Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'EIVISSA
Núm. 730342
Aprovació definitiva de les bases específiques reguladores de les subvencions d’embelliment de la zona comercial del nucli històric de l’Ajuntament d’Eivissa
El Ple de la corporació, en sessió celebrada el dia 11 d'octubre de 2023, va acordar, aprovar inicialment les bases específiques reguladores per les subvencions d'embelliment de la zona comercial del nucli històric de la ciutat d'Eivissa.
Havent transcorregut el període d'exposició pública de l'expedient, sense que s'hagin presentat reclamacions, l'esmentat acord plenari d'aprovació inicial, resulta elevat a definitiu sense necessitat d'adopció d'acord exprés, essent el text íntegre de les bases aprovades definitivament el que es transcriu a continuació:
BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS DE L'AJUNTAMENT D'EIVISSA PER A L'EMBELLIMENT DE LA ZONA COMERCIAL DEL NUCLI HISTÒRIC (delimitació l'àmbit d'actuació a l'annex 1)
El comerç és una part ineludible del paisatge urbà i forma part de la identitat de la nostra ciutat. La imatge exterior i els usos que se'n deriven repercuteixen directament sobre la percepció per part dels ciutadans dels nostres carrers i barris com és en el cas del nucli històric de la ciutat d'Eivissa pels residents i turistes de la ciutat.
Article 1. Objecte
L'objecte d'aquestes bases específiques és regular el procediment de concessió de les subvencions per impulsar la renovació i millora de la imatge exterior en general i, en concret, l'adequació dels rètols, tendals i mobiliari dels comerços del nucli històric al municipi d'Eivissa( annex 1).
Article 2. Persones beneficiàries
Poden ser beneficiàries de les subvencions regulades en aquestes bases les persones que compleixin les següents condicions o requisits:
1. Persones físiques o jurídiques que desenvolupin una activitat comercial al nucli històric a l'entrada en vigor de la convocatòria específica.
2. Que la persona sol·licitant estigui formalment i legalment constituïda i inscrita, en el cas d'empreses.
3. Que l'activitat comercial tengui en regla la llicència d'activitat.
4. Que no hi hagi cap ordre d'execució o per infracció urbanística o incompliment del deure de conservació i manteniment obert en el departament d'Urbanisme o Nucli Històric d'aquest Ajuntament respecte al local en el qual se sol·liciti subvenció per a l'embelliment de la imatge exterior.
5. Que el domicili de l'activitat de la persona sol·licitant estigui ubicat a la zona establerta a la convocatòria corresponent.
6. Que la persona sol·licitant consti d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Agència Tributària el mateix any en què es publiqui la convocatòria corresponent.
7. Que la persona sol·licitant no estigui incursa en cap de les causes de prohibició establertes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els que estableix l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
8. En compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, les administracions públiques de les Illes Balears i organismes i entitats dependents denegaran l'atorgament de subvencions, beques o qualsevol altre tipus d'ajuda pública a les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.
9. Quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'han de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada un dels membres, així com l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells, els quals tenen igualment la consideració de persones beneficiàries.
En qualsevol cas, quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, que serà el coordinador del grup, amb poder suficient per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. En el cas que existeixin sancions, han de respondre solidàriament de la sanció pecuniària en proporció a les seues respectives participacions tal com està previst a l'art.69 de la Llei 38/2003, general de subvencions, de 17 de novembre.
10. Només s'admetrà una sol·licitud per persona física, jurídica o agrupacions d'aquestes per cadascun dels establiments afectes a l'activitat.
Article 3. Diari oficial en què es publicarà l'extracte de la convocatòria, per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions, una vegada que s'hagi presentat davant aquesta el text de la convocatòria i la informació requerida per a la seua publicació; i forma i termini en què s'han de presentar les sol·licituds.
1. Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa. De conformitat amb els articles 18.2 i 23.2 de la Llei general de subvencions, l'Ajuntament d'Eivissa remetrà a la BDNS la convocatòria corresponent i un extracte d'aquesta es publicarà en el BOIB, d'acord amb el procediment establert en l'article 20.8 de la Llei general de subvencions.
2. La sol·licitud es farà presentant l'imprès d'instància normalitzat, adjuntant la documentació corresponent, al Registre General de l'Ajuntament, o bé a través d'alguna de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre , del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
D'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, són persones obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a realitzar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu les següents:
a) Les persones jurídiques.
b) Les entitats sense personalitat jurídica.
c) Els que exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que duguin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'entendran inclosos els notaris, registradors de la propietat i mercantils.
d) Qui representi a un interessat/da que estigui obligat/da a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
e) Les persones empleades de les administracions públiques per als tràmits i actuacions que s'efectuïn amb elles per raó de la seua condició d'empleat/ada públic/a, tal com determini reglamentàriament cada administració.
Les persones obligades han de presentar les sol·licituds de subvencions a través de la seu electrònica municipal de l'Ajuntament d'Eivissa. En el cas que aquestes persones obligades a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, presentin les seues sol·licituds en format paper, s'adverteix que aquestes sol·licituds es tendran per no presentades i que s'exclourà a aquestes persones del procediment de concessió de subvencions, sense que aquest error o omissió es pugui esmenar posteriorment, si ja ha finalitzat el termini de presentació de sol·licituds. Per tant, les sol·licituds de subvencions de les persones obligades només tendran validesa si es presenten en forma electrònica i en temps hàbil per presentar-les.
La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització de la persona sol·licitant perquè l'Ajuntament d'Eivissa obtengui de forma directa els certificats telemàtics, si s'escau, per a l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 de l'RD 887/2006, de 21 de juliol, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració estatal, autonòmica i Ajuntament d'Eivissa, així com estar al corrent de compliment de les obligacions davant la Seguretat Social, en aplicació del Conveni en matèria d'interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l'àmbit territorial de les Illes Balears, a què s'ha adherit l'Ajuntament d'Eivissa.
La persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, aportant els corresponents certificats.
3. La documentació i / o les dades que ha d'acompanyar la sol·licitud és la indicada a l'imprès d'instància normalitzat, annex a la convocatòria corresponent.
4. El termini de presentació de sol·licituds serà el que determini la convocatòria corresponent.
Article 4. Condicions de solvència i eficàcia que hagin de reunir les persones jurídiques a què es refereix l'apartat 2 de l'article 12 de la Llei general de subvencions
No es preveuen entitats col·laboradores.
Article 5. Procediment per a la concessió de la subvenció
El procediment de concessió de subvencions es tramitarà en règim de concurrència no competitiva.
a) L'atorgament d'aquestes subvencions s'efectua d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, no discriminació, eficàcia i eficiència.
b) Dins del crèdit disponible s'adjudicaran atenent preferentment als següents criteris:
- Es tendrà en compte per l'estricte ordre de presentació al Registre General d'Entrada de l'Ajuntament d'Eivissa o per qualsevol dels mitjans reconeguts per la Llei de procediment administratiu comú, sempre que reuneixin tots els requisits.
El procediment de selecció dels beneficiaris es farà mitjançant concurrència no competitiva, en virtut de la qual en aquells casos en què, atesa la naturalesa de la subvenció, existeixi concurrència però aquesta no tengui la nota de competitiva, s'aplicarà el règim d'avaluació individualitzada. S'entén per avaluació individualitzada aquell procediment de concurrència no competitiva en què els expedients són tramitats i resolts a mesura que les sol·licituds entrin en el registre de l'òrgan competent, encara que no hagi finalitzat el termini de presentació, i mentre existeixi crèdit pressupostari.
Si s'esgota el crèdit destinat a la convocatòria abans de la finalització de la presentació, la prelació de la concessió de les subvencions serà l'ordre del número d'entrada de la sol·licitud en el registre de l'Ajuntament d'Eivissa, sempre que estigui correctament presentada i s'aportin els documents preceptius.
Vist l'anterior i en el supòsit que el nombre de sol·licituds excedeixi de les disponibilitats econòmiques existents, només s'atendran les sol·licituds presentades fins l'acabament dels fons existents a la partida pressupostària corresponent.
En cas que la persona sol·licitant presenti més d'una petició, només es tendrà en compte la primera que s'hagi entrat al Registre d'Entrada.
1. Inici
El procediment de concessió de subvencions s'iniciarà mitjançant la presentació d'una instància en la qual se sol·licita la subvenció, s'especifica l'activitat a subvencionar i es declara el caràcter amb el qual la persona sol·licitant actua. Cada convocatòria establirà el procediment de pagament específic per aquella convocatòria.
2. Instrucció
En el cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament requerirà la seua esmena en un termini de deu dies. Un cop transcorregut aquest termini sense que la persona sol·licitant hagi donat compliment al requeriment, es considerarà que desisteix de la petició i s'arxivarà l'expedient. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquests requeriments d'esmena es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.
Un cop comprovada la documentació presentada consta en l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat (Comissió de Valoració), l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant la publicació al tauler d'anuncis electrònic de la corporació de la seu electrònica municipal, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.
Es pot prescindir de l'audiència quan no figuri en el procediment ni siguin tenguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva. Les propostes de resolucions provisionals i definitives no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposta, fins que no se li hagi notificat la concessió per l'òrgan competent.
3. Resolució
L'acte que resolgui el procediment de concessió de la subvenció ha de ser motivat i expressar la persona sol·licitant o la relació de persones sol·licitants a les quals es concedeix la subvenció i la quantitat atorgada. Així mateix, es farà constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquesta resolució es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa .
La competència per atorgar les subvencions correspon a l'òrgan fixat en l'article 8 d'aquestes bases.
4. Publicitat de les subvencions concedides
L'acord de resolució de procediment de concessió es publicarà a la seu electrònica de tauler d'anuncis electrònic de la Corporació i en la Base de Dades Nacional de subvencions (BDNS).
Article 6. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció.
Les sol·licituds presentades es valoraran i seleccionaran tenint en compte si compleixen les especificacions tècniques dels següents elements:
1. Adequació dels elements identificadors . ELS RÈTOLS
Els elements identificadors són els que difonen entre el públic la informació de l'existència d'una activitat en el mateix indret. Els vianants perceben, directament o indirectament, la cura que ha tengut l'establiment a l'hora d'incorporar els elements identificadors. Una bona integració dels rètols ajuda a crear una imatge exterior elegant de l'establiment. L'Ajuntament d'Eivissa vol aconseguir crear una imatge comercial unitària i homogènia. Els rètols han de ser homogenis en dimensions, disseny i forma per aconseguir una integració harmònica amb l'entorn. Les condicions que han de complir els rètols estaran especificades a la convocatòria corresponent.
2. Adequació dels TENDALS
En general, els tendals són elements nous que s'incorporen a un edifici existent i que poden afectar a la percepció de la composició general de la façana. L'Ajuntament d'Eivissa per tal d'aconseguir una bona integració d'aquest nou element a l'edifici i per aconseguir una integració harmònica amb l'entorn, s'han de tenir en compte les característiques, colors, materials, mesures... Aquestes prescripcions tècniques estaran especificades a la convocatòria corresponent.
3. Renovació dels elements de MOBILIARI d'ús especial i privatiu
Les taules, les cadires i para-sols que es col·loquin a les places, carrers i espais públics, a més de complir amb tots els requeriments establerts en la normativa, hauran d'harmonitzar entre sí i amb l'entorn en el cromatisme, els materials, el disseny i la il·luminació. Aquestes característiques estaran especificades a la convocatòria corresponent.
No es preveuen criteris de ponderació.
Article 7. Quantia individualitzada de la subvenció o criteris per a la seua determinació
1. La quantia de les subvencions serà la que determini la convocatòria corresponent, d'acord amb les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent i el Pla Estratègic de Subvencions de l'Ajuntament d'Eivissa.
La quantia de la subvenció es determinarà d'acord amb els criteris següents:
De conformitat amb l'article 58.2 de l'RD 887/2006, a més de la quantitat total màxima dels crèdits disponibles, es pot fixar una quantia addicional que no requerirà una nova convocatòria per a la seua aplicació a la concessió de subvencions, en cas d'haver-se incrementat l'import del crèdit pressupostari disponible com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit.
La convocatòria ha de fer constar expressament que l'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat de crèdit com a conseqüència de les circumstàncies abans assenyalades i, si és el cas, amb aprovació prèvia de la modificació pressupostària que procedeixi, en un moment anterior a la resolució de la concessió de la subvenció.
2. Es consideren despeses subvencionables d'acord amb el que disposa l'art. 31 de la LGS les despeses realitzades abans de la data de finalització del període de justificació establert i que guardin relació directa indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada i resultin estrictament necessàries amb l'objecte de la subvenció.
a) Es consideren despeses subvencionables:
Adquisició i instal·lació de l'equipament necessari per a la millora de la imatge (retolació comercial de l'establiment, tendals, mobiliari autoritzat o amb renovació automàtica de OVP de les taules o cadires)
1. Adequació dels elements identificadors. Els rètols.
2. Adequació dels tendals
3. Renovació dels elements de mobiliari d'ús especial i privatiu
Les actuacions referides han de comptar amb llicència preceptiva, s'han d'ajustar estrictament a la legislació i al planejament urbanístic vigent en el moment de sol·licitar la subvenció, així com les altres normes sectorials que li siguin d'aplicació.
El beneficiari ha de destinar els béns adquirits al fi que es destina la subvenció i que no podrà ser inferior a quatre anys.
b) No es consideren subvencionables:
Qualsevol altra despesa no contemplada en l'apartat anterior. Entre d'altres, les següents:
a) Les despeses de redacció de projectes tècnics per a la reforma, modernització i interiorisme dels establiments, ni l'adquisició o la instal·lació d'equipament de segona mà.
b) La reparació i el manteniment d'equips, maquinària o qualsevol altre element ja existents a l'establiment.
c) Els elements que es destinen a l'exposició dels productes, les inversions destinades a la venda automàtica o expenedores de productes, l'adquisició de vehicles ni la telefonia mòbil.
d) Les campanyes publicitàries, així com despeses corrents previstes com ara targetes, bosses, tríptics, fullets, consumibles i similars (màrqueting, Facebook...) ni despeses corrents en general (com les despeses corrents per al funcionament de les entitats beneficiàries finals, arrendaments, subministraments...).
e) Publicitat, comunicació i visibilitat a diferents mitjans o suports digitals mitjançant la visibilitat a diferents mitjans o suports digitals mitjançant la utilització de noves tecnologies.
Article 8. Òrgans competents per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció i el termini en què serà notificada la resolució
1. D'acord amb la base 46, punt 5, de les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent, l'òrgan competent per a l'aprovació de les bases reguladores específiques serà el Ple de la corporació o les juntes rectores, en el cas dels organismes autònoms o consorcis adscrits.
L'òrgan competent per a l'aprovació de les successives convocatòries, així com els acords de concessió, serà la Junta de Govern Local o les juntes rectores, en el cas dels organismes autònoms o consorcis adscrits, excepte en el cas d'aquells que tenguin caràcter plurianual, que hauran de ser aprovades pel Ple de la corporació.
2. De conformitat amb l'article 14 de l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament per part de l'Ajuntament d'Eivissa, l'òrgan instructor es designarà en la convocatòria i amb caràcter general ho són els serveis administratius de la Regidoria delegada que promou de la subvenció, o si n'és el cas els serveis municipals que així es determini a la convocatòria.
La convocatòria específica establirà la composició d'una comissió avaluadora integrada com a mínim per una Presidència, una Secretaria amb veu però sense vot i un nombre de vocals no inferior a dos, relacionats amb l'objecte de la convocatòria, que tendrà com a finalitat examinar les sol·licituds i emetre un informe que serveixi de base a la proposta de resolució.
Les activitats d'instrucció han de comprendre les activitats conduents a l'avaluació de les sol·licituds o peticions, efectuades d'acord amb els criteris, formes i prioritats de valoració establerts en la norma reguladora de la subvenció.
Correspon a l'òrgan instructor dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució, i en concret:
a) Determinar les persones participants admeses a la convocatòria;
b) Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladors de la subvenció i la convocatòria corresponent;
c) Sol·licitar els informes de la comissió avaluadora i d'altres òrgans.
d) Avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts.
Sense perjudici de les especificitats procedimentals que es puguin establir en les convocatòries específiques, respectuoses amb la legalitat vigent, el procediment serà el següent:
En virtut de la documentació que consta a l'expedient, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació al tauler d'anuncis de la corporació i, si escau, en la pàgina web municipal, a més de la forma que pugui establir la convocatòria corresponent, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.
Es podrà prescindir de l'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tenguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.
3. Examinades per l'òrgan instructor les al·legacions adduïdes per les persones interessades, es formularà la proposta de resolució definitiva. La resolució ha de ser motivada i ha de contenir:
L'expedient de concessió de subvencions contindrà l'informe de l'òrgan instructor en el qual consti que: de la informació que figura en el seu poder es desprèn que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir-hi.
Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposta, davant l'Administració, mentre no s'hagi publicat la resolució de concessió.
4. Termini per resoldre i efectes del silenci
El termini per resoldre i notificar la resolució de procediment no podrà excedir de sis mesos des de la data de presentació de les sol·licituds. Si en aquest termini no s'ha notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada per silenci administratiu negatiu la sol·licitud de subvenció, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 9. Obligacions de les persones beneficiàries de les subvencions
Les entitats subvencionades, també, adquireixen les obligacions següents :
L'Ajuntament d'Eivissa no es farà responsable de les obligacions contretes per les persones beneficiàries com a conseqüència de la realització de les seues activitats.
Article 10. Pagament
El pagament de la subvenció s'efectuarà en un termini màxim de 30 dies comptats a partir de la data de la resolució aprovatòria de la concessió, mitjançant transferència bancària al compte corrent designat a aquest efecte per la persona beneficiària.
Article 11. Determinació, si escau, dels llibres i registres comptables específics per a garantir l'adequada justificació de la subvenció
No es preveuen.
Article 12. Termini i forma de justificació per part de la persona beneficiària o de l'entitat col·laboradora, si és el cas, de l'acompliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts
Per percebre la subvenció, les persones sol·licitants han de presentar a l'Ajuntament d'Eivissa la documentació que es requereixi en aquestes bases específiques reguladores, en la convocatòria corresponent i a la resta de normativa específica que sigui d'aplicació.
Article 13. Mesures de garantia que, si escau, es consideri necessari constituir a favor de l'òrgan concedent, mitjans de constitució i procediment de cancel·lació
No es preveuen.
Article 14. Possibilitat d'efectuar pagaments anticipats i abonaments a compte, així com el règim de garanties que, si escau, han d'aportar la persones beneficiàries
No es preveuen.
Article 15. Circumstàncies que, com a conseqüència de l'alteració de les condicions tengudes en compte per a la concessió de la subvenció, podran donar lloc a la modificació de la resolució
Com a conseqüència de la revocació pertoca reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les persones beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:
1. L'incompliment de la finalitat per a la qual es concedí l'ajuda.
2. L'obtenció de l'ajuda sense que es compleixin les condicions requerides o quan s'alterin les condicions tengudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.
3. L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts.
4. La negativa a sotmetre's a les actuacions de control previstes o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.
5. Justificació de la subvenció fora del termini de la justificació.
Per al reintegrament s'han d'aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones beneficiàries.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més del reintegrament esmentat, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes de l'Ajuntament d'Eivissa mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.
Article 16. Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals
Les ajudes rebudes per aquesta convocatòria són compatibles amb la percepció d'altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que preveu l'article 19.3 de la Llei general de subvencions.
És obligació de les persones o entitats beneficiàries dels ajuts informar l'Ajuntament d'Eivissa de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció i aquesta comunicació s'efectuarà així com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
Article 17. Incompliment i causes de reintegrament
En cas d'incompliment de les bases, així com dels compromisos assumits per les persones beneficiàries de la subvenció, serà d'aplicació el que preveu el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
1. INFRACCIONS
Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions, les següents conductes, quan hi hagi dol, culpa o simple negligència:
Infraccions LLEUS:
a) L'incompliment de les obligacions formals que es derivin de les bases generals o de la convocatòria específica.
b) L'incompliment de les obligacions d'índole comptable o registral.
c) L'incompliment de les obligacions de conservació de justificants o documents equivalents.
d) La resistència, obstrucció, excusa o negativa a les actuacions de control financer.
e) La resta de conductes tipificades com a infraccions lleus a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Infraccions GREUS:
a) La falta de comunicació a l'Ajuntament d'Eivissa de l'obtenció de subvencions per al mateix fi, procedent de qualsevol administració pública o ens públic nacional o internacional, així com la modificació de qualsevol altra circumstància que hagi servit de fonament per a la concessió de la subvenció.
b) L'incompliment, per raons imputables a la persona beneficiària, de les obligacions assumides com a conseqüència de la concessió de la subvenció.
c) La falta de justificació de l'ús donat a la quantitat rebuda.
d) La resta de conductes tipificades com a infraccions greus a la Llei Estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Infraccions MOLT GREUS:
a) L'obtenció d'una subvenció falsejant les condicions requerides per a la seua concessió o ocultant les que l'haguessin impedit.
b) La negativa o obstrucció a les actuacions de comprovació i control que ha d'efectuar l'Ajuntament d'Eivissa.
c) La falta d'acreditació a l'Ajuntament del compliment de les obligacions imposades per a la concessió de la subvenció.
e) La resta de conductes tipificades com a infraccions molt greus a la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. SANCIONS
Les infraccions en matèria de subvencions se sancionaran mitjançant la imposició de sancions pecuniàries i, quan procedeixi, de sancions no pecuniàries.
Les sancions pecuniàries podran consistir en multa fixa o proporcional. La proporcional s'aplicarà sobre la quantitat indegudament obtinguda, aplicada o no justificada.
La multa pecuniària serà independent de l'obligació de reintegrament.
1. Les infraccions administratives MOLT GREUS, són objecte de les següents sancions, acumulativament aplicades:
a) Multa entre el doble i el triple de la quantitat obtinguda indegudament.
b) Pèrdua del dret a obtenir subvencions de l'Ajuntament d'Eivissa, durant el termini d'entre tres i cinc anys.
c) Prohibició de contractar amb l'Ajuntament d'Eivissa per un termini d'entre tres i cinc anys.
2. Les infraccions administratives GREUS són objecte de les següents sancions, acumulativament aplicades:
a) Multa fins al doble de la quantitat obtenguda indegudament.
b) Pèrdua del dret a obtenir subvencions de l'Ajuntament d'Eivissa, durant el termini d'un a tres anys.
c) Prohibició de contractar amb l'Ajuntament d'Eivissa per un termini d'un a tres anys
3. Les infraccions administratives LLEUS són objecte de les sancions següents:
Cadascuna de les infraccions lleus serà sancionada amb multa de 75 a 3.000 Euros.
4. Les sancions tipificades en el present article són independents de l'obligació de reintegrament previst a l'article 17, així com de les indemnitzacions per danys i perjudicis exigibles.
Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora legalment establert, des del moment del pagament de la subvenció, amb tramitació prèvia de l'expedient en els següents casos:
a) Incompliment de l'obligació de justificació o justificació insuficient dins els terminis previstos.
b) Obtenció de la subvenció sense reunir els requisits establerts i que no compleixen les prescripcions tècniques contingudes en les Bases i convocatòria específica.
c) Incompliment de la finalitat per a la qual la subvenció fou concedida, o de la publicitat exigida per part de l' Ajuntament d'Eivissa, la qual s'especificarà a cada convocatòria.
d) Negativa per part del beneficiari a les actuacions de control establertes per part de l'Ajuntament.
e) Altres que es puguin preveure específicament a cada convocatòria.
En el supòsit que la quantia de les subvencions superi l'import de l'activitat desenvolupada, procedirà el reintegrament de l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat.
No podran realitzar-se activitats diferents a les subvencionades per la qual cosa, en cas de produir-se circumstàncies sobrevingudes que impossibilitin la seua realització, hauran de reintegrar-se les quantitats rebudes i que no puguin destinar-se als fins subvencionats.
Article 18. Criteris de graduació dels possibles incompliments de condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Aquests criteris són aplicables per determinar la quantitat que finalment hagi de percebre la persona beneficiària o, si escau, l'import a reintegrar, i hauran de respondre al principi de proporcionalitat
Si durant la instrucció de l'expedient o en el transcurs dels quatre anys posteriors a la concessió de la subvenció s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte de la convocatòria corresponent, l'import subvencionat pot ser sotmès a cap reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n) de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que la persona beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL |
PERCENTATGE A REINTEGRAR |
---|---|
70-74 % |
15 % |
75-79 % |
12 % |
80-84 % |
9 % |
85-89 % |
6 % |
90-94 % |
3 % |
95-99 % |
0 % |
Aquests criteris s'aplicaran per determinar la quantitat que finalment ha de percebre la persona beneficiària o, si escau, l'import a reintegrar.
Article 19. Responsabilitat, règim sancionador i inspecció
Les persones beneficiàries d'aquestes subvencions romandran sotmeses al règim de responsabilitat i sancions que preveu la normativa vigent que és aplicable en matèria de subvencions.
Els òrgans tècnics i la Intervenció de l'Ajuntament d'Eivissa podran comprovar pels mitjans que considerin adequats la inversió de les quantitats atorgades en relació als seus objectius.
El compliment d'aquestes bases i de la normativa vigent en matèria de subvencions està sotmesa al règim d'infraccions i sancions del títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el títol IV del Reial decret 877/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Article 20. Impugnació
Contra l'acord del Ple de l'Ajuntament d'Eivissa d'aprovació definitiva d'aquestes Bases es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Les remissions a articles que consten en aquestes Bases s'entendran realitzades als preceptes respectius de les normes posteriors que, si escau, els puguin derogar, modificar o substituir.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
A partir de l'entrada en vigor d'aquestes Bases, queden derogades les disposicions generals de l'Ajuntament d'Eivissa, que s'oposin, contradiguin o resultin incompatibles amb aquestes.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Quan hi hagi regulacions específiques de superior rang, les prescripcions d'aquestes Bases s'aplicaran amb subjecció al principi de jerarquia normativa i com a complement d'aquelles.
Segona. Tot allò que no estigui previst en aquestes Bases o en la convocatòria corresponent, es regirà per les Bases d'Execució del Pressupost Municipal vigent de l'Ajuntament d'Eivissa, l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament de subvencions vigent a l'Ajuntament de Eivissa, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general des subvencions, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic de el sector públic, i la resta de normativa específica que sigui aplicable.
Tercera. Aquestes Bases entraran en vigor quan el Ple de l'Ajuntament d'Eivissa acordi aprovar-les definitivament, i un cop publicat el seu text íntegre en el BOIB.
Contra aquest acord d'aprovació definitiva, que exhaureix la via administrativa, s'hi pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Eivissa, (signat electrònicament: 17 de novembre de 2023)
El secretari acctal. (Juan Orihuela Romero)