Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ESCORCA
Núm. 729750
Convocatòria d'ajuts pel Transport escolar, llibres text i material escolar
Per a significar que el Ple de l'Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el dia 26 d'octubre de 2023, va acordar aprovar les bases reguladores de la convocatòria d'ajuts destinats al transport escolar, adquisició de llibres de text i/o material escolar pel curs 2023-2024.
CONVOCATÒRIA D'AJUTS DESTINATS AL TRANSPORT ESCOLAR, ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT I/O MATERIAL ESCOLAR PER AL CURS 2023-2024
El ple de l'Ajuntament ha aprovat en data, 26 d'octubre de 2023 les bases de la convocatòria d'aquests ajuts , la qual es publica per tal que els interessats puguin presentar sol·licituds d'acord amb les següents bases:
1. Objecte de la Convocatòria
L'objecte dels ajuts és col·laborar en les despeses de transport dels alumnes empadronats a Escorca que cursin estudis a centres docents d'educació infantil, primària, ESO, batxillerat, formació professional, de grau superior o universitaris, i les despeses per a l'adquisició de llibres de text o material escolar per als alumnes d'Educació infantil, primària i ESO, en que la unitat familiar (tots els seus membres) estiguin empadronats al municipi d'Escorca.
2. Destinataris de la Convocatòria
a. Pot ser beneficiari de l'ajuda per a transports, l'alumnat que reuneixi els requisits següents:
o La UIB.
o Centre concertat de les Illes Balears.
o Qualsevol centre públic o concertat fora de les illes balears quan no sigui possible cursar-los a la UIB o a un centre concertat de les Illes Balears i es faci constar que no es beneficiari de cap altre ajut de transport.
b. Pot ser beneficiari de l'ajuda per a l'adquisició de llibres de text i material escolar l'alumnat que reuneixi els requisits següents:
3. Dotació pressupostària
El crèdit assignat a la present convocatòria és de 5.000 € a càrrec de l'aplicació del vigent Pressupost General.
Excepcionalment i, de conformitat a les regles contingudes en l'apartat 2 de l'article 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aquesta quantia màxima podrà ser incrementada en una quantia addicional sense ser necessària una nova convocatòria.
4. Accions subvencionables
a. Transport:
Despeses de transport d'alumnes que cursin estudis a centres docents de primària, ESO, batxillerat, formació professional, de grau superior o universitaris.
L'import de les ajudes individualitzades de transport escolar es diversifica segons l'escala de quilòmetres existents entre el domicili familiar i el centre docent:
Les quanties fixades estan supeditades al fet que el crèdit sigui suficient per a poder becar tots els sol·licitants sempre que reuneixin els requisits contemplats en aquesta convocatòria, en cas contrari es dividirà el crèdit disponible per el nombre de beneficiaris i es concedirà l'import resultant, d'acord amb la proporció establerta per les ajudes quan estiguin a més o menys de 20 quilòmetres.
b. Llibres de Text i material escolar: 350 € per alumne i curs.
Les accions subvencionables s'hauran de dur a terme dins el termini del curs escolar 2023-2024.
5. Procediment per a la concessió dels ajuts
a. Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les famílies d'Escorca amb fills en edat escolar obligatòria.
Podrà sol·licitar l'ajut el pare, la mare o el tutor legal en representació de l'alumne que compleixin els requisits següents:
b) Presentació de documents i tramitació
Les persones interessades que compleixin els requisits que determinen aquestes bases han de presentar la sol·licitud, d'acord amb el model adjunt, annex 1, acompanyat de la documentació següent:
D'acord amb el que preveu la Llei 39/2015 d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, si la sol·licitud d'ajut no compleix els requisits que s'indiquen o no s'hi inclou la documentació que pertoca, es requerirà perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni la mancança o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud.
6. Termini de presentació de la sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial dels Illes Balears.
7. Abonament de l'ajut
El pagament s'efectuarà mitjançant transferència bancària. Totes les quantitats concedides s'ingressaran en la compte bancari indicada en la sol·licitud.
Els beneficiaris hauran d'aportar, necessàriament, certificat de l'entitat financera per on desitgen que se'ls aboni l'import de l'ajut, en el que figurin els vint dígits del Codi Compte Client i en el que s'acrediti la titularitat de la compte.
L'abonament de les ajudes que, si escau, es concedeixin es realitzarà una vegada presentada la justificació prèvia fefaent de la realització de les activitats o mitjançant la presentació de les factures d'adquisició de llibres y/o material escolar.
8. Obligacions dels beneficiaris
Els perceptors dels ajuts estan obligats a:
a) Acceptar l'ajut. En el cas que això no sigui possible hauran de renunciar expressament i motivadament, en el termini de quinze dies comptats a partir de l'endemà a la notificació de la concessió de l'ajut.
b) Realitzar el curs o l'adquisició de material per la qual es concedeix aquest ajut, ajustant-se als termes prevists en aquestes bases.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i a facilitar la informació que es requereixi.
d) Donar compte de les modificacions que puguin sorgir en la realització de l'activitat objecte de l'ajut, justificant-les adequadament.
e) Comunicar l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions, entitats públiques o privades nacionals o internacionals.
f) Presentar l'annex III degudament emplenat al moment en què es justifiqui l'ajut concedit.
9. Òrgans i funcions
L'òrgan instructor del procediment de concessió correspon a la Batlía que ha de dur a terme les actuacions a què es refereix l'article 24 de la llei 38/2003 general de subvencions.
Una comissió avaluadora examinarà si les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a accedir a les subvencions i avaluar les sol·licituds conforme als criteris de valoració establerts a aquestes Bases.
La comissió avaluadora estarà integrada pels següents membres:
Presidència:
Vocals:
La comissió tècnica avaluadora quedarà constituïda legalment amb l'assistència de president, un vocal i el secretari o persona en qui hagi delegat.
L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'acta de la reunió de la comissió, formularà proposta de resolució provisional, que es publicarà a la web de l'Ajuntament, tot seguit s'obrirà un termini de deu dies per a presentar al·legacions.
Si no es presenten al·legacions dins el termini concedit, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiu. En altre cas, examinades les al·legacions presentades per les persones interessades, l'òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva que haurà d'expressar el/la sol·licitant o la relació de sol·licitants per els que es proposa la concessió de l'ajut i la seva quantia.
La competència per a resoldre el procediment i concedir l'ajut s'atribueix a la Batlía, que dictarà aquesta resolució un cop establerta la proposta de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció municipal.
10. Resolució
1. La resolució de la sol·licitud es notificarà als interessats seguint allò que s'ha establert en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos a comptar de l'endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el dit termini sense que hagi recaigut una resolució expressa, les sol·licituds s'entendran desestimades, als efectes d'interposar els recursos administratius que corresponguin.
3. El dit Acord exhaureix la via administrativa i enfront d'ella podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que va resoldre, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva notificació, o ser impugnada directament davant la Sala Contenciosa- Administratiu corresponent del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seva notificació.
11. Forma de justificació
Per a la justificació de l'ajut de transport s'haurà d'aportar:
Per a l'adquisició de llibres i material escolar:
12. Règim Jurídic
En el no previst en la present convocatòria s'aplicarà Llei 39/2015 d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el seu reglament de desplegament aprovat per RD 887/2006, de 21 de juliol, i el Reglament General de Subvencions de l'Ajuntament d'Escorca.
13. Annexes
Els annexes estaran a disposició dels interessats a l'Oficina del Registre d'aquest Ajuntament i a la pàgina WEB www.ajescorca.net
Per el que es sotmet a informació pública pel termini de 10 dies naturals a l'efecte que es puguin presentar al·legacions o reclamacions, amb la intel·ligència que si no es presenten, es donarà per iniciat el termini de 15 dies naturals per presentar les sol·licituds d'ajut.
Escorca, 17 de novembre de 2023
El batle Antoni Solivellas Estrany
ANNEX I SOL.LICITUD D'AJUT
Sr./Sra.____________________________________ actuant en nom propi o com a tutor/a del/de la beneficiari/a amb NIF___________, Domicili ____________________________________ Població _________________ CP ___________
Dades de l'alumne/a: Sr./Sra.__________________________________amb NIF __________
SOL·LICIT
□ Un ajut d'acord amb la convocatòria d'ajuts corresponents al transport de l'alumnat que cursi estudis a centres docents públics d'educació infantil, primària, ESO, batxillerat, formació professional o a la UIB.
□ Un ajut d'acord amb la convocatòria d'ajuts corresponent a l'adquisició de llibres de text i material escolar pels alumnes d'infantil, primària i ESO.
I DECLAR
1. Que són certes les dades que consten en aquesta sol·licitud i en els documents que l'acompanyen.
2. Que complesc i accept tots els requisits exigits en les bases específiques reguladores de la convocatòria de subvencions.
3. Que l'IBAN del pare o tutor on es sol·licita que s'efectuï l'ingrés de l'ajut que es pugui concedir és el següent:
IBAN núm. __________________________________________________________________
Escorca, de de 2023
BATLE DE L'AJUNTAMENT D'ESCORCA
ANNEX II MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE
Sr./Sra.__________________________________________________________________
en nom propi o com a tutor del beneficiari, per ser menor d'edat, amb DNI núm. ____________________,domicili: ____________________________________________
Localitat________________________CP__________,Telèfon _______________________
Correu electrònic : _________________________________________________________
Dades del/de l'alumne/a:
Nom i llinatges:
NIF:
COMPAREIX
A l'efecte de prestar declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i
DECLAR
Que no ha demanat cap altra ajuda a altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de l'ajuda. O, si és el cas, la relació de les demandades amb indicació dels imports concedits o denegats.
Que té coneixement de la normativa aplicable a l'Ajuntament d'Escorca en matèria de subvencions i les obligacions del beneficiari d'aquestes i en especial les assenyalades en l'article 14 de la Llei 38/2003, i que n'acata l'estricte compliment.
Que no es troba dins cap de les causes de prohibició de l'obtenció d'ajuts assenyalades en l‘article 13 punts 2 i 3 de la Llei 38/2003.
Que no té pendent de justificar cap ajut fora de termini.
Que es troba al corrent de les seves obligacions amb les administracions públiques i, en especial, amb l'Ajuntament d'Escorca i la Seguretat Social, no obstant això s'adjunta Annex III.
Escorca, de de 2023
BATLE DE L'AJUNTAMENT D'ESCORCA
ANNEX III DECLARACIÓ D'ESTAR AL CORRENT DE PAGAMENTS
DADES DEL/ DE LA TUTOR/A I/O BENEFICIARI/A:
Nom ________________________________________________ NIF___ ________________
Domicili Social ________________________________ núm. _________ porta ____________
Localitat ________________________ CP_______________ Telèfon ____________________
Correu electrònic: _____________________________________________________________
Que actua en nom propi/o en representació de l'alumne:
Nom _________________________________________________ NIF____ ___________________
DECLAR:
Que en qualitat de beneficiari/ària de l'ajut que ha estat concedit en el procediment indicat a l'encapçalament, amb subjecció al que estableixen els articles 23 i 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions en relació amb l'establert als articles 22.1, 24.4 i 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei general de subvencions, i de conformitat amb els termes requerits pels articles 18, 19 i 21 de l'esmentat Reglament, es troba al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb les administracions públiques (AEAT i ATIB), amb l'Ajuntament d'Escorca i que es troba al corrent de pagament de les obligacions amb la Seguretat Social.
AUTORITZ:
Que l'Ajuntament d'Escorca pugui tenir accés a la informació de caràcter protegit sobre la situació de deute amb la seguretat social i administració tributària, d'acord amb la Llei Orgànica 175/1999 de protecció de dades de caràcter personal i la Llei 39/2015 d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a fi i efectes de complir amb el que preveu l'article 8 del vigent Reglament de Subvencions.
Escorca, de de 2023
BATLE DE L'AJUNTAMENT D'ESCORCA