Secció III. Altres disposicions i actes administratius
SINDICATURA DE COMPTES
Núm. 630421
Resolució del síndic major de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, de 5 d’octubre de 2023, per la qual es publica el resultat de la fiscalització de l’Informe 218/2023 sobre el compliment de legalitat de l’Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears corresponent a l’exercici 2021
Fets
1. Dia 3 d'abril de 2023, el Consell de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears va acordar aprovar l'Informe 218/2023 sobre el compliment de legalitat de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears corresponent a l'exercici 2021.
2. Dia 4 d'octubre de 2023, el president del Parlament de les Illes Balears va comunicar que s'havia dut a terme la presentació i el debat d'aquest, que va tenir lloc a la sessió de la Comissió d'Hisenda i Pressuposts de dia 26 de setembre de 2023.
Fonaments de dret
1. L'article 12.3 de la Llei 4/2004, de 2 d'abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, regula els informes o les memòries de fiscalització i en disposa la tramesa al Parlament, als subjectes fiscalitzats i al Tribunal de Comptes, i també la seva publicació en el BOIB després del darrer tràmit parlamentari.
2. L'article 32.1 del Reglament de règim interior de la Sindicatura de Comptes estableix que aquesta institució ha de publicar el resultat de la fiscalització en el BOIB, un cop rebuda la comunicació expressa que s'ha dut a terme el darrer tràmit parlamentari.
Per tot això, i d'acord amb el que disposen l'esmentada Llei 4/2004 i el Reglament de règim interior de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears,
Resolc
Publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears el resultat de la fiscalització de l'Informe 218/2023 sobre el compliment de legalitat de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears corresponent a l'exercici 2021, que s'adjunta com a annex.
Palma, 5 d'octubre 2023
El síndic major Joan Rosselló Villalonga
Annex Edicte pel qual es fa públic el resultat de la fiscalització de l'Informe 218/2023 sobre el compliment de legalitat de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears corresponent a l'exercici 2021
L'Informe 218/2023 sobre el compliment de legalitat de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears corresponent a l'exercici 2021, que el Consell de la Sindicatura va aprovar dia 3 d'abril de 2023, és un informe, com el mateix nom indica, de compliment de legalitat amb un nivell de seguretat limitada sobre l'activitat contractual i la de gestió de recursos humans i despeses de personal de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears corresponent a l'exercici 2021.
La iniciativa d'aquest Informe específic és del Parlament de les Illes Balears (art. 10.3 de la Llei de la Sindicatura), conforme a l'acord que va adoptar la Comissió d'Hisenda i Pressuposts en la sessió de dia 3 de juny de 2020, pel qual es va aprovar la Proposició no de llei RGE núm. 4261/20 relativa a l'auditoria a l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears (en endavant, l'Oficina), amb el text literal següent:
«El Parlament de les Illes Balears insta la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears a dur a terme una auditoria de compliment de legalitat anual de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció en un informe específic, i a informar-ne del resultat.»
Es tracta d'una fiscalització de compliment de l'activitat de l'Oficina, per comprovar si aquesta compleix les disposicions legals i reglamentàries que li són aplicables en matèria de contractació i de la gestió del personal i les despeses de personal associades i per emetre'n un judici amb un nivell de seguretat limitada.
Pel que fa a l'activitat contractual, l'SCIB conclou que, excepte per les 9 incidències descrites en l'apartat de conclusions, s'ha desenvolupat, en els aspectes més significatius, de conformitat amb la normativa legal aplicable.
I, quant a l'activitat de gestió de recursos humans i despeses de personal de l'Oficina, l'SCIB conclou, que, excepte per les 2 limitacions de l'abast i les 3 incidències descrites en l'apartat de conclusions, aquesta s'ha desenvolupat, en els aspectes més significatius, de conformitat amb la normativa legal aplicable.
L'òrgan responsable de l'Oficina ha d'adoptar les mesures correctores de les incidències detectades, i també, per millorar la gestió de les activitats fiscalitzades, ha de tenir en compte un total de 9 recomanacions, 6 de les quals es refereixen a l'apartat de gestió de recursos humans i de depeses de personal i 3, a l'apartat de contractació.
Finalment, l'Informe incorpora les al·legacions que l'Oficina va formular a l'informe provisional al seu moment.
Podeu consultar l'Informe sobre el compliment de legalitat de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears corresponent a l'exercici 2021 al portal web de la Sindicatura, amb el número 218/2023.