Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA

Núm. 662660
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears del certificat de l’Acord de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu de l’Ajuntament de Lloseta i la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (codi de conveni 07002532012005)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El 26 d'abril de 2023, la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu de l'Ajuntament de Lloseta aprovà la modificació del Conveni col·lectiu de la qual cosa se n'aixecà la corresponent acta de sessió.

2. El 27 de juliol de 2023, Pedro Vicente Palou Valenzuela, en representació de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu, sol·licità el registre, el dipòsit i la publicació del l'acta esmentada.

Fonaments de dret

1. L'article 90.3 del text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.

2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.

3. L'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Inscriure i dipositar el certificat de l'acord de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu de l'Ajuntament de Lloseta, en la qual s'acorda la modificació del Conveni col·lectiu, en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears.

2. Notificar aquesta Resolució a la persona interessada.

3. Fer constar que la versió catalana del text és l'original signada pels membres de la Comissió Negociadora i que la versió castellana és la seva traducció.

4. Publicar el Conveni en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, (signat electrònicament: 28 de setembre de 2023)

La directora general de Treball i Salut Laboral Catalina Teresa Cabrer González Per delegació del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia (BOIB 103/2023)

 

ANTONI PAYERAS BELTRÁN, SECRETARI. DE L'AJUNTAMENT DE LLOSETA, PROVÍNCIA ILLES BALEARS.

CERTIFICO:

Que en la sessió ordinària del Plenari celebrada en data 26-07-2023 es va aprovar  l'acord per la modificació de l'article 35 del text de l'Acord-Mixt regulador de les condicions laborals del Personal Laboral i Funcionari de l'Ajuntament de Lloseta, amb la següent redacció definitiva:

Article 35: Fons Social

1. La Corporació atorgarà un ajut econòmic al personal que cursi estudis que tinguin relació directe amb el seu lloc de treball. Es tindran en compte les activitats formatives impartides o reconegudes per l'Institut Nacional d'Administració Pública, l'Escola Balears d'Administració Pública o entitat assimilable d'altra Comunitat Autònoma, la Federació d'Entitats Locals de Municipis i Províncies o entitat assimilable d'altra Comunitat Autònoma i les impartides per Universitats, ja siguin públiques o privades, escoles tècniques, col·legis professionals, administracions estatal, autonòmica i local, així com per entitats sindicals. Per al personal laboral del Grup 3 o inferior, o bé, funcionaris corresponents a la categoria C1 o inferior, també es tindran en compte les activitats formatives impartides per altres entitats.

Aquest ajut consistirà en el pagament del 75% de l'import del cost del curs amb el límit de 400 euros anuals per cada treballador/a. Per sol·licitar l'ajut a la formació serà necessari presentar el certificat de superació dels estudis en qüestió i la factura d'aquests.

2. La Corporació es reserva la capacitat de sol·licitar als empleats/des públics la realització de determinades formacions. En aquests supòsits correspon a la pròpia corporació el pagament de la totalitat dels cursos en els termes que es refereix l'Article 10 del present Acord Mixt.

3. La Corporació atorgarà un ajut per oftalmologia als empleats/des públics per conceptes com la compra o renovació de muntures, vidres, lentilles o operacions de correcció de miopia o estigmatisme, o bé, anàlogues qüestions.

Aquest ajut consistirà en el pagament del 75% del total de les factures que hauran de ser presentades pels sol·licitants i, en qualsevol cas, amb el límit de 450 euros anuals per treballador/a. Serà necessari adjuntar a la sol·licitud una còpia de la factura i un informe expedit per l'òptic-optometrista, oftalmòleg o el professional a qui correspongui el diagnòstic o tractament de la malaltia ocular on acrediti la titularitat del pacient o interessat que haurà de ser el propi treballador/a.

4. La Corporació atorgarà un ajut per ortopèdia als treballadors/es per la compra d'objectes ortopèdics com son caminadors, ajudes de bany, antiescares, objectes d'immobilització, crosses i bastons, ortesis, cadires de rodes, coixins i d'altres elements necessaris.

Aquest ajut consistirà en el pagament del 75% de la factura fins un màxim de 300€ anuals per persona. Serà necessari adjuntar a la sol·licitud còpia de la factura pagada i un informe del professional que tracti cada cas on, com a mínim, s'hi deixi constància de la titularitat del pacient que haurà de ser el propi treballador/a.

5. La Corporació atorgarà un ajut en relació a l'àmbit de salut bucodental i odontologia. Aquest Ajut consistirà en el pagament del 75% de la factura amb el límit de 500 euros anuals per persona Serà necessari adjuntar a la sol·licitud una còpia de la factura pagada i un informe del professional que tracti cada cas on, com a mínim, s'hi deixi constància de la titularitat del pacient que haurà de ser el propi treballador/a.

6. La Corporació atorgarà un ajut per beneficiar a aquelles persones amb fills/es que de 0 a 3 anys vagin a la guarderia, que cursin algun dels cicles de l'ensenyança obligatòria, o que suportin altres despeses justificades relacionades amb la conciliació de la vida familiar, personal i laboral. En el cas de que ambdós progenitors treballin en l'Ajuntament de Lloseta, tan sols podrà gaudir d'aquest permís un de ells.

L'ajut consistirà en el pagament de les factures de llibres, matrícules, material escolar exigit per el propi centre escolar, uniformes o d'altres anàlegs, fins a un límit de 250 euros per infant i per any. Per poder accedir a aquest ajut, s'haurà de presentar la factura corresponent on s'indiqui el nom de l'alumne i centre, o bé qualsevol altre document annex que acrediti la exigència del material en qüestió per el centre escolar, així com una còpia del llibre de família.

7. Les prestacions socials contemplades en el present article sols podran ser sol·licitades per aquells empleats/des públics que tinguin una antiguitat mínima de 6 mesos en l'Ajuntament de Lloseta. Els treballadors/es que desenvolupin la seva jornada a temps parcial, percebran els imports dels ajuts en proporció a la jornada que realitzin.

8. La sol·licitud del pagament dels ajuts prevists podrà fer-se fins a un any després des de que l'acció pogués exercitar-se.

9. La Corporació durà a terme el pagament dels Ajuts Socials sempre i quan no hagin estat coberts per la Seguretat Social i estiguin inclosos dintre de les previsions pressupostàries.”

I perquè així consti i surtin els efectes oportuns, lliuro el present certificat,

DOCUMENT SIGNAT ELECTRÒNICAMENT