Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 543839
Bases de l’Ajuntament de Ciutadella de Menorca que regulen la convocatòria per a l'atorgament de subvencions a les entitats sense ànim de lucre de l'any 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 L'Ajuntament de Ciutadella té l'objectiu de promoure la participació en la vida comunitària de les associacions presents al seu municipi i atendre les seves necessitats específiques, donant suport als programes, projectes i actuacions que fomenten valors socials; educatius; en defensa dels drets fonamentals de la infància i adolescència; culturals; esportius; de conservació del medi ambient; per a la igualtat de gènere; a favor de la salut i benestar de les persones; per a un entorn urbà amable i accessible;... Valors i fonaments els quals formen part del Projecte de Ciutat municipal i que van en benefici de les ciutadanes i els ciutadans de Ciutadella i del seu desenvolupament.

El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions de la CAIB, va optar per un règim general de concessió d'ajudes o de subvencions orientat, fonamentalment, a satisfer les necessitats de la societat i que, a la vegada, facilités la gestió de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, tot protegint els principis d'interès públic i la gestió eficaç i eficient dels recursos destinats a l'activitat subvencionada.

En el marc de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'estableix que, amb caràcter previ a l'atorgament de les subvencions, les administracions públiques han de concretar, en un pla estratègic de subvencions, entre altres, els objectius que es pretenen amb la seva aplicació, el termini necessari per a la consecució, els costos previsibles i les fonts de finançament, i s'han de supeditar al compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària. Així, el 17 de març de 2021, la Junta de Govern de l'Ajuntament de Ciutadella aprovà el Pla Estratègic de Subvencions municipal per al període 2021, 2022, 2023, que, per tant, esdevé el marc de referència. Açò significa que tot el que no recullin les presents bases d'aquesta convocatòria ha de tenir com a referència el Pla Estratègic de Subvencions de l'Ajuntament de Ciutadella.

Les bases que regulen les subvencions s'elaboren atenent els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, d'igualtat i de no-discriminació, dins el marc jurídic delimitat per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i s'adrecen a entitats i associacions sense ànim de lucre que realitzin activitats en benefici del municipi de Ciutadella de Menorca.

Article 1 Finalitat

Per tal de donar compliment a la finalitat de la corporació municipal de visibilitzar i posar en valor el teixit associatiu de Ciutadella, -d'acord amb les previsions de l'actualització del Pla Estratègic de Subvencions per a l'exercici de 2023-, les presents bases regulen el procediment per atorgar subvencions a les entitats sense ànim de lucre existents al municipi que per la seva naturalesa, iniciativa i promoció d'activitats i accions contribueixen a una millor i major qualitat de vida de les persones de Ciutadella i fomenten activitats d'interès públic o social.

Article 2 Objectius de la convocatòria

La convocatòria municipal de subvencions de lliure concurrència te com a objectius generals atendre als següents objectius per a la nostra ciutat:

  1. Millorar la qualitat de vida i el benestar de tota la ciutadania, garantint de forma especial la igualtat de tracte, la no discriminació i la inclusió real de les persones en situacions especials i, per extensió, la de les seves famílies.
  2. Potenciar l'activitat cultural, econòmica, l'economia social i l'emprenedoria.
  3. Fomentar els valors de la Ciutat Educadora des de la transversalitat i el multinivell.
  4. Avançar cap a un model de ciutat sostenible i alineat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Agenda 2030 (ODS).
  5. Promoure activitats que defensin els drets humans i, en especial, els drets de la infància i l'adolescència; una educació igualitària que garanteix l'accés a la formació i capacitació al llarg de tota la vida.
  6. Facilitar i fomentar la participació activa, la implicació i la col·laboració de la ciutadania en la construcció de la ciutat.

Article 3 Entitats beneficiàries

Poden presentar sol·licituds a la present convocatòria les persones jurídiques, públiques o privades, sense ànim de lucre, ja siguin entitats, associacions o organismes legalment constituïts i inscrits en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el RUSS, el Registre de Fundacions, el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears, o qualsevol altre registre formal relacionat amb els àmbits d'actuació objecte d'aquesta convocatòria, abans que comenci el termini de presentació d'instàncies, així com en el Registre Municipal d'Entitats .

En qualsevol cas, no en poden ser beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Article 4 Requisits de les entitats beneficiàries

Poden sol·licitar subvenció les entitats que compleixin els requisits següents:

A) Estar constituïdes legalment com a entitats públiques o privades sense ànim de lucre.

B) Estar degudament inscrites en el Registre d'Associacions de la Comunitat de les Illes Balears, el RUSS, el Registre de Fundacions, el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears, o qualsevol altre registre formal relacionat amb els àmbits d'actuació objecte d'aquesta convocatòria. Així mateix estar inscrites en el Registre d'Entitats de l'Ajuntament de Ciutadella, abans que comenci el termini de presentació d'instàncies. En qualsevol cas, no en poden ser beneficiàries les entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

C) Tenir seu social o delegació permanent i d'actuació al municipi de Ciutadella. També les que, sense tenir el seu domicili en el terme municipal de Ciutadella, hi realitzin les seves activitats o per les quals en resultin directament beneficiada la ciutadania de Ciutadella.

D) Treballar per a la promoció de la qualitat de vida de les persones i del seu entorn en qualsevol de les seves vessants: cultura, educació, esport, sostenibilitat i medi ambient, igualtat de gènere, persones en situació d'especial necessitat, infància, joventut, veïnal, salut, patrimonial…

E) El projecte a presentar ha de garantir que es té en compte la perspectiva de gènere, explicitant com el projecte o l'activitat contribueix a sensibilitzar, fomentar i avançar cap a una societat igualitària.

F) Disposar dels mitjans materials i personals necessaris per a l'execució del projecte o activitats que constituiran l'objecte de la subvenció.

G) Haver justificat les subvencions que els hagi concedit aquest Ajuntament en convocatòries anteriors.

H) Desenvolupar el projecte o l'activitat que presentin dins l'exercici 2023.

I) Estar al corrent en el compliment de les obligacions amb l'Agència Tributària, tant estatal com autonòmica, i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.

J) Estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament de Ciutadella.

Article 5 Finançament i import màxim i compatibilitat amb altres subvencions

En aquesta convocatòria, encara que està oberta a qualsevol iniciativa que reuneixi els requisits i que atengui als objectius del Pla Estratègic de Subvencions 2021-2023, les prioritàries per a l'Ajuntament seran les descrites a l'article 2.

L'Ajuntament ha previst una partida de 50.000 € als pressupostos per al 2023, a l'aplicació de la partida de Projecte de Ciutat 924.489.00.

Aquesta aportació és compatible amb l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions públiques o privades, nacionals o internacionals, sempre que l'import de les subvencions no superi, aïlladament o en conjunt, el cost total de l'activitat subvencionada.

Article 6 Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds, amb un màxim de tres projectes o activitats per entitat s'han de presentar via telemàtica, segons el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Han d'anar dirigides a l'alcaldessa i s'han d'acompanyar de la documentació preceptiva i declaració responsable següent, que s'especifica a l'Annex I:

  • NIF/CIF de l'entitat o associació sol·licitant.
  • Inscripció en el Registre d'Associacions de la Comunitat de les Illes Balears, el RUSS, el Registre de Fundacions, el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears, o qualsevol altre registre autonòmic o estatal.
  • Acreditació de la representació en què actua la persona que signa la sol·licitud.
  • Acreditar amb els certificats actualitzats que l'associació no es deutora a la Seguretat Social, ni a la Hisenda Pública. Autoritzar a l'Ajuntament per a consultar la informació.
  • En el cas de la Hisenda Municipal, es sol·licitarà d'ofici per part de l'Ajuntament.
  • Declaració de no tenir pendent el reintegrament de subvencions pagades amb anterioritat, ni justificades incorrectament. (Annex I)
  • Declaració de no estar incurs en prohibicions per obtenir la condició de beneficiària de subvencions.
  • Projecte per a cada una de les activitats presentades per a la quals se sol·licita subvenció d'acord amb els conceptes de despeses subvencionables en l'article 9 de la convocatòria (Annex II).
  • No s'admetrà cap projecte que no estigui complimentat segons la plantilla editable d'aquesta convocatòria. S'ha d'emplenar obligatòriament tots els apartats de la plantilla dissenyada per a tal fi (Annex II).
  • Pressupost on es detallin els ingressos i les despeses per a cadascuna de les activitats per a la qual se sol·licita la subvenció (Annex II).
  • Full de dades bancàries emplenat (Annex IV).

Article 7 Termini de presentació i esmena de les sol·licituds

7.1. El termini de presentació de sol·licituds comença a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el BOIB i finalitza 30 dies naturals després.

7.2. Si de la revisió de la sol·licitud i de la documentació aportada es dedueix que aquesta és incompleta o defectuosa, l'òrgan competent requerirà a l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, com expressa l'article 26 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, aporti la documentació necessària o esmeni els defectes observats. En aquest requeriment s'ha d'indicar que, si en el termini establert no s'esmenen les deficiències, es desestimarà la sol·licitud de subvenció, resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 42 del cos legal esmentat, i que l'expedient s'arxivarà d'acord amb l'article 71 del mateix cos legal.

Article 8 Procediment de concessió

El procediment de concessió és el que ve determinat en el Pla Estratègic de Subvencions 2021, 2022, 2023, aprovat a la Junta de Govern de dia 17 de març de 2021, que, en l'article quart, diu: «L'Ajuntament concedirà subvencions, així com estableix la normativa vigent en matèria de subvencions, mitjançant convocatòria pública en règim de lliure concurrència, o, excepcionalment, de forma nominativa, a favor de entitats sense afany de lucre que puguin dur a terme els projectes, les activitats o els comportaments que es trobin en la situació que motiva la subvenció».

Article 9 Despeses subvencionables

El finançament del projecte o de les activitats presentades a aquesta convocatòria no pot superar en cap cas la quantitat màxima que s'estableix a la convocatòria.

Les despeses corrents imputables a la subvenció s'estableixen en:

A) Despeses d'adquisició de materials no inventariables necessaris per la realització de les activitats subvencionades

B) Despeses per a la difusió de les activitats o del projecte.

C) Despeses de personal contractat per al desenvolupament de les activitats per a les quals se sol·licita la subvenció.

D) Despeses generades de la contractació de serveis per a l'execució de l'activitat (producció, sonorització, il·luminació, edició, disseny gràfic, disseny de continguts…).

E) Despeses de desplaçaments i/o dietes de persones expertes, especialistes i/o professorat de fora de Menorca per a realitzar l'activitat.

F) Edició de publicacions, música i audiovisuals, webs, dominis informàtics..

Article 10 Criteris objectius per a l'atorgament de les subvencions d'actuació del 2023

Les presents bases regulen el procediment per a l'atorgament de subvencions a les entitats sense ànim de lucre que desenvolupen activitats per al bé comú, de millora de la qualitat de vida de la ciutadania de Ciutadella, i per a la conservació i cura del seu entorn.

Els criteris de valoració generals que s'apliquen per a valorar i puntuar les sol·licituds que compleixen els requisits, són els que es detallen a continuació:

A) Es puntuarà amb un màxim de 100 punts cada sol·licitud i la puntuació mínima per poder obtenir subvenció serà de 35 punts.

B) El valor total serà el resultat de la suma dels següents apartats:

1. ENTITAT: funció social i comunitària de l'entitat (màxim 10 punts)

1.1 Organització de l'entitat (màxim 2 punts):

Descripció de l'estructura de l'entitat (personal contractat i voluntari)

1.2 Objectius generals de l'entitat segons els seus estatuts. Marcar el principal (màxim 5 punts):

  • socials
  • mediambientals
  • per a la igualtat de gènere
  • culturals
  • esportius
  • educatius
  • infància, adolescència i joventut
  • foment de la participació ciutadana i associacionisme
  • salut
  • consum
  • cooperació

1.3 Promoció i/o sensibilització vers la igualtat de gènere (màxim 3 punts):

Descripció explícita de les accions, campanyes, plans, projectes, que l'entitat realitza per a sensibilitzar i garantir la igualtat de gènere.

2. PROJECTE (màxim 90 punts):

(només s'admetrà com a projecte l'Annex II. NO es valorarà cap projecte presentat en un altre format i que no hagi respost a tots els apartats de la plantilla)

2.1 Projecte o activitat objecte de subvenció (màxim 80 punts):

2.1.a. Descripció de la necessitat, problemàtica, demanda social, oportunitat,... a la que vol respondre l'activitat proposada (màxim 15 punts)

2.1.b. Descripció de l'activitat a executar: (màxim 65 punts)

  • en què consisteix l'activitat (descripció)
  • què es vol aconseguir (objectius)
  • com es realitzarà l'activitat (metodologia)
  • personal necessari (contractat i/o voluntariat) i materials
  • necessaris (recursos)
  • explicació de com l'activitat promou i/o sensibilitza vers la
  • igualtat de gènere
  • com s'informarà a la ciutadania sobre l'activitat (difusió)
  • caire innovador o inèdit de les actuacions a desenvolupar. Es
  • valorarà l'emprenedoria i/o projectes originals.

2.2 Pressupost (màxim 10 punts):

Detall de les despeses previstes i de les fonts de finançament que demostrin la viabilitat de les activitats.

2.3 Alineació del projecte amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 20301. Marcar els ODS que estan relacionats amb el vostre projecte (màxim 3 punts):

  • Eradicació de la pobresa
  • Lluita contra la fam
  • Bona salut
  • Educació de qualitat
  • Igualtat de gènere
  • Aigua potable i sanejament
  • Energies renovables
  • Treball digne i creixement econòmic
  • Innovació i infraestructures
  • Reducció de la desigualtat
  • Ciutats i comunitats sostenibles
  • Consum responsable
  • Lluita contra el canvi climàtic
  • Flora i fauna aquàtiques
  • Flora i fauna terrestres
  • Pau i justícia
  • Aliances per als objectius mundials

1Per a consultar els ODS (https://www.agenda2030.gob.es/objetivos/home.htm)

2.4 Persones beneficiàries de l'activitat (màxim 5 punts)

2.4.a. Nombre previst de persones beneficiàries de l'activitat (3 punts).

2.4.b. Perfil de les persones destinatàries de l'activitat: franja d'edat a la que es dirigeix, col·lectius,… (2 punts).

2.5 Treball en xarxa, coordinada i cooperativa per al desenvolupament d'accions (màxim 2 punts)

2.5.a. Activitats organitzades amb col·laboració amb una altra entitat, institució o col·lectiu de la ciutat.

C) El procediment consisteix en sumar el nombre de punts obtinguts per a cada activitat i dividir l'import total del crèdit assignat a aquesta convocatòria, 50.000€, entre el nombre total de punts, a fi d'obtenir el valor de cada punt en euros.

D) L'import que es concedeixi a cada projecte subvencionat es determinarà en relació als punts obtinguts en la valoració, aplicant el previst a l'apartat anterior.

E) L'import de la subvenció que s'atorgarà no podrà ser superior a la quantia sol·licitada.

F) Es concedirà un màxim per activitat de 1.200 €, sent 2.500 € el màxim total per entitat.

Article 11 Procediment i òrgans competents per a la concessió

11.1. L'expedient s'inicia mitjançant l'aprovació d'aquesta convocatòria 2023.

11.2. La instrucció correspon a la Comissió Avaluadora i el personal administratiu adscrit que realitzarà d'ofici totes les actuacions necessàries per al coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

11.3. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de la Comissió Avaluadora.

11.4. Una vegada examinades les sol·licituds, la Comissió Avaluadora emetrà el seu dictamen a l'informe tècnic corresponent i amb el vist i plau d'Alcaldia, Secretaria i Intervenció, n'elevarà la proposta de resolució a la Junta de Govern, la qual dictarà sobre la concessió o denegació de l'ajut i la quantia que se subvenciona.

11.5. La resolució de l'expedient d'atorgament de subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

11.6. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de dos mesos comptat a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.

11.7. La resolució de l'expedient de concessió o denegació s'ha de notificar individualment a les entitats.

11.8. Una volta presentades les justificacions de cada subvenció atorgada, s'emetrà informe tècnic d'aprovació/no aprovació del compte justificatiu i posterior proposta d'abonament de la quantitat que correspongui en base al dictamen de la Comissió Avaluadora.

Article 12 Comissió Avaluadora

12.1. La Comissió Avaluadora és l'òrgan encarregat d'estudiar i d'examinar totes les sol·licituds presentades i d'emetre'n el dictamen tècnic que ha de servir de base per a l'elaboració de l'informe i de la proposta de resolució a elevar a l'òrgan instructor competent. Per aquest informe, la Comissió Avaluadora també presentarà la proposta de relació d'entitats beneficiàries, amb la quantia que correspongui a cada una, així com la relació d'entitats sol·licitants a les quals es denega la subvenció, amb indicació de la causa que motiva aquesta decisió.

12.2. La Comissió Avaluadora estarà formada pels perfils següents:

  • Personal tècnic de diferents serveis municipals relacionats amb les sol·licituds rebudes.
  • Tècnica del Servei de Participació Ciutadana.

Article 13 Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries dels ajuts estan obligades a:

A) Comunicar a l'Ajuntament l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas, la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d'ençà que la persona beneficiària hagi rebut la notificació de la concessió.

B) Realitzar l'activitat objecte de subvenció dins l'exercici 2023. Executar l'activitat objecte de la subvenció dins l'exercici 2023, complint tots els requisits i condicions que determinen la concessió de la subvenció al llarg del mateix

C) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establerts en aquesta convocatòria.

D) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi l'Ajuntament de Ciutadella.

E) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn l'Ajuntament de Ciutadella i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics, així com qualsevol altres de comprovació i control financer que puguin realitzar els òrgans de control competents, aportant tota la informació que els sigui requerida en l'exercici de les actuacions anteriors que no figurin als arxius municipals

F) Comunicar a l'Ajuntament de Ciutadella la sol·licitud i l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat.

G) Fer constar, de manera expressa, el suport de l'Ajuntament de Ciutadella en la realització de les activitats subvencionades. Els logotips de l'Ajuntament (el genèric, el de Ciutat Educadora, el de Ciutadella Sostenible i el dels ODS -objectius de desenvolupament sostenible-) es poden descarregar al web de l'. Ajuntament de Ciutadella de Menorca

H) Comunicar a l'Ajuntament de Ciutadella qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del programa subvencionat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si poden afectar el cost total; i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa de l'Ajuntament per a fer qualsevol modificació substancial de les actuacions objecte d'ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

I) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

Article 14 Justificació de les subvencions

14.1. Les justificacions s'han de presentar via telemàtica, segons el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Han d'anar dirigides a l'alcaldessa i s'han d'acompanyar de la documentació preceptiva.

14.2. En cas de presentar-ne més d'una, per part d'una mateixa entitat, es registraran, de forma separada cada justificació, explicitant el títol de l'activitat a la que va referida.

14.3. Les entitats beneficiàries queden obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció concedida com a data màxima de presentació el 31 de març de 2024. En cas que la documentació sigui incompleta o incorrecta, se sol·licitarà a l'entitat que presenti les modificacions oportunes en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

14.4. Les entitats beneficiàries de les subvencions hauran de justificar documentalment la destinació de l'import, dins el termini previst a la convocatòria o l'indicat en la resolució de la concessió, únicament emprant el model de l'Annex III signat de memòria justificativa que inclou:

  • Memòria dels aspectes tècnics de l'activitat realitzada objecte de la subvenció
  • Memòria econòmica de l'activitat subvencionada mitjançant el compte justificatiu especificant: nom complet de la l'entitat, servei o subministrador que emet la factura, número de factura, data, concepte i IVA aplicat,… i, en el supòsit que es financiïn retribucions de personal, s'hi hauran d'incloure els imports de les nòmines corresponents a cada persona, així com la resta de costos laborals generats (cotitzacions de la Seguretat Social i les retencions d'IRPF).
  • Percentatge del cost de l'activitat aplicat a la subvenció concedida.
  • Relació d'ingressos i/o subvencions que es rebin per al finançament de l'activitat subvencionada també per l'Ajuntament de Ciutadella, amb indicació de l'import i la procedència.

El compte justificatiu s'haurà d'acompanyar de la següent documentació:

  • Factures a nom de l'entitat, nòmines de personal, cotitzacions i justificants de pagament que s'imputen a l'Ajuntament de Ciutadella, segons la relació presentada en el compte justificatiu (no s'admetran tickets de caixa com a factura).
  • Justificants de les despeses corresponents a les cotitzacions de la Seguretat Social i les retencions d'IRPF o els documents de valor probatori equivalent al certificat, en data de la presentació de la documentació, d'estar al corrent a la Seguretat Social i la Hisenda pública. En cas de no presentar-ho, s'autoritzarà a l'Ajuntament a comprovar la informació amb les altres administracions.
  • Certificació d'estar al corrent amb la Hisenda Municipal que l'Ajuntament sol·licitarà d'ofici.

Les subvencions en les quals el pagament estigui condicionat a la justificació de la despesa, la manca d'aquesta, comportarà la revocació automàtica de la concessió.

Les despeses subvencionables hauran de respondre a l'activitat subvencionada i hauran de dur data màxima de 31 de desembre de l'any en curs. Aquestes hauran d'estar pagades amb anterioritat a la data de finalització del període de justificació.

En tot cas el cost de les despeses justificades s'haurà d'ajustar als preus habituals del mercat, i en cas contrari no es tindran en compte en el global de la justificació presentada.

L'IVA dels justificants o de les factures quedarà exclòs de la subvenció si el beneficiari no és un consumidor final i se'l pot deduir.

Una volta emès informe tècnic del compte justificatiu per part de cada servei municipal i de la Comissió Avaluadora, s'elevarà la proposta a l'òrgan competent per a la seva aprovació, prèvia fiscalització per part de la Intervenció Municipal.

14.5. Si la despesa justificada és inferior a l'import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

14.6. S'ha d'adjuntar entre la documentació presentada l'Annex IV de dades de compte bancari on s'ha d'ingressar la subvenció.

Article 15 Reconeixement de l'obligació de pagament

Es reconeixerà l'obligació i s'ordenarà el pagament de l'ajut mitjançant un acord de la Junta de Govern quan la Intervenció Municipal hagi examinat la justificació de l'activitat.

Article 16 Revocació i reintegrament

Les subvencions de caràcter públic no poden suposar, en cap cas, lucre, per això, l'obtenció concorrent d'altres subvencions per a activitats o finalitats concrets podrà determinar la reducció de la subvenció municipal o el reintegrament del seu import.

Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concorrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions, persones o ens públics o privats no notificades amb anterioritat, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

L'import de les subvencions no podrà ser, en cap cas, del tal quantia que, aïlladament o conjuntament amb subvencions o altres ingressos del mateix Ajuntament, d'altres administracions públiques, d'altres ens públics privats o de particulars, superi el cost de l'activitat a desenvolupar per la persona beneficiària.

L'Ajuntament procedirà a tramitar el reintegrament de les quanties que corresponguin, d'acord amb l'establert a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en els següents supòsits:

a) Incompliment de la finalitat per la qual la subvenció va ser concedida.

b) Obtenció de la subvenció sense reunir les condicions requerides, per causes imputables a la persona beneficiària.

c) Incompliment de l'obligació de justificar el destí dels fons percebuts.

d) Concurrència de subvencions llevat de compatibilitat amb aquestes.

e) Superació del límit del cost de l'activitat subvencionada, per la quantia de l'excés sobre l'esmentat límit.

f) Modificació o incompliment de les condicions tingudes en compte per a la concessió.

g) Obstrucció o negativa en l'obligació de sotmetre's a les actuacions de comprovació indicades a la presents bases.

La resolució del reintegrament de la subvenció serà adoptada per l'òrgan competent, prèvia instrucció d'expedient d'acord amb la legislació general aplicable.

Pel que fa a la revocació i al reintegrament de les subvencions, és d'aplicació el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de la normativa que li sigui aplicable.

Article 17 Infraccions i sancions

17.1. El règim d'infraccions i de sancions administratives aplicables és el que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, del text refós de la Llei de subvencions.

17.2. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és l'Alcaldia de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca.

Article 18 Altres disposicions Normativa general aplicable

En tot el que no preveuen expressament aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables a l'Ajuntament de Ciutadella en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

A) Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

B) Reglament general de subvencions 887/2006, aprovat el 21 de juliol.

C) Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

D) Pla Estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Ciutadella aprovat per la Junta de Govern dia 17 de març de 2021 per al període 2021, 2022 i 2023.

E) Pressupost general de l'Ajuntament de Ciutadella corresponent a l'exercici 2023.

F) Aprovació de l'actualització del Pla Estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Ciutadella, aprovat el 29/03/2023 per Junta de Govern.

Els annexos de les presents bases es troben al web de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca www.ajciutadella.org  

 

(Signat electrònicament: 28 d'agost de 2023

La batlessa Juana María Pons Torres)