Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY
Núm. 630507
Rectificació de les bases específiques de la convocatòria del procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera sis (6) places vacants de la categoria de Policia del cos de la Policia Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany
La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, a la sessió celebrada el 5 d'octubre de 2023, va adoptar el següent acord:
PRIMER. RECTIFICAR les bases de la convocatòria que han de regir el procés selectiu per proveir pel procediment ordinari, com a personal funcionari de carrera, 6 places de policia local, vacants i dotades pressupostàriament, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2023, pel sistema d'accés de torn lliure i procediment de selecció d'oposició, publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 133, de 28 de setembre de 2023, en els termes que s'expressen tot seguit:
Es modifica la base PRIMERA, apartat 3 “Reserva” , primer i segon paràgraf en el sentit següent:
“D'acord amb el que estableix la Disposició addicional tercera de la Llei 4/2013, modificada per la llei 11/2017, i a fi d'impulsar les accions positives previstes a la normativa d'igualtat de gènere, es reserva en aquesta convocatòria una plaça corresponent al 40 % de les sis places convocades, que serà coberta per una dona per complir amb la finalitat d'aconseguir equilibrar la presència de dones i homes a la plantilla de la Policia Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.
Quan de conformitat amb la llista definitiva d'aprovats de la fase d'oposició les places no es cobreixin per dones, es dóna preferència a les dones candidates sobre els candidats homes sempre que:
a) Cap de les dones candidates seleccionades per l'aplicació d'aquesta preferència tengui una diferència de puntuació a la fase d'oposició, superior al 15 % davant dels candidats homes.
b) No concorrin en un altre candidat motius legalment previstos que, tot i no ser discriminatoris per raó de sexe, justifiquin la no-aplicació de la mesura, com la pertinença a altres col·lectius amb dificultats especials per accedir al lloc de treball. Circumstància que la persona aspirant haurà d'al·legar.”
“D'acord amb el que estableix la Disposició addicional tercera de la Llei 4/2013, modificada per la llei 11/2017, i a fi d'impulsar les accions positives previstes a la normativa d'igualtat de gènere, es reserva en aquesta convocatòria una plaça corresponent al 25 % de les sis places convocades, que serà coberta per una dona per complir amb la finalitat d'aconseguir equilibrar la presència de dones i homes a la plantilla de la Policia Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.
Quan de conformitat amb la llista definitiva d'aprovats de la fase d'oposició les places no es cobreixin per dones, es dóna preferència a les dones candidates sobre els candidats homes sempre que:
a) Hi hagi una equivalència de capacitació determinada per la superació de les proves i exercicis de la fase d'oposició del sistema selectiu.
b) Cap de les candidates dones seleccionades per aplicar aquesta preferència tengui un diferencial de puntuació a les fases d'oposició superior al 15 % davant dels candidats homes pretèrits.
c) No concorrin en un altre candidat motius legalment previstos que, tot i no ser discriminatoris per raó de sexe, justifiquin la no aplicació de la mesura, com la pertinença a d'altres col·lectius amb especials dificultats per accedir al lloc de treball.”
Es modifica la base SISENA, apartat 3 “Embaràs de risc o part” , en el sentit següent:
“Les aspirants que estiguin embarassades o en període de postpart per la data de realització de les proves físiques, la qual cosa impedeixi o dificulti la realització d'aquesta prova, i sempre que ho acreditin mitjançant un certificat mèdic, ho han de posar en coneixement del tribunal qualificador, amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici.
En aquest cas, portaran a terme la resta de les proves. Si se superen la resta de proves, la qualificació de la fase d'oposició quedarà condicionada a la superació de les proves d'aptitud física en la data que el tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que varen motivar l'ajornament. El tribunal pot establir d'ofici de forma motivada i amb audiència a l'aspirant afectada, una data apropiada per dur a terme les proves físiques ajornades.
En tot cas, s'ha de declarar superat el procés selectiu a les persones aspirants amb una puntuació final que no puguin superar les aspirants que s'hagin acollit a aquest dret.”
“Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de qualsevol dels exàmens o proves previstes en el procés selectiu, podran posar en coneixement del Tribunal aquesta situació, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial que certifiqui aquesta circumstància.
La comunicació s'ha de fer amb el temps suficient i el Tribunal ha de determinar sobre la base de la informació si correspon o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o proves o fer-la en un lloc alternatiu.
En cap cas les proves de reconeixement mèdic no han d'estimar com a circumstància negativa de cara al procés selectiu cap derivada de la situació d'embaràs o lactància.”
Es modifica la base SETENA “Publicació de les qualificacions dels exercicis i llista provisional d'aprovats”, quart paràgraf, en el sentit següent:
“En cas que dos o més aspirants obtenguessin la mateixa qualificació total, es desfarà l'empat seguint, successivament, els criteris següents:
1r La puntuació total de la segona prova (prova de coneixements tipus test).
2n Si l'empat persisteix, es tendran en compte successivament les puntuacions parcials del segon test i el primer test de la segona prova.
3r Sorteig.”
“En cas que dos o més aspirants obtinguessin la mateixa qualificació total, es desfarà l'empat seguint, successivament, els criteris següents:
1r La puntuació del segon test de la segona prova.
2n Sorteig.”
Es modifica la base NOVENA “Presentació de documentació i nomenament funcionaris en pràctiques”, primer paràgraf , en el sentit següent:
Juntament amb la llista definitiva s'atorgarà a les persones aprovades un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució d'aprovació de la relació d'aspirants que hagin superat la fase d'oposició, i que seran nomenats funcionaris en pràctiques, per presentar mitjançant el tràmit telemàtic corresponent els documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria. Hauran d'aportar la documentació següent:
- Títol de Batxiller, Tècnic o equivalent.
- Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que no pateix cap malaltia ni defecte físic que impedeixi el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball de policia en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen a l'annex 5 del Decret 40/2019, del 30 d'abril.
- Certificat d'antecedents penals en vigor.
- Permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
- Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap administració pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en cap de les causes legals d'incapacitat i incompatibilitat previstes a la Llei 53/1984. de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
- Declaració jurada de no tenir obert cap expedient disciplinari ni trobar-se en el compliment d'una sanció disciplinària. En cas de comprovar-se d'ofici l'existència d'expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés selectiu.
- Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat al sector públic delimitat per l'article I de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
- Declaració expressa per la qual es compromet a portar armes i, si escau, a utilitzar-les.
- Certificat que acrediti estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana.”
Juntament amb la llista definitiva s'atorgarà a les persones aprovades un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució d'aprovació de la relació d'aspirants que hagin superat la fase d'oposició, i que seran nomenats funcionaris en pràctiques, per presentar mitjançant el tràmit telemàtic corresponent els documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria. Hauran d'aportar la documentació següent:
- Títol de Batxiller, Tècnic o equivalent.
- Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que no pateix cap malaltia ni defecte físic que impedeixi el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball de policia en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen a l'annex 5 del Decret 40/ 2019, del 30 d'abril.
- Certificat d'antecedents penals en vigor.
- Permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
- Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap administració pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en alguna de les causes legals d'incapacitat i incompatibilitat previstes a la Llei 53/1984. de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
- Declaració expressa per la qual es compromet a portar armes i, si escau, a utilitzar-les.
- Certificat que acrediti estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana.”
Es modifica la base ONZENA, apartat 2 “Pràctiques al municipi”, tercer paràgraf, en el sentit següent:
“Les persones exemptes de la realització del curs de capacitació de la categoria de Policia o amb una cinquena part del curs convalidat, si l'Ajuntament ho considera pertinent, poden començar directament la fase de pràctiques al municipi.”
"Les persones exemptes de la realització del curs de capacitació de la categoria de Policia, si l'Ajuntament ho considera pertinent, poden començar directament la fase de pràctiques al municipi."
SEGON. MANTENIR inalterable la resta de les Bases del procés selectiu, publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 133 del 28 de setembre del 2023, en tots els seus termes.
TERCER. PUBLICAR la rectificació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler digital d'anuncis del web municipal i la seu electrònica d'aquest Ajuntament [http://santantoni.sedelectronica.es]
QUART. Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, s'hi pot interposar, alternativament, bé el recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, davant l'Alcalde d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé el recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu de Palma o, a la seua elecció, el que correspongui al seu domicili, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si hom opta per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que el primer sigui resolt expressament o se n'hagi produït la desestimació per silenci. Tot això sense perjudici que es pugui exercitar qualsevol altre recurs que hom estimi pertinent.
A Sant Antoni de Portmany (signat electrònicament, 5 d'octubre de 2023)
L'alcalde Marcos Serra Colomar