Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 735608
Aprovació del Conveni de col·laboració entre el Consell Insular i la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació i Serveis d'Eivissa i Formentera (Cambra) per al finançaments despeses d'estructura i actuacions de l'any 2023. Expt. 2023/00020635P

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària el dia 3 de novembre de 2023, va aprovar la següent proposta de la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans:

“(...)

PRIMER.- APROVAR i subscriure el Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació i Serveis d'Eivissa i Formentera per al finançament de despeses d'estructura i actuacions de l'any 2023, amb CSV número 14615534260546254076.

SEGON.- APROVAR la dotació econòmica de la subvenció per un import total màxim de cent mil euros (100.000,00 €), amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4220.48966 del vigent pressupost a favor de la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera, amb CIF Q0700521H.

TERCER.-.PUBLICAR el present conveni en el Butlletí oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS), una vegada s'hagi aprovat, de conformitat amb allò establert a l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Portal de transparència del Consell Insular d'Eivissa (http://transparència.conselldeivissa.info), de conformitat amb l'establert als articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

(...)”

 

Eivissa, 20 de novembre de 2023

La cap de secció d'Indústria del Dpt. de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans Marta Diaz Pascual

 

Conveni específic entre el Consell Insular d'Eivissa i la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera per a l'atorgament d'una subvenció nominativa per garantir la seva continuïtat, i ajudar econòmicament en el seu funcionament i estructura de l'any 2023

Parts

Vicente Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa (en endavant, Consell), per nomenament del Ple de 23 de juny de 2023, actuant en nom i representació d'aquesta institució, de conformitat amb el que disposen l'article 52 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa, l'article 34 de la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases del règim local (LBRL), i l'article 20 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, assistit pel secretari general d'aquesta Corporació, en exercici de les seues funcions de fe pública que li atribueix l'article 92 bis de la LBRL.

Juan Guasch Serra, President de la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera (en endavant, Cambra), nomenat en consell insular de la cambra en data 28 de juny de 2022, per raó del seu càrrec, segons les atribucions conferides per l'article 12 de la Llei 4/2014, d'1 d'abril, bàsica de les cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació (Llei de cambres) i la Llei 1/2017, de 12 de maig, que regula la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació d'Eivissa i Formentera (Llei de cambres IB), i en l'exercici que li atribueix l'article 36 del seu Reglament de règim intern.

 

Antecedents

1. El Consell i la Cambra tenen entre les seues finalitats el desenvolupament d'estratègies de promoció econòmica i desenvolupament local i de foment de l'esperit emprenedor, l'autoocupació i la creació d'empreses en l'àmbit de l'illa d'Eivissa.

2. El Consell, de conformitat amb l'article 30 de la Llei de cambres IB, modificat pel Decret llei 9/2021, de 23 de desembre, i per la Llei 2/2022, de 6 de juny, de mesures urgents en determinats sectors d'activitat administrativa, pot signar convenis per finançar les cambres de comerç, incloses les despeses de funcionament i estructura.

3. D'altra banda, la Cambra és una corporació de dret públic dependent de la tutela de la conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia del Govern de les Illes Balears, que representa els interessos del comerç, la indústria, la navegació i els serveis de la seva demarcació i te l'objecte, les funcions i les atribucions que determina la Llei de cambres i les normes que la despleguen; la Llei de cambres IB, i la normativa que la desplega, i les disposicions del Reglament de règim interior de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera.

4. La Cambra gaudeix de la naturalesa d'ens local i té plena capacitat i personalitat jurídica independent per al compliment de les seues finalitats pròpies i es regeix pel principi de cooperació i col·laboració; i en la seua actuació, pels criteris d'eficiència i servei a la ciutadania.

A més de l'exercici de les competències de caràcter públic que li atribueix la legislació vigent i de les que li puguin encomanar i delegar les administracions públiques, la Cambra té entre les seves funcions, la de prestar serveis a les empreses que operen les activitats de comerç, indústria, serveis i navegació.

5. Que des dels seus inicis, la Cambra ve desenvolupant diverses activitats emparades en la normativa vigent, com, per exemple: emetre diferents certificats; formacions; suport al comerç com a consultoria, comunicació i difusió d'iniciatives; organització de campanyes; concursos....

La Cambra participa a les diferents entitats i organismes de l'administració dels que forma part, com a òrgan consultiu, acudint puntualment a les seves sessions, amb una participació activa quant a recollida d'opinió i criteris dels sectors empresarials de les nostres illes.

La Cambra és membre actiu de l'Institut de Mediació de les Illes Balears (IMIB), integrada pel Col·legi d'Advocats de Balears (ICAIB) i les tres cambres de comerç, impulsant la mediació com a sistema de resolució de conflictes de forma extrajudicial.

6. En el pressupost del Consell de l'any 2023, consta una subvenció nominativa a la Cambra, seu Eivissa, per import de 100.000 €, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4220.48966.

Aquesta subvenció nominativa està prevista en el Pla Estratègic de Subvencions del Consell per als anys 2023-2025, publicat al BOIB núm 12, de 26 de gener de 2023, amb la finalitat de donar suport a la Cambra finançant l'exercici de les seves funcions publicoadministratives dirigides a les empreses de la seva circumscripció desenvolupades a l'any 2023 i així preservar la seva continuïtat amb la tasca de promoció i defensa dels interessos generals del comerç a l'illa d'Eivissa.

7. Que les despeses totals de la Cambra en funcionament i estructura per l'any 2023 a l'illa d'Eivissa objecte de la present subvenció seran de 279.372,75 €, segons consten a la relació de despeses de l'annex I del present conveni.

8. Que és voluntat d'ambdues institucions que tots els ciutadans i ciutadanes de l'Illa d'Eivissa puguin beneficiar-se de l'assessorament i suport proporcionat per la Cambra.

Les parts es reconeixen mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni, d'acord amb les següents

Clàusules

1.- Objecte

És objecte del present conveni entre el Consell i la Cambra, establir els termes i les condicions per a l'atorgament d'una subvenció nominativa per garantir la seva continuïtat i ajudar econòmicament en el seu funcionament i estructura finançant el desenvolupament de les funcions publicoadministratives durant l'exercici 2023.

Amb aquesta col·laboració publicaprivada, es facilita tot un sistema de desenvolupament de l'activitat econòmica i empresarial, posant a disposició de les empreses la informació i els mitjans necessaris per millorar la seva gestió i augmentar la seva competitivitat.

2.- Finançament

Aquest conveni instrumenta una subvenció nominativa excepcional i directa i està prevista als Pressuposts del Consell de l'any 2023, a la Cambra, de conformitat amb l'establert a l'art. 48 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (LRJSP), a l'art. 22.2 a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS) i a l'art. 65 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, mitjançant el qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (RLGS); i tenint en compte el Decret llei 9/2021, de 23 de desembre, que modifica la Llei de cambres.

3.- Obligacions de les parts

Ambdues parts ens comprometem amb caràcter general a executar les activitats objecte d'aquest conveni de conformitat amb els principis de bona administració, bona fe i presumpció de legalitat.

3.1. A més, la Cambra es compromet a:

Continuar realitzant des de gener fins a 31 de desembre de l'any 2023, les actuacions pròpies de la Cambra, que fonamenten la concessió de la present subvenció, que són les següents:

Assessorament a empreses:

  • Assessoria personalitzada als emprenedors, en relació amb els tràmits necessaris per crear i gestionar una empresa.
  • Atenció a consultes sobre temes relatius als arrendaments de locals de negoci i indústria.
  • Assessorament sobre defensa dels drets d'usuaris i consumidors.

(L'oficina existent a Eivissa només dóna cobertura a les qüestions que plantegen els particulars. Hi ha un buit quant a l'assistència a les empreses, que la Cambra supleix donant cobertura en la mesura del possible a les seves consultes i queixes).

  • Consultes relatives al Comerç Exterior (Certificats d'Origen, Quaderns ATA, etc.).
  • Consultes en relació amb els certificats de lliure venda i consum, de reconeixement i notorietat de marca i de mida empresarial.
  • Consulta i informació de registre de denominacions a l'Oficina de Marques i Patents.
  • Publicitat en col·laboració amb el Registre Mercantil Central. Informació Registral.
  • Certificacions de bones pràctiques empresarials.
  • Col·laboració en l'elaboració i la posada al dia del Cens Empresarial.

Suport al Comerç:

  • Consultoria en temes relacionats amb regulació i normativa de zones turístiques, horaris, dies d'obertura.
  • Comunicació i difusió d'iniciatives d'interès per al sector a petició de diversos agents.
  • Organització de campanyes específiques.

Digitalització:

  • Conveni amb la Cambra d'Espanya per poder emetre certificacions digitals (d'empresa i persones físiques), de manera molt àgil i ràpida.
  • Jornades divulgatives amb la Cambra d'Espanya del sistema de certificació de les Cambres.

Mediació i Arbitratge:

  • La Cambra és membre actiu de l'Institut de Mediació de les Illes Balears (IMIB), integrada pel Col·legi d'Advocats de Balears (ICAIB) i les tres cambres de comerç.
  • Participació activa en la presa de decisions d'aquest òrgan que regula i impulsa la mediació com a sistema de resolució de conflictes de manera extrajudicial a les Balears.
  • Contribució econòmica al seu sosteniment, donat que la institució fins ara ha comptat amb el suport verbal del Govern i altres entitats, però sense cap ajut o impuls econòmic.
  • La mediació, malgrat ser una eina de futur, és molt lluny de ser encara una alternativa a la solució jurisdiccional, i per tant necessita el suport i els mitjans necessaris de difusió, per garantir aquest servei durant l'exercici 2023.

Emetre certificacions:

  • Comerç Exterior (Certificats d'Origen, Quaderns LLIGA, etc.).
  • Certificats de lliure venda i consum, de reconeixement i notorietat de marca i de mida empresarial.
  • Emissió i comprovació de certificacions de pertinença al Cens.
  • Verificació i certificació del compliment normatiu de les empreses quant a Cens.
  • Certificacions de bones pràctiques empresarials.

Assessorament a les administracions públiques:

  • Participació en la redacció d'al·legacions o comentaris en relació a la tramitació de normes jurídiques.
  • Efectuar al·legacions a projectes a sol·licitud de grups empresarials.
  • Participació activa a les meses del Govern i del propi Consell, aportant totes les opinions recollides entre les empreses del sector.

Reconeixement i suport a les empreses:

  • Lliurament dels premis POSIDÒNIA A L'EXCEL·LÈNCIA EMPRESARIAL en diferents categories, per impulsar el reconeixement i el treball de les empreses en la seva XII edició.

Impuls a la plataforma d'afectats per la modificació del Reglament de Costes que projecta el Ministeri de Transició Ecològica i el Repte Demogràfic:

  • Jornades de difusió de modificacions previstes a la llei.
  • Informació i consultes sobre pròrrogues de les concessions, atorgament, etc.
  • Impuls de la plataforma d'afectats per la Llei de Costes d'Eivissa.

Presència de la cambra en comissions de treball, en les quals a totes elles la Cambra defensa i recolza els interessos específics de les empreses d'Eivissa.

Davant el GOVERN BALEAR:

1. Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat

  • Mesa Transport Aeri.
  • Comitè Desenvolupament Rutes Aèries Aeroport Eivissa.
  • Comitè Assessor Congestió Aeroportuària.
  • Mesa Transport Marítim.
  • Mesa Transport Terrestre.
  • Consell Balear Transport Terrestre.
  • Consell Assessor Ports de Balears

2. Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació

  • Mesa Internacionalització.
  • Comissió de Treball en matèria de Fons Europeus.

3. Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

  • Mesa de Treball, Ocupació, Emprenedoria i FP.

4. Agència Turisme Illes Balears (AETIB)

  • Consell Assessor de l'AETIB
  • Jurat Premis Turisme Illes Balears.

5. Conselleria de Presidència i Administracions Públiques

  • Institut Balear de la Dona.
  • Mesa Diàleg Social.

6. Conselleria d'Educació i Universitats

  • DG Innovació i Formació del Professorat.
  • Comissió Selecció estància a empresa (FP) .
  • Pla Integral FP .

7. Consell Econòmic i Social (CES).

8. Centre Balears Europa.

Davant el CONSELL:

1. Departament de Promoció Turística, Medi Rural i Marí.

  • Comissió Ordenació Turística.
  • Pla Màrqueting.
  • Mesa Lluita intrusisme Turístic.

2. Departament de Territori, Ordenació Turística, Mobilitat, Infraestructures Viàries i Lluita contra el Intrusisme

  • Junta Arbitral de Transport.
  • Consell Sectorial de Mobilitat.
  • Comissió Intrusisme Sector del Transport..

3. Consell Sectorial de la Moda.

4. Consell Sectorial de Comerç.

Davant AUTORITAT PORTUÀRIA DE BALEARS

1. Comitè Serveis Port d'Eivissa.

2. Consell de Navegació des Port.

3. Consell i Port de la Savina.

ALTRES ORGANISMES:

1. Cambra de Espanya.

2. Universitat de les Illes Balears.

3. Foment de Turisme d'Eivissa.

4. Consell d'Arbitratge de Eivissa.

5. Junta Arbitral de Transports.

6. Institut de Mediació de les Illes Balears (IMIB).

De manera ocasional, la Cambra es convidada en meses i reunions sectorials, com són:

  • Canvi Climàtic.
  • Grup de Treball Economia Blava.
  • Fòrum «Medi Ambient, Impacte Social i Bon Govern, el paper de les Pymes.».
  • Manifestació d'interès per potenciar l'activitat investigadora, de difusió i de formació de la Intel·ligència artificial (IA). Pla de recuperació, transformació i resiliència.

A més de les funcions que corresponen a la Cambra pel seu funcionament:

  • Sessions del Ple i del Comitè Executiu, amb la certificació d'assistències, recollir opinions i aixecar i custodiar les actes. Donar assistència, resoldre i executar les qüestions i tasques que encomana el plenari de la corporació.
  • Efectuar i controlar tota la despesa de la corporació, així com la seva adequació als procediments que estableix la Llei.
  • Procediment electoral.
  • Redactar i elaborar tot el material de difusió i publicitat de la corporació. Tant revistes, articles, manteniment i actualització de continguts a la pàgina web.
  • Difusió i presència a Facebook i X, etc.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, així com estar al corrent de les obligacions tributàries o d'altre tipus davant el Consell, o declaració responsable atorgada davant l'autoritat administrativa competent o notari públic d'estar-hi. Es podrà autoritzar el Consell per aconseguir aquesta documentació.
  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguin realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, aportant quanta informació li sigui requerida en l'exercici.
  • Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionables, de qualssevol Administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació s'haurà de fer tant aviat com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. Així mateix, es comunicarà qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció.
  • Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona o entitat beneficiària.
  • Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de control i comprovació.
  • Complir amb les obligacions de transparència i subministrament d'informació en els termes previstos a la normativa sobre transparència.
  • En cas que es produeixin rendiments financers dels fons lliurats, aquests incrementaran l'import de la subvenció concedida.

Així mateix, la Cambra queda obligada al compliment de les restants condicions establertes a l'article 14 de la LGS, i les que s'estableixen a la mateixa resolució de concessió.

3.2. El Consell, per la seua part, es compromet a:

  • Destinar la quantitat de cent mil euros (100.000,00 €) a la Cambra, amb càrrec a la partida pressupostària 4220.48966.
  • Comprovar el compliment de l'adequada justificació de la subvenció, així com de la realització de les funcions publicoadministratives i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o el gaudir de la subvenció.
  • Inspeccionar les despeses subvencionables, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

4.- Pagament

El Consell aportarà com a màxim 100.000,00 euros i anirà a càrrec de la partida 4220.48966, segons es preveu al Pressupost del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2023.

El pagament de la subvenció nominativa del Consell a la Cambra objecte del present conveni, s'efectuarà en un únic pagament del 100% de la quantia per un import de 100.000 € a la firma del conveni i una vegada tramitat el pagament.

En relació a la presentació de garantia, atès que la beneficiària és un ens instrumental de dret públic vinculada a una administració pública, de conformitat amb l'establert a l'article 42.2 del RLGS, queda exonerada la Cambra de la presentació de garantia.

5.- Justificació

Per a la justificació del conveni, la Cambra haurà de presentar la documentació que a continuació es relaciona entre el 15 de gener de 2023 i el 29 de febrer de 2024.

1. Memòria explicativa sobre el desenvolupament de les actuacions que s'hagin dut a terme.

2. Certificat de la secretària general de la Cambra, de les despeses efectuades a càrrec de la quantia aportada pel Consell, en el què s'indiqui que no s'ha rebut altres subvencions o ingressos per l'objecte subvencionat.

3. Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades que ha de contenir:

  • Relació de despeses de l'activitat.
  • Justificants de despesa i pagament.
  • Certificat acreditatiu de la prorrata de l'IVA, si correspon.
  • Còpia de les nòmines, així com dels seus justificants de pagament.
  • Justificants de pagament de la Seguretat Social.
  • Justificant acreditatiu de la retenció de l'IRPF als autònoms, si correspon.

4. Per justificar el pagament de les factures i nòmines objecte de la subvenció s'ha de presentar la documentació següent:

  • Una còpia del document bancari que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figuri la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura o nòmina, i el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament. En el cas de pagaments realitzats mitjançant targeta de crèdit, per la naturalesa del pagament no serà necessari fer constar el número de factura ni el concepte del pagament.
  • En els cas de factures emeses en moneda estrangera, el document bancari que acrediti el pagament haurà de fixar el tipus de canvi a euros aplicable el dia del pagament.

5. Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari establertes a l'article 13 de la LGS, i a l'article 10 del TRLGS.

Les despeses subvencionables s'han d'ajustar al que estableix l'article 31 de la LGS, entenent com a tals les que de manera indubitada responguin al desenvolupament de les funcions publicoadministratives, resultin estrictament necessàries i es facin en el termini d'execució definit. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat.

* Les despeses que es podran tenir en compte en l'objecte de la present subvenció són aquelles que s'hagin fet i desenvolupat entre l'1 de gener fins al 31 de desembre de 2023 relacionades amb l'illa d'Eivissa, i pagades en el mateix període i fins el 31 de gener de 2024.

Concretament, es consideren despeses subvencionables les de personal, de viatge i desplaçament, assessorament i serveis externs i altres despeses corrents, vinculades a l'exercici de les seves funcions publicoadministratives de la Cambra. S'entén per:

  • Despeses de personal. Els costos generats per l'abonament de retribucions brutes que inclouen les percepcions salarials de: salari base, complements d'antiguitat, complements derivats de l'activitat (per coneixements especials, per torns de treball, nocturnitat, penositat, et.), pagues extres, complements personals, incentius a la producció, hores extraordinàries i resta de complements personals, incentius a la producció, hores extraordinàries i resta de complements i plusos que convencionalment o per sentència judicial corresponguin. Les cotitzacions socials i impostos a càrrec del treballador i la seguretat social a càrrec de la empresa són considerades despeses de personal.
  • Desplaçament, allotjament i manutenció. Les quanties d'aquestes despeses no poden excedir les establertes legalment.
  • Despeses d'assessorament i serveis externs de caràcter corrent necessaris per al desenvolupament de l'activitat publicoadministrativa objecte de la subvenció.

La raonabilitat del cost s'aplicarà no superant les mitjanes de preus de mercat de la matèria que origina la despesa. Aquest apartat inclou la despesa derivada de la revisió del compte justificatiu per la persona auditora.

  • Despeses relacionades amb les accions i activitats desenvolupades per la Cambra, objecte del present conveni.
  • Altres despeses corrents necessàries per al desenvolupament de les funcions publicoadministratives, com:

- Lloguer de la seu, inclosa la comunitat, o altres instal·lacions i/o equips on es desenvolupen aquestes funcions publicoadministratives o de suport per al compliment de les mateixes.

- Subministraments d'electricitat, calefacció, aigua, telèfon, fax i internet.

- Serveis de neteja.

- Manteniment d'edificis, equips d'oficina i equips informàtics.

- Material d'oficina, amortització d'equips i altres despeses consumibles d'oficina.

- Subscripcions de premsa i de plataformes legislatives.

- Despeses de dominis corporatius d'internet, de plataformes de reunions i de manteniment de programes informàtics (nòmines, control horari, comptabilitat, etc.).

- Serveis d'assessoria laboral, fiscal i jurídica.

- Assegurances dels edificis i/o instal·lacions i els de responsabilitat civil vinculats al desenvolupament de les funcions de la Cambra.

- Despeses d'operativa bancària, com ara comissions de comptes o per serveis bancaris (transferències).

- Despeses relacionades amb el Registre Mercantil.

- Subministraments d'equips de protecció individual (EPIS) i mesures de prevenció de COVID.

- Despeses d'amortització, sempre que estiguin vinculades a elements necessaris per a l'exercici de les funcions publicoadmnistratives per al període subvencionable i es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades.

Per tal motiu, serà necessari presentar les taules d'amortització dels bens objecte de l'amortització.

En cap cas seran despeses subvencionables, i per tant, no podran formar part de les despeses subvencionables, les següents:

1. Els interessos deutors dels comptes bancaris.

2. Els interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

3. Les despeses de procediments judicials.

4. Despeses corresponents a obres o a adquisició de béns i equipaments inventariables.

Els tributs són despeses subvencionables quan la Cambra beneficiària de la subvenció els aboni efectivament. En cap cas no es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació.

En els termes establerts a l'article 31.3 de la LGS, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes a la legislació sobre contractes del sector públic per a contracte menor, l'entitat beneficiària haurà de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de diferents persones o entitats proveïdores, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o lliurament del bé, llevat que per les seves especials característiques no existeixi al mercat suficient nombres d'entitats que les realitzin, prestin o subministrin.

L'elecció de l'oferta presentada es realitzarà d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui a la proposta econòmica mes avantatjosa.

De conformitat amb el que estableix l'article 29 de la LGS, la Cambra no podrà subcontractar l'activitat subvencionada a tercers. No es considera subcontractació la concertació a tercers quan l'objecte del contracte no s'espera que hagi de ser realitzat personalment pel beneficiari, bé perquè no constitueixi l'objecte de la seva activitat o bé perquè els elements personals del beneficiari no hagin resultat essencials en la valoració de l'activitat subvencionada.

L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament, o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat a desenvolupar per la persona o entitat beneficiària.

6.- Mecanismes de seguiment

El seguiment i l'avaluació del desplegament d'aquest conveni, així com la resolució de les incidències que les parts detectin, s'articularà a partir de reunions de coordinació de caràcter tècnic promogudes a instàncies de qualsevol de les dues parts.

Les controvèrsies que puguin plantejar-se sobre la interpretació i l'execució d'aquest conveni s'intentaran resoldre per mutu acord de les parts.

7.- Modificació del conveni

Qualsevol modificació que alteri les condicions establertes en aquest conveni s'ha de pactar per acord escrit de les parts. En qualsevol cas, el document en què es formalitzi la possible modificació s'ha d'adjuntar a aquest conveni com una addenda.

8.- Compatibilitat

En cap cas l'import de l'aportació de l'ajuda pot superar les despeses de les funcions publicoadministratives, segons el pressupost que obra a l'annex I del present conveni.

9.- Difusió de la col·laboració del Consell Insular

En compliment dels articles 11.1 i 34.4 del RLGS, la Cambra es compromet que en els cartells, anuncis, fullets, estands i en tot el material relatiu a les activitats objecte d'aquest conveni, hi figurarà expressament la col·laboració del Consell i el seu logotip. També farà constar aquesta subvenció en la seva memòria anual.

10.- Reintegrament i revocació de l'ajuda

Si amb la documentació presentada no s'arriba a justificar el 100 % de la despesa prevista per a l'activitat objecte del conveni, l'ajuda es reduirà proporcionalment a la despesa justificada, de manera que l'ajuda cobreixi només les despeses correctament justificades.

L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de rebre ajudes del Consell mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.

Si durant la instrucció de l'expedient o en el transcurs dels quatre anys posteriors a la concessió de l'ajuda s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte d'aquest conveni, l'import subvencionat pot ser sotmès a reintegrament.

En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3 n de la LGS, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, i els articles 13 n i 44 del RLGS, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que la beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

Grau d'incompliment material

Percentatge de reducció

> 0 % i < 25 %

25 %

> 25 % i < 50 %

50 %

> 50 % i < 75 %

75 %

> 75 % i < 100 %

90 %

100 %

100 %

L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l'entitat beneficiària, o en el seu cas, l'import a reintegrar.

D'acord amb el que disposa l'article 43 del RLGS, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, com a conseqüència de la revocació, i pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per l'entitat beneficiària i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del RLGS.

El reintegrament es realitzarà pel procediment regulat per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el Títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la LGS i en el RLGS, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el Títol IV de la LGS, i en el Títol V del RLGS. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

11.- Òrgan competent per instruir i resoldre el procediment

El Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans del Consell és el competent per instruir el procediment d'aquest conveni, de conformitat amb el Decret de Presidència núm. 2023000467, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, de data 28 de juny de 2023 (BOIB núm. 88, de 29 de juny de 2023) que atribueix al Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans, "L'activitat competencial pròpia del Consell Insular en matèria de cooperació i assistència local als municipis de l'illa, recollides tant a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, com a la Llei 8/1993, d'1 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de règim local".

De conformitat amb l'article 28 m de la LCI, correspon al consell executiu aprovar les convocatòries d'ajudes i subvencions, i com aquest és un cas de concessió directa es pot entendre que també és competència d'aquest òrgan.

Quant a la signatura d'aquest instrument jurídic, és d'aplicació l'article 33.2 k (en concordança amb l'apartat i de la LCI, i amb els articles ja esmentats d'aquesta llei).

12.- Règim jurídic i jurisdicció competent

El present conveni no té caràcter contractual sinó que articula una subvenció, i s'ha de regir per les seues clàusules, i en tot allò no previst en el present conveni, per la LRJSP, per la LGS, pel RLGS, i pel TRLGS.

En la realització de les activitats objecte d'aquest conveni s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades -DOUE 4/5/2016-), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

Les parts que subscrivim aquest conveni ens comprometem a intentar resoldre en comú les diferències que puguin sorgir en la seua aplicació i la seua interpretació. Però si això no fos possible, les qüestions litigioses que puguin afectar la interpretació i l'execució d'aquest conveni han de ser de coneixement i de competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

13.- Publicitat del conveni

El present conveni es publicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions en els termes expressats a l'article 18 de la LGS, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Portal de Transparència del Consell (http://transparencia.conselldeivissa.es), de conformitat amb l'establert als articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

14.- Termini de vigència

La vigència d'aquest conveni s'iniciarà en la data de la seva formalització fins el 30 d'abril de 2024.

I en prova de conformitat, signam aquest conveni.

Pel Consell Insular d'Eivissa                                         Per la Cambra de Comerç, Indústria, Navegació i Serveis d'Eivissa i Formentera Vicent Marí Torres                                                         Joan Guasch Serra

 

ANNEX

Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera

*PRESSUPOST INGRESSOS I DESPESES 2023

INGRESSOS

TOTAL INGRESSOS

345.672,75 €

RECURSOS PERMANENTS

0,00 €

RECURSOS NO PERMANENTS

345.672,75 €

DESPESES

TOTAL DESPESES

345.672,75 €

Assignable Eivissa

PERSONAL PLANTILLA

252.250,00 €

204.800,00

DESPESES DE LOCAL

13.900,00 €

7.500,00

DESPESES DE MATERIAL

17.500,00 €

14.000,00

RELACIONS PÚBLIQUES

5.800,00 €

5.000,00

PUBLICACIONS I SUBSCRIPCIONS

2.900,00 €

2.900,00

VIATGES I DIETES

2.300,00 €

2.300,00

FORMACIÓ

12.200,00 €

6.200,00

ESTUDIS I ASSISTÈNCIA TÈCNICA AL COMERÇ I INDÚSTRIA

19.772,75 €

19.772,75

SERVEIS PROFESSIONALS

4.200,00 €

3.500,00

IMPOSTOS I CONTRIBUCIONS

12.550,00 €

11.600,00

DESPESES FINANCERES

1.300,00 €

1.000,00

IMPREVISTOS

1.000,00 €

800,00

 

 

279.372,75

RESULTAT PREVIST PRESSUPOST INGRESSOS I DESPESES 2023

0,00 €

 

Eivissa, 05 d'octubre de 2023

* Pressupost pendent de ratificació pel Ple de la Cambra

* Subvencions confirmades a dia de la data

Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera

INGRESSOS

PRESSUPOST 2023

RECURSOS PERMANENTS

0,00 €

Quotes Executiva RPC (IAE, ISOC, IRPF)

0,00 €

Percentatge Cameral IAE (fons intercameral)

0,00 €

A deduir: Minoració dels Recursos Permanents

 

Confecció de rebuts i correus

0,00 €

Baixes i devolucions

0,00 €

Cost recaptació AEAT

0,00 €

Participació d'altres Cambres en quotes recaptades

0,00 €

Percentatge 6% al C.S.C en ordinària

0,00 €

Percentatge al C.S.C en executiva (% de recaptació IAE - AEAT)

0,00 €

CSC Atribució Fons IAE

0,00 €

Constitució Fons de Reserva (Llei 3/1993)

0,00 €

RECURSOS NO PERMANENTS

345.672,75 €

PRESTACIÓ SERVEIS

22.550,00 €

Certificacions

2.500,00 €

Assistència a cursets

7.000,00 €

Serveis de telefax i fotocòpies

50,00 €

Lloguer sales

4.500,00 €

Assessoria jurídica - consultoria empreses

0,00 €

Serveis a les empreses

8.500,00 €

INGRESSOS FINANCERS

0,00 €

Interessos de comptes corrents

0,00 €

Interessos de Fons de inversió

0,00 €

*SUBVENCIONS I CONVENIS

323.122,75 €

Subvencions Govern Balear DG Comerç

166.500,00 €

Subvenció Promoció Exterior

0,00 €

Subvenció IBDONA

0,00 €

Subvenció Accelera Pyme

0,00 €

Subvenció Comerç i Ministeri CE

18.622,75 €

Subvenció innovació

10.000,00 €

Subvenció Consell Insular Estructura

100.000,00 €

Subvenció Consell Formentera

10.000,00 €

Subvenció-conveni FP

18.000,00 €

TOTAL INGRESSOS PRESSUPOST 2023

345.672,75 €

Eivissa, 05 d'octubre de 2023

* Pressupost pendent de ratificació pel Ple de la Cambra

* Subvencions confirmades a dia de la data

Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Eivissa i Formentera

DESPESES

PRESSUPOST 2023

 

PERSONAL

252.250,00 €

Assignable Eivissa

Salaris Eivissa

164.000,00 €

164.000,00

Salaris Formentera

36.000,00 €

-

Assegurances Socials Eivissa

40.800,00 €

40.800,00

Assegurances Socials Formentera

11.450,00 €

 

 

13.900,00 €

Assignable Eivissa

Neteja Eivissa

1.400,00 €

1.400,00

Neteja Formentera

1.900,00 €

-

Conservació i reparació local Eivissa

750,00 €

750,00

Conservació i reparació local Formentera

750,00 €

-

Electricitat Eivissa

3.200,00 €

3.200,00

Electricitat Formentera

1.500,00 €

-

Aigua local Eivissa

350,00 €

350,00

Aigua local Formentera

100,00 €

-

Assegurances

2.200,00 €

1.800,00

Dotació amortització local

 

 

Lloguer oficines Eivissa - rènting fotocopiadora

1.750,00 €

 

MATERIAL D'OFICINA

17.500,00 €

Assignable Eivissa

Material d'oficina Eivissa

1.500,00 €

1.500,00

Material d'oficina Formentera

700,00 €

-

Correus i telègrafs Eivissa

200,00 €

200,00

Correus i telègrafs Formentera

200,00 €

-

Registre mercantil

100,00 €

100,00

Telèfon i RDSI Eivissa

2.800,00 €

2.800,00

Telèfon i RDSI Formentera

800,00 €

-

Manteniment maquinària Eivissa

2.200,00 €

2.200,00

Manteniment maquinària Formentera

300,00 €

-

Maquinària i equips oficina Eivissa

7.200,00 €

7.200,00

Maquinària i equips oficina Formentera

1.500,00 €

-

RELACIONS PÚBLIQUES

5.800,00 €

Assignable Eivissa

Premis Posidònia i actes representació Cambra

5.800,00 €

5.000,00

PUBLICACIONS I SUBSCRIPCIONS

2.900,00 €

Assignable Eivissa

Subscripcions Eivissa

2.900,00 €

2.900,00

VIATGES I DIETES

2.300,00 €

Assignable Eivissa

viatges nacionals

1.500,00 €

1.500,00

Estances personal

800,00 €

800,00

FORMACIÓ

12.200,00 €

Assignable Eivissa

Cursos formació Eivissa

1.500,00 €

1.500,00

Cursos formació Formentera (Conveni Consell Formentera)

6.000,00 €

-

Conveni CAIB FP DUAL

3.500,00 €

3.500,00

Jornades Accelera

0,00 €

 

Convenis Cambra Espanya

1.200,00 €

1.200,00

ESTUDIS I ASSISTÈNCIA TÈCNICA AL COMERÇ I INDÚSTRIA

19.772,75 €

Assignable Eivissa

Estudis sobre comerç interior

 

 

Promoció en mercats interiors (aparadorisme)

3.000,00 €

3.000,00

Pla Dinamització Comerç Minorista (CE)

7.000,00 €

7.000,00

Pla empresa IB Dona

0,00 €

-

Conveni CAIB Innovació 2021

7.000,00 €

7.000,00

Conveni CAIB Promoció Econòmica

0,00 €

-

Promoció en mercats interiors

2.772,75 €

2.772,75

SERVIES PROFESSIONALS

4.200,00 €

Assignable Eivissa

Assessoria comptable, fiscal i laboral

1.800,00 €

1.500,00

Auditories

0,00 €

-

Serveis professionals

1.200,00 €

1.000,00

Serveis Jurídics

1.200,00 €

1.000,00

IMPOSTOS I CONTRIBUCIONS

12.550,00 €

Assignable Eivissa

Despesa per impost sobre societats

0,00 €

-

Contribucions i arbitris Eivissa

1.600,00 €

1.600,00

Contribucions i arbitris Formentera

950,00 €

-

Ajusts negatius IVA no deduïble

10.000,00 €

10.000,00

DESPESES FINANCERES

1.300,00 €

Assignable Eivissa

Despeses financeres

1.300,00 €

1.000,00

IMPREVISTOS

1.000,00 €

Assignable Eivissa

Imprevist

1.000,00 €

800,00

TOTAL DESPESES

345.672,75 €

 

RESULTAT PREVIST PRESSUPOST 2023

0,00 €

 

Eivissa, 05 d'octubre de 2023

* Pressupost pendent de ratificació pel Ple de la Cambra

* Subvencions confirmades a dia de la data