Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 721046
Acord Marc de col·laboració entre el Consell Insular de Mallorca i els Ajuntaments per cooperar en les actuacions municipals adreçades als particulars especialment afectats per les conseqüències de la borrasca Juliette dels dies 26 a 28 de febrer de 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

CONSELL DE MALLORCA

Acord Marc de col·laboració entre el Consell Insular de Mallorca i els Ajuntaments per cooperar en les actuacions municipals adreçades als particulars especialment afectats per les conseqüències de la borrasca Juliette dels dies 26 a 28 de febrer de 2023.

El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió de dia 15 de novembre de 2023, ha aprovat el següent acord:

“La “Borrasca Juliette” impactà, entre els dies 26 i 28 de febrer de 2023, a l'illa de Mallorca i va provocar nombrosos danys materials i va donar lloc a una situació d'emergència (acumulació de neu, temperatures mínimes, pluja, vent i costaners, tall de carreretes, tall de subministrament elèctric...).

 Davant aquesta situació, el Govern de les Illes Balears ha decidit establir ajudes i altres mesures de caràcter urgent per tal de reparar i pal·liar, en allò que sigui possible, les pèrdues sofertes, contribuint així a recuperar amb la màxima celeritat la normalitat de les zones afectades.

Així doncs, el Govern de les Illes Balears ha dictat el Decret llei 3/2023 de 13 de març, pel qual s'estableixen ajuts i altres mesures urgents per reparar les pèrdues i els danys produïts per la borrasca Juliette a la serra de Tramuntana i altres indrets de l'illa de Mallorca.

Concretament, la Disposició addicional primera punt 2 estableix que: “El Consell Insular de Mallorca pot cooperar amb els ajuntaments, en les actuacions que s'incardinen en l'àmbit d'aquest Decret llei, en consideració a les competències d'aquests”. Així mateix, el punt 3 de la mateixa Disposició addicional primera estableix: “D'acord amb els dos apartats anteriors, els municipis de l'illa de Mallorca i el Consell Insular, i també els ens instrumentals o dependents respectius, sens perjudici de l'exercici, en qualsevol moment, de les competències esmentades i de la resta de competències que els són pròpies d'acord amb la normativa local, poden atorgar ajuts o subvencions a les persones o entitats afectades i, en general, acordar totes les accions de foment que estimin pertinents amb la finalitat de coadjuvar a la recuperació econòmica en els territoris municipals i insulars afectats”.

 L' art. 31.11 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears estableix que la competència per al desenvolupament legislatiu i l'execució per actuar en matèria de protecció civil i emergències correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

En base a aquesta competència, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha aprovat la Llei 3/2006, de 30 de març, de gestió d'emergències de les Illes Balears, la qual imposa a les administracions públiques l'objectiu de dur a terme les actuacions per pal·liar, corregir i minimitzar els efectes de les emergències, prestant socors als afectats segons l'art. 4.1 lletra d), així com col·laborar en les tasques de rehabilitació, restauració i retorn a la normalitat tal i com preveu el seu art. 31.5.

Així mateix, l'art. 1.2 d'aquesta llei en relació als subjectes que poden actuar en cas d'emergència i l'objecte de protecció, disposa que “aquest sistema compren l'actuació de les administracions públiques de la comunitat autònoma de les Illes Balears dirigida a protegir la integritat de la vida de les persones, els seus bens i el patrimoni col·lectiu i ambiental a davant hipotètics danys en les situacions d'emergència, catàstrofe o calamitat”.

En relació a la competència del Consell Insular de Mallorca, l' art. 46 lletra d) de la Llei 3/2006 atribueix als consells insulars la competència amb caràcter general de prestar ajuda, assistència i cooperació als municipis en matèria de protecció civil, mentre que amb caràcter especial la Disposició addicional primera apartat 2 del Decret llei 3/2023 reconeix al Consell Insular de Mallorca la facultat de cooperar amb els ajuntaments, en les actuacions que s'incardinen en l'àmbit d'aquest Decret llei.

En relació a la competència dels Ajuntaments, l'art. 45 de la Llei 3/2006 reconeix amb caràcter general la facultat als municipis d'elaborar i executar la política de protecció civil en l'àmbit de la seva competència, i amb caràcter especial, la Disposició addicional primera apartat 3 del Decret llei 3/2023 de 13 de març, estableix que els municipis podran atorgar ajuts o subvencions a les persones o entitats afectades, així com acordar totes les accions de foment que estimin pertinents.

Per acord del Ple del Consell Insular de Mallorca, de data 9 de març de 2023 es va aprovar la corresponent modificació pressupostària per la qual s'atribueix a aquest departament una partida pressupostària per import de 5.000.000,00 euros en concepte "A ajuntaments subvencions por tempestes”.

 El Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, en sessió celebrada dia 26 de abril de 2023 va acordar, a proposta del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, la modificació del Pla Estratègic de Subvencions i es va incloure a la línia de subvenció/programa Cooperació i Administració Local (904310) del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local les ajudes/subvencions destinades a reparar o restituir els danys produïts per la Borrasca Juliette durant el dies 26 a 28 de febrer de 2023 en els béns, infraestructures, equipaments, instal·lacions i serveis dels Ajuntaments de Mallorca per import de 5.000.000 €.

És urgent i està justificat que el Consell de Mallorca, a l'empara de la Llei 3/2006, de 30 de març, d'emergències de les Illes Balears i del Decret Llei 3/2023 esmentat, destini 2.500.000,00 € a la subscripció de convenis de col·laboració amb els Ajuntaments de Mallorca per cooperar a pal·liar les pèrdues i danys produïts per la Borrasca Juliette en els seus municipis, concretament per possibilitar que aquests puguin realitzar les actuacions adients adreçades als particulars especialment afectats per les conseqüències d'aquest fenomen meteorològic.

Hi ha crèdit adequat i suficient per cobrir la quantitat dos milions cinc cents mil d'euros (2.500.000,00 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65.94310.76208 del pressupost de despeses del Consell de Mallorca.

El director insular de Desenvolupament Local ha emès la memòria justificativa en data 13 de novembre de 2023.

El secretari tècnic del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local ha emès informe sobre l'impacte econòmic en data 13 de novembre de 2023.

La cap del Servei de Desenvolupament Local ha emès informe jurídic en data 13 de novembre de 2023.

La Intervenció Delegada de la Misericòrdia del Consell de Mallorca ha emès l'informe de fiscalització prèvia.

El Consell Executiu és l'òrgan competent per aprovar i resoldre aquesta despesa de conformitat amb l'article 28.1. lletra f) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de Consells Insulars en relació a la base 24.4 de les Bases d'execució del pressupost per al 2023 i amb l'article 36.d) del Reglament orgànic del Consell de Mallorca vigent.

Per tot això, la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local eleva al Consell Executiu la següent proposta d'

ACORD

Primer. Aprovar l' Acord Marc de col·laboració entre el Consell Insular de Mallorca i els Ajuntaments per cooperar en les actuacions municipals adreçades als particulars especialment afectats per les conseqüències de la borrasca Juliette dels dies 26 a 28 de febrer de 2023.

 Segon. Aprovar una despesa per un import de dos milions cinc-cents mil euros (2.500.000,00 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65.94310.76208 del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per cooperar amb els Ajuntaments de Mallorca a pal·liar les pèrdues i danys produïts per la Borrasca Juliette en els seus municipis, concretament per possibilitar que aquests puguin realitzar les actuacions adients adreçades als particulars especialment afectats per les conseqüències d'aquest fenomen meteorològic.

Tercer. Autoritzar una despesa per un import total de dos milions cinc-cents mil d'euros (2.500.000,00 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65.94310.76208 del pressupost de despeses del Consell de Mallorca amb el document comptable RC validat núm. 2202300006323.

Aquesta cooperació està condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la subscripció del conveni corresponent.

Quart. Aprovar els models normalitzats següents:

  • Model de conveni
  • Comunicació per acollir-se a la línia de finançament (Annex I)
  • Informe de l'interventor/a en fase de justificació de despeses (Annex II)

Cinquè. Delegar en la consellera executiva de Promoció i Desenvolupament Local l'aprovació dels convenis que es subscriguin amb els Ajuntaments, d'acord amb l'art. 28.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

Sisè. Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra aquest acord no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia de la publicació de l'acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.”

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (15 de novembre de 2023)

La consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local Maria del Pilar Amate Rotger

 

Conveni de col·laboració entre el Consell Insular de Mallorca i l'Ajuntament de .......................... per cooperar en les actuacions municipals adreçades als particulars especialment afectats per les conseqüències de la borrasca Juliette dels dies 26 a 28 de febrer de 2023.

Parts

__________________________ president del Consell de Mallorca elegit pel Ple en la sessió constitutiva de 8 de juliol de 2023, en exercici de les facultats que li atribueix la lletra k) de l'article 21.1 de la Llei 84/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i amb l'acord previ del Consell Executiu de ____ de _______ de 2023 pel qual, en compliment del punt d) de l'article 36 del Reglament orgànic del Consell de Mallorca aprovat per acord del Ple de 12 d'abril de 2018 i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de dia 19 de juliol de 2018, s'autoritza la subscripció d'aquest Conveni.

Sr./Sra.____________________________________________________________________ batle/ssa president/a de l'Ajuntament de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,

Antecedents

1. Es un fet notori que, del 26 a 28 de febrer de 2023, l'illa de Mallorca es va veure afectada per la borrasca Juliette, un fenomen meteorològic que va provocar nombrosos danys materials i va donar lloc a una situació d'emergència.

2. L' art. 31.11 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears estableix que la competència per al desenvolupament legislatiu i l'execució per actuar en matèria de protecció civil i emergències correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. En base a l'esmentada competència, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha aprovat la Llei 3/2006, de 30 de març, de gestió d'emergències de les Illes Balears, la qual imposa a les administracions públiques l'objectiu de dur a terme les actuacions per pal·liar, corregir i minimitzar els efectes de les emergències, prestant socors als afectats segons l'art. 4.1 lletra d), així com col·laborar en les tasques de rehabilitació, restauració i retorn a la normalitat tal i com preveu el seu art. 31.5. Així mateix, l'art. 1.2 d'aquesta llei en relació als subjectes que poden actuar en cas d'emergència i l'objecte de protecció, disposa que “aquest sistema compren l'actuació de les administracions públiques de la comunitat autònoma de les Illes Balears dirigida a protegir la integritat de la vida de les persones, els seus bens i el patrimoni col·lectiu i ambiental a davant hipotètics danys en les situacions d'emergència, catàstrofe o calamitat”.

4. El Govern de les Illes Balears va dictar el Decret llei 3/2023 de 13 de març, pel qual s'estableixen ajuts i altres mesures urgents per reparar les pèrdues i els danys produïts per la borrasca Juliette a la serra de Tramuntana i altres indrets de l'illa de Mallorca, i estableix que totes aquestes mesures previstes han de ser implementades mitjançant els instruments jurídics adients i, si escau, amb la col·laboració d'altres administracions públiques.

Concretament, la Disposició addicional primera punt 2 estableix que: “El Consell Insular de Mallorca pot cooperar amb els ajuntaments, en les actuacions que s'incardinen en l'àmbit d'aquest Decret llei, en consideració a les competències d'aquests”. Així mateix, el punt 3 de la mateixa Disposició addicional primera estableix: “D'acord amb els dos apartats anteriors, els municipis de l'illa de Mallorca i el Consell Insular, i també els ens instrumentals o dependents respectius, sens perjudici de l'exercici, en qualsevol moment, de les competències esmentades i de la resta de competències que els són pròpies d'acord amb la normativa local, poden atorgar ajuts o subvencions a les persones o entitats afectades i, en general, acordar totes les accions de foment que estimin pertinents amb la finalitat de coadjuvar a la recuperació econòmica en els territoris municipals i insulars afectats”.

5. En relació a la competència del Consell Insular de Mallorca, l' art. 46 lletra d) de la Llei 3/2006 atribueix als consells insulars la competència amb caràcter general de prestar ajuda, assistència i cooperació als municipis en matèria de protecció civil, mentre que amb caràcter especial la Disposició addicional primera apartat 2 del Decret llei 3/2023 reconeix al Consell Insular de Mallorca la facultat de cooperar amb els ajuntaments, en les actuacions que s'incardinen en l'àmbit d'aquest Decret llei.

6. En relació a la competència dels Ajuntaments, l'art. 45 de la Llei 3/2006 reconeix amb caràcter general la facultat als municipis d'elaborar i executar la política de protecció civil en l'àmbit de la seva competència, i amb caràcter especial, la Disposició addicional primera apartat 3 del Decret llei 3/2023 de 13 de març, estableix que els municipis podran atorgar ajuts o subvencions a les persones o entitats afectades, així com acordar totes les accions de foment que estimin pertinents.

7. Per acord del Ple del Consell Insular de Mallorca, de data 9 de març de 2023 es va aprovar la corresponent modificació pressupostària per la qual s'atribueix a aquest departament una partida pressupostaria por import de 5.000.000,00 euros en concepte "A ajuntaments subvencions por tempestes”.

8. El Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, en sessió celebrada dia 26 de abril de 2023 va acordar, a proposta del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, la modificació del Pla Estratègic de Subvencions i es va incloure a la línia de subvenció/programa Cooperació i Administració Local (904310) del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local les ajudes/subvencions destinades a reparar o restituir els danys produïts per la Borrasca Juliette durant el dies 26 a 28 de febrer de 2023 en els béns, infraestructures, equipaments, instal·lacions i serveis dels Ajuntaments de Mallorca per import de 5.000.000 €.

9. En aquest sentit, i en el marc de la Llei 3/2006, de 30 de març, d'emergències de les Illes Balears i del Decret llei 3/2023 de 13 de març, el Consell Insular es compromet a destinar 2.500.000,00 € aquest mateix any a la cooperació amb els Ajuntaments de Mallorca per pal·liar les pèrdues i danys produïts per la Borrasca Juliette en els seus municipis, concretament per possibilitar que aquests puguin realitzar les actuacions adients adreçades als particulars especialment afectats per les conseqüències d'aquest fenomen meteorològic.

Aquesta cooperació es durà a terme mitjançant la signatura d'un conveni de col·laboració entre el Consell Insular i l'Ajuntament afectat.

10. En el marc dels principis generals de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, que han de regir les relacions entre les diferents administracions públiques, es disposa en l'article 3 apartat k que les administracions públiques, en les seves relacions, es regeixen pels principis de cooperació, col·laboració i coordinació; i, en la seva actuació, pels criteris d'eficàcia i servei efectiu als ciutadans.

En aquest sentit, tal i com s'estableix en l'art. 117 de la Llei 4/2022, de 28 de juny de consells insulars, aquests es relacionen amb la resta d'administracions públiques d'acord amb els principis establerts en la legislació bàsica de l'Estat, i especialment els de lleialtat institucional, respecte a l'autonomia, col·laboració, cooperació i coordinació.

11. L'article 57.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local estableix que la cooperació econòmica, tècnica i administrativa entre l'Administració local i les Administracions de l'Estat i de les Comunitats Autònomes, tant en serveis locals com en assumptes d'interès comú, podrà tenir lloc mitjançant els convenis administratius que subscriguin.

12. L'article 120 de la Llei 4/2022, de 28 de juny de consells insulars, estableix que d'acord amb la legislació bàsica de l'Estat, els consells insulars poden subscriure convenis amb subjectes de dret públic i privat, sense que això impliqui cessió de la titularitat de la competència.

13. En aquest sentit es pronuncia l'article 68.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i règim local de Illes Balears, quan assenyala que els ens locals poden subscriure entre sí i amb altres administracions, convenis interadministratius i constituir societats instrumentals per a la millor prestació dels serveis públics.

Les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d'acord amb les següents

Clàusules

1. Objecte

Constitueix l'objecte d'aquest Conveni definir la col·laboració institucional entre el Consell Insular de Mallorca i l'Ajuntament de ________________als efectes de determinar el mecanisme en el que s'articularà l'aportació d'un fons econòmic per cooperar amb les actuacions municipals adients adreçades als particulars especialment afectats per les conseqüències de la Borrasca Juliette.

Concretament es pretén que els ajuntaments atorguin ajuts o subvencions a les persones o entitats afectades amb la finalitat de coadjuvar en la restitució i reposició del bens afectats al seu estat anterior a la Borrasca Juliette.

2. Actuacions incloses en la cooperació

Les parts es comprometen a treballar conjuntament, amb eficàcia i lleialtat institucional, de forma coordinada, per aconseguir que el fons econòmic es destini a finançar les següents actuacions dirigides a:

  • Actuacions de neteja d'arbrat en finques de titularitat particular. S'inclou poda, tala y replantació, sempre que sigui possible de la mateixa espècie.
  • Actuacions de reparació i reconstrucció en edificis, como per exemple teulades, porxades, parets, tancaments, portes i finestres.
  • Actuacions de caràcter etnològic: elements construïts amb materials i tècniques tradicionals, principalment, els vinculats a la captació, conducció, aprofitament, i emmagatzemament de l'aigua, i altres elements que es detallen a continuació: canals, fonts, pous, sínies, claveguerons, sèquies, canaleta, aljubs, basses, bassals i safaretjos, molins d'extracció d'aigua i molins d'aigua, colls de cisterna, abeuradors, torrents, ponts, pedres, pedres passadores, guals empedrats, eres de batre, els miradors, forns de calç, cases de neu, forns de carboner, barraques de carboner (elements de pedra), marges i parets de pedra en sec, marges i parets de pedra en sec de camins, barraques de pedra en sec, molins de vent, etc.

Des del punt de vist temporal i per a garantir que els danys son derivats de la Borrasca Juliette, únicament s'inclouran a aquesta cooperació, les actuacions acreditades documentalment entre el 26 de febrer de 2023 i el 31 de desembre de 2023, i s'haurà de fer constar la descripció de l'actuació realitzada i el cost exacte que comporti o hagi comportat aquesta.

3. Finançament

El conveni serà finançat per el Consell Insular de Mallorca, mitjançant el Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local en els termes i condicions que s'estableixen a la clàusula tercera d'aquest conveni.

Es destinarà la quantitat de 2.500.000,00 € de l'aplicació pressupostària 659431076208.

La distribució d'aquesta quantia es farà en funció dels municipis que hagin resultat afectats. Atès que la borrasca Juliette ha afectat de manera desigual a les distintes zones de l'illa de Mallorca i que no existeix, per tant, una declaració de zona catastròfica, es concedirà un termini de cinc (5) dies a comptar des de la publicació en el BOIB de la resolució d'aprovació de l'Acord Marc per a que els municipis manifestin si estan interessats en acollir-se a aquest instrument de cooperació.

Un vegada comunicada la intenció d'acollir-se a aquest Acord Marc, mitjançant la presentació de l'Annex I, l'Ajuntament passarà a tenir la condició d'afectat, amb la posterior subscripció d'aquest conveni de col·laboració.

L'import de 2.500.000,00 € milions, es repartiran de manera igualitària entre tots els Ajuntaments que hagin adquirit la condició d'afectat d'acord amb el paràgraf anterior. No obstant, aquest import igual per a tots els municipis podria disminuir si l'ajuntament manifesta que els danys soferts en el bens dels particulars del municipi es podran atendre amb una quantia inferior. A aquest cas, l'import sobrant revertirà a la partida pressupostària.

4. Obligacions de les parts i compromisos econòmics

En virtut de la signatura d'aquest Conveni, el Consell Insular de Mallorca s'obliga:

a. Transferir a l'Ajuntament de _____________________dins l'exercici pressupostari del 2023, la quantia de ____________________ euros , amb càrrec a la partida 659431076208 en concepte de col·laboració en les actuacions municipals adreçades als particulars especialment afectats per les conseqüències de la Borrasca Juliette.

b. Facilitar als municipis el recolzament jurídic necessari per a dur a terme aquestes actuacions adreçades a particulars.

Per la seva banda, l'Ajuntament de _______________es compromet a:

a. Destinar la quantia de ______________ € rebuda del Consell Insular, per dur a terme les actuacions adients adreçades als particulars especialment afectats per les conseqüències de la Borrasca Juliette.

b. Justificar al Consell de Mallorca amb un certificat de l'interventor, el total de las despesa realitzada.

En el supòsit que no es destini la totalitat del fons rebut al objecte del present conveni, l'Ajuntament de ___________es compromet a retornar al Consell de Mallorca la part proporcional corresponent, en el termini de 6 mesos a comptar des de l'endemà de la presentació al Consell Insular de la justificació prevista en l'apartat anterior.

 

5. Pagament de l'import objecte de finançament

L'abonament de l'import de finançament que el Consell de Mallorca realitzarà a cada ajuntament es dura a terme en la data de signatura d'aquest conveni.

6. Modificació i seguiment del conveni

A falta de regulació expressa, la modificació del contingut del Conveni requereix l'acord unànime de les parts.

Per al seguiment d'aquest conveni no es considera necessària la creació d'una Comissió de Seguiment. Quan es consideri necessari tractar qualsevol aspecte o dur a terme la modificació d'alguna de les clàusules, el Batle/Batlessa o persona a qui es delegui es posarà en contacte, ja sigui telemàticament o presencialment, amb el representant de la secretaria tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca.

Si, duta a terme aquesta comunicació, ambdues parts entenguessin necessari dur a terme alguna modificació del conveni, hauran de redactar l'addenda corresponent i signar-la el President del Consell de Mallorca i el batle/batlessa de l'entitat local, perquè assorteixi efectes entre les parts.

7. Causes de resolució

Són causa de resolució d'aquest Conveni, a més de l'incompliment per qualsevol de les parts d'alguna de les obligacions i compromisos essencials resultants d'aquest document, la concurrència d'alguna de les causes previstes a l'article 51.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Pel que fa als efectes de la resolució del Conveni, s'ha d'ajustar a allò que es preveu a l'article 52 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

8.Vigència i extinció

Aquest Conveni té una vigència inicial de 18 mesos a comptar des de l'endemà de la seva signatura, tenent en compte que els dotze primers mesos es destinaran a dur a terme les actuacions objecte d'aquest conveni i a la seva justificació al Consell de Mallorca, i els 6 mesos restants es destinaran als reintegraments dels imports sobrants si escau.

Una vegada finalitzada la vigència d'aquest conveni sense que s'hagi procedit per part de l'ajuntament al reintegrament dels imports sobrants si n'hi hagués, s'aplicaran interessos de demora damunt la quantia a retornar calculats des de la data establerta de finalització del conveni, de conformitat amb l'apartat anterior.

Això no obstant, els seus efectes s'extingeixen:

a. Per l'acord mutu de totes les parts signatàries.

b. Pel compliment total de l'objecte del Conveni.

c. Pel transcurs del termini de vigència sense que se n'hagi acordat la pròrroga.

d. Per l'incompliment de les obligacions i compromisos essencials assumits per alguna de les parts signants.

En aquest cas, qualsevol de les parts pot notificar a la part incomplidora un requeriment perquè compleixi en un determinat termini les obligacions o compromisos que es consideren incomplerts. Aquest requeriment s'ha de comunicar a l'altra part signant.

e. Per la decisió judicial declaratòria de la nul·litat del Conveni.

f. Per la impossibilitat sobrevinguda legal o material de poder dur a terme l'objecte del Conveni.

g. Per qualsevol altra causa diferent de les anteriors prevista legalment.

Sens perjudici de l'anterior, el Conveni es pot prorrogar per acord exprés de totes les parts signants adoptat amb caràcter previ a l'acabament del termini inicial de vigència i fins a un màxim de 24 mesos.

9. Resolució de conflictes

La resolució de conflictes i totes les qüestions que sorgeixin amb relació al Conveni s'han de tractar entre la persona responsable de la secretaria tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local i el batle/batlessa o persona en qui delegui. Si es pot arribar a una solució consensuada, aquesta es farà constar per escrit i es signarà per ambdues parts.

Si no es pot arribar a una solució consensuada, en pertoca la competència a la jurisdicció contenciosa administrativa, en la forma regulada per la llei.

Aquest Conveni de col·laboració té naturalesa administrativa i queda exclòs de l'àmbit d'aplicació de la normativa de contractes del sector públic.

10. Publicació i registre

La formalització del Conveni així com l'extinció s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i, si escau en el Registre de convenis i acords del que disposi la secretaria general del Consell de Mallorca.

 

ANNEX I COMUNICACIÓ PER ACOLLIR-SE A L'ACORD MARC DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL INSULAR I ELS AJUNTAMENTS PER COOPERAR EN LES ACTUACIONS MUNICIPALS ADREÇADES ALS PARTICULARS ESPECIALMENT AFECTATS PER LES CONSEQÜÈNCIES DE LA BORRASCA JULIETTE DELS DIES 26 A 28 DE FEBRER DE 2023.

Sr./Sra.____________________________________________________________________ batle/ssa president/a de l'Ajuntament de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,

DECLAR,

Que el municipi de ___________________ ha resultat afectat per la borrasca Juliette i que per tant, està interessat en acollir-se a l'Acord Marc de col·laboració entre el Consell de Mallorca i els Ajuntaments per cooperar en les actuacions municipals adreçades als particulars especialment afectats per les conseqüències de la borrasca Juliette dels dies 26 a 28 de febrer de 2023.

I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca realitz la present declaració.

............................ , a la data de la signatura electrònica

 

ANNEX II INFORME DE L'INTERVENTOR/A MUNICIPAL EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES.

..............................................................., com a Interventor/a de l'Ajuntament de ................................................, d'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017),

INFORMA:

Que l'Ajuntament de ...................................., en virtut del conveni de col·laboració subscrit amb el Consell de Mallorca per cooperar en les actuacions municipals adreçades als particulars especialment afectats per les conseqüències de la borrasca Juliette dels dies 26 a 28 de febrer de 2023 ha rebut del Consell de Mallorca l'import de .................................... per dur a terme la següent/s actuació/ns: ................................................................................................................

....................................................................................................................................................

 ..................................................................................................................................................

Que l'actuació abans esmentada s'ha realitzat i s'ha complit la finalitat del conveni subscrit.

Així mateix DECLARA:

Que les despeses corresponen sense cap dubte a l'actuació/ns objecte del conveni.

També DECLARA (1):

□ Que realitzades les actuacions no existeix romanent.

□ Que realitzades les actuacions existeix un romanent per import de ............................. €, el qual serà reintegrat al Consell de Mallorca en el termini de 6 mesos a comptar des de l'endemà de la presentació d'aquest informe

1) Marcar amb una creu l'opció que pertoqui.

I perquè així consti, jo, com a Interventor/a de l'Ajuntament, expedesc aquest document a ............................., a la data de la signatura electrònica.