Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 681414
Ordenança fiscal reguladora de l’Impost sobre activitats econòmiques

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Ajuntament Ple en sessió celebrada en data 26 d'octubre de 2023 va aprovar definitivament, amb resolució expressa de les al·legacions presentades la modificació de l'ordenança fiscal reguladora de l'Impost sobre Activitats Econòmiques.

De conformitat amb l'establert als apartats 3 i 4 de l'article 17 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, es publica el text íntegre de l'ordenança que entrarà en vigor a partir de dia 1 de gener de 2024.

Ordenança fiscal reguladora de l'Impost sobre activitats econòmiques

 

CAPÍTOL I Disposició general

ARTICLE 1

A l'empara del que es preveu en l'Article 59.1.b) i 78 a 91 del Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals; l'Ajuntament d'Inca exigeix l'Impost sobre Activitats Econòmiques conformement als preceptes de la citada llei i disposicions que la desenvolupen i complementen, i a les normes establertes en la present ordenança.

 

CAPÍTOL II Naturalesa i fet imposable

ARTICLE 2

1. L'impost sobre activitats econòmiques és un tribut directe de caràcter real, el fet imposable del qual està constituït pel simple exercici en el terme municipal, d'activitats empresarials, professionals o artístiques, tant si s'exerceixen com no en local determinat, i tant si es troben com no especificades a les tarifes de l'impost, tot això sense perjudici de les normes que l'Estat pugui establir per a l'exacció i el repartiment de les quotes de caràcter nacional o provincial.

2. Es consideraran, a l'efecte d'aquest impost, activitats empresarials les ramaderes, quan tinguin caràcter independent, les mineres, les industrials, comercials i de serveis. Per tant, no tenen aquesta consideració les activitats agrícoles, les ramaderes dependents, les forestals i les pesqueres, i cap d'aquestes no constitueix fet imposable per l'impost.

A l'efecte del que preveu el paràgraf anterior, tindrà la consideració de ramaderia independent el conjunt de caps de bestiar que es trobi comprès en algun dels casos següents:

  1. Que pasturi o s'alimenti fonamentalment a terres que no siguin explotades agrícolament o forestal per l'amo del ramat.
  2. El que s'estabuli fora de les finques rústiques.
  3. El transhumant o transterminant.
  4. El que s'alimenti fonamentalment amb pinsos no produïts a la finca en que es criï.

ARTICLE 3

1. Es considerarà que una activitat s'exerceix amb caràcter empresarial, professional o artístic quan suposi l'ordenació per compte propi de mitjans de producció i de recursos humans o d'un d'ambdós, amb la finalitat d'intervenir en la producció o distribució de béns o serveis.

2. El contingut de les activitats gravades es defineix a les tarifes de l'impost, aprovades pel Reial Decret Legislatiu 1175/1990, de 28 de setembre, i el Reial Decret Legislatiu 1259/1991, de 2 d'agost.

ARTICLE 4

L'exercici de les activitats gravades es provarà per qualsevol mitjà admissible en dret i, en particular, pels prevists a l'article 3 del Codi de Comerç i l'article 12 del RD 243/1995, de 17 de febrer, per el qual es dicten normes per la gestió de l'Impost sobre Activitats Econòmiques i es regula la delegació de les competències en matèria de gestió censal de dit impost.

ARTICLE 5

No constitueix fet imposable en aquest impost l'exercici de les següents activitats:

1. L'alienació de béns integrats a l'actiu fix de les empreses que hagin figurat degudament inventariats com a tal immobilitzat amb més de dos anys d'antelació a la data en què es varen transmetre, i la venda de béns d'ús particular i privat del venedor sempre que els hagi utilitzat durant igual període de temps.

2. La venda dels productes que es reben en pagament de treballs personals o serveis professionals.

3. L'exposició d'articles amb el fi exclusiu de decoració o adorn de l'establiment. Altrament estarà subjecta a l'impost l'exposició d'articles de regal als clients.

4. Quan es tracti de venda a la menuda, la realització d'un sol acte o operació aïllada.

 

CAPÍTOL III Subjectes passius

ARTICLE 6

Són subjectes passius d'aquest impost les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 36 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària sempre que realitzin en el terme municipal qualsevol de les activitats que originen el fet imposable.

 

CAPÍTOL IV Exempcions i bonificacions

ARTICLE 7

1. Estan exempts de l'impost:

a) L'Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals, com també els organismes autònoms de l'Estat i les entitats de dret públic de caràcter anàleg de les comunitats autònomes i de les entitats locals.

b) Els subjectes passius que iniciïn l'exercici de la seva activitat en territori espanyol, durant els dos primers períodes impositius d'aquest impost en què es desenvolupi aquesta.

A aquests efectes, no es considerarà que s'ha produït l'inici de l'exercici d'una activitat quan aquesta s'hagi exercit anteriorment amb una altra titularitat, circumstància que s'entendrà que es dona, entre altres supòsits, en els casos de fusió, escissió o aportació de rames d'activitats.

c) Els següents subjectes passius:

Les persones físiques, siguin o no residents del territori espanyol.

Els subjectes passius de l'Impost sobre societats, les societats civils i les entitats de l'article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, que tinguin un import net de la xifra de negocis inferior a 1.000.000 d'euros.

Respecte als contribuents per l'Impost sobre la renda de no residents, l'exempció només comprendrà els qui operin a Espanya per mitjà d'establiment permanent, sempre que tinguin un import net de la xifra de negocis inferior a 1.000.000 d'euros.

A efectes de l'aplicació de l'exempció prevista en aquest paràgraf, es tindran en compte les següents regles:

1ª) L'import net de la xifra de negocis es determinarà d'acord amb el que preveu l'apartat 2 de l'article 35 del Codi de Comerç.

2ª) L'import net de la xifra serà, en el cas dels subjectes passius de l'Impost sobre societats o dels contribuents per l'Impost sobre la renda de no residents, el del període impositiu el termini de presentació de declaracions del qual pels dits tributs hagi finalitzat l'any anterior al de la meritació d'aquest impost. En el cas de les societats civils i les entitats a que es refereix l'article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, l'import net de la xifra de negocis serà el que correspongui al penúltim any anterior al de meritació d'aquest impost. Si el dit període impositiu hagués tingut una duració inferior a l'any natural, l'import net de la xifra de negocis s'elevarà a l'any.

3ª) Per al càlcul de l'import net de la xifra de negocis del subjecte passiu, es tindrà en compte el conjunt de les activitats econòmiques exercides per aquest.

No obstant, quan l'entitat formi part d'un grup de societats per concórrer alguna de les circumstàncies considerades en l'apartat 1 de l'article 42 del Codi de Comerç com determinants de l'existència de control, amb independència de l'obligació de consolidació comptable, l'import net de la xifra de negocis es referirà al conjunt d'entitats pertinents a dit grup.

A efectes del que es disposa en el paràgraf anterior, s'entendrà que els casos de l'article 42 del Codi de comerç són els recollits en la secció 1ª del Capítol I de les normes per a la formulació dels comptes anuals consolidats, aprovades per Reial Decret 1159/2010, de 17 de setembre.

4ª) En el supòsit dels contribuents per l'Impost sobre la renda de no residents, s'atendrà a l'import net de la xifra de negocis imputable al conjunt dels establiments permanents situats en territori espanyol.

  1. Les entitats gestores de la Seguretat Social i les mutualitats de previsió social regulades a la Llei 30/1995 de 8 de novembre, d'ordenació i supervisió de les assegurances privades.
  2. Els organismes públics d'investigació, els establiments d'ensenyament en tots els seus graus costejats íntegrament amb fons de l'Estat, de les comunitats autònomes, o de les entitats locals, o per fundacions declarades benèfiques o d'utilitat pública, i els establiments d'ensenyament en tots els seus graus que, no tenint ànim de lucre, estiguin en règim de concert educatiu, tot i que facilitin als seus alumnes llibres o articles d'escriptori o els prestin els serveis de mitja pensió o internat i encara que per excepció venguin en el mateix establiment els productes dels tallers dedicats al dit ensenyament, sempre que l'import d'aquesta venda, sense utilitat per a cap particular o tercera persona es destini exclusivament a l'adquisició de primeres matèries o al sosteniment de l'establiment.
  3. Les associacions i fundacions de disminuïts físics, psíquics i sensorials, sense ànim de lucre, per les activitats de caràcter pedagògic, científic, assistencial i d'ocupació que per a l'ensenyament, educació, rehabilitació i tutela de minusvàlids realitzin, tot i que venguin els productes dels tallers dedicats a aquests fins, sempre que l'import d'aquesta venda, sense utilitat per a cap particular o tercera persona, es destini exclusivament a l'adquisició de primeres matèries o al sosteniment de l'establiment.
  4. La Creu Roja Espanyola.
  5. Els subjectes passius als quals els sigui aplicable l'exempció en virtut de tractats o convenis internacionals.

2. Els subjectes passius a què es refereixen els paràgrafs a), d), g) i h) de l'apartat anterior no estaran obligats a presentar declaració d'alta a la matrícula de l'impost.

3. El ministre d'Hisenda establirà en quins casos l'aplicació de l'exempció prevista en el paràgraf c) de l'apartat 1 anterior, exigirà la presentació d'una comunicació dirigida a l'Agència Estatal d'Administració Tributària, en la qual es faci constar que es compleixen els requisits establerts en els dit paràgraf a l'aplicació de l'exempció. Aquesta obligació no s'exigirà, en cap cas, quan es tracti de contribuents per l'Impost sobre la renda de les persones físiques.

Els subjectes passius que hagin aplicat l'exempció prevista en el paràgraf b) de l'apartat 1 anterior presentaran la comunicació, en el seu cas, l'any següent al posterior al d'inici de la seva activitat.

Aquests efectes, el ministre d'Hisenda establirà el contingut, el termini i la forma de presentació de la dita comunicació, així com als supòsits en que s'haurà de presentar per via telemàtica.

Respecte a les variacions que puguin afectar l'exempció prevista en el paràgraf c) de l'apartat 1 anterior, se seguirà el que preveu el paràgraf tercer de l'apartat 2 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

4. Les exempcions previstes en els paràgrafs e) i f) de l'apartat 1 d'aquest article tindran caràcter rogatiu i es concediran, quan procedeixi, a instància de part.

ARTICLE 8

1. Sobre la quota de l'impost s'aplicaran, en tot cas, les següents bonificacions:

a) Les cooperatives, així com les unions, federacions i confederacions d'aquestes i les societats agràries de transformació tindran la bonificació prevista a la Llei 20/1990 de 19 de desembre, sobre règim fiscal de les cooperatives.

b) Una bonificació del 50% de la quota corresponent, per als qui iniciïn l'exercici l'exercici de qualsevol activitat professional, durant els cinc anys d'activitat següents a la conclusió del segon període impositiu d'exercici d'aquesta. El període d'aplicació de la bonificació caducarà transcorreguts cinc anys des de la finalització de l'exempció prevista en l'article 82.1.b del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

2. A l'empara del que es preveu en l'art. 88.2 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, s'aplicaran les següents bonificacions:

a) Una bonificació de fins al 50 per cent de la quota corresponent, per als qui iniciïn l'exercici de qualsevol activitat empresarial i tributin per quota municipal, durant els cinc anys d'activitat següents a la conclusió del segon període impositiu de desenvolupament d'aquella.

L'aplicació de la bonificació requerirà que l'activitat econòmica no s'hagi exercit anteriorment sota una altra titularitat. S'entendrà que l'activitat s'ha exercit anteriorment sota una altra titularitat, entre altres, en els supòsits de fusió, escissió o aportació de branques d'activitat.

El període d'aplicació de la bonificació caducarà transcorreguts cinc anys des de la finalització de l'exempció prevista en el paràgraf b) de l'apartat 1 de l'article 82 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

La bonificació s'aplicarà a la quota tributària, integrada per la quota de tarifa ponderada pel coeficient establert en l'article 86 i modificada, en el seu cas, pel coeficient establert en l'article 87 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. En el cas que resultés aplicable la bonificació al fet que al·ludeix el paràgraf a) de l'apartat 1 anterior, la bonificació prevista en aquest paràgraf s'aplicarà a la quota resultant d'aplicar la bonificació del citat paràgraf a) de l'apartat 1.

b) Una bonificació per creació d'ocupació de fins al 50 per cent de la quota corresponent, per als subjectes passius que tributin per quota municipal i que hagin incrementat la mitjana de la seva plantilla de treballadors amb contracte indefinit durant el període impositiu immediat anterior al de l'aplicació de la bonificació, en relació amb el període anterior a aquell.

L'ordenança fiscal estableix els següents percentatges de bonificació segons el percentatge/número de treballadors en que s'hagi incrementat la plantilla, sense excedir del límit màxim fixat en el paràgraf anterior, en funció de quin sigui l'increment mig de la plantilla de treballadors amb contracte indefinit.

Increment: Bonificació:

Fins el 5% 5%

Del 5 al 10% 10%

Del 10 al 20% 20%

Del 21 al 30% 30%

Del 31 al 40% 40%

Més del 40% 50%

La bonificació s'aplicarà a la quota resultant d'aplicar, si escau, les bonificacions a què es refereixen l'apartat 1 d'aquest article i el paràgraf a) anterior.

c) Una bonificació de fins al 50 per cent de la quota corresponent per als subjectes passius que tributin per quota municipal i que:

Utilitzin o produeixin energia a partir d'instal·lacions per a l'aprofitament d'energies renovables o sistemes de cogeneració.

A aquest efecte, es consideraran instal·lacions per a l'aprofitament de les energies renovables les contemplades i definides com a tals en el Pla de Foment de les Energies Renovables. Es consideraran sistemes de cogeneració els equips i instal·lacions que permetin la producció conjunta d'electricitat i energia tèrmica útil.

Realitzin les seves activitats industrials, des de l'inici de la seva activitat o per trasllat posterior, en locals o instal·lacions allunyades de les zones més poblades del terme municipal.

Estableixin un pla de transport per als seus treballadors que tingui per objecte reduir el consum d'energia i les emissions causades pel desplaçament al lloc del lloc de treball i fomentar l'ús dels mitjans de transport més eficients, com el transport col·lectiu o el compartit.

La bonificació s'aplicarà a la quota resultant d'aplicar, si escau, les bonificacions a què es refereixen l'apartat 1 d'aquest article i els paràgrafs a) i b) anteriors.

d) Una bonificació de fins al 50 per cent de la quota corresponent per als subjectes passius que tributin per quota municipal i tinguin una renda o rendiment net de l'activitat econòmica negatius o inferiors a la quantitat que determini l'ordenança fiscal, la qual podrà fixar diferents percentatges de bonificació i límits en funció de quin sigui la divisió, agrupació o grup de les tarifes de l'impost en què es classifiqui l'activitat econòmica realitzada.

La bonificació s'aplicarà a la quota resultant d'aplicar, si escau, les bonificacions a què es refereixen l'apartat 1 d'aquest article i els paràgrafs anteriors d'aquest apartat.

e) Una bonificació de fins al 95 per cent de la quota corresponent per als subjectes passius que tributin per quota municipal i que desenvolupin activitats econòmiques que siguin declarades d'especial interès o utilitat municipal per concórrer circumstàncies socials, culturals, històric artístiques o de foment de l'ocupació que justifiquin tal declaració. Correspondrà aquesta declaració al Ple de la Corporació i s'acordarà, prèvia sol·licitud del subjecte passiu, per vot favorable de la majoria simple dels seus membres.

Entre les circumstàncies socials que poden ser declarades d'especial interès o utilitat municipal son les que pugin afectar a persones que formen part de famílies en risc social, en situació de vulnerabilitat econòmica especial i víctimes de violència masclista.

La bonificació s'aplicarà a la quota resultant d'aplicar, si escau, les bonificacions a què es refereixen l'apartat 1 d'aquest article i els paràgrafs anteriors d'aquest apartat.

f) Una bonificació de fins al 50 per cent de la quota corresponent per als subjectes passius que tributin per quota municipal i que hagin instal·lat punts de recàrrega per a vehicles elèctrics en els locals afectes a l'activitat econòmica. L'aplicació d'aquesta bonificació estarà condicionada al fet que les instal·lacions disposin de la corresponent homologació per l'Administració competent.

La bonificació s'aplicarà a la quota resultant d'aplicar, si escau, les bonificacions a què es refereixen l'apartat 1 d'aquest article i els paràgrafs anteriors d'aquest apartat.

3. Les bonificacions citades anteriorment no seran aplicables simultàniament.

 

CAPÍTOL V Quota tributària

ARTICLE 9

La quota tributària serà la resultant d'aplicar les tarifes de l'impost, en què es fixen les quotes mínimes, d'acord amb els preceptes continguts al RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i a les disposicions que la complementen i desenvolupen, com també els coeficients prevists per la Llei o acordats per aquest Ajuntament, regulats a l'article 10 de la present Ordenança.

ARTICLE 10

1. Sobre les quotes mínimes municipals fixades a les tarifes de l'impost s'aplicarà, en tot cas, un coeficient de ponderació determinat en funció de l'import net de la xifra de negocis del subjecte passiu. Aquest coeficient es determinarà segons el següent quadre:

Import net de la xifra de negocis (euros):

Coeficient:

Des de 1.000.000,00 fins 5.000.000,00

1,29

Des de 5.000.000,01 fins 10.000.000,00

1,30

Des de 10.000.000,01 fins 50.000.000,00

1,32

Des de 50.000.000,01 fins 100.000.000,00

1,33

Mès de 100.000.000,00

1,35

Sense xifra neta de negoci

1,31

Als efectes d'aplicació d'aquest coeficient l'import net de la xifra de negocis serà el corresponent al conjunt d'activitats del subjecte passius i es determinarà d'acord amb el que està previst en el paràgraf c) de l'apartat 1 de l'article 7 d'aquesta ordenança.

2. En l'ús de la facultat atribuïda per l'article 87 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament no estableix el coeficient se situació.

3. D'acord amb el que preveu l'article 76.1.9è de la Llei 41/1994 de 30 de desembre, de Pressuposts Generals de l'Estat per a 1995, podran gaudir d'una reducció en la quota del present impost els contribuents per quotes municipals compreses a la Divisió 6ª de la Secció 1ª de les Tarifes que siguin titulars de locals afectats per obres municipals a la via pública. Aquesta reducció, fixada en funció de la durada de les esmentades obres, es reconeixerà segons els percentatges i condicions següents:

a).- Percentatges de reducció:

Durada de l'obra: Reducció:

De 3 a 12 mesos 50%

b).- Aquesta reducció podrà ser sol·licitada pel subjecte passiu i haurà de ser informada pels serveis tècnics municipals. El subjecte passiu podrà sol·licitar la devolució dels ingressos indeguts produïts per la reducció.

c).- Si les obres són iniciades i acabades durant el mateix exercici econòmic, la reducció en la quota s'aplicarà a la liquidació de l'any en qüestió.

d).- En el cas que les dates d'inici i acabament siguin en anys diferents, la reducció en la quota es practicarà dins la liquidació de l'any immediatament següent a l'inici de les obres de què es tracti.

 

CAPÍTOL VI Període impositiu i meritació

ARTICLE 11

1. El període impositiu coincideix amb l'any natural, llevat que es tracti de declaracions d'alta. En aquest cas abraçarà des de la data d'inici de l'activitat fins al final de l'any natural.

2. L'impost es merita el primer dia del període impositiu i les quotes seran irreductibles, llevat que en els casos de declaració d'alta, el d'inici de l'activitat no coincideixi amb l'any natural. En aquest supòsit les quotes es calcularan proporcionalment al nombre de trimestres naturals que resten per acabar l'any, incloent-hi el de l'inici de l'exercici de l'activitat.

3. Pel que fa a espectacles, quan les quotes estiguin establertes per actuacions aïllades, la meritació es produirà per la realització de cadascuna d'aquestes, i s'hauran de presentar les corresponents declaracions en la forma estableixin les disposicions reglamentàries previstes al Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

 

CAPÍTOL VII Gestió de l'impost

ARTICLE 12

1. L'impost es gestiona a partir de la seva matrícula. Aquesta matrícula es formarà anualment i estarà constituïda per censos comprensius de les activitats econòmiques, subjectes passius, quotes mínimes i, si s'escau, del recàrrec provincial. La matrícula es posarà a disposició del públic en aquest Ajuntament des de l'1 al 15 d'abril de cada any i se'n publicarà l'anunci d'exposició al BOIB i a un diari dels de major difusió d'aquesta província.

2. Els subjectes passius estaran obligats a presentar les corresponents declaracions censals d'alta, a la delegació o administració d'hisenda que correspongui, sense perjudici de les fórmules de col·laboració que es puguin establir amb aquest Ajuntament, indicant tots els elements necessaris per a la seva inclusió a la matrícula, en els termes i dins els terminis que estableix el Reial Decret 243/1995, de 17 de febrer, per el qual es dicten normes per la gestió de l'Impost sobre Activitats Econòmiques i es regula la delegació de competències en matèria de gestió censal de dit impost. A continuació l'Administració municipal en farà la corresponent liquidació, que es notificarà al subjecte passius, el qual haurà de fer l'ingrés que escaigui.

Així mateix, els subjectes passius estaran obligats a comunicar les variacions d'ordre físic, econòmic o jurídic, que es produeixin en l'exercici de les activitats gravades i que tinguin transcendència a l'efecte de la seva tributació per aquest impost. Les hauran de formalitzar en els terminis i termes que estableix el Reial Decret 243/1995, de 17 de febrer, per el qual es dicten normes per la gestió de l'Impost sobre Activitats Econòmiques i es regula la delegació de competències en matèria de gestió censal de dit impost.

3. La inclusió, exclusió o alteració de les dades contingudes en els censos, resultants de les actuacions d'inspecció tributària o de la formalització d'altes i comunicacions, es consideraran acte administratiu i comportaran la modificació del cens. Qualsevol modificació de la matrícula que es refereix a dades que figurin en els censos requerirà, inexcusablement, l'alteració prèvia d'aquests darrers en el mateix sentit.

4. Aquest impost podrà exigir-se en règim d'autoliquidació.

 

​​​​​​​ARTICLE 13

1. L' Administració Tributària de l'Estat durà a terme la formació de la matrícula de l'impost. En tot cas, aquesta durà a terme, igualment, la qualificació de les activitats econòmiques i la fixació de les quotes corresponents, i el coneixement de les reclamacions que s'interposin contra els actes de qualificació d'activitats i fixació de quotes correspondrà als tribunals economicoadministratius de l'Estat.

Sense perjudici d'això, l'Ajuntament podrà practicar la notificació d'aquests actes, juntament a la de les liquidacions conduents a la determinació dels deutes tributaris.

2. L' Ajuntament durà a terme la liquidació i recaptació, com a també la revisió dels actes dictats en via de gestió tributària d'aquest impost i comprendrà les funcions de concessió i denegació d'exempcions, realització de les liquidacions conduents a la determinació dels deutes tributaris, emissió dels instruments de cobrament, resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts, resolució dels recursos que s'interposin conra aquests actes i actuacions per a la informació i assistència al contribuent referides a les matèries compreses en aquest paràgraf.

La concessió i la denegació d'exempcions requeriran, en qualsevol cas, informe tècnic previ de l'òrgan competent de l'Administració Tributària de l'Estat, amb posterior trasllat a aquest de la resolució que s'adopti.

3. Tot i el que disposa l'article 13.2 de la present Ordenança, la gestió tributària de les quotes provincials i nacionals que fixin les tarifes de l'impost correspondrà a l'Administració Tributària de l'Estat, sense perjudici de les fórmules de col·laboració que, en relació amb tal gestió, es pugin establir. Sobre les esmentades quotes provincials i nacionals no s'aplicarà el coeficient d'increment ni els índexs de situació prevists a l'article 10 de l'Ordenança.

4. Els òrgans competents de l'Administració Tributària de l'Estat duran a terme la inspecció d'aquest impost, sense perjudici de les delegacions que es puguin fer en aquest Ajuntament i de les fórmules de col·laboració que es puguin establir amb aquest, i si s'escau, amb la Comunitat Autònoma o el Consell Insular de Mallorca, en els termes que disposi el ministre d'Economia i Hisenda.

 

CAPÍTOL VIII

ARTICLE 14

Pel que fa a la qualificació de les infraccions tributàries i de les sancions que el corresponguin en cada cas, hom s'ajustarà al que regula l'Ordenança fiscal general, la Llei general tributària, les disposicions que la complementen i desenvolupen i a les específiques del tribut de referència.

DISPOSICIÓ FINAL

La present Ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i començarà a aplicar-se el dia 1 de gener de 2024 romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa. En el no previst en aquesta ordenança, s'estarà al que es disposa en la Llei General Tributària; el RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i disposicions complementàries i de desenvolupament de les mateixa i altres disposicions d'aplicació.»

Contra el present Acordo, conforme a l'article 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.

 

Document signat electrònicament (30 d´octubre de 2023)

El batle Virgilio Moreno Sarrió