Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 641940
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual s’aprova la convocatòria de les ajudes de minimis per al foment del sector del trot corresponent a l’any 2023
La ramaderia a les Illes Balears fa anys que està en un retrocés que fa difícil saber com acabarà. La reducció dràstica de les cabanes de boví, porcí i oví han fet que la cabana d'equins, fins ara molt lluny de la resta, hagi agafat importància els darrers anys i se situa en aquests moments molt a prop d'igualar-se el nombre de caps de bovins i d'equins.
El cavall s'ha convertit en aquests moments en un puntal per a la subsistència de la ramaderia i aquesta per a la subsistència de l'agricultura, que ha d'abastar de menjar (cereals, farratges i palla) per mantenir aquest ramat.
L'article 100 de la Llei 3/2019, de 31 de desembre, agrària de les Illes Balears, considera que tenen caràcter d'activitat complementària de l'explotació agrària les activitats eqüestres que disposa l'article 5.1.c.6 de la Llei esmentada.
La cria en puresa de races equines adequades i la millora genètica implícita ha de ser un objectiu prioritari de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, ja que constitueix una condició necessària per assegurar la qualitat i el nivell que exigeix Europa.
Per desgràcia, moltes vegades l'esport competitiu, sobretot quan l'envolten apostes, doblers i prestigi, cau en pràctiques tan poc esportives com és el dopatge. I el dopatge es persegueix, ja que és una pràctica antiesportiva. És un deure de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural vetllar pel benestar animal, i l'administració de substàncies prohibides als cavalls per augmentar-ne el rendiment també s'ha de perseguir i castigar.
El Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea de les ajudes de minimis, introdueix una norma de minimis que fixa el total de l'ajuda per empresa, a l'efecte de considerar inaplicable l'apartat primer de l'article 107.
El Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis al sector agrícola, estableix les condicions que han de complir les ajudes a l'efecte de considerar-les exemptes de l'obligació de notificació que estableix l'article 108, apartat 3, del Tractat.
En data 17 de març del 2005 es va publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43 l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer. L'article 1.2.j d'aquesta ordre assenyala que seran objecte d'ajudes les activitats relacionades amb la sanitat i la producció ramadera.
El Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix, a l'article 2.a, que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la política agrícola comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca (IFOP), de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes que preveu la normativa de la Unió Europea.
Mitjançant el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Concretament, a l'annex 1 s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural.
D'acord amb el que disposen l'article 15 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 3 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer, correspon aprovar la convocatòria d'aquestes ajudes mitjançant resolució.
Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent
RESOLUCIÓ
Primer Objecte de les ajudes i àmbit d'aplicació
1. S'aprova la convocatòria d'ajudes per a l'any 2023 destinades al sector del trot, d'acord amb el que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer, publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005.
2. L'objecte d'aquesta línia d'ajudes és atendre les activitats que preveu l'apartat quart d'aquesta convocatòria.
3. Aquestes ajudes es concediran d'acord amb el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis i el Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis al sector agrícola, publicats al Diari Oficial de la Unió Europea núm. L 352, de 24 de desembre.
4. L'àmbit territorial d'aplicació d'aquestes ajudes és la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Segon Import màxim de la convocatòria i finançament
1. Per a aquesta convocatòria es destina un import màxim de vuitanta-cinc mil euros (85.000,00 €), amb càrrec als pressupostos del FOGAIBA, amb la distribució anual següent:
2. L'import d'aquesta convocatòria es distribuirà en:
3. Els crèdits que s'hi destinen es podran incrementar amb càrrec als pressupostos del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears.
4. Si no es presenten sol·licituds o les sol·licituds presentades no poden cobrir la dotació de l'actuació, el pressupost restant incrementarà l'altra actuació si és deficitària.
Tercer Beneficiaris
1. Poden ser beneficiaris de les ajudes per a les accions subvencionables que preveu el punt 1.1 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria els titulars de les explotacions ramaderes de les Illes Balears que, en el moment de la finalització del termini de presentació de sol·licituds d'ajuda, compleixin els requisits següents:
2. Poden ser beneficiàries de les ajudes per a les accions subvencionables que preveu el punt 1.2 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria les entitats responsables i encarregades de controlar el dopatge a les carreres de trot de les Illes Balears.
3. La comprovació dels requisits anteriors s'efectuarà d'ofici, excepte manifestació contrària del peticionari, ja que amb la presentació de la sol·licitud d'ajuda s'entén atorgada aquesta autorització.
4. Quan es tracti de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'han de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada membre i també l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cadascun, els quals tenen igualment la consideració de beneficiaris.
En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació amb poder suficient per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació. L'agrupació no es pot dissoldre fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció que preveuen l'article 24 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 57 i 60 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
5. A més dels requisits establerts al punt 1 anterior, s'han de complir els requisits que preveu l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, així com els que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
6. Els requisits generals que s'estableixen al punt 1 s'han de mantenir durant un termini no inferior a un any, a comptar des de la data de la resolució de concessió de l'ajuda.
7. No poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta Resolució les persones, les entitats o les associacions sobre les quals concorri alguna de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions. La justificació de no incórrer en aquestes prohibicions s'efectua de la manera que preveu l'apartat 6 de l'article 10 esmentat del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
8. D'acord amb el que disposa l'article 10.1.e del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan quedi verificat el que disposen l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social ha de quedar acreditada abans no es dicti la proposta de resolució de concessió.
L'acreditació del compliment d'aquest requisit s'ha de dur a terme mitjançant la presentació de les certificacions que preveu l'article 22 del Reial decret 887/2006. No obstant això, la persona interessada pot autoritzar el FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural perquè comprovi d'ofici el compliment del requisit esmentat, i, en aquest cas, no caldrà presentar els certificats corresponents.
En tot cas, i d'acord amb el que disposa l'article 11.f del text refós de la Llei de subvencions, aprovat per Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l'acreditació que preveu el paràgraf anterior es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant.
9. De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
Quart Actuacions subvencionables
1. Constitueixen activitats subvencionables les corresponents als conceptes següents:
1.1 Inscripció, entre l'1 de gener del 2023 i el 31 de desembre del 2023, al llibre genealògic corresponent de la raça equina trotador espanyol de cavalls que hagin nascut a les Illes Balears.
1.2 Controls antidopatge al trot. Són despeses subvencionables les efectuades i pagades entre l'1 de gener del 2023 i el 31 de desembre del 2024, corresponents als conceptes següents:
2. La comprovació dels requisits que preveu el punt 1.1 anterior la fa d'ofici per el FOGAIBA, excepte manifestació contrària del peticionari, ja que amb la presentació de la sol·licitud d'ajuda s'entén atorgada aquesta autorització.
3. Quant a les despeses subvencionables, s'aplica, a més, el que estableixen els articles 31 a 33 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com el que estableix l'article 83 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4. Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de 15.000,00 € en cas de factures per subministrament de béns d'equip o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de presentar tres ofertes de diferents proveïdors amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de la despesa subvencionable no hi hagi al mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin.
L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar a la justificació o, si escau, a la sol·licitud de subvenció, es du a terme d'acord amb criteris d'eficiència i economia, que s'han de justificar en una memòria quan l'elecció no correspongui a l'oferta més avantatjosa.
Cinquè Quantia de les ajudes
1. Per a l'actuació que preveu el punt 1.1 de l'apartat quart la quantia de l'ajuda serà de 150,00 € per cavall inscrit, amb els límits que preveu el paràgraf següent.
De conformitat amb el que estableix el punt 2 de l'article tercer del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis al sector agrícola, la quantia total d'ajudes de minimis no pot excedir de 20.000,00 € per beneficiari en un període de tres exercicis fiscals.
2. Per a les actuacions que preveu el punt 1.2 de l'apartat quart la quantia de l'ajuda és del 100% de les despeses subvencionables, amb els límits que preveu el paràgraf següent.
De conformitat amb el que estableix el punt 2 de l'article tercer del Reglament (CE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, la quantia total d'ajudes de minimis no pot excedir els 200.000,00 € per beneficiari en un període de tres exercicis fiscals.
Sisè Sol·licituds i documentació
1. El termini de presentació de sol·licituds comença l'endemà de la publicació d'aquesta resolució al BOIB i finalitza el 31 de gener del 2024.
2. Les persones interessades que compleixin els requisits que preveu aquesta convocatòria poden presentar les sol·licituds d'ajuda, d'acord amb el model de formulari, que figura a la pàgina web del FOGAIBA, dirigides al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (A04026954). Les sol·licituds s'han de presentar correctament emplenades davant els registres d'entrada del FOGAIBA, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural o de qualsevol altre registre que preveu l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Les persones obligades a relacionar-se electrònicament d'acord amb el que disposa l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i les que optin per la presentació electrònica, han de presentar la sol·licitud mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible al procediment publicat a la Seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Cal subministrar totes i cada una de les dades que s'indiquen al formulari esmentat, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté el formulari.
A aquestes sol·licituds cal adjuntar la documentació següent:
3. La comprovació del DNI de la persona beneficiària, del seu representant o dels membres de l'agrupació, en cas d'entitats sense personalitat jurídica, la farà d'ofici el FOGAIBA. En cas que la persona interessada no autoritzi expressament el FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural per obtenir el DNI, els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social, així com els certificats del Registre general d'explotacions ramaderes (REGA), del Registre d'identificació individual d'animals i moviments (RIIA) i els certificats de les associacions reconegudes per portar el Llibre genealògic, ha d'aportar els certificats o la documentació corresponent.
4. A més, abans de la concessió de l'ajuda, el FOGAIBA ha d'obtenir del beneficiari una declaració relativa a la resta d'ajudes de minimis rebudes durant l'exercici fiscal en curs i els exercicis precedents i ha de comprovar que la nova ajuda no excedeixi els límits aplicables.
5. D'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, no cal presentar la documentació o les dades elaborades per qualsevol Administració que es puguin obtenir per mitjans telemàtics o que es trobin en poder del FOGAIBA. En el cas de denegació expressa per fer aquesta comprovació, cal aportar el document corresponent.
Les persones interessades tampoc no estan obligades a presentar dades o documents que hagin aportat elles mateixes davant de qualsevol Administració. A aquest efecte, les persones esmentades han de comunicar en quin moment i davant de quin òrgan administratiu van presentar els documents, i el FOGAIBA és qui els ha d'obtenir electrònicament. Excepcionalment, si el FOGAIBA no pot obtenir els documents esmentats, en pot sol·licitar novament l'aportació a les persones interessades.
En el supòsit d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent pot requerir a la persona sol·licitant que el presenti o, per defecte, que acrediti per altres mitjans el compliment dels requisits als quals es refereix el document, abans de la proposta de resolució.
6. Si la sol·licitud té algun defecte o no inclou tota la documentació esmentada en els punts anteriors, o bé si els documents que s'hagin de presentar durant la tramitació de l'expedient presenten esmenes o guixades, es requerirà a la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmeni el defecte o aporti la documentació, amb la indicació que, si no ho fa, s'entén que desisteix de la sol·licitud i, amb la resolució prèvia, s'arxivarà l'expedient sense cap altre tràmit.
7. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació per part de l'interessat del que conté aquesta convocatòria, les bases reguladores que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, i la resta de normativa d'aplicació.
Setè Selecció de les persones beneficiàries
1. Les persones beneficiàries se seleccionen mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. Per tant, se seleccionen totes les sol·licituds que compleixen els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria i que inclouen la documentació necessària.
2. En cas que les sol·licituds amb dret d'ajuda superin l'import màxim que es destina a aquesta convocatòria, es reduiran totes i cadascuna d'aquestes ajudes en el mateix percentatge fins a exhaurir el crèdit pressupostari.
Vuitè Instrucció del procediment
1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l'Àrea de Gestió d'Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan portarà a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per determinar, saber i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.
2. La resolució dels expedients la dicta el vicepresident del FOGAIBA en matèria agrària, a proposta del cap del Servei d'Ajudes OCM, d'Estat i de Pesca, sobre la base de l'informe previ de la unitat gestora corresponent d'aquest servei, en el qual s'acreditarà, en cas que sigui favorable, la legalitat de l'ajuda i el seu import.
3. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a comptar des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds i s'ha de notificar individualment a les persones interessades. Un cop transcorregut aquest termini sense que es notifiqui resolució expressa, s'entén desestimada la sol·licitud. A la resolució de concessió de l'ajuda es fa constar expressament el caràcter de minimis de l'ajuda.
4. Contra la resolució esmentada es pot interposar recurs d'alçada davant el conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural en el termini d'un mes, a comptar des del dia següent al de la notificació, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Novè Pagament de les ajudes
1. En relació amb les ajudes que preveu el punt 1.1 de l'apartat quart, el pagament de l'ajuda es farà mitjançant transferència bancària quan s'hagi dictat la resolució de concessió amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA, ja que la justificació s'ha fet i acreditat amb caràcter previ a la concessió de l'ajuda.
2. El termini per justificar l'execució del projecte per a les actuacions que s'assenyalen al punt 1.2 de l'apartat quart acaba el 31 de gener del 2024.
El beneficiari ha de dur a terme i pagar les actuacions objecte de subvenció entre l'1 de gener del 2023 i el 31 de desembre del 2024. No obstant això, s'acceptarà el pagament de les despeses corresponents als salaris i a la Seguretat Social del mes de desembre i a les retencions de l'IRPF del quart trimestre de l'any 2024, fins al 31 de gener del 2025.
3. Dins el termini de justificació que estableix el punt 2 anterior, els beneficiaris han de presentar la sol·licitud de pagament mitjançant el tràmit telemàtic, que estarà disponible al procediment publicat a la Seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Cal subministrar totes i cadascuna de les dades, assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que s'indiquen en el formulari esmentat.
Aquestes sol·licituds han d'incloure la documentació següent:
a) Documentació justificativa de les despeses realitzades. La justificació de la despesa s'entén efectuada mitjançant la presentació de
a.1) Factures pagades o documents de valor probatori equivalent al tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que reuneixin els requisits i les formalitats que preveu el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d'1 de desembre de 2012), i justificants de pagament.
a.2) Nòmines pagades dels treballadors amb contractació laboral com a personal tècnic.
a.3) Justificants del pagament de la Seguretat Social corresponent al tècnic contractat.
a.4) Document IRPF i justificant de pagament.
a.5) Justificants de pagament. Es poden considerar justificants de pagament els documents següents:
1r. Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament efectuat mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.
2n. Factura que incorpori l'acreditació del cobrament per part del seu emissor o la persona responsable de l'empresa amb capacitat de cobrament. A aquest efecte, han de quedar consignades a la factura les dades següents: la data de cobrament, la identificació amb indicació del nom, el NIF i la signatura del declarant del cobrament de la factura i el segell de l'empresa. Aquest darrer serà facultatiu en cas que l'emissor sigui persona física.
3r. Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament efectuat mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.
4t. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti la realització efectiva del pagament.
No s'admeten pagaments en efectiu superiors a 1.000,00 euros d'acord amb els termes que preveu l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació a la normativa financera per a la intensificació de les actuacions i la lluita contra el frau.
Aquesta documentació romandrà a disposició de l'Agència Tributària i de la Conselleria d'Hisenda i Relacions exteriors per fer qualsevol control que es consideri oportú efectuar.
b. Memòria de les actuacions dutes a terme i dels resultats obtinguts.
c. Si escau, indicació dels criteris de repartiment dels costos generals o indirectes incorporats a la relació de justificants de despeses.
d. Si escau, els tres pressupostos que, en aplicació de l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, hagi sol·licitat el beneficiari, així com també la memòria justificativa de l'elecció.
e. Relació de justificants imputats, d'acord amb el model que figura a la pàgina web del FOGAIBA.
4. A petició del beneficiari, es pot fer un pagament parcial, prèvia justificació de les despeses efectivament realitzades, per un mínim del 50% del cost de la inversió o l'actuació objecte d'ajuda en els termes que estableix el punt 3 d'aquest apartat. Els pagaments parcials i les obligacions de justificació que se'n deriven no eximeixen el beneficiari de l'ajuda de l'obligació de justificar l'efectuació completa i el cost total de l'activitat subvencionada.
Desè Obligacions de les persones beneficiàries
1. Són obligacions de les persones beneficiàries les que estableixen l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer.
2. El règim jurídic aplicable per l'incompliment de les obligacions assenyalades serà el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i comprendrà des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.
Onzè Incompatibilitats
Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb les ajudes que la persona beneficiària rebi per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o d'una altra entitat pública o privada, però en cap cas l'import rebut, aïlladament o conjuntament, pot superar el valor de les despeses originades per la realització de les activitats.
Dotzè Règim jurídic aplicable
El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que estableixen l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions en l'àmbit de les Illes Balears; així com els preceptes que siguin aplicables de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i altra normativa aplicable.
Tretzè Controls
El FOGAIBA farà els controls administratius i sobre el terreny que es considerin necessaris per verificar que es compleixen les condicions reglamentàries per a la concessió i el pagament de l'ajuda.
Catorzè Publicació
Aquesta resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 10 d'octubre de 2023
El president del FOGAIBA Joan Simonet Pons