Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE LLORET DE VISTALEGRE
Núm. 660732
Bases per a la concessió d'ajuts individuals per als estudiants del municipi de Lloret de Vistalegre pel curs 2023-2024
Mitjançant Acord de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre de data 18 d'octubre de 2023, s'aprovà les següents bases i convocatòria de subvencions per als estudiants del municipi per al curs 2023/2024.
La qual cosa es publica per a coneixement general i als efectes d'iniciar el tràmit de presentació d'instàncies.
«BASES PER A LA CONCESSIÓ D'AJUTS INDIVIDUALS PER ALS ESTUDIANTS DEL MUNICIPI DE LLORET DE VISTALEGRE PEL CURS 2023-2024
Primera.- Àmbit d'aplicació
L'Ajuntament de Lloret de Vistalegre concedirà ajuts individuals a l'estudi per matriculació als cicles formatius professionals i universitat impartits en centres oficials, d'acord amb les presents Bases.
Segona.- Objecte i règim de la convocatòria
La finalitat d'aquests ajuts és fomentar la formació dels estudiants del municipi tot facilitant-ne l'accés i contribuint a alleugerir els costos que pels referits estudis hagin de suportar els estudiants per al curs 2023-2024. En cas que les matrícules no siguin per cursos acadèmics complets, els imports resultants d'aplicar aquestes bases es prorratejaran en funció d'aquesta circumstància.
S'entén per subvenció tota disposició dinerària realitzada per l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre, a favor de persones públiques o privades, i que compleixi els següents requisits:
Aquestes bases no s'estableixen en règim de concurrència competitiva, es divideix el total de la subvenció amb la quantitat de sol·licituds acceptades.
Tercera.- Requisits dels beneficiaris i sol·licitants
Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts els/les alumnes empadronats/des al municipi de Lloret de Vistalegre, abans del 15 de juliol de 2023, menors de 30 anys i que realitzin estudis als cicles formatius, Batxiller, Universitat o centres de formació professional, o cicles formatius professionals i universitat impartits en centres oficials, d'acord amb la consignació pressupostària prevista al punt Quart de les presents bases.
No entren dintre el marc de la present convocatòria els/les alumnes matriculats en els nivells de batxillerat i altres cursos de formació professional de l'IES Sineu.
Els/les sol·licitants d'aquests ajuts han d'estar al corrent de les obligacions tributàries i contractuals amb l'Ajuntament; així com amb la Hisenda Pública i la Seguretat Social, i així ho acreditaran mitjançant declaració responsable, amb el possible dret de reintegrament en cas de no resultar cert.
Quarta.- Consignació pressupostària i quantia màxima total
Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió d'aquest ajuts d'aquesta convocatòria existeix crèdit adequat i suficient a la partida 326.480.00 de l'any 2023: a càrrec de l'aplicació pressupostària, i la quantia màxima de l'ajut convocat és de 3.025,00 € euros, atorgant una única línia de subvenció:
No obstant i sempre en funció de les peticions, els crèdits assignats podran ser modificats d'acord amb el nombre de peticions i les necessitats que puguin sorgir de les mateixes, sense excedir la quantia màxima total de 3.025,00€.
Cinquena.- Compatibilitats
Aquests ajuts són compatibles amb qualsevol altre ajut d'una altra administració o organisme públic o privat rebut pel mateix concepte.
Sisena.- Tramitació
Les sol·licituds individuals, segons el model de l'annex I es presentaran degudament complimentades i signades pel pare/mare, tutor/a o representant legal del menor o el propi estudiant si és major d'edat, al Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre, que s'haurà de presentar acompanyat necessàriament de la següent documentació:
Els models 1 a 3 es troben a disposició de tots els interessats en el Registre General de l'Ajuntament i a la seu electrònica de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre.
El lloc de presentació de sol·licituds serà el Registre General de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre. No obstant, les sol·licituds també es podran presentar a qualsevol dels llocs previstos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Setena.- Termini de presentació de les sol·licituds.
El termini de presentació de les sol·licituds és d'un mes des de la seva publicació definitiva i íntegra en el BOIB. No s'acceptarà cap sol·licitud presentada fora de termini.
Vuitena.- Procediment de concessió de les subvencions
En el cas de que, conclòs el termini de presentació de sol·licituds, aquesta no reuneixi els requisits necessaris per a la seva tramitació, es requerirà al sol·licitant perquè esmeni les deficiències advertides en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, quedant advertit que de no fer-ho així, se'l tindrà per desistit a la seva sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El procediment de concessió de la subvenció s'ajustarà al que preceptua al procediment de tramitació de subvencions de la Llei General de Subvencions 38/2003, i al procediment administratiu comú previst a la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per a la valoració de les sol·licituds es constituirà una comissió de valoració que estarà composta per:
President: El Batle o regidor o persona en qui delegui.
Vocals:
Secretari: La secretaria interventora o persona en qui delegui
Correspon a la comissió de valoració formular la proposta de resolució. La proposta, que no tindrà caràcter vinculant, haurà d'expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als que es proposa la concessió de la subvenció, i la seva quantia, expressant els criteris de valoració seguits para efectuar-la.
Una vegada es realitzi la proposta per part de la comissió de valoració, es traslladarà a l'òrgan condecent perquè dictamini l'acord de concessió de subvenció.
L'Acord de concessió de subvenció implicarà la disposició, reconeixement i pagament de la despesa corresponent a una bestreta del 100 per cent de l'import subvencionable sense perjudici de la justificació de la subvenció que haurà de realitzar-se abans del 31 de juliol de 2024.
Novena.- Òrgan competent per a la instrucció i resolució del procediment i termini de resolució i notificació
L'òrgan competent per iniciar el procediment és el Batle de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre.
L'òrgan competent per instruir el procediment és la Regidoria d'educació.
L'òrgan competent per resoldre el procediment és la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre, que haurà de dictar i notificar als interessats la resolució del procediment en el termini màxim de tres mesos, comptadors des de la publicació de la present convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Els actes de tràmit del present procediment, així com la resolució d'aquest, es publicaran a la pàgina web de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre.
Desena.- Facultats de la intervenció municipal per a garantir l'adequada justificació de la subvenció
Per a exercir el control, la Intervenció municipal tindrà les següents facultats:
A) El lliure accés a la documentació objecte de comprovació.
B) L'obtenció de còpia o la retenció de qualssevol altre document relatiu a les operacions a les que es dedueixin indicis de la incorrecta obtenció, gaudi o destí de la subvenció.
La negativa al compliment d'aquesta obligació es considerarà resistència, excusa, obstrucció o negativa als efectes previstos a l'article 37 de la Llei general de subvencions, sense perjudici de les sancions que poguessin correspondre.
Onzena.- Termini i forma de justificació del compliment de la finalitat per la que se concedí la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts
1) Fins el 31 de juliol de 2024
2) L'acreditació de la realització de l‘objecte de la subvenció es realitzarà amb la presentació d'un certificat del centre educatiu en el que consti que l'alumne/a ha cursat el curs 2023/2024 en la seva total integritat o la part corresponent a la matricula presentada en la sol·licitud.
Dotzena.- Protecció de dades de caràcter personal
D'acord amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, es posa de manifest que la informació facilitada pels peticionaris d'aquests ajuts quedarà protegida. Els interessats podran sol·licitar a l'administració municipal l'exercici dels seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició.
Amb la presentació de la sol·licitud i la resta de la documentació requerida per participar en aquest ajut, l'interessat autoritza a l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre a facilitar les dades aportades a qualsevol altra administració o organisme sempre que així ho requereixi expressament per al compliment de les seves obligacions específiques i garanteixi, igualment, la confidencialitat de la informació.
Tretzena.- Entrada en vigor
Les presents bases entraran en vigor l'endemà de la seva publicació íntegra al BOIB, i seran d'aplicació per al curs escolar 2023-2024».
Lloret de Vistalegre, (signat electrònicament: 19 d'octubre de 2023)
El batle Sebastià Amengual Figueras
ANNEX I SOL·LICITUD AJUTS INDIVIDUALS PER ALS ESTUDIANTS DEL MUNICIPI DE LLORET DE VISTALEGRE.
En/Na __________________________,veí de Lloret de Vistalegre, amb domicili a efectes de notificacions al C/
_____________________________, núm._____pis____porta____, amb DNI núm.___________, i telèfon______________, acudeix i
atentament.
EXPÒS:
Que en qualitat d'interessat/da major d'edat o en qualitat de pare/mare-tutor/a o representant legal del/de la menor
_______________________________________________ està cursant estudis de _____________________________ al centre
__________________________________ i atenent la convocatòria de concessions d'ajuts individuals per als estudiants del municipi de
Lloret de Vistalegre per el curs 2023/2024, sol·licit l'atorgament d'ajuts per a matriculació al curs _______________________.
Que de conformitat a l'establert a les bases acompany a la present sol·licitud la documentació justificativa següent:
Així mateix declar:
* Que en el supòsit de no quedar acreditada l'assistència al curs per al qual s'ha obtingut el corresponent ajut, al qual efecte l'Ajuntament podrà requerir els corresponents justificants d'ofici al Centre o directament a l'interessat, una vegada finalitzat el curs escolar/acadèmic, es desestimarà la sol·licitud amb l'obligació de reintegrar l'ajut al primer requeriment de l'Administració, en cas que aquest ja s'hagués satisfet.
* Que accepto i compleixo íntegrament el contingut de les bases.
Per tot això,
DEMAN:
Que previs els tràmits pertinents em sigui atorgat l'ajut sol·licitat mitjançant transferència bancària al meu compte especificat en la documentació adjunta.
Atentament,
Lloret de Vistalegre,___de_______________de 2023
ANNEX 2 DECLARACIÓ RESPONSABLE
El Sr./a. ___________________________________________________, amb DNI ______________ i domicili al carrer
___________________, núm._______, cp ______
de ___________,
Telèfon ----------------------------------------------Adreça electrònica-------------------------------
REPRESENTAT ( per a estudiants menors d'edat)
NOM I LLINATGES.........................................................................................................
DNI......................................................................
DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:
A Lloret de Vistalegre , ....….. de …....………………de 2023.
Firma ( En cas de menor d'edat la declaració haurà de ser signada per pare, mare o tutor legal)
ANNEX 3 COMUNICACIÓ DE COMPTE BANCARI A EFECTES DE PAGAMENTS DE L'AJUNTAMENT DE LLORET DE VISTALEGRE
SOL·LICITANT (Estudiant) |
Núm. DNI/NIE |
|
Domicili social (carrer, número, pis porta) |
Municipi |
|
Codi Postal |
Població |
Telèfon |
Telèfon mòbil |
|
Adreça electrònica |
REPRESENTAT/ADA PER (pare, mare o tutor/a) |
||
Llinatges i nom |
Núm. DNI/NIE/Passaport |
|
Adreça (carrer, número, pis porta) |
Municipi |
|
Codi Postal |
Població |
Telèfon |
|
|
|
Telèfon mòbil |
|
Adreça electrònica |
Comunica a l'Ajuntament, a l'efecte dels pagaments que hagi de rebre les següents
Entitat |
|
|
|
IBAN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IBAN
Entitat |
Oficina |
DC |
Número de compt |
A Lloret, de/d' de 2023
(signatura)
Diligència de conformitat de l'Entitat Bancària:
Les dades antecedents coincideixen
amb les que consten a aquesta oficina
El director
Signat:
(Datat, Signat i Segellat)»