Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 659858
Aprovació de la convocatòria de subvencions por concurrència competitiva per la millora del medi ambiente urbà en el terme municipal d’Andratx 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord de la Junta de Govern Local de data 13 d'octubre de 2023, es va aprovar la convocatòria de subvencions por concurrència competitiva per la millora del medi ambiente urbà en el terme municipal d'Andratx 2023, i que diu així:

«BASES REGULADORES DE LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER CONCURRÈNCIA COMPETITIVA PER A LA MILLORA DEL MEDI AMBIENT URBÀ EN EL TERME MUNICIPAL D'ANDRATX 2023.

1. Bases Reguladores

Aquestes subvencions es regiran pel que s'estableix en la present convocatòria, en aquestes bases reguladores i en les bases d'execució del pressupost general de l'Ajuntament per a l'exercici 2023 aprovat definitivament i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 171, en data 31 de desembre de 2022.

El procediment per a la concessió d'aquestes subvencions serà en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparativa de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre les mateixes d'acord amb els criteris de valoració establerts en aquesta convocatòria, adjudicant, amb el límit fixat en la base quarta, aquelles que hagin obtingut major valoració en aplicació dels citats criteris.

2. Objecte i finalitats de la convocatòria

L'objecte d'aquestes bases i convocatòria és regular les condicions i el procediment per a la concessió per part de l'Ajuntament d'Andratx de subvencions per a la millora del medi ambient urbà del municipi d'Andratx i la seva projecció exterior.

Les presents subvencions s'ajusten a la línia de subvencions del Pla Estratègic de Subvencions per als exercicis 2023-2025 en els seus compromisos 1, 3, 4 i 9 de projectar el patrimoni natural i cultural, sensibilitzar i visibilitzar la política de reciclatge, millorar el nivell de qualitat, sostenibilitat, manteniment i neteja de l'espai públic, preservar l'entorn natural, la seva connexió amb espais verds urbans i amb les platges així com promoure un ús més cívic d'aquests, reduir l'impacte mediambiental de les activitats del municipi, augmentar l'eficiència en el consum energètic, millorar la qualitat democràtica fomentant una ciutadania lliure i responsable i un govern en xarxa, incrementant el nombre de xarxes ciutadanes i aconseguir un associacionisme de major solidesa, viabilitat i coresponsabilitat. Reforçar les polítiques de participació ciutadana, per a fer-la més coresponsable, continuada i transformadora.

La concessió de les subvencions contemplades en la present convocatòria se subjectarà als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, així com l'eficàcia en el compliment d'objectius i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.

No són subvencionables les següents despeses:

- Les atribuïbles al funcionament ordinari de l'entitat (llum, telèfon, internet, etc.)

- Quant al cost de personal, només és cost subvencionable en la proporció atribuïble a la tasca desenvolupada per a l'activitat objecte de subvenció.

Excepcionalment els costos relatius a menjars, refrigeris, serveis de menjars o altres semblants, que estiguin directament relacionats amb l'activitat subvencionable, es podran considerar despesa subvencionable; sempre que no superi un 10% del cost total de l'activitat subvencionable.

3. Règim jurídic

Per a tot el no previst en aquesta convocatòria serà aplicable:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament que desenvolupa la Llei General de Subvencions.

- Llei 39/2015, de dia 1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

- Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques

- Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

- Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears

- Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament d'Andratx (BOIB núm. 47 de 20 d'abril de 2017).

- Bases d'execució del Pressupost Municipal per a l'exercici 2023.

4. Dotació econòmica

Per a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat de 40.000,- €, amb càrrec a la partida 170. .48000 de l'exercici pressupostari de l'any 2023.

5. Beneficiaris

Es poden acollir a aquesta convocatòria les persones que compleixin els requisits següents:

5.1.a) Ser persona física o jurídica que executin projectes o accions relacionats amb l'objecte i finalitats d'aquestes bases.

5.1.b) Tenir domicili social, representació o delegació a l'illa de Mallorca

5.1.c) Els projectes o accions hauran d'haver-se executat durant l'any 2023 en el terme municipal d'Andratx.

5.1.d) No trobar-se incurs/a en cap dels supòsits de prohibició per a ser beneficiari/a de subvencions establerts en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 26 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'acreditarà no estar incurs en cap de les prohibicions previstes en l'article 13 de la LGS, mitjançant la presentació de declaració responsable davant l'òrgan que concedeix la subvenció, segons el model de declaració responsable de l'Annex II, aprovat per a aquesta convocatòria.

5.1.e) No tenir deutes amb l'Ajuntament d'Andratx a data de publicació de la resolució provisional de la subvenció. No obstant això, aquest requisit es podrà esmenar durant el període d'al·legacions a la Resolució Provisional de la subvenció, mitjançant el pagament del deute.

5.2. Incompatibilitats: Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, efectuats per qualsevol altra administració pública, ens públic, institucions privades o altres recursos. L'import de subvenció en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que preveu l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5.3. S'ha d'acreditar el compliment d'obligacions tributàries amb l'Agència Tributària, amb la ATIB i amb la Seguretat Social, d'acord amb el que s'estableix en l'article 22 del reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

6. Obligacions dels beneficiaris

Els beneficiaris han de complir les obligacions que s'especifiquen en l'Ordenança de subvencions, i, en particular, amb les següents:

a) Dur a terme l'activitat subvencionada que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Sotmetre's en qualsevol moment del desenvolupament de l'activitat a les actuacions de seguiment i avaluació tècnica que efectuï el personal de l'Ajuntament d'Andratx i aportar tota la informació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

c) Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, ha d'incloure el suport de l'Ajuntament d'Andratx en tots els elements publicitaris de l'activitat subvencionada.

d) Contractar una pòlissa de responsabilitat civil que cobreixi l'execució del projecte o activitat subvencionat, si existís risc per a tercers en la seva execució.

7. Difusió de la subvenció concedida.

L'entitat beneficiària es compromet a donar publicitat adequada al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de subvenció. Les mesures de difusió consistiran en la inclusió de la imatge institucional de l'Ajuntament d'Andratx, així com a llegendes relatives al finançament públic en cartells, plaques, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals, xarxes socials, o bé en esments fets en mitjans de comunicació o altres que resultin adequades a l'objecte subvencionat i d'eficàcia equivalent a les esmentades. En relació a les activitats desenvolupades amb anterioritat a la concessió de la subvenció, es deixarà constància de la subvenció de l'Ajuntament d'Andratx per qualsevol mitjà del qual disposi el beneficiari (web, xarxes socials...). La difusió de la subvenció concedida s'ha de realitzar, com a mínim, en llengua catalana i castellana. Si s'incompleix l'obligació de difusió, i sense perjudici de les responsabilitats que puguin correspondre, s'apliquen les regles següents:

a) Si encara és possible el compliment en els termes establerts, l'òrgan instructor de la subvenció requerirà a la persona beneficiària perquè, en un termini no superior a quinze dies, adopti les mesures de difusió establertes, amb advertiment exprés de les conseqüències que poden derivar de l'incompliment per aplicació de les causes de reintegrament de la subvenció.

b) Si no és possible el compliment en els termes establerts, pel fet d'haver-se dut a terme les activitats afectades per aquestes mesures, l'òrgan instructor de la subvenció pot establir mesures alternatives, sempre que aquestes permetin donar la difusió del finançament públic rebut amb el mateix abast que les inicialment acordades. En el requeriment que l'òrgan que concedeix la subvenció fa a la persona beneficiària, es fixarà un termini no superior a quinze dies perquè adopti aquestes mesures alternatives, amb l'advertiment exprés de les conseqüències que puguin derivar de l'incompliment esmentat per aplicació de les causes de reintegrament de la subvenció.

8. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

8.1. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies hàbils a partir del següent de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria.

8.2. Les sol·licituds es presentaran d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

A les sol·licituds dels interessats s'acompanyaran els documents i informacions determinats en la norma o convocatòria, tret que els documents exigits ja estiguessin en poder de qualsevol òrgan de l'Administració actuant, i es faci constar en la sol·licitud.

Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la norma de convocatòria, l'òrgan competent requerirà a l'interessat perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, indicant-li que si no ho fes se li tindrà per desistit de la seva sol·licitud.

9. Sol·licitud i documentació necessària.

Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d'instància degudament emplenat que serà facilitat per l'Ajuntament (Model Annex I) i hauran de presentar la següent documentació al costat de la sol·licitud, segons la situació del sol·licitant:

9.1 Fotocòpia del DNI/NIE/CIF del sol·licitant o sol·licitants.

9.2 Certificats d'estar al corrent en els pagaments a l'Agència Tributària i a la ATIB.

9.3 Certificat d'estar al corrent en els pagaments a la Seguretat Social.

9.4 Certificat de l'entitat financera on el/la sol·licitant tingui el seu compte, indicant el codi IBAN de la mateixa (Model certificat SEPE facilitat per l'Ajuntament)

9.5 Declaració responsable de no haver demanat una altra subvenció per a dur a terme l'acció subvencionable de la sol·licitud o, si és el cas, la relació dels suports econòmics, de les subvencions i de les ajudes sol·licitades i/o concedides, i de complir amb els requisits  previstos, i no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 de la LGS.

9.6 Annex II. Model declaració responsable.

9.7 Descripció del projecte per al qual se sol·licita la subvenció i el seu pressupost. Si amb la sol·licitud no s'aporta la descripció detallada de l'activitat serà motiu suficient d'exclusió. La manca d'aquest requisit no és objecte de requeriment i esmena. Aquest apartat hi haurà tenir una extensió màxima de 40 fulles i haurà de recollir els següents continguts mínims:

1. Denominació (nom amb el qual s'identifica el projecte).

2. Introducció (breu exposició general que descrigui el projecte i les accions que aquest inclou).

3. Justificació (raons per les quals es fa aquest projecte).

4. Objectius (el que es pretén aconseguir amb l'execució del projecte)

5. Pressupost (quant costa el projecte desglossat).

L'Ajuntament d'Andratx podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris a fi de garantir la correcta adjudicació de la subvenció segons els criteris d'avaluació establerts.

10. La Comissió de valoració

La valoració de les sol·licituds correspon a un òrgan col·legiat en la composició del qual s'haurà de promoure la presència equilibrada d'homes i dones d'acord amb l'article 51 de la Llei orgànica 3/207, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

La comissió de Valoració estarà composta per:

• President: Regidor de l'àrea de Medi Ambient. Substitut: Regidor de l'àrea de Serveis Urbans

• Secretari: Tècnic de Medi Ambient. Substitut: TAG del Departament de Contractació

• 3 vocals: 2 Tècnics d'Urbanisme i 1 Tècnic de Patrimoni. Substitut: 1 Tècnic d'una altra àrea municipal.

L'òrgan col·legiat, després de la valoració de les sol·licituds que es presentin, d'acord amb els criteris fixats en la convocatòria, emetrà un informe motivat en el qual es concretarà el resultat d'aquesta, i si és el cas, una prelació de les sol·licituds. L'informe servirà de base perquè s'elabori la proposta de resolució per l'òrgan instructor.

La comissió estarà autoritzada per a resoldre els dubtes que es presentin i per a adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.

11. Criteris per a la concessió de les subvencions

11.1.- Els projectes seran valorats comparativament entre els presentats, per a establir l'ordre de prelació per a la concessió de les subvencions, d'acord amb els criteris següents, a qualificar per la comissió avaluadora:

11.1.1. Es valorarà amb fins a 10 punts el nivell d'innovació del projecte.

11.1.2. Es valorarà amb fins a 10 punts l'impacte positiu que l'execució del projecte genera en el medi ambient urbà.

11.1.3. Es valorarà amb fins a 10 punts la viabilitat i idoneïtat dels mitjans amb els quals compta el projecte i el grau de coneixement que aquest mostra del mitjà on es realitzarà.

11.1.4. Es valorarà amb fins a 10 punts el nombre estimat de potencials receptors de la difusió del projecte.

11.1.5. Es valorarà fins a 10 punts la idoneïtat del projecte en relació als objectius de la convocatòria

La puntuació màxima possible serà de 50 punts per projecte.

11.2.- La comissió estudiarà totes les sol·licituds presentades, completes i que compleixin amb els requisits per a ser beneficiari de les subvencions, establint una puntuació per a cada sol·licitud. La puntuació obtinguda determinarà l'ordre de prelació en la concessió de les subvencions, fins a esgotar el pressupost.

11.3.- En cas d'empat en la puntuació entre diversos sol·licitants, es desempatarà segons l'ordre de registre d'entrada de la sol·licitud.

11.4.- En cas de romanent, és a dir, si hi ha crèdit sobrant que no sigui suficient per a subvencionar una sol·licitud íntegrament, s'assignarà igualment.

12. Òrgan per a la instrucció i resolució.

L'àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament d'Andratx és la designada per a la instrucció del procediment de concessió de la subvenció. Una vegada comprovada la documentació presentada obrant en l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat (Comissió avaluadora), l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada.

L'òrgan concebent serà la Junta de Govern Local.

13. Proposta de resolució provisional, resolució definitiva, terminis i notificació.

S'estableix com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment d'atorgament de les subvencions, el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, així com la pàgina web. (www.ajuntamentandratx.cat)

Una vegada avaluades les sol·licituds, i l'informe de la Comissió avaluadora per l'òrgan instructor, aquest formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que serà notificada als interessats mitjançant publicació en el tauler d'anuncis i en la pàgina web, concedint un termini de 10 dies per a presentar al·legacions.

Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva.

Després d'examinar les al·legacions si n'hi hagués, i en el termini màxim de 6 mesos des de la publicació de la convocatòria, es formularà la proposta de resolució definitiva, que haurà d'expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció, i la seva quantia, especificant la seva avaluació i els criteris de valoració seguits per a efectuar-la perquè se sotmeti la seva aprovació a la Junta de Govern Local.

La resolució, a més de contenir el sol·licitant o relació de sol·licitants als quals es concedeix la subvenció, farà constar, si és el cas, de manera expressa, la desestimació de la resta de les sol·licituds.

La llista definitiva serà publicada en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB), de conformitat amb l'article 34 de l'Ordenança Municipal.

14. Fi de la Via Administrativa

L'acte de resolució de la subvenció esgota la via administrativa.

D'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, contra aquesta resolució podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició en el terme d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació, o bé directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció contenciosa administrativa.

15. Mètode de pagament

La liquidació i pagament de les subvencions es realitzarà una vegada comprovada la documentació aportada per a la seva justificació. El pagament s'efectuarà mitjançant transferència al compte bancari designat pel beneficiari.

16. Justificació

Per a poder abonar les subvencions, els beneficiaris han de justificar la realització de l'activitat subvencionada, aportant documentalment totes les despeses ocasionades per a la realització de la totalitat de l'activitat, i els seus possibles ingressos, no sols per la quantia subvencionada. El termini per a presentar la justificació de les activitats serà d'un mes des de l'endemà de la data de publicació de la resolució de concessió al BOIB.

Transcorregut el termini establert de justificació sense que aquesta s'hagi presentat davant de l'òrgan administratiu competent es tindrà per desistit de la seva sol·licitud i podrà comportar altres responsabilitats establertes en la Llei general de subvencions

Quan la persona beneficiària de la subvenció posi de manifest en la justificació que s'han produït alteracions de les condicions tingudes en compte per a concedir la subvenció que han pogut modificar la resolució conforme al que s'havia indicat i s'ha omès el tràmit d'autorització administrativa prèvia per a l'aprovació, l'òrgan que concedeix la subvenció pot acceptar la justificació presentada, sempre que l'acceptació no suposi danyar els drets de tercers i sense que eximeixi a la persona beneficiària de les sancions que puguin correspondre d'acord amb la legislació vigent.

La documentació justificativa que s'ha d'aportar és la següent:

- Una memòria de l'activitat degudament emplenada de la realització de l'activitat o projecte que va motivar la concessió de la subvenció, en què es justifiquin les accions realitzades, els resultats obtinguts i el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, inclosa la de la publicitat de la subvenció, activitats efectivament realitzades i participants en aquestes, avaluació, balanç econòmic del programa amb indicació d'ingressos i despeses totals, material publicitari, etc. signada pel beneficiari.

- Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats fetes, que ha de contenir:

a) Declaració responsable de la persona beneficiària de la subvenció mitjançant la qual acredita que les despeses relacionades en la memòria econòmica corresponen, sens dubte, a l'activitat subvencionada

b) Que l'import total de les despeses relacionades correspon sense cap dubte al pressupost de l'activitat subvencionada i que no té un valor superior al de mercat.

c) Que la subvenció atorgada per l'Ajuntament d'Andratx s'ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera —amb les subvencions i altres ingressos concurrents— el pressupost d'execució del projecte subvencionat.

d) L'import total de despeses i relació d'ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat. Compte justificatiu de la despesa feta amb aportació de justificants.

e) La relació detallada i equilibrada de les despeses de l'activitat total objecte de subvenció, amb identificació del creditor, núm. de factura o document justificatiu, l'import, la data d'emissió i la de pagament. Aquesta relació s'ha de presentar en format de full de càlcul (excel; lliure office...).

f) Les factures originals o els documents justificatius de les despeses de l'activitat objecte de subvenció, que han d'estar expedites a nom de la persona beneficiària. Han de constar obligatòriament, com a mínim:

- Dades fiscals identificatives del proveïdor i del destinatari

- Data i número de la factura. Només s'acceptaran factures emeses en 2023.

- Concepte de la despesa- IRPF i/o IVA (si correspon) Sempre que sigui possible, les factures i els justificants de pagament de les mateixes s'ha de presentar en un sol PDF (un PDF amb les factures i un altre amb els justificants de pagament).

g) Qualsevol altra documentació que es derivi d'aquesta convocatòria o li sigui requerida a l'efecte de comprovar la justificació econòmica de l'activitat.

La no presentació d'aquesta documentació, en el termini requerit, serà causa de reintegrament de la subvenció.

-L'Annex III emplenat.

17. Incompliment de les condicions de concessió.

17.1 Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a concedir la subvenció podran donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió, a proposta de la Comissió avaluadora, que haurà d'atendre el principi de proporcionalitat.

17.2 En cas de falsedat en les dades o en la documentació aportada o d'ocultació d'informació, dels quals es pugui deduir intenció d'engany en benefici propi o aliè, se'ls podrà excloure d'aquest procediment i podran ser objecte de sanció; i, si és el cas, els fets es posaran en coneixement del ministeri fiscal per si poguessin ser constitutius d'il·lícit penal.

17.3 S'aplicarà l'Ordenança municipal respecte al reintegrament de la subvenció i al règim d'infraccions i sancions.

18. - Publicació

La present convocatòria es publicarà en la web de la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i el seu extracte es publicarà, per conducte de la BDNS, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.»

La qual cosa es fa pública pel seu general coneixement.

 

(Signat electrònicament: 19 d´octubre de 2023

La batlessa presidenta Estefanía Gonzalvo Guirado)

Documents adjunts