Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 583209
Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 28 d’agost de 2023, relatiu a l’aprovació de les bases que regeixen la concessió d’ajuts per a entitats privades sense ànim de lucre per finançar programes d’atenció social duts a terme durant l’any 2023 i la convocatòria corresponent (exp. 1820-2023-000001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Pla Estratègic de Subvencions (PES) del Pressupost general del Consell Insular de Menorca (d'ara endavant CIM) per a l'exercici 2023 propugna com a eix estratègic d'actuació, entre d'altres, la millora i el reforç de les ajudes socials per tal de donar resposta i cobrir les necessitats bàsiques, especialment les dirigides a les famílies i als col·lectius més vulnerables.

A més, pel que fa a les línies de subvenció o altres ajuts de caràcter assistencial corresponents al departament de Benestar Social, entre els seus objectius generals preveuen col·laborar en el suport a institucions socials específiques per al desenvolupament de programes de serveis socials.

El PES per a l'exercici 2023 preveu la convocatòria per a la concessió d'ajuts per a entitats privades sense ànim de lucre pel desenvolupament de programes d'atenció a les persones en l'àmbit social, duts a terme durant l'any 2023.

L'objectiu específic d'aquesta convocatòria és col·laborar amb les entitats socials privades i sense ànim de lucre mitjançant el foment de projectes i activitats de serveis socials, els quals contribueixin a fomentar l'autonomia personal, la qualitat de vida i el benestar social. Amb relació al departament de Benestar Social (3), inclou una partida específica corresponent al programa de l'àrea de gestió administrativa departamental (23123) per tal de complir aquests objectius.

D'acord amb el punt 5 de les bases aprovades per acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 22 de novembre de 2021, publicades al BOIB número 166 amb data 2 de desembre de 2021, en casos excepcionals i quan així es justifiqui en la convocatòria, també es poden subvencionar programes realitzats l'any natural anterior a la convocatòria; açò és, entre l'1 de gener i el 31 de desembre de l'exercici anterior a la convocatòria del 2023.

La crisi econòmica i social provocada per la pandèmia de la covid-19 i la crisi de subministrament han provocat un increment significatiu de preus de l'energia i de les matèries primeres que ha afectat greument la societat menorquina, que ja pateix els inconvenients derivats de la insularitat, i especialment els col·lectius més vulnerables. Aquesta pujada excepcional de preus s'ha vist agreujada pel conflicte a Ucraïna, que ha incrementat la tensió en els mercats energètics i ha posat en perill la recuperació socioeconòmica iniciada en el moment en què es començava a veure el final de la pandèmia de la covid-19.

En aquest context, ha resultat imprescindible adoptar mesures extraordinàries destinades a assegurar el benestar de la ciutadania amb l'objectiu d'amortir els efectes econòmics que està suposant la guerra a Ucraïna sobre els subministraments bàsics d'aliments, carburants i energia en la població de les Illes Balears, amb especial incidència en la socialment més vulnerable.

Totes aquestes circumstàncies posen de manifest l'emergència social que pateixen aquests grups vulnerables i la necessitat de finançar les accions que desenvolupen aquestes entitats. L'Administració ha de ser un actor que ajudi, en aquest cas, les entitats sense ànim de lucre en l'àmbit social que no disposen, ara mateix, d'altres fonts d'ingressos.

Per tot això, d'acord amb l'exposat i amb el punt 5 de les bases, a la convocatòria per a l'any 2023 es podran subvencionar programes realitzats durant l'any 2022, sempre que es complissin els requisits establerts en la convocatòria per a l'any 2022.

Amb tot, el Departament de Benestar Social considera indispensable la convocatòria dels ajuts per a entitats privades sense ànim de lucre per al desenvolupament de programes d'atenció a les persones en l'àmbit social duts a terme durant l'any 2023.

El Pressupost general del CIM de l'exercici 2023 preveu una partida de 500.000 euros per a la convocatòria d'ajuts a entitats privades sense ànim de lucre pel desenvolupament de programes d'atenció a les persones en l'àmbit social duts a terme durant l'any 2023.

Subvenció inicial

Import

Òrgan-Programa-Econòmica

Ajuts entitats socials

500.000,00 euros

3-23100-4800011

Revisat l'expedient, i vistos els informes d'oportunitat de la directora insular d'Atenció Social i de legalitat de la tècnica assessora jurídica de Benestar Social.

Ateses les competències pròpies o concurrents que sobre aquestes matèries té el Consell Insular de Menorca i de conformitat amb la normativa bàsica aplicable en matèria de subvencions, en el marc d'allò que estableixen les Bases d'execució del Pressupost general d'aquesta administració;

Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament de Benestar Social,

El Consell Executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta els acords següents:

Primer. Aprovar les bases i, simultàniament, la convocatòria dels ajuts per a entitats privades sense ànim de lucre pel desenvolupament de programes d'atenció a les persones en l'àmbit social per a l'any 2023.

L'import màxim que es pot concedir per beneficiari serà de 80.000 euros.

Segon. D'acord amb el punt 5 de les bases, en casos excepcionals i quan així es justifiqui en la convocatòria, també es poden subvencionar programes realitzats l'any natural anterior a la convocatòria; açò és, entre l'1 de gener i el 31 de desembre de l'exercici anterior a la convocatòria del 2023.

Per això també es podran subvencionar programes realitzats durant l'any 2022, sempre que es compleixin els requisits establerts en la convocatòria per a l'any 2022 i no hagin estat subvencionats dins la convocatòria per a l'any 2022.

Tercer. Sobre l'import global màxim dels ajuts i el crèdit pressupostari, es proposa que el 100% dels ajuts concedits s'atenguin amb càrrec a la partida 3-23100-4800011 de l'exercici pressupostari de l'any 2023:

Subvenció inicial

Import

Òrgan-Programa-Econòmica

Ajuts entitats socials

500.000,00 euros

3-23100-4800011

Quart. El termini de presentació de les sol·licituds és de trenta dies naturals des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Cinquè. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar l'aplicació dels fons, com a tard dia 1 de febrer de 2024, emplenant diligentment el model habilitat de compte justificatiu adjunt a aquestes bases (annex 4).

Sisè. La instrucció d'aquest procediment correspon a la tècnica del Departament de Benestar Social Natàlia Pérez Marquès.

Setè. Aprovar, així mateix, la constitució de la comissió avaluadora per a la concessió de les sol·licituds presentades, la qual estarà formada pels membres següents:

Presidenta: la consellera de Benestar Social, Carmen Reynés Calvache

Vocals:

- el director insular d'Atenció Social, Daniel García del Mar

- dues tècniques del Departament de Benestar Social: Aina Olives Petrus i Natàlia Pérez Marquès

- l'administrativa del Departament de Benestar Social Judit Ràfols Centelles, que actuarà com a secretària

Vuitè. Comunicar a la Base de Dades Nacional de Publicitat de Subvencions aquesta convocatòria de subvencions.

 

ANNEX 1

Bases per les quals es regula la concessió d'ajuts per a entitats privades sense ànim de lucre per finançar programes d'atenció social duts a terme durant l'any 2023 del Consell Insular de Menorca

1. Marc competencial, objecte i finalitat dels ajuts

Els ajuts per a entitats privades sense ànim de lucre pel desenvolupament de programes d'atenció a les persones en l'àmbit social, que persegueixen millorar l'oferta de prestacions dels serveis socials a Menorca, s'emmarquen en l'exercici de l'activitat de foment que correspon al Consell Insular de Menorca (d'ara endavant CIM) en matèria d'assistència social dins del seu àmbit territorial, de conformitat amb els art. 70.4 i 73 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, reformat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52 d'01/03/2007) i amb l'art. 48.1 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears (BOIB núm. 89 de 18/07/2009).

L'objecte dels presents ajuts és finançar projectes i activitats de serveis socials que millorin l'oferta de les prestacions ja existents a Menorca, per tal de fomentar i cobrir les despeses relacionades amb l'autonomia personal, la qualitat de vida i el benestar social dels menorquins i les menorquines. Concretament en els contextos de l'atenció a la família, la igualtat d'oportunitats, la vellesa activa, la diversitat funcional, la dependència, la pobresa i la malaltia crònica, així com el propi sosteniment de les entitats privades sense ànim de lucre que els duen a terme.

El Pla Estratègic de Subvencions (PES) del Pressupost general del Consell Insular de Menorca (d'ara endavant CIM) per a l'exercici 2023 propugna com a eix estratègic d'actuació, entre d'altres, la millora i el reforç de les ajudes socials per tal de donar resposta i cobrir les necessitats bàsiques, especialment les dirigides a les famílies i als col·lectius més vulnerables.

2. Finançament i imports màxims dels ajuts

Els ajuts que s'atorguin en el marc d'aquestes bases es pagaran amb càrrec a les partides i per l'import màxim global i l'import màxim individual que s'estableixi a l'acord de la convocatòria. Totes les sol·licituds que compleixin els requisits i les condicions d'aquestes bases es valoraran d'acord amb els criteris i objectius que s'hi preveuen.

L'import màxim que es pot concedir per beneficiari serà el que determini la convocatòria.

L'import màxim per a cada sol·licitud d'ajut en relació amb el cost final del projecte o activitat presentats és el que es determina a la convocatòria.

3. Requisits de les entitats beneficiàries

1. Poden sol·licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits que s'indiquen tot seguit:

a) Estar constituïdes legalment

S'exclouen d'aquesta convocatòria les entitats privades següents:

- Entitats que d'acord amb els seus estatuts, adoptin la denominació de federació, confederació o coordinadora, o en tot cas, es tracti d'una unió d'associacions.

- Fundacions que, d'acord amb l'escriptura de constitució, tinguin com a fundadores persones jurídiques de naturalesa pública.

b) Estar inscrites, amb una antiguitat mínima de 2 anys des de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Social de les Illes Balears (RUSS), regulat en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per l'autorització i l'acreditació de serveis socials suprainsulars.

En el cas d'entitats d'àmbit territorial més ampli, en el Registre de Serveis Socials que correspongui, sempre que puguin demostrar la repercussió de la seva acció al territori de Menorca.

c) Disposar de seu o delegació permanent i activa a l'illa de Menorca

d) Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

e) Actuar dins l'àmbit territorial de Menorca. En el cas que el seu àmbit d'actuació sigui més ampli, s'ha de demostrar i justificar la repercussió i la incidència de la seva acció fins l'àmbit menorquí o s'ha de presentar un programa específic per a Menorca.

Les diferents delegacions, legalment constituïdes, d'una mateixa entitat privada sense ànim de lucre es poden presentar a aquesta convocatòria si presenten programes específics diferenciats que gestionin de forma autònoma cadascuna d'elles, sempre que no actuïn sobre un mateix municipi.

f) Trobar-se al corrent del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions amb el Consell Insular de Menorca, en el moment de presentar la sol·licitud d'aquesta subvenció.

g) No estar integrades en una fundació que s'hagi constituït amb una aportació majoritària, directa o indirecta, del Consell Insular de Menorca, o el patrimoni fundacional de la qual, amb caràcter de permanència, estigui format en més d'un 50% per béns o drets aportats o cedits per l'administració insular.

h) No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

2. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries:

a) Les entitats en què concorri alguna de les prohibicions establertes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

b) Les persones físiques o jurídiques que, en el moment de dictar-se la proposta de resolució definitiva de la convocatòria, per part de l'òrgan instructor, no estiguin al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració General de l'Estat.

c) De conformitat amb el que disposa l'article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions previstes en aquestes bases, les persones físiques o jurídiques sancionades o condemnades per resolució administrativa o sentència judicial fermes per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l'àmbit de les relacions laborals.

4. Obligacions generals de les entitats beneficiàries

Són obligacions generals dels beneficiaris totes les següents:

a) Comunicar per escrit al CIM l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop hagin transcorregut 15 dies hàbils d'ençà la publicació oficial de l'acord de la concessió o des de que el beneficiari n'hagi rebut la notificació.

b) Dur a terme els projectes o les activitats per les quals ha rebut la subvenció durant l'any natural de la corresponent convocatòria, és a dir entre l'1 de gener i el 31 de desembre de l'exercici, o bé en casos excepcionals i quan així es justifiqui a la convocatòria es podran també subvencionar programes realitzats l'any natural anterior a la convocatòria, es a dir entre l'1 de gener i el 31 de desembre de l'exercici anterior a la convocatòria, justificant la seva realització en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

c) Justificar de forma completa i correcta el projecte pel qual es concedeix l'ajuda i complir la resta de requisits i condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de la concessió dels ajuts.

d) Deixar constància de la percepció i de l'aplicació de la subvenció en la comptabilitat o en els llibres de registre.

e) Proporcionar pels canals que s'indiqui, quan el CIM els ho requereixi, tota aquella informació que resulti necessària pel control dels programes o activitats subvencionades i, si fa falta, sotmetre's a les actuacions de comprovació i inspecció que s'hagin d'efectuar.

f) Comunicar per escrit al CIM la sol·licitud i/o l'obtenció d'altres ajuts amb la finalitat de cobrir la mateixa necessitat en el termini màxim de dos dies hàbils des de l'endemà de la seva tramitació i/o del seu coneixement.

g) Complir amb els requisits i les condicions específiques establertes per aquestes bases, així com amb qualsevol altra obligació que pugui procedir en aplicació de la normativa sobre la matèria (base 3).

h) Fer constar, de manera expressa, el suport del CIM en la publicitat dels projectes subvencionats. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fullets, cartells o qualsevol altre material imprès, s'hi ha de fer constar, de manera expressa, el suport del Departament de Benestar Social del CIM, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades.

i) Comunicar immediatament al CIM qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si poden afectar-ne el cost total, i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa del CIM per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d'ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s'hi han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

j) Acreditar, quan el CIM ho sol·liciti, que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. L'acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades.

k) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el CIM i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

l) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. Condicions de les activitats subvencionades

Els programes de les entitats privades sense ànim de lucre susceptibles de ser subvencionats s'han d'haver realitzat durant l'any natural de la corresponent convocatòria; és a dir entre l'1 de gener i el 31 de desembre, ambdós inclosos, o bé i en casos excepcionals i quan així es justifiqui en la convocatòria, es podran també subvencionar programes realitzats l'any natural anterior a la convocatòria; és a dir, entre l'1 de gener i el 31 de desembre de l'exercici anterior a la convocatòria.

Els mencionats programes han de consistir en projectes o activitats íntegres i d'àmbit territorial local o insular. En el cas que l'abast d'un d'aquests sigui més ampli, la consideració de les despeses subvencionables s'efectuarà segons el percentatge d'imputació pel qual de manera raonada es justifiqui la seva execució a l'illa de Menorca o a favor de la seva població o d'algun col·lectiu d'aquesta.

Els programes s'han d'orientar en els contextos següents:

  • Atenció a la família
  • Igualtat d'oportunitats
  • Perspectiva i inclusió de gènere
  • Vellesa activa, diversitat funcional, dependència, pobresa i malaltia crònica
  • Sosteniment de les entitats privades sense ànim de lucre que els duen a terme, aquesta darrera sempre s'ha de combinar amb alguna de les altres, essent la del sosteniment propi de menor quantia.

Els ajuts s'han de destinar a fomentar projectes i activitats de serveis ens els contextos esmentats i d'acord amb els objectius de la base 1a i els requisits i les condicions de la base 3a. Per tant, les entitats que presentin un programa ajustat a les determinacions anteriors podran justificar els següents conceptes com a despeses:

Despeses subvencionables

Conceptes

Percentatge màxim

Contractació directa (nòmines, impostos inclosos) 1

100,00%

Contractació indirecta (factures i minutes, impostos inclosos) 2

100,00%

Voluntariat (assegurances, impostos inclosos)

100,00%

Arrendaments de béns immobles (lloguers)

50,00%

Hipoteques de béns immobles (amortització i interessos)

50,00%

Altres despeses financeres (amortització i interessos)

50,00%

Despeses d'assessoria

50,00%

Despeses notarials i registrals

50,00%

Altres despeses relacionades amb el programa (imp. incl.) 3

50,00%

(1) L'import individual que superi el quàdruple del SMI, consignat per dies, mesos o l'any, d'acord amb el Reial Decret 231/2020, de 4 de febrer (BOE núm. 31, de 05/02/2020), serà exclòs com a concepte.

(2) Les minutes només seran admeses com a justificació pels casos no subjectes a l'obligació de facturació, d'acord amb el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, de 01/12/2012).

(3) Per subministraments o prestacions de serveis d'una tercera persona els quals superin, de manera individual o conjunta, els 15.000,00 EUROS (IVA exclòs), s'haurà d'acreditar haver sol·licitat tres ofertes a diferents proveïdors i, en cas de no haver adquirit la més avantatjosa econòmicament, justificar-ho (excepte si per les seves característiques no existeixen en el mercat suficients proveïdors d'aquests béns o serveis, la qual cosa també s'haurà de fer constar). Tot això conforme article 31.3 Llei 38/2003 de la Llei General de Subvencions.

D'acord amb el que estableix l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és despesa subvencionable, i per tant forma part del pressupost inicial del projecte que es presenti, la que respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada, sigui estrictament necessària i es faci dins el termini establert en aquestes bases.

A més del compliment dels requisits establerts en aquesta base, només es pot considerar com a despesa realitzada, i per tant subvencionable, la que s'hagi pagat abans d'acabar el termini de presentació de la justificació de l'ajuda. La forma d'acreditar aquest pagament i el termini per dur-lo a terme es regulen en la base (justificació de les despeses).

Si la despesa subvencionable supera l'import establert pel contracte menor, el beneficiari haurà de demanar 3 ofertes de proveïdors prèviament (40.000 € per obres o 15.000 € en cas de subministrament)

L'IVA no es pot subvencionar, llevat de quan no sigui recuperable pel beneficiari (art.4.3 RD 81/2015).

6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant els models normalitzats que s'adjunten com annex d'aquestes bases, els quals també es poden trobar a la pàgina web del CIM (www.cime.es). Les sol·licituds que no es presentin amb els models aprovats a tal efecte resultaran invàlides.

El model normalitzat de sol·licitud és el document de l'ANNEX 1 d'aquestes bases. Els models de sol·licitud s'han d'emplenar degudament, cal omplir totes les dades de tots els seus camps són essencials. La sol·licitud inclou una secció de declaracions jurades obligades, ja que la seva presentació resulta necessària.

6.2. Documentació que s'ha de presentar amb la sol·licitud

D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Comú de les Administracions Públiques, amb la Disposició Addicional vuitena de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i amb l'article. 95,1 lletra K de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, el Consell Insular de Menorca podrà verificar l'exactitud de les dades declarades, així com consultar o recavar els documents elaborats per qualsevol Administració de forma electrònica mitjançant les seves xarxes corporatives o consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte, sempre que no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

Finalment, la sol·licitud també inclou una secció en la que s'haurà de detallar cada un dels apunts assenyalats a continuació i amb les especificacions establertes:

a) Característiques del programa

I. Breu descripció del programa: nom i característiques d'aquest

II. Diagnosi prèvia

III. Justificació de l'oportunitat i la necessitat del programa

IV. Marc metodològic de referència

V. Objectius generals i específics del programa

VI. Criteris de seguiment i avaluació del programa

VII. Qualitat i quantitat de les accions previstes

VIII. Temporalització de les accions previstes del programa

IX. Recursos (humans i materials) i pressupost del programa: cal detallar tots els recursos humans i materials i el pressupost, tant pressupost de despeses desglossat com el pressupost d'ingressos, especificant les aportacions de la propia entitat i altres (ingressos prevists d'entitats públiques i entitats privades).

X. Coordinació i integració amb la xarxa de recursos públics i privats del programa

b) Oferta de servei del projecte o l'activitat (s'ha de seleccionar una opció, sens falta)

Projecte/activitat d'oferta inexistent al sector públic.

Projecte/activitat d'oferta insuficient al sector públic.

Projecte/activitat d'oferta suficient al sector públic.

c) Cartera de serveis del projecte o l'activitat (s'han d'emplenar els camps, sens falta)

I. Atenció presencial (indicau hores i dies per setmana)

II. Atenció telefònica (indicau hores i dies per setmana)

III. Estades en centres socials (indicau caràcter diürn o residencial, permanent o temporal)

d) Difusió social i cooperació entre serveis del programa (s'han de seleccionar les opcions, si escau)

El projecte/activitat inclou campanyes de difusió social.

En cas afirmatiu, indicau-les:

El projecte/activitat inclou l'organització de cursos (de mínim 20 hores), jornades (de mínim vuit hores) o conferències (com a mínim, una).

En cas afirmatiu, indicau-los:

El projecte/activitat inclou canals de col·laboració sectorial o territorial (municipal, supramunicipal, insular, suprainsular) amb altres agents socials.

En cas afirmatiu, indicau-los:

e) Contractació i voluntariat del projecte o l'activitat (s'han de seleccionar les opcions, si escau)

Contractació de personal professional especialitzat.

En cas afirmatiu, indicau quantes persones/jornada:

Contractació de persones amb dificultats d'inserció laboral

En cas afirmatiu, indicau quantes persones/jornada:

Voluntariat de personal propi o aliè.

En cas afirmatiu, indicau quantes persones acreditades:

S'ha de tenir en compte que l'avaluació dels programes segons els criteris detallats a la base 9 s'efectuarà en base a aquesta secció.

6.3. Documentació administrativa general:

a) Si el sol·licitant és persona jurídica: còpia de l'escriptura de constitució o modificació dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre que correspongui, si escau. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts han d'aportar certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i per designar representant.

b) Còpia del DNI del representant legal de l'entitat

c) Còpia del document d'identificació fiscal del sol·licitant o CIF de l'entitat.

d) En el cas d'empreses, han de presentar la documentació justificativa d'estar d'alta de l'impost d'activitats econòmiques corresponent.

e) Certificat de l'acord d'aprovació del pressupost de l'entitat, corresponent a l'exercici pel qual es demana ajut (s'ha d'incloure en el text el certificat del pressupost aprovat).

f) Document de designació de compte bancari de l'entitat (annex 3) segons model facilitat pel CIM, llevat que ja consti a la tresoreria general del CIM, cosa que s'ha de fer constar expressament.

g) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició d'entitat beneficiària de les subvencions públiques (annex 2).

h) Certificats o acreditacions d'estar al corrent de les obligacions amb hisenda estatal i de la comunitat autònoma, així com de les obligacions a la seguretat social, els quals han d'estar vigents en el moment en què es presenti la sol·licitud i la justificació.

i) Declaració responsable sobre les subvencions rebudes d'altres administracions públiques o privades per cobrir les mateixes despeses (annex 1).

j) Declaració responsable del fet de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (annex 1).

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats a), b) i c) en el cas que ja constin els arxius del CIM. En aquest s'ha de fer constar expressament a la sol·licitud.

6.4 Documentació específica:

Projecte explicatiu del servei o serveis i activitats (si es demana la subvenció per a serveis diferenciats s'ha d'explicar cadascun d'aquests) per als quals se sol·licita la subvenció, acompanyat del seu pressupost específic d'ingressos i despeses (annex 1). En l'apartat d'ingressos s'ha de desglossar les subvencions sol·licitades i rebudes per a la mateixa activitat, que en cap cas poden superar el cost total del projecte o activitat. Així mateix, s'ha d'especificar l'origen previst dels altres ingressos i especificar-los (quotes de socis, donacions privades, beneficis activitats i superàvits, si escua, etc).

6.4. D'acord amb els articles 28.3 i 53 c) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin, tal com estableix l'article 28.7.

D'acord amb l'article 28.5 de la Llei 39/2915, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per a la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

7. Comissió avaluadora

La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades d'acord amb els criteris susdits i emetre el dictamen que haurà de servir de base per a l'elaboració de la proposta d'acord de concessió dels ajuts del conseller executiu o consellera executiva, d'acord amb l'article 22.1 de la Llei 38/2003.

La comissió avaluadora s'ha de constituir preceptivament en les convocatòries quan l'import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000,00 euros, o l'import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000,00 euros, de conformitat amb les Bases d'execució del Pressupost general del CIM.

Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l'existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu en la convocatòria corresponent, en la qual s'ha de fixar, en tot cas, quin és l'òrgan que ha d'examinar les sol·licituds i el que ha d'emetre el dictamen que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta d'acord.

Per defecte, la comissió avaluadora, que serà la mateixa per a totes les línies d'ajuts, la conformaran els membres que es determinin en la convocatòria, entre els quals necessàriament hi haurà d'haver les figures següents:

a) Una presidència encarregada de la direcció de la comissió, en la qual a més de veu i vot, si s'escau, resoldrà en segona ronda els empats que es puguin produir en les votacions pel seu vot de qualitat. La presidència correspondrà al conseller executiu o a la consellera executiva competent en matèria de serveis socials.

b) Com a mínim, quatre vocals que tindran veu i vot:

- La directora insular d'Atenció Social, o persona en qui delegui

- Dos tècnics del Departament de Benestar Social

- Un/a administratiu/iva del Departament de Benestar Social, que actuarà a més com a secretari/ària

8. Procediment i òrgans competents per a la concessió dels ajuts

Els ajuts es concediran d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, per mitjà del procediment de convocatòria prèvia i de la següent manera:

a) L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18/11/2003).

b) La instrucció correspondrà als tècnics que s'indiqui a la convocatòria, que han de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a examen dels instructors de l'expedient o de la comissió avaluadora, en el cas que sigui obligatòria o s'acordi la seva constitució.

c) Una vegada examinades les sol·licituds per a la instrucció o la comissió avaluadora corresponent, després que aquesta hagi emès el seu dictamen, el conseller executiu o la consellera executiva del departament de Benestar Social n'elevarà la corresponent proposta d'acord a l'òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu, que dictarà resolució en forma d'acord sobre la concessió o denegació dels ajuts.

La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

La resolució expressa de la concessió dels ajuts es dictarà en el termini de sis mesos des de la fi de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini, sense que s'hagi dictat l'acte, les sol·licituds s'han d'entendre desestimades, sens perjudici de l'obligació de resoldre de l'òrgan competent.

La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions i se'n publicarà l'extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'article 20.8 de la Llei 38/2003 i el CIM la publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a efectes de notificació (art.45.1 b) de la LPACAP), sens perjudici d'haver-ho de notificar també individualment, a les persones interessades.

Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió dels ajuts i, en qualsevol cas, l'obtenció concurrent d'ajuts atorgats per terceres persones, incomplint l'establert a aquestes bases, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i/o a la pèrdua d'aquesta, o a l'obligació de reintegrar la mateixa en cas que aquesta hagués estat acordada.

9. Criteris objectius per a la determinació dels ajuts i la seva ponderació

Els criteris objectius i la puntuació que s'han de tenir en compte per a la concessió dels ajuts es valorarà de la manera següent, d'acord amb l'article 60.1 del Reial decret 887/2006:

a) L'import màxim per a cada sol·licitud d'ajut és el que es determina a la convocatòria. En tot cas, no pot superar de manera aïllada ni amb concurrència d'altres ajuts el cost total del programa a finançar.

b) Es concediran els ajuts sol·licitats a les entitats que compleixin els requisits i els mínims establerts, sempre que prèviament es compleixin totes les condicions i requisits ja mencionats, pels programes i els imports associats a aquests, fins el límit dels imports màxims individuals (malgrat el que es pugui determinar de conformitat amb els apartats d) i e) d'aquesta base, si es dóna el cas i d'acord amb la següent determinació:

 

Resum de la determinació dels ajuts

Apartats de baremació

Puntuació total

I. Qualitat i coherència del projecte o l'activitat

20,00 %

II. Necessitat de servei del projecte o l'activitat

20,00 %

III. Cartera de serveis del projecte o l'activitat

30,00 %

IV. Difusió social i cooperació entre serveis del programa

10,00 %

V. Contractació i voluntariat del projecte o l'activitat

20,00 %

Total

100,00

c) La baremació per conceptes a l'hora de determinar l'ajut, en atenció a un percentatge màxim sobre els conceptes subvencionables, serà la següent:

I. Qualitat i coherència del projecte o l'activitat

Conceptes (acumulables)

Puntuació (20 %/total)

Descripció general del programa (menció dels destinataris)

10,00 %

Diagnosi prèvia (context)

10,00 %

Justificació d'oportunitat i necessitat

10,00 %

Marc metodològic de referència

10,00 %

Objectius generals i específics del programa

10,00 %

Criteris de seguiment i avaluació

10,00 %

Qualitat i quantitat de les accions previstes

10,00 %

Temporalització de les accions previstes

10,00 %

Recursos (humans i materials) i pressupost

10,00 %

Coordinació i integració els recursos públics i privats

10,00 %

La determinació de la puntuació dels conceptes s'avaluarà en base a la qualitat i coherència de les característiques del programa, que podran obtenir una valoració suficient (5,00 %), notable (7,50 %) o excel·lent (10,00 %). La sol·licitud que no obtengui una mínima puntuació (5,00 %) en cadascun dels camps indicats serà exclosa.

II. Necessitat de servei del projecte o l'activitat

Conceptes (excloents)

Puntuació (20%/total)

Projecte/activitat d'oferta inexistent al sector públic

100,00 %

Projecte/activitat d'oferta existent però insuficient

50,00 %

Projecte/activitat d'oferta existent i suficient

0,00 %

Les sol·licituds que, una vegada avaluades, hagin obtingut una puntuació inferior a la meitat de la puntuació màxima dels apartats de baremació relatius a la qualitat i coherència (quadre I) i al de la necessitat del servei del projecte/activitat (quadre II) resultaran excloses del procés de concessió dels ajuts. A més, en el quadre I serà necessari que la sol·licitud obtengui una mínima puntuació (5,00%) en cadascun dels camps indicats.

III. Cartera de serveis del projecte o l'activitat

Conceptes (acumulables)

Puntuació (30 %/total)

Atenció presencial

30,00 %

Atenció telefònica

30,00 %

Estades en centres socials

40,00 %

La determinació de la puntuació dels conceptes d'atenció presencial i d'atenció telefònica s'avaluarà en base a les hores/dia d'aquests serveis, que obtindran una valoració de 0,01 % de puntuació/hora, fins al màxim possible (30,00 %, en ambdós casos).

La determinació de la puntuació d'estades a centres socials s'avaluarà en base a les característiques d'aquest servei, tant si es tracti d'estades diürnes o residencials amb 0,05 % de puntuació/dia, i si el servei, destinat a residents, és fora de Menorca, a raó de 0,10 % punts/dia, fins arribar al màxim possible (40,00 %).

IV. Difusió social i cooperació entre serveis del programa

Conceptes (acumulables)

Puntuació (10 %/total)

Difusió social (publicitat)

20,00 %

Organització de cursos, jornades o conferències

60,00 %

Col·laboració amb altres agents socials

20,00 %

La puntuació sobre la difusió social demostrable del programa podrà obtenir una valoració deficient (0,00 %), insuficient 5,00 %), suficient (10,00 %), notable (15,00 %) o excel·lent (20,00 %).

La determinació de la puntuació d'aquests conceptes serà la següent: per a cada curs de mínim 20 hores de durada, un 10,00 % (fins a un màxim del 20,00 %); per a cada jornada de mínim vuit hores, un 10,00 % (fins a un màxim del 20,00 %); per a cada conferència, un 5,00 % (fins a un màxim del 20,00 %).

La col·laboració sectorial o territorial amb altres agents obtindrà un 10,00 % de punts si és coherent a raó de la matèria i un altre 10,00 %, com a molt, pel seu àmbit territorial (a raó de 2,50 % punts si és municipal, 5,00 % si és supramunicipal, 7,5 0% si és insular i el 10,00 % si resulta d'abast suprainsular).

V. Contractació i voluntariat del projecte o l'activitat

Conceptes (acumulables)

Puntuació (20 %/total)

Contractació de personal professional especialitzat

40,00 %

Contractació de persones amb dificultats d'inserció laboral

40,00 %

Voluntariat de personal propi o aliè a l'entitat

20,00 %

Per a cada contractació (jornada sencera), un 5 % de puntuació, fins al màxim possible (40 %).

Per a cada contractació (jornada sencera), un 5 %, fins al màxim possible (40 %).

Per a cada contractació (jornada sencera), un 5 %, fins al màxim possible (40 %).

d) Si el total de les sol·licituds proposades a concessió que hagin obtingut les puntuacions mínimes indicades superen l'import global de la convocatòria, els ajuts es reduiran proporcionalment a la puntuació obtinguda i atenent a l'import de la convocatòria. La comissió avaluadora, i en cas de no ser preceptiva la seva constitució l'òrgan corresponent, d'acord amb l'anterior, és a dir els criteris objectius que apareixen a les bases per valorar la concessió dels ajuts, serà l'encarregada de proposar el repartiment d'aquestes quantitats, ajustant-se en tot moment als principis de concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació a l'hora de fixar el mencionat llindar.

e) Contràriament, en el cas que no s'esgoti la consignació pressupostària, la quantitat sobrant s'assignarà als programes el cost total del qual les entitats no hagin pogut cobrir amb altres subvencions o finançaments, augmentant-se les quantitats a rebre proporcionalment a la puntuació obtinguda i atenent a l'import de la convocatòria. La comissió avaluadora, i en cas de no ser preceptiva la seva constitució l'òrgan corresponent, d'acord amb l'anterior, és a dir els criteris objectius que apareixen a les bases per valorar la concessió dels ajuts, serà l'encarregada de proposar el repartiment d'aquestes quantitats, ajustant-se en tot moment als principis de concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació a l'hora de fixar el mencionat llindar.

10. Abonament dels ajuts

10.1 L'abonament dels ajuts es tramitarà i abonarà de manera fraccionada, en dos pagaments, d'un 75 % de la subvenció atorgada, de forma anticipada i dins del termini de 60 dies de la data de resolució de la subvenció. El segon pagament, 25 % restant, dins del mateix termini, una vegada el beneficiari hagi justificat de manera complerta i correcta de la subvenció.

10.2 El pagament anticipat de la subvenció es justifica per motius d'interès públic i pels beneficiaris i destinataris potencials de les subvencions, les quals són atorgades a les entitats i associacions socials sense ànim de lucre, per tal de completar, amb la seva acció, la xarxa de serveis socials pública que existeix a Menorca.

10.3 Atès l'interès general i social del seu objecte i coneguda la situació financera de les entitats que afronten l'esmentada tasca, i sobretot atenent a que es tracta d'entitats sense finalitats lucratives, no es considera oportú l'establiment de garantia, per tal d'evitar l'endeutament innecessari d'aquestes associacions, que posa en perill la seva existència, tot això d'acord amb l'establert a l'article 42 de l'RLGS.

11. Justificació de l'aplicació dels fons

11.1 Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar l'aplicació dels fons fins a la data establerta a la corresponent convocatòria, trametent diligentment complimentat el model habilitat de compte justificatiu adjunt amb aquestes bases (annex 4), d'acord amb l'article 72 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

11.2 La documentació que s'ha de presentar per a la correcta i completa justificació de la subvenció revestirà la modalitat de compte justificatiu simplificat, sempre que es compleixin les condicions establertes a l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i és el següent:

1. Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts (annex 5).

2. Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, en el seu cas, data de pagament. En cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost, s'indicaran les desviacions ocorregudes.

3. Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats a la relació que es fa referència en el paràgraf anterior i, en el seu cas, la documentació acreditativa del pagament, si escau.

4. Indicació dels criteris de repartiment dels costos generals i/o indirectes d'acord, amb la mesura del possible, amb el que estableixen els criteris de baremació.

5. Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seva procedència.

6. Còpia del material gràfic utilitzat per donar difusió de les activitats de l'entitat que han rebut subvenció del CIM en el que es faci constar el suport del Departament de Benestar Social.

7. La justificació, en el cas de subministraments o prestacions de serveis d'una tercera persona els quals superin, de manera individual o conjunta, els 15.000,00 EUROS (IVA exclòs) (1), s'haurà d'acreditar haver sol·licitat tres ofertes a diferents proveïdors i, en cas de no haver adquirit la més avantatjosa, econòmicament justificar-ho (excepte si per les seves característiques no existeixen en el mercat suficients proveïdors d'aquests béns o serveis, la qual cosa també s'haurà de fer constar).

8. En el seu cas, la carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats dels mateixos.

Es comprovaran, a través de tècniques de mostreig, els justificants que s'estimin oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, per la qual cosa es podrà requerir al beneficiari que remeti els justificants de despesa seleccionats.

Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils

Si la despesa justificada excedeix de l'import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada. Si, per contra, la despesa justificada és inferior a l'import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà de forma proporcional la subvenció concedida.

El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar els projectes subvencionats, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

L'incompliment de l'obligació de justificació podrà motivar la incoació d'un procediment sancionador i el responsable arribar a ser sancionat amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions en els termes prevists a la Llei 38/2003.

(1) Quantitat conforme article 118 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector públic.

12. Revocació i reintegrament dels ajuts

a) En cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i consegüent reintegrament, si correspon. Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 43, 44 i 45 del TRLS i de la resta de normativa que sigui aplicable.

b) Són causa de revocació total o parcial de la subvenció, entre altres, les següents:

1) L'alteració de les dades o supòsits facilitats o els incompliments dels compromisos que conformen el projecte sobre la base dels quals s'han aplicat els criteris de valoració per a la concessió de la subvenció.

Suposarà la revocació parcial de la subvenció i la minoració es calcularà en relació amb el nombre de punts que no s'haguessin atorgat i prenent com a base l'import total de la subvenció obtinguda, tenint en compte per a la minoració el valor del punt final que ha representat per a l'associació o entitat en concret després del repartiment del romanent, si fos el cas.

Tot això sempre que l'actuació de les entitats no hagi estat dolosa o amb mala fe, hagin complert la majoria del seu projecte i es pugui deduir del seu procés d'actuació l'esforç per acomplir-lo.

2) Si la despesa justificada del projecte o actuació subvencionada és inferior a l'import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

3) Si la subvenció s'ha obtingut falsejant les condicions requerides o amagant les que ho haguessin impedit, la revocació serà total.

4) En el cas de concurrència de subvencions i que aquestes individualment o col·lectivament considerades superin el cost final del projecte es minorarà la subvenció per l'import corresponent a l'excés.

c) Per als casos que preveu l'article 44 del TRLS, en què no correspongui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari, tenint en compte en el seu cas l'establert anteriorment si n'és el cas.

S'haurà de valorar, en tot cas, el grau d'incompliment, si aquest és a causa d'actuacions doloses o negligents, i si hi ha bona o mala fe en aquest. La gradació del reintegrament serà major quan l'incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe, i en canvi serà menor si el grau de compliment del projecte subvencionat és parcial i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

d) Si s'haguessin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, comptador des que el pagament es va fer efectiu fins a la data de la resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.

e) Les quantitats que s'hagin de reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i els hi és aplicable la via de constrenyiment.

f) L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que per la naturalesa de l'incompliment puguin en el seu cas ser exigibles.

13. Compatibilitat amb altres ajuts

Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres pel mateix concepte per la diferència entre el cost de mercat de la necessitat i l'ajut ja rebut, sens perjudici de l'obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al departament competent en matèria de benestar social de la forma establerta en la base 9. L'import dels ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost total dels projectes o activitats.

14. Infraccions i sancions

1. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és el conseller executiu competent per raó de la matèria en el cas d'infraccions lleus i greus i el Consell Executiu en cas de infraccions molt greus, de conformitat amb l'establert en l'art. 69 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

15. Règim de recursos

Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d'alçada davant el Ple del Consell Insular de Menorca.

Les resolucions dels consellers executius per les quals es concedeixen i deneguen els ajuts, no exhaureixen la via administrativa són recurribles en alçada davant el Consell Executiu.

Transcorregut el termini màxim de sis mesos o l'establert en la convocatòria, comptador des de la data d'acabament de presentació de sol·licituds, per tal de dictar acte final exprés sobre la concessió o denegació dels ajuts, l'acte presumpte tindrà sentit desestimatori, d'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003. Així mateix, com que es tracta d'un procediment iniciat d'ofici mitjançant convocatòria, en cas d'haver-se formulat el recurs administratiu d'alçada, mencionat a l'apartat anterior, i produir-se de nou una situació pressumpte el sentit del silenci seguirà sent negatiu, d'acord amb l'article 25.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

16. Règim supletori

En tot allò no previst expressament en aquestes bases reguladores regeixen les disposicions que siguin aplicables al CIM en matèria de subvencions, especialment les contingudes en la Llei 38/2003, d'acord amb la seva disposició final 1a.2 i el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears (BOIB núm. 196, de 31/12/2005), si es donen les circumstàncies contemplades a la disposició addicional 2a del text refós.

 

​​​​​​​Annex 1. Model normalitzat de sol·licitud [Consta a l'expedient]

Annex 2. Model normalitzat de representació voluntària per actuar davant el CIM [Consta a l'expedient]

Annex 3. Model normalitzat de designació de dades bancàries

Annex 4. Model normalitzat de justificació de l'ajut [Consta a l'expedient]

Annex 5. Model normalitzat de memòria justificativa [Consta a l'expedient]

Tots els models normalitzats es facilitaran a les oficines del CIM de Maó i de Ciutadella, així com a la pàgina web www.cime.es.

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant el Ple en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

 

Maó, 1 de setembre de 2023

Per delegació del president El secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón (DP 129/2023, de 27 de juliol) (BOIB núm. 106 de 29-7-2023)