Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 533319
Extracte de la convocatòria d’ajudes econòmiques dirigides a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa per a l’any 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BNDS núm. 713102

De conformitat amb allò establert als articles 17.3.b) i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria d'ajudes a dalt referides, el text complet es pot consultar en la Base de dades Nacional de Subvencions i en Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB núm. 115 de data 19 d'agost de 2023)

Objecte i finalitat

L'objecte d'aquestes bases és fixar els criteris i el procediment de concessió de les ajudes econòmiques adreçades a donar suport al finançament dels projectes que en matèria de serveis socials realitzen les entitats i les associacions sense ànim de lucre a l'illa d'Eivissa, d'acord amb les característiques i els requisits que s'hi estableixen.

Consignació pressupostària

El pressupost per a aquesta convocatòria és d'un milió cinc-cents mil euros (1.500.000 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2310.4890000 del vigent pressupost de la Corporació, que es distribuirà segons les modalitats que es detallen a la base quarta d'aquesta convocatòria.

Modalitats de les ajudes i activitats subvencionables

4.1.S'estableixen sis modalitats d'ajuda amb la següent consignació pressupostària per a cada una.

Modalitat A: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit de la discapacitat i la salut mental. Consignació pressupostària: 550.000€.

L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 150.000€.

Modalitat B: Ajudes dirigides a projectes en matèria d'igualtat de gènere i de LGTBI, les actuacions dels quals vagin dirigides a sensibilització i/o intervenció social. Consignació pressupostària: 100.000 €. L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 25.000 €.

Modalitat C: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit de les malalties neurodegeneratives i altres demències. Consignació pressupostària: 125.000 €. L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 80.000€.

Modalitat D: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per agrupacions d'associacions i entitats socials sense ànim de lucre, amb l'objectiu de proporcionar atenció a les persones que en són usuàries. Consignació pressupostària: 80.000 €. L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 60.000 €.

Modalitat E: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit de la lluita contra el càncer. Consignació pressupostària: 120.000 €. L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 50.000 €.

Modalitat F: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit sociosanitari, a l'àmbit de serveis socials, a l'àmbit de la prevenció, tractament o reinserció social de drogodependències i altres addiccions i a l'àmbit de la inserció laboral dirigit a col·lectius vulnerables. Consignació pressupostària: 525.000€. L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 90.000

Es podrà presentar un projecte per modalitat i fins a un màxim de dues modalitats si es presenten projectes a les modalitats A, C, D, E i F. I es podrà participar en un màxim de tres modalitats, sempre que una de les sol·licituds correspongui a la modalitat B. En qualsevol cas, la suma de les quantitats sol·licitades a las diferents modalitats a les quals es participi no pot superar els 275.000 €.

Cada modalitat establerta una ajuda màxima que es pot rebre per projecte, sempre que no superi la quantitat sol·licitada. En el cas que una modalitat només tengui una entitat sol·licitant podrà accedir al 100 % de la consignació pressupostària d'aquesta.

El projecte pel qual es sol·liciti l'ajuda econòmica no pot consistir en la suma de subprojectes que executa l'entitat.

4.2.Les activitats subvencionables són les que es desenvolupen als projectes presentats per als quals se sol·licita l'ajuda. La finalitat del projecte ha d'estar prevista dins els supòsits següents:

-Rehabilitació psicosocial (cognitiva, habilitats socials, intervenció amb famílies, oci i suport comunitari...).

-Atenció domiciliària (a famílies i intervenció en crisi).

-Rehabilitació psicoeducativa i de prevenció (psicomotricitat, logopèdia, autonomia, reforç educatiu, assessorament a centres escolars i famílies, oci...)

-Escoles d'estiu.

-Projectes de promoció, sensibilització i conscienciació.

-Valoració i seguiment neurològic.

-Rehabilitació cognitiva i fisioterapèutica.

-Activitats o projectes per afavorir la inserció social i laboral del col·lectius vulnerables.

-Projectes formatius per a persones amb discapacitat.

-Atenció, informació, orientació, suport psicològic i assessorament individual i familiar.

-Activitats ocupacionals.

-Projectes d'ajuda a persones amb malaltia de càncer i suport a les seues famílies en el seu tractament.

Presentació de sol·licituds i documentació adjunta

El termini per presentar les sol·licituds serà de deu dies hàbils, a partir l'endemà de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria de les ajudes regulades en aquestes bases al BOIB.

Les sol·licituds de les ajudes es formalitzaran segons el model normalitzat que figura a l'Annex I d'aquestes bases, degudament emplenat. En el cas de que una entitat es presenti a més d'una modalitat haurà de presentar una sol·licitud per cadascuna de les modalitats per les quals sol·liciti ajuda. El model de sol·licitud, així com els annexes que l'han d'acompanyar, es facilitaran a la direcció de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es)

Les sol·licituds i la resta de documentació es presentaran per mitjans electrònics en la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es), d'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les sol·licituds aniran acompanyades de la documentació següent:

-Document que acrediti que la persona sol·licitant és la representant legal de l'entitat.

-Còpia de la targeta d'identificació fiscal (NIF) de l'entitat.

-Documentació que acrediti la inscripció de l'entitat en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o registre corresponent segons la naturalesa de l'entitat.

-Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat o l'associació al Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o la sol·licitud d'inscripció, en cas d'estar en situació de tràmit.

-Els estatuts de l'associació degudament legalitzats, en els quals haurà de constar explícitament la inexistència d'ànim de lucre, així com l'àmbit territorial de l'entitat o l'associació.

-Pressupost detallat d'ingressos i despeses del projecte per al qual se sol·licita la subvenció, segons model normalitzat que figura com a Annex II d'aquesta convocatòria.

-Memòria explicativa del projecte per al qual se sol·licita subvenció, seguint les indicacions que consten al model que figura com a Annex III d'aquesta convocatòria. A més de les dades que figuren a l'esmentat model, l'entitat o l'associació podrà ampliar el projecte presentat en aquells aspectes que consideri pertinents perquè puguin ser tenguts en compte i valorats per la comissió avaluadora. S'estableix un màxim de 30 pàgines per la memòria explicativa, sent la mida de la font de la lletra d'11. La memòria ha d'anar signada per la persona responsable de l'entitat.

-Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular d'Eivissa a efectes econòmics; aquest tràmit està disponible a l'adreça de la seu electrònica de la Corporació (https://seu.conselldeivissa.es). Aquesta sol·licitud només l'han d'emplenar les entitats que faci més de cinc anys que varen presentar l'antic imprès o que hagin canviat de compte bancari, i aquelles entitats que presentin sol·licitud per primera vegada.

-Declaració responsable de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores; i declaració de no incórrer en cap de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (Annex IV i Annex V).

-Document acreditatiu del règim de tinença de l'espai on es realitza el projecte per al qual se sol·licita la subvenció. En el supòsit que es presenti com a despesa subvencionable el lloguer del local social, s'ha de presentar el contracte en vigor signat per l'arrendador i l'arrendatari.

-Qualsevol altra documentació que l'entitat o l'associació consideri convenient.

-En el supòsit que el projecte presentat sigui valorat de confirmat a la base desena dins dels criteris corresponents al Bloc 4 “ Altres consideracions relacionades amb la valoració del projecte”, s'haurà de presentar documentació que acrediti els apartats que son valorats, per exemple: certificats dels cursos realitzats, imatges de la divulgació realitzada, certificats d'utilitat pública, pla de voluntariat i/o d'igualtat, etc... A més a més, per valorar el pla d'igualtat s'haurà de presentar una declaració responsable del representant legal de l'entitat on consti el número de treballadors/es que té la mateixa.

-En el cas de les entitats que es presentin a la modalitat D: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per agrupacions d'associacions i entitats socials sense ànim de lucre, amb l'objectiu de proporcionar atenció a les persones que en són usuàries:

-Un certificat signat per la persona representant de l'entitat en el qual faci constar les diferents associacions/entitats que formen part de l'agrupació d'associacions en les quals basa la seua activitat.

Les associacions i/o les entitats sense ànim de lucre que hagin presentat en aquest Consell qualsevol document esmentat abans, en virtut d'anteriors convocatòries de subvencions en matèria d'acció social, només hauran d'aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s'assenyali la data i l'òrgan davant el qual es va presentar.

El Consell Insular d'Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

Si la sol·licitud o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d'aportar-se en el termini de deu dies hàbils, a partir del requeriment corresponent.

Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, es considerarà que desisteixen de la seua petició, prèvia resolució, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

(Signat electrònicament: 23 d'agost de 2023)

La cap de secció de Serveis Socials Ana Adreu Mas