Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE LLOSETA

Núm. 747512
Aprovació de convocatòria i les bases reguladores per a la creació de borsa de treball d'un tècnic/a d'ocupació i desenvolupament local (AODLl) del programa SOIB Desenvolupament Local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist que, el 22-11-2023, en sessió ordinària de la Junta de Govern es va aprovar la convocatòria i les bases reguladores per a la creació de borsa de treball d'un tècnic/a agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL) del programa SOIB Desenvolupament Local, segons el que disposa la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB, de 12 de maig de 2023.

Per la present i per el general coneixement, es fa pública la convocatòria i les bases reguladores, següents:

Bases específiques que regiran la convocatòria per a la selecció, mitjançant el sistema de concurs-oposició, d'un tècnic/a agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL) del programa SOIB Desenvolupament Local, segons el que disposa la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB, de 12 de maig de 2023.

PRIMERA. Naturalesa dels llocs de treball

Vinculació: Personal funcionari interí

Denominació: Tècnic agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL)

Grup: A; subgrup: A2

Procediment de selecció: Concurs oposició lliure

Les presents bases tenen per objecte la creació d'una borsa de treball per cobrir les necessitats de l'Ajuntament de Lloseta en l'execució del programa “Desenvolupament Local a Lloseta” relatiu a la convocatòria SOIB Desenvolupament Local acordada per Resolució del Conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB de data 12 de maig de 2023. (BOIB núm. 67 de 20 de maig de 2023).

Els nomenaments que es derivin del present procediment de selecció es realitzaran a l'empara del disposar en l'article 10.1.c) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

Les funcions a realitzar son les següents:

  • La promoció de l'activitat econòmica del municipi.
  • Fomentar la millora de la relació entre el teixit comercial del municipi i els establiments turístics.
  • Fomentar un model comercial de proximitat, professional, amb diversitat d'oferta, plural, dinàmic, innovador i responsable.
  • Dur a terme actuacions que permetin dinamitzar i impulsar l'activitat turística i que ajudin a millorar-la.
  • Embellir i millorar el teixit comercial del municipi; fent un seguiment dels ajuts i subvencions pels comerciants i recolzament per a la presentació de sol·licituds.
  • Fomentar, difondre i executar Polítiques Actives d'Ocupació.
  • Altres funcions establertes en el programa “Desenvolupament Local a Lloseta” i en l'annex 4 de la Resolució del Conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del SOIB de data 12 de maig de 2023 per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per al programa «SOIB Desenvolupament Local» per dur a terme actuacions de promoció de l'activitat econòmica local

SEGONA. Requisits dels aspirants

  • Ser espanyol o nacional d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als que sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists en la normativa vigent. L'aspirant que no tingui la nacionalitat espanyola ha d'acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball si s'escau.
  • Tenir complerts els 16 anys, i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.
  • Estar en possessió d'algun dels següents títols universitaris: Diplomatura, enginyeria-arquitectura Tècnica, grau o llicenciatura, o l'acreditació d'haver superat els primer cicle de llicenciatura (si aquesta ha comportat una càrrega lectiva superior a 180 crèdits).
  • No patir cap malaltia ni disminució física o psíquica que impedeixi l'exercici de les corresponents funcions.
  • No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració o ocupació pública, ni trobar-se inhabilitat, per sentència ferma, per al compliment de funcions públiques.
  • No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord a la normativa vigent.
  • No estar sotmès a cap supòsit d'incompatibilitat dels establerts en la Llei 53/1984 de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre's en el seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat
  • Coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell B2, acreditat mitjançant certificat, diploma, títol o equivalent expedit per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears o equivalent.
  • Estar inscrites com a persones demandants d'ocupació en el SOIB amb caràcter previ al moment de la contractació
  • Estar en possessió del carnet de conduir tipus B.

Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap plaça ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar una activitat privada, ho haurà de declarar en el termini de 10 dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.

TERCERA. Presentació de sol·licituds i acreditació de mèrits

Les persones aspirants disposaran d'un termini de 7 dies hàbils per a la presentació d'instàncies per prendre part al procés selectiu a comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al BOIB.

Les sol·licituds es dirigiran a la Sra. batlessa de l'Ajuntament de Lloseta i s'hauran d'ajustar al model publicat a l'annex II d'aquestes bases. La seva presentació podrà fer-se en el Registre General de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per ser admès i, en el seu cas, prendre part en la pràctica de les proves selectives corresponents, bastarà que les persones aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, el que es posa de manifest en el model de sol·licitud.

A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar la següent documentació:

  • Fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat.
  • Model d'instància que figura a l'annex II adequadament emplenada.
  • Justificant de pagament de 20 euros corresponents a la taxa per drets d'examen, que haurà d'haver estat abonada seguint el procediment especificat a la BASE quarta.
  • Certificat que acredita el Nivell de Català B2, tal com s'exigeix als requisits de la BASE segona
  • Còpia del Títol que s'exigeix com a requisit a la BASE segona

L'aportació de la documentació acreditativa dels mèrits dels aspirants es realitzarà un cop superada la fase d'oposició en el termini de 3 dies hàbils a comptar des del dia següent a la publicació dels resultats definitius de dita fase.

QUARTA. Pagament de la Taxa

D'acord amb la Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per drets d'exàmens per participar als processos selectius a L'Ajuntament de Lloseta, els aspirants que vulguin formar part del procés selectiu hauran de satisfer una taxa de 20 euros.

Dita taxa es troba subjecte al règim d'autoliquidació. Els aspirants podran satisfer l'import mitjançant:

  • Ingrés directe al compte bancari de l'Ajuntament de Lloseta fent constar expressament el codi “AODL” seguit del nom i cognoms de l'aspirant.

o Núm. de compte: ES16 2100 0744 9602 0000 2067

  • Pagament presencial mitjançant targeta de crèdit o dèbit al departament d'intervenció de l'Ajuntament.

En ambdós casos, els aspirants hauran d'adjuntar a la seva sol·licitud el justificant del pagament realitzat.

CINQUENA. Admissió d'aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència de la corporació dictarà resolució i declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, que serà publicada en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web de l'Ajuntament de Lloseta, amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió, i es fixarà un termini de 3 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació a la pàgina web, per poder presentar reclamacions. En la mateixa resolució es nomenaran els membres titulars i suplents del tribunal qualificador.

La llista definitiva, una vegada resoltes les reclamacions, es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament de Lloseta i al tauler d'edictes de l'Ajuntament.

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional s'entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es farà pública al tauler d'anuncis i a la web de l'Ajuntament de Lloseta.

SISENA. Tribunal qualificador

El Tribunal està format per cinc membres amb veu i vot i els seus respectius suplents, per cobrir les absències que es puguin produir. Tots els membres del tribunal hauran de ser funcionaris de carrera, d'igual o superior categoria a la de la plaça convocada, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida per a l'ingrés en la subescala tècnica corresponent.

La composició del tribunal es farà pública mitjançant el corresponent anunci en el Tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament de Lloseta en el moment de la publicació del llistat provisional d'admesos i exclosos.

Hi podran assistir representants sindicals amb veu però sense vot, per efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari

El tribunal resta facultat per a resoldre els dubtes o incidències que es presentin, i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procediment de selecció en tot el que no estigui previst a les presents bases.

Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i notificar-ho a l'autoritat convocant, quan concorri en ells alguna de les circumstàncies previstes a l'art. 23 de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre del Règim Jurídic del Sector Públic.

Igualment, les persones aspirants podran recusar els membres del tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en el paràgraf anterior d'acord amb el règim establert en l'article 24 de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre del Règim Jurídic del Sector Públic.

SETENA. Procediment selectiu

El procediment selectiu serà el concurs-oposició

1.- FASE OPOSICIÓ (FINS A 80 PUNTS)

Aquesta fase constarà d'una única prova obligatòria i eliminatòria amb una puntuació màxima de 80 punts. Tan sols passaran a la fase de concurs els aspirants que hagin obtingut una puntuació igual o superior a 40 punts.

La prova consistirà en la resolució d'un qüestionari de 40 preguntes tipus test amb respostes alternatives sobre la totalitat dels temes relacionats en el a programa d'aquestes bases, i en un temps màxim de 60 minuts. A més, els aspirants hauran de resoldre 5 preguntes reserva pel cas que alguna de les preguntes principals de l'examen fos anul·lada.

Per a cada pregunta es proposaran quatre possibles respostes, essent correcta només una d'elles. Les respostes correctes sumaran 2 punts mentre que les respostes errònies descomptaran un quart del valor de la pregunta. Les no contestades no puntuaran ni descomptaran. La puntuació màxima d'aquesta prova serà de 80 punts, i serà eliminatòria.

La qualificació obtinguda per les persones aspirants en aquesta fase es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Lloseta i en la pàgina web de la corporació. Els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils des de la publicació de les qualificacions per efectuar reclamacions contra la qualificació obtinguda en aquesta fase.

Resoltes en el seu cas les reclamacions o transcorreguts els tres dies hàbils sense que s'hagin formulat reclamacions, el tribunal publicarà el llistat definitiu dels aspirants que han superat la fase d'oposició, començant a comptar el termini per a la presentació de mèrits d'acord amb l'establert en la base tercera.

2.- FASE DE CONCURS (FINS A 20 PUNTS)

En aquesta fase es valoraran els mèrits i condicions personals de les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició. La fase de concurs no tindrà caràcter eliminatori i es podrà obtenir una puntuació màxima de 20 punts d'acord amb la relació que es detalla a continuació:

 

2.1 Experiència professional, fins a 12 punts

 

a) Per serveis prestats a l'Administració Pública com a tècnic de desenvolupament local ja sigui com a personal laboral o funcionari, en un lloc igual o similar amb independència de la seva denominació: 0,3 punts per cada mes complet, fins a un màxim de 12 punts. Els serveis prestats s'acreditaran mitjançant certificat, original o confrontat, expedit per l'Administració corresponent. Als efectes de la valoració d'aquets mèrits es consideraran Administracions públiques les definides a l'article 2.3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

b) Per serveis prestats a l'Administració Pública a un grup, subgrup o categoria professional equivalent o superior i realitzant funcions anàlogues a la plaça que es convoca: 0,1 punts per cada mes complet de serveis, fins a un màxim de 6 punts

2.2 Formació acadèmica, fins a 3 punts.

Es valoren, en aquest apartat, les titulacions acadèmiques (inclosos els cursos de postgrau) el caràcter oficial o l'equivalència de les quals tingui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com les titulacions universitàries no oficials i els crèdits dels títols propis de postgrau de les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, que estiguin directament relacionats amb les funcions del lloc de feina objecte de la convocatòria. A aquets efectes, es consideraran relacionades amb les funcions del lloc de feina les titulacions establertes en la base segona, o aquelles que guardin estreta relació amb aquelles d'acord amb el criteri tècnic del tribunal.

No pot ser objecte de valoració la titulació acreditada com a requisit per a participar en la convocatòria. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte pel que fa als títols de postgrau i doctorat. En cap cas s'ha de valorar una diplomatura si forma part del primer cicle d'una llicenciatura que és un requisit o objecte de valoració.

a) Per titulació acadèmica oficial de grau o títol de diplomatura universitària de primer cicle: 1 punts.

c) Per llicenciatura, segon cicle universitari o equivalent: 2 punts.

c) Per títols de màster oficial, títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària),: 0'05 punts per crèdit (equivalent a 10 hores de durada), fins a 1 punt per títol.

d) Per doctorat: 3 punts

2.3 Accions formatives, fins a 3 punts.

Cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques; els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, així com els homologats per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Institut Balear d'Administració Pública (IBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), i els impartits per la Universitat i per les escoles tècniques que estiguin relacionades amb el lloc de treball de la plaça convocada, els impartits per col·legis professionals, les Administracions estatal, autonòmica o local, i pels sindicats. Dites accions formatives es valoraran quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions de la categoria corresponent a la borsa a la qual s'opta. Es valoraran els cursos que compleixin els requisits anteriors amb el següent contingut:

  • Cursos relacionats amb les matèries indicades en la base segona.
  • Cursos d'informàtica vinculats a les funcions d'administració general: processador de textos, full de càlcul, correu electrònic, navegació per internet, i d'altres cursos d'informàtica que es puguin vincular amb les funcions corresponents al lloc de feina.
  • Cursos de formació en matèria de prevenció de riscos laborals: es valoraran el curs bàsic, el curs de nivell mig i el curs de nivell superior.
  • Cursos en matèria de protecció de dades de caràcter personal i els de formació en matèria de qualitat, així com els cursos formatius en matèria d'igualtat de gènere.

L'acreditació de les accions formatives es farà mitjançant certificacions o documents oficials estesos per les administracions i / o organismes competents, i han d'incloure les hores de durada o els crèdits dels cursos. Dites certificacions hauran d'indicar si es tracta d'accions formatives amb aprofitament, d'assistència o impartides pels aspirants . En cas de no indicar-se aquest extrem en el certificat es considerarà que l'acció formativa és d'assistència.

Els cursos que no indiquin la durada seran considerats d'un crèdit.

Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, de manera que no serà acumulativa l'assistència i l'aprofitament a efectes de valoració

Aquest apartat serà valorat d'acord amb el següent barem:

a) 0'02 punts per crèdit, equivalent a deu hores de durada, quan el certificat acrediti l'aprofitament. La puntuació màxima per curs serà de 2 punts.

b) 0'01 punts per crèdit, equivalent a deu hores de durada, quan el certificat acrediti l'assistència al curs o no esmenti expressament el caràcter d'assistència o aprofitament. La puntuació màxima per curs serà d'1 punt.

c) 0'03 punts per crèdit, equivalent a deu hores de durada, quan el certificat acrediti que es tracta d'accions formatives impartides per l'aspirant. La participació en un curs pot ser total o parcial. En l'últim cas només es valorarà la part corresponent a les hores impartides. La puntuació màxima per curs serà de 2 punts.

2.4 Coneixements de la llengua Catalana, fins a 2 punts

Aquest apartat serà valorat d'acord amb el següent barem:

a. Certificat nivell C1 ...................................................................................... 1 punt.

b. Certificat nivell C2 ...................................................................................... 1,5 punts

c. Certificat de coneixements de llenguatge administratiu (LA/ antic E) ...... 0,5 punts

En el supòsit que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només és objecte de valoració el certificat que acredita un nivell de coneixement més alt, excepte quan es posseeixi certificat de coneixements de llenguatge administratiu, que serà acumulatiu a l'altre.

Només es reconeixeran i seran objecte de valoració els mèrits obtinguts fins a la data de publicació de la convocatòria, no es valoraran els mèrits obtinguts amb posterioritat. Dits mèrits hauran de ser acreditats mitjançant originals o còpies autèntiques dels documents relacionats anteriorment.

Tots els documents presentats en un altre idioma han d'adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada. Tots els documents expedits a l'estranger s'han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats. No obstant això el Tribunal podrà reconèixer aquells documents acreditatius de mèrits expedits en idioma estranger sempre i quan el seu contingut sigui comprensible i evident pel Tribunal i es pugui determinar o apreciar de forma clara la seva validesa. La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa determina l'exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

VUITENA. Valoració del concurso-oposició

Un cop acabada la fase d'oposició, el Tribunal passarà a valorar els mèrits adduïts per aquells aspirants que hagin superat la fase de l'oposició, d'acord amb el barem previst en la base setena.

Conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal farà pública en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament les puntuacions atorgades a cada aspirant, desglossant en els apartats assenyalats en la base sisena. Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al tribunal dins els tres dies hàbils següents a aquesta publicació.

La qualificació final vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en l'exercici de la fase d'oposició i dels mèrits valorats en la fase de concurs.

En cas d'empat, aquest es resoldrà aplicant la següent graduació:

1) Major puntuació en la fase d'oposició.

2) Major puntuació en l'apartat d'experiència professional de la fase de concurs.

3) Si persisteix l'empat finalment es procedirà al sorteig.

NOVENA. Relació d'aprovats i constitució de la borsa de treball

Un cop transcorregut el termini anterior, si no es presenten al·legacions, o bé un cop que hagin estat examinades les presentades, el Tribunal qualificador donarà per finalitzada la selecció, i elevarà a la Batlia la seva proposta definitiva de relació d'aprovats de la borsa de treball, per tal que dicti la corresponent resolució de constitució de la borsa de treball.

Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament. Els aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l'espera de ser cridats per l'Ajuntament per ordre de puntuació quan es produeixi la necessitat de nomenament.

DESENA. Situació dels aspirants a la borsa de treball.

Es trobaran en la situació de no disponible, aquelles persones integrants de la borsa de treball que estiguin prestant serveixen una altra administració, o que, per concórrer alguna de les causes previstes en els apartats a, b, c, ò d, de la base desena, no hagin acceptat el lloc ofert. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball.

Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.

Les persones aspirants que, havent-hi renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes en la base onzena conserven la posició obtinguda en la borsa. Això no obstant, queden en la situació de no disponible i no rebran cap més oferta mentre es mantingui la circumstància al·legada, amb l'obligació de comunicar l'acabament de les situacions esmentades en la forma i el termini prevists en el darrer paràgraf de la base desena.

ONZENA. Renúncia i exclusió de la borsa.

S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual cal que es presenti.

Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil —o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres—i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat per la Batlia, s'entén que hi renuncia.

El termini d'incorporació ha de ser com a màxim de 15 dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre al dret de preavís de l'Estatut dels treballadors

A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita d'acord amb l'establert a la base desena anterior se les ha d'excloure de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Trobar-se prestant serveis en una altra Administració Pública.

c) Patir malaltia o incapacitat temporal.

d) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.

Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit dirigit a la Batlia l'acabament de les situacions previstes en els apartats anteriors, excepte la de l'apartat b, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent.

La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.

La posterior renúncia d'un dels treballadors al lloc que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball per a la qual va ser cridada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la crida per ocupar un altre lloc de treball en un altre cos, una altra escala o especialitat de l'Ajuntament de Lloseta o en els casos de força major.

DOTZENA. – Nomenaments i gestió de la borsa

L'ordre de preferència per efectuar els nomenaments vindrà determinat per l'ordre de puntuació. Si hi ha més d'un nomenament a efectuar, de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la borsa com es consideri necessari per atendre les peticions de cobertura de llocs pendents.

En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat.

Els aspirants que siguin cridats i donin la conformitat al seu nomenament en el termini d'un dia hàbil (o dos dies hàbils si la crida es fa així un divendres) hauran de presentar, en el termini de tres dies hàbils comptats des del següent a l'acceptació, la següent documentació, per document original o còpia degudament adverada, llevat de les que ja estiguin en poder de l'Administració:

  • Títol exigit o certificació acadèmica que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets per a la seva expedició
  • Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.
  • Còpia del carnet de conduir

En el cas que l'aspirant proposat no reuneixi els requisits exigits, o no els acrediti en el termini establert, la Batlia acordarà la seva exclusió i procedirà a proposar el nomenament de l'aspirant següent per ordre de puntuació, havent-se d'incorporar al lloc de treball en el termini màxim de 15 dies.

La vigència d'aquesta borsa serà com a màxim fins 31 de desembre de 2025.

 

TRETZENA.-Incidències protecció de dades, publicitat, règim normatiu i recursos

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.

Les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent i, especialment la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler anuncis electrònic de l'Ajuntament de Lloseta (www.ajlloseta.net), al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d'un mes des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l'establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé directament i de forma alternativa recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'establert als articles esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a interposar davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB de la convocatòria.

 

(Signat electrònicament: 24 de novembre de 2023

La batlessa Angelina Pérez Sánchez)

 

ANNEX I PROGRAMA

Tema 1: La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Drets i deures fonamentals dels espanyols. La protecció i suspensió dels drets fonamentals. La reforma de la Constitució. El Tribunal Constitucional.

Tema 2: La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local. El Municipi: concepte i elements. Les competències. municipals. El terme municipal: concepte i característiques. La població i l'empadronament.

Tema 3. Òrgans de govern municipals. El batle: elecció, deures i atribucions. L'Ajuntament Ple: Integració i funcions. La Junta de Govern Local.

Tema 4. El Reglament i la potestat reglamentària. Classes de Reglaments. Fonament, titularitat i límits de la potestat reglamentària. Control dels reglaments il·legals. Relacions entre la Llei i el Reglament. Procediment de elaboració dels Reglaments a les entitats locals.

Tema 5. La relació jurídico-administrativa. Concepte. Subjectes. L' administrat: Concepte i classes. Capacitat del administrat i les seves causes modificatives. Situacions jurídiques del administrat en general. Els drets del administrat. Actes jurídics del administrat.

Tema 6. L'acte administratiu. Concepte. Classes d'actes administratius. Elements de l'acte administratiu. Motivació i notificació. Eficàcia dels actes administratius. Executivitat i execució forçosa. Suspensió.

Tema 7. Validesa i invalidesa dels actes administratius. Actes nuls i anul·lables. Les irregularitats no invalidants. La convalidació, conversió i conservació del acte administratiu. Revisió dels actes administratius.

Tema 8. La obligació de la Administració Pública de resoldre: especial referència als actes presumptes. Dimensió temporal del procediment. Còmput de terminis. Tramitació de urgència.

Tema 9. El procediment administratiu. Principis informadors. Les fases del procediment: iniciació, ordenació, instrucció i terminació. Procediments de execució. Els interessats en el procediment i la seva representació.

Tema 10. La Administració Electrònica. El marc normatiu de la administració electrònica. Incidència de la administració electrònica en el procediment administratiu comú. Incidència de la administració electrònica en la actuació de la Administració.

Tema 11. Els recursos administratius: concepte i classes. Requisits generals dels recursos administratius.

Tema 12. La Protecció de Dades de caràcter personal. Objecte i règim jurídic.

Tema 13. Els recursos humans en les Entitats Locals. Idees Generals. La funció pública local. Classes de personal al servei de les administracions públiques. Selecció del personal.

Tema 14. Els instruments de organització del personal: plantilles i relacions de llocs de treball.

Tema 15. Els drets del personal al servei de les administracions públiques. Drets individuals i col·lectius.

Tema 16. Els deures del personal al servei de les administracions públiques. Règim disciplinari. Responsabilitat civil, penal i patrimonial. Incompatibilitats

Tema 17. La contractació administrativa a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic: classes de contractes i règim jurídic. Normes específiques de contractació administrativa a l'esfera local. La selecció del contractista. Perfeccionament i formalització.

Tema 18. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Objecte i àmbit d'aplicació. Règim jurídic de les subvencions. Disposicions comuns de les subvencions públiques.

Tema 19. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Procediments de concessió i gestió de les subvencions.

Tema 20. Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals . Pressupost i despesa pública local, definició i contingut dels pressuposts. Execució de les despeses públiques.

Tema 21. Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals. Tributs locals.

Tema 22. L'Estatut del treballador aprovat per Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre. El contracte de treball: concepte, elements, modalitats i continguts del contracte.

Tema 23. La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: polítiques públiques per a la igualtat.

Tema 24. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les illes Balears: Disposicions generals. Actuacions de les administracions públiques.

 

ANNEX II Model de sol·licitud de participació en el procediment de selecció

Nom:

Primer llinatge:

Segon llinatge:

DNI/NIF:

Domicili (a efectes de notificació):

Localitat:                                                                                                                                                Telèfon:

Adreça electrònica:

La/el sotasignat, major d'edat, comparesc i com millor procedeixi, EXPOSO:

Primer.-Que ha tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball per al nomenament de personal funcionari interí agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL) de l'Ajuntament de Lloseta

Segon.-Que aporta els s document exigits a la Base Tercera

Tercer.-Declara estar en possessió de tots i cadascun dels requisits i condicions que s'exigeixen a la convocatòria, i específicament els requerits a la Base Segona de la convocatòria.

Quart.- Sol·licita la realització de les proves de la fase d'oposició en:

Català __ Castellà __

Per tot l'exposat, SOL·LICITA: Ser admesa/ès a la convocatòria del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball per al nomenament de personal funcionari interí agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL) de l'Ajuntament de Lloseta.

Lloseta, _________ de ________________ de 2023

(signatura)

 

 

 

AL SRA. BATLESSA DE LLOSETA

De conformitat al que disposa la LO 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa als interessats que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l'exercici de funcions pròpies d'aquesta Administració, dins el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s'informa que les dades s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament. Que en aquest acte l'Ajuntament informa a les interessades/ts del dret de les persones físiques a accedir a les seves dades, a rectificar-les i a cancel•lar-les. Aquests drets podran ser exercits per mitjà d'escrit adreçat al responsable del fitxer a l'adreça postal següent: 07360 –Lloseta –C/ Pou Nou, 3. Que així mateix se m'informa en aquest acte que les dades personals de persones físiques contingudes en la proposició només seran objecte de cessió o comunicació en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal.