Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 599144
Aprovació definitiva Reglament d'Organització i funcionament de la Mesa de Negociació de matèries comunes del personal laboral i funcionari del Consell Insular de Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Ple del Consell Insular de Formentera, en sessió de caràcter Ordinari de 31 d'agost de 2023, va adoptar, entre d'altres, el següent acord:

REGLAMENT D'ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DE LA MESA DE NEGOCIACIÓ DE MATÈRIES COMUNES DEL PERSONAL LABORAL I FUNCIONARI DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA. 

Índex

Capítol I: Objecte i àmbit. 3

Article 1. Objecte. 3

Article 2. Àmbit 3

Capítol II: Organització.. 3

Article 3. Representativitat 3

Article 4. Matèries objecte de negociació. 4

Article 5. Quòrum de Constitució. 5

Capítol III: Presidència i Secretaria de la Mesa. 5

Article 6. Presidència de la Mesa. 5

Article 7. Secretaria de la Mesa. 6

Capítol IV: Sessions i tipus. 6

Article 8. Tipus de sessions. 6

Article 9. Convocatòries de sessions ordinàries. 7

Article 10. Convocatòries de sessions extraordinàries. 7

Capítol V: Normes Generals de Funcionament. 8

Article 11. Ordre del dia. 8

Article 12. Actes. 9

Article 13. Pactes i Acords. 10

Article 14. Règim d'adopció d'acords. 10

Article 15- Vigència. 11

Article 16. Solució extrajudicial de conflictes. 11

Article 17. Grups de Treball i Comissions Tècniques. 12

Article 18. Comissió Tècnica de Valoració. 12

Capítol VI: Modificació del Reglament. 12

Article 19. Modificació del Reglament 12

Disposicions addicionals. 12

Disposició addicional primera. 12

Disposició addicional segona. 12

 

Capítol I: Objecte i àmbit

Article 1. Objecte

1. L'objecte d'aquest reglament és regular el funcionament de la Mesa General de Negociació de matèries comunes del personal laboral i funcionari del Consell Insular de Formentera, constituïda conforme al Reial Decret Legislatiu 5/2015 de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (d'ara endavant TREBEP), per la negociació de les matèries comunes.

2. Així mateix el reglament regula el procediment per l'adopció d'Acords o Pactes, així com les condicions formals de validesa o eficàcia d'aquests.

Article 2. Àmbit

Aquest reglament resultarà d'aplicació a totes les possibles actuacions de la Mesa General de Negociació de matèries comunes del personal laboral i funcionari del Consell Insular de Formentera. La Mesa General serà competent per negociar totes aquelles matèries comunes al personal funcionari i laboral del Consell Insular de Formentera d'acord amb el que estableix l'article 36. 3 del TREBEP.

 

Capítol II: Organització

Article 3. Representativitat

1. La Mesa General de Negociació de matèries comunes té una composició paritària, en aquest sentit, estan legitimats per ser-hi presents, d'una banda, les persones representants del Consell Insular de Formentera i, per l'altra, les organitzacions sindicals que hagin obtingut en les eleccions a òrgans de representació del personal funcionari i/o laboral un 10% o més dels representants. A més estaran presents les organitzacions sindicals que hagin obtingut el 10% dels representants als òrgans de representació a personal funcionari o laboral sempre i quan formin part de la Mesa General de Negociació de les Administracions Públiques en virtut d'allò que es disposa a l'article 36.3 del TREBEP. La Mesa General de Negociació de matèries comunes no podrà excedir de 10 membres en total. 

2. En virtut d'això per part de l'Administració formarà part de la Mesa General de Negociació de Matèries comunes les cinc persones que la/el President/a del Consell Insular de Formentera designi, amb indicació per a cada integrant d'una persona que actuï com a suplent. 

3. Pel que respecta als 5 membres de la part sindical, les Organitzacions Sindicals a les quals se'ls hi hagi reconegut el dret de formar part de la Mesa ho faran en proporció al percentatge de representants obtinguts en la Junta de Personal i Comitè d'empresa del Consell Insular, assenyalant, per a cada integrant a què tenguin dret un/una titular i un/una suplent.

4. Les parts negociadores poden comptar amb l'assistència, en les deliberacions, de persones assessores, que intervindran amb veu, però sense vot. Cadascuna de les representacions sindicals podrà acudir assistits d'un assessor/a. Per part de la  Corporació es podrà designar el mateix nombre d'assessors que per la part social.

Article 4. Matèries objecte de negociació

1- Tindran consideració de matèries objecte de negociació aquelles que siguin susceptibles de ser negociades segons la legislació aplicable i vigent en cada cas i tenint en compte les limitacions pressupostàries i competencials del Consell Insular de Formentera. 

2- En cap cas seran objecte de negociació, entre d'altres, les matèries que no siguin competència de l'Administració Local, on hi hagi reserva de llei i, en concret, les contemplades a l'article 37.2 del referit DL 5/2015: 

a) Les decisions de l'Administració que afectin a les seves potestats d'organització.

b) La regulació de l'exercici dels drets dels ciutadans i dels usuaris dels serveis públics, així com el procediment de formació dels actes i disposicions administratives.

c) La determinació de les condicions de treball del personal directiu.

d) Els poders de direcció i control propis de la relació jeràrquica.

e) La regulació i determinació concreta, en cada cas, dels sistemes, criteris, òrgans i procediments d'accés a l'ocupació pública i la promoció professional.

Article 5. Quòrum de Constitució

Per a realitzar la constitució de la Mesa General de Negociació de Matèries comunes es requerirà la presència de la majoria absoluta de representants d'ambdues parts.

 

Capítol III: Presidència i Secretaria de la Mesa

Article 6. Presidència de la Mesa

Correspondrà la Presidència de la Mesa de Negociació de matèries comunes del Consell Insular de Formentera al President/a del Consell o a la persona que designi com a suplent. Les funcions del President de la Mesa seran les següents:

a) Representar formalment a la Mesa

b) Convocar a la Mesa a iniciativa pròpia o a proposta de la majoria absoluta de les organitzacions sindicals presents en aquesta.

c) Fixar l'ordre del dia. A tal fi les organitzacions sindicals podran promoure la inclusió de punts en l'ordre del dia, sempre que siguin competència de la Mesa.

d) Presidir la Mesa, ordenar i moderar el debats atorgant l'ús de la paraula a qui ho hagi sol·licitat.

e) Establir, si s'escau, els terminis de les intervencions.

f) Suspendre la sessió quan el desenvolupament de la sessió ho justifiqui.

g) Vetllar pel compliment de les disposicions establertes en el present reglament.

Article 7. Secretaria de la Mesa

Li correspon a la Presidència de la Mesa designar d'entre el personal funcionari del Consell Insular de Formentera, la Secretaria de la Mesa.

Correspondrà a la Secretaria de la Mesa, i en el seu cas, al seu suplent, les següents funcions:

a) Redactar les actes de les sessions.

b) Efectuar la convocatòria de les sessions, per ordre de la Presidència, així com les citacions dels membres de la Mesa.

c) Custòdia i arxiu de la documentació que per part dels integrants de la mateixa es faci arribar a la Mesa.

d) Facilitar la informació i copia dels documents, a qualsevol de les parts negociadores.

e) Expedir certificats dels acords aprovats

f) Donar aquell suport tècnic i operatiu necessari pel correcte funcionament de les sessions de la Mesa 

 

Capítol IV: Sessions i tipus

Article 8. Tipus de sessions

Les sessions de la Taula General de Negociació Conjunta són de dos tipus:

  1. Ordinàries, la taula s'ha de reunir en sessió ordinària, preferentment el primer dimecres de cada mes, en cas que sigui festiu es traslladarà al dimarts anterior.

  2. Extraordinàries, la resta de sessions tindran caràcter extraordinari i es podran convocar a instàncies del Consell o a petició de la majoria absoluta de la part social quan la urgència de l'assumpte o els assumptes a tractar no permeti la convocatòria amb l'antelació mínima establerta. En aquest últim cas, s'ha de presentar la proposta dels temes que s'han de tractar.

Article 9. Convocatòries de sessions ordinàries

1. Les convocatòries ordinàries, excepte les que es fixin en acabar cada sessió, s'han de fer amb una antelació mínima de 7 dies naturals, i s'han de formular per escrit, s'ha de fer constar: la data i l'hora de la convocatòria, el lloc on es farà, l'acta o les actes anteriors i la documentació dels assumptes inclosos en l'ordre del dia, que han de servir de base al debat, i si correspon, la votació. El mes d'agost es considera inhàbil per a les convocatòries ordinàries de la Mesa. 

2. Les convocatòries, l'ordre del dia i els esborranys de les actes es consideren notificats quan la notificació es faci per correu electrònic a l'adreça de correu del titular de la Mesa o de l'organització sindical a la que pertanyen els representants nomenats per cadascuna de les organitzacions sindicals amb representativitat en la Mesa. 

3. Les adreces de correu electrònic dels membres titulars de la Mesa es faran arribar per escrit a la Secretaria de la Mesa si es que no s'han consignat prèviament en l'acta de constitució d'aquesta. 

4. En el supòsit que qualsevol dels representants de cadascuna de les parts vulgui fer una esmena o correcció a l'acta ho farà mitjançant correu electrònic dirigit a la Secretaria de la Mesa. 

5. En el supòsit que la Secretaria de la Mesa incorpori qualsevol modificació a l'acta original, aquesta serà enviada als correus electrònics dels membres titulars de la Mesa, amb anterioritat a la celebració d'aquesta.

Article 10. Convocatòries de sessions extraordinàries

Les convocatòries extraordinàries s'han de realitzar amb un mínim de 24 hores d'antelació. Es podran convocar a instàncies del Consell Insular de Formentera o a petició de la majoria absoluta dels representants de les organitzacions sindicals quan la urgència de l'assumpte o els assumptes a tractar no permeti la convocatòria amb l'antelació mínima establerta.

 

Capítol V: Normes Generals de Funcionament

Article 11. Ordre del dia

1. El president/a ha de fixar l'ordre del dia de cada sessió, en el qual ha de figurar necessàriament: 

a) Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió anterior, incorporant, si es dóna el cas, les rectificacions oportunes.

b) Assumptes que quedin pendents de la sessió anterior.

c) Assumptes proposats per l'Administració, amb un termini per a la introducció d'assumptes de vint dies naturals des de la finalització de la sessió ordinària anterior, per correu electrònic dirigit a la Secretaria de la Mesa.

d) Assumptes proposats per les diferents representacions sindicals, amb un termini per a la introducció d'assumptes de vint dies naturals des de la finalització de la sessió ordinària anterior, per correu electrònic dirigit a la Secretaria de la Mesa.

e) Torn obert de paraules més precs i preguntes.

2. Els assumptes proposats per les representacions sindicals, es tractaran per ordre d'entrada.

3. Quan l'acumulació d'assumptes sigui considerable, els que no es puguin tractar en la sessió queden inclosos en l'ordre del dia de la sessió següent.

4. En el torn obert de paraules no es pot prendre cap acord, excepte si, tots els membres de la Mesa, ho acordin per unanimitat. Tampoc es poden tractar els punts tractats en l'ordre del dia que ja han estat debatuts.

5. Com a regla general no es podran tractar assumptes que no hagin estat inclosos en l'ordre del dia. Excepcionalment, si existeix un acord unànime d'inclusió d'un determinat tema, s'haurà de justificar i fonamentar la situació singular que comporti l'estudi o deliberació immediata de l'assumpte.

Article 12. Actes

1. De cada sessió o reunió que celebri la Mesa s'aixecarà acta, que ha de contenir, almenys:

a) Lloc i data de la reunió.

b) Número d'acta i any (Per exemple: MGN-1/2018)

c) Hora de començament i finalització de la reunió

d) Nom i cognoms de les persones que assisteixen de cadascuna de les parts.

e) Hora d'entrada i sortida dels assistents, si és amb posterioritat a l'inici de la sessió o abans de la finalització.

f) Assumptes inclosos en l'ordre del dia, així com els acords o pactes que s'adoptin o, si no es produeix, indicació de no haver arribat a cap acord o pacte.

g) Només s'ha de fer constar en acta el posicionament o opinió dels membres de la Mesa pel que fa a algun punt de l'ordre del dia quan ho demani expressament alguna persona representant titular de les organitzacions sindicals o de l'Administració. Per facilitar la transcripció d'aquest posicionament es lliurarà, sempre que sigui possible, per escrit a la Secretaria de la Mesa. 

2.La còpia de l'acta s'ha d'enviar amb antelació suficient a totes les persones titulars, perquè prenguin coneixement i, si escau, formulin observacions que s'han d'incorporar en l'esborrany de l'acta abans de la convocatòria següent. S'han d'incorporar les que tinguin per objecte esmenar errors o imprecisions en la transcripció del posicionament o opinió de les quals es va demanar expressament que constessin en acta. 

3. Les actes les redacta la Secretaria de la Mesa, qui s'ha d'encarregar de custodiar-les i de distribuir-les entre els/les membres de la Mesa i han d'anar signades per les persones que ocupin la Presidència i la Secretaria, i per tots els membres de la Mesa que hi han estat presents.

 

Article 13. Pactes i Acords

1. En virtut del que es disposa en els articles 36 i següents del TREBEP, els representants del Consell Insular de Formentera i de les organitzacions sindicals amb capacitat representativa en la Mesa General de Negociació de matèries comunes al personal funcionari i laboral del Consell Insular de Formentera, podran concertar Pactes i Acords, que continguin matèries i condicions generals de treball comunes al personal funcionari i laboral. 

2. Els pactes s'han de dur a terme sobre matèries que es  corresponguin, estrictament, amb l'àmbit competencial de l'òrgan administratiu que els subscrigui, i s'han d'aplicar directament al personal de l'àmbit corresponent. 

3. Els acords han de versar sobre matèries de les quals tingui la competència el Consell Insular de Formentera. Per a la seva validesa i eficàcia és necessària l'aprovació expressa i formal per part dels òrgans del Consell Insular de Formentera.

4. Tindran la consideració de contingut mínim dels acords i pactes, les dades següents:

a) Determinació de les parts que ho concertin.

b) Àmbit funcional (a quina institució/organització afecta), personal (a quines característiques de personal afecta), i temporal (durant quin període de temps és vigent).

c) Forma, termini de preavís i condicions de denúncia dels mateixos.

Article 14. Règim d'adopció d'acords

1. L'adopció d'acords o pactes requerirà la posició favorable de la majoria absoluta dels representants del Consell Insular de Formentera i de la majoria absoluta dels representants de les organitzacions sindicals presents en aquesta 

2. L'adopció d'acords per la part sindical s'adoptaran sempre en funció del criteri de vot ponderat. 

3. Els vots particulars contraris a l'acord adoptat i els motius que el justifiquen s'han de fer constar de manera resumida en l'acta, amb el compromís de qui ha emès el vot negatiu de fer arribar per escrit l'explicació del seu vot al secretari o secretària de la Mesa per incorporar-lo a l'acta, en el termini màxim de 7 dies naturals des de la finalització de la sessió.

Article 15- Vigència

1. Els acords o pactes subscrits conforme al procediment que estableix aquest Reglament obliguen les parts durant tot el temps de la seva vigència.

2. La vigència del contingut dels pactes i acords, una vegada acabada la seva durada, es produeix en els termes que els mateixos haguessin establert.

3. Els pactes i acords es prorroguen d'any en any, si no hi ha un acord en contra o una denúncia expressa d'una de les parts. 

4. Els pactes i acords que succeeixin uns altres anteriors, els deroguen íntegrament, excepte els aspectes que de manera expressa s'acordin mantenir.

Article 16. Solució extrajudicial de conflictes

1. En qualsevol moment del procés negociador i per tal de donar solució als conflictes sorgits a la Mesa, les parts podran intentar solucionar les seves discrepàncies mitjançant mecanismes de resolució de conflictes. En els supòsits en què la Mesa no pugui donar solució al conflicte, les parts podran nomenar de mutu acord un mediador que formularà la proposta corresponent. 

2. La negativa de les parts a acceptar les propostes presentades pel mediador hauran de ser raonades i per escrit. 

3. Les propostes presentades pel mediador i la negativa de les parts, s'hauran de fer públiques de forma immediata.

Article 17. Grups de Treball i Comissions Tècniques

Es poden constituir grups de treball o comissions tècniques a instàncies de la Mesa General de Negociació de matèries comunes. Aquests grups o comissions tindran per objecte tractar temes concrets i puntuals i es regiran pels criteris de singularitat i excepcionalitat.

 

Article 18. Comissió Tècnica de Valoració

La Comissió Tècnica de Valoració tindrà com a objectiu valorar la idoneïtat dels nous llocs de treball que es creïn, així com analitzar les modificacions o contingut essencial dels llocs de treball, i funcionarà segons el que estableixi el seu propi Reglament. Les conclusions a les que s'arribi a la Comissió tècnica de Valoració s'hauran de dur a la Mesa General de Negociació, que és la que s'encarregarà de la seva aprovació formal.

 

Capítol VI: Modificació del Reglament

Article 19. Modificació del Reglament

La modificació del present Reglament haurà de ser aprovat per la Mesa General de matèries comunes i s'aplicaran les mateixes normes que per a l'adopció d'acords.

 

Disposicions addicionals

Disposició addicional primera

Aquest Reglament s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Disposició addicional segona

Aquest Reglament entra en vigor l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i una vegada transcorregut el termini previst en l'article 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, que regula les Bases de Règim Local.

La qual cosa es publica, per a general coneixement, i conforme a la normativa de funció pública.

 

Formentera, 20 de setembre de 2023

El president Lorenzo Córdoba Marí