Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE PORRERES
Núm. 717762
Aprovació definitiva de la modificació de l’ordenança fiscal número 6 reguladora de la taxa per expedició de documents administratius
El Ple de l'Ajuntament de Porreres, en sessió celebrada el 25 de setembre de 2023, aprovà inicialment la modificació de l'Ordenança fiscal núm. 6 reguladora de la taxa per expedició de documents administratius de l'Ajuntament de Porreres.
D'acord amb el que estableixen els articles 49 i 70.2, amb relació a l'article 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, es va sotmetre l'Ordenança aprovada a un període d'informació pública, mitjançant la publicació del present edicte al BOIB, donant audiència als interessats per tal que en un termini de trenta dies poguessin presentar les reclamacions i suggeriments que estimessin oportunes, no havent-se presentat cap dins l'assenyalat termini.
Porreres, a data de la signatura electrònica (14 de novembre de 2023)
La batlessa Francisca Mora Veny
ORDENANÇA FISCAL NÚMERO 6
REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS
Article 1. Fonament i naturalesa
En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposa en els articles 15 a 19 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per aquesta ordenança fiscal, les normes de la qual s'atenen al que disposa l'article 57 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
Article 2. Fet imposable
1. El fet imposable de la taxa constitueix l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota mena de documents que expedeixi i d'expedients de què entengui l'administració o les autoritats municipals.
2. A aquests efectes, s'entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que el particular hagi provocat o que redundi en el seu benefici, encara que no hagi existit sol·licitud expressa de l'interessat.
3. La tramitació de documents i expedients necessaris pel compliment d'obligacions fiscals no estarà sotmesa a aquesta taxa, com tampoc no ho estaran les consultes tributàries, els expedients de devolució d'ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol classe i els relatius a la prestació de serveis o a la realització d'activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l'aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravats per una altra taxa municipal o pels que aquest Ajuntament exigeixi un preu públic.
Article 3. Subjectes passius
Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques, així com les entitats a les quals es refereix l'article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària que sol·licitin o resultin beneficiats per la prestació dels serveis administratius objectes d'aquesta taxa.
Article 4. Responsables
1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals es refereix l'article 41 i 42 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.
2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb la mesura que estableix l'article 43 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.
Article 5. Beneficis fiscals
D'acord amb l'establert en l'article 9 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, no es podran reconèixer altres exempcions, reduccions o bonificacions que les expressament previstes en les normes amb rang de llei, les derivades de l'aplicació de tractats internacionals, i les que es puguin establir en aquesta ordenança fiscal en els supòsits expressament prevists per la llei.
Article 6. Quota tributària
1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa que s'assenyalarà segons la naturalesa dels documents o expedients que s'han de tramitar, d'acord amb la tarifa que conté l'article següent.
2. La quota de tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient de què es tracti, des que s'inicia fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i la notificació a l'interessat de l'acord recaigut.
3. Les quotes que en resulten de l'aplicació de les tarifes anteriors s'incrementaran en un 50 per cent quan els interessats sol·licitin amb caràcter d'urgència la tramitació dels expedients que motivin l'acreditament.
Article 7. Tarifa
La tarifa a què es refereix l'article anterior s'estructura en els epígrafs següents:
CONCEPTE |
QUOTA € |
---|---|
CERTIFICATS |
|
Certificats de residència |
0,50 |
Certificats de convivència |
0,50 |
Empadronament i altes extrems acreditats en el Padró Municipal d'Habitants |
0,50 |
Altres certificats |
1,00 |
Certificats Urbanístics Generals sense desplaçament tècnic |
20,00 |
Certificats Urbanístics Generals amb desplaçament tècnic |
35,00 |
Finals d'obra |
30,00 |
Cèdules urbanístiques i informes tècnics sense desplaçament tècnic |
20,00 |
Cèdules urbanístiques i informes tècnics amb desplaçament tècnic |
35,00 |
Certificat d'antiguitat |
25,00 |
|
|
EXPEDIENTS |
|
Per vehicles de lloguer i autotaxis |
3,00 |
Plaques de les llicències d'obra major |
12,00 |
|
|
FOTOCÒPIES I COMPULSES |
|
Per cada fotocòpia |
0,20 |
Per cada document compulsat |
1,00 |
|
|
DRETS EXAMEN |
15,00 |
INFORMES REAGRUPAMENT I D'ARRELAMENT SOCIAL |
50,00 |
|
|
POLICIA LOCAL |
|
Atestat Policial |
150,00 |
Informe Policial |
20,00 |
Article 8. Acreditament
La taxa s'acredita i neix l'obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients que estan sotmesos al tribut.
En els casos a què fa referència el número 2 de l'article 2n l'acreditament es produeix quan s'esdevinguin les circumstàncies que proveeixin l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense sol·licitud prèvia de l'interessat però que redundi en benefici seu.
Article 9. Declaració i ingrés
La taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació mitjançant el procediment del segell municipal adherit a l'escrit de sol·licitud de la tramitació del document o l'expedient o en aquests mateixos en el cas que aquell escrit no existís o que la sol·licitud no fos expressa.
Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que no arribin degudament reintegrats, s'admetran provisionalment però no es podran cursar si no es repara la deficiència, per la qual coses es requerirà l'interessat perquè, en el termini de deu dies, aboni les quotes corresponents amb l'advertiment que, passat aquest termini, si no ho ha fet es tindran els escrits per no presentats i la sol·licitud serà arxivada.
Les certificacions o documents que expedeixi l'administració municipal en virtut d'ofici de jutjats o tribunals per tota mena de plets, no es lliuraran ni es remetran si prèviament no s'ha satisfet la quota tributària corresponent.
Article 10. Infraccions i sancions
Tot quant es refereixi a la qualificació d'infraccions tributàries i a les sancions que corresponguin s'estarà al que disposa els art. 178 i següents de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària i normativa de desenvolupament.
Disposició final
La present ordenança entrarà en vigor i començarà a aplicar-se a partir del dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i continuarà vigent mentre no se n'acordi la modificació o derogació. En cas de modificació parcial, els articles no modificats restaran vigents.