Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 745004
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de modificació de la Resolució de 17 de desembre de 2022 per la qual s’aprova la convocatòria del procés excepcional d’estabilització per concurs oposició per cobrir les places de personal laboral de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En data 17 de setembre de 2022 es va publicar en el BOIB núm. 122 la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s'aprova la convocatòria del procés excepcional d'estabilització per concurs oposició per cobrir les places de personal laboral de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la qual fou modificada per Resolució de 9 de febrer de 2023 (BOIB núm. 19 d'11 de febrer).

2. L'annex 2 de l'esmentada convocatòria, que regula les seves bases específiques, estableix, dins de la base 13.5.3, que juntament amb la llista provisional amb les puntuacions que han obtingut les persones aspirants, que s'ha de publicar segons la base 6.1 per ordre de major a menor puntuació total, es farà públic l'oferiment de llocs de feina i es requerirà als aspirants per que presentin la documentació acreditativa del compliment dels requisits.

I la base 13.5.4 estableix un termini de set dies hàbils perquè els aspirants presentin la documentació acreditativa del compliment dels requisits, a què fa referència la base 13.3, així com un escrit d'elecció de llocs de treball oferts, per ordre de preferència.

3. Per tal de millorar l'eficàcia del procés selectiu i eliminar càrregues burocràtiques innecessàries a aquelles persones que malgrat constar a la llista provisional poden no constar a la relació de persones que han superat el procés selectiu, es considera que és més adient que l'oferiment dels llocs de feina es faci amb la publicació de la Resolució de la consellera competent en matèria de funció pública per la qual s'aproven les llistes d'aspirants que hagin superat el concurs oposició, i que l'elecció dels llocs, per ordre de preferència, es realitzi un cop publicada la Resolució esmentada. Amb aquesta finalitat, s'han de modificar les bases en el sentit següent:

a) Que l'oferiment dels llocs de treball s'hagi de fer amb la Resolució de la consellera competent en matèria de funció pública per la qual s'aproven les llistes d'aspirants que hagin superat el concurs oposició (tràmit previst a la base 16.1);

b) Que el termini per tal de presentar, si escau, la documentació acreditativa del compliment dels requisits i l'escrit d'elecció dels llocs de treball, per ordre de preferència, sigui de set dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la Resolució de la consellera competent en matèria de funció pública per la qual s'aproven les llistes d'aspirants que hagin superat el concurs oposició.

4. Per altra banda, atesa l'existència d'una doctrina recent del Tribunal Constitucional que no permet l'adscripció provisional de llocs de treball a funcionaris de nou ingrés, i atès que, en conseqüència, a aquests se'ls ha de fer en tot cas una adscripció amb caràcter definitiu, es considera necessari establir expressament a les bases que en cas que cap de les persones seleccionades compleixin els requisits d'ocupació del lloc ofert, aquest s'adjudicarà a la persona aspirant amb major puntuació que l'hagi sol·licitat de forma preferent.

Fonaments de dret

1. Article 3 de la Llei 4/2011, de 3 de març, de la Bona Administració i del Bon Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 53, de 9 d'abril de 2011), el qual estableix com a principi que informa el bon govern i la bona administració, entre d'altres, el de simplicitat (lletra g).

2. La Sentència 116/2022, de 27 de setembre de 2022, del Tribunal Constitucional, sobre la Qüestió d'inconstitucionalitat 5344-2021 (BOE núm. 262, d'1 de novembre de 2022).

3. El Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per a reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears.

4. El Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el Decret 9/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears.

5. V Conveni Col·lectiu 3/2013 per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 174, de 19 de desembre de 2013).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Modificar en els termes que estableix l'annex de la present Resolució, les bases 13, 16 i 17 de l'annex 2, de la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s'aprova la convocatòria del procés excepcional d'estabilització per concurs oposició per cobrir les places de personal laboral de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122 de 17 de setembre de 2022, BOIB núm. 19 d'11 de febrer de modificació).

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la seu electrònica de l'Administració de la CAIB.

Interposició de Recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar demanda davant la jurisdicció social de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de la publicació, d'acord amb els articles 10.4.a, 69 i concordants de la Llei 36/2011, d'11 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social.

 

(Signat electrònicamente: 23 de novembre de 2023)

La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Estarellas Torrens

 

ANNEX En l'annex 2, bases específiques de la convocatòria, en l'apartat 13.3.1, documentació que han de presentar les persones aspirants per acreditar el compliment dels requisits

On diu:

“En el termini de set dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de puntuacions, a que fa referència l'apartat 4 de la base 13.5, i sense perjudici de que els requisits puguin ser comprovats en qualsevol moment, les persones aspirants seleccionades han de presentar, d'acord amb el model de l'annex 7, els documents següents”

Hi ha de dir:

“1. En el termini de set dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la Resolució de la consellera competent en matèria de funció pública per la qual s'aproven les llistes d'aspirants que hagin superat el procés selectiu pel sistema selectiu de concurs oposició, a que fa referència l'apartat 1 de la base 16, i sense perjudici de que els requisits puguin ser comprovats en qualsevol moment per l'Administració, les persones aspirants incloses en aquestes llistes han de presentar, d'acord amb el model de l'annex 7, els documents següents:”

- En l'annex 2, bases específiques de la convocatòria, en la base 13.5., comprovació de mèrits,

On diu:

“13.5.3. Una vegada conclòs el procediment de revisió i baremació, el Tribunal aprovarà una llista provisional amb les puntuacions que han obtingut les persones aspirants. Juntament amb aquesta llista, que s'ha de publicar segons la base 6.1 per ordre de major a menor puntuació total, es farà públic l'oferiment de llocs de feina i es requerirà als aspirants per que presentin la documentació acreditativa del compliment dels requisits.

13.5.4. Els aspirants disposen d'un termini de set dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de puntuacions, per al·legar les rectificacions que considerin pertinents sobre la valoració provisional de mèrits del concurs. Dins aquest termini, les persones interessades poden sol·licitar veure l'expedient de valoració. Amb aquesta finalitat l'EBAP comunicarà en la pàgina web http://oposicions.caib.es la data i l'hora en què les persones interessades podran tenir vista de l'expedient.

Així mateix, dins aquest termini els aspirants han de presentar la documentació acreditativa del compliment dels requisits, a que fa referència la base 13.3, així com un escrit d'elecció de llocs de treball oferts, per ordre de preferència. La presentació d'aquest escrit no garanteix l'adjudicació d'un lloc de feina.

Els aspirants que hagin d'esmenar o aclarir algun mèrit han de presentar la documentació original o una còpia corresponent en el Registre General de l'Escola Balear d'Administració Pública o en qualsevol de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, mitjançant un escrit adreçat al tribunal.

14.5. El tribunal ha de resoldre i notificar de forma motivada les al·legacions efectuades pels aspirants. Aquesta notificació es pot realitzar mitjançant les publicacions en els llocs indicats en la base 6.1. Un cop resoltes les al·legacions, ha de publicar en els mateixos termes la llista definitiva de valoració de mèrits. El tribunal sols pot modificar la llista provisional de puntuacions arran de l'estimació d'al·legacions o per rectificar errades materials, de fet o aritmètiques.“

Hi ha de dir:

“ 13.5.3. Una vegada conclòs el procediment de revisió i baremació, el Tribunal aprovarà una llista provisional amb les puntuacions que han obtingut les persones aspirants. Aquesta llista s'ha de publicar, segons la base 6.1, per ordre de major a menor puntuació total.

13.5.4. Els aspirants disposen d'un termini de set dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de puntuacions, per al·legar les rectificacions que considerin pertinents sobre la valoració provisional de mèrits del concurs. Dins aquest termini, les persones interessades poden sol·licitar veure l'expedient de valoració. Amb aquesta finalitat l'EBAP comunicarà en la pàgina web http://oposicions.caib.es la data i l'hora en què les persones interessades podran tenir vista de l'expedient.

Els aspirants que hagin d'esmenar o aclarir algun mèrit han de presentar la documentació original o una còpia corresponent en el Registre General de l'Escola Balear d'Administració Pública o en qualsevol de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, mitjançant un escrit adreçat al tribunal.

14.5. El tribunal ha de resoldre i notificar de forma motivada les al·legacions efectuades pels aspirants. Aquesta notificació es pot realitzar mitjançant les publicacions en els llocs indicats en la base 6.1. Un cop resoltes les al·legacions, ha de publicar en els mateixos termes la llista definitiva de valoració de mèrits. El tribunal sols pot modificar la llista provisional de puntuacions arran de l'estimació d'al·legacions o per rectificar errades materials, de fet o aritmètiques.

En l'annex 2, bases específiques de la convocatòria, en l'apartat 16, apartat 1, Llista d'aspirants seleccionats

Allà on diu:

16.1. Llista d'aspirants seleccionats

D'acord amb la proposta del tribunal, la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat dictarà una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu pel sistema de concurs oposició per a les diferents categories i especialitats, separades per illes i torns, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'anuncis de l'EBAP. Aquesta Resolució contindrà l'adjudicació del lloc de feina.

Hi ha de dir:

16.1 Llista d'aspirants seleccionats

D'acord amb la proposta del tribunal, la consellera competent en matèria de funció pública, dictarà una resolució per la qual s'aproven les llistes d'aspirants que hagin superat el concurs oposició per a les diferents categories i especialitats, separades per illes i torns, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis de l'EBAP.

En la mateixa resolució s'ha d'oferir a totes les persones seleccionades la llista de llocs de treball corresponents a les places convocades perquè sol·licitin destinació.

En l'annex 2, bases específiques de la convocatòria, en l'apartat 17, Adjudicació de llocs de treball:

On diu:

17. Adjudicació de llocs de treball

L'adjudicació de llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

Els llocs de treball que tenguin reconegut el dret a la jubilació parcial s'han d'identificar per a la seva elecció per part dels aspirants, perquè la contractació definitiva s'ajornarà al moment de la jubilació total de la persona ocupant en jubilació parcial. Aquestes persones podran ser adscrites provisionalment a altres places vacants de la mateixa categoria.

Hi ha de dir:

17. Adjudicació de llocs de treball

L'adjudicació de llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades. En cas, que cap de les persones persones incloses en la llista definitiva d'aprovats compleixi els requisits d'ocupació del lloc ofert, aquest s'adjudicarà a la persona aspirant amb major puntuació que l'hagi sol·licitat de forma preferent.

Els llocs de treball que tenguin reconegut el dret a la jubilació parcial s'han d'identificar per a la seva elecció per part dels aspirants, perquè la contractació definitiva s'ajornarà al moment de la jubilació total de la persona ocupant en jubilació parcial. Aquestes persones podran ser adscrites provisionalment a altres places vacants de la mateixa categoria.