Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 656092
Modificació règim de dedicació i de retribucions dels membres de la corporació
El Ple de l'Ajuntament en sessió de data 9 d'octubre de 2023, prèviament dictaminada per la Comissió Informativa General i Especial de Comptes de 2 d'octubre de 2023 i a reserva dels termes definitius que resultin de l'aprovació de l'acta corresponent, acordà per desset vots a favor (MÉS-Esquerra, AIPC/SYS, Partit Popular i VOX) i quatre vots en contra (Grup Municipal Socialista) aprovar la proposta que seguidament es transcriu:
«Règim de dedicació i de retribucions dels membres de la corporació
Vista la necessitat de modificar el règim de les dedicacions i retribucions del regidor/es de l'Ajuntament de Manacor a fi de garantir un millor funcionament de les diferents àrees que componen la Corporació i per facilitar la tasca dels diferents grups de l'oposició i resultant els següents,
Antecedents:
A) Constituïda la Corporació Municipal pel període 2023-2027 en el Ple de l'Ajuntament de data 17 de juny de 2023 desprès del procés electoral d'eleccions municipals de dia 28 de maig de 2023, i elegit batle de Manacor, Miquel Oliver Gomila en sessió extraordinària constitutiva de dia 17 de juny de 2023.
B) Acordat pel Ple de l'Ajuntament de Manacor en sessió extraordinària de data 28 de juny de 2023 el règim de dedicacions i de retribucions i assistències dels membres de la corporació (BOIB núm. 95 de 11/07/2023)
Fonaments de dret
A) De conformitat amb el que disposen els articles 75 i següents de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local -LRBRL en el successiu- , en concordança amb l'article 74.2 i 3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i amb els articles 10 i 11 del ROM, dins dels límits màxims establerts per la vigent Llei de Pressupostos Generals de l'Estat, els membres de les corporacions locals tenen el dret de percebre retribucions per l'exercici dels seus càrrecs quan els ocupin en règim de dedicació exclusiva o parcial, així com a percebre indemnitzacions, en la quantia i condicions que estableixi el ple de la corporació, en concepte d'assistències per la concurrència efectiva a les sessions dels òrgans col·legiats dels quals formin part, així com, també, a ser indemnitzats per les despeses efectives realitzades en l'exercici del càrrec.
B) Tenint en compte que de conformitat amb el que disposa l'apartat 1.i) de l'article 75 ter de la LRBRL, el nombre màxim de membres que poden desenvolupar les seves funcions en règim de dedicació exclusiva en aquest Ajuntament no pot excedir de 11.
C) Tenint en compte que el RDL 24/2018 pel qual s'aproven mesures urgents en matèria de retribucions en l'àmbit del sector públic que a l'article 18 de conformitat amb allò previst a l'article 75 bis de la Llei 7/85, estableix els límits màxims que poden percebre els membres de les corporacions locals per tots els conceptes retributius i assistències per l'exercici dels seus càrrecs quan els ocupin en règim de dedicació exclusiva o parcial, atenent a la població del municipi (exclosos els triennis que poden percebre aquests per la seva condició d'empleats públics): Municipi de 20.001 a 50.000 habitants: 58.372,36 €
Per tot això, aquesta batlia, en ús de les atribucions que legalment té conferides, proposa al Ple de l'Ajuntament, previ dictamen de la comissió Informativa corresponent, l'adopció dels següents
ACORDS
1r.- Acordar en substitució de la dedicació acordada pel Ple de 28 de juny de 2023, el següent règim de dedicació del Sr. Ferran Montero Sitges:
Retribucions brutes del càrrec: 41.302,06€ /any
Dedicació exclusiva amb una dedicació mínima necessària de 35 hores setmanals.
Les retribucions esmentades, es percebran en catorze pagues, dotze corresponents a les mensualitats de l'any i les dues restants corresponents a les pagues extraordinàries de juny i desembre.
2on.- Acordar les següents dedicacions parcials:
- 1 Pel grup municipal Partit Popular.
- 1 Pel grup municipal socialista.
- 1 Pel grup municipal de Vox.
El règim de dedicació serà al 50% amb una retribució bruta de 20.651,01 €/any. La dedicació mínima necessària serà de 20 hores setmanals.
Les retribucions esmentades, es percebran en catorze pagues, dotze corresponents a les mensualitats de l'any i les dues restants corresponents a les pagues extraordinàries de juny i desembre.
Les retribucions abans ressenyades tenen efectivitat a partir de la data de la presa del present acord pel cas del sr. Montero Sitges i des de l'efectiva comunicació del regidors/a que efectivament gaudirà de la dedicació parcial en el cas del grups municipals.
Els grups municipals, en conformitat amb la proposta hauran de comunicar el regidor/a que gaudirà de la dedicació als efectes oportuns, designació de la qual es donarà compte a la següent sessió plenària que es dugui a terme.
Aquestes quanties s'hauran d'actualitzar segons allò que per el personal funcionari disposa la Llei de pressupost de l'estat de cada any o altre normativa que així ho acordi.
Establir que els membres de la corporació municipal que hagin de desenvolupar els seus càrrecs amb règim de dedicació exclusiva o parcial seran donats d'alta en el règim general de la seguretat social, assumint la corporació el pagament de la quota empresarial que correspongui.
La percepció d'aquestes retribucions, quan es tracti de regidors o regidores en règim de dedicació exclusiva, serà incompatible amb la de qualsevol altra retribució amb càrrec als pressupostos de les administracions públiques i dels ens, organismes i empreses que en depenen i, també, amb les indemnitzacions per assistències que s'estableixen en l'apartat següent i amb el desenvolupament d'altres activitats, en els termes previstos per la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
Per contra, en els supòsits de dedicació parcial, la percepció d'aquestes retribucions estarà sotmesa al règim que estableix l'article 75 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
Aquells regidors i regidores que tinguin reconeguts triennis en la seva administració d'origen hauran d'acreditar la seva percepció davant l'Ajuntament, de conformitat amb l'article 8.1 del RD 365/95, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament de situacions administratives dels funcionaris civils de l'administració general de l'estat i l'article 87 del RDL 5/15, de 30 d'octubre per el qual s'aprova el text refús de l'estatut bàsic de l'empleat públic.
3è.- Establir que tots els membres de la corporació, inclosos els que exerceixin càrrecs en règim de dedicació exclusiva o parcial, percebran indemnitzacions per les despeses efectives, documentalment justificades, que s'ocasionin en l'exercici del seus càrrecs, segons les normes d'aplicació general de les Administracions Públiques i les que en desenvolupament d'aquestes acordi el Ple de la corporació.
4t.- Donar compte a la comissió informativa que correspongui en la primera sessió ordinària que dugui a terme, de conformitat amb l'article 126.2 del ROF.
5t.-
a) Publicar aquest acord en el tauler d'edictes de la corporació i en el BOIB, en compliment del que disposa l'article 75.5 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de bases de règim local.
b) Difondre, aquest acord de conformitat amb el principi de transparència, mitjançant la seva publicació actualitzada i permanent a la seu electrònica municipal, en compliment del que disposen els articles 5 i següents de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació i Bon Govern»-
Manacor, a la data de la signatura electrònica (17 d´octubre de 2023)
El batle Miquel Oliver Gomila