Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 694237
Convocatòria d’una beca per a la formació pràctica d’estudiants a la Finca Can Marines que cursen cicles formatius de la família agrària en centres de formació professional de l’illa d’Eivissa, per a l’any 2023-2024
En data 30 d'octubre de 2023 el consell executiu del Consell Insular d'Eivissa va aprobar la convocatòria d'una beca del tenor següent:
Convocatòria d'una beca per a la formació pràctica d'estudiants a la Finca Can Marines que cursen cicles formatius de la família agrària en centres de formació professional de l'illa d'Eivissa, per a l'any 2023-2024
El Departament d'Agricultura del Consell Insular d'Eivissa convoca una beca de formació pràctica a la Finca Can Marines del Consell Insular d'Eivissa, com a ajuda complementària a la formació acadèmica dels estudiants que cursen cicles formatius de grau mitjà o superior de la família agrària en centres de formació professional de l'illa d'Eivissa.
Primera. Objecte
Aquesta convocatòria té per objecte la concessió d'una beca de formació pràctica en matèria d'agricultura adreçada als estudiants que cursen cicles formatius de grau mitjà o superior de la família agrària en centres de formació professional de l'illa d'Eivissa, a la Finca Can Marines del Consell Insular d'Eivissa; amb la finalitat de donar suport al relleu generacional en el sector primari, promovent la transferència de coneixements i l'accés a formació pràctica, principalment a joves i futurs professionals agraris.
Segona. Característiques de la beca
La beca té caràcter discrecional, voluntari i eventual; és lliurement revocable i reduïble en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquesta convocatòria, no genera cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent.
La condició de beneficiari/ària d'aquesta beca no suposa l'establiment de cap relació contractual o estatutària ni suposarà, en conseqüència, vinculació laboral o funcionarial entre la persona beneficiària i el Consell Insular d'Eivissa.
El sistema de selecció serà el de concurrència competitiva, mitjançant el qual se seleccionarà la persona becària una vegada valorats els mèrits previstos a la base desena.
La comissió avaluadora no podrà seleccionar un nombre superior de becaris al de beca convocada; no obstant això, les persones que, reunint els requisits exigits, no hagin estat seleccionades passaran a formar part de la llista de suplents.
La participació en aquesta convocatòria suposa l'acceptació dels termes que s'hi estableixen.
Tercera. Característiques de l'activitat a realitzar
La persona becària realitzarà diferents operacions auxiliars en cultius agrícoles, a hivernacles o en zones verdes seguint les instruccions dels superiors o aquelles que marqui el pla de treball, i complint les mesures de prevenció de riscos laborals, qualitat i protecció del medi ambient.
Les funcions principals seran:
- Realitzar operacions auxiliars per a la preparació del terreny, sembra i plantació de cultius agrícoles, hivernacles i zones verdes del centre de treball.
- Exercir les operacions auxiliars per a la producció i el manteniment de plantes en camp, hivernacles i zones verdes.
- Dur a terme operacions auxiliars per al reg, adobament i aplicació de tractaments en cultius agrícoles, hivernacles i zones verdes.
- Realitzar operacions auxiliars en les cures culturals i de recol·lecció de cultius, i en el manteniment de les instal·lacions de l'explotació agrícola, així com per al manteniment de jardins i zones verdes, i altres zones pròpies de la finca.
Les eines que es podran emprar per a l'execució de les referides tasques seran: pics, pales, carretó de mà, laies o forques de doble mànec (instrument per llaurar la terra), aixades (instrument per cavar), binadores (instrument per cavar), rasclets, forques (pal per sostenir les branques dels arbres), tisores podadores, destrals, xerracs, arnesos de seguretat, cordes i sogues, plantadors (instrument petit de ferro que s'usa per plantar), raspalls, mànega, aspersors, regadores, etc. També es farà ús del tractor, remolcs, cisterna per a distribució de fems i adobs, subsolador, refinadora, llaurat d'orellons, llaurat de discos, conreador, rotovador (màquina que prepara la terra per a la implantació de cultius), trasters, aclotadora, adobadora, motosembradora, màquina segadora, equips de reg, etc. Es podrà complementar amb l'ús d'aplicacions i eines informàtiques de control i gestió de les diferents activitats.
Les pràctiques es duran a terme a la Finca Experimental Can Marines com a centre de treball per a la formació de la persona becària, sense perjudici d'altres zones propietat del Consell Insular que puguin complementar la formació i/o l'experiència.
Horari: Vint-i-set hores i mitja (27,5) setmanals, de dilluns a divendres. Aquest horari es podrà puntualment modificar segons les necessitats que sorgeixen i sempre a criteri del capatàs de la finca i en compliment amb el nombre d'hores establert.
Durada: Una vegada concedida la beca, serà per un període màxim d'un any sempre que hi hagi crèdit suficient reflectit al pressupost general del Consell Insular en l'any en curs.
L'encarregat agrícola o capatàs de la Finca Can Marines serà l'encarregat de planificar la formació de les diferents tasques en funció de l'època i cultius, així com supervisar el funcionament òptim dels treballs i atendre el seguiment de la formació del becari. Així mateix, gestionarà les mesures de prevenció que siguin necessàries per al correcte desenvolupament dels treballs formatius.
El personal de la finca complementarà la formació i facilitarà els diferents treballs programats per part del capatàs de la finca, concordement amb la formació i qualificació del becari.
Quarta. Dotació de la beca i consignació pressupostària
La beca tendrà una dotació màxima total d'11.916 € bruts, quantitat que es pagarà a la persona beneficiària de la beca en 12 mensualitats de 993 € bruts/mes. A aquesta quantia mensual se li aplicaran els descomptes i les retencions legals vigents, incloses les cotitzacions a la Seguretat Social que corresponguin.
El pagament d'aquesta beca respecte de les mensualitats corresponents a l'any 2023 s'imputaran a l'aplicació pressupostària 4100.45101 del Departament d'Agricultura, on hi ha destinada la quantitat de 24.000,00 € per aquest concepte, corresponent al Pressupost general de l'any 2023 del Consell Insular d'Eivissa; el pagament de les mensualitats restants corresponents a l'any 2024 s'imputaran a la referida aplicació pressupostària sempre que hi hagi crèdit suficient per a l'esmentada beca reflectit al Pressupost general per a l'any 2024 d'aquesta Corporació.
Cinquena. Compatibilitat amb altres ajudes
Aquesta beca serà incompatible amb qualsevol tipus d'ajuda o subvenció que pel mateix concepte atorgui aquesta o una altra administració pública, així com una entitat privada.
La concessió d'aquesta beca no genera cap dret a l'obtenció d'altra subvenció en exercicis posteriors.
Sisena. Requisits generals
Els/Les participants en aquesta convocatòria hauran de reunir els següents requisits:
a) Ser major d'edat.
b) Tenir la nacionalitat espanyola, o en el cas de sol·licitants estrangers, residència legal a Espanya (NIE).
c) Ser resident a Eivissa.
d) Cursar durant l'any acadèmic 2023-2024 estudis referents a cicles formatius de grau mitjà o superior de la família agrària en un centre integrat de formació professional a l'illa d'Eivissa.
f) Estar al corrent de pagament de les obligacions amb la Hisenda Estatal, amb la Hisenda Autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa.
Setena. Sol·licituds i documentació
Les sol·licituds es formalitzaran mitjançant la instància normalitzada de l'annex, dirigida al Departament d'Agricultura del Consell Insular d'Eivissa i es presentaran en el Registre General d'Entrada o a la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es).
El termini per presentar les sol·licituds serà de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, així com el seu extracte. Aquesta sol·licitud s'haurà de presentar juntament amb els documents que acreditin el compliment dels requisits exigits en la present convocatòria.
Aquesta convocatòria es publicarà també a la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa.
Documentació. La sol·licitud s'ha de presentar per mitjà del model normalitzat de l'annex. El model de sol·licitud és obligatori i no s'admeten altres models de presentació.
Junt amb el model normalitzat de l'annex, s'hi haurà d'adjuntar la documentació següent:
a) Fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document acreditatiu de la identitat, del qual es pugui deduir clarament la nacionalitat i la majoria d'edat.
b) Document acreditatiu de tenir la residència a Eivissa.
c) Comprovant d'estar matriculat en cicles formatius de grau mitjà o superior de la família agrària en centres de formació professional de l'illa d'Eivissa, o certificació emesa per l'esmentat centre.
f) Certificats acreditatius d'estar al corrent de pagament de les obligacions amb la Hisenda estatal, amb la Hisenda autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa, o autorització al Consell per obtenir-los.
g) A més de tot l'indicat anteriorment, hauran de complir amb tots els requisits establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
h) Aportar tota la documentació acreditativa dels mèrits que s'enumeren a la base desena.
En el cas que la sol·licitud o la documentació fos incorrecta o incompleta, el Consell Insular d'Eivissa exposarà aquesta circumstància a la persona interessada i se li requerirà perquè dins del termini de deu dies hàbils esmeni la deficiència mitjançant la correcció que pertoqui o l'aportació de la documentació de què es tracti, amb l'advertiment exprés que, en cas de no fer-ho així, serà considerada com a desistida i s'arxivarà la seua sol·licitud, segons el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquest requeriment es realitzarà mitjançant la publicació corresponent a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa.
Vuitena. Òrgan instructor
L'òrgan competent per instruir el procediment és la Secció d'Agricultura del Departament de Promoció Turística, Medi Rural i Marí.
La instrucció consistirà a:
a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals emetrà un informe que serà traslladat a la comissió avaluadora.
b) Valorar el compliment dels requisits establerts a les presents bases.
c) Requerir les persones sol·licitants per a la correcció o la millora de les seues sol·licituds. Aquestos requeriments es realitzaran mitjançant la publicació corresponent a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa.
Novena. Comissió avaluadora
Es constitueix una comissió avaluadora que estarà integrada pels membres següents:
President:
Titular: Sr. Francisco Javier Marí Álvarez; substitut: Sr. Francesc Castellà Virgili
Secretària: Sra. María José Cardona Muñoz; substituta: Sra. Lidia Riera Ferrer
Vocals:
Titular: Sr. José Fernández Gómez; suplent: Sr. Jordi Masip Guiu
Titular: Sr. José Antonio Domínguez Sánchez; substituta: Sra. Julia Torres Gregorio
Titular: Sr. Alejandro Montero Guasch; substitut: Sr. Joan Riera Planells
Funcionament. La comissió avaluadora té atribuïdes les funcions següents:
a) Valorar les sol·licituds d'acord amb el barem que s'estableix a la base següent.
b) Establir la llista ordenada de suplents per als supòsits de renúncia, revocació o altres causes degudament justificades que impedeixin la realització material de l'activitat objecte de la beca.
c) Emetre un informe proposta perquè el president resolgui la concessió de les beques a les persones aspirants seleccionades.
La comissió podrà sol·licitar als aspirants la documentació complementària que consideri adient per a un millor desenvolupament del procés selectiu.
Desena. Barem de mèrits
S'estableixen com a criteris de valoració en aquesta convocatòria els següents:
a) Per tenir carnet fitosanitari: 10 punts
S'haurà d'aportar còpia de l'esmentat carnet o justificant d'inscripció al ROPO.
b) Per formació acadèmica en curs (cicle formatiu de la família agrària):
- grau mitjà 2n curs: 5 punts
- grau superior 1r curs: 5 punts; 2n curs: 10 punts
S'haurà d'aportar certificat acreditatiu d'estudis.
c) Per títol acreditatiu de coneixements de llengua catalana nivell B1: 2 punts
Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant l'aportació d'un certificat corresponent a un nivell igual o superior al que exigeix el Decret 11/2017, de 24 de març, expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.
En cas d'empat, es realitzarà una prova pràctica, a la Finca Can Marines, referent a:
1. Ús i maneig de tractor i arreus
2. Reconeixement i control de plagues i malalties
3. Operacions bàsiques de maneig de cultiu
Dotzena. Òrgan competent
L'òrgan competent per aprovar la present convocatòria és el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa de conformitat amb l'article 28 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i l'òrgan per resoldre-la serà el president d'aquesta Corporació, en virtut del que estableixen l'article 21 i 33 de la referida llei, l'article 52 del Reglament orgànic del CIE (BOIB núm.136, de 18-09-2010, correcció al BOIB núm.148, de 14-10-2010, modificació al BOIB núm. 48, de 16-04-2016), el Decret de Presidència núm. 2023000467, de data 29 de juny de 2023, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments (BOIB núm. 88, de 29-06-2023), i el Decret de Presidència núm. 2019000472, de data 28 de juny de 2023, de nomenament de les persones membres del Consell Executiu i de les vicepresidències del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 88, de 29-06-2023).
Les sol·licituds es resoldran en un termini màxim d'un mes des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB, així com del seu extracte.
Totes les notificacions així com la resolució de l'expedient de concessió o denegació de l'ajuda es realitzaran a través de la seua publicació a la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es), en substitució de les notificacions individuals, d'acord amb l'establert a l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La resolució de concessió de la beca especificarà la persona candidata a qui es concedeix la beca i aquells a qui, en la llista ordenada d'acord amb els resultats de la selecció, es consideraran suplents.
Tretzena. Renúncies
En el supòsit de renúncia a la beca obtenguda (que s'haurà de comunicar al Departament d'Agricultura amb una antelació mínima de cinc dies a la data d'inici de l'activitat subvencionada) així com per una altra causa degudament justificada que impedeixi la realització material de l'activitat objecte de la beca, se substituirà el becari/la becària d'acord amb la relació de suplents establerta i per l'ordre consecutiu corresponent.
En el supòsit de revocació de la beca, se seguirà el mateix procediment de substitució.
Catorzena. Suplència
Les persones aspirants que, reunint els requisits no hagin estat seleccionats per a la concessió de la beca de referència, passaran a formar part d'una llista de suplents segons l'ordre de puntuació obtenguda.
Quinzena. Obligacions de la persona beneficiària
Són obligacions de les persones becàries:
1. Reunir els requisits i complir les condicions establertes per a la concessió i el gaudi de la beca. Així mateix, cooperar amb l'administració en les actuacions de comprovació que calgui per verificar, si escau, el compliment i l'efectivitat de les condicions de la concessió de la beca.
2. Realitzar l'activitat formativa que fonamenta la concessió d'aquesta beca, d'acord amb les instruccions de l'encarregat agrícola o capatàs de la Finca Can Marines, així com de la resta del personal de la referida finca.
3. Elaborar un informe mensual, en el qual expliquen les tasques que s'han dut a terme durant aquest període, amb el vistiplau del capatàs de la finca.
Setzena. Incompliment i revocació de la subvenció
La constatació de l'incompliment dels requisits necessaris o de les obligacions assumides com a conseqüència de la concessió de la beca podrà donar lloc a l'extinció del dret del seu gaudi o a la modificació de la resolució de la concessió, al reintegrament de les quantitats percebudes i, en el seu cas, a la incoació del corresponent expedient sancionador, de conformitat amb el previst en el títol II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions referent al reintegrament de subvencions, i el que preveu el seu títol IV referent al règim sancionador; supòsits d'igual manera previstos als articles 43, 44 i 45 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, així com al seu títol V referent al règim sancionador.
Si hi hagués algun incompliment de les obligacions imposades amb motiu d'aquesta beca, com podrien ser possibles faltes d'assistència sense justificar, falta de puntualitat injustificada, problemes d'actitud davant el personal de la Finca Can Marines i negativa a adopció de mesures de seguretat quan li sigui exigit, entre d'altres, s'aplicaran els criteris de graduació d'incompliments corresponents que seguidament s'establiran, amb la finalitat de determinar la quantitat que definitivament hagi d'abonar el Consell Insular d'Eivissa.
L'òrgan instructor aplicarà els criteris següents per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre la persona beneficiària:
Núm. d'incompliments |
Percentatge de reducció |
1 |
10 % |
2 |
30 % |
3 |
100 % |
Dissetena. Forma de justificació i pagament
La justificació de les activitats per a les quals s'hagi atorgat la beca es realitzarà mitjançant la presentació davant del capatàs de la Finca Can Marines dels informes mensuals referits a la base quinzena, que serviran per acreditar l'efectiva realització de les pràctiques objecte de la beca i el pagament corresponent, amb un màxim de dotze mensualitats.
Divuitena. Règim de recursos
Contra l'acord del Consell Executiu pel qual s'aprova aquesta convocatòria es podrà interposar recurs d'alçada davant del Ple en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB, tot això d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 66.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars i amb l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa. El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
L'acte de concessió de la beca atorgada mitjançant resolució de Presidència exhaureix la via administrativa i en contra podeu interposar, davant el mateix òrgan que l'ha dictat, el recurs potestatiu de reposició previst als articles 112.1, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació o directament el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposa l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en relació amb l'article 66.b) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars i l'article 146.1.b del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18-09-2010, correcció al BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació BOIB núm. 48, de 16-04-2016).
Si s'opta per la interposició del recurs de reposició no es pot acudir a la jurisdicció contenciosa administrativa fins que no s'hagi resolt aquell o s'hagi produït la seua desestimació presumpta.
Dinovena. Normativa aplicable
La present convocatòria es regeix a l'empara del que disposen les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament de l'àmbit rural, ramader, pesquer i cinegètic a l'illa d'Eivissa, publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB núm. 51, de 15-04-2008, i la seua modificació publicada en el BOIB núm. 100 Ext., de 30-06-2011), de conformitat amb el vigent Pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2023 (BOIB núm. 3, de 07-01-2023) i amb el Pla estratègic de subvencions per als anys 2023-2025 (aprovat per acord del Consell Executiu en data 23 de gener de 2023 i publicat al BOIB núm. 12, de 26-01-2023), així com supletòriament pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Vintena. Publicitat i vigència
L'acord d'aprovació d'aquesta convocatòria es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), així com el seu extracte, tal com estableixen els articles 17.3. i 20.8. de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a la vista del que disposen el Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques, i el títol III del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB. Així mateix, aquest acord es publicarà en el BOIB, s'exposarà al tauler d'anuncis i edictes electrònics del Consell Insular d'Eivissa, i s'anunciarà en dos diaris locals, tot d'acord amb el que estableixen el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB i les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament de l'àmbit rural, ramader, pesquer i cinegètic a l'illa d'Eivissa. Entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el BOIB.
Quant a la publicitat de la subvenció atorgada, tot d'acord amb el que estableixen l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, es remetrà a la BDNS informació sobre les resolucions recaigudes en els termes que exigeix l'article 20 de la Llei general de subvencions esmentada.
Eivissa, 7 de novembre de 2023
La técnica d'administració general del Departament de Promoció Turística, Medi Rural i Marí Mª José Cardona Muñoz
ANNEX SOL·LICITUD DE BECA DE FORMACIÓ I PERFECCIONAMENT A LA FINCA CAN MARINES D'EIVISSA PER A L'ANY 2023-2024
Dades de la persona sol·licitant:
Nom i llinatges: |
DNI/NIE/passaport: |
Domicili per a notificacions: Carrer o plaça: Núm. Localitat: CP: |
Telèfon de contacte: |
Adreça electrònica per a notificacions d'actes de tràmit: |
(Nom i llinatges)............................................................................, amb el NIF ...........................,
domicili a........................................................................................... i telèfon............................,
DECLAR
1. Que accept les bases de la convocatòria d'aquestes subvencions.
2. Que reuneix els requisits generals exigits a la base sisena d'aquesta convocatòria.
3. Que compleix amb tots els requisits establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4. Que n'adjunt la documentació exigida a la base setena.
( ) AUTORITZ el Consell Insular d'Eivissa a demanar els certificats que acreditin que la persona sol·licitant es troba al corrent amb les seues obligacions amb la Hisenda estatal, la Hisenda autonòmica, la Seguretat Social i el Consell Insular d'Eivissa.
....................................., ............. d ................................................ de 2023
Nom i llinatges de la persona que signa:
NIF/ NIE de la persona que signa:
Signatura
PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA