Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 705198
Aprovació de les bases reguladores de la convocatòria per a l'assignació de l'ús privatiu d'una parcel·la d'hort a l'hort urbà sa Vinyeta, de Ciutadella de Menorca, dirigida a persones a títol individual, i aprovació de la convocatòria corresponent a l’exercici de 2023, de l'Ajuntament de Ciutadella de Menoca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que en data del 02/11/2023 la Junta de Govern local de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca va acordar aprovar les bases reguladores de la convocatòria per a l'assignació de l'ús privatiu d'una parcel·la d'hort a l'hort urbà sa Vinyeta, de Ciutadella de Menorca, dirigida a persones a títol individual. Així mateix, es va aprovar la convocatòria corresponent a l'exercici de 2023 que es regeix per les bases assenyalades anteriorment.

Se'n podran consultar aquestes i els annexos al web municipal de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca.

 

(Signat electrònicament: 8 de novembre de 2023)

L'alcaldessa Juana Ma. Pons Torres

 

Bases reguladores de la convocatòria per a l'assignació de l'ús privatiu de 6 parcel·les d'hort, a l'hort urbà Sa Vinyeta a persones a títol individual, any 2023.

1. Normes generals

1.1. En data 9 d'agost de 2018 i BOIB núm. 98 es publica l'aprovació definitiva de la modificació del Reglament de règim d'ús dels horts urbans de Ciutadella de Menorca. Per tant, les bases reguladores es presenten d'acord amb l'esmentat Reglament.

1.2. L'objecte d'aquestes bases és regular l'atorgament mitjançant convocatòria pública de l'ús temporal dels horts urbans de Sa Vinyeta destinats a persones que compleixin els requisits que més endavant es detallen i vulguin disposar d'una parcel·la d'hort per un període de quatre anys, sense possibilitat de pròrroga.

1.3. En el cas que un hort quedi sense treballar més de 6 mesos per la persona adjudicatària sense que hi hagi una comunicació expressa i motivada a l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, aquest quedarà lliure i podrà ser adjudicat novament a una altra persona usuària en una nova convocatòria.

1.4. Les llicències municipals atorgades en virtut d'aquest reglament tindran la naturalesa d'autoritzacions d'ús privatiu del domini públic, regulat en el Reglament de béns de les corporacions locals, aprovat mitjançant reial decret 1372/1986, i en la Llei 33/2003 de patrimoni de les administracions públiques.

1.5. Aquestes llicències s'atorguen salvant el dret de propietat i sense perjudici d'altre i, per tant, no suposa, en cap cas, la transmissió del domini de la parcel·la d'hort utilitzada, que continuarà essent propietat de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, tant respecte al terreny com respecte a totes les instal·lacions existents en el moment d'atorgament de la llicència.

1.6. La persona adjudicatària solament tindrà la possessió de l'hort municipal que se li assigni, pel termini que es determini i en els termes que preveu la llicència o el document de formalització de l'adjudicació i la resta d'articles del reglament.

1.7. Les llicències atorgades tenen caràcter personal, i, en cap cas, les persones titulars no podran cedir, alienar, gravar o disposar, a títol onerós o gratuït, els drets que es derivin de l'autorització d'ús, ni transmetre'l a tercers.

1.8. La ubicació dels horts està emplaçada a Sa Vinyeta, en el terme municipal de Ciutadella de Menorca.

1.9. Cada parcel·la d'hort consta d'uns 40 metres quadrats aproximadament.

2. Persones destinatàries dels horts

Els horts urbans van dirigits a persones a partir de 55 anys d'edat i pensionistes en el moment de la sol·licitud. S'entén pensionista aquella persona que percep qualsevol tipologia de pensió, en la modalitat de contributiva o no. A més, han d'estar empadronades en el municipi de Ciutadella i no han de disposar, com a mínim des de la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud d'adjudicació, d'un altre hort privat, i han d'estar al corrent pel que fa al compliment de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb la hisenda pública municipal.

3. Parcel·les disponibles

Hi ha disponibles en aquesta convocatòria 6 parcel·les per a persones a títol individual, concretament les parcel·les número 4, número 6, número 10, número 11, número 13 i la número 19.

4. Requisits i condicions de les persones aspirants

4.1. Per poder optar a l'adjudicació d'una parcel·la, caldrà tenir les condicions següents:

a) Ser persona física igual o major de 55 anys i pensionista.

b) En la data d'inici del procés de sol·licituds, estar empadronada al municipi de Ciutadella de Menorca.

c) Es podrà presentar una sol·licitud per nucli de convivència, entenent-se per nucli convivencial aquelles persones que conviuen en un mateix domicili i mantenen una relació d'aliança o filiació.

d) No disposar, a títol de persona propietària, de cap altre hort ni terreny de conreu. Aquest extrem s'acreditarà mitjançant la presentació d'una declaració responsable.

e) No haver-se adjudicat una altra parcel·la o cap altre hort a un membre del mateix nucli de convivència.

4.2. A l'efecte d'establir una puntuació amb les persones sol·licitants que tenen els requisits i en cas d'haver-hi més sol·licitants que parcel·les disponibles, s'estableix el barem següent:

Es valorarà el còmput mensual d'ingressos econòmics del nucli de convivència, calculats a partir del vigent IPREM. Es donarà una major puntuació en l'accés a una parcel·la de l'hort urbà a les persones o als nuclis de convivència amb ingressos econòmics més baixos.

-Ingressos econòmics del nucli de convivència igual o inferiors a 700,00 € mensuals (IPREM anual 2023 -14 pagues-): 5 punts

-Ingressos superiors a 700,00 € i inferiors a 875,00 € (125% d'IPREM): 3 punts

-Ingressos superiors a 875,00 € i inferiors a 1.050,00 € (150% d'IPREM): 2 punts

D'altra banda, es valorarà amb 5 punts en el cas de les persones que viuen soles en un domicili, segons dades extretes del padró d'habitants.

Per poder valorar la puntuació, les persones sol·licitants hauran de presentar els ingressos econòmics dels membres del nucli convivencial: declaració de la renda o, en cas de no presentar-ne, s'ha de presentar un certificat de la pensió o de les pensions concedides i de la resta d'ingressos provinents de lloguers o d'altres percebuts. D'altra banda, l'Ajuntament de Ciutadella comprovarà d'ofici la situació convivencial.

5. Presentació de sol·licituds

Es podrà presentar la sol·licitud, segons el model normalitzat, a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà per tal que en quedi registrada l'entrada així com de forma telemàtica, tal com ho preveu la LPAC 39/2015. Haurà d'anar adreçada al Servei d'Atenció Social.

Les persones que sol·licitin una parcel·la hauran de presentar els documents acreditatius següents:

a) Full d'inscripció per a obtenir una parcel·la de l'Hort Urbà (annex I).

b) Declaració responsable (annex II).

c) Fotocòpia del DNI.

d) Declaració de la renda o, si no en té, certificat de la pensió o de les pensions que percebi la persona sol·licitant.

6. Termini de presentació i esmena de les sol·licituds

6.1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el BOIB.

6.2. Si de la revisió de la sol·licitud i de la documentació aportada es dedueix que aquesta és incompleta o defectuosa, l'òrgan competent requerirà la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, com expressa l'article 26 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, aporti la documentació necessària o esmeni els defectes observats. En aquest requeriment s'ha d'indicar que, si en el termini establert no s'esmenen les deficiències, es desestimarà la sol·licitud, resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 42 del cos legal esmentat, i que l'expedient s'arxivarà d'acord amb l'article 71 del mateix cos legal.

7. Procediment de concessió de parcel·les d'hort a Sa Vinyeta

7.1. El sistema d'adjudicació de les llicències d'ús privatiu del domini públic sobre parcel·les municipals d'hort es farà en funció de la puntuació obtinguda, així com ve establert en el punt 4.2 de la present convocatòria.

7.2. El personal tècnic municipal de Serveis Socials i de Medi Ambient, juntament amb la Secretaria municipal, valorarà l'admissió de les sol·licituds.

7.3. En cas d'igualtat en la puntuació resultant i si existeix més sol·licituds que parcel·les d'hort disponibles, l'ordre i per tant, l'adjudicació es determinarà per sorteig i la selecció de la parcel·la també s'adjudicarà pel mateix procediment.

7.4. Una vegada acceptada la sol·licitud, en la data i en el lloc que es comuniqui oportunament i en un acte públic, tindrà lloc el sorteig a partir del qual s'aprovaran les adjudicacions de les llicències d'ús privatiu de parcel·les de l'hort municipal en cas d'empat de puntuació i d'excés de sol·licituds enfront del nombre de parcel·les. D'igual forma se sortejaran l'assignació de les parcel·les. Es traurà una butlleta amb un número i, a partir d'aquest, es comptaran els números posteriors per tal d'adjudicar la totalitat dels horts urbans trets a concurs.

8. Formalització de les adjudicacions

La persona que exerceix l'alcaldia o la regidoria delegada aprovarà les adjudicacions de les diverses llicències d'ús privatiu del domini públic dels horts municipals, a la vista de l'informe emès pel personal tècnic i de la Secretaria Municipal, una vegada efectuat, si escau, el sorteig públic. Es notificarà a totes les persones participants la seva licitació. Així mateix es publicarà la llista al tauler d'anuncis i al web municipal.

El document administratiu que formalitzarà les adjudicacions de les llicències d'ús privatiu (annex III) contindrà el següent:

- Dades de la persona.

- Finalitat d'ús.

- Mesura, localització i número de la parcel·la.

- Drets i obligacions de la persona adjudicatària.

- Durada de l'autorització.

La formalització d'aquest document que es signarà una vegada adjudicada la parcel·la d'hort, suposa el reconeixement formal per part de les persones del dret de propietat de l'Ajuntament de Ciutadella de la finca que se li assigna, així com totes les instal·lacions inseparables del terreny i la total acceptació del règim jurídic que preveu aquest reglament.

9. Lliurament d'autoritzacions

Les persones adjudicatàries hauran de recollir els títols acreditatius del seu dret atorgats per l'Ajuntament de Ciutadella dins el termini de 30 dies a comptar des de la notificació de l'adjudicació. Quan no es pugui formalitzar el document administratiu dins del termini indicat, l'Ajuntament en podrà acordar la resolució, per entendre que es renuncia a aquesta adjudicació, si no és que la persona adjudicatària pugui demostrar les causes que li han impedit la formalització del document.

 

 

FULL D'INSCRIPCIÓ PER A OBTENIR UNA PARCEL·LA DE L'HORT URBÀ (PERSONES)

ANNEX I

Nom:

 

DNI:

Llinatges:

 

Data de naixement:

 

Nacionalitat:

 

Adreça:

 

Telèfon:

Telèfon mòbil:

 

Adreça electrònica:

 

Signatura:

 

 

 

Data: Ciutadella, ….... de ……………………. de 2023

 

 

DECLARACIÓ RESPONSABLE (PERSONES)

ANNEX II

........................................................................................................, amb domicili a Ciutadella de Menorca, al carrer/la plaça ..........................................................................., amb codi postal .............., i amb DNI núm. ...........................;

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

Que:

a) Estic al corrent del pagament de les obligacions tributàries de caràcter estatal, autonòmic i local, i amb la Seguretat Social, previstes en les disposicions vigents.

b) No dispòs de l'ús de cap altre hort ni terreny de conreu privat.

c) Accept totes i cadascuna de les condicions establertes en el Reglament de règim d'ús dels horts urbans de Ciutadella de Menorca.

Informació sobre protecció de dades de caràcter personal, en compliment del Reglament UE 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 («RGPD») i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades i Garantia dels Drets Digitals («LOPDGDD»)

Responsable del Tractament: AJUNTAMENT DE CIUTADELLA DE MENORCA amb domicili a la Plaça del Born, s/n – 07760 Ciutadella de Menorca (Illes Balears).

Finalitats i legitimació: (i) Tramitar i gestionar les sol·licituds per a l'obtenció d'una parcel·la d'hort urbà, sobre la base del compliment d'una obligació legal (art. 6.1.c) RGPD).

Termini de conservació: Les dades seran conservades mentre no retiri el seu consentiment i, a la seva retirada, durant el temps de prescripció de les possibles responsabilitats jurídiques.

Destinataris: No cedim dades a tercers excepte: (i) els necessaris conforme a llei; (ii) proveïdors de serveis en la seva condició d'encarregats del tractament.

Drets: Accés, rectificació, oposició, supressió, limitació al tractament, dret a no veure's sotmès a decisions basades únicament en tractaments automatitzats i a retirar el consentiment prestat, que podrà exercitar: (i) Telemàticament mitjançant Registre d'entrada a través de la Carpeta ciutadana de l'Ajuntament de Ciutadella; (ii) Presencialment mitjançant Registre d'entrada a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà. A més, podrà, en qualsevol moment, formular una reclamació davant l'autoritat de control competent.

Transferències internacionals: No es preveuen transferències internacionals de dades.

Més informació: Pot consultar la nostra Política de Privacitat i el Registre d'Activitats del Tractament.

 

 

Ciutadella de Menorca, ...... de ..................... de 2023

 

Signat