Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 679798
Delegació de competències de l'Alcaldia a favor dels regidors de l'Equip de Govern
De conformitat amb el que es disposa en els articles 44, 46 i 52 del Reglament d'Organització Funcionament i Règim jurídic de les Corporacions Locals vigent, es publica el decret de l'Alcaldia sobre Delegació de competències del batle a favor dels regidors, que a continuació es transcriu:
“Decret de Batlia
Delegació de competències a favor dels regidors
Vistos els articles 9 i 12 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim jurídic del sector públic així com l'article 43 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.
Per adequar les delegacions de competències a les Bases d'Execució del Pressupost, es revoquen els anteriors decrets de delegació de competències amb els números 2023/3357 i 2023/3465.
Aquesta Alcaldia té a bé dictar el següent:
1. Delegar a favor dels Regidors que es mencionen i que formaran part de la Junta de Govern, les competències referides a les àrees o serveis següents:
Per tant, el Batle es reserva i no delega les àrees de Comunicació i Urbanisme.
Aquestes delegacions comprenen totes les facultats referides a la matèria delegada que corresponen originàriament al Batle, excepte les que segons la Llei no siguin delegables i les que expressament s'indiquin en aquest Decret.
Així, comprenen tant la facultat de dirigir els serveis corresponents com la de gestionar-los en general, inclosa la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers (decrets).
S'exceptuen d'aquesta delegació l'aprovació i signatura dels Convenis, que queden reservats a Batlia, així com l'atorgament de subvencions que es regirà pel que disposin les Bases d'Execució del Pressupost.
En concret, al regidor delegat en matèria d'Economia li correspon la direcció i gestió dels serveis d'Economia, Intervenció, Tresoreria, Tributació i Responsabilitat Patrimonial. En tot cas, li corresponen les competències específiques sobre elaboració, modificació, execució (gestió d'ingressos i despeses) i liquidació del pressupost, comptabilitat, gestió i inspecció tributària, ordenances fiscals, tresoreria i recaptació, i atorgament de préstecs al personal de la Corporació. En matèria de gestió de despeses, s'exceptuen l'autorització i disposició de despeses i el reconeixement i ordre de pagament d'obligacions en contractes d'import igual o superior a 8.000€ (IVA inclòs) en obres o 5.000€ (IVA inclòs) en la resta de tipus contractuals, que es deleguen en el regidor delegat en matèria de Contractació; i l'autorització i disposició de despeses i el reconeixement i ordre de pagament d'obligacions relatives a nòmines, ajuts i indemnitzacions al personal de la Corporació, que es deleguen en el regidor delegat en matèria de Recursos Humans.
2. Delegar a favor dels Regidors que es mencionen, i d'acord amb l'article 54 del Reglament Orgànic Municipal les competències referides a tots els assumptes o comeses referides a les àrees o serveis següents:
Les facultats que es deleguen són les següents:
La direcció interna i la gestió dels serveis corresponents, així com la firma d'escrits, dictàmens, trasllats, publicacions i anuncis o documents similars necessaris per a la gestió de tots els assumptes relacionats amb les matèries delegades.
3. Delegar a favor dels Regidors esmentats al punt 2 d'aquesta resolució la firma de les resolucions o actes administratius corresponents a les matèries delegades.
4. Que es doni compte d'aquesta Resolució a la primera sessió de l'Ajuntament Ple que es celebri, així com que es comuniqui a la resta d'àrees municipals i interessats per a que en preguin coneixement.
5. La present resolució sortirà efectes en el mateix moment de la seva signatura i haurà de ser publicada al BOIB i a la seu electrònica municipal.
Ho mana i signa el Batle de l'Ajuntament de Marratxí. Dono fe”
Marratxí, 13 d'octubre de 2023
El batle Jaime Llompart Caldés