Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 647022
Acord del Consell de Govern de 13 d’octubre de 2023 de modificació de l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d’hores extraordinàries

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 4 de febrer de 2017 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB núm. 15) l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d'hores extraordinàries.

L'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 també disposa que la meritació de les retribucions corresponents a favor del personal laboral integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l'òrgan competent de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l'entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació de les hores extraordinàries amb temps de descans.

Aquest Acord s'ha modificat al llarg d'aquests darrers anys mitjançant els acords del Consell de Govern següents: de 10 de març de 2017 (BOIB núm. 30), de 17 de novembre de 2017 (BOIB núm. 141), de 23 de febrer de 2018 (BOIB núm. 25), de 23 de març de 2018 (BOIB núm. 37), de 13 d'abril de 2018 (BOIB núm. 46), de 13 de juliol de 2018 (BOIB núm. 87), de 27 de juliol de 2018 (BOIB núm. 93), de 7 de setembre de 2018 (BOIB núm. 111), de 14 de setembre de 2018 (BOIB núm. 114), de 5 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 123), de 10 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 127), de 14 de desembre de 2018 (BOIB núm. 157), de 8 de febrer de 2019 (BOIB núm. 18), de 7 de març de 2019 (BOIB núm. 32; rectificat per l'Acord del Consell de Govern de 15 de març de 2019, BOIB núm. 35), de 22 de març de 2019 (BOIB núm. 38), de 3 de maig de 2019 (BOIB núm. 61), de 25 d'octubre de 2019 (BOIB núm. 146), de 3 d'abril de 2020 (BOIB núm. 51), de 7 de setembre de 2020 (BOIB núm. 155), de 8 de febrer de 2021 (BOIB núm. 17), de 23 de desembre de 2021 (BOIB núm. 176), de 21 de febrer de 2022 (BOIB núm. 28), de 14 de març de 2022 (BOIB núm. 37), de 23 de maig de 2022 (BOIB núm. 67), de 4 de juliol de 2022 (BOIB núm. 87), d'1 d'agost de 2022 (BOIB núm. 100), de 22 d'agost de 2022 (BOIB núm. 111), de 24 d'octubre de 2022 (BOIB núm. 138), de 28 de novembre de 2022 (BOIB núm. 155), de 19 de desembre de 2022 (BOIB núm. 165), de 27 de febrer de 2023 (BOIB núm. 26) i de 13 de març de 2023 (BOIB núm. 32).

Mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 19 de desembre de 2022, es va incloure en l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 el personal titulat en Infermeria (graduats, diplomats o titulats equivalents) de la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears, fins al 30 de juny de 2023.

La Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears està adscrita a la Conselleria de Salut, segons l'annex 1 del Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

La Conselleria de Salut, sobre la base d'una sol·licitud de la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears, ha sol·licitat que el personal titulat en Medicina (llicenciats, graduats o titulats equivalents) i el personal titulat en Infermeria (graduats, diplomats o titulats equivalents) de la Fundació s'inclogui (de manera permanent) en l'Acord de 3 de febrer de 2017.

Així, cal tenir en compte que un dels objectius fonamentals de la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears és garantir un mínim de reserves de donacions de sang dels ciutadans per assegurar el correcte funcionament del sistema sanitari.

D'acord amb l'article 6.1 dels Estatuts de la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears, l'objecte de la Fundació és l'organització funcional de l'hemodonació, l'hemoteràpia i la donació de teixits a les Illes Balears, sens perjudici de perseguir altres finalitats complementàries a la indicada. Per desenvolupar correctament l'objecte fundacional, la lletra d) de l'article 6.1 dels Estatuts preveu que una de les finalitats de la Fundació és proveir de sang i derivats a tots els hospitals i centres sanitaris públics i privats de la comunitat autònoma de les Illes Balears, d'acord amb les seves necessitats.

Segons el que s'ha exposat, i atesa la manca crònica de personal sanitari a les Illes Balears, inclòs el personal mèdic i el d'infermeria, així com que la compensació d'hores extraordinàries de feina amb temps de descans és incompatible amb les necessitats del servei corresponent, es considera convenient modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, a fi d'incorporar-hi el personal el personal titulat en Medicina (llicenciats, graduats o titulats equivalents) de la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears, i a fi que el període relatiu al personal titulat en Infermeria (graduats, diplomats o titulats equivalents) de la Fundació tengui un caràcter permanent.

D'altra banda, mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 24 d'octubre de 2022, es va incloure en l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 el personal de l'Àrea de Dependència de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears en relació amb els serveis prestats de valoració del grau de dependència i d'elaboració de les propostes de programes individuals d'atenció (PIA) de les persones dependents, per al període comprès de l'1 d'octubre al 31 de desembre de 2022.

En relació amb aquest personal, i atès que encara subsistien les circumstàncies que en motivaren la incorporació, mitjançant l'Acord de 27 de febrer de 2023 es va ampliar el període esmentat de l'1 de gener al 30 de juny de 2023.

La Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears està adscrita a la Conselleria de Famílies i Afers Socials, segons l'annex 1 del Decret 12/2023 esmentat.

La Conselleria de Famílies i Afers Socials, sobre la base d'un informe justificatiu de la gerent de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears, ha sol·licitat modificar l'Acord de 3 de febrer de 2017 en relació amb el personal esmentat de la Fundació a fi que el període comprengui de l'1 d'octubre de 2023 al 30 de setembre de 2024. La justificació es fonamenta, en síntesi, en el fet que persisteix la necessitat que el personal de l'Àrea de Dependència faci serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habitual de treball amb la finalitat de reduir les llistes d'espera del procediment per al reconeixement de dependència. A més, s'ha de tenir en compte que el nombre de sol·licituds ha experimentat un increment respecte a anys anteriors. Les dades són les següents:

– Any 2018: 27.993 sol·licituds.

– Any 2019: 32.479 sol·licituds.

– Any 2020: 32.836 sol·licituds.

– Any 2021: 35.355 sol·licituds.

– Any 2022: 39.461 sol·licituds.

– Any 2023 (a 31 d'agost): 42.593 sol·licituds.

A més, la Conselleria de Famílies i Afers Socials, sobre la base de l'informe justificatiu esmentat de la gerent de la Fundació, ha sol·licitat afegir a l'Acord de 3 de febrer de 2017 el personal de la Fundació esmentada que desenvolupi tasques relacionades directament amb el procés d'estabilització del personal de la Fundació, fins al 31 de desembre de 2023.

En relació amb la justificació per incloure aquest personal, cal assenyalar que el dia 23 de maig de 2023 el Patronat de la Fundació va aprovar l'oferta pública d'estabilització del personal laboral per a l'any 2022, amb un total de 483 places.

A aquesta oferta pública s'hi ha d'afegir l'oferta corresponent al personal del Consorci per a la Protecció i Acollida de les Persones Disminuïdes Psíquiques Profundes de les Illes Balears (Consorci APROP), aprovada per la Junta Rectora el dia 27 maig de 2022 (BOIB núm. 70, de 31 de maig), atès que el Consorci esmentat es va extingir el 30 de juny de 2022, amb la cessió a la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears de la globalitat dels seus actius i passius, i la subrogació de la Fundació en les relacions, els drets i les obligacions de qualsevol tipus, inclosos els contractuals, els laborals i de la Seguretat Social, del Consorci APROP vigents en la data de la integració, que es va produir l'1 de juliol de 2022.

Així doncs, a l'oferta pública d'estabilització de la Fundació s'hi van afegir les 113 places del Consorci APROP, per la qual cosa el total de places és de 596, de les quals 434 s'han de cobrir mitjançant concurs extraordinari de mèrits i 162 per concurs oposició. Atès el volum de feina que suposa el procés d'estabilització, és necessari que el personal de la Fundació, tant de l'Àrea de Recursos Humans com els membres dels tribunals i altre personal de suport, presti serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habitual de treball (fins al 31 de desembre de 2023).

Segons el que s'ha exposat, i atès que la compensació d'hores extraordinàries de feina amb temps de descans és incompatible amb les necessitats del servei corresponent, es considera convenient modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, a fi que, respecte al personal de l'Àrea de Dependència de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears en relació amb els serveis prestats de valoració del grau de dependència i d'elaboració de les propostes de programes individuals d'atenció (PIA) de les persones dependents, el període comprengui de l'1 d'octubre de 2023 al 30 de setembre de 2024. A més, s'hi incorpora el personal de la Fundació esmentada que desenvolupi tasques relacionades directament amb el procés d'estabilització del personal de la Fundació, fins al 31 de desembre de 2023.

Així mateix, s'aprofita aquesta modificació per suprimir expressament els punts de l'Acord de 3 de febrer de 2017 (amb les modificacions posteriors que ja s'han relacionat) relatius als col·lectius següents, atès que se n'ha exhaurit l'objecte respectiu:

– Personal laboral de l'Administració autonòmica que hagi intervingut en tasques de suport en el procés electoral de les eleccions de l'any 2023 al Parlament de les Illes Balears i als consells insulars.

– Personal de l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears en relació amb les tasques de gestió del fons per afavorir el turisme sostenible, des del 16 de juny de 2022 fins al 30 de juny de 2023.

– Personal laboral de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que hagi intervingut en tasques de suport en els esdeveniments relatius a la celebració del Dia de les Illes Balears de l'any 2023.

Finalment, s'aprofita aquesta modificació per actualitzar i adaptar les denominacions de les direccions generals i de les conselleries a la nova estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que resulta del Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, modificat pels decrets 16/2023, de 20 de juliol, i 17/2023, de 23 d'agost.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació, en la sessió de dia 13 d'octubre de 2023, adoptà entre d'altres l'Acord següent:

Primer. Modificar la llista de col·lectius del punt primer de l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de retribucions per raó de la realització d'hores extraordinàries, el qual queda redactat de la manera següent:

Personal laboral adscrit al Gabinet de la Presidència de les Illes Balears i personal laboral que faci tasques per al Gabinet de la Presidència per raó d'actes i esdeveniments lligats a l'activitat institucional, administrativa i protocol·lària d'aquest Gabinet.

Personal laboral de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques que presta serveis al palau de Marivent.

Personal laboral de la categoria professional d'auxiliar tècnic/a educatiu/iva adscrit a la Conselleria d'Educació i Universitats amb contracte a temps complet.

Personal de l'entitat pública Gestió d'Emergències de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d'emergències.

Personal de moviment i personal de serveis tècnics i mecànics de l'entitat pública Serveis Ferroviaris de Mallorca amb ocasió de la prestació de serveis especials que no tenguin la consideració de serveis ordinaris o per raó de la concurrència de situacions que puguin afectar la regularitat del servei públic ferroviari.

Professorat del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears per impartir cursos de formació contínua i formació professional per a l'ocupació.

Personal laboral adscrit a l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius que es designi per dur a terme cada un dels projectes d'execució del Pla d'Infraestructures Educatives 2016-2023.

Personal de l'Institut Balear de la Natura (IBANAT) en els supòsits següents:

 

a) Personal amb tasques de direcció, gestió i execució en emergències.

b) Personal amb tasques relatives a la prevenció i extinció d'incendis forestals, gestió forestal, espais naturals i espais recreatius, en relació amb els serveis prestats que excedeixen el nombre de serveis prevists en el Conveni col·lectiu de l'entitat, retribuïts en la relació de llocs de treball per mitjà de les retribucions complementàries de dedicació especial, d'horari especial i de perillositat, d'acord amb les quanties establertes en el Conveni col·lectiu corresponent.

 

Personal laboral de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que es mobilitzi per part del director del pla de protecció civil activat, des del nivell 2, per fer tasques de suport a la intervenció, de control de la situació, de protecció, i de recuperació i restabliment dels danys produïts a causa d'una emergència de protecció civil.

Personal laboral adscrit a les oficines d'atenció al públic del Servei d'Ocupació de les Illes Balears durant els mesos d'octubre, novembre i desembre de cada any.

Personal laboral de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que du a terme tasques per pal·liar els efectes derivats de la situació ocasionada per la COVID-19.

Personal laboral de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que dugui a terme tasques relacionades amb la planificació, la preparació, la redacció i l'aprovació de projectes, inclosos els projectes d'execució de qualsevol tipus, que s'hagin de finançar amb qualsevol dels fons esmentats en els apartats 2, 3 i 4 de l'article 2 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Personal laboral de l'Institut Balear de l'Habitatge que du a terme tasques relacionades amb la promoció, l'adquisició i l'adjudicació d'habitatges en règim de lloguer.

Personal responsable de manteniment de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel.

Personal de la Fundació per a l'Esport Balear que sigui responsable de dur a terme esdeveniments al Velòdrom Illes Balears.

Personal músic de la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears.

Personal laboral adscrit al Departament de Coordinació i Modernització de la Direcció General de Funció Pública de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques que dugui a terme tasques de suport relatives a l'actualització del Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, fins al 31 de desembre de 2023.

Personal laboral de l'Administració autonòmica en relació amb les tasques de suport a la gestió dels procediments de concessió de subvencions en matèria de conciliació de la vida familiar, laboral i personal que preveu el capítol VII del Decret llei 9/2022, de 7 de novembre, de mesures urgents per compensar la inflació a les Illes Balears.

Personal laboral de Ports de les Illes Balears en els supòsits següents:

 

a) Personal de ports de gestió directa que hagi de prestar serveis fora de l'horari o jornada habitual de feina per complicacions derivades d'operatives de vaixells, motius d'emergència i tasques de control i vigilància d'activitats puntuals de tercers en l'àmbit portuari, així com pels serveis prestats en dies festius que excedeixin el nombre de dies prevists en el Conveni col·lectiu que es troben retribuïts en la relació de llocs de treball per mitjà de la retribució complementària d'horari especial.

b) Personal de les oficines centrals en relació amb les incidències amb els sistemes de reserves en línia i activitats no estructurals com l'assistència a fires nàutiques o altres tasques de representació i aquelles tasques que, tot i ser estructurals, demanden puntualment càrregues extraordinàries de feina com la tramitació de concessions administratives derivades de l'aplicació de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes, i les obres excepcionals de consolidació de ports derivades de les mancances d'inversió dels darrers anys de crisi.

 

Personal laboral de l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb la prestació del servei públic de ràdio i televisió (de comunicació audiovisual).

Personal de la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears en els supòsits següents:

 

a) Personal que presta serveis a les illes de Menorca, Eivissa i Formentera.

b) Personal tècnic superior en laboratori clínic i biomèdic.

c) Personal titulat en Medicina (llicenciats, graduats o titulats equivalents).

d) Personal titulat en Infermeria (graduats, diplomats o titulats equivalents).

Personal de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears en els supòsits següents:

a) Personal auxiliar tècnic de farmàcia de la Residència i Centre de Dia Can Raspalls en relació amb les tasques de suport als serveis de farmàcia de les residències i centres de dia Can Blai i Sa Serra.

b) Personal en relació amb les tasques relatives als serveis de salut mental i amb la tutela de les persones incapacitades judicialment a les Illes Balears.

c) Personal amb la categoria professional de governant/a.

d) Personal que presta serveis en les residències i centres de dia de Can Blai, Can Raspalls i Sa Serra a l'illa d'Eivissa.

e) Personal que presta serveis en les residències i centres de dia Son Güells, Son Tugores i Son Llebre a l'illa de Mallorca.

f) Personal de l'Àrea de Dependència en relació amb els serveis prestats de valoració del grau de dependència i d'elaboració de les propostes de programes individuals d'atenció (PIA) de les persones dependents, de l'1 d'octubre de 2023 al 30 de setembre de 2024.

g) Personal que desenvolupi tasques relacionades directament amb el procés d'estabilització del personal de la Fundació, fins al 31 de desembre de 2023.

Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 13 d'octubre de 2023

La secretària del Consell de Govern Antònia Maria Estarellas Torrens