Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Núm. 602087
Aprovació bases reguladores que regiran el procediment selectiu per a la constitució d'una borsa de treball extraordinària i urgent d'Agents d'Ocupació i Desenvolupament Local (AODL), personal laboral temporal o personal funcionari interí, de l’ Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, mitjançant el sistema de concurs

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, a la sessió extraordinària celebrada el dia 21 de setembre de 2023 va adoptar el següent acord:

PRIMER. APROVAR les BASES, que consten com a annex en aquesta Resolució, que regiran la convocatòria específica per a la constitució d'una borsa de treball d'Agents d'Ocupació i Desenvolupament Local (AODL), com a personal laboral temporal o personal funcionari interí, pel sistema de concurs.

SEGON. CONVOCAR les proves selectives que regiran la convocatòria específica per a la constitució de la borsa de treball indicada.

TERCER. PUBLICAR les bases i la convocatòria al BOIB, al web municipal www.santantoni.net, i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

És del que s'informa als efectes oportuns.

 

Sant Antoni de Portmany, (signat electrònicament: 22 de setembre de 2023

L'alcalde Marcos Serra Colomar)

 

ANNEX BASES REGULADORES QUE REGIRAN EL PROCEDIMENT SELECTIU PER A LA CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL EXTRAORDINÀRIA I URGENT D'AGENTS D'OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL (AODL), PERSONAL LABORAL TEMPORAL O PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ, DE L' AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY, MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS

PRIMERA. JUSTIFICACIÓ, OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA I CARACTERÍSTIQUES.

La Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del SOIB, de data 12 de maig de 2023, aprova la convocatòria de subvencions per al programa “SOIB Desenvolupament Local” per dur a terme projectes de desenvolupament local (BOIB núm. 67 de 20 de maig de 2023).

Mitjançant una resolució del 9 de setembre de 2023 del Conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, i president del SOIB, es concedeix a l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany una subvenció en el marc de la convocatòria de subvencions “SOIB Desenvolupament Local” per dur a terme actuacions de promoció de l'activitat econòmica local mitjançant la contractació de tres Agents d'Ocupació i Desenvolupament Local (AODL) a jornada completa, sent la quantia de la subvenció destinada a sufragar part dels costos laborals per a la seva contractació directa.

A l'apartat 12 de l'esmentada Resolució de 12 de maig de 2023, s'estableix el mode de selecció i contractació dels AODL. L'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany ha optat per fer un procés selectiu d'acord amb les formes que preveuen les normes de Funció Pública respectant els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat d'acord amb l'article 55 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que aprova el TREBEP.

Aquest procés de selecció ha de permetre valorar l'experiència professional, la formació relacionada, els coneixements específics i les competències tècniques i professionals relacionades amb la descripció de funcions dels AODL.

Objecte:

És objecte de les presents bases la constitució d'una borsa de treball d'Agents d'Ocupació i Desenvolupament Local (AODL) de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmanyí, lloc considerat de caràcter prioritari i essencial per al correcte compliment de la subvenció concedida pel SOIB qual estableix que l'entitat beneficiària de la subvenció ha de fer el corresponent procés selectiu.

Considerant que és necessària l'aplicació en el procediment d'uns principis mínims com l'agilitat, l'eficàcia, l'eficiència, l'adequació del candidat al perfil del lloc, s'ha de procedir de manera urgent i inajornable a la creació d'aquesta borsa, extraordinària i urgent pel sistema de concurs, a fi de poder cobrir de forma immediata totes aquelles necessitats de personal existents, i que es puguin produir, en les quals sigui necessària la seva cobertura de manera temporal i sempre que es compleixi amb allò establert en aquesta convocatòria.

S'estableix com a procediment de selecció el de concurs de mèrits per torn lliure.

Funcions dels agents d'ocupació i desenvolupament local:

El SOIB considera l'agent d'ocupació i desenvolupament local com a professional imprescindible per impulsar des d'un lideratge públic les estratègies de dinamització econòmica entre els diferents agents territorials (públics, privats i comunitaris). A més, és un perfil professional clau per desenvolupar polítiques actives d'ocupació territorial i promoure un treball cooperatiu entre l'administració local i l'autonòmica en matèria d'ocupació.

Els agents de desenvolupament local hauran d'elaborar o actualitzar el PEOL i executar el Pla d'Acció que s'haurà de presentar al SOIB. Haurà de desenvolupar els programes i les actuacions necessàries per dur a terme el Pla d'acció, així com la gestió de les polítiques actives d'ocupació.

Perfil i requisits de l'AODL:

Les persones candidates han d'estar en possessió d'una titulació universitària oficial de diplomatura, grau o equivalent i han d'estar inscrites com a demandants d'ocupació al SOIB abans de la contractació o el nomenament.

A més, les persones candidates hauran de poder acreditar l'experiència professional i la formació específica, així com les habilitats, les capacitats i les competències tècniques que els permetin el correcte desenvolupament de les seves funcions en el lloc de treball concret que han de desenvolupar.

SEGONA. REQUISITS

Per participar en la convocatòria i ser admeses al procés selectiu, les persones interessades han de complir, per la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, els següents requisits, els quals han d'estar en possessió durant tot el procés selectiu:

1. Tenir nacionalitat espanyola o la d'alguna dels altres estats membres de la Unió Europea, així com també la dels estats als quals en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors. També hi podran participar aquelles persones a què fa referència l'article 57, relatiu a l'accés a l'ocupació pública dels nacionals d'altres Estats, del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

2. Tenir 16 anys complerts el dia que finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

3. Estar en possessió de titulació oficial d'estudis universitaris de Diplomatura, Grau o equivalent, o en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies. En el cas de titulacions expedides a l'estranger caldrà aportar la documentació corresponent que n'acrediti l'homologació oficial.

4. Posseir la capacitat funcional. No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions i tasques del lloc de treball. Acreditat mitjançant certificació mèdica oficial.

5. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a llocs de treball o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

6. Abans de la contractació o nomenament, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptadors a partir del dia de la presa de possessió, perquè la corporació n'acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

7. Acreditar el coneixement de llengua catalana corresponent al nivell de certificat B2, mitjançant l'aportació del certificat o document lliurat per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per a la Administració d'acord amb la normativa vigent.

8. Estar inscrites com a persones demandants d'ocupació al SOIB abans de la contractació o el nomenament.

TERCERA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu, s'hauran de presentar, segons el model normalitzat disponible al tràmit electrònic i a l'oficina d'OAC de l'Ajuntament, dirigides al Sr. Alcalde de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmanyí dins el termini de 10 dies hàbils, comptadors des del següent a la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Així mateix, les bases de la convocatòria es publicaran al Tauler d'Anuncis i al de la seu electrònica municipal https://santantoni.sedelectronica.es.

Les sol·licituds podran presentar-se al Registre General d'Entrada de la Corporació, ubicat al Passeig de la Mar núm. 16, prèvia cita que hauran de sol·licitar trucant al telèfon 971340111, en horari d'atenció al públic, per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques o bé telemàticament a través de la seu electrònica municipal https://santantoni.sedelectronica.es. (Tràmit: Administració General → Recursos Humans).

Les instàncies presentades en la forma prevista a l'article 16 de la Llei 39/2015, s'hauran de comunicar, abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies, al Departament de Recursos Humans per correu electrònic rrhh@santantoni.net, amb la justificació de l'enviament en què consti la data de tramesa de la sol·licitud del dia en què es presenta.

2. Per ser admeses, i prendre part en el procés de selecció, les persones aspirants hauran de manifestar a les seves sol·licituds que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits a la Base Segona d'aquesta convocatòria per a l'exercici del lloc, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, adjuntant la següent documentació:

a) Document nacional d'identitat en vigor o, en cas de no posseir nacionalitat espanyola, fotocòpia compulsada del document oficial acreditatiu de la personalitat.

b) Titulació acadèmica exigida per formar part de la convocatòria.

c) Certificat del nivell de coneixements de llengua catalana expedit per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del

Govern de les Illes Balears, o bé els títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent.

d) Aquells documents, originals o fotocòpies, que acreditin els mèrits dels quals siguin titulars a valorar pel Tribunal a la fase de concurs. La data límit per al·legar i acreditar o justificar els mèrits al·legats és la de finalització del termini de presentació de sol·licituds per participar a la convocatòria. En cap cas no es valoraran els mèrits al·legats però que no es justifiquin degudament abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies. Si aquesta documentació obris ja en poder de l'Ajuntament (article 13 de la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu), haurà de declarar-ho a la sol·licitud, aportant suficient informació perquè aquesta pugui ser localitzada.

e) Model d'autobaremació disponible per a baixar-lo en el tràmit relatiu a aquest procés a la seu electrònica, indicant la relació de mèrits i la puntuació assignada segons el barem que consten en aquestes bases.

3. Les persones aspirants amb minusvalidesa hauran de presentar la certificació corresponent que acrediti aquesta circumstància juntament amb l'informe emès on se certifiqui la seva capacitat per al desenvolupament de les funcions i tasques corresponents a la plaça que es convoca.

4. Les persones aspirants es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presentin. L'Alcalde de Sant Antoni de Portmany, per si mateix o a proposta del Tribunal Avaluador, podrà sol·licitar, en cas que hi hagi dubtes derivats de la qualitat de les còpies presentades o amb l'efecte que sigui procedent, que els interessats aportin els documents originals als efectes de la confrontació i comprovació on se suposi que han incorregut en inexactitud o falsedat a l'hora de formular la sol·licitud corresponent.

5. La presentació de la instància implica, als efectes de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, el consentiment de la persona aspirant al tractament de les dades de caràcter personal que són necessaris per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu. Disposar, en tot cas, dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes previstos a la legislació vigent, i essent responsable del fitxer l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

QUARTA. ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'Alcalde de Sant Antoni de Portmany dictarà una resolució en el termini màxim de tres dies hàbils, aprovant la llista provisional d'admesos i exclosos juntament amb la designació de la Comissió de Valoració.

La resolució serà publicada al Tauler d'Anuncis de la seu electrònica municipal https://santantoni.sedelectronica.es, amb expressió del nom i cognoms de les persones aspirants admeses i excloses i, si escau, la causa de la seva no admissió. Es concedirà un termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució indicada al Tauler d'anuncis de la seu electrònica, perquè les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes i seran esmenats els errors, no serà aplicable als mèrits al·legats però no aportats.

En tot cas, per tal d'evitar errors i, si es produeixen, possibilitar-ne l'esmena en temps i forma, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

Les possibles reclamacions o al·legacions, si n'hi hagués, seran acceptades o rebutjades en la resolució que aprovi la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, juntament amb la data de realització de l'entrevista. Aquesta i els successius anuncis del procediment selectiu es publicaran al Tauler d'Anuncis de la seu electrònica municipal https://santantoni.sedelectronica.es. En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s'entendrà aquesta elevada a definitiva, circumstància que es farà pública al Tauler d'Anuncis de la seu electrònica municipal.

Els errors de fet es poden solucionar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

CINQUENA. COMISSIÓ DE VALORACIÓ

Els òrgans de selecció seran col·legiats i la composició s'haurà d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no es podrà ostentar aquesta en representació o per compte de ningú altre.

La Comissió de Valoració estarà constituïda per un nombre imparell de membres, no inferior a tres, havent de designar-se el mateix nombre de suplents. Haurà de comptar amb un/a President/a, un/a Secretari/ària que actuarà amb veu i vot. La composició serà predominantment tècnica, i hauran d'estar en possessió de titulació o especialitat igual o superior a les exigides per a l'accés a la plaça convocada.

La Comissió de Valoració no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, ni sense el seu president/a, ni sense el seu secretari/ària, i les seves decisions es prendran per majoria.

L'Alcalde de Sant Antoni de Portmany nomenarà els membres de la Comissió de Valoració i els seus suplents i es publicarà juntament amb la llista provisional d'admesos i exclosos. Tindrà la consideració d'òrgan dependent de la seva autoritat.

Els membres de la Comissió de Valoració s'han d'abstenir de formar-ne part quan concorrin les circumstàncies previstes als articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si hagués realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria, notificant-ho a l'autoritat competent. Les persones aspirants podran recusar-los per motius iguals, en cas de no abstenir-se.

SISENA. DESENVOLUPAMENT DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procediment de selecció serà el de concurs de mèrits ja que es considera el sistema més adequat d'acord amb l'especialitat del lloc convocat i la urgència de la present convocatòria. Permet valorar l'experiència professional, la formació relacionada, els coneixements específics i les competències tècniques i professionals relacionades amb la descripció de funcions del lloc d'AODL indicades, respectant els principis d'igualtat, mèrit i capacitat.

Fase de concurs

Els mèrits que es valoraran estaran referits, com a màxim, a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, s'hauran de presentar mitjançant originals o còpies, dins del termini de presentació instàncies. Únicament es valoraran aquells mèrits que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs.

Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera haurà d'anar acompanyada de la traducció jurada corresponent a la llengua catalana o la castellana.

La puntuació màxima que es pot assolir a la fase de concurs és de 90 punts i es requereix obtenir una puntuació mínima de 20 punts per poder quedar seleccionat en el procés i formar part de la borsa.

La puntuació final de la persona aspirant vindrà determinada per la suma de les puntuacions assolides a l'experiència laboral, mèrits formatius i l'entrevista personal.

Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants a la fase de concurs i que el Tribunal valorarà es regiran pel barem següent:

1) Experiència Laboral: Puntuació màxima 40 punts.

1.1 Valoració:

- Serveis prestats a qualsevol administració pública o empresa privada, en qualitat de personal funcionari de carrera, interí o personal laboral, exercint funcions pròpies d'Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local (AODL): 0,50 punts per mes complet treballat.

- Serveis prestats a qualsevol administració pública o empresa privada, en qualitat de personal funcionari de carrera, interí o personal laboral, exercint funcions d'orientador laboral, intermediació, formador ocupacional o aquelles de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,20 punts per mes complet treballat.

1.2 Forma d'acreditar els serveis prestats com a experiència laboral:

- Informe actualitzat de vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social.

- Treballs realitzats a l'Administració pública: certificat de l'organisme corresponent o contractes de treball, en què consti: temps treballat, categoria, grup o subgrup i vinculació amb l'Administració (funcionari de carrera, interí o personal laboral).

- Treballs realitzats a l'empresa privada o pública societària: còpies dels contractes de treball on consti el temps de treball, el lloc exercit, categoria laboral i/o el grup de classificació professional.

Dins l'àmbit de qualsevol dels dos apartats anteriors, cal acreditar que s'han exercit funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a les del lloc al qual s'opta. Només es valorarà l'experiència laboral quan de la documentació aportada es desprenen clarament les funcions fetes i l'analogia amb les del lloc que s'ha de seleccionar. Es pot acreditar mitjançant la presentació, juntament amb els mèrits, d'un certificat de funcions realitzades o d'un informe, emès per la persona responsable del servei, de les funcions desenvolupades al lloc de treball. A excepció de l'experiència en treballs realitzats a l'administració pública amb qualsevol categoria que basta acreditar-la amb el certificat emès per l'organisme corresponent.

En tots els casos cal aportar informe de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social.

2) Mèrits Formatius: Puntuació màxima 25 punts

2.1 Titulacions universitàries: Puntuació màxima 10 punts.

2.2.1 Es valora en aquest apartat la titulació universitària acreditada com a requisit i segones titulacions de caràcter oficial relacionades amb el lloc del mateix nivell acadèmic o superiors, o equivalències de les quals tingui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, així com els títols propis de grau i els títols propis de postrat establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en què sí que es valora la llicenciatura o equivalent.

2.1.2 Puntuació:

a) Estudis universitaris:

- Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura o equivalent: 4 punts.

- Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, o equivalent: 2 punts.

b) Estudis de postrat específics relacionats amb el Desenvolupament Local (pla d'empresa, ocupació, etc..) i Polítiques actives d'ocupació (formació, orientació, intermediació...):

- Per cada títol de doctor/a: 3 punts.

- Per cada Màster: els títols de màster universitaris oficials i els títols propis de postrat (màster, especialista universitari, expert universitari i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel Reial decret 1497/1987 de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 4 punts.

En cas que el màster oficial o títol propi de postrat no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s'entén que els crèdits són LRU, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives.

2.2 Formació i perfeccionament: puntuació màxima 10 punts.

2.2.1. Cursos de formació i perfeccionament impartits i/o reconeguts per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, Autonòmica o Local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continuada de les administracions públiques i les universitats o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competència en matèria de formació ocupacional.

2.2.2 Puntuació: Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada i en tot cas els cursos de l'àrea de Desenvolupament Local (pla d'empresa, ocupació, etc..), Polítiques actives d'ocupació (formació, orientació, intermediació…). Es computen 0,05 punts per cada hora d'aprofitament i amb 0,025 punts per cada hora d'assistència. Amb una puntuació màxima de 10 punts.

Es valorarà la formació en competències transversals, cursos de l'àrea d'informàtica, treball en equip, habilitats de comunicació, prevenció de riscos laborals, medi ambient, igualtat de gènere, prevenció de la violència de gènere, àrea de protecció de dades de caràcter personal i àrea de qualitat vinculats a les funcions. Es computen 0,03 punts per cada hora d'aprofitament i amb 0,015 punts per cada hora d'assistència. Amb una puntuació màxima de 5 punts.

2.2.3 Els cursos han de tenir una durada superior a deu (10) hores. Un crèdit equival a 10 hores de formació. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, l'assistència i l'aprofitament no són acumulatius. No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc no es valoraran els cursos de doctorat.

2.2.4 Acreditació: S'hauran d'acreditar mitjançant la presentació de la titulació o certificació acreditativa expedida per institució pública, oficial o homologada, en original o còpia.

2.3 Idiomes: Puntuació màxima 5 punts.

2.3.1 Coneixement de la llengua catalana: màxim 3,50 punts. Es valoraran els certificats i/o titulacions expedides o homologades per l'EBAP, per la Direcció General de Cultura i Joventut, per l'Escola Oficial d'Idiomes, així com els reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica i segons el barem:

- Certificat Nivell C1: 2,5 punts

- Certificat Nivell C2: 3 punts

– Certificat de coneixements de llenguatge administratiu: 0,50 punts.

Es valorarà només un certificat (el de més graduació) excepte el Certificat de coneixements de llenguatge administratiu. S'ha d'acreditar mitjançant la presentació de la titulació o la certificació acreditativa expedida per institució pública, oficial o homologada, en original o còpia compulsada.

2.3.2 Coneixements de llengües estrangeres: màxim 2,50 punts.

2.3.2.1 - Títols i certificacions expedits per l'EBAP o equivalents:

  • Nivell elemental: 0,20 punts.
  • Nivell mitjà: 0,30 punts.
  • Nivell superior: 0,40 punts.

2.3.2.2 - Títols o certificacions expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes o equivalents:

  • Nivell bàsic o equivalent en el marc europeu A2: 0,20 punts.
  • Nivell intermedi o equivalent en el marc europeu B1: 0,30 punts.
  • Nivell avançat o equivalent en el marc europeu B2: 0,40 punts.
  • Nivell C1 o equivalent en el marc europeu: 0,60 punts.
  • Nivell C2 o equivalent en el marc europeu: 1 punt.

En cas de presentar més d'un títol o certificació només es valorarà el de major puntuació.

3) Entrevista personal: Puntuació màxima 25 punts.

Per fer l'entrevista se seguirà el protocol prèviament establert. Es valoraran els coneixements de la persona aspirant i la seva idoneïtat respecte al perfil a seleccionar atenent els següents criteris de valoració:

- Competències personals (màxim 10 punts)

- Coneixements en promoció econòmica i desenvolupament local relacionats amb el projecte a desenvolupar (màxim 10 punts)

- Coneixement de l'àmbit territorial d'actuació del projecte a desenvolupar (màxim 5 punts)

 

SETENA. RELACIÓ D'APROVATS

Valorada la fase de concurs, la Comissió de Valoració exposarà, al Tauler d'Anuncis electrònic de la Corporació, la relació provisional d'aspirants per ordre de puntuació obtinguda.

L'ordre de prelació de les persones aspirants dins de la borsa es determinarà d'acord amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs. En cas d'empat, es resoldrà tenint en compte, successivament, els criteris següents:

a) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera o com a personal laboral a l'administració local.

b) Major puntuació assolida a l'apartat de formació i perfeccionament.

c) Major puntuació assolida a l'entrevista.

d) Ser més gran de 45 anys.

e) Tenir més càrregues familiars.

f) Ser una dona víctima de violència de gènere.

g) No haver estat objecte de remoció d'un lloc de treball del mateix cos, escala o especialitat.

Si finalment persisteix l'empat, es farà per sorteig.

Totes les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de l'exposició, per efectuar les reclamacions que considerin oportunes o sol·licitar la revisió de la seva valoració davant el tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyats d'un/a assessor/a.

El Tribunal tindrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, tot seguit, publicarà la llista definitiva d'aspirants, per ordre de puntuació obtinguda, com a integrants d'una Borsa de Treball o Ocupació per cobrir les necessitats urgents de provisió del lloc de treball d'Agents d'Ocupació i Desenvolupament Local (AODL), així com fer futures substitucions que es puguin produir per baixes laborals o qualsevol eventualitat del personal que ocupi aquests llocs de treball.

VUITENA. FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL O OCUPACIÓ

Un cop confeccionada la borsa l'Alcalde aprovarà la seva constitució, i es publicarà al Tauler d'Anuncis de la seu electrònica municipal https://santantoni.sedelectronica.es, per tal de garantir el principi de transparència i publicitat.

Aquesta borsa té una vigència màxima de tres anys des de la resolució que n'aprovi la constitució. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.

Un cop constituïda la borsa, les persones aspirants seran requerides segons necessitats per ocupar les corresponents places per rigorós ordre de puntuació, quan es produeixi la necessitat de contractació o nomenament d'agents d'ocupació i desenvolupament local (AODL).

Les persones que formen part d'aquesta borsa per oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible. Estaran en la situació de no disponible aquelles persones integrants de la borsa de treball que al·leguin que es troben en qualsevol de les situacions següents i que hauran de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents a la comunicació:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per tenir cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar serveis en una altra administració pública o ens públic.

c) Patir malaltia o incapacitat temporal.

d) Estar, en el moment de la trucada, exercint funcions sindicals.

Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible a la borsa, no se la trucarà per oferir-li un lloc de treball d'aquesta borsa.

A aquest efecte, el departament de Recursos Humans es posarà en contacte telefònic o per correu electrònic, amb un màxim de tres intents amb la persona que correspongui, us comunicarà el lloc a cobrir i el termini en què s'ha d'incorporar. Quedarà constància a l'expedient, mitjançant diligència, que aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.

Dins del termini màxim de dos dies hàbils a comptar des de la comunicació (telefònica o per correu electrònic), la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb el nomenament. Si en aquest termini no manifesta la conformitat, o renúncia expressament al lloc ofert, o no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o una altra circumstància que n'impedeixi la incorporació, perdrà el lloc a la borsa i passarà a ocupar-ne l'últim lloc, el departament de Recursos Humans avisarà el següent aspirant de la llista.

Si alguna de les persones integrants de la borsa renuncien tres vegades seguides a diferents ofertes de feina (és a dir, no manifesta la conformitat a incorporar-se al lloc de treball, renuncia expressament a la contractació, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o una altra circumstància que n'impedeixi la incorporació), serà definitivament exclòs de la borsa de treball a tots els efectes.

Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el seu lloc de treball, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball ocupant el darrer lloc de la llista sempre que la contractació o nomenament hagi estat superior a dotze mesos, en cas contrari tornarà a ocupar el que li corresponia d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment que es va formar.

NOVENA. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I CONTRACTACIÓ

Les persones aspirants que formin part de la borsa, en ser cridades i donin la seva conformitat a la contractació o nomenament proposat, hauran de presentar, dins del termini de tres dies hàbils a comptar a partir del dia en què manifestin la seva conformitat, els documents acreditatius de els requisits exigits a la base segona si no han estat aportats prèviament.

La documentació a presentar serà:

  1. Documentació que acrediti que reuneix tots els requisits exigits a la base segona si no s'han aportat prèviament.
  2. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.
  3. Declaració jurada o promesa de no haver estat mai separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, ni tampoc per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.
  4. L'interessat/da haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió, perquè la corporació n'acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

En cas que l'aspirant proposat no reuneixi els requisits exigits, o no els acrediti en el termini establert, l'Alcaldia acordarà la seva exclusió i procedirà a proposar la contractació o nomenament de la persona aspirant següent per ordre de puntuació.

Una vegada que la persona aspirant seleccionada hagi presentat la documentació, i si aquesta està conforme, s'efectuarà la corresponent contractació o nomenament.

Període de Prova: L'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany podrà deixar sense efecte la contractació o nomenament efectuat si durant el transcurs de sis mesos des del començament del seu, es produeix una manifesta inidoneïtat de la persona proposada per al desenvolupament de les funcions pròpies de el seu lloc de treball, considerant aquest període com a part integrant del procés selectiu.

DESENA. INCIDÈNCIES, NORMATIVA I RECURSOS

La Comissió de Valoració queda facultada per resoldre els dubtes que es presentin, i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procediment de selecció, en tot allò no previst en aquestes bases.

En allò no previst en aquestes bases serà aplicable la normativa bàsica estatal, Llei Reguladora de les Bases de Règim Local, Llei 7/1985, de 2 d'abril, així com allò disposat als articles 167 i 169 del Text Refós de les Disposicions legals vigents en matèria de règim local, aprovat pel Reial decret legislatiu 781/1986, i la resta de normativa aplicable; el Reial Decret Legislatiu 5/2015, del 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

La convocatòria, les seves bases i actes administratius que es derivin d'aquesta i de les actuacions del Tribunal, podran ser impugnades pels interessats en els casos i en la forma establerta per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.