Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MAÓ

Núm. 695928
Convocatòria de la Fira de Nadal 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En compliment de l'article 45.1.a) de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el present anunci publica la convocatòria de la FIRA DE NADAL 2023, aprovada pel Decret d'Alcaldia núm.2023/DA/0001727, de data 3 de novembre de 2023. 

PRIMER. Aprovar les bases reguladores i convocar una nova edició de la Fira de Nadal, que tindrà lloc del 6 al 10 de desembre de 2023.

SEGON. Convocar les persones interessades perquè presentin la seva sol·licitud durant el termini establert amb aquesta finalitat. 

Les sol·licituds es presentaran de forma telemàtica, a través del lloc web de l'Ajuntament.

TERCER. Establir les condicions de funcionament del mercat, els requisits de participació i els criteris d'adjudicació de les parades:

1. Dies d'obertura de la Fira, ubicació i nombre de les parades

La Fira tindrà lloc del 6 al 10 de desembre, a la plaça de la Constitució i a un tram del carrer de ses Moreres, amb un màxim de 31 parades, en total.

El nombre màxim de parades es distribuirà d'acord amb els plànols (annexos I i II), que, amb aquesta finalitat, s'aproven juntament amb aquestes bases, atenent a les circumstàncies que concorrin a cada una de les zones previstes:

  • Zona 1. Plaça de la Constitució (annex I). 11 casetes de fusta, per a persones titulars d'un comerç de venda al detall de productes nadalencs i entitats solidàries sense ànim de lucre.
  • Zona 2. Carrer de ses Moreres (annex II). 10 casetes metàl·liques, al primer tram del carrer de ses Moreres, i 10 envelats, al segon tram del carrer de ses Moreres, per a firaires i entitats solidàries sense ànim de lucre.

2. Condicions de funcionament:

a) La Fira de Nadal obrirà del 6 al 10 de desembre, de 10.00 a 20.30 h, en horari ininterromput.

b) L'horari del muntatge serà de 9.00 a 10.00 h; i el desmuntatge, de 20.30 a 21.30 h. 

c) Les parades seran: 11 casetes de fusta, a la plaça de la Constitució; 10 casetes metàl·liques, al primer tram del carrer de ses Moreres; i 10 envelats, de 3x3, al segon tram del carrer de ses Moreres.

d) L'Ajuntament de Maó proveirà cada parada amb dues taules i dues cadires. I també amb ornaments, llums i música nadalenca. 

e) L'autorització per muntar una parada serà intransferible i revocable.

f) La vigilància i conservació de l'espai durant l'horari de muntatge, venda i desmuntatge serà responsabilitat exclusiva de la persona autoritzada.

g) L'Ajuntament contractarà un servei de vigilància per garantir la seguretat durant les hores que no estigui oberta la fira. 

h) L'autorització no eximeix la persona titular de sol·licitar i obtenir llicències d'altres administracions, d'acord amb les normatives que li són d'aplicació.

i) En qualsevol moment, es realitzarà visita d'inspecció per comprovar el compliment de les condicions exigides en l'autorització, així com l'ocupació continuada de la parada, segons sol·licitud, i es podran imposar, si escau, les sancions pertinents, d'acord amb allò que estableix l'Ordenança reguladora de la venda ambulant a Maó.

j) A les parades no es podran instal·lar equips de so o música, ni megafonia.

k) Quan, per motiu d'incompatibilitat amb altres activitats, de força major a causa de les condicions meteorològiques, o d'altres, no es pugui realitzar la fira, això no implicarà la seva obertura en dies diferents dels previstos, excepte en els supòsits que expressament autoritzi l'alcalde o persona en qui delegui.

l) En tot moment, les persones autoritzades hauran de complir els protocols i les normes higièniques vigents, arran de la crisi sanitària del Covid-19, relatives als mercats de venda ambulant a l'aire lliure. L'incompliment d'aquestes mesures es podrà considerar falta greu i se sancionarà amb la revocació de l'autorització corresponent i serà motiu de tancament immediat de la parada.

 

3. Requisits relacionats amb l'activitat

 

a) Tenir exposats al públic, amb la notorietat suficient, la placa municipal identificativa i els preus de venda de les mercaderies, així com, en el cas de venda d'aliments autoritzats, la placa identificativa de la inspecció sanitària. En qualsevol cas, s'ha d'indicar que es disposa de fulls de reclamacions per a la clientela que ho sol·liciti.

b) Tenir a disposició de l'autoritat competent les factures i els comprovants corresponents als productes objecte de comerç. Igualment, s'han de tenir a disposició de l'autoritat les llicències municipals i les cartes de pagament originals que acreditin la liquidació de la taxa corresponent.

c) Complir les condicions exigides per la normativa que regula els productes objecte de comerç i, de forma especial, dels que puguin presentar qualque risc per a la salut i la seguretat de les persones consumidores.

d) Expedir un comprovant de la venda sempre que ho exigeixi la clientela. Aquest comprovant o rebut ha de complir el que preveu la legislació vigent i, en qualsevol cas, ha de permetre identificar la persona titular de la llicència, l'objecte venut, el preu final, la data de venda i l'adreça on s'atendran, si escau, les reclamacions que es puguin presentar.

e) Les parades de productes alimentaris autoritzats han de comptar amb un pes que garanteixi la quantitat exacta dels articles que s'adquiresquin.

f) No s'exposaran mai els articles d'alimentació sobre el paviment, sinó que s'han de situar a una altura d'almanco 0,5 m respecte al nivell del terra.

g) Finalitzat l'horari de venda autoritzat en cada cas, l'espai assignat s'ha de deixar lliure per a la circulació urbana i net de tot tipus de residus imputables a l'activitat, els quals s'han de dipositar dins els contenidors habilitats amb aquesta finalitat; i, en tot cas, complint les normes que tenguin establertes els serveis municipals de neteja.

h) Es prohibeix expressament la utilització del clàxon. L'ús de mitjans mecànics, acústics, elèctrics o electrònics requereix l'autorització municipal prèvia i no pot superar els decibels establerts en la matèria per la normativa vigent.

i) Es prohibeix la venda o el dipòsit d'articles fora de les parades marcades i assignades. Els tendals i vols de les parades s'han de col·locar de manera que no causin molèsties a les parades adjacents, ni a la circulació de vianants, especialment en dies de pluja. En cap cas poden superar en més de 50 centímetres l'alineació assenyalada per a cada parada.

4. Requisits que han de complir les persones físiques/jurídiques que sol·licitin participar a la Fira

a) Figurar d'alta en el cens d'obligats tributaris i en el del règim de la Seguretat Social que correspongui.

b) Disposar d'assegurança de responsabilitat civil per danys a terceres persones i estar-ne al corrent de pagament.

c) Pagar la taxa establerta a l'art. 5 de l'Ordenança reguladora de la taxa per ocupació del domini públic (BOIB núm. 34 d'11/3/2021), de forma prèvia al desenvolupament de l'activitat. 

d) Disposar de l'oportú permís de residència i treball per compte propi, en cas de no disposar de la nacionalitat d'algun dels Estats membres de la Unió Europea, conforme a la normativa vigent en la matèria.

e) Acreditar la capacitació per manipular aliments, tant de la persona titular com de la resta de personal que hagi d'ocupar la parada de venda, en el cas d'expedició de productes alimentaris.

f) Col·laborar amb la panera que se sortejarà el dia 12/12/2023, a les 13.00 h, a la Sala d'Actes de l'Ajuntament de Maó. Cada persona autoritzada ha d'aportar un article de la seva parada. Les urnes per a les paperetes de participació al sorteig de la panera estaran custodiades per una de les parades de cada zona, durant l'horari de venda. 

5. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds és de deu dies hàbils, a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria i les presents bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el lloc web de l'Ajuntament de Maó. El termini de presentació de sol·licituds és improrrogable.

Les sol·licituds s'han de presentar de forma telemàtica, mitjançant el lloc web de l'Ajuntament de Maó. 

Hi hauran de constar totes les dades de la persona/empresa/entitat solidària sense ànim de lucre que vulgui participar a la fira, així com els productes que posaran a la venda. 

6. Documentació obligatòria

La documentació que s'ha de presentar és la següent:

a) Alta en el cens d'obligats tributaris i en el règim de la Seguretat Social que correspongui.

b) Assegurança de responsabilitat civil per danys a terceres persones i estar-ne al corrent de pagament. 

c) Permís de residència i treball per compte propi, en cas de no tenir la nacionalitat d'algun dels estats membres de la Unió Europea, conforme a la normativa vigent en la matèria

d) En cas de venda de productes alimentaris, acreditació de tenir la capacitació per manipular aliments, tant de la persona titular com del personal empleat que hagi d'ocupar la parada de venda.

e) En el cas de les entitats sense ànim de lucre, declaració responsable del president/a de l'entitat, manifestant que els ingressos de la venda aniran destinats a finalitats solidàries.

f) Document descriptiu i fotogràfic del producte per a la venda.

La persona interessada ha de sol·licitar una autorització per a una activitat concreta i aquesta s'ha de mantenir durant el període de vigència de l'autorització.

L'Ajuntament de Maó comprovarà el compliment dels requisits i confeccionarà la relació corresponent de persones admeses i excloses en un termini màxim de 10 dies hàbils.

7. Criteris d'adjudicació de les parades

L'Ajuntament de Maó posarà a disposició les parades que consten en els plànols (annexos I i II).

Es podran autoritzar fins a un màxim de 31 parades, distribuïdes de la manera següent:

- 11 casetes de fusta, a la plaça de la Constitució: persones titulars d'un comerç de venda al detall de productes nadalencs i entitats solidàries sense finalitat de lucre. 

Es concediran: 

  • 4 autoritzacions per a productes nadalencs (no alimentació)
  • 4 autoritzacions per a productes nadalencs (alimentació)
  • 3 autoritzacions per a productes nadalencs d'entitats sense ànim de lucre

- 10 casetes metàl·liques, al primer tram del carrer de ses Moreres, i 10 envelats, al segon tram del carrer de ses Moreres.

Es concediran:

  • 15 autoritzacions per a firaires
  • 5 autoritzacions per a entitats solidàries sense ànim de lucre

Atès que els espais físics on s'ubicarà la fira és limitat i que, normalment, no és possible atendre totes les demandes de parades, l'Ajuntament de Maó, una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, resoldrà les sol·licituds de manera que es valoraran conforme als criteris d'adjudicació que es detallen a continuació:

1) Tipus de producte: fins a 50 punts

a) Productes nadalencs no alimentació (decoracions per a l'arbre de Nadal, figuretes del betlem, ramells de Nadal i similars): 50 punts

b) Venda de productes de regal, no inclosos a l'apartat a): 30 punts

c) Productes nadalencs d'alimentació (torrons, neules, polvorons, fruites seques, embotits i similars): 50 punts

d) Productes d'alimentació, no inclosos a l'apartat c): 30 punts

e) Entitats solidàries sense ànim de lucre (productes nadalencs): 50 punts

f) Entitats solidàries sense ànim de lucre (regals): 30 punts

2) Participació en fires de Nadal al municipi de Maó: fins a 30 punts

a) 1 any de participació: 5 punts

b) 2 anys de participació: 10 punts

c) 3 anys de participació: 15 punts

d) 4 anys de participació: 20 punts

e) 5 anys de participació: 25 punts

f) 6 o més anys de participació: 30 punts

En els supòsits de sol·licituds (o documentació) aportades que resultin incorrectes o incompletes, aquestes seran objecte d'esmena i aquest Ajuntament, amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució, requerirà a la persona interessada perquè aporti aquella documentació o esmeni el defecte, dins el termini de tres dies. Si no ho fes així, es considerarà que desisteix de la seva petició. 

Les adjudicacions s'atorgaran per sorteig públic quan les persones sol·licitants reunesquin idèntiques condicions i es produesqui un empat en el procediment d'adjudicació, conforme als criteris establerts.

Si qualque parada quedés vacant, es podran atorgar autoritzacions a les persones interessades que hagin presentat sol·licitud dins el termini establert, per ordre de la puntuació obtinguda.

L'adjudicació de la ubicació de la parada a cada persona sol·licitant també es farà mitjançant sorteig públic.

Formaran part dels sorteigs d'adjudicació i de la ubicació concreta de cada parada la tinenta d'Alcaldia de Promoció Econòmica i dues persones treballadores de l'Ajuntament de Maó.

L'Ajuntament de Maó ha de resoldre sobre les autoritzacions i notificar a les persones interessades la concessió de l'autorització en un termini màxim de deu dies hàbils.

La resolució de concessió, que posarà fi a la via administrativa, es notificarà a les persones sol·licitants mitjançant publicació en el BOIB, d'acord amb l'art. 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, quan aquest acte tengui com a destinació una pluralitat indeterminada de persones.

QUART. Aprovar els plànols d'ubicació de les 11 casetes de fusta a plaça de la Constitució, de les 10 casetes metàl·liques, al primer tram del carrer de ses Moreres, i dels 10 envelats, al segon tram del carrer de ses Moreres, que consten a l'expedient. 

 

Maó, en la data de la signatura electrònica (3 de novembre de 2023)

L'alcalde Héctor Pons Riudavets