Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 529823
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual es publiquen la convocatòria i les bases per proveir, mitjançant el sistema de lliure designació, el lloc de treball de director/a de l’òrgan de Gestió Tributària de l'Ajuntament de Palma, reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, de la subescala d’Intervenció-Tresoreria, categoria d’entrada i superior
Fets
El 8 d'agost de 2023 va tenir entrada en la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques (registre núm. GOIBE509370), un ofici de l'Ajuntament de Palma amb el qual s'adjunta el Decret de Batlia núm. AJT 2023-14536, de 7 d'agost de 2023, signat per delegació per la regidora d'Hisenda, Funció Pública i Innovació, mitjançant el qual s'aproven les bases per proveir pel sistema de lliure designació el lloc de treball de director/a de l'òrgan de Gestió Tributària de l'Ajuntament de Palma, reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, de la subescala d'Intervenció-Tresoreria, categoria d'entrada i superior (plaça núm. F10030002 de la RLLT del Consistori). Les bases que regeixen la convocatòria s'adjunten com a annex del Decret.
L'Ajuntament de Palma compleix les condicions que s'estableixen legalment per convocar, mitjançant el sistema de lliure designació, el lloc de treball esmentat perquè l'ocupi personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.
El 9 d'agost de 2023 el Servei de Corporacions Locals va emetre un informe referit al compliment dels tràmits exigits per la normativa vigent en la tramitació d'aquest procediment.
El 18 d'agost de 2023 el director de Funció Pública va signar la proposta de resolució corresponent.
Fonaments de dret
L'article 46 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, regula els tràmits especials de procediment en les convocatòries per cobrir els llocs de lliure designació reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional. D'acord amb aquest article, el president de la corporació ha d'aprovar les bases i ha de fer també la convocatòria en el termini màxim de tres mesos des que el lloc es classifiqui com de lliure designació o quedi vacant. Correspon a la comunitat autònoma respectiva la publicació de la convocatòria en el diari oficial corresponent i la tramesa al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública per a la publicació de l'extracte en el Butlletí Oficial de l'Estat. El president de la corporació ha de resoldre el procediment, donar-ne compte al Ple i trametre la resolució a l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma i al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública.
L'article 2.2 c) del Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual el modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei en les corporacions locals, a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques mitjançant la Direcció General de Funció Pública.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la convocatòria i les bases que s'adjunten en l'annex d'aquesta Resolució, per proveir mitjançant el sistema de lliure designació el lloc de treball de director/a de l'òrgan de Gestió Tributària de l'Ajuntament de Palma, reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, de la subescala d'Intervenció-Tresoreria, categoria d'entrada i superior (plaça núm. F10030002 de la RLLF del Consistori).
Trametre la convocatòria al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública en el termini màxim de deu dies comptadors des de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, amb una referència precisa del número i la data del diari en què s'ha publicat per a la publicació de l'extracte en el Butlletí Oficial de l'Estat.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònicament: 21 d'agost de 2023)
La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens
ANNEX Bases
1. Objecte de la convocatòria
La convocatòria té per objecte la provisió pel sistema de lliure designació del llocd'habilitació estatal, les característiques del qual, segons la Relació de Llocs de Treball i Plantilla de personal vigents, són les següents:
2. Requisits per al seu desenvolupament
Ostentar la condició de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, pertanyent a la Subescala de Intervenció-Tresoreria, Categoria Entrada/ Superior. D'acord amb allò establert a l'article 4 Decret 2/2017, de 13 de gener, pel que es regula l'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments per a proveir llocs de treball a les entitats locals de les Illes Balears reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional, estar en possessió del certificat de coneixements de català nivell B2 o equivalent.
3. Forma de provisió
La convocatòria per a la provisió del lloc de treball convocat es regirà pel sistema de lliure designació, conforme al disposat als articles 45 a 47 del R.D 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.
4. Participació
Podran participar en la convocatòria el personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal que reuneixi els requisits per a desenvolupar aquest lloc de treball al que es fa referència a la base segona.
La convocatòria serà remesa a l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i remissió la Direcció General de la Funció Pública del Ministeri de Hisenda i Funció Pública per a la seva publicació al Butlletí Oficial de l'Estat, d'acord amb l'article 46 del R.D 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.
5. Sol·licituds
Les instàncies per participar en aquesta convocatòria, es dirigiran al Batle de l'Ajuntament de Palma i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament o en les oficines previstes a l'article 16.4 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, dins els quinze dies naturals següents a la data de publicació de la convocatòria al B.O.E., acompanyant currículum vitae de la persona aspirant, en el que constin els títols acadèmics, anys de servei, llocs de treball desenvolupats a l'Administració, estudis i cursos realitzats i altres mèrits que s'estimi oportú posar de manifest.
Al currículum hauran d'acompanyar-se els documents acreditatius dels mèrits al·legats mitjançant certificacions o fotocòpies compulsades.
6. Resolució
El Molt Honorable Sr. President de la Corporació o la Regidora d'Hisenda, Funció Pública i Govern Interior per delegació, procedirà, en el seu cas, prèvia constatació de la concurrència dels requisits exigits a la convocatòria, a dictar la resolució corresponent, en el termini del mes següent a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, donant compte al Ple de la Corporació i trasllat de la mateixa a l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma per a la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i tramesa al Ministre d'Administracions Públiques per a la seva anotació i publicació conjunta al Butlletí Oficial de l'Estat.
7. Termini possessori
El termini possessori i la pressa de possessió s'ajustarà a l'establert a l'art. 41 del R.D. 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.
8. Norma supletòria
Per a allò no previst a aquestes bases s'estarà a allò disposat a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, Reial Decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.