Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 742161
Resolució del Director Gerent de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera, mitjançant la qual es convoca, pel sistema de lliure designació, el lloc de prefectura de secció de Ginecologia i Obstetrícia de la plantilla orgànica autoritzada de l’Hospital Can Misses de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

Es troba vacant i dotat pressupostàriament el lloc de treball de prefectura de secció de Ginecologia i Obstetrícia, de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses dependent de la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, la provisió definitiva de la qual es considera necessària.

Fonaments de dret

1. Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

2. Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

3. Decret 39/2006, de 21 d'abril, pel qual s'aproven els estatuts de l'ens públic Servei de Salut de les Illes Balears.

4. Reial decret llei 1/1999, de 8 gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les Institucions Sanitàries de la Seguretat Social.

5. Decret 87/2006, de 6 d'octubre, de provisió de prefectures de caràcter assistencial del Servei de Salut de les Illes Balears.

6. D'acord amb el que s'estableix en la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de Mesures per a la capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, les persones aspirants que participin en aquest procés selectiu han de disposar i acreditar els coneixements de llengua catalana establerts en les bases que regeixen aquesta convocatòria.

No obstant això, quan la prestació assistencial pugui resultar afectada per la manca o insuficiència de professionals interessats, es podrà eximir del requisit de català legalment exigible, en els termes establerts en la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril.

En aquest sentit, cal considerar l'Informe de 18 de maig de 2022 de la Direcció d'Àrea de Relacions Laborals i Professionals del Servei de Salut de les Illes Balears, que justifica la pròrroga de l' exempció de coneixements de llengua catalana en processos selectius i de provisió de personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.

En l'exercici de les competències delegades mitjançant la Resolució de la consellera de Salut i Consum de 8 d'agost de 2023, de delegació de competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12/08/2023), dicto la següent

RESOLUCIÓ

1. Acordar la convocatòria pública per a la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball de prefectura de Secció de Ginecologia i Obstetrícia de l'Hospital Can Misses segons el que s'indica en les bases de la convocatòria.

2. Aprovar les bases que regeixen el procés selectiu (Annex I) i el model de sol·licitud (Annex II).

3. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al web de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (www.asef.es), sent la data de publicació al BOIB la que servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. També es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent.

No obstant això, els interessats poden optar per interposar un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat i en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, segons el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas, no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que s' hagi dictat una resolució expressa o presumpta sobre el recurs potestatiu de reposició.

 

Eivissa, data que consta a la signatura electrònica (21 de novembre de 2023)

El director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera PD de la consellera de Salut i Consum de 8 d'agost de 2023 (BOIB núm. 112, de 12/08/2023) José Enrique Garcerán Azorín-Gómez

 

ANNEX I Bases de la convocatòria

1. Objecte de convocatòria.

La denominació del lloc de treball a cobrir és el de cap de Secció de Ginecologia i Obstetrícia de l'Hospital Can Misses de l' Àrea de Salut d' Eivissa i Formentera.

2. Característiques generals.

El règim jurídic del lloc de treball objecte de la convocatòria és el que s'estableix a l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, aprovat per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, i altres disposicions aplicables.

3. Requisits dels aspirants.

3.1 Requisits generals.

Els requisits establerts en l'article 30.5 de la Llei 55/2003 de 16 de desembre per la qual s'aprova l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, i en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

3.2 Requisits específics.

a) Podran participar en aquesta convocatòria facultatius i facultatives amb nomenament com a personal estatutari fix que ostentin plaça amb l'especialitat de Ginecologia i Obstetrícia en les Institucions Sanitàries Públiques del Sistema Nacional de Salut, així com facultatius i facultatives amb nomenament de funcionari de carrera, o laboral fix, que prestin serveis en hospitals de titularitat pública en l'especialitat esmentada.

b) No obstant això, podrà participar en la present convocatòria el personal estatutari interí que compleixi amb els requisits establerts en els paràgrafs anteriors a excepció del caràcter de personal estatutari fix, a fi que, de forma subsidiària les candidatures presentades per aquest personal puguin ser valorades.

c) Serà requisit indispensable haver prestat serveis amb l'especialitat de Ginecologia i Obstetrícia en les institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut o de la Unió Europea, per un període mínim de dos anys. En el seu cas, es sumaran els períodes d'exercici de plaça de l'especialitat corresponent en els diferents serveis i hospitals. Es comptabilitzaran com un només els períodes de temps en què, en el seu cas, s' hagi exercit simultàniament en més d' una plaça.

3.3 Acreditació dels requisits.

Els requisits s'hauran de complir l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds, i mantenir-se fins a la presa de possessió. L'acreditació es realitzarà en el moment de presentació de la sol·licitud.

4. Sol·licituds.

4.1 Les persones interessades a participar en la convocatòria han de presentar la documentació que s'indica a continuació, en el termini de vint (20) dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al BOIB:

a) Sol·licitud de participació (Annex II).

b) Historial professional de la persona candidata, en el qual han de constar els apartats següents:

  • Formació universitària.
  • Formació especialitzada.
  • Experiència professional en l' àmbit assistencial i docent.
  • Mèrits científics i de recerca (en relació amb els treballs i publicacions científiques, s'haurà d'especificar la ressenya de la publicació o certificació acreditativa del centre o institució organitzadora, en cas que es tracti d'aportacions a reunions científiques que no hagin estat publicades).
  • Altres activitats que la persona aspirant consideri oportú fer constar.

c) Documentació que acrediti el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats, com a mínim:

  • DNI o NIE.
  • Titulació acadèmica universitària i de l' especialitat a la qual s' opta.
  • Nomenament i/o contracte laboral en l'especialitat objecte de la present convocatòria.
  • Certificat/s dels serveis prestats.

d) Un projecte tècnic de gestió de la Secció de Ginecologia i Obstetrícia.

4.2 La documentació referida en el punt anterior es pot presentar telemàticament, al registre de l'Hospital Can Misses - ubicat al carrer Corona, s/n, Edifici J, d'Eivissa (CP 07800)- o en qualsevol dels llocs referits a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Sigui quina sigui l'opció escollida per presentar la sol·licitud, es recomana enviar el justificant de presentació al Departament de RRHH de l'Hospital Can Misses per e-mail a l'adreça electrònica "rrhh@asef.com".

Les persones que participin en el procés són personalment responsables de la veracitat de la documentació aportada i estan obligades a presentar els documents originals en qualsevol moment a requeriment de l' Administració convocant.

5. Valoració.

5.1 El procés de selecció consistirà en l' avaluació de l' historial professional de les persones aspirants i del projecte tècnic relacionat amb la gestió de la unitat assistencial a la prefectura de la qual s' opta, tenint en compte els mèrits al·legats i l' adequació, així com la idoneïtat i els coneixements de les persones aspirants per prestar les funcions pròpies del lloc convocat.

5.2 La Comissió de Selecció està formada per tres membres, que són personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears, del mateix grup professional sanitari (A1) que el del lloc de feina convocat, tots amb veu i vot:

  • Dra. Elena Jiménez Belio, especialista en Ginecologia i Obstetrícia de l'Hospital Universitari Son Espases i vicedegana de la facultat de Medicina de Palma (UIB).
  • Dr. Óscar Martínez Pérez, especialista en Ginecologia i Obstetrícia de l'Hospital Can Misses i president del grup espanyol de  Seguretat Obstètrica.
  • Dr. Albert Tubau Navarra, cap de secció de Ginecologia i Obstetrícia de l'Hospital Son Llàtzer.

6. Resolució de la convocatòria.

6.1 Un cop vençut el termini de presentació de sol·licituds, verificat per l'òrgan competent que les persones aspirants compleixen els requisits i la resta de les especificacions exigides a la convocatòria, es publicarà al web de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (www.asef.es) la resolució del director gerent de l'ASEF que estableixi la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos,  indicant les causes d'exclusió.

Els aspirants exclosos disposaran d' un termini de deu (10) dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la data de publicació de la Resolució, per esmenar els defectes observats.

Totes les reclamacions seran acceptades o rebutjades mitjançant la resolució amb la qual s'aprovin les llistes definitives, que es publicarà de la mateixa manera que les provisionals.

Contra la resolució que aprovi la llista definitiva, es poden interposar els recursos que s'especifiquen a la Resolució de la convocatòria.

6.2 Un cop avaluades les persones candidates a ocupar el lloc de treball, l'òrgan convocant dictarà una resolució designant el facultatiu seleccionat, que serà publicada d' igual forma que la convocatòria, i contra la qual es podran interposar els mateixos recursos que s' especifiquen en aquesta Resolució.

D'acord amb l'article 25 del Reial decret llei 1/1999, de 8 gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les Institucions Sanitàries de la Seguretat Social, el lloc convocat per a la seva provisió per lliure designació podrà ser declarat desert quan es consideri que no concorren persones idònies per al seu acompliment.

7. Efectes del nomenament.

7.1 La persona aspirant seleccionada obtindrà un nomenament temporal per al lloc objecte d' aquesta convocatòria de quatre anys de durada, al terme dels quals serà avaluada a efectes de la seva continuïtat en el mateix.

7.2 El/La facultatiu/a nomenat/a com a resultat del procediment de provisió convocat mitjançant aquesta Resolució, percebrà durant l'exercici del lloc les retribucions corresponents al mateix.

7.3 Si el/la facultatiu/a designat/a és personal estatutari fix de l'especialitat en el propi centre (Hospital Can Misses), mantindrà la plaça de la seva categoria, de manera que el nomenament no generarà vacant a la plaça que ocupa i, per tant, no podrà ser objecte de provisió definitiva ni temporal (ni per interinitat ni per substitució).

Si el/la facultatiu/a designat/a designat fos personal estatutari fix de l'especialitat corresponent en un altre centre del Servei de Salut de les Illes Balears, ocuparà únicament el lloc de prefectura al centre de destinació i quedarà en situació de reserva respecte a la seva plaça estatutària fixa.

Si el/la facultatiu/a designat/a fora personal estatutari fix de l'especialitat corresponent en un altre servei de salut o administració pública sanitària, o fos funcionari de carrera o personal laboral fix, ocuparà únicament el lloc de prefectura convocat, quedant respecte a la seva plaça o lloc d'origen en la situació administrativa que procedeixi, i en la qual sigui declarat en la seva administració d'origen.

8. Presa de possessió.

La persona a la qual se li hagi adjudicat el lloc de cap de secció d'Ginecologia i Obstetrícia objecte d'aquesta convocatòria haurà de prendre possessió del mateix en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació del resultat final al BOIB.

9. Cessament.

De conformitat amb l'apartat 5 de l'article únic del Decret 87/2006 de 6 d'octubre, de provisió de prefectures de caràcter assistencial del Servei de Salut de les Illes Balears, el facultatiu nomenat per al lloc de prefectura de secció de Ginecologia i Obstetrícia de l'Hospital Can Misses d'acord amb aquesta convocatòria podrà ser cessat discrecionalment per l'autoritat que va acordar el seu nomenament.

 

 

ANNEX II Sol·licitud

Sol·licitud per participar en el procés selectiu del lloc de cap DE SECCIÓ DE GINECOLOGIA I OBSTETRÍCIA DE L'HOSPITAL CAN MISSES, convocada per la Resolució del director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera publicada al BOIB núm. _____  de data  ________________.

Dades de la persona aspirant:

DNI / NIE :                                                                                                                          

LLINATGES I NOM:                                                                                                           

Dades a l' efecte de notificacions:

DOMICILI:                                                                                                                          

MUNICIPI:                                                                                                                          

CODI POSTAL:                                                                                                                  

TELÈFON:                                                                                                                          

ADREÇA ELECTRÒNICA:                                                                                                

Exposa:

Que reuneix tots els requisits que s' exigeixen per participar en la convocatòria.

Sol·licita:

Que sigui admès/admesa en la convocatòria, per la qual cosa adjunta a aquesta sol·licitud la documentació exigida.

 

Eivissa,  _____ de __________ de 2023.

Signatura

 

 

​​​​​​​​​​​​​​

GERÈNCIA DE L'ÀREA DE SALUT D'EIVISSA I FORMENTERA

Hospital Can Misses – C/ Corona, s/n – 07800 Eivissa - DIR: A04005005