Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 746834
Departament de Personal. Servei de Selecció. Convocatòria per cobrir 4 places vacants D’Ajudant/a d’Obres (taxa de reposició) Concurs oposició pel torn lliure. Oferta d’Ocupació Pública de l’any 2020 i 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La regidora de l'Àrea d'Hisenda, Funció Pública i Govern Interior per decret número 21552    de data 24 de novembre de 2023, ha resolt el següent:

PRIMER.- Convocar proves selectives, mitjançant el sistema de concurs oposició pel torn lliure, per cobrir 4 places d'AJUDANT/A D'OBRES, vacants a la plantilla de funcionaris/àries d'aquest Ajuntament pertanyents a l'Escala l'Administració Especial, subescala serveis especials, grup C1, dotades pressupostàriament i corresponents a la taxa de reposició de l'oferta d'ocupació pública de l'any 2020,  publicada al BOIB núm. 200, de 26 de novembre de 2020, i de l'oferta d'ocupació pública de l'any 2021,  publicada al BOIB núm. 180 de 31 de desembre de 2021, d'elles 2 places corresponents a la taxa de reposició de l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2020 i 2 places corresponents a la taxa de reposició de  l'Oferta d'Ocupació Pública  de l'any 2021.

SEGON.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s'adjunten. 

TERCER.- El termini de presentació d'instàncies serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

QUART.- Les instàncies s'hauran de dirigir al Molt Honorable Senyor Batle en la forma establerta en la base tercera de les bases generals que regeixen aquesta convocatòria que varen ser publicades al BOIB núm. 129  de 21 de setembre de 2019.

CINQUÈ.- No es podrà declarar superat el procés selectiu a un número d'aspirants superior al de les places convocades.

BASES ESPECÍFIQUES PER COBRIR 4 PLACES VACANTS D'AJUDANT/A D'OBRES (taxa de reposició) CONCURS-OPOSICIÓ PEL TORN LLIURE. OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA  DE L'ANY 2020 I 2021.

PRIMERA.- OBJECTE I NORMES GENERALS.

L'Ajuntament de Palma convoca proves selectives, mitjançant el sistema de concur-oposició torn lliure, per a la cobertura de 4 places d'AJUDANT/A D'OBRES, vacants a la plantilla de funcionaris/àries d'aquest Ajuntament pertanyents a l'Escala l'Administració Especial, subescala serveis especials, grup C1, dotades pressupostàriament i corresponents a la taxa de reposició de l'oferta d'ocupació pública de l'any 2020,  publicada al BOIB núm. 200, de 26 de novembre de 2020, i de l'oferta d'ocupació pública de l'any 2021,  publicada al BOIB núm. 180 de 31 de desembre de 2021, amb la següent distribució:

  • 2 places corresponents a la taxa de reposició de l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2020.
  • 2 places corresponents a la taxa de reposició de  l'Oferta d'Ocupació Pública  de l'any 2021.

La present convocatòria està, a més, subjecta al que es disposa en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques.

Les presents bases tindran en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes, pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, el Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i la llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears.

L'article 55 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes disposa que "l'aprovació de convocatòries de proves selectives per a l'accés a l'ocupació pública haurà d'acompanyar-se d'un informe d'impacte de gènere, excepte en casos d'urgència i sempre sense perjudici de la prohibició de discriminació per raó de sexe", que es complementa amb l'article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'Igualtat de dones i homes de les Illes Balears: "A les ofertes d'ocupació pública de les administracions públiques de les Illes Balears, s'hi ha d'adjuntar una avaluació de l'impacte de gènere". Tot això posa de manifest el compromís assumit per l'Ajuntament de Palma en relació amb la promoció activa de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, així com de prevenció i actuació davant la violència de gènere.

Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019.

SEGONA.- REQUISITS  DE LES PERSONES  ASPIRANTS: A més dels que es preveuen a les bases generals:

1-. Estar en possessió de Batxiller Superior, Formació professional grau mitjà o equivalent

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol. Aquest requisit no és aplicable als aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades.

2-. Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2 mitjançant un certificat expedit per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d'Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits.

TERCERA.- FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

Les persones aspirants a les proves selectives s'hauran de inscriure al Portal de l'Opositor de l'Ajuntament de Palma i una vegada obtingut el pdf de la inscripció, el full d'autobaremació i el del pagament de la taxa, els hauran de presentar pel registre electrònic de l'Ajuntament de Palma. Una vegada finalitzat el procés electrònic es podrà obtenir un justificant de presentació.

Els drets d'examen seran de 15,91 euros i seran abonats per les persones interessades dintre el termini d'admissió d'instàncies dins el procés d'inscripció recollit al paràgraf anterior.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. Els  successius anuncis es publicaran únicament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Degut a que el full d'inscripció obtingut al portal de l'opositor de l'Ajuntament de Palma conté una declaració jurada de l'aspirant d'acompliment de tots els requisits exigits per accedir a la plaça d'ajudant d'obres, no es requereix en el moment d'inscripció la documentació acreditativa, que serà requerida als aspirants proposats pel Tribunal previ a la presa de possessió.

QUARTA.- ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS.

Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d'un mes aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, amb expressió de la causa d'exclusió, si s'escau. La relació de les persones admeses i excloses s'exposarà en el tauler electrònic d'edictes i anuncis de la pàgina web d'aquest Ajuntament i a l'apartat d'oferta pública de feina de la mateixa pàgina web. La relació de persones excloses es publicarà al BOIB.

Per a esmenar el possible defecte o presentar els documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de la publicació de la relació indicada en el BOIB. Si no es presenten esmenes la llista esdevindrà definitiva.

Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva  de persones aspirants admeses i excloses, que es publicarà al tauler electrònic d'edictes i anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament de Palma, i a l'apartat d'oferta pública de feina de la mateixa pàgina web, a la relació de persones excloses es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades. 

CINQUENA.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: concurs oposició pel torn lliure amb pràctiques.

El present procediment selectiu generarà un borsí del qual es podran nomenar per ordre de puntuació final les persones que figurin en el borsí de persones candidates que hagin superat tots els exercicis o alguns, d'acord amb allò establert a l'article 18.2 de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l'Ajuntament de Palma.

SISENA.- QUALIFICACIONS: Els exercicis obligatoris seran eliminatoris i es puntuaran d'acord amb allò establert a les presents bases específiques.

 

SETENA.- CALENDARI ORIENTATIU DELS EXERCICIS: El primer exercici se celebrarà en el termini màxim de sis mesos, comptats a partir de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat. El tribunal fixarà i publicarà un calendari orientatiu amb les dates de realització dels exercicis.

VUITENA.- COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: Per a cada convocatòria, el tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l'òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d'entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la de les persones suplents. El secretari/a serà designat per votació d'entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Així mateix es nomenarà un Supervisor del període de pràctiques, que serà l'encarregat de avaluar les tasques realitzades per l'aspirant dins aquest termini i donarà compte al tribunal per la declaració d'apte o no apte previ al nomenament o no, com a funcionari de carrera.

NOVENA.- PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ AMB PRÀCTIQUES.

NOVENA.- 1.- FASE D'OPOSICIÓ:

La fase d'oposició suposarà un 70% de la puntuación final.

PRIMER EXERCICI. Obligatori. Consistirà en contestar per escrit un qüestionari de 40 preguntes sobre el contingut del temari de la part específica amb tres respostes alternatives. Hi haurà 5 preguntes de reserva, per al cas que el tribunal acordi anul·lar alguna pregunta, perquè hi detecti d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin. El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà de 50 minuts. L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts, i serà necessari obtenir una  puntuació mínima de 5 punts per superar aquest exercici.

Cada resposta correcta es valorarà amb 0.4 punt. Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzarà amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:

             [A-(E/3)] x 10

Q = -----------------------

                          P

 

Q: Resultat de la prova

A: Número de respostes correctes

E: Número de respostes errònies

P: Número de preguntes de l'exercici

SEGON EXERCICI: De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a resoldre una prova pràctica elegida a l'atzar d'entre les que proposi el tribunal i relacionada amb el temari que s'adjunta, a la qual s'haurà de demostrar la destresa i perícia relacionada amb les funcions pròpies de la plaça. Es valorarà fins a un màxim de 20 punts. La prova es qualificarà de 0 a 20 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar aquest exercici.

El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà determinat pel tribunal.

TERCER EXERCICI:

Obligatori. Consistirà en contestar per escrit un qüestionari de 50 preguntes sobre el contingut del temari de la part general amb tres respostes alternatives. Hi haurà 5 preguntes de reserva, per al cas que el tribunal acordi anul·lar alguna pregunta, perquè hi detecti d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin. El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà de 60 minuts. L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts, i serà necessari obtenir una  puntuació mínima de 5 punts per superar aquest exercici.

Cada resposta correcta es valorarà amb 0.5 punt. Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzarà amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:

 

           [A-(E/3)] x 10

Q = -----------------------

                          P

 

Q: Resultat de la prova

A: Número de respostes correctes

E: Número de respostes errònies

P: Número de preguntes de l'exercici

Total puntuació màxima fase d'oposició 40 punts.

NOVENA.- 2.- FASE DE CONCURS

1.- Autobaremació de mèrits i llista provisional de mèrits al·legats: Les persones aspirants han d'emplenar, juntament amb la sol·licitud de participació i d'acord amb el tràmit telemàtic, el full d'autobaremació de mèrits, que té la consideració de declaració responsable en els termes que preveu l'article 69 de la Llei 39/2015.

En aquest full d'autobaremació les persones aspirants han d'al·legar, sota la seva responsabilitat, quins són els mèrits dels quals disposen. Els mèrits s'han d'al·legar i acreditar, en referència a la data que finalitzi el termini de presentació d'instàncies.

La falsedat en les dades d'autobaremació determina l'exclusió del procés i la consideració de no haver-hi participat, a més de les actuacions legals que se'n derivin.

2.- Acreditació de mèrits:  Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, s'hauran de presentar mitjançant la presentació d'originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l'efecte per l'Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició.

Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants funcionàries d'aquest Ajuntament podran fer remissió al seus expedients personals.

L'acreditació de treballs fets en entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), en consorcis, en fundacions del sector públic, en empreses societàries del sector públic i en empreses privades es farà mitjançant el certificat de la vida laboral, i l'acreditació de la categoria i de les funcions fetes amb el contracte laboral o un certificat de l'empresa, del consorci o de la fundació corresponent, o d'una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions dutes a terme.

Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l'endemà d'adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.

Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:

3.- Experiència professional.

  • Serveis prestats en una empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
  • Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 5 punts.
  • Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 6  punts.

La puntuació màxima és de 6 punts.

4.- Cursos de formació.

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d'aquest criteri es du a terme d'acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Escola  Municipal de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions, així com la formació organitzada i impartida pels Col·legis Professionals. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.

No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d'assignatures a la Universitat, ni aquells presentats com a requisit d'accés a la plaça convocada.

L'hora d'impartició es valora amb: 0,007 punts

L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,005 punts

L'hora d'assistència es valora amb: 0,002 punts

Un crèdit equival a 10 hores de formació.

La puntuació màxima és de 5 punts.

Formació  que es valorarà  a qualsevol especialitat.

Es valoren per a qualsevol especialitat les següents accions formatives:

- Cursos de l'àrea jurídicoadministrativa.

- Cursos d'igualtat de gènere.

- Cursos d'informàtica.

- Cursos de qualitat, habilitats, competències professionals i comandaments

- Cursos de prevenció de riscs laborals

Aquesta formació es valorarà d'acord al següent:

L'hora d'impartició es valora amb: 0,005 punts

L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,004 punts

L'hora d'assistència es valora amb: 0,0018 punts

Un crèdit equival a 10 hores de formació.

La puntuació màxima és de 3 punts.

5.- Titulacions acadèmiques

1.Estudis que es valoren.

1.1 Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques el caràcter oficial  o l'equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.

1.2 La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que sí es pot valorar la llicenciatura o equivalent.

1.3 Es valoraran les titulacions de nivell superior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l'acreditada com a requisit. 

2. Puntuació.

2.1 Estudis de Postgrau.

2.1.1 Per cada títol de doctor/a: 3 punts.

2.1.2 Màster: els títols de màsters universitaris oficials (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d'octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.

2.1.2 Títols propis de postgrau es valoren a raó de 0,015 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d'octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,065 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 1 punt.

En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s'entén que els crèdits són LRU i s'han de computar, d'acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives, si són títols oficial, ó 0.015 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives si es tracta de títols propis.

No es tindrà en compte com a mèrit el títol de màster habilitant per a l'exercici de la professió objecte d'aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.

2.2 Estudis universitaris.

2.2.1 Per cada titulació acadèmica oficial de segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 2 punts.

2.2.2 Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, grau, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 1,5 punts.

2.2.3 Per cada títol propi de grau: 1 punt.

2.3 Estudis no universitaris.

2.3.1 Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional,  o equivalent: 1 punts

La puntuació màxima és de 6  punts

6.- Coneixement de llengua catalana.

Es valoraran els certificats expedits o homologats per L'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat LA que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà: 

  • Nivell de domini funcional efectiu  (certificat C1): 1 punt.
  • Nivell de domini (certificat C2): 1,50 punts.
  • Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,50 punts.

La puntuació màxima és de 2 punts.

7.- Exercicis per oposició superats

Per cada exercici obligatori superat en un procés de selecció de l'Ajuntament de Palma per l'accés a la mateixa especialitat, dins els últims 12 anys anteriors a la present convocatòria: 0,33 punts.

La puntuació màxima serà d'1 punt.

Total puntuació màxima fase de concurs: 23 punts.  

La fase de concurs suposarà un 30% de la puntuació final.

DESENA.- LLISTA D'APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I NOMENAMENT DE FUNCIONARIS  DE CARRERA.

Finalitzat el procés selectiu, el tribunal farà pública al Tauler d'Anuncis Virtual de la corporació, i a la pàgina web la relació de persones que l'hagin superat, la qual inclourà nom i llinatges, i quatre dígits aleatoris del DNI i la indicació de la puntuació obtinguda, per ordre de major a menor puntuació. L'esmentada relació serà la determinant per a la petició i l'adjudicació de destins, amb excepció de les persones amb discapacitat, per a les quals es tindrà en compte l'establert a l'art. 9 del R.D. 2271/2004, i del personal interí, el qual tindrà preferència per a cobrir la plaça que ocupava en cas que aquesta fos vacant, sempre que existeixin motius de dependència personal, dificultats de desplaçament o altres d'anàlogues, que hauran de ser degudament acreditades. L'òrgan convocant decidirà l'esmentada alteració quan es trobi degudament justificada, i haurà de limitar-se a realitzar la mínima modificació en l'ordre de prelació necessari per a possibilitar l'accés al lloc de la persona discapacitada.

Si s'escau, i queden places vacants en el torn de reserva de persones amb discapacitat, s'incrementaran les del torn lliure.

A la llista d'aprovats amb plaça, el tribunal ha d'incloure diligència on faci constar la data de la seva publicació i especifiqui que aquesta data inicia el termini per a la presentació de documents.

Un cop publicada la llista d'aprovats amb plaça, les persones aspirants que hi figurin, en el termini de vint dies naturals comptats a partir del dia de la seva publicació, hauran de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament els documents següents, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds:

a. Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

b. Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en cada convocatòria (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.

c. Còpia autèntica del certificat de coneixements de llengua catalana que s'indiqui en la convocatòria específica. Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant un certificat expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

d. Certificat mèdic emès en imprès oficial, acreditatiu de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents, expedit pe metge de família.

Les persones amb discapacitat aspirants han d'acreditar mitjançant certificació dels òrgans competents del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat o, si escau, de la Comunitat Autònoma la compatibilitat per al desenvolupament de tasques i funcions pròpies de la plaça a cobrir.

e. Declaració jurada o promesa que no ha estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se amb inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionaris, o per a exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'altres estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinaria o equivalent que impedeixi, al seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

f.  Declaració jurada que no està sotmès a cap causa d'incapacitat específica conformement a la normativa vigent.

g. Abans de prendre possessió del lloc, la persona interessada ha de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho ha de declarar en el termini de deu dies comptadors a partir del dia de la presa de possessió, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat.

No es poden nomenar les persones aspirants que no presentin la documentació en el termini indicat, llevat dels casos de força major. Tampoc no es nomenaran aquells que manquin d'algun dels requisits. Tampoc es nomenarà aquells que siguin declarats no aptes per mancar les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents. En els tres casos totes les seves actuacions quedaran anul·lades, sense perjudici de la responsabilitat en què poguessin haver incorregut per falsedat a la seva instància. En aquest cas serà proposat en el seu lloc la persona aspirant que segueixi per ordre de puntuació.

Els que tinguin la condició de funcionaris públics estaran exempts de justificar les condicions i els requisits ja acreditats per a obtenir el seu anterior nomenament, i només hauran de presentar certificació del ministeri o organisme del qual depenen que acrediti la seva condició de funcionari i d'altres circumstàncies que constin en el seu expedient personal.

L'òrgan municipal competent procedirà al nomenament de funcionaris de carrera.

ONZENA.- BORSA DE PERSONES ASPIRANTS PER NOMENAR PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ.- CONSTITUCIÓ DE LA BORSA D'INTERINS

S'ha de constituir una borsa per al nomenament de personal interí de l'especialitat d'ajudant d'obres, que estarà integrada per les persones aspirants que hagin superat, com a mínim, el primer exercici d'aquesta convocatòria.

En el cas que una persona aspirant hagi superat, el primer exercici o successius exercicis, s'integrarà en la borsa amb la puntuació més alta obtinguda a cada una d'elles.

ANNEX TEMARIS

TEMARI PART ESPECÍFICA

I.- OBRA CIVIL I EDIFICACIÓ.

Tema 1.- Conceptes Generals en obra de paleta: Eines. Materials. El treball d'obra de paleta.

Tema 2.- Conservació integral del viari. Conservació preventiva de paviments.  Reciclatge de ferms, reforç i rehabilitació. Pavimentació de Voreres. Pavimentació en Asfalt.

Tema 3.- Conceptes generals de pintura: Eines de pintor. Materials de Pintura. El treball de pintura: Pintura exterior: paraments horitzontals i verticals. Pintura d'interiors: paraments horitzontals i verticals.

Tema 4.- Actuacions d'obra civil. Solats en exterior i interior, enrajolats, construcció d'arquetes, instal·lació de vorades. Petites actuacions d'obra civil en viari i en interiors.

Tema 5.- Tractament de l'aigua. Composició de l'aigua de consum. Descalcificació. Desmineralització. PH. Generalitats sobre Equips de Tractament d'Aigua.

Tema 6.- Lectura de plans i croquis. Escales.

Tema 7.- Corrosions i incrustacions. Tipus de corrosió, mesures de protecció.

II.- LAMPISTERIA.

Tema 1.- Conceptes fonamentals en Lampisteria. Cabals i consums, velocitat, desplaçaments de l'aigua, relació entre cabal, velocitat i secció. Pressió: relació pressió-altura. Pèrdues de càrrega. Cop d'ariet.

Tema 2.- Soldadures. Tipus. Materials a emprar. Tècniques de soldadura.

Tema 3.- lnstal·lacions de fluxores. Dimensionament, característiques i funcionament. Tema 4.- Xarxa d'evacuació i desguassos. Instal·lació, dimensionament i material.

Tema 5.- Xarxes de sanejaments en l'àmbit urbà. Criteris generals de disseny. Materials.

Tema 6.- lnstal·lacions de Reg. Característiques i dimensionament de la xarxa de reg, materials en una xarxa de reg.

Tema 7.- lnstal·lacions interiors. Disseny i muntatge d'instal·lacions, dimensionament i cabals mínims en aparells domèstics, dispositius de control, aixeteria sanitària, comptadors, aljubs

III.- ELECTRICITAT.

Tema 1.- Conceptes generals en electricitat: Eines d'electricitat. Materials d'electricitat.                                                                  

Tema 2.- lnstal·lacions Bàsiques de baixa tensió. Tipus d'avaries i Reparacions.

Tema 3.- La Il·luminació Viària. Il·luminació ornamental del Municipi.

 IV.- JARDINERIA I MANTENIMENT DE CAMINS

Tema 1.- Treballs de desbrossament individual i amb maquinària.

Tema 2.- Manteniment de jardins.

Tema 3.- Abonats. Productes Fitosanitaris. Tractaments Fitosanitaris.

Tema 4.- Maquinària. Maquinària pesada i eines. Treballs d'anivellament i moviment de terres.

Tema 5.- Reparació de Camins. Materials.

V.- PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS:

Tema 1.- Llei 31/1995 de 8 de novembre de Prevenció de Riscos Laborals (1): Dret a la protecció enfront dels riscoslaborals. Principis de l'acció preventiva. Activitats i tasques subjectes als principis d'acció preventiva de conformitat al RD 1626/1997 de 24 d'octubre. 

Tema 2.-  Llei 31/1995 de 8 de novembre de Prevenció de Riscos Laborals (2): Formació, Informació, consulta, participació  Vigilància de la slaut dels treballadors. Protecció especial de treballadors en situació d'especial vulnerabilitat treballadors temporals, i en empreses de treball temporal, treballadors especialment sensibles a determinats riscos. Obligacions dels Treballadors. Delegats de prevenció. Comitès de seguretat i salut. 

Tema 3.- Senyalització de Seguretat. La Protecció Individual. La Protecció de maquinàries, Equips, i Eines Manuals. 

Tema 4.- Prevenció de Riscos Químics. Prevenció de Riscos Elèctrics. Prevenció de Riscos d'Incendi i Explosió. 

 

TEMARI PART GENERAL

Tema 1: La Constitució espanyola de 1978. Concepte. El poder constituent. Principis constitucionals. La reforma constitucional.

Tema 2: Drets i llibertats públiques en la Constitució espanyola. Drets i deures fonamentals.

Tema 3: La Corona. Funcions constitucionals del Rei. La ratificació.

Tema 4: Les Corts Generals. Composició i funcions. Regulació i funcionament de les cambres: els reglaments parlamentaris. Òrgans de control dependents de les Corts Generals: El Defensor del Poble i el Tribunal de Comptes.

Tema 5: El Govern en el sistema constitucional espanyol. El president del Govern. La Llei del Govern. Relacions entre el Govern i les Corts Generals.

Tema 6: El Poder Judicial: organització i funcions. El Tribunal Constitucional: composició i competències. Els conflictes en defensa de l'autonomia local.

Tema 7: Organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes: creació, estructura i competències. Els estatuts d'autonomia: especial referència al de les Illes Balears: Disposicions generals. Competències.

Tema 8: El municipi: concepte i elements El terme municipal: La població. L'empadronament.

Tema 9: Organització municipal. Competències municipals. Règim d'organització dels municipis de gran població.

Tema 10: Les formes d'activitat de les entitats locals. La activitat de policia: la intervenció administrativa local en l'activitat privada.

Tema 11: Gestió directa dels serveis públics. Gestió indirecta dels servis públics: concepte i naturalesa. Especial referència a la concessió.

Tema 12: Ordenances i Reglaments de les Entitats Locals. Classes. Procediment d'elaboració i aprovació

Tema 13: Contractació administrativa: concepte, classes i elements. Capacitat per contractar i procediment. El compliment dels contractes. Especialitats dels diversos tipus de contractes. El recurs especial en matèria de contractació.

Tema 14: El personal al servei de les entitats locals: classes i règim jurídic. La funció pública local: classes de funcionaris locals. Drets i deures dels funcionaris públics locals. Incompatibilitats. Règim disciplinari. Procediment sancionador.

Tema 15: Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú: Disposicions generals del procediment administratiu. Els mitjans electrònics aplicats al procediment administratiu.

Tema 16: Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: Els recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos.

Tema 17: El pressupost general de les Entitats locals. Estructura pressupostaria. Elaboració i aprovació. Pròrroga del pressupost. Execució i liquidació del pressupost.

Tema 18: La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals: àmbit d'aplicació. Drets i deures. Principis de l'acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscs. Comitè de Seguretat i Salut.

Tema 19: La Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals règim jurídic i els seus àmbits. Vies de protecció de la confidencialitat.

Tema 20: Normativa europea, estatal i autonòmica en matèria d'igualtat, no discriminació i violència de gènere. El principi d'igualtat a l'ocupació pública. Mesures per a la integració de la perspectiva de gènere a l'actuació de les administracions públiques de les Illes Balears.

Tema 21: La importància de la Agenda 2030 y els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)

​​​​​​​​​​​​​​Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (24 de novembre de 2023)

La cap de Servei de Planificació i Provisió pd Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 04/03/2014) Raquel Cucarella Ribera