Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ECONOMIA, HISENDA I INNOVACIÓ
Núm. 679532
Resolució de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni per la qual s'autoritza el canvi d'adscripció d’un vehicle
Fets
1. El 14 de setembre de 2023, va tenir entrada en el Servei de Patrimoni d'aquesta Direcció General, un escrit de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat, en el qual comunicava que un vehicle que té adscrit ha deixat de ser necessari per el compliment de les finalitats que motivaren l'adscripció a la seva conselleria, per la qual cosa sol·licita, en conseqüència, la corresponent desadscripció.
2. En aplicació de l'article 54 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, de patrimoni de la Comunitat Autònoma de las Illes Balears, el Servei de Patrimoni va informar a la resta de conselleries d'aquesta circumstància per tal de què, en cas que alguna de les conselleries notificades o alguna de les seves entitats dependents tinguessin interès en la utilització del vehicle esmentat, ho comuniquessin al Servei de Patrimoni , mitjançant un escrit justificatiu de la necessitat i sol·licitant l'adscripció del vehicle.
3. Les conselleries d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, la de Famílies i Afers Socials i la de Salut varen manifestar el seu interès en el vehicle esmentat i varen justificar la petició mitjançant escrits amb justificant d'entrada a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni amb les dates 27 de setembre, 2 d'octubre i 10 d'octubre de 2023, respectivament.
4. La Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Medi natural va justificar la seva petició atès a una situació de necessitat apareguda amb la reorganització de les conselleries del Govern amb la incorporació de la DG de Medi Natural i Gestió forestal que ha suposat assumir el volum de feina (en els seus diferents àmbits estrictament laboral, transport de mobles i mercaderies de manteniment d'edificis ets..) dels edificis de Son Rossinyol, Sa Petrolera i Centre de Visitants de Cabrera i dels seus parcs naturals ubicats a Campos, Artà, Santanyí, Alcúdia i Escorca. A més, actualment disposen d'una furgoneta amb continus problemes mecànics que es podria donar de baixa i no s'hauria de comprar un vehicle nou.
5. La Conselleria Famílies i Afers Socials va justificar la seva petició en que té adscrits uns 30 immobles entre edificis, pisos i locals els quals requereixen revisions i manteniment per part del Servei de manteniment, el qual disposa d'un número de furgonetes insuficient per fer front al volum de feina. A mes la furgoneta de la que disposen no es troba en bones condicions i es van iniciar tràmits per l'adquisició d'una nova.
6. La Conselleria de Salut va justificar la sol·licitud d'adscripció del vehicle a la necessitat del seu servei de manteniment, que actualment utilitza una furgoneta que originalment es feia servir per transport de vacunes i que quan la cambra refrigerada va deixar de funcionar passà a servir com a vehicle de càrrega, però l'interior útil es molt reduït i la despesa que suposa retirar la cambra refrigerada ho fa inviable. El personal de manteniment de la conselleria dona serveis a diferents dependències ubicades a distints llocs i atès que no a tots els edificis hi ha lloc per un magatzem, el trasllat de material de grans dimensions i de mobiliari es habitual entre les diferents seus per la qual cosa contracten sovint els serveis d'empreses externes.
7. El 26 d'octubre de 2023, el Servei de Patrimoni va emetre un informe favorable sobre l'expedient de referència.
8. Correspon a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni la resolució de les adscripcions de béns d'acord amb les atribucions que s'estableixen a l'article 88 de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
9. Atès els fets exposats, i vist que els arguments exposats per les tres conselleries sol.licitants tenen raons similars que justifiquen la seva necessitat, es considera raonable adoptar la decisió d'adscriure el vehicle a la conselleria la sol·licitud de la qual va tenir entrada en primer lloc.
Fonaments jurídics
1. Els articles 24 i 88 c de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 24 d'abril).
2. Els articles 28, 29 i 54 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 192, de 24 de desembre).
3. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. El Decret 9/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears.
5. Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6. Decret 56/2023, de 21 de juliol, pel qual es disposa el nomenament d'alts càrrecs de la conselleria, d'Economia, Hisenda i Innovació.
Resolució
1. Autoritzar el canvi d'adscripció del vehicle que s'indica a continuació de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural.
Actiu Fix Inventari: 100000009452-0 |
Furgoneta Opel VIVARO 2.0 CDTI |
Matrícula: 6397GRW |
2. Establir que la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural haurà de vetllar per l'adequada conservació i utilització del bé per la finalitat prevista. L'adscripció s'ha de formalitzat mitjançant un acta d'adscripció subscrita per la directora general competent en matèria de patrimoni i pel titular de la conselleria interessada.
3. Notificar aquesta Resolució a les parts interessades.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
5. Anotar el contingut d'aquesta Resolució en l'Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució es pot interposar recurs d'alçada davant el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se notificat i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
(Signat electrònicament: 29 d´octubre de 2023)
La directora general Susana Fátima Pérez Sánchez