Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

MANCOMUNITAT DES RAIGUER

Núm. 643735
Convocatòria i bases específiques per les quals s’ha de regir el procés selectiu per cobrir una (1) plaça d’Agent d’Ocupació i desenvolupament Local (AODL) mitjançant concurs-oposició, com a personal funcionari interí de la Mancomunitat des Raiguer derivada del programa SOIB Desenvolupament Local 2023-2025; i la constitució d’una borsa de treball

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El President de la Mancomunitat des Raiguer, amb avocació de la competència actualment delegada a la Junta de Govern Local (Decret de presidència núm. 2023-0123 , de 11 de setembre de 2023), ha aprovat les bases per les quals s'ha de regir el procés selectiu per cobrir una (1) plaça d'Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local (AODL) mitjançant concurs-oposició, com a personal funcionari interí de la Mancomunitat des Raiguer derivada del programa SOIB Desenvolupament Local 2023-2025; i la constitució d'una borsa de treball, mitjançant Decret de Presidència 2023-0141 de data 10 d'octubre de 2023.

BASES PER LES QUALS S'HA DE REGIR EL PROCÉS SELECTIU PER COBRIR UNA (1) PLAÇA D'AGENT D'OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL (AODL) MITJANÇANT CONCURS-OPOSICIÓ, COM A PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ DE LA MANCOMUNITAT DES RAIGUER DERIVADA DEL PROGRAMA SOIB DESENVOLUPAMENT LOCAL 2023-2025; I LA CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte de la present convocatòria és la selecció, pel procediment de concurs-oposició, com a personal funcionari interí d'un agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL), perfil general, de la Mancomunitat des Raiguer, Grup A, Subgrup A2, en el marc de la convocatòria de subvencions del programa SOIB Desenvolupament Local per a dur a terme actuacions de promoció de l'activitat econòmica local fins 31 de desembre de 2025.

Aquestes bases es regiran de conformitat als termes establerts a la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball (BOIB núm. 67, de 20 de maig de 2023), al Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el Text refós de la llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, a la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública i al Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel que s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General del Estat, en el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i programes mínims del procediment de selecció dels funcionaris d'Administració Local i en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

La convocatòria es publicarà a la seu electrònica de la Mancomunitat (https://mancomunitatdesraiguer.sedelectronica.es), a la pàgina web de l'entitat (https://mancomunitatdesraiguer.net/ca) i al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), sent la data de publicació del BOIB la que servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament a la seu electrònica i a la pàgina web de la Mancomunitat.

SEGONA.- REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Per participar en aquesta convocatòria les persones interessades han de complir en la data de publicació d'aquestes bases al BOIB, durant tot el procés selectiu i durant l'execució de les tasques pròpies del lloc de feina, els requisits següents:

a. Tenir la nacionalitat espanyola sense perjudici del que estableix l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

b. Tenir complerts setze anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa. L'acreditació s'efectuarà mitjançant fotocòpia del DNI o document d'identificació legal equivalent vigent que cal aportar juntament amb la sol·licitud per poder formar part del procés de selecció.

c. Estar en possessió del títol de Diplomatura universitària, Grau o títol universitari equivalent; o en condicions de obtenir-lo a la data en que finalitzi el termini de presentació d'instàncies.

A aquests efectes, s'entén que està en condicions d'obtenir la titulació quan, en el termini de presentació d'instàncies, s'hagin superat els corresponents plans d'estudis o proves que permetin accedir a la mateixa i així s'acrediti.

Si es tracta d'un títol obtingut a l'estranger, cal disposar, en la data límit per a la presentació d'instàncies, la credencial que acrediti la seva homologació per l'Estat espanyol. En el cas de presentar una titulació equivalent a l'exigida com a requisit, correspon a la persona aspirant, acreditar-ne la seva equivalència.

d. Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2, de conformitat amb l'acord de Ple de la Mancomunitat des Raiguer de data 3 de desembre de 2019 pel qual es fixen els nivells de coneixement de llengua catalana exigibles per a cada lloc de treball, mitjançant l'aportació de certificat expedit pel Govern de les Illes Balears, o bé del títol, diploma o certificat equivalent segons l´Ordre del conseller d'Educació i Universitat de data 8 de març de 2018.

e. Posseir la capacitat funcional, física i psíquica, pel desenvolupament de les tasques del lloc de feina al que s'aspira ingressar, acreditada, mitjançant declaració responsable dels interessats i interessades (segons Annex II).

f. No haver estat separat o acomiadat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a l'exercici de funcions públiques per resolució judicial. En el cas de pertànyer a un altre Estat, no trobar-se inhabilitat en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu Estat, en els mateixos termes, l'accés al servei públic.

g. Estar en possessió del carnet de conduir classe B.

h. No estar sotmès a cap dels motius d'incompatibilitat establerts a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i no percebre cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat susceptible de compatibilitat s'ha d'instar la compatibilitat de la mateixa en el termini dels 10 dies següents a la presa de possessió del lloc de treball.

i. Per a les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33%, un certificat dels equips multi professionals de l'organisme públic corresponent sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents a la categoria professional de la borsa a la qual la persona candidata aspira i que ha d'expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del cos mitjançant, si corresponen segons el parer de l'administració, les adaptacions necessàries del lloc de treball.

j. Acreditar el pagament de la taxa aprovada per optar a proves selectives de la Mancomunitat des Raiguer, per import de 26,04 euros o bé, la condició de la seva exempció. La seva justificació, s'ha de realitzar segons el previst a la base quarta d'aquesta convocatòria, i s'ha d'aportar juntament amb la sol·licitud per poder formar part del procés de selecció.

Així mateix, l'aspirant ha d'estar inscrit com a demandant d'ocupació en el SOIB abans del nomenament, en compliment de l'apartat 11. Perfil i requisits de l'AODL de la convocatòria de subvencions del programa SOIB Desenvolupament Local per a dur a terme actuacions de promoció de l'activitat econòmica local fins 31 de desembre de 2025.

La persona aspirant a la qui es dirigeixi una oferta de treball haurà de presentar al registre general de la Mancomunitat des Raiguer, dins dels tres (3) dies hàbils següents a l'oferiment del lloc de feina, la documentació acreditativa de les condicions i requisits establerts per formar part de la borsa, prevists en aquestes bases.

TERCERA.- FUNCIONS

Les funcions principals del lloc de feina a cobrir consisteixen, entre d'altres, en:

- Participació en totes les convocatòries de subvencions de foment de l'ocupació del SOIB amb pressupost preassignat i execució del projecte subvencionat.

- Actuacions de coordinació amb oficines, derivació persones SOIB, participació activitats organitzades SOIB, elaboració o actualització del PEOL, elaboració del Pla d'Acció, elaboració d'informes intermedis i anuals de justificació i justificació tècnica de la convocatòria.

- Actuacions per facilitar la inserció sociolaboral dels participants en els programes de foment de l'ocupació.

- Participació en una convocatòria de subvenció anual del SOIB, de foment de l'ocupació, sense pressupost assignat per a entitats locals, i execució del projecte subvencionat.

- Actuacions d'atenció i derivació d'emprenedors i de difusió d'ajuts per a emprenedors i empreses.

- Actuacions de dinamització i creació de xarxes del teixit productiu, del tercer sector i de l'economia social.

- Actuacions per a la millora de la coordinació entre entitats i apropament a la ciutadania.

- Actuacions d'innovació i bones pràctiques.

- Difusió i impuls de fòrums, fires d'ocupació, jornades o espais de trobada entre les empreses i els agents/operadors de formació en el territori; creació de meses de formació professional per a la coordinació, planificació i desplegament de la formació al territori en els sectors clau, o articulació d'una xarxa d'espais per a la formació en les instal·lacions i seus d'empreses tractores del territori.

QUARTA.- PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES I MÈRITS

La presentació de la sol·licitud per poder formar part del procés selectiu suposa el coneixement i acceptació inequívoca per part de la persona aspirant tant de les bases com del tractament de les dades de caràcter personal a realitzar per l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. L'ús de la informació facilitada en les sol·licituds es limita a la gestió del procés selectiu i s'ajusta a les previsions de la normativa vigent en matèria de protecció de dades.

Les instàncies per participar en les proves selectives s'han de presentar en el registre general d'aquesta Mancomunitat, o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, segons el model que consta com Annex II a aquestes bases.

A més, cal adjuntar còpia de la documentació següent:

  • Còpia del DNI o document d'identificació legal equivalent vigent.
  • El justificant d'abonament de la taxa de 26,04 euros, o en el seu cas, l'acreditació de la seva exempció.
  • Titulació requerida.
  • Document acreditatiu del nivell B2 de català.
  • L'Annex III (índex de mèrits) i la documentació acreditativa dels mèrits al·legats.

Aquest pagament es farà efectiu mitjançant transferència o ingrés al nombre de compte IBAN ES57 2100 0100 1602 0015 1521 i s'indicarà al concepte: nom, llinatges i “AODL”.

De conformitat amb el text de l'ordenança reguladora, queden exemptes del pagament de la taxa les persones que acreditin que en el moment de la presentació de la instància es troben en alguna de les circumstàncies següents:

1. Minusvalidesa igual o superior al 33%.

2. Antiguitat superior a sis mesos en situació d'atur, sempre que no percebin prestacions contributives.

3. Condició de família nombrosa.

En aquests casos, s'ha d'acreditar l'exempció mitjançant presentació de la Resolució on es reconegui minusvalidesa, certificat del servei d'ocupació pública en el qual consti que no es perceben prestacions contributives (no solament situació d'atur) o el carnet de família nombrosa o document on consti aquesta situació, respectivament.

En el cas de no presentar-se la documentació indicada anteriorment al registre general de la Mancomunitat, la persona interessada ha de comunicar-ho a la Mancomunitat abans de la finalització del termini de la presentació de les sol·licituds mitjançant enviament del justificant de presentació a l'adreça electrònica mancomunitat@mancomunitatdesraiguer.net Sense la concurrència d'aquest requisit, les sol·licituds que es registrin a la Mancomunitat fora del termini de presentació no seran admeses. Aquesta previsió es fa als efectes de garantir l'arribada de la documentació a la Mancomunitat i la seva possible reclamació en cas de retard d'enviament a l'administració corresponent.

El termini de presentació d'instàncies és de set (7) dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Es publicarà també en la pàgina web i seu electrònica de la Mancomunitat.

Per ser admeses i prendre part en el procés selectiu de la borsa de treball, les persones aspirants han de declarar sota la seva responsabilitat a la sol·licitud (segons Annex II) que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona i que es comprometen a aportar dins dels tres (3) dies hàbils següents a l'oferiment del lloc de feina, la documentació acreditativa original d'aquestes condicions i requisits.

Els aspirants queden vinculats a les dades que facin constar en la sol·licitud. El domicili i telèfon prevists a la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions. Tant els errors descriptius com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi de dades, és responsabilitat exclusiva dels candidats.

CINQUENA.- ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

Expirat el termini de presentació d'instàncies, el president dictarà Resolució aprovant la llista provisional d'admesos i exclosos. En el cas de que sigui possible, l'anunci d'aquesta Resolució aprovarà el Tribunal qualificador i de ser possible, recollirà lloc, data i hora de la fase d'oposició. Tot això es farà públic a la seu electrònica i a la pàgina web de la Mancomunitat, i es donarà un termini de tres (3) dies hàbils des de la seva publicació, per poder esmenar el defecte que hagi motivat l'exclusió provisional.

En el cas de no presentar-se la instància d'esmena al registre general de la Mancomunitat, la persona interessada ha de comunicar-ho a la Mancomunitat abans de la finalització del termini de presentació de les esmenes mitjançant enviament del justificant de presentació a l'adreça electrònica mancomunitat@mancomunitatdesraiguer.net Sense la concurrència d'aquest requisit, les esmenes que es registrin a la Mancomunitat fora del termini de presentació no seran admeses. Aquesta previsió es fa als efectes de garantir l'arribada de la documentació a la Mancomunitat i la seva possible reclamació en cas de retard d'enviament a l'administració corresponent.

Finalitzat aquest termini, mitjançant Resolució de la Presidència, s'aprovarà la llista definitiva d'admesos i exclosos, i es publicarà en la seu electrònica i a la pàgina web de la Mancomunitat.

SISENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR

El Tribunal qualificador estarà constituït per un president, tres vocals i un secretari, funcionaris de carrera amb els seus respectius suplents.

La composició del Tribunal serà predominantment tècnica i els vocals hauran de posseir una titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a la plaça convocada.

En la designació del Tribunal es procurarà garantir, en tot cas, el compliment del principi d'especialitat i d'idoneïtat per valorar els coneixements i les aptituds requerides de les persones aspirants.

El Tribunal podrà disposar de la incorporació d'assessors especialistes per aquelles proves en què sigui necessària i també de col·laboradors en tasques de vigilància i de control pel desenvolupament dels distints exercicis. Aquests assessors i col·laboradors es limitaran a prestar l'assistència i la col·laboració que se'ls sol·liciti i tindran veu, però no vot.

El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència del president, del secretari i de la meitat, al menys, dels seus membres, titulars o suplents indistintament.

Els membres del Tribunal hauran d'abstenir-se de formar part del mateix quan concorrin les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i podran ser recusats conforme a l'article 24 de la citada llei.

La constitució i l'actuació del Tribunal s'ajustarà al que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. A més, els acords s'adoptaran per majoria d'assistents i el vot del president dirimirà els empats.

Els dubtes o les reclamacions que es puguin donar amb la interpretació de l'aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que s'ha de fer en els casos no previstos en les bases, seran resoltes pel Tribunal.

SETENA.- DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU

El procés de selecció, constarà de dues fases amb una puntuació màxima de 100 punts.

​​​​​​​​​​​​​​FASE D'OPOSICIÓ (FINS 70 PUNTS)

Aquesta fase d'oposició, serà obligatòria i eliminatòria, i consistirà en un exercici tipus test. El contingut teòric és el relacionat a l'Annex I.

L'exercici tipus test consistirà en respondre 50 preguntes amb quatre respostes alternatives, on només una d'elles és la correcta. Cada pregunta correcta sumarà 1,40 punts, cada resposta incorrecta restarà 0,35 punts i les respostes en blanc no sumen ni resten. A més, els aspirants hauran de resoldre 5 preguntes de reserva per si alguna de les preguntes principals de l'examen queda anul·lada. Les preguntes versaran sobre el temari inclòs a l'Annex I d'aquesta convocatòria i al mateix format d'examen, es podran incloure preguntes tant estrictament teòriques com de caràcter més pràctic o d'aplicació, a fi de poder comprovar el coneixement dels aspirants.

Serà necessari obtenir una puntuació mínima de 35 punts per superar aquest exercici i que es valorin els mèrits.

L'exercici tindrà una durada de 90 minuts.

Els aspirants hauran d'acudir a la celebració de les proves proveïts del seu DNI o document d'identificació equivalent, en el seu cas, el Tribunal podrà requerir-los en qualsevol moment perquè acreditin la seva identitat. Així mateix, si tinguessin coneixement que algun dels aspirants no compleix qualsevol dels requisits exigits en la convocatòria, haurà de proposar la seva exclusió a l'autoritat convocant.

El Tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir que totes les proves objectives siguin corregides sense que es conegui la identitat de les persones que participin en el procés.

Els resultats provisionals de la fase d'oposició es publicaran a la seu electrònica i a la pàgina web de la Mancomunitat. Els aspirants disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la seva publicació, per fer al·legacions. Les al·legacions s'hauran de presentar per mitjà d'una instància al registre general d'aquesta Mancomunitat, o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. En el cas de no presentar-se la instància al registre general de la Mancomunitat, la persona interessada ha de comunicar-ho a la Mancomunitat abans de la finalització del termini de la presentació de les al·legacions mitjançant enviament del justificant de presentació a l'adreça electrònica mancomunitat@mancomunitatdesraiguer.net. Sense la concurrència d'aquest requisit, les al·legacions que es registrin a la Mancomunitat fora del termini de presentació no seran admeses. Aquesta previsió es fa als efectes de garantir l'arribada de la documentació a la Mancomunitat i la seva possible reclamació en cas de retard d'enviament a l'administració corresponent.

Un cop transcorregut el termini anterior, si no es presenten al·legacions, s'entendran per definitives les qualificacions provisionals.

A tots aquells aspirants que superin la fase d'oposició se'ls hi valorarà el mèrits presentats.

 

​​​​​​​FASE DE CONCURS (30 PUNTS)

Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats i candidates.

Els mèrits a valorar s'acreditaran i presentaran conforme a l'establert en la base vuitena. Sols es valoraran els mèrits relacionats amb les característiques del lloc de feina i que així es justifiquin.

Els mèrits no adjuntats correctament amb la sol·licitud no podran ser valorats.

Es valoraran de la següent manera:

1. Experiència professional. Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 15 punts.

a. Serveis prestats a l'administració pública com AODL, com personal funcionari o personal laboral: 0.25 punts per mes treballat a jornada completa.

b. Serveis prestats a l'administració pública en la categoria equivalent o superior i realitzant funcions anàlogues a la plaça que es convoca, com personal funcionari o personal laboral: 0.15 punts per mes treballat a jornada completa.

2. Formació. Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 12 punts.

a) Per titulacions acadèmiques diferents a l'exigida i relacionades amb les funcions pròpies del lloc de treball, amb un màxim de 8 punts:

- Per cada màster oficial: 3 punts.

- Per cada titulació acadèmica oficial de grau, diplomatura, llicenciatura, segon cicle universitari o equivalent: 2,5 punts.

- Per cada títol de màster propi: 1,5 punts.

- Per cada títol propi (especialista universitari, expert universitari, curs d'actualització universitària, diploma universitari o diploma): 1 punt.

b) Formació no reglada. Assistència a cursos, seminaris, congressos i jornades impartits, reconeguts, organitzats o promoguts per administracions públiques, organismes públics o entitats de dret públic vinculats o dependents de les administracions públiques directament relacionats amb la feina a realitzar. S'acceptaran cursos impartits per Universitats, encara que siguin privades, sindicats i Col·legis professionals. Es valorarà amb un màxim de 4 punts:

- Quan els certificats acreditin aprofitament, es valoraran a raó de 0.005 punts per hora.

- Quan els certificats acreditin assistència, es valoraran a raó de 0.0025 punts per hora.

- Els cursos, jornades, congressos o seminaris impartits es valoraran a raó de 0.0075 punts per hora.

Els cursos expressats en crèdits LRU es valoraran a raó de 10 hores lectives per cada crèdit, i els expressats en crèdits ECTS, 25 hores lectives per crèdit.

3. Coneixements orals i escrits de català. Màxim de 3 punts.

- Nivel C1: 0.8 punts

- Nivell C2: 1.5 punts

- Nivell LA: 0.7 punts

Es valorarà únicament el certificat de major nivell, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu (LA), la puntuació del qual s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti.

VUITENA.- FORMA D'ACREDITAR ELS MÈRITS

Les persones que vulguin formar part d'aquest procés de selecció, hauran de presentar i acreditar els diferents mèrits en el moment de presentació d'instàncies.

Aquests mèrits s'han d'acreditar documentalment segons el determinat en aquest apartat. No seran valorats pel tribunal qualificador, ni en cap cas puntuaran, els mèrits al·legats i no justificats documentalment en la forma indicada en aquestes bases.

El tribunal podrà sol·licitar a les persones interessades els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats.

Els aspirants hauran de conformar i presentar un índex dels mèrits al·legats (Annex III) ajustat a la fase de concurs d'aquestes bases.

Els mèrits dels aspirants s'acreditaran documentalment mitjançant fotocòpia i de la següent forma:

1. Experiència professional:

- Serveis prestats a l'administració pública: mitjançant una certificació acreditativa dels serveis prestats expedida per l'entitat corresponent amb la indicació de la categoria professional i les tasques desenvolupades en cas de no ser una plaça específica d'AODL; i les dates d'alta i baixa de la mateixa. Juntament amb aquest certificat s'haurà d'aportar també un Informe de Vida Laboral actualitzat expedit per la TGSS.

Únicament es valorarà aquest apartat en el cas de que s'aporti tota la documentació indicada.

2. Formació:

a) La formació presentada s'ha d'acreditar documentalment mitjançant fotocòpia de l'anvers i el revers del corresponent títol expedit pel centre o institució oficial.

b) L'acreditació de les formacions no reglades es farà mitjançant certificacions, diplomes o documents oficials emesos per les administracions o els organismes competents, i hauran d'incloure les hores de duració o els crèdits dels cursos.

3. Coneixements de català:

- Certificat expedit pel Govern de les Illes Balears, o bé del títol, diploma o certificat equivalent segons l´Ordre del conseller d'Educació i Universitat de data 8 de març de 2018.

- Títol o certificació expedida per les Institucions públiques oficials corresponents.

NOVENA. LLISTA D'APROVATS. ORDRE DE CLASSIFICACIÓ PROVISIONAL I DEFINITIVA. CONSTITUCIÓ DE LA BORSA DE TREBALL.

Finalitzada la fase d'oposició, el Tribunal procedirà a puntuar els mèrits presentats a tots els aspirants que hagin superat aquesta.

Finalitzada la qualificació, el Tribunal publicarà la valoració de mèrits i les puntuacions finals provisionals a la seu electrònica i a la pàgina web de la Mancomunitat. Els aspirants disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la seva publicació, per fer al·legacions. Les al·legacions s'hauran de presentar per mitjà d'una instància al registre general d'aquesta Mancomunitat, o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. En el cas de no presentar-se la instància al registre general de la Mancomunitat, la persona interessada ha de comunicar-ho a la Mancomunitat abans de la finalització del termini de la presentació de les al·legacions mitjançant enviament del justificant de presentació a l'adreça electrònica mancomunitat@mancomunitatdesraiguer.net Sense la concurrència d'aquest requisit, les al·legacions que es registrin a la Mancomunitat fora del termini de presentació no seran admeses. Aquesta previsió es fa als efectes de garantir l'arribada de la documentació a la Mancomunitat i la seva possible reclamació en cas de retard d'enviament a l'administració corresponent.

Un cop transcorregut el termini anterior, si no es presenten al·legacions, o bé un cop que hagin estat examinades les presentades, el tribunal qualificador donarà per finalitzada la selecció, i elevarà a la Presidència la seva proposta definitiva de nomenament de l'aspirant que hagi obtingut la major qualificació. A la mateixa acta, el Tribunal també elevarà a Presidència la seva proposta definitiva de relació de candidats que formaran part de la borsa de treball per ordre descendent de puntuació d'acord amb les qualificacions atorgades en la valoració final, amb la finalitat de que Presidència dicti la corresponent resolució de constitució de la borsa de treball. Aquesta resolució es publicarà a la seu electrònica i a la pàgina web de la Mancomunitat. Els aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l'espera de ser cridats per la Mancomunitat per ordre de puntuació o prelació, quan es produeixi la necessitat derivada del lloc de feina.

Abans de procedir a dictar la resolució de nomenament de funcionari interí del candidat proposat pel Tribunal, es requerirà al mateix que en el termini de tres (3) dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació de l'acta definitiva del Tribunal, presenti la documentació relacionada amb la documentació original acreditativa de les condicions, requisits i mèrits que s'estableixen en aquestes bases.

En cas d'empat, per establir l'ordre de les persones aspirants es resoldrà per sorteig.

DESENA.- FUNCIONAMENT I VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL

La vigència màxima d'aquesta borsa serà com a màxim fins al 31 de desembre de 2025, de conformitat amb l'establert al punt primer de la resolució del Conseller d'Empresa, Ocupació i Energia i president del SOIB, de 5 d'octubre de 2023, per la qual es concedeix la subvenció per executar el projecte en el marc de la Resolució de la convocatòria de subvencions de 20 de maig de 2023, “SOIB Desenvolupament Local” per dur a terme actuacions de promoció de l'activitat econòmica local.

Quan es produeixi la necessitat de personal, les persones aspirants seran requerides segons l'ordre que ocupin a la llista, mitjançant contacte telefònic o a través de correu electrònic amb un màxim de tres intents. A través de diligencia quedarà constància a l'expedient que la persona que forma part de la borsa ha rebut la comunicació o dels requeriments efectuats.

A aquesta persona se li comunicarà el lloc i el termini en el que sigui precís que es presenti. Si no manifesta la seva conformitat amb el nomenament o contractació en el termini d'un dia (1) hàbil i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat, s'entendrà que renúncia.

La persona que ocupi el lloc de feina haurà de superar un període de pràctiques de tres mesos, a comptar des del dia del seu nomenament.

Les persones que renunciïn de forma expressa o tàcita passaran a l'últim lloc de la borsa de treball, excepte en el cas de la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, les quals han de justificar-se documentalment dins del termini de tres (3) dies hàbils:

- Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu, incloent el període en que sigui procedent la concessió de l'excedència pel cuidat de fills per qualsevol dels supòsits anteriors.

- Trobar-se en servei actiu en un lloc de treball de qualsevol administració pública o empresa privada.

- Malaltia o incapacitat temporal.

- Estar exercint funcions sindicals.

Els que, malgrat haver renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes anteriorment conservaran la posició obtinguda a la borsa. No obstant això, quedaran en la situació de no disponible, i no rebran cap oferta més mentre es mantingui la circumstància al·legada. Així mateix, hauran de comunicar per escrit la finalització de la circumstància al·legada per poder passar a disponible i poder ocupar el lloc ofert en cas de ser seleccionats.

Quan es produeixi el cessament de la persona seleccionada en el seu lloc de treball, es reincorporarà a la borsa de treball ocupant el mateix ordre de prelació, tret que sigui per renúncia voluntària. En el cas de que en virtut del pròxim contracte el treballador arribés al límit màxim de 24 mesos treballats en un període de 30, passarà al final de la llista i es cridarà al següent de la mateixa.

L'incompliment del deure d'incorporar-se al lloc de treball prèviament acceptat o una vegada ocupat, la posterior renúncia voluntària, suposarà l'exclusió de la borsa de treball, excepte que aquestes circumstàncies es produïssin per causa de força major.

ONZENA.- NOMENAMENT DE FUNCIONARI INTERÍ PER ÚS DE LA BORSA I PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS

En el moment de fer ús d'aquesta borsa de treball, la persona aspirant a la qui es dirigeixi una oferta de treball haurà de presentar al registre general de la Mancomunitat, dins dels tres (3) dies hàbils següents a l'oferiment del lloc de feina, la documentació original acreditativa de les condicions, requisits i mèrits que s'estableixen en aquestes bases.

En cas de que la persona no presenti la documentació en el termini fixat, exceptuant els casos de força major, o bé en cas que, un cop revisada la documentació presentada, es dedueixi que aquesta persona no compleix els requisits o les condicions establerts a la base segona, no podrà ocupar el lloc de feina ofert i seran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en que hagi recaigut per falsedat a la seva instància. En el seu lloc, s'oferirà el lloc de feina a la persona que ocupi el lloc següent de la borsa.

DOTZENA.- INCIDÈNCIES

El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública es publicaran a la seu electrònica i a la pàgina web de la Mancomunitat, al marge de la seva publicació en el BOIB quan sigui preceptiva.

La convocatòria, les bases i els actes administratius que derivin d'aquesta actuació i de les actuacions del Tribunal, poden ser impugnats pels interessats en els casos i en la forma establerta per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

TRETZENA.- PROTECCIÓ DE DADES

Les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent i, especialment la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Binissalem, a data de la signatura electrònica (11 d'octubre de 2023)

El president Joan Rotger Seguí

ANNEX I TEMARI PER A LA FASE D'OPOSICIÓ

PART GENERAL

1. La Constitució Espanyola de 1978. Significat jurídic i característiques. Estructura i contingut essencial. Principis generals. La reforma constitucional.

2. Drets i deures fonamentals dels espanyols. Garanties i suspensió.

3. La Comunitat Autònoma de les Illes Balears: organització política i administrativa. Competències. L'Estatut de autonomia de les Illes Balears.

4. La Administració Local. Concepte, naturalesa i característiques. Principis constitucionals i regulació jurídica. Entitats que integren la Administració Local.

5. La Constitució com font del Dret Administratiu. La Llei: concepte i classes. Relacions entre la Llei autonòmica i la estatal. Les disposicions normatives amb força de Llei: Decrets Legislatius i Decrets-Lleis.

6. El Reglament i la potestat reglamentària. Classes de Reglaments. Fonament, titularitat i límits de la potestat reglamentària. Control dels reglaments il·legals. Relacions entre la Llei i el Reglament. Procediment de elaboració dels Reglaments

7. La relació jurídico-administrativa. Concepte. Subjectes. L' administrat: Concepte i classes. Capacitat del administrat i les seves causes modificatives. Situacions jurídiques del administrat en general. Els drets del administrat. Actes jurídics del administrat.

8. L'acte administratiu. Concepte. Classes d'actes administratius. Elements del acte administratiu. Motivació i notificació. Eficàcia dels actes administratius. Executivitat i execució forçosa. Suspensió.

9. Validesa i invalidesa dels actes administratius. Actes nuls i anul·lables. Les irregularitats no invalidants. La convalidació, conversió i conservació del acte administratiu. Revisió dels actes administratius. Revisió de ofici: anul·lació i revocació.

10. La obligació de la Administració Pública de resoldre: especial referència als actes presumptes. Els actes de la Administració en règim jurídic privat. Dimensió temporal del procediment. Còmput de terminis. Tramitació de urgència. Procediments especials

11. El procediment administratiu. Principis informadors. Les fases del procediment: iniciació, ordenació, instrucció i terminació. Procediments de execució. Els interessats en el procediment i la seva representació.

12. La Administració Electrònica. El marc normatiu de la administració electrònica. Incidència de la administració electrònica en el procediment administratiu comú. Incidència de la administració electrònica en la actuació de la Administració.

13. Els recursos administratius: concepte i classes. Requisits generals dels recursos administratius. Matèries recurribles, legitimació i òrgan competent.

14. La Protecció de Dades de caràcter personal. Objecte i règim jurídic.

15. La responsabilitat patrimonial de la Administració. Pressuposts de la responsabilitat. Danys indemnitzables. La acció i el procediment administratiu en matèria de responsabilitat patrimonial. La responsabilitat patrimonial de les autoritats i personal al servei de les Administracions Públiques.

16. El Servei Públic Local: formes de gestió del servei públic local. Modalitats de prestació en règim de servei públic.

17. La potestat normativa de les Entitats Locals: Ordenances, reglaments i bans. Procediment de elaboració i aprovació. Infracció a ordenances i bans.

18. El Municipi. Història. Concepte i elements. Classes de ens municipals. El terme municipal. La població: especial referència al empadronament. El estatut dels veïnats. Drets dels estrangers. Els municipis de règim comú i els municipis de gran població. El consell obert.

19. Entitats de àmbit superior al municipi. Especial referència a les Mancomunitats. La Mancomunitat des Raiguer: estatuts, municipis que la integren, òrgans i règim competencial.

20. Les competències municipals: concepte, fonament i classes. Àmbit material de les competències locals. Competències pròpies, compartides i delegades. Serveis mínims municipals i activitats complementàries. La reserva de serveis.

21. Funcionament dels òrgans col·legiats locals: règim de sessions i acords. Actes, certificacions, comunicacions, notificacions i publicació dels acords. Les resolucions de la Presidència de la Corporació. El registre de documents.

22. Els recursos humans en les Entitats Locals. Idees Generals. La funció pública local. Classes de personal al servei de les administracions públiques.

23. Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, per el que s' aprova el text refós de la Llei del Estatut dels Treballadors. El personal laboral temporal. Reclutament, Tipologia contractual del personal laboral.

24. El Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d' octubre, per el que s' aprova el text refós de la Llei del Estatut Bàsic del Empleat Públic. Àmbit d' aplicació i línies fonamentals.

25. Els instruments de organització del personal: plantilles i relacions de llocs de treball.

26. Els drets dels personal al servei de les administracions públiques. Drets individuals i col·lectius.

27. Els deures del personal al servei de les administracions públiques. Règim disciplinari. Responsabilitat civil, penal i patrimonial. Incompatibilitats.

28. Les Hisendes Locals. Els recursos de les Entitats Locals. Estudi especial dels ingressos tributaris. Les ordenances fiscals.

29. Els Pressuposts de les Entitats Locals. Principis, integració i documents de que consten. Elaboració i aprovació del pressupost. Les bases d'execució del pressupost.

30. El règim jurídic de les subvencions. La llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i la seva normativa de desenvolupament. La Base de datos nacional de subvencions. Especial referència a l'ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

PART ESPECÍFICA

31. El desenvolupament local. Concepte i definició. El paper dels Ajuntaments en el desenvolupament local.

32. Marc competencial de les polítiques d'ocupació.

33. L'estratègia europea per a l'ocupació: Fons de finançament europeus.

34. El mercat de treball: conceptes bàsics (taxes d'atur i d'activitat, població activa, etc).

35. El Servei d'Ocupació: objectius i funcions.

36. Polítiques actives del foment de l'Ocupació.

37. Les desigualtats en el mercat de treball, els col·lectius en risc d'exclusió sociolaboral: tipologia, característiques i intervenció.

38. Taxonomies i classificació de les activitats econòmiques.

39. El diagnòstic actual i escenaris de futur del comerç urbà.

40. Polítiques públiques de recolzament al comerç de proximitat.

41. Organització i gestió de Fires. La promoció comercial dels Mercats municipals.

42. La formació contínua: concepte organització i vies de finançament.

43. La formació ocupacional: concepte i objectius. Destinataris de la formació ocupacional. Evolució del grup demandants. La detecció de les necessitats de formació.

44. Polítiques actives de foment de l'ocupació i administracions competents.

45. Plans d'ocupació: objectiu, procés en la elaboració. Aspectes formals per a la seva sol·licitud.

46. Borsa de treball: concepte, organització i funcionament.

47. El procés d'orientació laboral. Objectius, estratègies i metodologies. Competències personals i professionals. L'entrevista ocupacional.

48. El procés d'intermediació laboral. Itineraris de l'oferta i la demanda. Recerca de feina. Sessions d'orientació.

49. El pla d'empresa: concepte definició, utilitat i continguts.

50. Marc jurídic de la creació d'empreses. Formes jurídiques.

51. Polítiques públiques de suport a la creació d'empreses.

52. Programes de sensibilització de la iniciativa emprenedora. L'autoocupació.

53. Polítiques públiques de suport a la consolidació d'empreses.

54. Diagnosi de necessitats de les empreses i presentació de serveis de promoció econòmica.

55. Turisme i territori, eixos d'actuació en aquesta matèria.

 

ANNEX II MODEL DE SOL·LICITUD

Nom i llinatges:                                                                                                                           DNI:

Adreça:                                                                                                                                      Telèfon:

Població i CP:                                                                                         Correu electrònic:

EXPÒS:

1. Que, he tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la contractació d'un tècnic AODL i constitució d'una borsa com a personal funcionari interí, mitjançant concurs-oposició a la Mancomunitat des Raiguer.

2. Que, reunesc totes i cadascuna de les condicions i/o requisits que s'exigeixen a la base segona de la convocatòria i que em compromet a que en el cas de que se'm ofereixi lloc de feina, aportaré dins dels tres (3) dies hàbils següents a dit oferiment, la documentació acreditativa original d'aquestes condicions i/o requisits.

3. Que, juntament amb la present sol·licitud, adjunt la documentació següent:

- Fotocòpia del DNI o document d'identificació legal equivalent vigent.

Justificant del pagament de la taxa per import de 26,04 euros, o en el seu cas, acreditació de la seva exempció segons els termes prevists a la base quarta de la convocatòria.

- Titulació requerida i prevista a les bases.

- Document acreditatiu del nivell B2 de català.

- L'Annex III (índex de mèrits) i documents acreditatius dels mèrits al·legats.

Per tot això,

SOL·LICIT:

 - Ser admès/esa al corresponent procés selectiu.

 - La realització de la prova en _____________ (a escollir català/castellà).

                                     ,              de                                         de 2023

(Signatura)

 

 

 

 

​​​​​​​

President de la Mancomunitat des Raiguer

 

ANNEX III ÍNDEX DE MÈRITS

Nom i llinatges:                                                                                                             DNI:

Adreça:                                                                                                                        Telèfon:

Població i CP:                                                                                                    Correu electrònic:

EXPÒS:

1. Que, he tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la contractació d'un tècnic AODL i constitució d'una borsa com a personal funcionari interí, mitjançant concurs-oposició a la Mancomunitat des Raiguer.

2. Que, a efectes de que siguin valorats els meus mèrits en la fase de concurs, present fotocòpia dels mèrits següents:

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FORMACIÓ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CATALÀ

 

 

 

 

3. Que soc responsable de la veracitat dels documents i informació que present.

Per tot l'exposat:

SOL·LICIT:

La valoració dels mèrits acreditats segons allò disposat a les bases que regeixen aquest procés selectiu.

 

Binissalem,                     de                                   de 2023

(Signatura)

 

 

 

​​​​​​​

El president de la Mancomunitat des Raiguer