Convocatòria subvencions acció social
Extracte de l'aprovació per decret d'Alcaldia 2023-3974, de dia 10 de octubre de 2023, de la convocatòria de subvencions en matèria d'acció social per associacions o entitats sense ànim de lucre corresponent al any 2023.
BDNS (Identif: 723656)
De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b) i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de les convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria d'ajudes abans esmentades. El text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i al BOIB núm. 145, de 26 de octubre de 2023.
1. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA
La quantia màxima de les subvencions que es pot concedir en aquesta convocatòria és de 75.000,00 € amb càrrec a la partida pressupostària 231 48013 “Suport a entitats socials” del pressupost vigent de la corporació, de l'exercici 2023, finançada amb fons propis de l'Ajuntament.
2. REQUISITS GENERALS
Poden ser sol·licitants i/o beneficiaris de les subvencions les associacions i altres entitats sense ànim de lucre que realitzin activitats, programes i projectes d'intervenció social i sociosanitària per a l'atenció i millora dels col·lectius assenyalats en el punt 1, i que compleixin els requisits següents:
- Estar legalment constituïdes i inscrites en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o registre corresponent segons la naturalesa de l'entitat.
- Estar registrades en el Registre de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.
- No tenir ànim de lucre.
- Tenir el domicili social o una delegació a l'illa d'Eivissa i a més a més desenvolupar-hi habitualment les activitats. Excepcionalment, també poden sol·licitar aquesta subvenció les entitats o les associacions de lluita contra el càncer amb domicili social a les Illes Balears que ofereixin acollida i suport psicosocial a residents del municipi de Sant Josep de sa Talaia i a les seues famílies quan s'han de desplaçar a l'hospital de referència de les Illes Balears, a un altre centre públic d'aquesta comunitat autònoma o d'una altra per al diagnòstic i el tractament de la malaltia.
- Que les activitats beneficiïn ciutadans del municipi.
- Disposar de l'estructura i capacitat suficient per garantir el compliment de l'activitat per a la qual es sol·licita la subvenció.
- Estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
- No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari establides a l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Trobar-se al corrent en matèria de reintegrament de subvencions amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (art. 25 del RLGS).
3. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, DOCUMENTACIÓ I TERMINI
Les sol·licituds de subvenció es dirigeixen a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i es formalitzen mitjançant instància segons el model normalitzat que figura com a imprès 1 d'aquesta convocatòria, acompanyada de la documentació requerida assenyalada a la base sisena.
Les sol·licituds es presenten en el Registre General de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia en la forma establida a l'art. 16 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les sol·licituds han d'anar acompanyades de la següent documentació:
- Full de sol·licitud mitjançant model normalitzat (imprès 1).
- Certificat del secretari/ària que acrediti que la persona sol·licitant és el/la representant legal de l'entitat (imprès 2).
- Document nacional d'identitat del/de la representant legal.
- Targeta d'identificació fiscal (CIF) de l'entitat.
- Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat o l'associació en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o registre corresponent segons la naturalesa de l'entitat.
- Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el Registre de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.
- Estatuts degudament legalitzats, en els quals ha de constar la inexistència d'ànim de lucre així com l'àmbit territorial de l'entitat o l'associació.
- Declaració del representant legal de l'associació que l'entitat que representa disposa de l'estructura i mitjans necessaris per dur a terme el projecte i/o activitats per a les quals sol·licita subvenció; que no està inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir la subvenció; d'estar facultat el sol·licitant per actuar en nom de l'entitat i de no concórrer en aquesta entitat cap de les causes previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions; trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep i trobar-se al corrent en matèria de reintegrament de subvencions amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (imprès 3).
- Declaració de les subvencions sol·licitades/obtengudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtenguin en el futur (imprès 4).
- Autorització per obtenir informació sobre el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (imprès 5). No obstant això, la persona sol·licitant pot denegar expressament el consentiment. En aquest cas, l'entitat ha d'aportar els certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social durant l'exposició de la proposta de resolució provisional.
- Sol·licitud de transferència bancària per al pagament de l'import de la subvenció, en cas que no s'hagi aportat amb anterioritat (imprès 6).
- Certificat del secretari/ària de l'associació que indiqui el nombre de persones del terme municipal de Sant Josep que han estat o es preveu que siguin beneficiaris durant l'any 2023 de les activitats i/o projecte per als quals es sol·licita subvenció (imprès 7).
- Formulari amb criteris de valoració (imprès 8).
- Declaració responsable sobre la situació relativa a l'IVA del sol·licitant (imprès 9).
- Projecte a realitzar durant 2023 per al qual es sol·licita subvenció (imprès 10).
L'Ajuntament pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
Si els documents exigits en la sol·licitud ja s'haguessin presentat a l'Ajuntament en una altra ocasió, el sol·licitant pot acollir-se a l'establit a l'article 53.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què varen ser presentats o emesos.
El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, comptant a partir del dia següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria al BOIB.
Sant Josep de sa Talaia, (document signat electrònicament: 27 d'octubre de 2023
L'alcalde Vicente Roig Tur)