Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 754008
Resolució del conseller d’Educació i Universitats, a proposta del director general de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat, de 16 de novembre de 2023 per la qual es convoquen ajuts econòmics per a empreses i entitats sense ànim de lucre amb la finalitat de millorar la qualitat dels ensenyaments de formació professional en la modalitat dual intensiva a les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 13 d'octubre de 2023, el director general de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat ha formulat la proposta de resolució següent:

Antecedents

1. La formació professional en la modalitat dual intensiva ha demostrat que és una eina que contribueix a evitar el fracàs escolar i l'abandonament prematur dels estudis. A més, és un factor de cohesió social, ja que ofereix als joves un contracte de formació en alternança vinculat a una retribució econòmica al mateix temps que els permet continuar amb els seus estudis. Així mateix, la formació professional en modalitat dual intensiva contribueix al desenvolupament de les habilitats personals i professionals, atès que aporta maduresa i eines als joves per establir una bona base per al seu desenvolupament personal i professional.

2. Actualment, la Direcció General de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat disposa, juntament amb la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca, d'un catàleg de 640 empreses que s'han interessat a participar en la contractació d'alumnes de formació professional de la modalitat de dual intensiva i que han aportat, fins al moment, uns 855 llocs de treball. Els sectors que actualment participen són: comerç i màrqueting, informàtica i comunicacions, hoteleria, transport i manteniment de vehicles, electricitat i electrònica, administració i finances i indústria alimentària, vitivinicultura i nàutica.

3. El 9 de setembre de 2020, la Conselleria d'Educació i Ensenyaments Artístics Superiors i la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca van signar un conveni amb l'objecte d'establir el marc de col·laboració entre les dues entitats per gestionar els ajuts a l'impuls de la qualitat de la formació professional en modalitat dual intensiva.

4. El 12 de juliol de 2022 el conseller d'Educació i Formació Professional, a proposta del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, va signar la Resolució per la qual es convoquen ajuts econòmics per a empreses amb la finalitat de millorar la qualitat dels ensenyaments de formació professional en la modalitat dual intensiva a les Illes Balears.

5. El 13 de juliol de 2022 es va signar el conveni entre la Conselleria d'Educació i Formació Professional del Govern de les Illes Balears i la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca per a la tramitació de la convocatòria d'ajudes econòmiques per a empreses amb la finalitat de millorar la qualitat dels ensenyaments de formació professional en la modalitat dual intensiva del sistema educatiu de la Conselleria d'Educació i Ensenyaments Artístics Superiors de les Illes Balears. La durada d'aquest conveni és fins al 31 de desembre de 2023, com a màxim.

6. La Conselleria d'Educació i Universitats i la Cambra Oficial de Comerç, Indústria , Serveis i Navegació de Mallorca signaran un conveni de col·laboració amb l'objecte d'establir el marc de col·laboració entre les dues entitats per desenvolupar actuacions relacionades amb la concessió d'aquestes ajudes.

7. Amb aquests ajuts, la Direcció General de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat pretén millorar la qualitat dels ensenyaments de formació professional en modalitat dual intensiva i reforçar la formació pedagògica dels tutors d'empresa. També es pretén compensar les despeses derivades de la dedicació d'hores invertides en el seguiment curricular dels alumnes en l'empresa i a establir una relació amb el tutor del centre educatiu de l'alumne.

8. El Conseller d'Educació i Universitats és l'òrgan competent per resoldre els ajuts. L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és la Direcció General de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat, mentre que la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca actua com a entitat col·laboradora.

9. Els ajuts que es concedeixen a l'empara d'aquesta convocatòria no es consideren ajuts d'estat atès que, d'acord amb l'apartat 2 de la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajut estatal conforme al que disposa l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (DOUE C 262/1, de 19 de juliol de 2016), l'educació pública organitzada dins del sistema nacional d'educació finançada i supervisada per l'Estat pot considerar-se una activitat no econòmica. Aquests principis poden comprendre serveis d'educació pública com és la formació professional.

10. La Resolució de la Consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 24 de febrer de 2023 per la qual es modifica l'annex del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat per Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 31, d'11 de març de 2023), modifica la línia IV.6.21, que preveu aquesta convocatòria de subvencions per a empreses amb la finalitat de millorar la qualitat dels ensenyaments de formació professional en la modalitat dual intensiva del sistema educatiu de la Conselleria d'Educació i Universitats de les Illes Balears.

11. Establir que aquest expedient, tramitat com anticipat de despesa, queda condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient, en els pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears de l'exercici 2024, en els termes prevists a l'article 43.1 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Fonaments de dret

1. El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005), i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre de 2020).

3. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38, de 17 de març de 2022).

4. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre de 2004).

5. La Llei 11/2022, de 28 de desembre, de pressupost generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023 (BOIB núm. 171, de 31 de desembre de 2022).

6. El Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

7. El Reial decret 1529/2012, de 8 de novembre, pel qual es desplega el contracte per a la formació i l'aprenentatge i s'estableixen les bases de la formació professional dual, i la normativa de desplegament.

8. L'Ordre ESS/2518/2013, de 26 de desembre, per la qual es regulen els aspectes formatius del contracte per a la formació i l'aprenentatge, en desplegament del Reial decret 1529/2012; modificada per l'Ordre ESS/41/2015, de 12 de gener.

9. El Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023 de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears. (BOIB núm. 102, de 20 de juliol de 2023).

10. La Resolució de la Consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 24 de febrer de 2023 per la qual es modifica l'annex del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat per Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 31, d'11 de març de 2023).

11. L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009).

Proposta de resolució

Propòs al conseller d'Educació i Universitats que dicti una resolució en els termes següents:

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts econòmics per a empreses i entitats sense ànim de lucre amb la finalitat de millorar la qualitat dels ensenyaments de formació professional del sistema educatiu en modalitat dual intensiva, d'acord amb les condicions que s'especifiquen en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar el model de sol·licitud, que figura en l'annex 2 d'aquesta Resolució.

3. Aprovar el model de declaració responsable, que figura en l'annex 3 d'aquesta Resolució.

4. Aprovar el model de relació de dades i documents aportats per justificar la concessió dels ajuts, que figuren a l'annex 4 d'aquesta Resolució.

5. Comunicar la convocatòria a la Base de dades nacional de subvencions.

6. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 16 de novembre de 2023

El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany

El director general proposant Rafel Maura Reus

 

ANNEX 1 Convocatòria

Primer Objecte

1. L'objecte d'aquesta Resolució és convocar ajuts per a empreses i entitats sense ànim de lucre que tenguin contractats alumnes matriculats a un dels cicles formatius de formació professional del sistema educatiu en la modalitat dual intensiva a les Illes Balears dins el període comprès entre l'1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024.

2. Aquesta convocatòria d'ajuts pretén, per una banda, fomentar l'excel·lència en la formació pràctica dels alumnes de formació professional en la modalitat dual intensiva mitjançant la millora de les condicions en què les empreses i entitats sense ànim de lucre ofereixen aquesta formació, i, per altra banda, compensar- les per l'esforç, el temps i la dedicació que inverteixen en la formació d'aquests alumnes.

Segon Beneficiaris i requisits

1. Poden ser beneficiàries dels ajuts les empreses i entitats sense ànim de lucre que tenguin contractat almenys un alumne d'un cicle formatiu de formació professional del sistema educatiu en la modalitat dual intensiva a les Illes Balears, amb un contracte de formació en alternança (de l'article 11.2 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, d'acord amb el Reial decret 1529/2012, de 8 de novembre, pel qual es desplega el contracte per a la formació i l'aprenentatge i s'estableixen les bases de la formació professional dual), dins el període comprès entre l'1 de setembre de 2023 i al 31 d'agost de 2024.

2. Els sol·licitants han de complir els requisits generals següents:

  1.  Disposar d'un centre de treball que desenvolupi la seva activitat a les Illes Balears perquè l'alumne contractat hi dugui a terme la seva activitat laboral.
  2.  No estar sotmesos a cap de les prohibicions per ser beneficiaris dels ajuts que estableix l'article 10.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005 i l'article 13 de la Llei general de subvencions.
  3.  Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.
  4.  No haver estat sancionat per resolució administrativa ferma o condemnat per sentència judicial ferma en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.

3. Els sol·licitants han de complir els requisits específics següents:

  1.  Adquirir el compromís de tenir contractat almenys un alumne d'un cicle formatiu de formació professional en la modalitat dual intensiva a les Illes Balears dins el període comprès entre l'1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024 amb un contracte de formació en alternança.
  2.  Adquirir el compromís d'assignar un tutor d'empresa a l'alumne contractat.
  3.  Adquirir el compromís que els tutors o cotutors assignats per l'empresa assisteixin a un curs de formació de setze hores per a l'exercici de l'acció tutorial organitzat per la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca o haver-lo realitzat durant el curs 2022-2023.

Tercer Crèdit assignat a la convocatòria

El crèdit inicialment assignat a la convocatòria és de 400.000,00 €, a càrrec dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb caràcter pluriennal i amb la distribució següent:

— Any 2023: 0,00 €

— Any 2024:

  • 300.000,00 € de la partida 13901 421G10 47000 00
  • 100.000,00 € de la partida 13901 421G10 48000 00

Quart Concurrència i compatibilitat dels ajuts

1. Aquests ajuts són compatibles amb altres ajuts de qualsevol entitat atorgats per a la contractació d'alumnes de formació professional en la modalitat dual intensiva del sistema educatiu durant el curs 2023-2024 sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.

2. Atesa la compatibilitat d'aquesta convocatòria, s'ha d'ajustar als límits assenyalats en l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, de subvencions de les Illes Balears.

Cinquè Quantia dels ajuts i criteris objectius i de preferència que n'han de regir la concessió

1. L'import de l'ajut és el següent:

a. 2.000 €, com a màxim, per cada alumne que hagi estat contractat durant tot el període comprès entre l'1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024.

b. La part proporcional de 2.000 €, com a màxim, per cada alumne contractat el període del contracte del qual sigui inferior al comprès entre l'1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024.

2. El nombre màxim d'alumnes per als quals cada empresa pot sol·licitar l'ajut és de sis.

3. En el cas que la quantitat de 400.000,00 € prevista en l'apartat tercer d'aquest annex no sigui suficient per atendre totes les sol·licituds avaluades positivament en les quanties establertes en els apartats 1 i 2, el crèdit disponible s'ha de reduir a prorrata en la quantia necessària per atendre parcialment totes les sol·licituds, fins a exhaurir el pressupost disponible.

 

Sisè Presentació de les sol·licituds

1. Pel que fa a la presentació de sol·licituds, cal tenir en compte els aspectes següents:

  1.  El termini per presentar les sol·licituds és de tres mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
  2.  Els sol·licitants han de fer la sol·licitud mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a tal efecte a la pàgina web http://dgfpieas.caib.es. Hi han d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment, que segueix el model establert en l'annex 2 d'aquesta Resolució que està disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració.
  3.  Per evitar incidències durant el procés del tràmit telemàtic, s'ha de tenir en compte que els arxius no poden superar els 20 MB i que han d'estar en format PDF. A més, s'aconsella la utilització del navegador Mozilla Firefox.
  4.  La sol·licitud s'ha de signar electrònicament dins el procediment de tràmit telemàtic.
  5.  Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent al descrit no serà admesa.
  6.  En aquesta convocatòria només s'admetrà una sol·licitud per entitat.
  7.  De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Direcció General de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat pot obtenir, excepte l'oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.

En cas que s'oposin a aquestes consultes, s'ha d'aportar la documentació acreditativa, juntament amb la sol·licitud d'ajut.

h. En aplicació de l'article 95.1.k) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, la persona interessada ha d'autoritzar la consulta d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària Estatal.

En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, s'ha d'aportar la documentació acreditativa, juntament amb la sol·licitud d'ajut.

2. La documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud està disponible a la pàgina web http://dgfpieas.caib.es, que segueix el model establert en l'annex 2 d'aquesta Resolució.

a. Les declaracions responsables que segueixen el model establert en l'annex 3 d'aquesta Resolució, que estan disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració:

  • Una declaració responsable de no estar sotmès a cap de les prohibicions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005 i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Una declaració responsable de no haver estat sancionat per resolució administrativa ferma o condemnat per sentència judicial ferma per haver exercit o tolerat pràctiques prohibides d'acord amb la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar la LGTBI-fòbia, així com de no estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari dels ajuts que estableix la normativa específica aplicable en matèria de subvencions.
  • Una declaració responsable de les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals o, si s'escau, una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap.
  • Una declaració responsable que es compromet a complir la normativa sobre protecció de dades de caràcter personal; concretament la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016.

b. Una declaració de veracitat de dades bancàries signada electrònicament, a l'efecte de l'ingrés derivat del procediment, d'acord amb el model normalitzat disponible a la pàgina web http://dgfpieas.caib.es).

c. La documentació acreditativa del poder de representació legal de la persona que signa la sol·licitud.

d. En el cas que la persona sol·licitant no sigui el representant legal de l'empresa que sol·licita l'ajuda, la sol·licitud ha d'anar acompanyada d'un document que acredita, d'acord amb la legislació vigent, les facultats de representació de la persona que signa la sol·licitud per actuar en nom de la persona jurídica sol·licitant.

e. En el cas que el sol·licitant s'oposi o no autoritzi Conselleria d'Educació i Universitats perquè obtengui els certificats a què fa referència l'apartat sisè, lletres g i h, ha d'aportar els documents següents:

  • El certificat que acredita estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica (ATIB).
     
  • El certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que indiqui que està al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
  • El certificat que acredita estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).

Setè Instrucció i resolució del procediment

1. El conseller d'Educació i Universitats és l'òrgan competent per resoldre aquesta convocatòria d'ajuts.

2. L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és la Direcció General de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat.

3. La Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca actua com a entitat col·laboradora.

Vuitè Instrucció i esmena de la sol·licitud

1. La Direcció General de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat en rebre les sol·licituds ha de fer els tràmits oportuns per verificar el compliment de les condicions per adquirir la condició de beneficiari de la subvenció.

2. La Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca ha d'examinar les sol·licituds i ha d'emetre un informe amb la relació dels expedients admesos i exclosos i les causes d'exclusió. L'informe s'ha de trametre a la Direcció General de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat.

3. La Direcció General de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat ha de publicar a la pàgina web http://dgfpieas.caib.es un informe referent a la documentació de les sol·licituds presentades a la convocatòria. Mitjançant la publicació de l'informe, es notifica les possibles mancances de documentació o els defectes de les sol·licituds, i es requereix al sol·licitant perquè en el termini de cinc dies hàbils esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa, s'entendrà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21.1 de la Llei 39/2015. En aquest termini els sol·licitants també poden al·legar allò que considerin adequat.

4. La documentació per esmenar les sol·licituds s'ha de presentar de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (seuelectronica.caib.es).

5. Quan l'òrgan instructor hagi analitzat la documentació aportada per esmenar les al·legacions presentades, la comissió avaluadora s'ha de reunir per elaborar l'informe a què fa referència l'apartat novè d'aquest annex.

Novè Avaluació de les sol·licituds

1. L'examen i la valoració de les peticions correspon a la Comissió Avaluadora, la qual ha d'exercir les funcions següents:

a. Avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts en d'aquesta convocatòria.

b. Emetre un informe que ha de servir de base per a la proposta de resolució.

2. La Comissió Avaluadora ha d'estar formada pels membres següents:

a. President: el director general de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat, o la persona en qui delegui.

b. Secretari: el cap del Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals, o la persona en qui delegui.

c. Vocals:

  • La cap del Servei de Planificació i Participació.
  • Un representant de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Educació i Universitats.
  • Un funcionari designat per la cap del Departament de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Educació i Universitats.
  • Un representant de la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca, amb veu però sense vot, com a assessor extern.

Desè Proposta de resolució provisional de concessió i denegació d'ajuts

1. La Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca ha de realitzar les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la proposta de resolució i ha d'emetre un informe de les empreses i entitats sense ànim de lucre admeses, amb indicació de les quantitats que corresponen a cada sol·licitant, de les excloses i les causes d'exclusió. Els informes s'han de trametre a la Comissió Avaluadora.

2. El director general de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat, de forma motivada i amb fonament en els informes de la Comissió Avaluadora, ha d'emetre la proposta de resolució provisional de concessió i de denegació dels ajuts, la qual ha de recollir la llista de les empreses i entitats sense ànim de lucre beneficiàries proposades per a l'atorgament de la subvenció amb la quantia que li correspon a cada una, així com la relació de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa de l'exclusió.

3. La proposta de resolució provisional s'ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat (http://dgfpieas.caib.es). Les empreses i entitats sense ànim de lucre tenen un termini de deu dies hàbils per presentar al·legacions mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a tal efecte i disponible a la pàgina web dgfpieas.caib.es.

Onzè Proposta de resolució definitiva de concessió i denegació d'ajuts

1. Quan l'òrgan instructor hagi examinat i resolt les al·legacions presentades, ha de formular la proposta de resolució definitiva i l'ha de publicar a la pàgina web http://dgfpieas.caib.es.

2. Després de la publicació de la proposta de resolució definitiva, els beneficiaris han de comunicar a la Direcció General de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat l'acceptació de la subvenció. En qualsevol cas, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si, en el termini de vuit dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució definitiva, no es fa constar el contrari.

3. La proposta de resolució definitiva s'ha d'elevar al conseller d'Educació i Universitats.

4. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari. El dret a rebre la subvenció s'adquireix a partir de la publicació de la resolució que n'estableix la concessió.

Dotzè Resolució de concessió

1. El conseller d'Educació i Universitats ha de dictar, de forma expressa i motivada, la resolució que concedeix i denega els ajuts, n'estableix la quantia exacta de cadascun i informa dels recursos administratius pertinents; en la resolució també hi han de figurar les renúncies que es produeixin des de la publicació de la proposta de resolució definitiva.

En el cas que la convocatòria no es resolgui i notifiqui en el termini de sis mesos comptadors des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, totes les sol·licituds s'han d'entendre desestimades.

2. La resolució de concessió posa fi al procediment de concessió de la subvenció corresponent a aquesta convocatòria i s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. D'acord amb el que preveu l'article 21.4 del Text refós de la Llei de subvencions i amb l'article 10.5 de l'Ordre de bases reguladores, no es notificarà individualment la resolució de concessió o denegació dels ajuts.

Tretzè Justificació dels compromisos adquirits

1. Pel que fa a la justificació dels compromisos, cal tenir en compte els aspectes següents:

a. El termini de presentació dels justificants del compliment dels compromisos adquirits comença el 2 de setembre de 2024 i acaba el 16 de setembre de 2024.

b. Els justificants han de presentar-se mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a tal efecte a la pàgina web http://dgfpieas.caib.es juntament amb l'annex 4, disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració.

c. Qualsevol document presentat seguint un procediment diferent al descrit no serà admès.

2. Els documents necessaris per justificar els compromisos adquirits són:

a. Una còpia del contracte de formació en alternança de l'alumne.

b. Un informe de vida laboral d'empresa que acrediti el temps que l'alumne ha estat contractat dins el període comprès entre l'1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024.

c. Un certificat acreditatiu d'haver fet la formació per a l'exercici de l'acció tutorial, lliurat per la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca com a entitat col·laboradora.

 

Catorzè Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions del beneficiari:

  1.  Dur a terme l'activitat o la inversió o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
  2.  Justificar la realització de l'activitat, així com el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.
  3.  Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents i aportar tota la informació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.
  4.  Comunicar a l'òrgan que la concedeix o, si s'escau, a l'entitat col·laboradora, la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat.
  5.  Acreditar que s'està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica. En tot cas, aquesta acreditació es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €.
  6.  Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, si escau, en les bases reguladores.
  7.  Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

Quinzè Justificació i pagament

1. L'aplicació de l'ajut a la finalitat de la convocatòria s'entén justificada amb la presentació de la sol·licitud i la documentació establerta en l'apartat tretzè, punt 2, d'acord amb el que estableix l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

2. El pagament es farà una vegada justificada la subvenció.

Setzè Conveni amb la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca com a entitat col·laboradora

La col·laboració entre la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca i la Conselleria de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors s'ha d'articular mitjançant un conveni en què la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca té la condició d'entitat col·laboradora per al desenvolupament de les actuacions que, a aquest efecte, es determinin per a la tramitació dels ajuts.

Dissetè Protecció de dades de caràcter personal

En relació amb la protecció de dades de caràcter personal, són aplicables el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personal i garantia dels drets digitals.

Documents adjunts