Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 641080
Resolució de la presidenta de l’Escola Balear d’Administracions Públiques per la qual es crea una nova composició de la Comissió Paritària de Formació per a l’Ocupació de l’Administració Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L'article 21 de l'Acord de Formació per a l'Ocupació en les Administracions Públiques de 9 de març de 2018 (BOE núm. 74, de 26 de març) estableix que per a l'adequada administració i gestió de l'Acord es requereix el funcionament d'una comissió paritària de formació local en cada comunitat autònoma, amb la composició que cada una d'aquestes determini i que, en tot cas, aquestes comissions han de ser presidides per la representació de la comunitat autònoma i han d'incloure les organitzacions sindicals representades en la Comissió General i les federacions territorials de municipis, com també altres entitats associatives de municipis igualment representatives.

2. El 12 de febrer de 2014, mitjançant una Resolució de la presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública (d'ara endavant, EBAP), publicada en el BOIB núm. 26, de 22 de febrer, es va crear la Comissió Paritària de Formació per a l'Ocupació de l'Administració Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (d'ara endavant, la Comissió Paritària) i es varen designar els membres en representació de l'Administració de la comunitat autònoma. Posteriorment, mitjançant la Resolució de la presidenta de l'EBAP d'11 d'abril de 2016 es va modificar la composició i la designació dels membres de la Comissió Paritària (BOIB núm. 49, de 19 d'abril).

3. La Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'Àmbit Laboral dona cobertura a tots els treballadors del territori de l'estat espanyol i articula el sistema sobre la base d'una acció coordinada, col·laborativa i cooperativa entre les diverses administracions.

Alhora la Llei regula la governança del sistema i faculta les comunitats autònomes per determinar, en el seu àmbit, els òrgans competents per a la programació, gestió i control de la formació professional per a l'ocupació per tal d'aprofitar l'experiència i coneixements que aquests puguin aportar al sistema.

4. Per renovar i perfeccionar aquesta governança del sistema, és precís que en la Comissió Paritària de Formació per a l'Ocupació de l'Administració Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears hi hagi la representació de tots els tipus d'institucions de l'Administració Local de les Illes Balears, per la qual cosa s'estima necessari modificar la seva composició.

Per altra banda, l'evolució normativa des de l'any 2014 posa de manifest la necessitat d'actualitzar les normes generals de funcionament de la Comissió Paritària.

Pels motius exposats, i amb la finalitat d'aglutinar en una mateixa resolució les novetats incorporades, es considera adient que es dicti una resolució que estableixi la nova composició i les normes generals de funcionament actualitzades.

Fonaments de dret

1. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

2. L'Acord de Formació per a l'Ocupació en les Administracions Públiques de 9 de març de 2018, publicat per mitjançant la Resolució de 21 de març de 2018, de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques (BOE núm. 74, de 26 de març de 2018).

3. L'article 9 del Decret 31/2012, de 13 d'abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública, en relació amb les competències de la Presidència.

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la nova composició de la Comissió Paritària de Formació per a l'Ocupació de l'Administració Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la qual quedarà integrada pels següents membres:

- Sis membres en representació de l'Administració, repartits de la següent manera:

a) Tres membres en representació de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que corresponen a les persones titulars de:

  • La Presidència de l'EBAP, que ostentarà la Presidència de la Comissió Paritària.
  • La Direcció Gerència de l'EBAP.
  • La Vicepresidència de l'EBAP.

En casos de vacant, absència, malaltia o qualsevol altra causa legal per la qual la persona titular de la Presidència no pugui assistir a les reunions de la Comissió Paritària, actuarà com a president o presidenta la persona titular de la Vicepresidència de l'EBAP.

Així mateix, la presidenta de l'EBAP ha de designar un membre suplent per la Direcció Gerència i un per la Vicepresidència.

b) Un representant del Consell Insular de la manera rotatòria següent: durant el primer any de legislatura s'ha de nomenar un representant del Consell Insular de Mallorca; el segon any, un representant del de Menorca; el tercer, un representant del d'Eivissa i, el quart, un representant del de Formentera.

No obstant això, podran concórrer a les sessions, amb veu i sense vot, un representant de la resta dels consells insulars que, en aquell moment i en la legislatura vigent, no tenguin representació en aquesta Comissió. Aquests, en cap cas, tindran la consideració de membres de la Comissió.

c) Un membre en representació dels Ajuntaments dels municipis del territori de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de més de 200 efectius, designat per la Presidència de l'EBAP.

d) Un membre en representació dels Ajuntaments dels municipis del territori de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de menys de 200 efectius, a proposta de la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears, designat per la Presidència de l'EBAP.

- Sis membres en representació de les organitzacions sindicals representades en la Comissió General de Formació per a l'ocupació en les Administracions Públiques, designats per aquestes organitzacions sindicals en funció de la seva representativitat dins l'àmbit de l'Administració Local de les Illes Balears:

a) Dos membres designats per La Confederació Sindical Comissions Obreres (CCOO).

b) Dos membres designats pel Sindicat Unió General dels Treballadors (UGT).

c) Dos membres designats per la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSI-F).

- Un secretari o secretària titular i suplent designat per la Presidència de l'EBAP, entre el personal funcionari de l'EBAP.

Per cada un dels membres de la Comissió Paritària, s'ha de nomenar un suplent que hauran de substituir a les persones titulars en supòsits de vacant, absència, malaltia o qualsevol altra causa legal per la qual no puguin assistir a les reunions convocades, designats de la mateixa manera que els membres titulars.

Quan l'índole dels assumptes a tractar així ho aconselli, podran participar en les reunions de la Comissió, amb veu i sense vot, els experts en la matèria que designi la Presidència de l'EBAP.

2. Aprovar les normes generals de funcionament de la Comissió Paritària de Formació Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 21 de l'Acord de Formació per a l'Ocupació de les Administracions Públiques, que s'adjunten a l'annex 1 d'aquesta resolució.

3. Deixar sense efecte la composició i les normes generals fixades en la Resolució de la presidenta de l'Escola Balear d'Administracions Públiques per la qual es crea la Comissió Paritària de Formació per a l'Ocupació de l'Administració Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es designen els membres en representació de l'Administració de la Comunitat Autònoma, de 12 de febrer de 2014 (BOIB núm. 26, de 22 de febrer), modificada per la Resolució de la presidenta de l'Escola Balear d'Administracions Públiques per la qual es modifica la composició i la designació dels membres de la Comissió Paritària de Formació per a l'Ocupació de l'Administració Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'11 d'abril de 2016 (BOIB núm. 49, de 19 d'abril).

4. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 9 d'octubre de 2023)

La presidenta de l'EBAP Antònia Maria Estarellas Torrens

 

ANNEX 1 Normes generals de funcionament de la Comissió Paritària de Formació Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Article 1. Objecte

S'estableixen les normes generals de funcionament general de la Comissió Paritària de Formació per a l'Ocupació de l'Administració Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (en endavant Comissió Paritària), de conformitat amb el que estableix l'article 21 de l'Acord de Formació per a l'ocupació en les Administracions Públiques, de 9 de març de 2018.

Article 2. Adscripció

La Comissió Paritària s'adscriu a l'Escola Balear d'Administració Pública, sense perjudici de gaudir d'autonomia funcional per al compliment dels seus fins.

Article 3. Règim jurídic

La Comissió Paritària s'ha de regir pel que disposa l'Acord de Formació per a l'Ocupació en les Administracions Públiques de 9 de març de 2018, per les presents normes generals, per les normes específiques de funcionament que la Comissió adopti i, amb caràcter general i en el que sigui adequat a la seva naturalesa paritària, pel que s'ha establert per als òrgans col·legiats en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

Article 4. Funcions

Les funcions de la Comissió Paritària són les relacionades en l'article 21 de l'Acord de Formació per a l'Ocupació en les Administracions Públiques de 9 de març de 2018, així com totes aquelles que se li poguessin atribuir legalment o reglamentàriament.

Article 5. Mitjans i seu

Sense perjudici de la seva plena autonomia funcional, la Comissió Paritària tindrà la seva seu a les dependències de l'EBAP, que facilitarà els mitjans necessaris per al seu funcionament.

Article 6. Retribucions i indemnitzacions

Els membres de la Comissió Paritària, dels grups de treball que, si escau, es puguin constituir segons les seves normes de funcionament, així com els experts que poguessin designar no percebran retribució econòmica per raó del seu càrrec, així mateix, tampoc percebran cap tipus d'indemnització o assistència per la seva participació o concurrència efectiva a les reunions de l'òrgan.

Article 7. Normes específiques de funcionament

La Comissió Paritària ha d'aprovar les normes específiques pròpies d'organització i funcionament, amb la proposta de l'EBAP.