Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 646356
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen ajudes, corresponents a l’any 2023, per al foment de la raça frisona a les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La ramaderia de vacum de llet a les Illes Balears es basa fonamentalment en vaques de la raça frisona, la qualitat del producte, la rendibilitat de les explotacions, el manteniment en si d'aquestes explotacions i el convenciment de la seva presència necessària en determinades àrees com a element vertebrador de la seva economia i com a explotació considerada clau en la fixació de població.

La producció de llet de vaca viu un moment difícil, sotmesa a preus baixos, menys demanda i sobreoferta en els mercats, cosa que fa perillar la supervivència dels nostres ramaders, de manera que la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural considera necessària la col·laboració amb les associacions en què s'agrupen aquests ramaders.

El Reglament (UE) núm. 2022/2472 de la Comissió, de 14 de desembre de 2022, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior, en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, estableix les condicions que han de reunir determinades ajudes dirigides al sector ramader per tal d'acollir-se a l'exempció. Concretament, l'article 27 del reglament esmentat estableix les condicions que han de reunir determinades ajudes dirigides al sector ramader per tal d'acollir-se a l'exempció.

Al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005, es va publicar l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, que inclou, entre els seus objectius, a l'article 1.2.m, totes les activitats d'utilitat pública o d'interès social o per a la consecució d'una finalitat pública relacionades amb els sectors agrari i pesquer, que les convocatòries corresponents podran especificar.

D'altra banda, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix a l'article 2.a que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la política agrícola comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca (IFOP), de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes que preveu la normativa de la Unió Europea.

Mitjançant el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Concretament, a l'annex 1 s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural.

D'acord amb el que disposen l'article 15 del text refós de la Llei de subvencions i l'article 3 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, correspon aprovar la convocatòria d'aquestes subvencions mitjançant una resolució.

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g del Decret 64/2005, de 10 de juny, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent

RESOLUCIÓ

Primer Objecte de les ajudes i àmbit d'aplicació

1. S'aprova la convocatòria d'ajudes de l'any 2023 per a les organitzacions o les associacions de ramaders reconegudes oficialment per al foment de la raça frisona, d'acord amb el que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, que es va publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005.

2. El Reglament (UE) núm. 2022/2472 de la Comissió, de 14 de desembre de 2022, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior, en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, estableix les condicions que han de reunir determinades ajudes dirigides al sector ramader per tal d'acollir-se a l'exempció.

3. L'àmbit territorial d'aplicació d'aquestes ajudes és la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segon Finançament de la convocatòria

A aquesta convocatòria es destina un import màxim de vint mil euros (20.000,00 €) amb possibilitat d'ampliar la dotació de la partida pressupostària, amb càrrec als pressuposts del FOGAIBA.

Tercer Beneficiaris

1. Poden ser beneficiàries de les ajudes que preveu aquesta resolució les organitzacions o les associacions de ramaders de les Illes Balears que, abans que es dicti la proposta de resolució, compleixin els requisits següents:

a. Que formen part de l'associació oficialment reconegudes per a la gestió del llibre o els llibres genealògics de la raça frisona.

b. Que tinguin la condició de pime d'acord amb el que estableixen l'article 2.52 i l'annex 1 del Reglament (UE) núm. 2022/2472 de la Comissió, de 14 de desembre de 2022.

c. Que no tinguin la consideració d'empresa en crisi, d'acord amb l'article 2.59 del Reglament (UE) núm. 2022/2472 de la Comissió, de 14 de desembre de 2022.

d. Que no estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que hagi declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat interior.

Així mateix, també han de complir els requisits que preveuen les lletres b, c i d les explotacions ramaderes en què es duguin a terme les activitats subvencionables.

2. La comprovació del compliment del requisit que preveu el punt 1.a la farà d'ofici l'òrgan instructor del procediment, davant el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA) o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, tret de manifestació contrària de la persona interessada, ja que amb la presentació de la sol·licitud d'ajuda s'entén atorgada aquesta autorització. En cas de denegar l'autorització esmentada, s'ha de presentar un certificat dels ens oficials esmentats anteriorment, que acrediti el compliment del requisit.

3. A més dels requisits que s'estableixen en el punt anterior, han de complir tots els requisits que preveu l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, així com els que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

4. Els requisits generals que estableix el punt 1 anterior s'han de mantenir durant un termini no inferior a un any a comptar des de la data de la resolució de concessió de l'ajuda.

5. No poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les persones, les entitats i les associacions que concorrin en alguna de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. La justificació de no trobar-se dins d'aquestes prohibicions s'ha d'efectuar de la manera que preveu l'apartat 6 de l'article 10 esmentat del text refós de la Llei de subvencions.

6. D'acord amb el que disposa l'article 10.1.e del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposen l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social ha de quedar acreditada abans que es dicti la proposta de resolució de concessió.

La comprovació del compliment del requisit esmentat la farà el FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, ja que la presentació de la sol·licitud suposa l'autorització per poder-ho fer, excepte manifestació expressa contrària. Quan la persona sol·licitant de l'ajuda no estigui obligada a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions que preveu el paràgraf anterior, o quan la quantia de la subvenció sigui igual o inferior a 3.000,00 euros, se n'ha d'acreditar el compliment mitjançant una declaració responsable.

Si la persona interessada ha presentat declaració responsable i durant la instrucció del procediment resulta que l'import de la subvenció és superior a 3.000,00 euros, se la requerirà perquè aporti la justificació d'aquest requisit, llevat que s'hagi autoritzat el FOGAIBA perquè n'efectuï la comprovació d'ofici.

7. D'acord amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les empreses i les entitats sol·licitants sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial ferma, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Quart Activitats subvencionables

1. Poden ser subvencionades les actuacions següents:

a. Despeses directes o indirectes necessàries per a la creació o el manteniment de llibres genealògics.

Els conceptes subvencionables són les despeses derivades d'aquesta activitat, incloses les despeses següents:

- lloguer de local o oficines,

- ordinadors i material informàtic i el seu manteniment o actualització,

- adquisició de material d'oficina no inventariable i

- despeses de personal tècnic i administratiu.

b. Proves destinades a determinar la qualitat genètica o el rendiment dels animals, a excepció dels controls realitzat pel ramader i els controls de rutina de la qualitat de la llet.

Aquestes ajudes van encaminades a sufragar les despeses relatives a la implantació i el desenvolupament dels programes de millora oficialment aprovats i els controls de rendiment per dur a terme les avaluacions genètiques dels animals.

Aquestes activitats les han de fer centres d'investigació o desenvolupament i han d'estar signades per un responsable d'aquests centres.

2. En tot cas, s'apliquen les normes en matèria de despeses susceptibles de subvenció, comprovació de subvencions i comprovació de valors que estableixen els articles 40, 41 i 42 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 83 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

3. Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de 15.000,00 euros en cas de subministrament de béns d'equipament o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, la persona beneficiària ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, excepte quan, a causa de les característiques especials de les despeses subvencionables, no hi hagi al mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin, o excepte quan la despesa s'hagi dut a terme abans de la sol·licitud de subvenció, quan així s'hagi establert.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han de presentar amb la justificació, es durà a terme d'acord amb criteris d'eficiència i economia, amb la justificació expressa en una memòria de l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

4. Únicament seran subvencionables les despeses que hagi fet i pagat la persona beneficiària durant un any, a comptar des de l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud d'ajuda, tret de les despeses corresponents a les retencions de l'IRPF i cotitzacions de la Seguretat Social, que es poden pagar fins al moment de justificar l'ajuda.

5. L'impost sobre el valor afegit (IVA) no és subvencionable, excepte quan no sigui recuperable per part de la persona beneficiària. A aquest efecte, la persona beneficiària que sol·liciti la subvencionabilitat de l'IVA ha de presentar el certificat 036 o la resolució d'exempció de l'article 20 de la Llei 37/1992, de 28 de desembre, de l'IVA.

Cinquè Quantia de les ajudes

1. La quantia màxima de les ajudes és, en funció del tipus d'actuació sol·licitada, la següent:

a. Despeses directes o indirectes necessàries per a la creació o el manteniment de llibres genealògics: fins al 100% de la despesa subvencionable.

b. Proves destinades a determinar la qualitat genètica o el rendiment dels animals: fins al 70% de la despesa subvencionable.

2. En cap cas aquest import pot ser superior a 3.000,00 euros per cada una de les explotacions ramaderes, amb inscripció d'animals, integrades a l'associació o l'agrupació beneficiària.

3. L'import de la subvenció que regula aquesta convocatòria no pot superar en cap cas, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacionals, destinades a la mateixa finalitat, el cost de l'activitat subvencionada ni els límits establerts en cada cas a les lletres a i b de l'apartat 5 de l'article 27 del Reglament (UE) núm. 2022/2472 de la Comissió, de 14 de desembre de 2022,que són els percentatges que es disposen al punt 1 d'aquest apartat. Aquests ajuts no s'acumulen a cap ajuda de minimis corresponent als mateixos costos subvencionables si aquesta acumulació dona lloc a una intensitat o un import de l'ajut superior al límit esmentat.

Sisè Sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds comença l'endemà de la publicació d'aquesta resolució al BOIB i finalitza el 30 de desembre del 2023.

2. Les sol·licituds d'ajuda s'han de presentar mitjançant el tràmit telemàtic disponible al procediment publicat a la Seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Cal subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen en el formulari de sol·licitud telemàtica, i també assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que aquest formulari conté.

Aquestes sol·licituds han d'anar acompanyades de la documentació següent:

a. Fotocòpia del NIF de la persona sol·licitant.

b. Acreditació de la representació amb la qual actua qui signa la sol·licitud.

c. Relació, signada pel secretari, dels ramaders que integren l'organització o l'associació. En aquesta relació hi han de constar, com a mínim, el nom, els cognoms i el NIF de cada associat.

d. Declaració responsable de cada associat d'acord amb el formulari, que figura al web del FOGAIBA, degudament emplenat. Si la declaració presentada no conté totes les dades d'aquest formulari, o bé presenta ratllades o esmenes, es considerarà no presentada. El beneficiari ha de presentar aquestes declaracions de manera ordenada i numerada d'acord amb la relació de ramaders presentada.

e. Pressupost detallat i desglossat per activitats, d'acord amb l'apartat 4 d'aquesta resolució, amb indicació de la base imposable i l'import de l'IVA corresponent. Si l'associació sol·licita altres ajudes per a la mateixa finalitat, en el pressupost detallat s'han de separar les despeses que són subvencionables per a cada entitat.

f. Documentació per demostrar que la persona beneficiària no pot recuperar l'IVA, en cas de sol·licitar la subvencionabilitat de l'IVA: certificat 036 o resolució d'excepció.

3. La comprovació del DNI del representant de l'agrupació la farà d'ofici el FOGAIBA. En cas que la persona interessada o els seus associats no autoritzin expressament el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural per obtenir el DNI i els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, així com per comprovar els requisits que preveu el punt 1.a de l'apartat tercer, han d'aportar els certificats o la documentació corresponent. En cas que no s'estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions anteriors, s'ha de presentar una declaració responsable del seu compliment. Així mateix, els beneficiaris finals de l'ajuda poden acreditar el compliment d'aquestes obligacions mitjançant declaració responsable.

4. D'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, no cal presentar la documentació o les dades elaborades per qualsevol Administració que es puguin obtenir per mitjans telemàtics o que es trobin en poder del FOGAIBA. En el cas de denegació expressa per aquesta comprovació, caldrà aportar el document corresponent.

Les persones interessades tampoc no estan obligades a presentar dades o documents que hagin aportat elles mateixes davant de qualsevol Administració. A aquest efecte, les persones esmentades han de comunicar en quin moment i davant de quin òrgan administratiu van presentar els documents, i el FOGAIBA és qui els ha d'obtenir electrònicament. Excepcionalment, si el FOGAIBA no pogués obtenir els documents esmentats, en pot sol·licitar novament l'aportació a les persones interessades.

En el supòsit d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent pot requerir a la persona sol·licitant que el presenti o, per defecte, que acrediti per altres mitjans els requisits als quals es refereix el document, abans de la proposta de resolució.

5. Si la sol·licitud té algun defecte o no inclou tota la documentació esmentada en els punts anteriors, o bé si els documents que s'hagin de presentar durant la tramitació de l'expedient presenten esmenes o guixades, es requerirà a la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmeni el defecte o aporti la documentació, amb la indicació que, si no ho fa, s'entén que desisteixen de la sol·licitud i, amb la resolució prèvia, s'arxivarà l'expedient sense cap altre tràmit.

6. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació, per part de la persona interessada, de tot el que conté aquesta convocatòria.

Setè Selecció de les persones beneficiàries

1. La selecció de les persones beneficiàries de les ajudes es fa mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. En conseqüència, se seleccionen totes les persones beneficiàries sol·licitants que compleixin els requisits d'aquesta convocatòria i adjuntin a la seva sol·licitud la documentació necessària.

2. En el supòsit que el conjunt de sol·licituds amb dret a ajuda superi l'import que es destina a aquesta convocatòria, s'han de reduir totes i cadascuna de les sol·licituds en el mateix percentatge unitari resultant de l'ajustament pressupostari.

Vuitè Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l'Àrea de Gestió d'Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

2. La resolució dels expedients la dictarà el vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca, sobre la base de l'informe previ de la unitat gestora, en el qual s'acreditarà, en cas que sigui favorable, la legalitat de l'ajuda i l'import.

3. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a comptar des de l'acabament del termini per presentar sol·licituds i aquesta resolució s'ha de notificar individualment a les persones interessades. Una vegada passat aquest temps, si no s'ha notificat cap resolució expressa, s'entén desestimada la sol·licitud.

4. Contra la resolució esmentada abans es pot interposar recurs d'alçada davant el conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva notificació, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Novè Obligacions de les persones beneficiàries

1. Són obligacions de les persones beneficiàries les que estableixen l'article 11 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer.

2. A més de les obligacions que assenyala el punt 1 anterior, constitueix obligació del beneficiari col·laborar amb la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural i amb el FOGAIBA subministrant la informació i les dades que són al registre principal del llibre genealògic de la raça frisona i que aquestes administracions l'hi sol·licitin per a l'exercici de les funcions pròpies i en l'àmbit de les seves competències respectives.

3. El règim jurídic aplicable per l'incompliment d'aquestes obligacions és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i comprèn des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

Desè Justificació i pagament de les ajudes

1. El termini per justificar l'execució de l'actuació i les despeses objecte de subvenció acaba dos mesos després que finalitzi el termini que estableix l'apartat quart d'aquesta resolució per a la realització de les actuacions. Per tant, són elegibles les activitats o inversions realitzades i pagades durant un any a comptar des de l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud, tret de les despeses corresponents a les cotitzacions a la Seguretat Social i retencions de l'IRPF, que es poden pagar fins al moment de justificació de l'ajuda.

2. Quant a la forma de justificació de la despesa feta i els justificants, s'aplica el que disposen l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els capítols II i III del títol II del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Durant el termini de justificació establert, de les persones beneficiàries han de presentar la sol·licitud de pagament, mitjançant el tràmit telemàtic disponible a la Seu electrònica, adreçada al FOGAIBA. Caldrà subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen en el formulari, i també assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté aquest formulari.

Aquestes sol·licituds s'han d'acompanyar de la documentació següent:

a. Memòria de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts. La memòria ha d'incloure la llista de les explotacions amb animals inscrits al llibre genealògic.

b. Relació dels justificants imputats, d'acord amb el model de formulari que figura a la pàgina web del FOGAIBA.

c. Documentació justificativa de les despeses fetes.

La justificació de la despesa s'entén que ha estat efectuada mitjançant la presentació de:

c.1. Factures pagades o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que reuneixin les formalitats i els requisits que preveu el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d'1 de desembre de 2012), i justificants de pagament.

c.2. Justificants de pagament.

Es poden considerar justificants de pagament els documents següents:

1r. Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament, mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

2n. Factura que incorpori l'acreditació del cobrament del seu emissor o la persona responsable de l'empresa amb capacitat de cobrament. A aquest efecte, han de quedar consignades a la factura les dades següents: la data de cobrament, la identificació amb indicació del nom, el NIF i la signatura del declarant del cobrament de la factura i el segell de l'empresa —aquest darrer és facultatiu en cas que l'emissor sigui persona física.

3r. Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament, mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

4t. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti que el pagament s'ha fet efectiu.

c.3.Nòmines pagades al personal laboral contractat.

c.4. Justificants del pagament de la Seguretat Social del personal laboral contractat.

c.5. Justificació del pagament de la retenció a conta de l'IRPF corresponent al personal laboral contractat.

No s'admeten pagaments en efectiu iguals o superiors a 1.000,00 euros en els termes que preveu l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació a la normativa financera per a la intensificació de les actuacions i la lluita contra el frau.

Aquesta documentació romandrà a disposició de l'Agència Tributària i de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors per dur a terme qualsevol control que es consideri oportú.

d. Si escau, indicació dels criteris de repartiment dels costos generals o indirectes, incorporats a la relació de justificants de despeses.

e. Si escau, els tres pressupostos que, en aplicació de l'article 40 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, hagi sol·licitat la persona beneficiària.

4. L'import de l'ajuda concedida s'abonarà al beneficiari mitjançant transferència bancària, una vegada hagi justificat el compliment de la finalitat i l'aplicació de la subvenció, amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA. El fet de no presentar la documentació justificativa en el termini i en els termes establerts suposa un incompliment al qual és aplicable el que estableix el punt 2 de l'apartat novè d'aquesta resolució.

Onzè Compatibilitat de les ajudes

Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb qualsevol altra que, per a la mateixa finalitat i el mateix objecte, puguin establir altres administracions públiques o altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, sempre que no se superin els límits a què es refereix l'apartat cinquè.

Dotzè Règim jurídic aplicable

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que estableixen l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions; els preceptes que resultin d'aplicació que preveuen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, i la resta de normativa d'aplicació vigent.

Tretzè Publicació

Aquesta resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

En el lloc i data de la signatura electrònica, (13 d'octubre de 2023)

El president del FOGAIBA Joan Simonet Pons