Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE BUNYOLA

Núm. 726922
Bases que han de regir el procés selectiu per a constituir mitjançant concurs, una borsa de treball per cobrir possibles vacants del personal laboral de tècnic/a superior en educació infantil, amb caràcter laboral, de l’escoleta ca ses monges de l’Ajuntament de Bunyola

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Expedient núm.: 3811/2023

Procediment: Seleccions de personal i provisions de llocs de treball

Assumpte: Creació d'una borsa de Treball de l'Ajuntament de Bunyola per cobrir possibles vacants del personal laboral d'Educadores Escoleta

BASES QUE HAN DE REGIR EL PROCÉS SELECTIU PER A CONSTITUIR MITJANÇANT CONCURS, UNA BORSA DE TREBALL PER COBRIR POSSIBLES VACANTS DEL PERSONAL LABORAL DE TÈCNIC/A SUPERIOR EN EDUCACIÓ INFANTIL, AMB CARÀCTER LABORAL, DE L'ESCOLETA CA SES MONGES DE L'AJUNTAMENT DE BUNYOLA

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte de la present convocatòria és la creació, pel procediment de CONCURS, d'una borsa de treball EXTRAORDINÀRIA i URGENT de TÈCNIC/A SUPERIOR EN EDUCACIÓ INFANTIL, en règim de personal laboral, de caràcter temporal.

El motiu de la provisió d'aquesta borsa de treball és la cobertura de les necessitats que puguin subvenir per necessitats del servei, permisos i llicències del personal com ara necessitats urgents derivades de l'augment de la demanda, baixes laborals, maternitat, vacances entre d'altres, que puguin produir-se a la plantilla de l'Ajuntament.

Actualment NO hi ha una borsa vigent per cobrir necessitats urgents i tampoc hi ha  aspirants disponibles.

Per tot això i degut a les situacions de no poder cobrir les vacants en moments puntuals es necessària la creació d'aquesta borsa de treball.

Es regiran de conformitat amb els termes establerts a la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'ocupació Pública, la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Llei 30/1984, de 2 d'agost, el Reial Decret 364/1995, de 10 de març, l'Estatut dels Treballadors i resta de normativa laboral aplicable vigent.

La present convocatòria es publicarà en el tauler d'anuncis, a la pàgina web d'aquest Ajuntament.

SEGONA.- REQUISITS DELS ASPIRANTS:

Per prendre part a la convocatòria es requereix els següents requisits generals:

a) Tenir la nacionalitat espanyola sense perjudici del que estableix l'article 57 de la Llei 7/2007.

b) Tenir 16 anys complits i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa, el dia de la finalització del termini d'admissió de sol·licituds.

c) Posseir la capacitat funcional pel desenvolupament de les tasques.

d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de les administracions Públiques ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques, de conformitat amb l'article 56. 1 d) de la Llei 7/2007.

I els següents requisits específics:

a) Estar en possessió del títol de mestre d'educació infantil o tècnic superior en educació infantil o titulacions equivalents de conformitat amb l'article 11 del Decret 23/2020 de 31 de juliol, Text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil.

b) Acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana, nivell B2, de conformitat amb l'article 5 del Decret 11/2017, de 24 de març, que regula l'exigència de coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció publica a l'ocupació de llocs de treball que es convoquin en l'àmbit de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant l'aportació dins el termini per presentar sol·licituds del títol o certificat oficial corresponent, expedit per l'Escola Balear d'Administració Publica o homologat per la Direcció General de Política Lingüística que acrediti posseir el nivell B2 de coneixements de llengua catalana.

c) Estar en possessió del certificat de capacitació en llengua catalana per a l'ensenyament al primer cicle d'educació infantil (CCI),de conformitat amb el Decret Llei 05/2013, de 06 de setembre i l'article 4 de l'ordre de la Consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 14 d'abril de 2014 per al qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de llengua catalana i en llengua catalana, pròpia de les illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari i s'estableix el pla de formació lingüística i cultural (FOLC).

d) Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

Abans de la signatura del contracte la persona interessada ha de fer constar que no realitza cap altre activitat en cap lloc del sector públic i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada ha de declara-la en el termini de deu dies naturals següents a la signatura del contracte, perquè la Corporació pugui adoptar l'acord de declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

e) Disposar del certificat que acrediti la carència de delictes de naturalesa sexual. Aquest certificat es presentarà en el cas de que sigui cridat per contractar.

TERCERA.- FUNCIONS:

Seran les pròpies de la titulació, en els termes previstos en el Decret 23/2020 de 31 de juliol, Text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil, mitjançant el qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil i demés disposicions vigents d'aplicació als centres d'educació infantil.

Bàsicament:

  • Col·laborar amb la programació i avaluació dels processos educatius i d'aprenentatge d'atenció a la infància.
  • Preparació, desenvolupament i avaluació de les programacions d'aula basades en el Currículum i les tres àrees d'Educació Infantil.
  • Col·laboració, desenvolupament i avaluació dels projectes educatius de centre.

QUARTA.- PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES:

Les sol·licituds per participar seran presentades en el Registre General d'aquest Ajuntament en els termini de 7 dies hàbils a comptar des de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. A més, tant les bases de la convocatòria, com totes aquelles resolucions que afectin al procés de selecció, seran publicades al tauler d'anuncis i a la pàgina web d'aquest Ajuntament.

Les instàncies es podran presentar també en la forma que indica l'article 66 de la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Per ésser admesos i prendre part en el procés selectiu de la borsa de treball requerirà que els aspirants manifestin a la instància que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona.

Els aspirants hauran d'acompanyar a la seva instància (annex 1):

  • DNI, NIE, passaport, o document identificatiu que les substitueixi.
  • Currículum,
  • Titulació de la formació exigida a la base segona
  • Copia compulsada del certificat que acrediti el coneixement de la llengua catalana, nivell B2
  • Copia compulsada del certificat de capacitació en llengua catalana per a l'ensenyament al primer cicle d'educació infantil (CCI).
  • Relació dels mèrits que s'al·leguen: aquesta relació haurà de presentar-se en forma de llistat on constaran detallats i ordenats els documents que es presenten per justificar els mèrits de cadascun dels blocs que seran objecte de valoració en el concurs. Així mateix, el llistat, ha de venir acompanyat per l'original o fotocòpia compulsada dels títols justificatius dels mèrits al·legats.
  • Per a les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33%, un certificat dels equips multiprofesionals de l'organisme públic corresponent sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents al categoria professional de la borsa a la qual la persona candidata aspira i que ha d'expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del cos mitjançant, si corresponen segons el parer de l'administració, les adaptacions necessàries del lloc de treball.

CINQUENA.- ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS:

Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant dictarà resolució en el termini màxim de 10 dies hàbils aprovant la llista d'admesos i exclosos.

Tot això es publicarà en el tauló de l'Ajuntament, atorgant-se un termini de 3 dies hàbils, per poder esmenar el defecte que hagi motivat l'exclusió.

Les reclamacions seran acceptades o rebutjades per resolució de l'Alcaldia en la qual s'aprovi la llista definitiva, i es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

Si no hi ha reclamacions, la llista provisional es considerarà elevada a definitiva l'endemà al de la finalització del termini per reclamar.

SISENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR:

El Tribunal qualificador estarà constituït de la següent forma:

Presidenta: Director/a o Coordinador/a de la Escoleta

Vocal: Educadora de l'Escoleta

Secretari: Funcionari de la Corporació

 

Presidenta Suplent: Educadora de la Escoleta

Vocal Suplent: Educadora de l'Escoleta

Secretari Suplent: Funcionari de la Corporació

Es designaran els membres del Tribunal mitjançant Decret de la Corporació Municipal. L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal en substanciarà d'acord amb el que disposes els art. 23 i 24 de la Llei 39/2015.

Els membres del tribunal són personalment responsables del compliment de les bases de la convocatòria i dels terminis. Els dubtes o les reclamacions que es puguin donar amb la interpretació de l'aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que s'ha de fer en els casos no previst dins les bases, seran resoltes pel Tribunal, per majoria.

SETENA.- PROCÉS DE SELECCIÓ:

El procés de selecció, el concurs de mèrits, constarà de les següents fases (CONCURS Y ENTREVISTA). La puntuació màxima de la suma de les dues fases serà de 100 punts:

PRIMERA FASE

CONCURS DE MÈRITS (MÀXIM 75 PUNTS)

Consistirà amb la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats, fins a un màxim de 75 punts.

Aquesta fase consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones aspirants, fins un màxim de 75 punts, i de conformitat amb l'escala següent:

-Bloc 1. Experiència professional:

Es pot obtenir un màxim de 30 punts, valorant-se exclusivament els següents aspectes:

1. Serveis prestats a l'Administració pública, desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la present convocatòria:

Els aspirants poden obtenir 0,3 punts / mes complet treballat.

L'acreditació dels serveis prestats en l'Administració pública es farà mitjançant la presentació d'un certificat de serveis prestats expedit per l'Administració corresponent on haurà d'indicar el grup, la categoria i la durada dels serveis.

2. Serveis prestats a l'empresa privada desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la present convocatòria:

Es poden obtenir 0,10 punts / mes complet treballat.

Quan el que s'acreditarà siguin serveis prestats en l'empresa privada, es farà mitjançant la presentació d'un certificat de vida laboral, emès per la seguretat social, acompanyat dels certificats de l'empresa corresponent, on haurà de constar expressament el següent: data d'alta i baixa de l'empresa, categoria professional, lloc de treball ocupat, especificant les tasques realitzades que han de ser anàlogues a les de la present convocatòria. Els certificats emesos per empreses privades, on no constin expressament les dades anteriors, no es tindran en consideració.

Es podran substituir els certificats d'empresa per còpies acarades dels contractes laborals sempre que en ells s'acrediti que es tracta de llocs de feina desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la present convocatòria.

-Bloc 2. Estudis realitzats, cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per administracions públiques i universitats i els homologats per qualssevol d'aquestes institucions i que estiguin relacionats amb el món educatiu.

Puntuació màxima 25 punts.

De 10 a 20 hores acreditades: ....................... 0,50 punts.

De 21 a 30 hores acreditades: ....................... 0,70 punts.

De 31 a 50 hores acreditades: ....................... 1,00 punts.

De 51 a 75 hores acreditades: ....................... 1,50 punts.

Més de 75 hores acreditades: ....................... 2,00 punts.

-Bloc 3. Titulacions acadèmiques.

Puntuació màxima 15 punts.

Llicenciatures universitàries o estudis de grau que tinguin relació amb la plaça a l'àrea educativa .................. 8 punts.

Diplomatures universitàries que tinguin relació amb la plaça a l'àrea educativa: ........................ 5 punts.

Estudis de postgrau relacionats amb el lloc ofert ....................... 2 punts.

No es valoraran aquelles titulacions que figurin com a requisit.

-Bloc 4. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana.

Puntuació màxima de 5 punts.

Es valoraran els certificats expedits per l'EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes, i també els certificats reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica:

a) Certificat C1.................................................................1 punts

b) Coneixements superiors (certificat C2): ................... 2,00 punt.

c) Coneixements de llenguatge administratiu: ............. 2 punts.

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a la de l'altre certificat que s'aporti. En tot cas, només es valoraran els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'ocupació de la plaça a què s'accedeix.

SEGONA FASE

ENTREVISTA PERSONAL (MÀXIM 25 PUNTS)

VUITENA.- FORMA D'ACREDITAR ELS MÈRITS:

Els mèrits presentats pels aspirants s'acreditaran de la següent forma, mitjançant la presentació de l'original i fotocòpia, o de la còpia compulsada de la documentació següent:

Experiència Professional:

- Serveis prestats a l'Administració pública (incloent-hi entitats autònomes), mitjançant una Certificació acreditativa dels serveis prestats expedida per l'entitat corresponent amb la indicació de la categoria professional i les tasques desenvolupades; i les dates d'alta i baixa de la mateixa.

- Serveis prestats a entitats de dret públic sotmeses a dret privat (consorcis, fundacions, empreses societàries del sector públic instrumental) i empreses privades: a través d'un certificat de vida laboral i l'acreditació de la categoria i de les funcions realitzades mitjançant el contracte laboral o un certificat de l'entitat corresponent.

Coneixements de català i Cursos de formació:

- Títol o certificació expedida per les Institucions públiques oficials corresponents.

- Certificats o diplomes acreditatius dels cursos, seminaris, jornades, etc. realitzats, amb l'expressió d'hores de l'acció formativa.

No seran valorats ni en cap cas puntuaran els mèrits al·legats i que no siguin justificats documentalment.

NOVENA. PROCÉS DE SELECCIÓ

El Tribunal Qualificador valorarà, en primer terme, la fase de concurs, procedint a puntuar els mèrits presentats pels candidats.

Acabada la fase de valoració dels mèrits, el Tribunal Qualificador publicarà una llista provisional amb la puntuació donada a tots els aspirants. Es donarà un termini de tres dies perquè els aspirants presentin al·legacions a la valoració feta per part del Tribunal Qualificador.

Resoltes les al·legacions efectuades, es publicarà la llista definitiva de puntuació dels mèrits dels candidats. A la mateixa publicació de la llista definitiva, es convocarà als aspirants a la realització de l'entrevista personal, establint-se lloc, dia i hora de realització de la mateixa. La no assistència de l'aspirant a l'entrevista suposarà la puntuació de 0 punts en la fase d'entrevista personal. 

DEZENA. LLISTA D'APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE

Acabada la valoració per part del Tribunal es farà públic en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament el DNI de les persones per estricte ordre de puntuació, a l'efecte d'efectuar les reclamacions o observacions oportunes sobre la valoració dels mèrits. Resoltes les reclamacions, si escau, el Tribunal elevarà la proposta definitiva a la Presidència de la corporació amb l'objectiu de constituir la borsa de treball i procedir, si escau, a les contractacions que siguin convenients per cobrir vacants i necessitats urgents de contractacions.

L'aspirant proposat per ser contractat, haurà de presentar al Registre General de l'Ajuntament, dins de cinc dies hàbils següents a l'oferta de treball, els documents acreditatius de reunir les condicions establertes. Si es comprova que no compleix els requisits establerts a les bases, no podrà ser contractat i seran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagi recaigut per falsedat a la seva instància i serà contractat el següent de la llista que figuri amb major puntuació de qualificacions donades pel Tribunal.

Si la documentació presentada és la correcta, l'Alcaldia podrà procedir a decretar la contractació i es formalitzarà el contracte.

Al moment abans de la signatura del corresponent contracte, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984 i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals, perquè la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

Durada del borsí de treball: els aspirants formaran part del borsí de treball durant 2 anys.

DOTZENA. FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL

L'Ajuntament, segons les seves necessitats i per ordre rigorós de puntuació i en crida única i individual, oferirà les places que s'hagin de cobrir interinament o temporalment.

L'oferta es farà a la persona que, sempre que compleixi els requisits exigits per ocupar el lloc de treball i es pugui contractar d'acord amb la normativa vigent, ocupi en aquell moment la primera posició de la borsa.

En cas de no acceptar l'oferta, o no es presentés amb l'excepció de baixa per malaltia que haurà de justificar-se amb el corresponent part de baixa mèdica, o no completés la documentació que si escau se li requerís en els terminis que se li comuniquin, tractant-se del primer cop passarà a ocupar la darrera plaça del borsí i en cas d'un segon cop serà sancionada amb l'exclusió de la borsa de treball.

Finalitzada la causa per la qual es va contractar, es finalitzarà el contracte i s'incorporarà com a actiu a la borsa amb efectes de l'endemà de la data de finalització amb el mateix nombre d'ordre que tenia inicialment, i per observar el principi d'eficiència podrà ser contractat per cobrir noves necessitats que es vagin produint, sempre que compleixi els requisits del lloc a cobrir.

La persona que tingui subscrit un contracte per cobrir temporalment les necessitats sobrevingudes, presenti la renúncia al lloc que desenvolupa serà exclosa de la borsa.

ONZENA.- NORMATIVA APLICABLE

En tot allò no previst a les presents bases, seran d'aplicació les bases generals vigents que regeixin les oposicions lliures, concursos i concurs-oposicions de l'oferta d'ocupació pública municipal i la resta de normativa aplicable.

DOTZENA.- INCIDÈNCIES:

El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.

Les presents bases i convocatòries podrà ser impugnades de conformitat amb l'establert a la llei 39/2015, de 1 d'octubre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques.

Contra la convocatòria i les bases, que esgotin la via administrativa, es podrà interposar pels interessats recurs de reposició en el termini d'un mes davant la Presidència, previ al contencions-administratiu, tal i com estableix l'article 46 de la llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós- administratiu.

De la mateixa manera, la jurisdicció competent per resoldre les controvèrsies en relació amb els efectes i resolució del contracte laboral serà la Jurisdicció Social.

 

(Signat electrònicament: 16 de novembre de 2023

El batle Juan Antonio Riera Llabres)

 

ANNEX I MODEL DE SOL·LICITUD

ANNEX 1 SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ PER PARTICIPAR A BORSES DE TREBALL

................................................................................................................... que visc en (localitat) ...................................................................,CP.................................................carrer........................................................................................., núm. ............................. telèfon de contacte ...................................................., amb el DNI ....................................

EXPOSO:

Que vull participar a la convocatòria d'una borsa de treball de PERSONAL DE TÈCNIC/A SUPERIOR EN EDUCACIÓ INFANTIL, les bases de la qual van ser publicades en el BOIB núm., ........ de dia ...... de        de 2023.

Que reuneixo tots els requisits exigits, i adjunt en aquesta sol·licitud els justificants originals o degudament confrontats del mèrits que vull fer valer a la fase de valoració de mèrits, i em compromet a realitzar jurament o promesa en la forma legalment prevista i a provar documentalment les dades que figuren a aquesta sol·licitud.

SOL·LICITO

Prendre part en aquesta convocatòria.

Bunyola,................... d............................................ de 202    .

(signatura)

 

​​​​​​​

 

 

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE BUNYOLA