Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 662799
Decret de Presidència del Consell Insular d’Eivissa mitjançant el qual s’aprova un Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa i l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per a l’organització i promoció de l’esdeveniment «Fira de la Sal 2023»

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 10 d'octubre de 2023, s'ha dictat el Decret de Presidència núm. 2023000787, el qual resol:

"(...)

DECRET

PRIMER. APROVAR el conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i  l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per a l'organització i promoció de l'esdeveniment «Fira de la Sal 2023», que consta en l'expedient amb CSV.  14615534352707747151.

SEGON. ESTABLIR els membres del Consell Insular d'Eivissa que integraran la Comissió Tècnica de Seguiment prevista en el conveni:

- Director Insular de Promoció Turística.

- María de las Nieves Tur Riera, tècnica mitjana de Turisme.

TERCER. COMUNICAR l'acord que es prengui a l'entitat FECOEV, SAU.

QUART. PUBLICAR el conveni de referència en el Butlletí Oficial de les Illes Balears."

 

Eivissa, 20 d'octubre de 2023

La cap de servei de Presidència Concepción Rebollo Laserna

 

Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per a l'organització i promoció de l'esdeveniment «Fira de la Sal 2023»

Parts

Vicente Alejandro Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa per nomenament del Ple de 23 de juny de 2023, actuant en nom i representació d'aquesta institució, de conformitat amb el que disposen l'article 52 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa, l'article 34 de la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases del règim local (LBRL) i l'article 21 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

Vicente Roig Tur, alcalde de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (per nomenament del Ple de 17 de juny de 2023), en nom i representació del consistori de l'esmentat municipi, de conformitat amb el que disposa l'article 21.1.b de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

Antecedents

1. L'article 148.1.18.a de la Constitució Espanyola de 1978 estableix que les comunitats autònomes poden assumir competències en matèria de promoció i ordenació del turisme en el seu àmbit territorial, i en aquesta línia, l'article 24 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, disposa que els poders públics de la comunitat autònoma han de reconèixer l'activitat turística com a element econòmic estratègic de les Illes Balears i que el foment i l'ordenació de l'activitat turística s'han de portar a terme amb l'objectiu de fer-la compatible amb el respecte al medi ambient, al patrimoni cultural i al territori, i amb polítiques generals i sectorials de foment i ordenació econòmica que tenguin com a finalitat afavorir el creixement econòmic a mitjà i a llarg termini.

2. Les competències en matèria de promoció turística s'exerceixen pel Consell Insular d'Eivissa com a pròpies de conformitat amb allò disposat en l'article 70.3 de la Llei Orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, en relació al Decret 45/2015, de 22 de maig (BOIB núm. 77, de 23 de maig de 2015), en virtut del qual es van traspassar al Consell Insular d'Eivissa les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquesta institució insular en matèria de promoció turística.

Mitjançant el Decret 7/2018, de 23 de març, de traspàs als Consells Insulars de Mallorca, Menorca i Formentera de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquests consells insulars que fins el moment exercia l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de promoció turística, i d'ampliació, adaptació i realització de les funcions i els serveis en aquesta matèria traspassats al Consell Insular d'Eivissa mitjançant el Decret 45/2015, de 22 de maig, s'amplien les funcions i els serveis traspassats al Consell Insular d'Eivissa mitjançant el decret abans esmentat en relació al seu àmbit territorial en quant a la creació, administració i posada en valor del producte turístic, entre d'altres.

3. El Ple del Consell Insular d'Eivissa, en la sessió ordinària de 27 de juny de 2017, va aprovar dissoldre la Fundació de Promoció Turística d'Eivissa, entitat que havia estat gestionant la promoció turística de l'illa d'Eivissa, i va acordar la gestió directa per part del Consell Insular d'Eivissa de les competències a què, en matèria de promoció turística, es refereix el Decret 45/2015, de 22 de maig, sobre el traspàs al Consell Insular d'Eivissa de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquesta institució insular en matèria de promoció turística (BOIB núm. 77, de 23 de maig de 2015), tot establint que les actuacions promocionals es puguin dur a terme a través de l'entitat mercantil anomenada Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa, SAU (en endavant FECOEV, SAU), el capital social de la qual correspon íntegrament al Consell Insular d'Eivissa.

4. En data 24 d'octubre de 2022, el president del Consell Insular d'Eivissa var signar el Pla d'actuacions de promoció turística de l'illa d'Eivissa per a l'exercici 2023 i per a la promoció nacional i/o internacional dels esdeveniments esportius d'interès turístic que se celebrin a l'illa d'Eivissa durant l'any 2023, elaborat segons l'estratègia de promoció turística definida com a màxim responsable del Departament de Promoció Turística de la institució amb un import total de 4.860.100 €, que contempla una aportació del Consell Insular d'Eivissa de 4.730.100 €, document que fou notificat a FECOEV, SAU en data 25 d'octubre de 2022 amb referència núm. CI/00000004/0005/000040747. El Pla d'actuacions a realitzar per FECOEV, SAU en matèria de Promoció Turística forma part de l'expedient del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per l'anualitat 2023.

En el Pla d'actuacions de promoció turística de l'illa d'Eivissa per a l'exercici 2023 i per a la promoció nacional i/o internacional dels esdeveniments esportius d'interès turístic que se celebrin a l'illa d'Eivissa durant l'any 2023, a portar a terme per part de FECOEV, SAU, s'hi inclou la coorganització de l'esdeveniment «Fira de la Sal 2023» amb una dotació econòmica màxima de 30.000 € (impostos inclosos).

Si bé el Pla d'actuacions de referència ha sofert modificacions, cap d'aquestes afecta a la col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per a l'organització i promoció de l'esdeveniment «Fira de la Sal 2023».

5. El Ple del Consell Insular d'Eivissa, en sessió de data 9 de desembre de 2022 va aprovar amb caràcter d'inicial, l'expedient del Pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2023 (BOIB núm. 162, de 13-12-2022). L'aprovació definitiva del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2023 fou publicada en el BOIB núm 3, de 7-1-2023, aquest expedient inclou el pla d'actuacions a realitzar per FECOEV, SAU en matèria de promoció turística de l'illa d'Eivissa per a l'exercici 2023 i per a la promoció nacional i/o internacional dels esdeveniments esportius d'interès turístic que se celebrin a l'illa d'Eivissa durant l'any 2023.

6. L'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia gaudeix de la naturalesa d'ens local i té plena capacitat i personalitat jurídica independent per al compliment de les seues finalitats pròpies i es regeix pel principi de cooperació i col·laboració, i en la seua actuació pels criteris d'eficiència i servei a la ciutadania.

Així mateix, pel que fa a la competència dels municipis en matèria de desenvolupament econòmic local, l'article 29 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, preveu: «1. A més de les competències derivades de la legislació bàsica de l'Estat i de l'exercici de les que puguin ser delegades per l'Estat, per la comunitat autònoma, pels consells i per altres administracions, aquesta llei garanteix als municipis un nucli de competències pròpies que han de ser exercides per aquestes entitats amb plena autonomia, subjecta només al control de constitucionalitat i legalitat. 2. Els municipis de les Illes Balears, en el marc de les lleis, tenen en tot cas competències pròpies en les matèries següents, d'entre altres: s) Regulació de l'establiment d'autoritzacions i promocions de tot tipus d'activitats econòmiques, especialment les de caràcter comercial, artesanal i turístic, en el seu territori; t) Desenvolupament econòmic local i promoció turística del seu territori».

8. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, estableix en el seu article 47.1 que són convenis els acords amb efectes jurídics adoptats per les administracions públiques, els organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents o les universitats públiques entre si o amb subjectes de dret privat per a una finalitat comuna.

9. L'esmentada Llei 40/2015, d'1 d'octubre, disposa en l'article 3 que les administracions públiques, en les seues relacions, es regeixen pels principis de cooperació, col·laboració i coordinació, i en la seua actuació pels criteris d'eficàcia i servei efectiu a la ciutadania.

Les parts desitgen establir la col·laboració per a promoció i l'organització de l'esdeveniment «Fira de la Sal 2023» i es reconeixen la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni de col·laboració, d'acord amb les següents

Clàusules

Primera. Objecte del conveni de col·laboració

L'objecte d'aquest conveni és la promoció i coorganització de l'esdeveniment «Fira de la Sal 2023» establint un mecanisme de col·laboració i control entre les parts signants per aconseguir l'òptim desenvolupament dels compromisos que assumeix cadascuna de les parts, en el marc del present conveni, i que es detallen a la clàusula següent.

Segona. Obligacions de les parts

Les parts ens comprometem amb caràcter general a executar els compromisos que seguidament s'estableixen, de conformitat amb els principis de bona administració, bona fe i de conformitat amb la normativa vigent, i amb especial rellevància, amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

2.1 El Consell Insular d'Eivissa, a través de la seva mercantil FECOEV, SAU es compromet a:

a) Destinar, dins el Pla d'actuacions de Promoció Turística de l'entitat FECOEV, SAU, l'import necessari per a la promoció i organització de l'esdeveniment «Fira de las Sal 2023» i assumir despeses generals de la seva promoció i organització.

El pressupost màxim que assumirà el Consell Insular d'Eivissa en el marc de la coorganització de l'edició 2023 de l'esdeveniment «Fira de la Sal» serà de 30.000 € (impostos inclosos), import que consta degudament consignat en el Pla d'actuacions a desenvolupar per FECOEV, SAU en matèria de promoció turística durant l'exercici 2023.

b) Coordinar les actuacions a realitzar per ambdues parts en relació amb l'objecte del present conveni.

c) Promocionar l'esdeveniment «Fira de la Sal 2023» en els mercats i mitjançant els canals que es considerin oportuns.

d) Cedir gratuïtament el material, de la seva propietat i dins de les seves possibilitats,  que sigui necessari per a la correcta execució de les actuacions que conformen l'objecte del present conveni.

2.2 L'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia es compromet a:

a) Cedir gratuïtament els espais, de la seva titularitat i dins de les seves possibilitats, que siguin necessaris per a la correcta execució de les actuacions que conformen l'objecte del present conveni.

b) Cedir gratuïtament el material, de la seva propietat i dins de les seves possibilitats,  que sigui necessari per a la correcta execució de les actuacions que conformen l'objecte del present conveni.

c) Assumir despeses relacionades amb la promoció i execució de l'esdeveniment «Fira de la Sal 2023» amb l'import màxim de 30.000 € (impostos inclosos).

d) Coordinar amb els serveis de policia local, protecció civil i altres, aquelles mesures necessàries per al correcte desenvolupament de l'esdeveniment «Fira de la Sal 2023».

e) Comptar amb la documentació tècnica preceptiva per portar a terme l'esdeveniment de referència.

f) Recavar tots els permisos necessaris per portar a terme l'esdeveniment de referència.

g) Subscriure les assegurances necessàries per portar a terme l'esdeveniment de referència i que facin front a les possibles responsabilitats que es puguin derivar de la organització i celebració de l'esdeveniment.

h) Coordinar i/o tramitar amb els organismes públics i entitats privades que es puguin veure afectats, els permisos i autoritzacions corresponents. Entre d'altres s'haurà de coordinar amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la utilització dels seus espais i recursos.

Tercera. Mecanismes de seguiment de l'execució i compliment dels compromisos de les parts. Comissió tècnica i de seguiment

D'acord amb l'article 49, apartat f), de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, el seguiment, vigilància i control de l'execució d'aquest conveni de col·laboració així com la resolució dels problemes d'interpretació i compliment que puguin plantejar-se, es realitzarà per part d'una comissió tècnica i de seguiment. En aquest sentit, qualsevol de les parts podrà promoure una reunió de la comissió quan així s'estimi oportú.

La Comissió estarà integrada per dos representants de cadascuna de les entitats que signen el conveni, i un representat de l'entitat FECOEV, SAU, sent un dels representants del Consell Insular el president de la mateixa, amb el corresponent vot de qualitat.

Correspon a la Comissió de seguiment la valoració de les accions derivades del conveni, així com la resolució dels problemes d'interpretació i de compliment que poguessin plantejar-se.

El funcionament d'aquesta Comissió es regirà pel que es disposa en aquest conveni i per les normes aplicables als òrgans col·legiats de les administracions públiques en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

La Comissió es reunirà per realitzar el seguiment de les actuacions realitzades per cadascuna de les parts, determinarà els possibles incompliments que puguin derivar en la resolució del conveni, realitzant els requeriments que s'estimin pertinents, i valorarà la idoneïtat d'incloure en la programació de les diferents entitats implicades, la promoció i coorganització de l'esdeveniment «Fira de la Sal 2023» en posteriors anualitats, fet que en qualsevol cas, haurà de seguir la tramitació administrativa adient. Així mateix, la Comissió podrà recavar assessorament extern en cas de considerar-ho necessari.

Aquesta Comissió estendrà un acta on s'hi farà constar el resultat motivat de les seves valoracions.

Conformaran aquesta Comissió tècnica i de seguiment els membres següents:

Per part del Consell Insular d'Eivissa:

- El director insular de Promoció Turística, senyor Juan Miguel Costa Costa

- La tècnica mitjana de Promoció Turística, senyora María de las Nieves Tur Riera

Per part de FECOEV, SAU

- La tècnica superior de Turisme de FECOEV, SAU, senyora María del Carmen Sánchez Lapuente.

Per part de l'Ajuntament de Sant Josep de Sa Talaia:

L´Alcalde i regidor de Turisme, senyor Vicent Roig Tur

- La coordinadora de Turisme, Eva Ruiz Zamora

Les parts que subscriuen aquest conveni de col·laboració es comprometen a intentar resoldre en comú les diferències que puguin sorgir en l'aplicació i la interpretació del mateix i a resoldre de manera amistosa qualsevol desacord que pugui sorgir en el seu desenvolupament.

Si això no és possible, les qüestions litigioses que puguin afectar la interpretació i l'execució d'aquest conveni han de ser del coneixement i de la competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

Cinquena. Modificació del conveni

Qualsevol modificació que alteri les condicions establertes en aquest conveni de col·laboració s'ha de pactar per acord escrit de les parts i requereix unanimitat de les mateixes. En qualsevol cas, el document en què es formalitzi la possible modificació s'ha d'adjuntar a aquest conveni de col·laboració com una addenda.

Sisena. Resolució del conveni

1. Aquest conveni de col·laboració es podrà extingir pel compliment total de les actuacions que constitueixen el seu objecte o per incórrer en causa de resolució.

2. Són causes de resolució:

a) El transcurs del termini de vigència del conveni de col·laboració sense que s'hagi acordat la seua pròrroga.

b) L'acord de les parts, que s'ha de formalitzar per escrit.

c) L'incompliment de les obligacions i els compromisos assumits per part d'algun dels signants. En aquest cas, qualsevol de les parts ho comunicarà a la comissió tècnica i de seguiment, la qual podrà requerir a la part incomplidora per tal que compleixi en un determinat termini amb les obligacions o els compromisos que es considerin incomplerts. Si, una vegada transcorregut el termini indicat en el requeriment, l'incompliment persisteix, la comissió tècnica i de seguiment notificarà a la part incomplidora la concurrència de la causa de resolució i s'entendrà resolt el conveni de col·laboració.

d) La impossibilitat material o legal de complir les obligacions que es deriven de l'objecte del conveni.

e) Denúncia de qualsevol de les parts, manifestada per escrit.

f) La resta de les causes previstes a la normativa d'aplicació.

Setena. Termini de vigència del conveni

La vigència del present conveni finalitzarà el dia 31 de desembre de 2023.