Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 756097
Aprovació definitiva de l'ordenança per a la regulació del comerç en mercats ambulants situats en sòls privats en el municipi de Santa Eulària des Riu
Mitjançant acord del Ple de data 26 d'octubre de 2023, es va aprovar definitivament l'ordenança per a la regulació del comerç en mercats ambulants situats en sòls privats en el municipi de Santa Eulària des Riu, una vegada resoltes les reclamacions presentades i incorporades a la mateixa les modificacions derivades de les al·legacions estimades en els termes indicats en l'informe jurídic, el text complet del qual es publica a l'efecte de l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears:
ORDENANÇA PER A LA REGULACIÓ DEL COMERÇ A MERCATS AMBULANTS UBICATS EN SÒLS PRIVATS EN EL MUNICIPI DE SANTA EULÀRIA DES RIU
ÍNDEX
PREÀMBUL
Article 1. Objecte
Article 2. Persona promotora i autorització
Article 3. Els comerciants a mercat ambulant privat
Article 4. Envasament, etiquetatge, mesurament, presentació i publicitat
Article 5. Fulls de reclamacions i devolució de productes
Article 6. Rebaixes
Article 7. Condicions higiènico-sanitàries, control i seguretat
Article 8. Inspeccions de consum i controls
Article 9. Règim sancionador
Article 10. Mesures cautelars
Article 11. Infraccions
Article 12. Sancions
Article 13. Persones responsables
Article 14. Prescripció i caducitat
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
DISPOSICIÓ FINAL
ANNEX: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE
PREÀMBUL
La venda fora de l'establiment comercial permanent constitueix una modalitat de venda arrelada a la cultura popular, que ha adquirit actualment, per circumstàncies de diversa índole, una dimensió apreciable. En particular, en el municipi de Santa Eulària des Riu, l'existència en sòl privat d'una sèrie de mercats ambulants de llarga tradició i amb gran impacte turístic a manera de reclam i formació de la pròpia imatge com a destinació turística, justifiquen de manera sobrada l'elaboració d'un marc normatiu i regulador de la realitat esmentada.
La importància que ha adquirit aquest tipus de venda ambulant en el sector de la distribució a la menuda d'àmbit turístic exigeix l'adopció de mesures tendents a garantir, d'una banda, la realització d'aquesta activitat en el marc dels principis que inspiren la regulació de l'activitat comercial i, d'una altra, el respecte i garantia dels drets legítims dels consumidors i usuaris, la racionalització de l'oferta en funció de la capacitat de consum de la població i una ordenació dels usos concurrents de la via pública en què aquesta activitat habitualment es desenvolupa.
La Llei reguladora de bases de règim local, en reconèixer als municipis competències en matèria de mercats a l'art. 25, 1.2 del Decret de 17 de juny de 1955, pel qual s'aprova el Reglament de serveis de les corporacions locals, els articles 53 a 55 i 63 a 71 de la Llei 7/1996, de 15 de gener, d'ordenació del comerç a la menuda i la Llei 11/2014, de 15 d'octubre, de comerç de les Illes Balears, faculten els municipis per a l'exercici de les potestats necessàries per dur a terme aquesta competència, dins el marc de la legislació de l'Estat i de les comunitats autònomes.
Amb aquest propòsit, s'ha elaborat la present Ordenança, que té per objecte regular el procediment i condicions per a l'exercici de la venda en mercats ambulants de gestió particular ubicats en sòl privat en el terme municipal de Santa Eulària des Riu. Tot això, en compliment de la normativa vigent, i en particular de la Directiva 2006/123/CE, per la qual s'imposa a tots els estats l'obligació d'eliminar totes les traves jurídiques i les barreres administratives a la llibertat d'establiment i de prestació de servei i en concret en la regulació que s'estableix en el capítol II relatiu a l'autorització de venda ambulant i no sedentària i registre, i el que estableix el capítol III, a la disposició derogatòria única b, quan estableix que totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposin al que estableix aquest Reial decret.
Article 1. Objecte
1. La present Ordenança té per objecte la regulació del comerç en mercats ambulants ubicats en espais de titularitat privada en el terme municipal de Santa Eulària des Riu, dins l'àmbit de les competències municipals i del marc normatiu estatal i autonòmic.
2. Es considera comerç en mercats ambulants en espais de titularitat privada el realitzat per comerciants regularment amb una periodicitat determinada en llocs prèviament establits per una persona promotora o conjunt de persones promotores en sòl privat, fora d'un establiment comercial permanent, amb ús d'instal·lacions transportables o mòbils, en dates i horaris admesos per l'Ajuntament, en la forma i condicions que s'estableixen a la present Ordenança.
3. El comerç ambulant en aquest municipi, en espais de titularitat privada, s'exerceix de conformitat amb aquesta Ordenança en aquells mercats ambulants o espais habilitats amb aquesta finalitat que prèviament hagin obtengut la declaració d'interès turístic municipal d'aquest Ajuntament, això sens perjudici del compliment de la restant normativa aplicable.
Article 2. Persona promotora i autorització
1. Per raons d'interès general, basades en l'ordre públic, seguretat, sanitat i salubritat pública, defensa dels drets dels consumidors i usuaris i de la lliure competència, la instal·lació d'un mercat ambulant en sòl privat necessita la presentació d'una declaració responsable de la persona promotora o conjunt de persones promotores, prèviament a la instal·lació i inici del mercat ambulant, en què n'identifiqui l'objecte. A aquest efecte, la vigència de la dita declaració responsable com a títol habilitant s'estableix per un període d'un any des de la presentació.
2. La persona promotora d'un mercat ambulant en sòl privat ha de presentar una declaració responsable davant l'Ajuntament, segons model que s'adjunta a l'annex d'aquesta Ordenança, en què s'acredita estar en possessió i/o complir, almenys, els extrems següents:
a) Titularitat o disponibilitat del sòl.
b) Declaració d'interès turístic municipal.
c) La normativa urbanística aplicable.
d) Estar en possessió de les autoritzacions sectorials que siguin procedents.
e) Estar en possessió d'un reglament intern de funcionament.
f) Estar al corrent de pagament amb l'Administració local.
g) No haver estat sancionat de manera ferma per la comissió d'una infracció greu o molt greu de les establides a la present Ordenança així com en matèria d'activitats, urbanisme i medi ambient, durant el darrer any.
h) El compliment de les normes restants que pogués establir l'Ajuntament a través de les ordenances municipals.
3. A la declaració responsable que es presenti s'ha d'adjuntar, així mateix, la documentació següent:
a) Memòria tècnica descriptiva, firmada per tècnic o tècnica competent, que comprengui el disseny del recinte; superfícies, nombre, dimensions i característiques dels llocs; serveis; mesures de seguretat; mesures i dispositius sanitaris; mesures de recollida i gestió de residus i pla de neteja de la zona i rodalies; incidència en la mobilitat i en el trànsit rodat, i zones afectes a aquest, com aparcaments i altres possibles dependències.
En el cas que el mercat ambulant pretès no hagi variat respecte a l'any anterior i no hi hagi hagut canvis de normativa que l'afectin, es pot substituir aquesta memòria tècnica per un certificat tècnic, firmat per tècnic o tècnica competent, que acrediti que es mantenen les condicions de la memòria tècnica presentada anteriorment i que la normativa aplicable no ha variat.
b) Pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil i el corresponent justificant de pagament de la contractació, amb un capital mínim assegurat de 600.000 euros i una garantia mínima per víctima d'almenys 150.000 euros.
c) Pla d'emergència i autoprotecció i la corresponent inscripció en el registre general de plans d'autoprotecció de les Illes Balears, en el cas que sigui establit segons el Decret 8/2004, de 23 de gener, pel qual es desenvolupen determinats aspectes de la Llei d'ordenació d'emergències a les Illes Balears o norma que la substitueixi.
En el cas que ja hagin estat presentats davant l'Ajuntament el dit pla d'emergència i autoprotecció i la inscripció en el registre corresponent, i el mercat ambulant pretès correspongui amb el dit pla d'emergència i autoprotecció, no és necessària la presentació.
d) Relació de comerciants que hagin de desenvolupar l'activitat en el mercat ambulant, degudament identificats, i indicar per a cada un el tipus de producte que comercialitzen o el servei que presten.
4. Prèviament a la data d'inici de l'exercici del mercat ambulant s'ha de presentar davant l'Ajuntament un certificat tècnic emès per tècnic o tècnica competent en què es certifiqui que la implantació dels llocs i instal·lacions per a l'exercici del mercat ambulant han estat realitzats complint la normativa sectorial establida i que s'està en possessió, així mateix, de les autoritzacions sectorials, posades en servei i registres corresponents.
En tot cas, els comerciants han d'instal·lar els llocs assegurant-se de l'ancoratge correcte i altres instal·lacions perquè aquests llocs no suposin un risc per a la seguretat de les persones, ni per a la salubritat o el medi ambient. Així mateix, la instal·lació elèctrica de què disposin aquests llocs ha de ser executada mitjançant elements homologats i amb el marcatge CE corresponent.
5. L'Ajuntament pot repercutir a la persona promotora del mercat ambulant en sòl privat, a banda de les taxes/impostos municipals i/o preus públics que s'estableixin, les despeses ocasionades per les actuacions realitzades per al manteniment de la neteja i accessibilitat del recinte i els voltants, així com qualsevol altra repercussió que legalment es pugui reclamar.
6. Les dates de celebració dels diferents mercats ambulants que es celebrin no poden solapar-se entre si, per la qual cosa l'Ajuntament es reserva discrecionalment la potestat de regular-ne les dates i horaris de celebració a fi de gestionar de forma eficient i mesurada en atenció al control correcte de l'ordre públic i la racionalització de l'ús dels diferents serveis municipals que participen en la vigilància, control de la circulació, neteja i gestió d'aquests esdeveniments.
7. L'Ajuntament, mitjançant resolució motivada, pot modificar les dates i horaris en què es desenvolupi el mercat ambulant o fins i tot suspendre'l en relació amb la celebració d'esdeveniments concrets o el sorgiment de circumstàncies de força major que puguin ser incompatibles amb l'organització i gestió correcta de aquesta activitat de venda ambulant.
8. L'incompliment de la persona promotora de les condicions inherents a la declaració responsable presentada, així com les inexactituds, falsedats o omissions de caràcter essencial, determina automàticament la pèrdua de vigència, previ procediment administratiu declaratiu tramitat a aquest efecte, i és aplicable igualment el règim sancionador previst en aquesta Ordenança en allò que li sigui aplicable.
9.- La declaració responsable ha de presentar-se amb una antelació mínima de 30 dies hàbils respecte de la data d'instal·lació i inici del mercat ambulant.
10. La titularitat de l'autorització és personal i en cap cas no és transmissible.
11. L'horari d'obertura i clausura fixat per la persona promotora de l'activitat a la corresponent declaració responsable ha d'estar exposat a l'entrada en el recinte i no pot superar com a hora de tancament límit les 23.30 hores, llevat dels mesos de juliol i agost, en què aquesta hora de tancament límit pot ser les 24.00 hores.
12. Les modificacions de la declaració responsable que es presentin, ja siguin relatives a l'ampliació del mercat ambulant, l'establiment de noves regles de règim intern específiques o altres canvis substancials de similar tipologia, s'han de comunicar mitjançant la presentació de nova declaració responsable, vinculada a l'original i sense que això suposi una variació en la vigència temporal d'un any.
Article 3. Els comerciants a mercat ambulant privat
1. Els comerciants que hagin de desenvolupar l'activitat en un mercat ambulant privat han de complir els requisits establits en aquesta Ordenança i la resta d'ordenances municipals i en les altres normes d'aplicació.
2. El procediment de selecció i adjudicació dels llocs de venda en un mercat ambulant privat es subjecta al procediment que estableixi la persona promotora en el reglament intern de funcionament.
3. Les relacions entre la persona promotora del mercat ambulant privat i els comerciants es regeixen pel Codi de comerç i altres normes de dret mercantil en tot el que no preveu aquesta Ordenança i la resta de normativa municipal aplicable.
Article 4. Envasament, etiquetatge, mesurament, presentació i publicitat
1. Tots els productes comercialitzats en la modalitat de venda ambulant han de respectar les normes vigents sobre envasament, etiquetatge, presentació i publicitat, amb les especificacions que marqui la normativa específica aplicable en cada cas. Els productes posats a la venda han d'estar degudament etiquetats. Les instruccions d'ús i manteniment han de figurar, almenys, en espanyol.
2. Els llocs que expenguin productes al pes o mesura han de disposar de tots els instruments degudament calibrats que siguin necessaris per a mesurar-los o pesar-los.
Article 5. Fulls de reclamacions i devolució de productes
1. Els llocs i enclavaments autoritzats per a l'exercici de la venda han de tenir a disposició d'usuaris i consumidors fulls oficials de reclamacions a disposició dels consumidors en els idiomes oficials a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. A més, han d'estar en els següents idiomes: espanyol, anglès, francès i alemany.
2. L'existència d'aquests fulls de reclamacions s'ha d'anunciar mitjançant un cartell ajustat al model oficial, en què figuri la llegenda “Hi ha fulls de reclamacions a disposició del consumidor”.
3. Com a regla general, els venedors no estan obligats a canviar el producte ni a tornar els diners, excepte:
a) Si el producte no compleix les característiques amb què s'anuncia o és defectuós.
b) Quan la publicitat que anuncien sigui que “si no queda satisfet amb el producte li tornam els diners”, ja que la publicitat és vinculant per a qui l'efectua.
Article 6. Rebaixes
A les etiquetes dels articles rebaixats hi ha de figurar el preu anterior i el preu rebaixat o el percentatge de rebaixa que s'ofereixi.
Els productes rebaixats han de complir les normes de qualitat i etiquetatge, així com la resta de característiques establides a la normativa de comerç.
Article 7. Condicions higiènico-sanitàries, qualitat i seguretat
1. Els comerciants ambulants presents en el mercat ambulant han de mantenir i deixar nets de residus i deixalles els llocs respectius al final de cada jornada comercial.
2. La persona promotora del mercat ambulant i els comerciants que s'hi inclouen són responsables del compliment de les condicions d'higiene, qualitat i seguretat alimentària, així com de l'origen dels productes oferits a la parada o unitat de venda respectiva.
3. Per salubritat de les persones que visitin aquests mercats ambulants, es poden incloure com a parades de venda del mateix mercat ambulant, i en nombre màxim que no pot superar el 4% del total de parades de venda de què consti el mercat ambulant, parades de venda d'aliments i/o begudes, que en cap cas no poden tenir característiques de restauració, i aquests llocs són únicament per a venda i no per al consum en el mateix lloc.
4. No es permet l'habilitació de zones pròpies l'ús principal de les quals sigui el de consum de begudes i/o menjars.
5. En cap cas no queda emparada pel títol habilitant de la declaració responsable de mercat ambulant cap activitat de restauració segons definició establida per la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears, i pel Decret llei 20/2015, de 17 d'abril, de principis generals i directrius de coordinació en matèria turística; de regulació d'òrgans assessors, de coordinació i de cooperació del Govern de les Illes Balears, i de regulació i classificació de les empreses i dels establiments turístics, dictat en desplegament de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, de turisme de les Illes Balears.
6. En tot cas, els llocs de begudes i/o menjars han de complir les característiques sanitàries i de salubritat establides per la normativa vigent, disposar de les autoritzacions sectorials preceptives, i complir amb el que estableix el Codi alimentari espanyol i les respectives reglamentacions tècnico-sanitàries i normes de qualitat previstes a les disposicions vigents en els productes que comercialitzin.
Article 8. Inspeccions de consum i controls
Els serveis corresponents, així com la persona promotora del mercat ambulant amb subjecció al que determina aquest Ajuntament, han de vetlar pel compliment de la present Ordenança i altres normes aplicables i de les que es dictin d'aquí endavant en la matèria, així com pel manteniment de l'ordre públic. Si es detectassin infraccions per a la sanció de les quals no fos competent l'Ajuntament, se n'ha de donar compte immediatament a l'autoritat que correspongui, en especial en l'aspecte sanitari.
Article 9. Règim sancionador
1. Correspon a l'alcalde/essa president/a la incoació i resolució dels expedients sancionadors que es poguessin iniciar per contravenir el que estableix aquesta Ordenança, sens perjudici d'altres atribucions competencials establides a la legislació vigent i, en especial, el Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris i altres lleis complementàries, així com a la Llei 14/1986 general de sanitat o normes que modifiquin, complementin o substitueixin les anteriors, i la Llei 11/2014, de 15 d'octubre, de comerç de les Illes Balears.
2. La tramitació i resolució del procediment sancionador s'ajusta als principis disposats a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i altres disposicions concordants, sens perjudici de les responsabilitats civils o penals que es puguin dilucidar.
Article 10. Mesures cautelars
Els Serveis d'Inspecció Municipals, així com la Policia Local, en tot moment poden adoptar de manera motivada les següents mesures cautelars de forma directa i immediata en l'exercici de la seua funció inspectora i de vigilància:
1. El decomís de la mercaderia no autoritzada, mercaderia falsificada, fraudulenta o no identificada que pugui comportar risc per al consumidor o provengui d'actes delictius.
2. La retirada i desmuntatge del lloc o activitat que correspongui quan s'hi duguin a terme activitats prohibides per disposició legal, així com els no inclosos a la declaració responsable, quan s'apreciï que l'activitat pot crear situacions de perill greu o risc per als béns o per a la seguretat i la integritat física de les persones o suposi pertorbació rellevant que afecti de forma immediata i directa l'exercici dels drets legítims de tercers o de la seua tranquil·litat.
3. El desallotjament controlat de persones si durant la celebració del mercat ambulant es constatàs un excés de la cabuda que pogués afectar-ne la seguretat.
Article 11. Infraccions
Les infraccions són aplicables en qualitat de responsables a tota persona física o jurídica que participi en l'organització, promoció i/o desenvolupament dels mercats ambulants, i es classifiquen en:
1. Infraccions lleus:
a. L'ús de tot tipus de dispositiu sonor amb fins de propaganda, reclam, avís o distracció.
b. No exhibir els preus de venda al públic de les mercaderies.
c. No tenir a disposició dels consumidors i usuaris els fulls de reclamació.
d. No disposar els residus generats a les parades en els contenidors adequats i no complir les condicions exigides pels serveis municipals en aplicació de l'Ordenança municipal de residus i neteja viària.
e. Qualsevol altra sanció o omissió que constitueixi incompliment dels preceptes d'aquesta Ordenança i que no estigui tipificada com a infracció greu o molt greu.
2. Infraccions greus:
a. La reincidència en infraccions lleus. S'entén que hi ha reincidència per comissió en el termini d'un any de més d'una infracció lleu, quan així hagi estat declarat en resolució ferma.
b. Exercir l'activitat sense disposar de títol habilitant o sense estar inclòs en el llistat presentat a la declaració responsable.
c. Incomplir l'horari autoritzat.
d. Superar el nombre de llocs declarats.
e. Incomplir qualsevol de les condicions relatives a la declaració responsable presentada per a l'exercici del comerç ambulant en sòl privat.
f. L'exercici de l'activitat per persona diferent de la declarada.
g. No estar al corrent del pagament dels impostos/taxes municipals i/o preus públics per a la instal·lació del lloc.
h. Incompliment de les normes higiènico-sanitàries.
i. La negativa a subministrar informació a l'autoritat municipal, funcionaris i agents en compliment de les seues funcions.
j. Injuriar els clients.
k. La falsedat, inexactitud o omissió de caràcter essencial en les dades i la documentació relatives a la declaració responsable presentada.
3. Infraccions molt greus:
a. La reincidència en infraccions greus. S'entén que hi ha reincidència per la comissió en el termini d'un any de més d'una infracció greu, quan hagi estat declarat així per resolució ferma.
b. La resistència, coacció o amenaça a l'autoritat municipal, funcionaris i agents de Policia Local, en compliment de la seua missió.
c. Agredir físicament els clients.
d. La posada en funcionament del mercat ambulant incomplint alguna de les prescripcions de compliment obligat d'aquesta Ordenança i de la resta de normativa d'aplicació que suposi un risc greu per a la seguretat, la salubritat o el medi ambient.
Article 12. Sancions
1. Les sancions aplicables són les següents:
a) Les infraccions lleus s'han de sancionar amb admonició o multa de 150 euros fins a 1.500 euros.
b) Les infraccions greus s'han de sancionar amb una multa de 1.501 euros fins a 30.000 euros.
c) Les infraccions molt greus s'han de sancionar amb una multa de 30.001 euros fins a 300.000 euros, així com la inhabilitació per dos anys per a la sol·licitud de nous llocs o instal·lació i explotació de mercat ambulant.
2. Les sancions es graduen d'acord amb els següents criteris:
—Volum de facturació a què afecti.
—Quantia del benefici obtengut.
—Grau d'intencionalitat.
—Termini durant el qual s'ha comès la infracció.
—Naturalesa dels perjudicis causats.
3. És compatible amb la sanció el decomís de la mercaderia no autoritzada, així com el decomís de la mercaderia falsificada, fraudulenta o no identificada que pugui comportar risc per al consumidor.
4. Es pot revocar l'autorització donada per a l'exercici de mercat ambulant en sòl privat al municipi.
Article 13. Persones responsables
1. Són responsables de les infraccions administratives en matèria de venda ambulant desenvolupada en sòls privats les persones físiques i jurídiques que incorrin en les accions o omissions tipificades en aquesta Ordenança, i específicament:
a) La persona promotora del mercat de venda ambulant o la persona titular de sòl on es desenvolupi la venda ambulant quan tengui atribuïda capacitat decisòria directa sobre l'execució o el desenvolupament d'actes que impliquin la comissió d'infraccions previstes en aquesta Ordenança.
b) Les persones redactores dels projectes tècnics, així com les persones que participin en la instal·lació, el manteniment, la utilització o la inspecció de les instal·lacions quan la infracció comesa sigui conseqüència directa de la seua intervenció.
c) Els comerciants que realitzin l'activitat en el mercat ambulant en relació amb els actes que, com a resultat directe d'aquests, impliquin la comissió d'infraccions previstes en aquesta Ordenança.
2. La responsabilitat en la comissió de les infraccions previstes en aquesta Ordenança per persones diferents de la persona promotora del mercat no implica necessàriament el naixement de responsabilitat en relació amb aquests darrers mentre no es demostri que són resultat directe d'actes dictats o induïts expressament per les persones promotores.
Article 14. Prescripció i caducitat
1. La prescripció de les infraccions i sancions previstes en aquesta Ordenança és la següent:
—Les lleus, al cap de sis mesos.
—Les greus, al cap de dos anys.
—Les molt greus, al cap de tres anys.
Aquests terminis s'han de comptar a partir de la producció del fet sancionable o de la terminació del període de comissió si es tracta d'infraccions continuades.
Les sancions prescriuen en els mateixos terminis comptats a partir de la fermesa de la resolució sancionadora.
2. Són a compte de l'infractor, sense que tenguin la consideració de sanció, les despeses que s'originin derivades del transport, la distribució, l'emmagatzematge i/o la destrucció de la mercaderia decomissada, així com qualsevol altra que generi aquesta mercaderia.
Pel que fa als productes peribles, és la seua pròpia naturalesa la que determina els terminis de dipòsit i destrucció, i no pot anar més enllà del temps de caducitat mateix. Aquests productes poden ser destruïts o donar-los la destinació que es consideri convenient.
3. La competència sancionadora és de l'Ajuntament, que, després de les inspeccions necessàries, sanciona les infraccions comeses, amb la instrucció prèvia de l'expedient oportú, sens perjudici de les responsabilitats civils, penals o d'un altre ordre que hi puguin concórrer.
4. La instrucció de causa penal davant els tribunals de justícia o la incoació d'expedient per la infracció de normes de defensa de la competència suspèn la tramitació de l'expedient administratiu sancionador que hagi estat incoat pels mateixos fets, i si escau, l'eficàcia de les resolucions sancionadores.
5. Són aplicables a les infraccions recollides en aquesta Ordenança les regles i principis sancionadors contenguts en la legislació general sobre règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
Els mercats ambulants ubicats en sòl privat que disposin de declaració d'interès turístic de forma prèvia disposen d'un termini de tres mesos des de l'entrada en vigor de la present Ordenança per regularitzar-los d'acord amb les condicions que s'hi estableixen.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
A partir de l'aprovació definitiva de la present Ordenança, queden derogades totes les disposicions municipals que s'hi oposin.
DISPOSICIÓ FINAL
Aquesta Ordenança, una vegada aprovada definitivament, entra en vigor l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i és vigent fins a la seua modificació o derogació expressa.
Santa Eulària des Riu, ocument signat digitalment (23 de novembre de 2023)
L'alcaldessa Mª del Carmen Ferrer Torres