Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 655732
Convocatòria d'ajudes per a centres educatius i associacions de pares i mares que apliquin programes de reutilització de llibres de text per al curs 2023-2024 (BDNS: 721935)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per resolució de la batlia de l'Ajuntament de Santanyí de data 16 d'octubre de 2023, s'ha aprovat la convocatòria que ha de regir les ajudes per a centres educatius i associacions de pares i mares que apliquin programes de reutilització de llibres de text per al curs 2023-2024:

CONVOCATÒRIA D'AJUTS ECONÒMICS PER A CENTRES QUE APLIQUIN PROGRAMES DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT PER AL CURS 2023-2024

L'Ajuntament de Santanyí convoca la concessió d'ajuts als centres educatius d'ensenyament obligatori i postobligatori, tant públics com concertats, del terme municipal i a les associacions de pares i mares d'aquests centres, o bé adherits al Programa per al finançament de llibres de text i material didàctic per al curs 2023-2024 de la Conselleria d'Educació i Formació Professional (línia reutilització de llibres) o bé que comptin amb programes propis de reutilització de llibres de text, durant el curs escolar 2023-2024.

L'atorgament de les subvencions es regula per les següents condicions:

1.- OBJECTE I FINALITAT

1. L'objecte d'aquesta convocatòria és regular les ajudes econòmiques que l'Ajuntament de Santanyí concedirà als centres educatius del municipi d'ensenyaments obligatoris i postobligatoris, tant públics com concertats, i a les associacions de pares i mares d'alumnes d'aquests centres educatius, que estiguin adherits al programa de finançament de llibres de text i material didàctic per al curs 2023-2024 de la Conselleria d'Educació i Formació Professional (línia reutilització de llibres) o bé gestionin programes propis de reutilització de llibres de text, durant el curs escolar 2023-2024.

2. La finalitat d'aquestes ajudes és promoure i fomentar de l'ús solidari i cooperatiu dels llibres de text reutilitzables, al temps que també servirà com a mesura d'impuls a la protecció del medi ambient i d'estalvi econòmic per a les famílies. Per tant, contribueix a l'educació en valors de caràcter social, solidari i ecoambiental.

2.- DOTACIÓ ECONÒMICA I CRÈDIT PRESSUPOSTARI

Durant l'exercici pressupostari 2023, es destina la quantitat de 7.700,00 € a les ajudes objecte de la present convocatòria, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 16-32603-48701.

3.- BENEFICIARIS

1. Poden ser beneficiaris de les subvencions objecte de la present convocatòria:

1. Centres educatius del municipi d'ensenyament obligatori i postobligatori, tant públics com concertats.

2. Associacions de pares i mares d'alumnes dels centres d'educatius abans esmentats, legalment constituïdes.

Tant uns com altres han d'estar adherits al programa de finançament de llibres de text per al curs 2023-2024 de la Conselleria d'Educació o bé han de gestionar programes propis per a la reutilització de llibres, durant el curs escolar 2023-2024.

2. No podran obtenir la condició de beneficiari de les subvencions les entitats en qui concorri alguna de les circumstàncies que s'indiquen en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en l'article 6 de les Bases Generals Reguladores de Subvencions de l'Ajuntament de Santanyí.

4.- QUANTIA DE L'AJUDA

L'ajuda consistirà en 10 euros per alumne inscrit al programa de finançament de llibres de text per al curs 2023-2024 de la Conselleria d'Educació i Formació Professional o bé a programes propis que gestionin els centres educatius o les associacions de pares i mares d'alumnes de reutilització de llibres de text, durant el curs escolar 2023-2024, sempre que el crèdit assignat sigui suficient per atendre totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits.

5.- RÈGIM DE CONCESSIÓ I COMPATIBILITAT O INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS

1. Les ajudes objecte de la present convocatòria s'atorgaran en règim de concurrència de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquestes bases; tenen caràcter voluntari, no poden ser invocades com a precedent, i es regeixen pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

2. En el supòsit que l'import de les sol·licituds d'ajudes sigui superior a la quantitat màxima fixada per a aquesta convocatòria, el crèdit es dividirà proporcionalment entre totes les sol·licituds.

3. Els ajuts econòmics objecte de la present convocatòria son compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altre administració pública o entitat privada, sempre que l'import dels ajuts concedits sigui de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres, no superi el cost de l'activitat subvencionada.

6.- DOCUMENTACIÓ

Per sol·licitar aquest ajut s'haurà de presentar la següent documentació:

- Instància en model normalitzat correctament emplenada (Annex I).

- Certificat emès per la secretaria del centre educatiu on s'hi faci constar que el centre està inscrit al programa de finançament de llibres de text per al curs 2023-2024 de la Conselleria d'Educació i Formació Professional o que gestiona per sí o a través d'una associació de pares i mares un programa per a la reutilització de llibres de text.

- Informe emès per la secretaria del centre on hi consti el nom i llinatges dels alumnes inscrits al programa de reutilització així com el curs al qual estan matriculats el curs 2023/2024.

- Document de transferència bancària (Annex II o equivalent).

- Declaració responsable que totes les ajudes sol·licitades/obtingudes per a aquesta finalitat no superaren individual o conjuntament el cost ocasionat al centre per la reutilització de llibres (Annex III).

També s'haurà de presentar:

a.-Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/Passaport de la persona que signa la sol·licitud, si ja no consta a l'Ajuntament.

b.-Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S'ha d'acreditar el nomenament i la vigència del càrrec.

c.-Fotocòpia dels Estatuts, si presenta la sol·licitud una associació. No serà necessari presentar aquest document si l'entitat sol·licitant ho ha acreditat en anteriors convocatòries de subvencions i ajudes econòmiques de l'Ajuntament de Santanyí i no s'ha produït cap modificació des de llavors.

7.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, TERMINI, LLOC I FORMA

El termini per presentar les sol·licituds és de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Les sol·licituds s'han de dirigir a la batlessa de l'Ajuntament de Santanyí i s'han de presentar segons el què disposa l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La presentación serà exclusivament de forma telemàtica mitjançant la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Santanyí o el Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública quan es tracti de persones jurídiques o d'entitats sense personalitat jurídica. En aquest últim cas, a l'hora d'enviar la documentació, s'ha de seleccionar “Ajuntament de Santanyí” com a organisme destinatari de la sol·licitud i s'ha d'indicar en l'assumpte “SUBVENCIÓ REUTILITZACIÓ DE LLIBRES”.

La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant perquè l'Ajuntament obtingui de forma directa els certificats de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració estatal i municipal, així com estar al corrent del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social. La persona sol·licitant podrà denegar de forma expressa el consentiment, aportant els corresponents certificats.

La presentació de la sol·licitud d'aquests ajuts, suposa acceptar aquesta convocatòria i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s'incorrerà en responsabilitat.

Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procediment, sol·licitar a l'interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.

 

8.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ: INICI, INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ

1. El procediment de concessió de la subvenció objecte de la present convocatòria s'iniciarà d'ofici, per resolució de Batlia que aprovarà la convocatòria que després es publicarà en el BOIB.

2. La regidoria d'Educació és l'òrgan competent per tramitar les sol·licituds d'aquesta convocatòria i instruir el procediment, si bé la competència per resoldre'l i concedir les subvencions correspon a la Batlia.

3. L'òrgan instructor, assistit pels serveis tècnics d'aquest Ajuntament, haurà de determinar si les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta convotòria, en cas contrari, requerirà als sol·licitants perquè en el termini de 10 dies hàbils presentin la documentació o els aclariments requerits, amb indicació que si no ho fa se'ls tendrà per desistits de la seva sol·licitud.

Posteriorment, emetrà una proposta de resolució, la qual s'ha de publicar en la pàgina web, per tal que els interessats, en el termini màxim de 10 dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú. S'entendrà que les persones que no presenten al·legacions accepten la subvenció en els termes de la proposta de resolució.

Es podrà prescindir del tràmit d'audiència, com permet l'art. 24.4 de la Llei General de Subvencions, quan no figuirin en el procediment ni siguin tenguts en consideració altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.

4. La proposta de resolució que ha esdevingut definitiva o la resolució expressa de la Batlessa, si resulta necessària atesa la presentació d'al·legacions a la proposta, finalitzen el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta segona també es publicarà en la pàgina web de l'Ajuntament. Aquesta publicació tendrà els mateixos efectes que una notificació.

5. Les resolucions de batlia que concedeixen o deneguen l'ajuda sol·licitada posen fi a la via administrativa.

9.- TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ

1. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment és el 30 de desembre de 2022. La publicació, atès que es tracta d'un procediment en concurrència, tendrà els mateixos efectes que una notificació, d'acord amb el previst a l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu comú de les Administracions Públiques.

2. El venciment del termini màxim sense que s'hagi notificat la resolució legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de la subvenció.

10.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS.

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són d'aplicació i, en concret, les de les Bases Generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, i les següents:

- Acceptar i complir la normativa de l'Ajuntament de Santanyí.

- Facilitar tota la informació complementària que requereixi l'Ajuntament.

- Donar publicitat a la subvenció de l'Ajuntament de Santanyi.

11.- JUSTIFICACIÓ I PAGAMENT

El pagament de la subvenció, al compte corrent indicat a l'efecte per l'entitat beneficiària, únicament es pot efectuar una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de forma suficient l'adhesió al programa de finançament de llibres de text per al curs 2023-2024 de la Conselleria d'Educació o la gestió de programes propis per a la reutilització de llibres, durant el curs escolar 2023-2024.

12.- REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

Es podran anul·lar total o parcialment les subvencions i ajudes concedides d'acord amb aquesta convocatòria en el supòsit de que la persona beneficiària incorri en alguna de les causes previstes als articles 36 i següents de la Llei 38/2003, general de subvencions i als articles 24 i 25 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, així com en el cas d'incompliment d'alguna de les obligacions previstes en aquestes bases i el resta de normativa aplicable.

En aquests casos, l'entitat beneficiària vendrà obligada al reintegrament de les quantitats percebudes i dels interessos de demora que corresponguin, prèvia tramitació del procediment corresponent.

 

13.- INFRACCIONS I SANCIONS

L'incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria o en la normativa d'aplicació, dóna lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert al Capítol V de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí.

14.- NORMATIVA APLICABLE

En tot allò no previst en aquesta convocatòria, seran d'aplicació les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, aprovades per acord de Ple extraordinari de data 27 de desembre de 2021, la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol de 2006, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

NOTA: els annexos es troben a disposició dels interessats a la pàgina web de l'Ajuntament de Santanyí.

 

 Signat electrònicament al marge (Santanyí, 18 d'octubre de 2023)

La batlessa Maria C. Pons Monserrat

 

ANNEX I: SOL·LICITUD SUBVENCIÓ

ENTITAT SOL·LICITANT:

Nom o raó social:________________________________________________________

NIF.:__________________________________________________________________

Domicili:_______________________________________________________________

Localitat:_________________________________________   CP.:____________

Telèfon:_______________________ E-mail:_________________________________

REPRESENTANT DE L'ENTITAT SOL·LICITANT:

Nom i llinatges:_________________________________________________________

NIF.:__________________________________________________________________

Domicili:_______________________________________________________________

Localitat:______________________________________  CP.:____________

Qualitat en la que intervé:__________________________________________________

SOL·LICITA:

L'atorgament d'una ajuda per import de ____________ € per al programa de reutilització de llibre de text curs 2023-2024.

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:

1. Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/Passaport de la persona que signa la sol·licitud.

2. Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S'ha d'acreditar el nomenament i la vigència del càrrec.

3. Fotocòpia dels Estatuts o Acta Fundacional, si fos necessària.

4. Certificat bancari que acrediti el compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció (ANNEX II o document anàleg).

5. Certificat emès per la secretaria on s'hi faci constar que el centre està inscrit al programa de reutilització de llibres de la Conselleria d'Educació o gestiona per sí o a través d'una associació de pares i mares un programa amb la mateixa finalitat.

6. Informe emès per la secretaria del centre on hi consti el nom i llinatges dels alumnes inscrits al programa de reutilització així com el curs al qual estan matriculats el curs 2023/2024.

7. Declaració responsable de que les ajudes obtingudes per a aquesta activitat no superaren individual o conjuntament el cost ocasionat per la reutilització de llibres.

 

Santanyí_______________________________ de 2023​​​​​​​

BATLIA DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

 

Informació sobre el tractament de dades personals

Conforme al Reglament 2016/679 General de Protecció de Dades  i LO 3/2018, de 5 de desembre (LOPDGDD) informem al sol·licitant que tractarem les dades personals facilitades en els termes que s'exposen a continuació:

Responsable: Ajuntament de Santanyí- Plaça Major, 12 – 07650 Santanyí (Illes Balears)

Delegat de Protecció de Dades:dpo@ajsantanyi.net

Finalitat: Gestionar ajudes i subvencions.

Legitimació: El compliment d'una obligació legal i l'exercici de poders públics conferits al Responsable.

Conservació: Les dades seran conservades durant el termini estrictament necessari per complir amb la finalitat mencionada, respectant en tot cas el que determini la normativa d'arxiu aplicable.

Destinataris: El Responsable podrà comunicar a les empreses que prestin serveis relacionats, així com a autoritats competents en la matèria.

Drets: Les persones sol·licitants poden revocar el consentiment (si aquesta és la legitimació), exercir els drets d'accés, rectificació, limitació, supressió, oposició o portabilitat, adreçant-se per escrit al registre de l'Ajuntament o al Delegat de Protecció de Dades dpo@ajsantanyi.net. Cal adjuntar-hi una fotocòpia del DNI o signar el correu electrònic amb una signatura electrònica reconeguda.

Reclamació: Pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

 

ANNEX II

Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria de l'Ajuntament de Santanyí a creditors/creditores particulars

Dades del creditor / de la creditora

NIF \ CIF: ________________________________________________________________

Nom i llinatges \ Nom de l'entitat o associació:___________________________________

Adreça:_____________________________________________________________________ Codi postal: ___________________ Població:______________________________________

Adreça electrònica:______________________________________Telèfon: _______________

Dades de la transferència

Denominació de l'entitat bancària o d'estalvi:______________________________________

CP     DC        Codi entitat          Oficina núm.            DC       Compte corrent o llibreta núm.        ___________________________________________________________________________________________________________ 

Sota la meva responsabilitat, declar que aquestes dades corresponen al compte corrent o a la llibreta d'estalvis oberts a nom meu.

 

Informació sobre el tractament de dades personals

Conforme al Reglament 2016/679 General de Protecció de Dades  i LO 3/2018, de 5 de desembre (LOPDGDD) informem al sol·licitant que tractarem les dades personals facilitades en els termes que s'exposen a continuació:

Responsable: Ajuntament de Santanyí- Plaça Major, 12 – 07650 Santanyí (Illes Balears)

Delegat de Protecció de Dades:dpo@ajsantanyi.net

Finalitat: Gestionar ajudes i subvencions.

Legitimació: El compliment d'una obligació legal i l'exercici de poders públics conferits al Responsable.

Conservació: Les dades seran conservades durant el termini estrictament necessari per complir amb la finalitat mencionada, respectant en tot cas el que determini la normativa d'arxiu aplicable.

Destinataris: El Responsable podrà comunicar a les empreses que prestin serveis relacionats, així com a autoritats competents en la matèria.

Drets: Les persones sol·licitants poden revocar el consentiment (si aquesta és la legitimació), exercir els drets d'accés, rectificació, limitació, supressió, oposició o portabilitat, adreçant-se per escrit al registre de l'Ajuntament o al Delegat de Protecció de Dades dpo@ajsantanyi.net. Cal adjuntar-hi una fotocòpia del DNI o signar el correu electrònic amb una signatura electrònica reconeguda.

Reclamació: Pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

 

 

ANNEX III DECLARACIÓ RESPONSABLE

ENTITAT SOL·LICITANT:

Nom o raó social:________________________________________________________

NIF.:__________________________________________________________________

Domicili:_______________________________________________________________

Localitat:______________________________________________CP.:____________

Telèfon:________________  E-mail:________________________________________

REPRESENTANT DE L'ENTITAT:

Nom i llinatges:_________________________________________________________

NIF.:__________________________________________________________________

Domicili:_______________________________________________________________

Localitat:________________________________________________CP.:___________

Telèfon:________________ E-mail:_________________________________________

Qualitat en la que intervé:__________________________________________________

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

1. Que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'AEAT, la Seguretat Social i l'Ajuntament de Santanyí.

**Així mateix autoritz a l'Ajuntament per obtenir d'ofici de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de l'Agència Tributaria de les Illes Balears i de la Tresoreria de la Seguretat Social, les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries, incloses les municipals, i amb la Seguretat Social, per comprovar que es compleixen uns dels requisits establerts a la legislació vigent per obtenir, percebre i mantenir subvencions.

Aquesta autorització es concedeix exclusivament als efectes de l'atorgament, seguiment i control de la subvenció per a reutilització llibres. Així mateix, pot revocar-se en qualsevol moment mitjançant escrit dirigit a la batlia d'aquest Ajuntament.

2. Que el conjunt de les ajudes obtingudes per a aquesta finalitat, juntament amb altres ingressos que s'hagin pogut generar, no superaren el cost ocasionat pel programa de reutilització de llibres.

Santanyí ______________________________________ de 2023

 

Informació sobre el tractament de dades personals

Conforme al Reglament 2016/679 General de Protecció de Dades  i LO 3/2018, de 5 de desembre (LOPDGDD) informem al sol·licitant que tractarem les dades personals facilitades en els termes que s'exposen a continuació:

Responsable: Ajuntament de Santanyí- Plaça Major, 12 – 07650 Santanyí (Illes Balears)

Delegat de Protecció de Dades:dpo@ajsantanyi.net

Finalitat: Gestionar ajudes i subvencions.

Legitimació: El compliment d'una obligació legal i l'exercici de poders públics conferits al Responsable.

Conservació: Les dades seran conservades durant el termini estrictament necessari per complir amb la finalitat mencionada, respectant en tot cas el que determini la normativa d'arxiu aplicable.

Destinataris: El Responsable podrà comunicar a les empreses que prestin serveis relacionats, així com a autoritats competents en la matèria.

Drets: Les persones sol·licitants poden revocar el consentiment (si aquesta és la legitimació), exercir els drets d'accés, rectificació, limitació, supressió, oposició o portabilitat, adreçant-se per escrit al registre de l'Ajuntament o al Delegat de Protecció de Dades dpo@ajsantanyi.net. Cal adjuntar-hi una fotocòpia del DNI o signar el correu electrònic amb una signatura electrònica reconeguda.

Reclamació: Pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.​​​​​​​