadors de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. Juntament amb la sol·licitud degudament emplenada han adjuntar la documentació següent:

a. Còpia del DNI i títol exigit per prendre part en la convocatòria.

b. Còpia del diploma d'aptitud del curs de formació bàsica, expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP).

c. Una declaració responsable que l'aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds. (Annex 2)

d. Acreditació del coneixement de la llengua catalana del nivell B2, de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball en l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

e. Una relació dels mèrits aportats. (Annex 3)

f. La documentació acreditativa dels mèrits al·legats.

g. Còpia dels permisos de conduir dels tipus A2 i B en vigor.

4. Els mèrits de les persones candidates s'han d'acreditar amb la presentació de l'original o una còpia de la documentació següent:

a. Curs de capacitació: certificat en vigor de l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual opta.

b. Serveis prestats com a policia local: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

Quarta. Òrgan de selecció

1. L'òrgan encarregat de la selecció és el tribunal qualificador. Aquest es determinarà per resolució d'alcaldia i la seva composició s'haurà de publicar, juntament amb la llista definitiva d'admesos i exclosos, al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament de Ferreries.

2. L'òrgan de selecció serà col·legiat i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, procurant així mateix la paritat entre dona i home. La seva composició haurà de ser predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de la titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades.

3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no podran formar-ne part els representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu amb aquestes funcions de vigilància han d'estar acreditats i, com a màxim, pot haver-n'hi un o una per cada sindicat, amb un màxim de quatre en cada procediment.

4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no es pot exercir en representació o a compte de ningú.

5. El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres i pel mateix nombre de suplents:

a. President/a: designat/ada per l'Ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b. Vocals: un persona proposada per la Direcció General que sigui competent en matèria de coordinació de policies locals; una altra proposada per l'Escola Balear d'Administració Pública, i una altra designada per l'Ajuntament convocant.

c. Secretari/ària: designat/ada per l'Ajuntament convocant, amb veu i vot.

6. El tribunal podrà acordar la incorporació, a les seves tasques, de personal assessor o especialista en totes o alguna de les proves, que podrà actuar amb veu però sense vot.

7. El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/ària. Les seves decisions s'adoptaran per majoria.

8. Els membres del tribunal s'hauran d'abstenir d'intervenir i notificar-ho a l'autoritat convocant quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

9. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Són funcions del tribunal qualificador:

a. Valorar els mèrits al·legats i acreditats pels aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.

b. Requerir, si s'escau, les persones aspirants que hagin acreditat mèrits amb defectes formals perquè els corregeixin o quan sigui necessari un aclariment d'algun dels mèrits acreditats dins del termini i en la forma escaient.

c. Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.

d. Resoldre les reclamacions presentades, dins del termini i en la forma escaient, pels aspirants.

e. Elevar a l'Alcaldia la composició definitiva de la borsa.

Els mèrits acreditats pels candidats es valoraran d'acord amb el barem que s'adjunta com a annex 1.

Cinquena. Concurs

1. La valoració de la fase de concurs es durà a terme tenint en compte el barem de mèrits estipulats en l'annex 1.

Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, el tribunal qualificador publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament una llista de les puntuacions obtingudes pels aspirants (per blocs i total), amb indicació del número de document nacional d'identitat. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.

2. Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils comptador de l'endemà de la publicació de la llista per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs.

Sisena. Publicació de la borsa definitiva

1. Resoltes, si s'escau, les reclamacions, el tribunal qualificador elaborarà una llista definitiva amb totes les persones aspirants a formar part de la borsa, per ordre de la puntuació obtinguda, que elevarà al batle perquè en dicti la resolució corresponent.

2. La borsa es publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda per cadascuna, amb indicació del número de document nacional d'identitat.

3. La vigència de la borsa és de dos anys.

Setena. Funcionament de la borsa

En haver-hi una vacant, si fa falta proveir-la, d'acord amb l'article 41 de la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017, es podrà nomenar una persona funcionària interina.

1. S'ha d'oferir el lloc a les persones incloses en la borsa, d'acord amb l'ordre de prelació, i que es trobin en la situació de disponible.

Si la persona accepta el nomenament haurà d'aportar la documentació acreditativa del compliment dels requisits per participar en la convocatòria objecte de declaració responsable en el termini de 5 dies abans de la presa de possessió, en cas de no haver-ho aportat anteriorment.

L'empat de puntuació en l'ordre de prelació es resoldrà tenint en compte, successivament, els criteris següents:

a. Més puntuació en el concepte de serveis prestats.

b. Més puntuació en el concepte de nota del curs de capacitació.

2. Estaran en situació de no disponibles les persones integrants de la borsa que en el moment de la crida no acceptin l'oferta per:

  • Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, adopció o acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills per qualsevol dels supòsits anteriors.
  • Estar prestant serveis com a personal funcionari de carrera o interí de la Policia Local en un municipi de les Illes Balears.
  • Patir malaltia o incapacitat temporal.

En cas d'indisponibilitat es mantindrà l'ordre en la borsa, però en situació de no disponible, i es cridarà l'aspirant següent.

Mentre l'aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa no se li oferirà cap lloc de treball corresponent a aquesta convocatòria.

Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l'Ajuntament la finalització de les situacions d'indisponibilitat en un termini màxim de tres dies hàbils a comptar des que finalitzi la circumstància al·legada.

3. Estan en situació de disponibles la resta d'aspirants de la borsa i, per tant, se'ls podran oferir llocs de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.

4. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en què s'ha de presentar. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat, s'entendrà que hi renuncia.

5. A les persones aspirants que renunciïn de manera expressa o tàcita –d'acord amb el punt anterior d'aquestes bases–, se les ha d'excloure de la borsa de treball, tret que al·leguin dins del termini establert en l'apartat anterior la concurrència d'alguna de les circumstàncies d'indisponibilitat, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents.

6. Quan la persona seleccionada per mitjà d'aquesta borsa cessi en el lloc de treball, tret de si és per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia. La renúncia voluntària d'un funcionari o una funcionària interina al lloc de treball que ocupa així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat suposen la seva exclusió de la borsa de treball, llevat dels casos de força major.

Vuitena. Recursos i impugnacions

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública es publicaran al tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal (www.ajferreries.org).

En tot el que no es preveu en aquestes bases i en la normativa específica de les policies locals s'aplicarà supletòriament la normativa reguladora de funció pública definida a l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Contra aquesta convocatòria i les bases, que posen fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar-hi un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovades, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició, es podrà interposar directament un recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptador de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

ANNEX 1 BAREM DE MÈRITS

El tribunal avaluarà els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acords amb el barem següent:

1. Valoració del curs de capacitació

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts.

2. Valoració dels serveis prestats

Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,5 punts per mes, fins a un màxim de 30 punts.

Els serveis prestats com a auxiliar de policia o auxiliar de policia turístic o de temporada únicament es valoraran, en la forma prevista en l'apartat anterior, quan s'hagin prestat en municipis sense cos de Policia Local.

 

 

ANNEX 2 SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ AL PROCEDIMENT SELECTIU DE L'AJUNTAMENT DE FERRERIES 

 

DNI núm.:

 

(Nom i cognom)

 

Domicili a

 

Núm.:

 

(Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)

 

Codi postal

 

Telèfon

 

A/e

 

EXPÒS: 

Que he tingut coneixement de la convocatòria:

 

 

(Nom de la convocatòria)

les bases de la qual van ser publicades:

 

 

(BOIB -data i núm.-; web municipal -data de l'anunci-, etc.)

Que reunesc totes i cadascuna de les condicions exigides en les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.

AUTORITZ que l'Administració tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria i em compromet a provar documentalment totes les dades que consten en aquesta sol·licitud.

Per tot el que he exposat,

SOL·LICIT:

Prendre part en aquesta convocatòria. 

 

,

d

de 20

[Signatura]

 

 

 

 

 

AL SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE FERRERIES