Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA

Núm. 653487
Acta de liquidació de la subvenció relativa a la convocatòria extraordinària d’ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En data 29 de maig de 2021 es va publicar al BOIB l'Ordre conjunta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors i del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 28 de maig de 2021 per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària de la Línia COVID d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la COVID-19.

2. Dins el termini establert a l'article 5.6 de la Ordre, ha tingut entrada a la seu electrònica de l'Agència Tributaria de les Illes Balears la sol·licitud prevista en la convocatòria per part d'empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la COVID-19.

3. El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball ha emès Resolucions per les quals ha aprovat, autoritzat i disposat la despesa, reconegut l'obligació i proposat el pagament en concepte d'ajut de la convocatòria extraordinària d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la COVID-19 publicades als següents butlletins:

- BOIB núm. 99, de 24 juliol de 2021

- BOIB núm. 102, de 31 juliol de 2021

- BOIB núm. 105, de 7 d'agost de 2021

- BOIB núm. 111, de 21 d'agost de 2021

- BOIB núm. 119, de 2 setembre de 2021

- BOIB núm. 120, de 4 setembre de 2021

- BOIB núm. 124, de 9 setembre de 2021

- BOIB núm. 127, de 14 setembre de 2021

- BOIB núm. 131, de 23 setembre de 2021

- BOIB núm. 132, de 25 setembre de 2021

- BOIB núm. 170, d'11 desembre de 2021

4. L'article 9.5 de l'esmentada Ordre disposa que la justificació de la subvenció, pel que fa a les despeses i als costs, es podrà presentar des de l'endemà de la data de pagament de la subvenció fins al 30 de juny de 2022, de la manera que preveuen cada un dels punts 5.1 a 5.5 següents, atenent a la quantia de la subvenció concedida:

«5.1. Per a la justificació de despeses imputables a subvencions concedides d'un import igual o inferior a 6.000,00 euros, caldrà presentar una declaració responsable de la persona o entitat beneficiària d'acord amb el model que s'adjunta a aquesta Ordre com a Annex III i, en el seu cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests.

L'òrgan concedent podrà comprovar, mitjançant un sistema de mostreig, els justificants que estimi oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, a la fi de la qual podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionats.

5.2 Per a la justificació de les despeses imputables a subvencions concedides d'un import de superior a 6.000,00 i inferior a 60.000,00 euros, caldrà presentar la següent informació:

a) Una relació classificada de les despeses satisfetes mitjançant l'import de l'ajut concedit en els termes i en els termes que preveuen els articles 4.2 i 9.3, respectivament, d'aquesta Ordre, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, data de pagament d'acord amb el model que s'adjunta a aquesta Ordre com a Annex IV.

b) En el seu cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests.

L'òrgan concedent comprovarà, mitjançant un sistema de mostreig, els justificants que estimi oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, a la fi de la qual podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionats.

5.3. Per a la justificació de les despeses imputables a subvencions concedides d'import igual o superior a 60.000,00 euros, s'haurà de presentar l'informe d'un auditor de comptes inscrit com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes. L'informe serà realitzat d'acord amb els procediments específics que es detallen en l'Annex V d'aquesta Ordre conjunta sobre la informació que ha de ser preparada pel beneficiari de l'ajut d'acord amb l'Annex VI d'aquesta Ordre conjunta. Sobre la base d'aquests procediments l'informe conclourà sobre si existeixen o no excepcions a l'elegibilitat de l'ajuda percebuda d'acord amb els requeriments de la convocatòria.

En aquells casos en què el beneficiari estigui obligat a auditar els seus comptes anuals per un auditor sotmès a la Llei 22/2015, de 20 de juliol, d'Auditoria de Comptes, l'informe a què es refereix el paràgraf anterior es durà a terme pel mateix auditor.

En el supòsit en què el beneficiari no estigui obligat a auditar els seus comptes anuals, la designació de l'auditor de comptes l'ha de fer ell.

El beneficiari estarà obligat a posar a la disposició de l'auditor de comptes tots els llibres, registres i documents que li siguin exigibles en aplicació del que disposa l'apartat f) de l'article 14.1 de la Llei general de subvencions. Així com a conservar a fi de les actuacions de comprovació i control previstes en la Llei.

5.4. Els beneficiaris de la línia 1, que pretenguin imputar a la subvenció els costos fixos a què es refereixen l'article 4 i l'últim paràgraf de l'apartat 4 de l'article 8 d'aquesta Ordre hauran de presentar un informe emès per un auditor de comptes, inscrit com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, que acrediti la imputabilitat de l'ajuda, en tot o en part, a la satisfacció o cobertura d'aquests costos fixos. En aquest sentit, l'informe de l'auditor haurà d'acreditar els següents extrems en relació amb els costos fixos no coberts, o pèrdues equivalents:

a) Que s'han meritat entre l'1 de març de 2020 i el 31 de maig de 2021.

b) Que procedeixen de contractes anteriors al dia 13 de març de 2021,

c) Que compleixen amb l'ordre de prelació establert en l'apartat 2 de l'article 4.

d) Que no inclouen costos o despeses determinants de deutes o pagaments subvencionables que ja s'hagin imputat a l'ajuda.

e) Que no inclouen pèrdues per deteriorament de valor puntuals.

f) En el cas que les pèrdues incloguin dotacions en provisions diferents de les causades per deteriorament de valor puntuals, l'informe s'haurà de manifestar sobre la correcció d'aquestes d'acord amb la normativa comptable d'aplicació.

A aquest efecte, són aplicables les mateixes regles establertes en el punt 5.3 anterior respecte de l'emissió de l'informe i la designació de l'auditor de comptes.

Així mateix, el beneficiari estarà obligat a posar a la disposició de l'auditor de comptes tots els llibres, registres i documents que li siguin exigibles en aplicació del que disposa l'apartat f) de l'article 14.1 de la Llei general de subvencions. Així com a conservar a fi de les actuacions de comprovació i control previstes en la Llei.

5.5. Els beneficiaris de la línia 2, que pretenguin imputar a la subvenció els costos fixos a què es refereixen l'article 4 i l'últim paràgraf de l'apartat 4 de l'article 8 d'aquesta Ordre, amb independència de la quantia de la subvenció a què es refereixen els punts 5.1, 5.2 i 5.3 anteriors i de la documentació que hagi de presentar-se d'acord amb els punts esmentats, hauran de presentar un informe emès per un auditor de comptes inscrit com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes. L'informe serà realitzat d'acord amb els procediments específics que es detallen en l'Annex VII d'aquesta Ordre conjunta sobre la informació que ha de ser preparada pel sol·licitant de l'ajuda d'acord amb l'Annex VIII, IX i X d'aquesta Ordre conjunta. Sobre la base d'aquests procediments l'informe conclourà sobre si existeixen o no excepcions a l'elegibilitat de l'ajuda percebuda d'acord amb els requeriments de la convocatòria.

A aquest efecte, són aplicables les mateixes regles establertes en el punt 5.3 anterior respecte de l'emissió de l'informe i la designació de l'auditor de comptes.

Així mateix, el beneficiari estarà obligat a posar a la disposició de l'auditor de comptes tots els llibres, registres i documents que li siguin exigibles en aplicació del que disposa l'apartat f) de l'article 14.1 de la Llei general de subvencions. Així com a conservar a fi de les actuacions de comprovació i control previstes en la Llei.»

La justificació de la subvenció s'entendrà complerta quan s'hagi justificat l'import de la subvenció concedida. Per a justificar aquest import s'acceptaran els pagaments de les despeses subvencionables que varen motivar la concessió de la subvenció fets a partir del moment de la presentació de la sol·licitud de la subvenció, sens perjudici del règim específic aplicable als costs fixos.

5. Els beneficiaris esmentats a l'annex 1 han presentat la documentació justificativa exigida a la convocatòria i la subvenció queda justificada en la seva totalitat.

6. S'ha emès informe favorable relatiu a l'atorgament d'ajut de la convocatòria extraordinària d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la COVID-19.

7. En tot cas, la liquidació de la subvenció no impedeix ni afecta la realització d'altres actuacions ulteriors de control intern o extern previstes en la legislació aplicable per part dels òrgans competents en cada cas, amb l'abast i les conseqüències jurídiques corresponents.

Fonaments de dret

1. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).

2. El Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006).

3. El Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial en resposta a la pandèmia de la Covid-19 (BOE núm. 62, de 13 de març de 2021).

4. El Decret llei 3/2021, de 12 d'abril, de mesures extraordinàries i urgents per a executar les actuacions i els projectes que es finançaran amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i de conformitat amb els principis d'eficàcia, proporcionalitat i eficiència (BOIB núm. 49, de 13 d'abril de 2021).

5. El Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

6. L'Ordre conjunta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors i del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 28 de maig de 2021 per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària de la Línia Covid d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I de Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial en resposta a la pandèmia de la Covid-19 (BOIB núm. 70, de 29 de maig de 2021).

7. El Conveni de 5 de maig de 2021 entre el Ministeri d'Hisenda, l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en aplicació del que estableix l'article 4.4 de Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial en resposta a la pandèmia de la Covid-19 (publicat per l'Ordre HAC/453/2021, de 7 de maig, al BOE núm. 112, d'11 de maig de 2021).

8. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

9. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 15, de 2 de febrer de al 2019).

10. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril de 2003).

11. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol de 2023).

12. El punt 3 de l'article 10 de l'Ordre conjunta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors i del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 28 de maig de 2021 disposa que la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular podrà requerir la documentació necessària per dur a terme les actuacions de seguiment i de control necessàries per garantir compliment de les condicions i els requisits que varen donar lloc a l'atorgament, així com de les obligacions establertes.

13. El punt 5 de l'article 10 de l'Ordre esmentada adverteix que els beneficiaris d'aquests ajuts estaran sotmesos als controls que exerceixin el Tribunal de Comptes, la Sindicatura de Comptes de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Intervenció General de l'Estat i la Intervenció General de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

14. La liquidació de la subvenció es dictarà i notificarà als interessats mitjançant la publicació al BOIB, tal com determina l'art. 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, en el termini de prescripció de quatre anys, a comptar des de la presentació de la justificació per la persona o entitat interessada.

Conclusió

Primer. Un cop revisada la documentació justificativa presentada per les entitats beneficiàries de l'ajut que figuren a l'annex 1, s'entén justificada en la seva totalitat.

Segon. Notificar aquesta acta de liquidació de la subvenció a les entitats beneficiàries mitjançant la publicació al BOIB.

Tercer. Informar a les entitats beneficiàries que el present procediment de comprovació és independent de les actuacions posteriors que es duran a terme d'acord amb la legislació vigent, i especialment les relatives al compliment dels compromisos del beneficiari regulats a la disposició addicional quarta del Reial Decret Llei 5/2021, de 12 de març i l'article 10 de l'Ordre conjunta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors i del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 28 de maig de 2021 per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària de la Línia COVID d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la COVID-19.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (11 d'octubre de 2023)

El director general d'Empresa, Autònoms i Comerç José Antonio Caldés Capelo (Per delegació del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, BOIB núm. 103 de 2023)

 

ANNEX 1

Beneficiaris dels ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la COVID-19 amb subvenció justificada en la seva totalitat

NÚM. EXPEDIENT

NOM DEL BENEFICIARI

NIF/DNI DEL BENEFICIARI

IMPORT DE L'AJUT

IMPORT JUSTIFICAT

133-LCV 129/2022

RED TURÍSTICA MENORQUINA, SA

A07041825

600.000,00

600.000,00

159-LCV 155/2022

VIAJES AMALTEA SA

A57055378

67.404,22

67.404,22

181-LCV 177/2022

OFFICLICK SERVICES SOCIEDAD LIMITADA

B57567109

102.009,63

102.009,63

667-LCV 648/2022

FINCA LOS NARANJOS SA

A07232861

600.000,00

600.000,00

997-LCV 919/2022

DECONGESTION SL

B57850497

600.000,00

600.000,00

1505-LCV 1419/2022

CARNICERIA LOS GALLEGOS SL

B07568199

500.000,00

500.000,00

1544-LCV 1455/2022

MEDINVEST INVERSIONE

B57357675

600.000,00

600.000,00

1736-LCV 1645/2022

CALA BASSA BEACH CLUB, S.L.

B57687964

571.397,32

571.397,32

1847-LCV 1749/2022

MAMBA INVERSIONES SL

B57068736

600.000,00

600.000,00

2044-LCV 1944/2022

DISTRIBUCION DE BEBIDAS MIRO SL

B57539074

600.000,00

600.000,00

2298-LCV 2194/2022

DISTRIBUCIONES ANIPA

B57474371

337.063,79

337.063,79

2443-LCV 2339/2022

ROJO Y SERRANO, SOCIEDAD LIMITADA

B07646656

555.119,13

555.119,13

2453-LCV 2349/2022

PALMA DE MALLORCA AQUARIUM SA

A57129751

600.000,00

600.000,00

2660-LCV 2556/2022

LAFRE ITALIAN DESIGN, SOCIEDAD LIMITADA

B16591901

49.275,42

49.275,42

2944-LCV 2837/2022

PONT-MAHON, SL

B57918393

70.672,47

70.672,47

2951-LCV 2844/2022

HONG DA WEI YE SL

B57881187

91.224,55

91.224,55

3146-LCV 3036/2022

HELIOPAL SA

A07010390

600.000,00

600.000,00

3158-LCV 3045/2022

INSULAR GENERAL ALIMENTARIA SA

A07105638

600.000,00

600.000,00

3796-LCV 3678/2022

GRAN VINTAGE IBIZA, SOCIEDAD LIMITADA

B57680258

162.067,44

162.067,44

3937-LCV 3817/2022

JM FUTURTRANS SL

B57317273

524.000,00

524.000,00

4251-LCV 4129/2022

CONGELATS JUVIMAR SL

B07756331

600.000,00

600.000,00

4895-LCV 4767/2022

VIAJES SIDETOURS SA

A07013907

477.176,31

477.176,31

5250-LCV 5122/2022

REGUERA MARTÍNEZ, JOSÉ ALEJANDRO

***4290**

60.392,10

60.392,10

5272-LCV 5144/2022

HOTEL BON SOL SA

A07118367

600.000,00

600.000,00

5424-LCV 5293/2022

ENFIVEST S.L.

B07730906

405.232,84

405.232,84

5595-LCV 5464/2022

VIATGES LLEVANT SL

B07580004

91.354,54

91.354,54

5670-LCV 5539/2022

FINCA CA N'AI SL

B07472442

521.250,07

521.250,07

6067-LCV 5936/2022

FRUFOR HERMANOS IBIZA, SOCIEDAD LIMITADA

B57829947

500.000,00

500.000,00

6669-LCV 6520/2022

CANTERO DE LA TORRE, ANTONIO

***3714**

124.861,29

124.861,29

6932-LCV 6783/2022

CALA MORET SL

B07436116

171.478,80

171.478,80

7316-LCV 7164/2022

THE SEA CLUB CALA RATJADA SL

B16516106

128.997,18

128.997,18

7759-LCV 7607/2022

ENOTECUM PROFESIONAL, S.L.

B57194128

547.496,77

547.496,77

7809-LCV 7657/2022

AUTOMÓVILES COLL SA

A07067846

500.000,00

500.000,00

8707-LCV 8548/2022

DISTRIBUCIONES SILLON SL

B07750862

90.000,00

90.000,00

8745-LCV 8586/2022

BAHIA SES ANFORES SA

A07426026

122.587,98

122.587,98

9106-LCV 8947/2022

VILLA GASPAR 2016 SL

B57937229

600.000,00

600.000,00

9266-LCV 9107/2022

A.F. TRANS SL

B07686157

488.255,39

488.255,39

9333-LCV 9174/2022

FIPA INVERSIONES SA

A07007834

600.000,00

600.000,00

10052-LCV 9880/2022

MERKUR DOSNIHA SL

B57683039

600.000,00

600.000,00

10671-LCV 10498/2022

NOVATURISTICA SA

A07210834

539.595,30

539.595,30

11164-LCV 10987/2022

AUTOS PEPE MORAL SL

B07881659

101.391,94

101.391,94

12128-LCV 11936/2022

PUERTO BELLO SL

B07101074

553.142,59

553.142,59