Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 616910
Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Acord del Ple de data 27/07/2023 de l'Ajuntament d'Inca pel qual s'aprova definitivament la modificació de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició administratius.

En no haver-se presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari provisional de data 27 de juliol de 2023 de modificació de l'Ordenança Fiscal Reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, el text íntegre del qual es fa públic, per al seu general coneixement i en compliment de l'article 17.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.

«ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS

Article 1. Fonament i naturalesa.

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els articles del 15 al 19 del text refós de la Llei Reguladora de les hisendes locals, RD legislatiu 2/2004, aquest ajuntament estableix la taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual atenen al que estableix l'article 57, en relació a l'article 20.4.a), del text refós de la llei reguladora de les hisendes locals (RD 2/2004).

Article 2. Fet imposable.

1. Constitueix el fet imposable de la taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que l'Administració o les autoritats municipals expedeixin i d'expedients que els competien. Així mateix, els serveis realitzats en les biblioteques municipals d'Inca.

2. A aquests efectes, es considerarà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada per la persona particular o redundi en el seu benefici, tot i que no hi hagi sol·licitud expressa de la persona interessada.

3. No es considerarà subjecte a aquesta taxa l'expedició de documents administratius a ciutadans a qui els Serveis Socials de l'Ajuntament d'Inca informin que manquen de recursos econòmics, així com també els documents i certificacions que siguin expedits per la seva aportació a procediments administratius l'objecte dels quals sigui l'obtenció d'ajudes o prestacions derivades de la carència de recursos econòmics.

Article 3. Subjectes passius.

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques, i les entitats a què es refereixen els articles continguts en el capítol II, secció 1ª de la Llei 58/2003, Llei General Tributària, que sol·licitin, provoquin o en l'interès de les quals redundi la tramitació del document, expedient o servei de què es tracti.

Article 4. Responsables.

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries dels subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei 58/2003, General Tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i les síndics, interventors o liquidadors de les fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei 58/2003 General Tributària.

Article 5. Exempcions, reduccions i modificacions.

Conformement a l'article 9 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, RD Legislatiu 2/2004, en matèria d'aquesta taxa no es reconeixeran altres beneficis fiscals que els expressament previst a normes amb rang de llei o els derivats de l'aplicació de tractats internacionals i, en qualsevol cas, en la forma que aquest article estableix.

 

Article 6. Bases i tarifes.

1. Constituirà la base de la present exacció la naturalesa dels expedients a tramitar, documents a expedir o serveis oferts per les biblioteques municipals.

2. La quota tributària es determinarà segons la naturalesa dels documents o expedients que s'hagin de tramitar i els serveis oferts per les biblioteques municipals, d'acord amb les tarifes contingudes a l'annex d'aquesta ordenança.

Article 7. Meritació.

1. Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenta la sol·licitud que inicia la tramitació dels documents, expedients i serveis subjectes al tribut.

2. En els casos a que es refereix el número 2 de l'article 2n, la meritació es produeix quan tenen lloc les circumstàncies que originin l'actuació municipal d'ofici o aquesta s'iniciï sense sol·licitud prèvia de la persona interessada però redundi en el seu benefici.

2. No es tramitaran les sol·licituds sense que s'hagi efectuat el pagament corresponent.

Article 8. Declaració i ingrés.

1. La taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació, mitjançant el procediment establert pel Departament de Recaptació i Gestió Tributària de l'Ajuntament d'Inca. L'ingrés de les quantitats meritades serà simultani a la sol·licitud del servei.

2. Els escrits rebuts pel conducte a què fa referència l'article 66 de la Llei de Procediment Administratiu, que no venguin degudament reintegrats, seran admesos provisionalment, però no es podran tramitar sense que se'n corregeixi la deficiència. A aquest fi es requerirà a la persona interessada que, en el termini de deus dies, aboni les quotes corresponents amb l'avís que, transcorregut aquest termini sense que ho hagi fet, es tindran els escrits per no presentats i s'arxivarà la sol·licitud.

3. Els certificats o documents que expedeixi l'Administració en virtut d'ofici de jutjats o tribunals per a tota classe de plets no es lliuraran ni trametran sense que prèviament s'hagi satisfet la corresponent quota tributària.

4. Quan per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat administrativa o el servei públic no es presti, s'escaurà la devolució de l'import corresponent.

5. Excepcionalment, l'ingrés de les tarifes meritades a conseqüència dels serveis oferts per les biblioteques municipals es podran fer en les mateixes instal·lacions on es troben les biblioteques.

Article 9. Infraccions i sancions.

En matèria d'infraccions tributàries i de les sancions que els corresponguin en cas cas, hom s'ajustarà al que disposa l'ordenança fiscal general, la Llei General Tributària i les disposicions que la complementin i desenvolupin.

QUADRE DE TARIFES VIGENTS A PARTIR DE 1 DE GENER DE 2024

CERTIFICACIONS

1.

Per cada foli o fracció dels certificats que expedeixi la Secretaria o la Intervenció de l'Ajuntament o la Batlia sobre els documents o dades compreses dins el darrer quinquenni

2,18 €

2.

Per cada foli o fracció dels certificats que expedeixi la Secretaria o la Intervenció de l'Ajuntament o la Batlia sobre els documents o dades amb data de més de cinc anys fins a deu

3,56 €

3.

Quan els certificats s'expedeixin sobre documents o dades amb data de més de deu anys, per cada quinquenni i foli.

Per fer el còmput de temps el càlcul es practicarà a partir de la data de sol·licitud del certificat

7,16 €

4.

Certificat de situació urbanística

120,17 €

5.

Certificat d'inexistència d'infracció urbanística

120,17 €

6.

Certificacions en general, no compreses en els apartats anterior, pel primer foli útil

2,18 €

7.

En la resta de folis

2,18 €

Queden excloses del pagament de la taxa les certificacions de residència, convivència i empadronament. Així com els volants d'empadronament.

COPIES DE DOCUMENTS I DADES

1.

Fotocòpies de plànols

Mida DIN A2, DIN A1, DIN A0

2,63 €

1a.

Mida DIN A3 i DIN A4

1,30 €

2.

Fotocòpies o còpies impreses o fotogràfiques d'expedients Administratius, ordenances municipals de tota classe i de Reglaments interiors que es facilitin a particulars per cada foli

0,10 €

EXPEDIENTS ADMINISTRATIUS

1.

Informes sobre dades estadístiques, per cada un

120,17 €

2.

Informes urbanístics motivats per la petició de certificats de terminació d'obres i d'infraestructures, en les quals es produeix el desplaçament d'un tècnic de grau mitjà o superior

42,03 €

3.

Informes urbanístics motivats per la petició de certificats d'habitabilitat, per vivenda o unitat habitable informada, en les quals es produeix el desplaçament d'un tècnic

42,03 €

4.

Informes tècnics urbanístics i d'edificació per l'emissió dels quals sigui necessària la intervenció de tècnics de grau mitjà o superior

36,01 €

4a.

En el cas de ser necessari el desplaçament del tècnic

42,03 €

5.

Informació sobre les dades relatives a un succés en què hagi Intervingut la Policia Local, diferent a l'especificat en la tarifa 6

38,23 €

6.

Confecció d'un informe per accident de trànsit, a petició de part

89,51 €

AUTORITZACIONS I LLICENCIES

1.

Per cada llicència de parcel·lació urbanística en sol urbà o rústic

240,35 €

2.

Per cada llicència de primera ocupació,i/o certificat final d'obra per cada habitatge i local

24,02 €

3.

Per cada aprovació de modificació de llicència urbanística aprovada anteriorment, sense que existeixi augment de pressupost

240,35 €

4.

Llicències o permisos de caràcter temporal i amb una durada Inferior a l'any natural per a distribució de publicitat dinàmica

120,17 €

5.

Carnet per cada agent publicitari autoritzat per la distribució de publicitat en mà, anualment

24,02 €

6.

Per tota classe de llicències o permisos no ressenyats

11,98 €

7.

Per cada expedient de declaració prèvia d'interès general per obres o instal·lacions

240,35 €

8.

Sol·licituds per optar a proves de selecció del personal

Funcionaris Laborals

A1 0

A2 I

B II

C1 III

C2 IV

AP V

 

 

18,00 €

14,38 €

14,38 €

10,78 €

7,16 €

7,16 €

SERVEIS OFERTS PER LES BIBLIOTEQUES

1.

Expedició del carnet de la biblioteca:

- Expedició inicial del carnet de la biblioteca.

 

Gratuït

2.

Expedició del carnet de la biblioteca:

- Duplicat del carnet de la biblioteca (per pèrdua o deteriorament)

 

0,71 €

3.

Reprografia:

-Fotocòpies

 

0,10 €

4.

Reprografia:

- Impressions per pàgines web (per full)

 

0,16 €

5.

Reprografia:

- Impressions de bases de dades

 

0,10 €

6.

Reprografia:

- Gravació en disquet d'informació de la web (disquet verge)

 

1,75 €

7.

Taxa per la pèrdua o deteriorament de documents:

- Unitat de llibre

 

19,20 €

8.

Taxa per la pèrdua o deteriorament de documents:

- Exemplar de revista

 

5,97 €

9.

Taxa per la pèrdua o deteriorament de documents:

- Unitat de disc compacte

 

20,41 €

10.

Taxa per la pèrdua o deteriorament de documents:

- Unitat de CD-ROM

 

36,01 €

11.

Taxa per la pèrdua o deteriorament de documents:

- Unitat de DVD

 

36,01 €

12.

Préstec interbibliotecari:

- Despeses de transport per cada sol·licitud

 

1,42 €

Disposició final.

Aquesta Ordenança, una vegada aprovada, tindrà efectes des el moment de la seva publicació definitiva en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma i començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de 2024 i continuarà en vigor fins que no s'acordi la seva modificació o derogació.»

Contra el present Acordo, conforme a l'article 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.

 

Document signat electrònicament (28 de setembre de 2023)

El batle (Virgilio Moreno Sarrió)