Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 686133
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en relació amb l’encàrrec de gestió a FECOEV, SAU per a la programació i execució de la Fira infantil Diverespai 2023/2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 20 de octubre de 2023, va aprovar per unanimitat l'acord següent:

“(...)

29.1 Proposta de la consellera executiva del Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de “Sa Coma”, per l'encàrrec de gestió a Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa S.A.U. (FECOEV, SAU) per a la programació i execució de la Fira infantil Diverespai 2023/2024. Exp. 2023/00018667H

Havent-se presentat la següent proposta, amb la declaració prèvia d'urgència:

“El dia 28 de setembre de 2023, la consellera executiva del Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de “Sa Coma” va disposar la incoació de l'expedient per a la programació i execució total de la Fira Diverespai 2023/2024.

L'import a destinar a la programació i execució de la Fira Diverespai 2023/2024 ascendeix a la quantitat màxima de 493.894,15 € (quatre-cents noranta-tres mil vuit-cents noranta-quatre euros amb quinze cèntims), amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3370-2279900. L'esmentada quantitat es distribuirà entre els pressupostos de 2023 i 2024 de la següent manera:

  • 10.000,00 € a càrrec de la partida pressupostària 3370-2279900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per l'any 2023.
  • 483.894,15 € a càrrec de la partida pressupostària 3370-2279900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per l'any 2024.

El Consell Insular d'Eivissa no compta amb els mitjans propis suficients per dur a terme la programació i execució de l'esmentada fira. No obstant l'article 11.1. de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre de règim jurídic del sector públic estableix que

la realització d'activitats de caràcter material o tècnic de la competència dels òrgans administratius o de les entitats de dret públic es pot encarregar a altres òrgans o entitats de dret públic de la mateixa Administració o d'una altra, sempre que entre les seves competències estiguin aquestes activitats, per raons d'eficàcia o quan no es posseeixin els mitjans tècnics idonis per exercir-les (...).

Per altra banda, l'article 115.1 de de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (BOIB núm. 88, de 7-07-2022) estableix: 

1. En el marc de la legislació de règim jurídic de les administracions públiques, els consells insulars i els seus ens instrumentals poden encarregar la realització d'activitats de caràcter material o tècnic de la seva competència a altres administracions públiques. Així mateix poden acceptar els encàrrecs de gestió que els proposin altres ens públics d'acord amb els apartats següents.

L'encàrrec ha de complir l'establert a l'Acord de fiscalització limitada prèvia per a l'adaptació dels requisits addicionals prevists a l'acord del Consell de Ministres de 30 de maig de 2008, modificat el 7 de juliol de 2011, i el 20 de juliol de 2018, respecte a l'exercici de la funció interventora en règim de requisits bàsics, adoptat pel Ple del Consell Insular d'Eivissa en sessió de data 29-11-2018, en relació als expedients d'encàrrecs de gestió.

Vist que amb data 9 d'octubre de 2023, expedient núm. 2/2023000005685, es va fer el preceptiu RC de l'exercici en curs i expedient núm. 2/2023000005686, RC a futurs de l'exercici 2024, que dota de crèdit l'encàrrec de gestió directa i eventual per dur a terme l'organització i execució de la Fira Diverespai 2023/2024, que es celebrarà en les dates determinades en la memòria tècnica, es a dir, entre els dies 26 de desembre de 2023 i 3 de gener de 2024, al Recinte Firal d'Eivissa.

En data 11 d'octubre de 2023 es va emetre memòria tècnica on es concreten tant les característiques dels treballs que s'han d'encarregar, com la justificació, els terminis, el pressupost, les formes de pagament, la possibilitat de modificacions i pròrrogues, etc. (CSV: 14614150524036363741).

Vist l'informe tècnic favorable, de data 11 d'octubre de 2023 sobre els criteris econòmics i d'eficàcia que justifiquen que s'encarregui a Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa, SAU (FECOEV) dur a terme la prestació del servei per a la producció tècnica i execució de l'esmentada fira, que preveu la possibilitat que el mitjà propi contracti prestacions parcials amb tercers, que l'import d'aquestes prestacions no excedeix del 50% de la quantia de l'encàrrec, amb les excepcions previstes a l'article 32.7 de la Llei 9/2017 de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

Així mateix, vist l'informe jurídic favorable, igualment, de data 11 d'octubre de 2023, amb el vist i plau del secretari general de la corporació, en relació a l'encàrrec de la gestió directa i eventual del Consell Insular d'Eivissa a un mitjà propi personificat, (Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa, S.A.U. (FECOEV) per dur a terme la producció tècnica i execució de la fira Diverespai 2023/2024 que es celebrarà al Recinte Firal entre els dies 26 de desembre de 2023 i 3 de gener de 2024.

Vist, que aquest encàrrec de gestió a un mitja propi personificat (Fires, Congressos i  Esdeveniments d'Eivissa SAU, (FECOEV) per la producció tècnica i execució de la fira Diverespai 2023/2024 que es celebrarà al Recinte Firal entre els dies 26 de desembre de 2023 i 3 de gener de 2024 es realitzarà de conformitat amb la legislació vigent que hi sigui d'aplicació, i en tot cas, observant les prescripcions contingudes als articles, 11 i 86 Llei 40/2015, de 1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic i als articles 6 i 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del Sector Públic.

Concretament, amb relació a l'article 32.7 b) de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, i coneixent els recursos amb els que compta FECOEV i la possible necessitat de recórrer a la contractació de tercers per l'execució parcial de l'encàrrec, s'ha previst que en cas, aquests contractes no superaran en cap moment el 50% de la quantia de l'encàrrec, ja que dels 493.894,15 € que s'estima com a import total de l'encàrrec, si fos necessari  s'arribaria a contractar amb tercers un màxim de 245.655,00 €, que suposa un 49,74% del total del pressupost.

Pel que fa a la competència per aprovar l'encàrrec de gestió a un mitjà propi personificat,  l'article 28 de l'esmentada Llei 4/2022, disposa que

1. Corresponen al consell executiu les atribucions següents:

(...)

h) Exercir les competències d'òrgan de contractació en tot tipus de contractes en els mateixos casos que la legislació de contractes del sector públic preveu per a la Junta de Govern Local en els municipis de gran població, sens perjudici del que pugui preveure el reglament orgànic.

Per la seua banda, l'apartat quart de la disposició addicional segona de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del Sector Públic, disposa que

  1. En els municipis de gran població a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, les competències de l'òrgan de contractació que descriuen els apartats anteriors les ha d'exercir la junta de govern local, sigui quin sigui l'import del contracte o la durada d'aquest, i el Ple és competent per aprovar els plecs de clàusules administratives generals.

De la valoració conjunta d'ambdues preceptes entenen que correspon al Consell Executiu l'aprovació d'aquest encàrrec de gestió.

Atès l'informe proposta favorable emès pel gerent del Campament de sa Cala des Jondal en data 11 d'octubre de 2023.

En virtut de tot l'anterior i del que estableix l'article 72.d) del reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136 de 18-09-2010, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10- 2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-04-2016), el conseller que subscriu, en virtut de les atribucions que tenc conferides pels Decrets de Presidència 2023000467, de data 29 de juny de 2023, d'estructura del Govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de Departaments, núm. 2023000472, de data 28 de juny de 2023, de  nomenament de les persones membres del Consell Executiu i de les vicepresidències del Consell Insular d'Eivissa (tots dos al BOIB núm. 88, de 29-06-2023), i amb caràcter previ a  l'emissió del corresponent informe de fiscalització previ, preceptiu i necessari, de la Intervenció de la corporació, i per al cas que l'esmentat informe sigui favorable i de conformitat, elev al Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, si ho estima adient, la següent

PROPOSTA D'ACORD

Primer. APROVAR l'encàrrec de la gestió directa i eventual del Consell Insular d'Eivissa a un mitja propi personificat (Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa SAU, FECOEV), amb NIF A07837602,  per a la prestació del servei per a la producció tècnica i execució de la Fira Diverespai 2023/2024 que es celebrarà al Recinte Firal entre els dies 26 de desembre de 2023 i 3 de gener de 2024 en els termes establerts a la memòria tècnica que obra a l'expedient (CSV: 14614150524036363741)  i que es publica com ANNEX.

Segon.- APROVAR l'autorització i compromís de despesa de la quantitat d'aquest encàrrec de gestió, amb un import màxim de 493.894,15 € (quatre-cents noranta-tres mil vuit-cents noranta-quatre euros amb quinze cèntims), tal com es detalla al punt 5 de la Memòria tècnica, amb la següent distribució:

  • 10.000,00 € a càrrec de la partida pressupostària 3370-2279900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per l'any 2023.
  • 483.894,15 € a càrrec de la partida pressupostària 3370-2279900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per l'any 2024.

Tercer.- NOMENAR a Francesc Xavier Costa Garcia, gerent del Campament de sa Cala des Jondal, com encarregat de verificar l'execució de l'encàrrec.

Quart: NOTIFICAR l'acord que s'adopti a l'entitat interessada: FECOEV, S.A.U.

Cinquè.- PUBLICAR aquest acord a la Plataforma de Contractació i al Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat a l'article 32.6 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, afegint aquesta publicitat a l'establerta per al perfil del contractant de la Plataforma de contractació del sector públic, d'acord amb els articles 63.6 i 347 de l'esmentada Llei 9/2017 i a la prevista a l'article 11.3.a de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i a l'article 8.1.b de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

(...)”.

 

Eivissa, 31 d'octubre de 2023

El cap de secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni Jose Vicente Garibo Redolat

 

ANNEX MEMÒRIA TÈCNICA EN RELACIÓ A L'ENCÀRREC DE GESTIO A FECOEV, SAU PER A LA PROGRAMACIÓ I EXECUCIÓ TOTAL DE DIVERESPAI 2023/2024 (Aprovada per acord del Consell Executiu en data 20 d'octubre de 2023)

1. Objecte

El Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de “Sa Coma” del Consell Insular d'Eivissa, dins el marc de les seves competències i com a part de la seva programació de foment d'oci i lleure per infants durant l'any 2023, te previst dur a terme durant les festes de Nadal la realització de la Fira Diverespai 2023/2024, amb el següent calendari:

  • Dia d'inici: 26 de desembre de 2023, 10:30 hores.
  • Dia de finalització: 3 de gener de 2024, 20:30 hores.

La fira es desenvoluparà durant dos sessions diàries de mati i de tarda amb el següent horari:

  • Sessió de mati: de 10:30 hores fins a 14.00 hores.
  • Sessió de tarda: de 17:00 hores fins a 20:30 hores.

No hi haurà sessió de tarda el dia 31 de desembre de 2023 ni sessió de matí el dia 1 de gener de 2024.

En total hi haurà 8 sessions de matí i 8 sessions de tarda.

El lloc de desenvolupament de la fira serà l'edifici del recinte de Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa i una carpa annexa muntada per l'esdeveniment. L'adreça és ctra. Eivissa – Sant Antoni, km 1. 07800 Eivissa.

Per a la programació i execució de Diverespai 2023/2024, Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa S.A.U. (FECOEV) haurà d'atenir-se al següent:

1. Portar a terme les actuacions que són objecte de l'encàrrec de gestió per a la programació i execució de la Fira Diverespai 2023/2024:

a) Aportar personal i equips d'il·luminació, personal i equips de so, personal de càrrega i descàrrega de material, transport de personal i material, producció tècnica de les actuacions, adequar espais per tallers, aportar els requeriments tècnics pel muntatge dels inflables, les infraestructures necessàries per complir amb rigor el Pla d'autoprotecció corresponent, les infraestructures necessàries per cobrir les necessitats dels monitors i la resta de personal tècnic i, en definitiva, qualsevol equipament i/o requeriment sol·licitat per personal encarregat de desenvolupar les activitats així com les que venen definides en el pressupost.

b) Contractar i signar els contractes amb les empreses corresponents segons el calendari de desenvolupament de la fira.

c) Els pagaments a les empreses corresponents es realitzarà en els termes i terminis establerts al contracte signat entre FECOEV i les empreses en qüestió.

d) La realització de tota la publicitat en premsa escrita, premsa digital, radio, impressió i distribució de tota la cartelleria i qualsevol altre material publicitari. L'escut del Consell Insular d'Eivissa haurà d'estar pressent de forma destacada en tots els suports publicitaris que s'editin per promocionar la fira.

L'esmentada publicitat serà en llengua catalana. Abans d'imprimir, editar o publicar qualsevol material publicitari s'ha de comptar amb el vistiplau del Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de “Sa Coma” i ha d'haver estat revisat pel Servei de Normalització Lingüística d'aquest departament.

Queda prohibida qualsevol forma de promoció o publicitat tant a la cartelleria com al recinte que inciti a les persones menors d'edat, de manera directa a indirecta, al consum de begudes alcohòliques o de tabac.

e) Implantació del pla d'emergència amb totes les necessitats que comporti:

- Vigilància

- Ambulàncies (si escau)

- Neteja

- Servei d'infermeria

- Control aforament

- Control de l'accés del públic a les instal·lacions els dies dels espectacles

f) Adaptar en la mesura del possible el diferents recintes a persones amb mobilitat reduïda.

g) Fer-se càrrec del control estricte de l'aforament que mai podrà superar, a la vegada, els 1.000 usuaris (els adults i acompanyants no compten).

h) Realitzar tots els tràmits administratius i tècnics per aconseguir la corresponent autorització administrativa, si s'escau, pel desenvolupament de la fira en qüestió.

i) Contractar i mantenir en vigor durant l'execució de l'activitat les assegurances que corresponguin.

2. Complir l'establert a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014. Igualment, per a la realització de la fira, estarà obligada al compliment de la Llei 7/2014, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats de les Illes Balears.

3. Complir el que disposa la Llei 31/1995 de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, tot el seu desenvolupament normatiu i disposicions relacionades.

4. Posar a disposició de les persones usuàries, a la recepció del recinte, fulles de reclamació i queixes.

5. FECOEV, SAU, a l'hora de contractar personal, monitors, empreses subministradores d'inflables i altres atraccions, tallers, etc., complirà escrupolosament en les especificacions de caràcter tècnic que s'assenyalen a l'apartat 8 d'aquest document.

El Consell Insular d'Eivissa es farà càrrec únicament de la venda d'entrades. El preu de les entrades ve fixat per l'ordenança reguladora del preu públic de Diverespai, publicada al BOIB núm. 184, de 8 de desembre de 2011, modificada al BOIB núm. 5, de 10 de gener de 2013.

2. Mitjà propi destinatari de l'encàrrec

Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa, SAU (FECOEV) és una societat mercantil de capital íntegrament públic del Consell Insular d'Eivissa (que ha subscrit el 100% de capital), creada a l'empara de l'article 103 de Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de les Disposicions Legals vigents en matèria de règim local i articles 89 i ss. del Reglament de Serveis de les Corporacions Locals, que adopta la forma de societat anònima (l'article 1 dels seus Estatuts vigents publicats al BOIB núm. 76, de 21-05-2015, correcció de errors en BOIB núm. 174, de 26-11-2015; modificació en BOIB núm. 30, de 08-03-2018), que té entre el seu objecte social, la realització de les activitats precises per planificar, projectar, coordinar i gestionar amb les administracions públiques les activitats inherents a un centre integrat de serveis relacionats amb la promoció econòmica, social i cultural mitjançant la gestió integral d'esdeveniments relacionats amb la promoció econòmica, turística, social, esportiva i cultural, així com a l'ús, la gestió, l'explotació i l'administració de les instal·lacions i dels béns del recinte de l'edifici anomenat Recinte Firal d'Eivissa i de l'Hipòdrom de Sant Rafel, així com d'altres que per acord del Ple del Consell Insular d'Eivissa es puguin adscriure a la societat, en alguna de les formes de gestió directa o indirecta previstes en la normativa (art. 2.2, lletres a i c, dels seus Estatuts).

Altrament, l'empresa pública FECOEV a tenor de l'establert a l'apartat tercer de l'article 1 bis dels seus Estatuts, tendrà la condició de mitjà propi del Consell Insular d'Eivissa sempre que s'acompleixin les requisits legals per a poder ser considerada com part integrant del sector públic. Més concretament, tendrà la consideració de mitjà propi personalitzat, respecte del Consell Insular si compleix l'establert a l'article 86 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, i a l'article 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23 / UE i 2014/24 / UE, de 26 de febrer de 2014.

En el mateix sentit, de conformitat amb la instrucció de Secretaria del Consell Insular, aprovada pel Consell Executiu en data 13/05/2013, el Consell Insular pot encarregar a FECOEV directament la realització d'activitats de la seva competència per raons d'eficàcia. Així mateix, el present encàrrec compleix l'establert a l'Acord de fiscalització limitada prèvia per a l'adaptació dels requisits addicionals prevists a l'Acord del Consell de Ministres de 30 de maig de 2008, modificat el 7 de juliol de 2011, i el 20 de juliol de 2018, respecte a l'exercici de la funció interventora en règim de requisits bàsics, adoptat pel Ple del Consell Insular d'Eivissa en sessió de data 29/11/2018, en relació als expedients d'encàrrecs de gestió.

A més, FECOEV és l'entitat que ha realitzat en altres ocasions les feines de programació i execució de la Fira Diverespai, juntament amb el Consell Insular, per la qual cosa, el seu personal és coneixedor de les accions necessàries per dur-ho a terme.

Vist que l'esmentada empresa pública disposa de mitjans per poder executar aquestes accions de programació i execució de Diverespai 2023/2024 i, tenint en compte que el Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de “Sa Coma” no compta amb els mitjans tècnics i humans idonis per portar-lo a terme, així com de l'espai per a la realització de la fira objecte de l'encàrrec, és per això que el Consell Insular d'Eivissa, mitjançant el Departament esmentat ha proposat encarregar a FECOEV la realització de les accions previstes i necessàries per a dur a terme la programació i execució de la Fira Diverespai 2023/2024.

3. Justificació i necessitat

De conformitat amb l'article 70.9 i 16 de l'EAIB, el Consell Insular d'Eivissa té competències pròpies en matèria d'esport, lleure, joventut, disseny i aplicació de polítiques, plans i programes destinats a la joventut, que exerceix des que va ser transferida la competència mitjançant Llei 21/2006, de 15 de desembre, d'atribució de competències als consells de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure, que estableix la transferència als consells de Menorca i d'Eivissa i Formentera de les funcions reglamentària, executiva i de gestió en matèria de joventut i lleure (BOIB núm. 184, de 23-12-2006).

L'esmentada Llei 21/2006, de 15 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure, al seu article 4, estableix que el Consell Insular d'Eivissa i Formentera (des de l'any 2007, Consell Insular d'Eivissa) exercirà, dins el seu àmbit territorial i amb subjecció a l'ordenament sectorial vigent, les funcions relatives a les activitats de lleure amb infants i joves, entre les quals hi ha: «b) Programació i execució d'activitats de temps lliure infantil i juvenil».

L'apartat tercer 7, del Decret de Presidència núm. 2023000467, Estructura del Govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de Departaments (BOIB núm. 88, de 29-06-2023) estableix que les competències del Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de “Sa Coma” comprenen, d'entre altres:

c) L'activitat competencial pròpia relativa a les activitats d'oci i lleure, joventut i equipaments juvenils i ordenació d'aquestes activitats.

d) Aquest departament també gestionarà els serveis propis del seu àmbit d'actuació prestats als diferents centres propietat del Consell Insular.

L'article 115.1 de de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (BOIB núm. 88, de 7-07-2022) estableix: 

1. En el marc de la legislació de règim jurídic de les administracions públiques, els consells insulars i els seus ens instrumentals poden encarregar la realització d'activitats de caràcter material o tècnic de la seva competència a altres administracions públiques. Així mateix poden acceptar els encàrrecs de gestió que els proposin altres ens públics d'acord amb els apartats següents.

Pel que fa a la competència per aprovar l'encàrrec de gestió a un mitjà propi personificat,  l'article 28 de l'esmentada Llei 4/2022, disposa que

1. Corresponen al consell executiu les atribucions següents:

(...)

h) Exercir les competències d'òrgan de contractació en tot tipus de contractes en els mateixos casos que la legislació de contractes del sector públic preveu per a la Junta de Govern Local en els municipis de gran població, sens perjudici del que pugui preveure el reglament orgànic.

Per la seua banda, l'apartat quart de la disposició addicional segona de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del Sector Públic, disposa que

4. En els municipis de gran població a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, les competències de l'òrgan de contractació que descriuen els apartats anteriors les ha d'exercir la junta de govern local, sigui quin sigui l'import del contracte o la durada d'aquest, i el Ple és competent per aprovar els plecs de clàusules administratives generals.

De la valoració conjunta d'ambdues preceptes entenen que correspon al Consell Executiu l'aprovació d'aquest encàrrec de gestió.

És voluntat del Consell Insular d'Eivissa, a través del Departament esmentat, fomentar totes aquelles iniciatives que a l'illa suposin una promoció d'activitats d'oci i de lleure, dirigides a infants de l'illa, i que afavoreixin la promoció de l'oci i el lleure en seus diversos àmbits.

La Fira infantil Diverespai és un espai d'oci que es desenvolupa durant les vacances escolars de Nadal. És un lloc de socialització per als més petits, on les atraccions i activitats de temps lliure i educatives s'interrelacionen per aconseguir un procés d'educació no formal dirigit als nens i nenes d'Eivissa. S'organitza des de fa més de 20 anys, i constitueix un esdeveniment ja tradicional per els nens i nenes de l'illa durant les vacances nadalenques.

El Consell Insular d'Eivissa, dins el marc de les seves competències i com a part de la programació de foment d'oci i lleure per a infants durant l'any 2023, te previst dur a terme la fira Diverespai 2023/2024. Aquesta es desenvoluparà entre els dies 26 de desembre de 2023 i 3 de gener de 2024.

El Consell Insular d'Eivissa no compta amb els mitjans propis suficients per dur a terme la programació i execució de l'esmentada fira. No obstant l'article 11.1. de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre de règim jurídic del sector públic estableix que

la realització d'activitats de caràcter material o tècnic de la competència dels òrgans administratius o de les entitats de dret públic es pot encarregar a altres òrgans o entitats de dret públic de la mateixa Administració o d'una altra, sempre que entre les seves competències estiguin aquestes activitats, per raons d'eficàcia o quan no es posseeixin els mitjans tècnics idonis per exercir-les (...).

D'altra banda, FECOEV, SAU és una societat mercantil de capital públic del Consell Insular d'Eivissa, d'acord amb l'article 1 bis dels seus Estatuts que “tindrà la condició de mitjà propi del Consell Insular d'Eivissa (...)”. Així mateix, l'apartat 2 d'aquest article estableix que “El Consell Insular d'Eivissa podrà encarregar a la societat l'execució de qualsevol actuació material relacionada amb l'objecte social esmentat a l'article 2 dels Estatuts sense que, d'altra banda, la societat pugui participar en cap licitació de contractació pública convocada per l'administració insular o els seus ens instrumentals. (...)”.

L'article 2 dels esmentats Estatuts disposa que

Constitueix l'objecte de la societat:

  1. La realització de les activitats precises per planificar, projectar, coordinar i gestionar amb les administracions públiques, empreses i particulars les següents àrees de treball:

    1. Coordinació, impuls i direcció tècnica i facultativa dels processos de reconversió i ordenació d'activitats per impulsar la inversió i fomentar l'activitat econòmica pública i privada.

    2. Coordinació, orientació i avaluació de programes i serveis d'ordenació i de reconversió turística.

  2. Les activitats inherents a un centre integrat de serveis relacionats amb la promoció econòmica, social i cultural de l'illa d'Eivissa mitjançant:

    1. La gestió integral d'esdeveniments relacionats amb la promoció econòmica, turística, social, esportiva i cultural, tant de caire públic com privat.

    2. El servei de manteniment d'instal·lacions i enjardinament públic propietat del Consell Insular d'Eivissa, sempre que aquest ho requereixi per la via d' encomana de gestió o acord de Ple.

    3. L'ús, la gestió, l'explotació i l'administració de les instal·lacions i dels bens del recinte de l'edifici anomenat Recinte Firal d'Eivissa i de l'Hipòdrom de Sant Rafel, així com d'altres que per acord de Ple del Consell Insular d'Eivissa es puguin adscriure a la societat, en alguna de les formes de gestió directa o indirecta previstes en la normativa.

Així mateix, FECOEV, SAU disposa de les instal·lacions necessàries i adients per acollir la Fira infantil Diverespai 2023/2024, amb una estimació de participació d'infants superior als 10.500 usuaris durant els 9 dies de duració de l'esmentada fira.

4. Termini de duració

La duració de les actuacions a encarregar són des del dia 26 de desembre de 2023 fins al 3 de gener de 2024, segons el calendari establert a l'objecte d'aquesta memòria tècnica. No obstant aquest encàrrec desplegarà els seus efectes des del moment de la notificació a l'entitat encarregada, la qual cosa suposarà l'ordre d'inici de les actuacions.

La vigència serà fins al dia que hagin quedat justificades totes les despeses davant l'òrgan gestor que farà el seguiment de l'encàrrec que, en qualsevol cas, no podrà superar la data de 28 de febrer de 2024.

5. Pressupost i aplicació pressupostària

PRESSUPOST SERVEIS A PRESTAR PER FECOEV PER A LA CELEBRACIÓ DEL DIVERESPAI 2023 – 2024

1

PROMOTOR CONSELL INSULAR D'EIVISSA

LLOC RECINTE FIRAL D´EIVISSA

DATES DEL 26 DE DESEMBRE DE 2023 AL 3 DE GENER DE 2024

 

SERVEIS GENERALS

FECOEV

PROVEÏ-DOR EXTERN

TOTAL PRESSU-POST

DESPESES DERIVADES DE L´US DE LA NAU DEL RECINTE, Total 21 x 4.400 = 92.400 €

92.400,00 €

 

92.400,00 €

Disposició de les instal·lacions - Muntatge -7 dies / Esdeveniment -9 dies / Desmuntatge - 5 dies

 

 

 

 

 

 

 

DESPESES DERIVADES DE L´US DE LA CARPA DEL RECINTE, Total 21 dies x 2.640 = 55.440 €

55.440,00 €

 

55.440,00 €

Disposició de les instal·lacions - Muntatge - 7 dies / Esdeveniment -9 dies / Desmuntatge - 5 dies

 

 

 

 

 

 

 

CONSUM ENERGÈTIC NAU I CARPA, inclou calefacció a la nau

19.305,00 €

 

19.305,00 €

13 dies de nau x 1.100 = 14.300 € + 13 dies de carpa x 385 = 5.005 € - Total - 19.305 €

 

 

 

9 dies esdeveniment de nau i carpa, 3 dies de muntatge per provar totes les atraccions i 1 de desmuntatge

 

 

 

 

 

 

 

ASSEGURANÇA D'ACCIDENTS

 

3.200,00 €

3.200,00 €

 

 

 

 

DECORACIÓ I AMBIENTACIÓ NADALENCA

 

 

20.171,25 €

Decoració nadalenca

9.303,25 €

 

 

Els anys 2019, 2020 i 2021 es va construir i adquirir decoració nadalenca per valor de 93.032,51 €

 

 

 

Es preveu que aquest material pot tenir una vida útil de 10 anys màxim

 

 

 

Tenint en compte que només s'utilitza en aquest esdeveniment, s'imputa un 10% como a amortització

 

 

 

Penjar nuvols, 5h x 2 pax = 10h x 22€/h = 220 €

220,00 €

 

 

Trasllat decoració nadalenca (des de ITV i hipòdrom a recinte firal i tornar)

1.628,00 €

 

 

5 viatges de camió i 5 de furgo x 2 (anar i tornar) x 2 trasllats = 20 viatges x 40,70 = 1.628 €

 

 

 

 

 

 

Muntatge, col·locació i desmuntatge decoració nadalenca, 10 dies x 7 h x 5 pax = 350 h x 22 €/h = 7.700 €

7.700,00 €

 

 

Moqueta: subministrament i col·locació 200 m2 moqueta: bebeteca, arbre nadal, zona canvi sabates, entrada inflables

1.320,00 €

 

 

200 m2 x 6,60 €/m2 = 1.320 €

 

 

 

 

 

 

 

GUARDA-ROBA I ALTRES NECESSITATS

1.567,50 €

 

1.567,50 €

Guarda-roba: 10 mostradors, 2 tamborets i 20 penja-robes amb perxes

 

 

 

Altres necessitats: 15 mostradors i 8 tamborets

 

 

 

25 mostradors x 49,50 € = 1237,50 €

 

 

 

20 penja-robes x 11 € = 220 €

 

 

 

10 tamborets x 11 € = 110 €

 

 

 

 

 

 

 

TALLERS INFANTILS A LA NAU

 

 

3.771,90 €

10 espais de 4x1 = 40 m2 sense moqueta x 27,50 €/m2 = 1.100 €

1.100,00 €

 

 

1 espai en cantó de 5 x 5 x 2 = 16 m2 per a taller pinta cares, sense moqueta x 27,50 € = 440 €

440,00 €

 

 

1 espai tancat 5 x 5 amb porta i moqueta, per a bebeteca - 25 m2 x 38,50 € = 962,50 €

962,50 €

 

 

mobiliari per a activitats tallers infantils: 24 taules rectangulars, 10 taules rodones, 132 cadires

1.269,40 €

 

 

24 taules rectangulars x 20,90 €/u = 501,60 €

 

 

 

10 taules rodones x 18,70 €/u = 187 €

 

 

 

132 cadires x 4,40 €/u = 580,80 €

 

 

 

material de decoració de 10 espais de 4 x 1 + espai pinta cares

 

3.650,00 €

3.650,00 €

material per a les activitats dels tallers

 

20.000,00 €

20.000,00 €

 

 

 

 

ACTIVITATS D'OCI A LA CARPA

 

 

3.746,60 €

Escape rooms - 2 espais de 10 x 4 = 80 m2 sense moqueta x 27,50 €/m2 = 2.200 €

2.200,00 €

 

 

Video jocs i realitat virtual - 2 espais de 10 x 2 = 40 m2 sense moqueta x 27,50 €/m2 = 1.100 €

1.100,00 €

 

 

mobiliari per activitats:

446,60 €

 

 

video jocs - 10 cadires; realitat virtual - 2 taules rectangulars, 5 cadires, 10 catenàries + cinta; jocs taula 6 taules i 36 cadires

 

 

 

 

8 taules x 20,90 €/u = 167,20 €

 

 

 

51 cadires x 4,40 €/u = 224,40 €

 

 

 

10 catenàries x 5,50 €/u = 55 €

 

 

 

material per a les activitats d'oci

 

7.300,00 €

7.300,00 €

 

 

 

 

*

ACTUACIONS ARTISTES LOCALS A LA CARPA I CERCAVILES

 

 

6.638,50 €

*

Escenari 8 x 4, inclou baranes i una escala posterior - 32 m2 x 44 €/m2 = 1.408 + faldó 16 m lineals x 11 €/m = 176 € - Total = 1.584 €

1.584,00 €

 

 

*

Cortines posteriors - 8 m x 22 €/m = 176 €

176,00 €

 

 

*

Panells laterals escenari - 16 m lineals x 16,50 €/m = 264 €

264,00 €

 

 

*

2 camerins x 550 €/u = 1.100 €

1.100,00 €

 

 

*

Equips de llum i so x 1.265 €/u = 2.530 €

2.530,00 €

 

 

 

Estructura per a subjectar la decoració trasera d'escenari

 

2.300,00 €

2.300,00 €

Estructura per als equips de llum i so

 

1.780,00 €

1.780,00 €

Tècnic de llum i so

 

2.280,00 €

2.280,00 €

WC portàtil

 

230,00 €

230,00 €

*

Per al públic: 160 cadires x 4,40 €/u = 704 € + 15 taules rodones x 18,70 €/u = 280,50 € - Total 984,50 €

984,50 €

 

 

 

Contractació artistes (4 per dia excepte dia 31 i 1 que seran 2 actuacions per dia) + cercaviles

 

21.800,00 €

21.800,00 €

 

 

 

 

DIRECCIÓ, PRODUCCIÓ, PLANIFICACIÓ, COORDINACIÓ ACTIVITATS I ESPECTACLES

 

16.000,00 €

16.000,00 €

 

 

 

 

MONITORS PER A LES ACTIVITATS I GUARDA ROBA, mínim 50 monitors

 

80.000,00 €

80.000,00 €

 

 

 

 

ATRACCIONS I INFLABLES

 

55.000,00 €

55.000,00 €

1 bebeteca infantil

 

 

 

1 atracció per a nens d'entre 1 a 5 anys

 

 

 

2 ludoteques infantils

 

 

 

1 activitat amb 2 llits elàstics

 

 

 

Atraccions inflables: 5 de mínim 100 m2, 2 de mínim 70 m2, 4 de mínim 40 m2, 1 de mínim 25 m2, 2 en reserva

 

 

 

Lloguer, transport, muntatge, desmuntatge, manteniment, etc

 

 

 

*

tanques per a acotar espais 50 x 5,50 = 275 €

275,00 €

 

275,00 €

 

 

 

 

 

PERSONAL NETEJA

6.195,75 €

 

6.195,75 €

Previ esdeveniment - 5 dies x 8 h x 1 pax = 40 h

 

 

 

Post esdeveniment - 2 dies x 8 h x 1 pax = 16 h

 

 

 

dies 26, 27, 28, 29, 30, 2 i 3 - 3 pax de 8 a 10.30 h i de 14 a 17 h + 2 pax de 10,30 a 14 i de 17 a 21 h = 220,50 h

 

 

 

Diumenge 31 - 3 pax de 8 a 10,30 + 2 pax de 10,30 a 16 h = 18,5 h 

 

 

 

1 de gener - 2 pax de 16 a 21 h = 10 h

 

 

 

Subtotal hores laborables = 276,50 x 19,80 €/h = 5.474,70 €

 

 

 

Subtotal hores festives = 28,5 h x 25,30 €/h = 721,05 €

 

 

 

Total personal neteja = 6.195,75 €

 

 

 

 

 

 

 

PERSONAL MANTENIMENT

5.830,00 €

 

5.830,00 €

Previ esdeveniment - 5 dies x 8 h x 2 pax = 80 h

 

 

 

Post esdeveniment - 2 dies x 8 h x 2 pax = 32 h

 

 

 

dies 26, 27, 28, 29, 30, 2 i 3 - 2 pax de 10 a 14.30 i de 16.30 a 21 h = 9 h x 7 dies = 126 h

 

 

 

Diumenge 31 - 2 pax de 10 a 14.30 h = 9 h

 

 

 

1 de gener - 2 pax de 16.30 a 21 h = 9 h

 

 

 

Subtotal hores laborables = 238 x 22 €/h = 5.236€

 

 

 

Subtotal hores festives = 18 h x 33 €/h = 594 €

 

 

 

Total personal manteniment = 5.830 €

 

 

 

 

 

 

 

PERSONAL SEGURETAT

 

14.500,00 €

14.500,00 €

Personal: 1 director i 2 vigilants de seguretat (1 a nau i 1 a carpa) i 4 auxiliars de servei (3 pel parquing i 1 entre nau i carpa)

 

 

 

Horari: de 10 a 14.30 h i de 16.30 a 21 h (dia 31 només matí i dia 1 només tarda)

 

 

 

 

 

 

 

SERVEI D'INFERMERIA

 

 

 

Espai tancat 5 x 5 m amb porta sense moqueta, per a infermeria - 25 m2 x 27,50 € = 687,50 €

687,50 €

 

845,90 €

Mobiliari: taula rectangular - 27,50; taula rodona - 18,70; 3 cadires x 4,40 = 13,20; pica aigüa - 99 € - Total - 158,40 €

158,40 €

 

 

1 DUE durant tot l'horari d'obertura al públic, inclou material sanitari

 

1.615,00 €

1.615,00 €

 

 

 

 

PUBLICITAT

 

 

 

Impremta: el Consell d'Eivissa aporta la imatge

 

6.000,00 €

6.000,00 €

250 cartells, 14.000 entrades, 1.000 abonaments, 500 invitacions, 100 invitacions abonaments, 7.000 programes

 

 

 

2 lones per ponts, inclou col·locació i retirada

 

 

 

 

Cartells amb logo Diverespai i logo Consell d'Eivissa per a la presentació

 

 

 

 

Adaptació per a formats d'impresió

 

 

 

 

Disseny i adaptació anuncis premsa

 

 

 

 

Insercions en premsa escrita i ràdio

 

10.000,00 €

10.000,00 €

 

Premsa escrita: 1/2 pàgina dies 23 i 26 desembre

 

 

 

 

Ràdio: del 23 al 29 de desembre (Insercions aprox.: Ser - 4/d, Onda Cero - 7/d i Cope - 6/d)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ORGANITZACIÓ I COORDINACIO DE TOT L'ESDEVENIMENT

19.769,00 €

 

19.769,00 €

 

2 licitacions x 3.000 €/u = 6.000 €

 

 

 

 

Elaboració pressupost general, inclou proveïdors externs - 5 dies x 7 h = 35 h

 

 

 

 

Planificació general de l'esdeveniment i coordinació amb tots els proveïdors externs - 7 dies x 7 h = 49 h

 

 

 

 

Inauguració, dia 26 - 2 pax x 6 h = 12 h

 

 

 

 

Dies 27, 28, 29, 30, 2 i 3 - 6 dies x 2 pax x 4 h = 48 h

 

 

 

 

Diumenge 31 - 1 pax x 4 h

 

 

 

 

liquidació general de l'esdeveniment i memòria - 1 pax x 5 dies x 7 h = 35 h

 

 

 

 

Subtotal hores laborables - 179 x 75 €/h = 13.425 €

 

 

 

 

Subtotal hores festives - 4 x 86 €/h = 344 €

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUBCONTRACTACIÓ SERVEIS PROVEÏDORS EXTERNS (5%)

12.282,75 €

 

12.282,75 €

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 SUBTOTALS

248.239,15 €

245.655,00 €

493.894,15 €

 

 TOTAL

493.894,15 €

 

 *

 Aquests elements s'han cotitzat com si tots els espectacles / activitats fossin per a una sola funció

 

SERVEIS PRESTATS PER FECOEV

248.239,15 €

SERVEIS PRESTATS PER PROVEÏDORS EXTERNS

245.655,00 €

TOTAL

493.894,15 €

El Consell Insular d'Eivissa destinarà a la programació i execució de la Fira Diverespai 2023/2024 que tindrà lloc durant de les festes de Nadal, la quantitat de 493.894,15 euros per l'encàrrec de gestió directa i eventual a FECOEV, en els mateixos termes que s'han detallat abans.

Aquesta quantitat anirà amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3370-2279900 i tindrà el caràcter d'aportació màxima a les despeses que realitzi, en execució de les accions objecte d'aquest encàrrec. No obstant, donat que el Diverespai s'inicia el dia 26 de de desembre de 2023 i finalitza el dia 3 de gener de 2024, l'esmentada quantitat es distribuirà entre els pressupostos de 2023 i 2024 de la següent manera:

  • 10.000,00 € a càrrec de la partida pressupostària 3370-2279900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per l'any 2023.
  • 483.894,15 € a càrrec de la partida pressupostària 3370-2279900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per l'any 2024.

Amb relació a l'article 32.7 b) de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, i coneixent els recursos amb els que compta FECOEV i la possible necessitat de recórrer a la contractació de tercers per l'execució parcial de l'encàrrec, s'ha previst que en cas de tenir que contractar amb tercers qualsevol prestació parcial, aquestes no superaran en cap moment el 50% de la quantia de l'encàrrec. Consta al pressupost que no està previst subcontractar amb tercers més del 50% del cost total de l'encàrrec, ja que del pressupost total es destinarà a contractació externa la quantitat de 245.655,00 €, que suposa un 49,74% del total del pressupost.

6. Forma de pagament

L'abonament de les quantitats relatives a les despeses objecte d'aquest encàrrec es realitzarà a mesura que es vagin presentant les corresponents factures justificatives de les despeses realitzades.

No obstant això, el Consell Insular podrà requerir en qualsevol moment la documentació que estimi oportuna justificativa de les despeses facturades en cas de que no quedi prou detallat a la factura presentada.

En qualsevol cas, s'haurà d'estar al termini màxim de justificació previst a l'apartat 4 d'aquest encàrrec.

Les factures es presentaran a través del Punt General d'Entrada de Factures Electròniques del Consell Insular d'Eivissa (https://cie.face.gob.es/) amb els següents codis DIR3:

Denominació:   Consell Insular d'Eivissa

Av. d'Espanya, 49

07800 Eivissa

NIF: S 0733001 B

 

    Oficina comptable

         Òrgan gestor

      Unitat tramitadora

 

Consell Insular d'Eivissa

 

 

Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de “Sa Coma”

 

          Joventut

          L03070006

LA0027263

           LA0027484

7. Possibilitat de pròrroga o modificacions

Si mentre s'està executant l'encàrrec es produeixen circumstàncies que així o aconsellin, el Consell Insular d'Eivissa podrà modificar l'encàrrec inicial bé a iniciativa pròpia, bé a petició del mitjà propi, sempre i quan aquesta modificació quedi acreditada i justificada, i es produeixi durant el termini de durada de l'encàrrec i no afecti a actuacions ja realitzades.

Aquesta modificació suposarà la tramitació del corresponent expedient administratiu que requerirà dels mateixos actes que l'expedient inicial.

En quant a la possibilitat de pròrroga de l'encàrrec haurà de quedar acreditat que és necessària i justificada i es podrà realitzar en els mateixos termes establerts per a la modificació de la mateixa, sempre i quan s'exerciti abans de finalitzar l'encàrrec.

8. Especificacions de caràcter tècnic

8.1 CONSIDERACIONS GENERALS

La programació, en general, ha de contenir un conjunt d'activitats, atraccions i tallers d'oci que tinguin en compte les diferents edats dels participants.

Es divideix la fira en dos espais:

  • Zona A: Pavelló (65 x 52,5 m).
  • Zona B: Carpa exterior (70 x 25 m). “Can Nadal”

El conjunt de tallers i activitats haurà de ser d'entre 40 i 45.

8.2. PERSONAL, FUNCIONS I TITULACIONS

El Diverespai ha de disposar durant el transcurs de tota la fira de, com a mínim, el següent personal:

  • 1 Director: Sempre pressent i que ha de tenir una experiència mínima com a organitzador de, com a mínim, 3 esdeveniments de semblants característiques a una fira infantil.

Les seves funcions són de dirigir i coordinar l'equip de monitors, distribuir adequadament  els espais i les atraccions dins el recinte, atendre les reclamacions dels usuaris i supervisar que les activitats se desenvolupin amb les mesures de seguretat adients per garantir la integritat dels participants.

Ha d'estar en possessió d'alguna de les següents titulacions:

    • Director/a d'activitats de temps lliure infantil o juvenil.
    • Tècnic/a superior en animació sociocultural.
    • Tècnic/a superior en animació d'activitats físiques i esportives.
    • Llicenciatura en educació física o en ciències de l'activitat física i l'esport, o equivalent.
  • 1 Coordinador d'activitats: Encarregat de mantenir la coordinació i la comunicació entre les empreses o entitats participants, el Consell Insular d'Eivissa i FECOEV.

Ha d'estar en possessió d'alguna de les següents titulacions:

    • Director/a d'activitats de temps lliure infantil o juvenil.

    • Tècnic/a superior en animació sociocultural.

    • Tècnic/a superior en animació d'activitats físiques i esportives.

    • Llicenciatura en educació física o en ciències de l'activitat física i l'esport, o equivalent.

  • 1 Coordinador de la zona d'espectacles (Can Nadal): Encarregat de programar, coordinar i supervisar les actuacions i espectacles que es desenvolupen diàriament. Pot ser la mateixa persona que el coordinador d'activitats.

Ha d'estar en possessió d'alguna de les següents titulacions:

    • Director/a d'activitats de temps lliure infantil o juvenil.

    • Tècnic/a superior en animació sociocultural.

    • Tècnic/a superior en animació d'activitats físiques i esportives.

    • Llicenciatura en educació física o en ciències de l'activitat física i l'esport, o equivalent.

    • Diploma de monitor/a d'activitats de temps lliure infantil i juvenil.

  • Monitors suficients per atendre totes les atraccions i tallers i que en qualsevol cas sumaran un mínim de 50.

Han d'estar en possessió d'alguna de les titulacions següents:

    • Diploma de monitor/a d'activitats de temps lliure infantil i juvenil.

    • Per activitats esportives en general, com a mínim, el títol de tècnic/a superior en animació d'activitats físiques i esportives.

    • Per a modalitats esportives específiques, els títols federatius corresponents.

Igualment, el director/a i coordinadors/ores, així com tots els monitors/ores que treballin al Diverespai hauran d'acreditar un nivell mínim de català de B2 o equivalent.

8.3 TALLERS

Com a mínim hi ha d'haver 11 tallers. Els tallers es desenvoluparan en llengua catalana.

  • Obligatòriament hi ha d'haver els següents:
    • Taller de maquillatge (“pinta-cares”).
    • Taller de decoració de l'arbre de Nadal.
    • Taller de decoració de pessebres nadalencs.
    • Taller de manualitats de temàtica nadalenca.
    • Taller de creació d'imants de frigorífic.
    • Taller d'elaboració de galetes.
    • Taller de cuina i pastisseria.
    • Taller de Fisher Tips.
    • Taller de xapes.
    • Taller de cartes al Reis Mags.
  • Tots els tallers han de tenir una decoració personalitzada i material per donar servei com a mínim a 5.000 usuaris.
  • Si es preveu que un taller tindrà molta participació es duplicaran de manera que hi hagi més d'un espai disponible.

8.4 ATRACCIONS I ACTIVITATS

  • Les atraccions i activitats han de donar resposta a la demanda, edats (Entre 1 i 17 anys) i característiques dels usuaris potencials, però com a mínim hi ha d'haver:

    • 1 atracció per definir per a nens i nenes d'entre 1 i 5 anys

    • 1 bebeteca infantil que cobreixi la demanda dels nens i nenes d'entre 1 i 3 anys.

    • 5 atraccions inflables de com a mínim 100m quadrants.

    • 2 atraccions inflables de com a mínim 70m quadrats.

    • 4 atraccions inflables de com mínim 40m quadrats.

    • 1 atracció inflable de com a mínim 25m quadrats.

    • 2 atraccions inflables en reserva per si es produeix alguna avaria.

    • 1 activitat amb 2 llits elàstics com a mínim.

    • 2 ludoteques infantils.

  • Totes les atraccions, inflables, tobogans, etc., han de complir els estàndards de seguretat exigits per la Comunitat Econòmica Europea, i per tant  han de tenir el certificat d'homologació corresponent i han de disposar del certificat inspecció periòdica d'atraccions inflables en vigor.

  • Els motors de les atraccions inflables han d'estar situats en zones de poc trànsit i protegits per tanques.

  • En cadascuna de les atraccions i haurà un cartell informatiu en català referent a l'edat mínima dels usuaris que poden participar, alçada mínima, capacitat màxima de l'atracció i qualsevol altra informació que cregui convenient l'adjudicatari.

  • La memòria tècnica ha de comptar amb una detallada descripció de les diferents atraccions amb les mides, detalls tècnics, etc., acompanyades de fotografies de les mateixes.

8.5. ACTUACIONS

  • Es programarà, com a mínim, quatre actuacions diàries (2 de matí i 2 de tarda) en una zona habilitada de la Zona B (Can Nadal). Les actuacions han de ser variades (musicals, dansa, circ, contacontes, etc.) i dirigides a les diferents franges d'edat i, com a mínim, un 50% de les mateixes ha de ser en llengua catalana.

  • Tant en els cartells com en els díptics anunciadors de les referides actuacions ha de figurar l'escut del Consell de forma destacada i separat de la resta de patrocinadors privats, si n'hi hagés. Els cartells hauran de ser en català i abans de la impressió definitiva es deu obtenir el vistiplau del Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de “Sa Coma”.

  • En els diferents tallers i espectacles poden participar altres associacions, clubs, federacions, etc. La participació de les mateixes i en quines condicions ha d'anar reflectida en la memòria tècnica.

8.6. CONTIGUTS ESPECÍFICS. ZONA B. CAN NADAL

Can Nadal consisteix en un espai amb destacada decoració nadalenca, on s'ofereixen actuacions, comparses, jocs i activitats juvenils (scape rooms, realitat virtual, etc.), espectacles de dansa, de música, de màgia, etc., relacionats amb els personatges típics de les festes de Nadal.

Hi ha d'haver un espai amb escenari, cadires i taules per les actuacions.

En aquesta espai es desenvoluparan la major part dels concerts i espectacles.

9. Decoració

Com a mínim hi ha d'haver el següent:

  • 2 pancartes verticals, amb una mida mínima de 0,75 x 10 m amb el lema “DIVERESPAI” situades en la façana exterior, mirant a la carretera de la segona circumval·lació.

  • 2 pancartes per situar en els ponts de la carretera de circumval·lació de la ciutat d'Eivissa amb una mida mínima de 5 x 1,5 m, amb el lema “DIVERESPAI. DATES, LLOC I ESCUT DEL CONSELL”. Per col·locar les esmentades pancartes s'ha de sol·licitar el permís pertinent al departament de carreteres del Consell Insular d'Eivissa.

  • En ser Nadal, ha d'haver-hi una destacada decoració nadalenca en tots els tallers, recepció, espai esportius, etc., sobretot a la zona B (Can Nadal).

10. Control i incidències

L'empresa o entitat adjudicatària haurà de portar un llibre de control que estarà a disposició del responsable nomenat pel Consell Insular d'Eivissa, i on es reflectiran detalladament les entrades venudes i les incidències que es pugin produir.

11. Publicitat i patrocinadors

  • S'imprimiran la quantitat mínima de 200 cartells en color que han de ser repartits per total l'illa d'Eivissa. el motiu del cartell serà el guanyador del concurs que el Consell d'Eivissa organitzarà a aquest efecte entre tots els escolars de l'illa. Les dimensions del cartell seran d'un mínim de 30 x 45 cm.

  • Igualment s'imprimiran un mínim de 7.000 díptics de mà en color amb la informació general del Diverespai: dies, horaris, activitats, actuacions, etc.

  • La publicitat haurà de ser en català i abans d'imprimir els cartells i díptics hauran de tenir el vistiplau del Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de “Sa Coma”.

12. Servei de neteja

Es prestarà, com a mínim, el següent servei de neteja:

  • Previ a la inauguració (2 dies) del Diverespai: 2 persones a jornada de 8 hores.
  • Durant la celebració de la fira: mínim una persones de 9:30 a 14:00 hores i de 16:00 a 21:00 hores.
  • Previ  a cada sessió: 2 persones (de 8:00 a 10:30 i de 14:00 a 17:00).
  • El dia següent del tancament de la fira: 2 persones a jornada de 8 hores.

13. Servei sanitari

S'establirà una infermeria de, com a mínim, 4 x 4 m, en lloc que es consideri més adient, atesa, com a mínim, per un auxiliar de clínica.

14. Bar

L'explotació del bar anirà a càrrec de l'empresa FECOEV, SAU.

15. Assegurances

Com s'indica al punt 1.3. FECOEV, SAU es compromet a contractar les assegurances que corresponguin.

Entre les diferents pòlisses hi ha de haver, com a mínim, les següents:

  • Pòlissa d'assegurances d'assistència i accidents per als participants i personal que cobreixi, com a mínim, les depeses de cures i trasllats fins a 900,00 € per víctima i un capital mínim de 3.000,00 € en cas de mort i 6.000,00 € en cas d'invalidesa.

  • Pòlissa de responsabilitat civil per afrontar els danys personals i/o materials que les activitats puguin ocasionar, amb una cobertura mínima de 150.000,00 € per víctima i 600.000,00 € per sinistre.

Les esmentades pòlisses han de mantenir-se en vigor durant tot el temps de durada del Diverespai.

16. Equipament, utillatge, material fungible

  • FECOEV, SAU aportarà la totalitat de màquines i utensilis per a la realització de les diferents activitats, espectacles, tallers, així com tots el materials i productes fungibles necessaris pel correcte desenvolupament del contracte.

  • Una relació completa d'aquest equips amb expressió de la seva potència, tensió de funcionament i demés característiques es lliurarà al representant del Consell d'Eivissa abans del començament dels treballs del servei, el qual podrà posar les objeccions que consideri oportunes en quant a la capacitat per a portar a terme el treball en qüestió. Les objeccions que es produeixin seran reparades per l'empresa adjudicatària.

  • Seran rebutjats aquells productes i materials amb data de caducitat sobrepassada o aquells per als que existeixin sospites fonamentades de toxicitat o qualsevol altre circumstància de risc potencial per a les persones, el mobiliari o els elements decoratius i/o de recobriment.

  • Els materials es guardaran al final de cada jornada en el local designat, correctament tapats i tancats de manera que s'eviti el risc de vessament o concentració d'olors.

  • No es podran utilitzar substàncies químiques catalogades com a perilloses per les persones o el medi ambient.

  • Els materials no suposaran un risc ni per els treballadors de l'empresa adjudicatària, ni per als usuaris dels serveis, ni per les instal·lacions.

  • En cas d'anomalies a les instal·lacions degudes a la utilització o subministrament de materials o maquinària que no reuneixin les característiques anteriors, l'empresa adjudicatària estarà obligada a assumir el cost de la reparació.

  • En tot cas es garantirà el subministrament permanent de tot el material necessari.

17. Guarda-roba

S'instal·larà una zona de guarda-roba en el lloc que es consideri més oportú, per donar servei, com a mínim, a 100 persones.

18. Director de l'encàrrec

Com a director de verificar l'execució de l'encàrrec es proposa el nomenament del tècnic del Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de “Sa Coma” Sr. Francesc Xavier Costa Garcia.

19. Règim jurídic aplicable

Aquest encàrrec de gestió a un mitja propi personificat (Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa S.A.U. (FECOEV) per dur a terme la prestació del servei de la producció i execució de la Fira Diverespai 2023/2024, que es celebrarà entre els dies 26 de desembre de 2023 i 3 de gener de 2024 al Recinte Firal d'Eivissa, es realitzarà de conformitat amb la legislació vigent que hi sigui d'aplicació, I en tot cas, observant les prescripcions contingudes als articles, 11 i 86 Llei 40/2015, de 1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic i als articles 6 i 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del Sector Públic.

De conformitat amb l'article 11.2 de la Llei 40/2015, de 1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic, l'òrgan encomanat té la condició d'encarregat del tractament de les dades de caràcter personal a les quals pugui tenir accés en execució de l'encàrrec de gestió, de conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.