Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 742153
Resolució del Director Gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, per la qual es convoca la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de feina de Cap de Secció de Traumatologia i Cirurgia Ortopèdica de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses, a l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (Convocatòria 2023_19)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

Es troba vacant i dotat pressupostàriament el lloc de treball de prefectura de secció de Traumatologia i Cirurgia Ortopèdica, de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses, dependent de la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, la provisió definitiva del qual es considera necessària per tal d'atendre les necessitats organitzatives i assistencials.

Fonaments de dret

1. Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

2. Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

3. Decret 39/2006, de 21 d'abril, per la qual s'aproven els estatuts de l'ens públic Servei de Salut de les Illes Balears.

4. Reial decret llei 1/1999, de 8 gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les Institucions Sanitàries de la Seguretat Social, que es mantindrà vigent, amb rang reglamentari i sense caràcter bàsic, en tant es procedeixi a la seva modificació en cada servei de salut, segons el que disposa la disposició transitòria sisena, punt 1.c), de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

5. Decret 87/2006 de 6 d'octubre, de provisió de prefectures de caràcter assistencial del Servei de Salut de les Illes Balears.

6. Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

8. Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

9. D'acord amb el que s'estableix en la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de Mesures per a la capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, les persones aspirants que participin en aquest procés selectiu han de disposar i acreditar els coneixements de llengua catalana establerts en les bases que regeixen aquesta convocatòria.

No obstant això, quan la prestació assistencial pugui resultar afectada per la manca o insuficiència de professionals interessats, es podrà eximir del requisit de català legalment exigible, en els termes establerts en la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril.

10. Resolució de la consellera de Salut i Consum de 8 d'agost de 2023, de delegació de competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12/08/2023).

Per tot això, dicto la següent

RESOLUCIÓ

Primer.- Acordar la CONVOCATÒRA pública per a la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de feina de Prefectura de Secció de Traumatologia i Cirurgia Ortopèdica de l'Hospital Can Misses a l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, segons el que s'indica en les bases de la convocatòria.

Segon.- Aprovar les BASES que regeixen el procés selectiu (Annex I) i el model de sol·licitud de participació (Annex II).

Tercer.- Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i als webs corporatius de l'IB-SALUT (www.ibsalut.es) i de l'ASEF (www.asef.es), sent la data de publicació al BOIB la que servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució -que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, del règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Alternativament, també es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.

 

Eivissa, en la data que consti a la signatura electrònica (20 de novembre de 2023)

El director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera José Enrique Garcerán Azorín-Gómez PD Consellera de Salut i Consum de 8 d'agost de 2023 (BOIB núm. 112, de 12/08/2023)

 

ANNEX I Convocatòria 2023_19 BASES DE LA CONVOCATÒRIA

1. Objecte de convocatòria.

La cobertura del lloc de feina de prefectura de secció de Traumatologia i Cirurgia Ortopèdica de l'Hospital Can Misses a l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.

2. Característiques generals.

El règim jurídic del lloc de treball objecte de la convocatòria és el que s'estableix a l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, aprovat per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, i la resta de disposicions aplicables.

3. Requisits dels aspirants.

3.1. Requisits generals:

Els requisits generals exigits en aquesta convocatòria són els establerts en l'article 30.5 de la Llei 55/2003 de 16 de desembre per la qual s'aprova l'estatut marc del personal estatutari dels Serveis de Salut, i en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

3.2. Requisits específics:

a) Podran participar en aquesta convocatòria facultatius i facultatives amb nomenament com a personal estatutari fix que ostentin plaça en l'especialitat de Traumatologia i Cirurgia Ortopèdica en les institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, així com facultatius i facultatives amb nomenament de funcionari de carrera, o laboral fix, que prestin serveis en hospitals de titularitat pública en l'especialitat esmentada.

No obstant això, podrà participar en la present convocatòria, el personal estatutari interí que compleixi amb els requisits establerts a excepció del caràcter de personal estatutari fix, a fi que, de forma subsidiària les candidatures presentades per aquest personal puguin ser valorades.

b) Serà requisit indispensable haver prestat serveis en l'especialitat de Traumatologia i Cirurgia Ortopèdica en les institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut o de la Unió Europea, per un període mínim de dos anys. En el seu cas, se sumaran els períodes d'exercici de plaça de l'especialitat corresponent en els diferents serveis i hospitals, encara que es comptabilitzaran com un sol els períodes de temps en els quals, en el seu cas, s'hagi exercit simultàniament més d'una plaça.

c) Acreditar el nivell de coneixements B2 (nivell avançat) de llengua catalana.

No obstant això, quan la prestació assistencial pugui resultar afectada per la manca o insuficiència de professionals interessats, es podrà eximir del requisit de català legalment exigible, en els termes establerts en la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril.

3.3. Acreditació dels requisits:

Els requisits s'hauran de complir l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds, i mantenir-se fins a la presa de possessió. L'acreditació es realitzarà mitjançant còpia autèntica de la documentació escaient en el moment de presentació de la sol·licitud.

4. Sol·licituds.

4.1 Les persones interessades a participar en la convocatòria han de presentar la documentació que s'indica a continuació, en el termini de vint (20) dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al BOIB:

a. Sol·licitud de participació (Annex II).

b. Còpia autèntica de la documentació que acrediti el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats, com a mínim:

  • DNI o NIE.
  • Titulació acadèmica universitària i de l'especialitat a la qual s'opta.
  • Nomenament i/o contracte laboral en l'especialitat objecte de la present convocatòria.
  • Certificat/s dels serveis prestats.
  • Certificat de coneixements de català de nivell B2.

c. Historial professional de la persona candidata, en el qual han de constar, com a mínim, els apartats següents:

  • Formació universitària.
  • Formació especialitzada.
  • Experiència professional en l'àmbit assistencial i docent.
  • Mèrits científics i de recerca (en relació amb els treballs i publicacions científiques, s'haurà d'especificar la ressenya de la publicació o certificació acreditativa del centre o institució organitzadora, en cas que es tracti d'aportacions a reunions científiques que no hagin estat publicades).
  • Altres activitats que la persona aspirant consideri oportú fer constar.

d. Projecte tècnic de gestió de la unitat assistencial.

4.2. La documentació referida en el punt anterior es pot presentar telemàticament, en el l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre de l'Hospital Can Misses - ubicat al carrer Corona, s/n, Edifici J, d'Eivissa (CP 07800)- o en qualsevol dels llocs referits en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Sigui quina sigui l'opció escollida per presentar la sol·licitud, es recomana enviar el justificant de presentació a l'Hospital de RRHH de l'Hospital Can Misses per e-mail a l'adreça electrònica "rrhh@asef.com".

Les persones que participin en el procés són personalment responsables de la veracitat de la documentació aportada i estan obligades a presentar els documents originals en qualsevol moment a requeriment de l' Administració convocant.

5. Valoració.

5.1 El procés de selecció consistirà en l'avaluació de l'historial professional de les persones aspirants i del projecte tècnic relacionat amb la gestió de la unitat assistencial de la prefectura de la qual s'opta, tenint en compte els mèrits al·legats i l' adequació, així com la idoneïtat i els coneixements de les persones aspirants per prestar les funcions pròpies del lloc convocat.

5.2 La Comissió de Selecció està formada per tres membres, que són personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears, del mateix grup professional sanitari (A1) que el del lloc de feina convocat, tots amb veu i vot:

  • Dr. José Guimerà Ribas, Cap de Servei de Traumatologia i Cirurgia Ortopèdica de l'Hospital Can Misses.
  • Dr. Carlos Alberto Peláez Morales, Cap de Servei de Medicina Física i Rehabilitació de l'Hospital Can Misses.
  • Dr. Francisco Cuesta Varela, Cap de Servei de Radiologia de l'Hospital Can Misses.

6. Resolució de la convocatòria.

6.1 Un cop vençut el termini de presentació de sol·licituds, verificat per l'òrgan competent que les persones aspirants compleixen els requisits i la resta de les especificacions exigides a la convocatòria, es publicarà al web de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (www.asef.es) la resolució del Director Gerent de l'ASEF que estableixi la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, indicant les causes d'exclusió.

Els aspirants exclosos disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la data de publicació de la Resolució, per esmenar els defectes observats.

Totes les reclamacions seran acceptades o rebutjades mitjançant la resolució amb la qual es determini la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà de la mateixa manera que les provisionals.

Contra la resolució que aprovi la llista definitiva, es poden interposar els recursos que s'especifiquen a la Resolució de la convocatòria.

6.2 Un cop avaluades les persones candidates a ocupar el lloc de treball, l'òrgan convocant dictarà una resolució designant el facultatiu seleccionat, que serà publicada d'igual forma que la convocatòria, i contra la qual es podran interposar els mateixos recursos que s'especifiquen en aquesta Resolució.

D'acord amb l'article 25 del Reial decret llei 1/1999, de 8 gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les Institucions Sanitàries de la Seguretat Social, el lloc convocat per a la seva provisió per lliure designació podrà ser declarat desert quan es consideri que no concorren persones idònies per al seu acompliment.

7. Efectes del nomenament.

7.1 La persona aspirant seleccionada obtindrà un nomenament temporal per al lloc objecte d'aquesta convocatòria de quatre anys de durada, al terme dels quals serà avaluada a efectes de la seva continuïtat en el mateix.

7.2 El/La facultatiu/a nomenat/a com a resultat del procediment de provisió convocat mitjançant aquesta Resolució, percebrà durant l'acompliment del lloc les retribucions corresponents al mateix

7.3 Si el facultatiu designat és personal estatutari fix de l'especialitat en el propi centre (Hospital Can Misses), mantindrà la plaça de la seva categoria, de manera que el nomenament no generarà vacant a la plaça que ocupa i, per tant, no podrà ser objecte de provisió definitiva ni temporal (ni per interinitat ni per substitució).

Si el facultatiu designat fos personal estatutari fix de l'especialitat corresponent en un altre centre del Servei de Salut de les Illes Balears, ocuparà únicament el lloc de comandament al centre de destinació i quedarà en situació de reserva respecte a la seva plaça estatutària fixa.

Si el facultatiu designat fos personal estatutari fix de l'especialitat corresponent en un altre servei de salut o administració pública sanitària, o fos funcionari de carrera o personal laboral fix, ocuparà únicament el lloc de comandament convocat, quedant respecte a la seva plaça o lloc d'origen en la situació administrativa que procedeixi, i en la que sigui declarat en la seva administració d'origen.

8. Presa de possessió.

La persona a la qual se li hagi adjudicat el lloc de cap de secció objecte d'aquesta convocatòria haurà de prendre possessió del mateix en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació del resultat final al BOIB.

9. Cessament.

De conformitat amb l'apartat 5 de l'article únic del Decret 87/2006 de 6 d'octubre, de provisió de prefectures de caràcter assistencial del Servei de Salut de les Illes Balears, el facultatiu nomenat per al lloc de prefectura de secció de Traumatologia i Cirurgia Ortopèdica de l'Hospital Can Misses d'acord amb aquesta convocatòria, podrà ser cessat discrecionalment per l'autoritat que va acordar el seu nomenament.

 

ANNEX II Convocatòria 2023_19 SOL·LICITUD

Sol·licitud per participar en el procés selectiu del lloc de PREFECTURA DE SECCIÓ DE TRAUMATOLOGIA I CIRURGIA ORTOPÈDICA DE L'HOSPITAL CAN MISSES, convocat per la Resolució del Director Gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera publicada al BOIB núm. ________ de data __________________

Dades de la persona aspirant:

DNI / NIE:

LLINATGES I NOM:

Dades a l' efecte de notificacions:

DOMICILI:

MUNICIPI:

CODI POSTAL:

TELÈFON:

ADREÇA ELECTRÒNICA:

Exposo: Que reuneixo tots els requisits que s'exigeixen per participar en la convocatòria.

Sol·licito: Que sigui admès/a en la convocatòria, per la qual cosa adjunta a aquesta sol·licitud la documentació exigida.

 

Eivissa, _____ de __________ de 2023

Signatura

 

 

 

GERÈNCIA DE L'ÀREA DE SALUT D'EIVISSA I FORMENTERA

 Hospital Can Misses – C/ Corona, s/n – 07800 Eivissa - DIR: A04005005