Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE BUNYOLA

Núm. 665140
Bases que regulen la concessió d'ajuts per a l'adquisició de llibres de text i material escolar, per els residents empadronats al municipi de Bunyola escolaritzats en: educació infantil, primària, secundària obligatòria, formació professional bàsica, grau mitjà i batxillerat, per al curs 2023-2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Expedient núm.: 3662/2023

Procediment: Concessió de subvenció per concurrència competitiva

Assumpte: Concessió ajuts adquisició de llibres de text i material escolar curs 23-24

BASES  QUE REGULEN LA CONCESSIÓ D'AJUTS PER A L'ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT i MATERIAL ESCOLAR, PER ELS RESIDENTS EMPADRONATS AL MUNICIPI DE BUNYOLA ESCOLARITZATS EN: EDUCACIÓ INFANTIL, PRIMÀRIA, SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA, FORMACIÓ PROFESSIONAL BÀSICA, GRAU MITJÀ I BATXILLERAT, PER AL CURS 2023-2024

El departament de serveis socials de l'Ajuntament de Bunyola convoca ajuts per l'adquisició de llibres de text , i  material escolar,  amb les següents bases i clàusules.

Primera: Objecte de la convocatòria.

L'objecte és convocar ajuts per a l'adquisició de llibres de text i material escolar, d'educació infantil, primària, secundària obligatòria, formació professional bàsica, grau mitjà i batxillerat, per al curs escolar 2023-2024 adreçats a alumnes de centres públics i concertats de les Illes Balears residents en el municipi de Bunyola.

Segona: Requisits.

1.-Ser resident empadronat en el municipi de Bunyola amb una antiguitat mínima d'un any i continuar empadronat en el moment tramitar l'ajut . Aquest requisit s'aplica al sol·licitant ( Pare, mare o tutor legal ) i a l'alumne o alumnes beneficiaris.

2.- Estar matriculats  a un centre públic o concertat d'educació infantil, primària, secundària obligatòria, formació professional bàsica, grau mitjà i batxillerat

3.- Estar el sol·licitant (Pare, mare o tutor legal) al corrent de les obligacions econòmiques i tributàries amb l'Ajuntament de Bunyola.

Tercera. Criteris per atorgar els ajuts.

Criteris per atorgar els ajuts.

Per atorgar els ajuts s'han de tenir en compte els criteris següents:

a) Condicions econòmiques:

Es computen com a ingressos familiars la totalitat dels ingressos de la unitat familiar durant l'any fiscal 2022. al quocient resultant de dividir tots els ingressos entre el nombre de membres de la unitat familiar, se li ha d'adjudicar la puntuació següent:

Ingressos

Puntuació

Fins a 4000 euros

10 punts

De 4.000,01 euros a 6.000 euros

9 punts

De 6.000,01 euros a 8.000 euros

8 punts

De 8.000,01 euros a 10.000 euros

7 punts

De 10.000,01 euros a 11.000 euros

6 punts

D'11.000,01 euros a 12.000 euros

5 punts

De 12.000 euros a 13.000 euros

4 punts

De 13.000,01 euros a 14.000 euros

3 punts

De 14.000,01 a 15.000 euros

2 punts

De 15.000,01 a 16.000 euros

1 punt

Més de 16.000 euros

0 punts

b) Dades familiars:

Per cada infant en acolliment

1 punt

Per cada persona de la unitat de convivència amb discapacitat ( més d'un 33%)

2 punts

Per família nombrosa general

1 punt

Per família nombrosa especial

2 punts

Per família monoparental

2 punts

Per tenir dos o més infants escolaritzats, susceptibles d'aquests ajuts

1 punt

Les famílies amb menys de 2 punts no rebran ajut.

A efectes d'aquesta convocatòria, es considera que conformen la unitat familiar:

a) L'alumne o alumna per al qual se sol·licita l'ajut.

b) Els pares, tutors o persones encarregades de la guarda del menor.

c) Els germans menors d'edat.

d) Els germans menors de 25 anys que convisquin al domicili familiar.

e) Els germans, independentment de la seva edat, quan es tracti de persones amb discapacitat física o psíquica en un grau igual o superior al 33% que convisquin al domicili familiar.

f) Els ascendents familiars que convisquin al domicili familiar

*-Quan no existeixi vincle matrimonial, la unitat familiar s'entendrà constituïda pel pare, la mare i tots els fills i ascendents dels pares que convisquin i reuneixin els requisits de l'apartat anterior. En cas que no existeixi convivència s'haurà d'acreditar documentalment, mitjançant certificat de convivència.

*-En el cas de separació o divorci no es con*siderarà membre computable aquell que no convisqui amb la persona beneficiaria de l'ajut. No obstant, tendrà consideració de membre computable la nova parella o persona unida per anàloga relació, i per tant les seves rendes s'inclouran dins el còmput de la renda familiar.

*-Es considera membre computable la persona que mantengui una relació amb el progenitor o el tutor legal del beneficiari que presenta la sol·licitud en condició de cònjuge, de parella de fet ( acreditada d'acord amb la Llei 18/2001, de 19 de desembre de parelles estables, publicada en el BOIB núm 156, de 29 de desembre) o de situació de fet estable.

La separació o divorci s'acreditarà de la següent manera:

- En la separació de fet, s'haurà de presentar un document justificant d'interposició de demanda, o altres documents que avalin aquesta situació.

- Si la separació és legal o divorci, s'haurà de presentar la sentència judicial o el conveni regulador a on consti la custòdia del menor.

Quarta. Documentació

Totes les sol·licituds han d'anar acompanyades dels documents originals i les fotocòpies. No es valoraran les sol·licituds sense fotocòpia dels documents, ni les que no permetin compulsar la còpia perquè no s'ha mostrat l'original.

La documentació a presentar és la següent:

1.- Instancia Municipal correctament emplenada. Es trobarà a disposició dels sol·licitants en els registres municipals de l'Ajuntament de Bunyola, (Bunyola i Palmanyola).

2.- Annex 1. Autorització per comprovar les dades d'estar al corrent amb les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Bunyola, de les persones majors d'edat que formen part de la unitat família.

3.- DNI en vigor o, en cas de persones estrangeres, el NIE o passaport del pare i de la mare (o tutor/s legal/s si n'és el cas), i de tots els membres de l'unitat familiar majors d'edat. En els casos de separació amb règim de guarda i custòdia amb sentència judicial, el document d'identificació del progenitor que el tengui; si el tenen tot dos, el document de tot dos.

4.- Quan la persona sol·licitant de l'ajut sigui el tutor legal ha de presentar la documentació que ho acrediti.

5.- Declaració de la renda o certificat d'imputacions de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària corresponent a l'exercici fiscal de l'any 2022 del pare i de la mare o dels tutors de la persona sol·licitant, així com també la dels fills majors d'edat que formen part de la unitat familiar i que hagin comptat amb ingressos en dit exercici. En el cas que no apareguin dades en l'Agència Estatal de l'administració Tributària i l'Ajuntament ho consideri pertinent per a una adequada resolució de la sol·licitud podrà requerir documentació alternativa.

6.- En cas de separació, divorci o ruptura de la convivència, s'ha de requerir al sol·licitant la sentència que acrediti la guarda i custòdia dels menors.

7.- Llibre de família amb tots els components.

8.- Original i fotocopia de factura de l'establiment comercial, o rebut emès per el centre educatiu o rebut bancari, a nom del sol·licitant de la subvenció de llibres susceptibles d'ajuda.

9.- IBAN del compte bancari en que s'ha de realitzar la transferència de l'ajuda

10.-Documentació que acredita que l'alumne/a  està matriculat a un centre educatiu pel curs 2023/24.

11.-Certificat de convivència a l'efecte de computar els membres de la unitat familiar.

12.-Llibre de família nombrosa vigent el 31 de desembre 2022.

13.-Per membres de la unitat familiar afectats per discapacitat, s'ha de presentar el certificat expedit per l'organisme oficial que acrediti les circumstàncies de la discapacitat.

14.-Per infants en acolliment, s'ha de lliurar la documentació acreditativa de la situació.

15.-Per família monoparental, s'ha de lliurar la documentació acreditativa de la situació

Cinquena.- Naturalesa dels ajuts i normativa aplicable

Els ajuts d'aquesta convocatòria tenen caràcter de màxims, caràcter voluntari i temporal, no són invocables com a precedent i no es pot exigir augment o revisió de la quantia assignada.

Són compatibles amb altres ajuts pel mateix concepte.

En tot allò no previst en aquestes bases hi és d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, el RDL 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de les hisendes locals, les bases d'execució del pressupost municipal de 2014 i la resta de la normativa aplicable per a la concessió de subvencions.

Sisena. Ajuts i quantia.

  • Ajuts per alumnes matriculats en educació infantil.................................60 euros
  • Ajuts per  alumnes matriculats a educació primària (1er a 6è).................70 euros
  • Ajuts per alumnes matriculats a educació secundària  o FPB....................80 euros
  • Ajuts per alumnes matriculats a batxiller/grau mitjà...............................90 euros

En el cas que no hi haguí disponibilitat pressupostària suficient per atendre totes les sol·licituds, els ajust s'assignaran de forma ascendent a partir de les rendes més baixes, fins a exhaurir la disponibilitat pressupostària.

Setena. Terminis i presentació de sol·licituds

Les sol·licituds poden presentar-se durant quinze dies natural després de la seva publicació, de dilluns a divendres, de 9 a 14,00 h, en el Registre General de la corporació,o mitjançant qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Vuitena. Obligacions de les persones beneficiàries

Els perceptors de les subvencions estan obligats a:

1.-Comunicar les alteracions que es produeixin en les circumstàncies i requisits objectius i subjectius tenguts en compte per concedir la subvenció.

2.-Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar la informació que se‘ls requereixi.

3.-Acceptar els requisits exigits per a la concessió o obtenció de la subvenció.

Novena. Justificació dels ajuts

D'acord amb el que disposa l'article. 30.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aquests ajuts no requereixen altra justificació que l'acreditació de complir amb la condició de beneficiari.

Dècima.

L'òrgan competent per resoldre és la Junta de Govern Local, que disposa d'un termini de 30 dies per resoldre a contar des del dia següent a la finalització del període de presentació de les sol·licituds. Es considerara desestimada la sol·licitud no resolta dins l'esmentat termini.

Onzena. Pagament.

El pressupost total d'aquesta convocatòria és de QUATRE MIL EUROS (4.000€)  i sense necessitat d'esgotar aquesta despesa màxima autoritzada.

El procediment de pagament de les ajudes previst en la convocatòria present es realitzarà  mitjançant un transferència per l'import de l'ajuda al compte corrent facilitat a la documentació adjunta.

El titular d'aquest compta corrent haurà de ser el Pare, Mare o el tutor beneficiari de la subvenció.

Dotzena. Protecció de dades.

Les dades de caràcter personal que s'obtenguin per raó d'aquestes bases reguladores es tractaran d'acord amb les previsions de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre , de protecció de dades de caràcter personal i el reglament que la desenvolupa, aprovat mitjançant Reial Decret 1720/2017, de 21 de desembre.

 

 

(Signat electrònicament: 23 d'octubre de 2023

La regidora delegada María Inmaculada Payeras Balle)

 

SOL·LICITUD SUBVENCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA D'AJUTS PER A L'ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT I MATERIAL ESCOLAR PER AL CURS   2023-2024.

Persona sol.licitant

Llinatages:

Nom:

DNI / NIE / PASSAPORT:

Domicili:

Codi Postal:

Municipi d'empadronament:           BUNYOLA

Telèfon/s de contacte:

Adreça electrònica:

 

Persona beneficiària ajuda (fill o filla)

Llinatages:

Nom:

DNI / NIE / PASSAPORT:

 

Dades bancàries

Número de compte

IBAN

ENTITAT

OFICINA

DC

NÚM. COMPTE

 

 

 

 

 

Titular/s del compte bancari:

 

DOCUMENTACIÓ ADJUNTA

(  ) DNI en vigor o, en cas de persones estrangeres, el NIE o passaport del pare i de la mare (o tutor/s legal/s si n'és el cas), i de tots els membres de la unitat familiar majors d'edat. En els casos de separació amb règim de guarda i custòdia amb sentència judicial, el document d'identificació del progenitor que el tengui; si el tenen tot dos, el document de tots dos.

(  ) Declaració de la renda o certificat d'imputacions de l'AEAT corresponent a l'exercici fiscal de l'any 2021 del pare i de la mare o dels tutors de la persona sol·licitant, així com també la dels fills/es majors d'edat que formen part de la unitat familiar i que hagin comptat amb ingressos en dit exercici. En el cas que no apareguin dades en l'AEAT i l'Ajuntament ho consideri pertinent per a una adequada resolució de la sol·licitud, podrà requerir documentació alternativa.

(  ) En cas de separació, divorci o ruptura de la convivència, sentència que acrediti la guarda i custòdia dels menors.

(  ) Llibre de família amb tots els components.

(  ) Original de les factures, o rebut emès per centre educatiu o rebut bancari, a nom de la persona sol·licitant.

(  ) Document que acredita que està matriculat a un centre educatiu pel curs 2023/2024.

(  ) Títol de família nombrosa o monoparental, vigent a 31 de desembre de 2022.

(  ) Per membres de la unitat familiar afectats per discapacitat, presentar certificat de minusvalidesa, en vigor, expedit per l'organisme oficial pertinent.

(  ) Per infants en acolliment, lliurar documentació acreditativa de la situació.

(  ) Per a família monoparental, lliurar documentació acreditativa de la situació.

(  ) Annex I.

Autorització per comprovar les dades d'estar al corrent amb les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Bunyola, de les persones majors d'edat que formen part de la unitat familiar.

(  ) He estat informat de què aquesta Entitat tractarà i guardar les dades aportades en la instància i en la documentació que l'acompanya per a la realització d'actuacions administratives.

Signatura.

 

 

 

BATLIA DE L'AJUNTAMENT DE BUNYOLA