Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 529375
Convocatòria d’ajuts econòmics a l’estudi (CFP/BTX/ 2023) adreçada a estudiants de batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i grau superior d’Alcúdia per al curs 2022/2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió ordinària celebrada dia 3 d'agost de 2023, el ple de l'ajuntament d'Alcúdia va aprovar per unanimitat la proposta de la regidora de participació ciutadana i joventut, relativa a l'aprovació de les bases reguladores de subvencions de concurrència competitiva relacionades amb els ajuts econòmics estudis superiors 2023, adreçades a estudiants de batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i superior d'Alcúdia curs 2022-2023.

D'acord amb l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per mitjà del present edicte se publiquen les bases referides al Bolletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

De la mateixa manera, s'inicia el període de presentació de sol·licituds a partir del dia següent de la publicació de la convocatòria al BOIB i durant els deu (10) dies hàbils posteriors.

 

Alcúdia, en data de signatura (9 d'agost de 2023)

La regidora de Participació Ciutadana i Joventut Azahara Machado Torres

CONVOCATÒRIA D'AJUTS ECONÒMICS A L'ESTUDI (CFP/BTX / 2023) ADREÇADA  A ESTUDIANTS DE BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ I GRAU SUPERIOR  D'ALCÚDIA PER AL CURS 2022/2023

L'Ajuntament d'Alcúdia, convoca una línia d'AJUTS ECONÒMICS PER A ESTUDIANTS QUE HAGIN CURSAT BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ I GRAU SUPERIOR i que no es poden realitzar dins el municipi d'Alcúdia (o bé que hagin quedat fora plaça per manca d'oferta educativa disponible al municipi)* durant el curs 2022/2023, en règim de concurrència competitiva.

(*) Només en el supòsit que un alumne s'hagi vist forçat a matricular-se a un centre de fora del municipi encara que l'oferta educativa existeixi a Alcúdia, per mor de la manca de places disponibles a un institut alcudienc.

Tots aquests supòsits s'hauran d'acreditar amb certificació oficial emesa pel centre escolar de referència.

Finalitat

Aquest tipus d'ajuts econòmics es plantegen per donar suport econòmic únicament i exclusivament als estudiants que obligatòriament no poden realitzar els seus estudis dins el municipi d'Alcúdia, car aquests no s'imparteixen dins el terme, com són: Tots els graus universitaris, batxillerats artístics (arts artístiques i musicals), branques específiques de formació professional reglada (mitjana i superior) i beneficiaris del Programa de mobilitat internacional Erasmus Plus.

OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA I QUANTIA DELS AJUTS

Les presents bases tenen per objecte establir els criteris i procediments per a la concessió d'ajuts econòmics als estudiants que hagin cursat batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i grau superior i que no es poden realitzar o -hagin quedat exclosos per falta de places disponibles dins el municipi d'Alcúdia- (*) durant el curs 2022/2023 en règim de concurrència competitiva i seguint els principis d'objectivitat i publicitat, en les condicions que s'estableixen en les següent bases.

(*) Aquest supòsit s'haurà d'acreditar.

S'estableixen aquests ajuts amb la finalitat de donar suport econòmic per a les despeses que suposa per als estudiants de batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i grau superior d'Alcúdia la realització dels seus estudis fora del municipi.

En tot allò no previst en aquestes bases, li serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; Reial Decret 887 /2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la base de dades nacional de subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals; el RDL 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals i la resta de la normativa aplicable per a la concessió de subvencions.

La consignació pressupostaria màxima per a aquesta convocatòria d'ajuts als estudis de batxillerat i Formació Professional  serà d'11.000€ a distribuir entre les sol·licituds que es registrin dins termini i reuneixin els requisits, i es liquidaran mitjançant un sol pagament, que es farà efectiu una vegada s'hagi conclòs la tramitació administrativa de la present convocatòria.

Es determina una quantia unitària màxima de 450 € per estudiant beneficiari a càrrec a la partida pressupostària  JO 327 481003 (BEQUES TRANSPORT I LLIBRES UNIVERSITARIS) dels pressuposts generals de l'Ajuntament d'Alcúdia pel present exercici.

 REQUISITS DELS SOL·LICITANTS

Poden sol·licitar els ajuts econòmics de la  present convocatòria les persones que reuneixin els requisits següents:

  1. Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries hauran de ser residents al municipi d'Alcúdia amb l'antiguitat determinada a les presents bases.
  2. El sol·licitant ha d'estar empadronat al municipi d'Alcúdia, amb una antiguitat mínima de dos anys de manera ininterrompuda , a comptar des de la data de publicació de la present convocatòria.
  3. El sol·licitant acreditarà la matrícula a estudis de batxillerat o cicles formatius de grau mitjà o grau superior amb modalitat presencial/mixta, o modalitat a distància, a qualsevol centre educatiu públic d'estudis homologats de l'Estat espanyol o de dins la Unió Europea (UE) realitzada durant el curs 2022/2023, sempre que aquest estudi no es pugui realitzar dins el municipi d'Alcúdia durant el període escolar 2022/2023. O bé, i sempre de forma degudament acreditada, que l'alumne s'ha hagut de matricular a un centre educatiu extern del municipi per mor de la manca de places acadèmiques disponibles al municipi d'Alcúdia en les diferents branques de formació professional de grau mitjà i grau superior que s'ha impartit dins el curs 2022/2023 als centres educatius d'Alcúdia.
  4. El sol·licitant ha d'acreditar el fet d'haver-se matriculat i aprovat un mínim de 3 assignatures en cas de batxillerat i de 2 assignatures  (o bé el pràcticum formatiu en centres de treball ) en el cas de formació professional durant el curs acadèmic 2022/2023.
  5. El sol·licitant haurà d'acreditar estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals segons les disposicions legals vigents. En cas de menors  d'edat s'haurà aportar documentació també dels pares i/o tutors legals.
  6. S'haurà de presentar la sol·licitud completament emplenada, i també incorporar-hi els documents pertinents  dins els períodes establerts a les presents bases, utilitzant els models establerts (Annex1) i/o mitjançant Instància genèrica utilitzant els canals de registre establerts.
  7. Per tal de justificar la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, haurà de presentar-se abans del dia de la finalització del període establerts d'entrega de sol·licituds, documentació i justificació del pagament de la matrícula en els estudis objecte de la presentació de sol·licituds (sempre que no s'hagi registrat anteriorment).

EXCLUSIONS I ALTRES CONSIDERACIONS

Queden exclosos de la present convocatòria,

  1. Queden exclosos d'aquesta convocatòria la realització d'estudis no corresponents a estudis de batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i grau superior, per tant queden exclosos els estudiants de formació professional bàsica o dual, i els estudis de grau universitari o qualsevol estudi de caire similar o superior.
  2. Queden exclosos d'aquesta convocatòria els estudiants que cursin els seus estudis a centres d'educació privats, escoles no reconegudes, acadèmies o similars amb estudis no homologats pels organismes oficials estatals o de les diferents comunitats autònomes que en tinguin seu.
  3. Queden exclosos d'aquesta convocatòria els estudiants que en la data de finalització de presentació de sol·licituds, treballin com a personal funcionari o laboral a l'Ajuntament d'Alcúdia i/o a qualsevol altre organisme o empresa pública que en depengui totalment o parcialment, a més, dels seus descendents directes o sol·licitants que depenguin econòmicament d'aquests. Alhora, també queden exclosos d'aquesta convocatòria els càrrecs públics i/o personal de confiança municipal que tenguin anàlogues circumstàncies equiparables i/o relacions laborals amb l'Ajuntament d'Alcúdia, a més, d'altra d'aplicació del règim d'incompatibilitats que pertoquin segons la normativa vigent.

Compatibilitat de la ajut econòmic

L'Ajuntament d'Alcúdia declara expressament la compatibilitat d'aquesta convocatòria de subvencions d'ajuts econòmics amb qualsevol altre tipus d'ajudes, beques o subvencions, qualsevol que sigui la seva naturalesa, caràcter o denominació, i qualsevulla que sigui la persona, organisme o entitat convocant. No obstant això, aquesta compatibilitat s'ha d'entendre sense perjudici del règim d'incompatibilitat que puguin establir les bases d'altres ajudes, beques o subvencions que la persona interessada pretengui sol·licitar, sempre que la quantia total de tots els ajuts no superi les despeses vinculades amb l'activitat acadèmica subvencionada.

Causes de denegació de l'ajuda

L'ajuda econòmica es denegarà (o es revocarà en  cas que ja hagués estat concedida) per les causes següents:

  1. Per falsejar o incomplir algun dels punts establerts en les presents bases.
  2. Per les formulacions d'exclusió, desistiment o altres supòsits emmarcades dins l'apartat  “Procediment de concessió” que es determinen dins les presents bases.

La renúncia o anul·lació de la matrícula durant el període lectiu podrà donar lloc a la pèrdua de tots els drets vinculats a la present convocatòria d'ajuts econòmics.

Revocació dels ajuts econòmics

L'ocultació o falsejament de les dades que serveixin de base per a la concessió de l'ajut per part del sol·licitant donaran lloc al reintegrament o revocació de l'ajut econòmic. L'incompliment de qualsevol de les obligacions que s'estableixen en les presents bases i convocatòria donarà lloc a la revocació de l'ajut econòmic concedit, amb l'obligació de la devolució de les quantitats percebudes.

PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ

El Departament de Joventut és l'òrgan competent per instruir aquest procediment de tramitació de les sol·licituds d'ajuts econòmics objecte d'aquesta convocatòria.

Per tot això, aquest departament, una vegada aprovades les corresponents bases iniciarà un període de presentació de sol·licituds que comprendrà els deu (10) dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), segons model Annex I.

La presentació de sol·licituds implica l'acceptació de cada un dels termes que es reflecteixen a les presents bases.

Els alumnes interessats que vulguin sol·licitar l'ajuda econòmica que s'estipula a les presents bases, hauran de presentar la sol·licitud conjuntament amb la documentació requerida mitjançant els canals de registre que a continuació es detalla, o  bé en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, atenent que, en tots els casos s'haurà de lliurar dins els terminis establerts:

TRAMITACIÓ PRESENCIAL

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA (Seu des Moll - Port d'Alcúdia)

Registre d'Entrada

Dins l'horari d'atenció al públic.

TRAMITACIÓ TELEMÀTICA

(Mitjançant certificat digital, sistema identificació “Clave firma”, DNI electrònic, o bé els sistemes d'identificació acceptats a la Seu electrònica municipal de l'Ajuntament d'Alcúdia )

Accedint a la web municipal www.alcudia.net -> Seu electrònica -> Tràmits (Instància genèrica) aportant tota la documentació requerida a les present bases dins els terminis fitxats a la convocatòria.

RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

Una vegada que acabi el termini per presentar les sol·licituds de subvenció, es comprovarà si aquestes reuneixen els requisits exigibles; en cas contrari i d'acord amb el que disposen l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre,  es requerirà la persona interessada perquè, en un termini de 10 dies hàbils resolgui la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si no es fa així es tindrà per desistida la seva petició, la qual s'arxivarà prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes de l'art. 68 de la Llei 39/2015, procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Aquesta relació contindrà les dades identificatives de la persona sol·licitant i el detall de les esmenes a realitzar, i es publicarà al tauler d'anuncis de la web de l'Ajuntament d'Alcúdia (https://www.alcudia.net).

Una vegada la Comissió Avaluadora hagi analitzat la documentació per esmenar les deficiències i a la vista de les al·legacions presentades, en el termini de 3 dies hàbils, elaborarà un informe que ha de servir de  base per elaborar la resolució definitiva de concessió o denegació de les ajudes. Aquest expressarà la llista de persones beneficiàries i la quantitat de l'ajut atorgat, i també les sol·licituds excloses amb indicació de la causa d'exclusió.

Com a òrgans competents i una vegada que el Plenari municipal haguí aprovat les bases, recaurà al Batle a vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, aprovar la Resolució de la convocatòria, que serà exposada en els llocs d'informació assenyalats a aquestes bases.

El procediment de concessió de la present línia de subvenció és per concurrència competitiva.

Els ajuts concedits seran objecte de publicació en el tauler d'anuncis, a la pàgina web d'aquest Ajuntament, i a la base de dades nacional de subvencions (BDNS) i no seran objecte de notificació individual.

No es requereix justificació sobre la base de l'art 30.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Les subvencions que es concedeixin en atenció a la concurrència d'una determinada situació en el perceptor no requeriran cap altra justificació que l'acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret d'aquesta situació prèviament a la concessió, sense perjudici dels controls que poguessin establir-se per a verificar la seva existència

Resolució

Termini de resolució

D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de la convocatòria en el BOIB.

Contra la resolució, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que la dicti. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de la seva publicació.

Cessió de dades dels  beneficiaris a altres administracions

L'Ajuntament d'Alcúdia deixa palès que durant la tramitació administrativa d'aquesta convocatòria i amb relació als beneficiaris dels ajuts econòmics, lliurarà les dades d'atorgament i beneficiaris que siguin pertinents a les administracions estatals i tributàries que corresponguin atenent la legislació vigent.

Pagament dels ajuts

L'Ajuntament d'Alcúdia abonarà l'import de l'ajuda concedida mitjançant pagament únic, que es farà efectiu una vegada conclosa la tramitació administrativa de la present convocatòria per a la seva adjudicació, i atenent el que es determini pel procediments i de la intervenció i tresoreria municipal.

DETERMINACIÓ DE QUANTIES

La quantia total destinada a cada ajut econòmic es determinarà en dues fases:

1º QUANTIA INICIAL (QI)

És calcularà, dividint el total de crèdit pressupostari (11.000,00€) entre el nombre total d'assignatures matriculades i aprovades del conjunt de sol·licituds presentades.

2º QUANTIA COMPLEMENTARIA (QC)

Si una vegada que s'hagi calculada la quantia inicial, quedés romanent pressupostari en la fase (QI), es realitzarà una segona tabulació amb el romanent existent a l'apartat anterior, seguint els mateixos criteris de l'apartat anterior, és a dir:

És calcularà, dividint el total del romanent existent a l'apartat anterior entre el nombre total d'assignatures matriculades i aprovades del conjunt de sol·licituds presentades.

QUANTIA FINAL (QF)

El còmput de la quantia total final (QF) de cada ajut econòmic es determinarà atenent la Quantia Inicial (QI) estipulada, i  arribat el cas d'existir romanent, amb el sumatori dels apartats Quantia Inicial (QI) més la Quantia Complementaria (QC),

LIMITACIONS DE QUANTIES

Limitació primera: Atenent el que es disposa als requisit de la present convocatòria, per part del sol·licitant d'haver-se matriculat i assolir un aprovat d'un mínim de 3 assignatures en cas de batxillerat i de 2 assignatures  (o bé el pràcticum formatiu en centres de treball ) en el cas de formació professional durant el curs acadèmic 2022/2023

Limitació segona: Es determina una quantia màxima destinada a cada sol·licitud acceptada a la present convocatòria, independentment de les assignatures matriculades i aprovades en cada cas per part del alumne de 450€

Documentació que s'ha de presentar:

Els documents marcats amb un (*) es podran autoritzar per part del sol·licitant perquè l'Ajuntament d'Alcúdia en realitzi la consulta de forma telemàtica i/o pels canals que tingui a l'abast, o bé també, en faci les comprovacions de consulta d'anteriors convocatòries. En cas que per qualsevol motiu les comprovacions autoritzades presentin errors o no sigui possible realitzar-les l'Ajuntament requerirà els sol·licitants que facin les aportacions pertinents.

No obstant això, l'Ajuntament d'Alcúdia deixa palès que durant la tramitació administrativa d'aquesta convocatòria realitzarà les comprovacions de dades dins els seus propis sistemes informàtics, o bé d'altres d'interoperabilitat administrativa que consideri oportunes amb relació a les sol·licitud pels canals físics, telemàtics i d'interoperabilitat administrativa de què disposi.

1. Sol·licitud completament i correctament emplenada i presentada dins els períodes establerts a les presents bases.

2. Còpia del DNI/NIF del sol·licitant o document equivalent, en cas de menors d'edat s'haurà de presentar fotocòpia del pare/mare o tutors legals.

3. CERTIFICAT, expedit pel centre educatiu corresponent on s'especifiquin les dades següents:

  • Dades completes de l'estudiant sol·licitant.
  • Relació de matèries matriculades durant el curs acadèmic 2022/2023.
  • Relació de qualificacions acadèmiques finals obtingudes de totes les assignatures matriculades en el curs 2022/23.

4. Justificació oficial del pagament de la matrícula del curs 2022/2023

5. Certificació oficial lliurada per la entitat bancària de l'existència de compte corrent en què aparegui el sol·licitant com a titular.

6.(*) Documentació acreditativa del sol·licitant d'estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals segons les disposicions legals vigents. (En cas de menors aportar documentació també dels pares i/o tutors legals). 

7. Alumnes fora plaça de l'oferta de formació professional del municipi d'Alcúdia dins el curs 2022/2023: Certificació expositiva oficial lliurada per l'institut de referència en què es determini aquesta circumstància.

COMISSIÓ TÈCNICA DE SEGUIMENT DE LA CONVOCATÒRIA

Per tal d'acomplir la tramitació administrativa de la present convocatòria es crearà una comissió tècnica a raó d'òrgan col·legiat amb la finalitat de donar tràmit, resoldre dubtes, interpretar les presents bases, valoració dels expedients o qualsevol altra circumstància referent a la resolució de la present convocatòria.

Aquesta comissió estarà formada com a mínim per tres tècnics de l'Ajuntament d'Alcúdia de distintes àrees municipals (Educació, Serveis Socials, Esports, Patrimoni, Promoció econòmica o altres de naturalesa transversal) anomenats de forma expressa, a aquesta comissió s'hi podran incorporar altres tècnics que es determini.

Aquesta comissió treballarà de forma periòdica i permanent fins a la culminació i resolució definitiva de la present convocatòria.

Les presents bases i convocatòria hauran de ser publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web corporativa. Igualment, es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions i en la pàgina web municipal la resolució de concessió de les ajudes.

ACCÉS ALS MODELS I SOL·LICITUDS

El model de sol·licitud, les presents bases i tota la informació complementària es podrà trobar als següents llocs:

1-  Ajuntament d'Alcúdia

 

     Participació Ciutadana

      Seu des Moll

      Teodor Canet, 32 –07400 Port d'Alcúdia- Mallorca

      010@alcudia.net //  www.alcudia.net

      Tel: 971 89 70 40 - 010

 

2- Al web municipal:  www.alcudia.net

 

ANNEX I  SOL·LICITUT

ADREÇADA  A ESTUDIANTS DE BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ I GRAU SUPERIOR  D'ALCÚDIA PER AL CURS 2022/2023

L'Ajuntament d'Alcúdia, convoca una línia d'AJUDES ECONÒMIQUES PER A ESTUDIANTS QUE HAGIN CURSAT BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ I GRAU SUPERIOR i que no es poden realitzar dins del municipi d'Alcúdia (o bé que hagin quedat fora plaça per falta d'oferta educativa disponible al municipi)* durant el curs 2022/2023.

(*) Només en el supòsit que un alumne s' hagi vist forçat a matricular-se en un centre de fora del municipi a una oferta educativa existent al municipi d' Alcúdia, a causa de la manca de places disponibles en un institut del municipi d' Alcúdia.

Tots aquests supòsits s' hauran d' acreditar amb certificació oficial emesa pel centre escolar de referència.

DADES PERSONALS

Nom i llinatges: ______________________________________________________________

DNI: ______________________________       Data de naixement: _____________________

Adreça: _______________________________Població: ____________ Codi postal: ________

Correu electrònic: ___________________________________ Telèfon: __________________

DADES PERSONALS DEL PARE, MARE O TUTOR LEGAL 1 

Nom i llinatges: ______________________________________________________________

DNI: ______________________________       Data de naixement: _____________________

Adreça: _______________________________Població: ____________ Codi postal: ________

Correu electrònic: ___________________________________ Telèfon: __________________

DADES PERSONALS DEL PARE, MARE O TUTOR LEGAL 2

Nom i llinatges: ______________________________________________________________

DNI: ______________________________       Data de naixement: _____________________

Adreça: _______________________________Població: ____________ Codi postal: ________

Correu electrònic: ___________________________________ Telèfon: __________________

DADES ACADÈMIQUES

Estudis que has realitzat el curs 2022/2023 __________________________________________

Nom de l'institut: _______________________________         Curs: ___________________

Matrícula ( marqui la que correspongui)

(   ) Alcúdia             (   ) Altre població (*)

Nombre d'assignatures matriculats totals al curs 2022/2023: _____________

Nombre d'assignatures aprovats totals al curs 2022/2023: _______________

Segons l'article 28 de la Llei 39/2015 de procediment administratiu, certificat d'estar al corrent de les  obligacions tributàries del sol·licitant (tributs municipals, autonòmics i de Seguretat Social). En cas de menors d'edat indicar nom dels pares/tutors legals i DNI. 

Seleccioneu l'opció que desitgeu:

(   ) Sí, autoritzo de manera expressa a l'Ajuntament d'Alcúdia per fer la consulta i que s'incorpori en la meva sol·licitud. (en cas de menors d'edat) Indicar nom dels pares/tutors legals i DNI.

- Nom ________________   DNI    _______________

- Nom ________________   DNI    _______________

Observacions:

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

REQUISITS DELS SOL·LICITANTS

Poden demanar els ajuts econòmics d' aquesta convocatòria les persones que reuneixin els requisits següents:

  1. Tenir la nacionalitat espanyola o d' algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries hauran de ser residents al municipi d' Alcúdia amb l' antiguitat determinada en aquestes bases.

  2. El sol·licitant ha d' estar empadronat al municipi d' Alcúdia, amb una antiguitat mínima de dos anys de manera ininterrompuda, a comptar des de la data de publicació de la present convocatòria.

  3. El sol·licitant acreditarà la matrícula a estudis de batxillerat o cicles formatius de grau mitjà o grau superior amb modalitat presencial/mixta, o modalitat a distància, a qualsevol centre educatiu públic d'estudis homologats de l'Estat espanyol o de dins de la Unió Europea (UE) realitzada durant el curs 2022/2023, sempre que aquest estudi no es puguin realitzar dins del municipi d'Alcúdia durant el període escolar 2022/2023.O bé, i sempre de forma degudament acreditada, que l'alumne s'ha hagut de matricular en un centre educatiu extern del municipi a causa de la falta de places acadèmiques disponibles en el municipi d'Alcúdia en les diferents branques de formació professional de grau mitjà i grau superior que es van impartir dins del curs 2022/2023 en els centres educatius d'Alcúdia.

  4. El sol·licitant ha d'acreditar haver-se matriculat i aprovat un mínim de 3 assignatures en cas de Batxillerat i de 2 assignatures (o bé el pràcticum formatiu en centres de treball) en el cas de Formació Professional durant el curs acadèmic 2022/2023.

  5. El sol·licitant haurà d'acreditar estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals segons les disposicions legals vigents. En cas de menors d'edat aportar documentació també dels pares i/o tutors legals.

  6. S'haurà de presentar la sol·licitud completament emplenada, així com incorporar-hi els documents pertinents dins dels períodes establerts en les presents bases, utilitzant els models establerts (Annex1) i/o mitjançant Instància genèrica utilitzant els canals de registre establerts.

  7. Per justificar la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, s'haurà de presentar abans del dia de la finalització del període establerts de lliurament de sol·licituds, documentació i justificació del pagament de la matrícula en els estudis objecte de la presentació de sol·licituds (sempre quan no s'hagi registrat anteriorment).

DOCUMENTACIÓ ADJUNTA

Els documents marcats amb un (*) es podran autoritzar per part del sol·licitant perquè l'Ajuntament d'Alcúdia realitzi la consulta de forma telemàtica i/o pels canals que tingui a l'abast, o bé també, faci les comprovacions de consulta d'anteriors convocatòries. En el cas, que per qualsevol motiu, les comprovacions autoritzades presentin errors o no sigui possible realitzar les comprovacions pertinents l' Ajuntament requerirà als sol·licitants que aquest faci les aportacions pertinents.

No obstant això, l'Ajuntament d'Alcúdia deixa palès que durant la tramitació administrativa d'aquesta convocatòria realitzarà les comprovacions de dades dins dels seus propis sistemes informàtics, o bé altres d'interoperabilitat administrativa que consideri oportunes amb relació a les sol·licituds pels canals físics, telemàtics i d'interoperabilitat administrativa que aquest disposi.

Documentació que s' ha de presentar:

  1. Sol·licitud completa i correctament emplenada i presentada dins dels períodes establerts en aquestes bases.
  2. Còpia del DNI/NIF del sol·licitant o document equivalent, en cas de menors d'edat s'haurà de presentar fotocòpia del pare/mare o tutors legals.
  3. CERTIFICAT, expedit pel centre educatiu corresponent on s' especifiquin les dades següents:
    1. Dades completes de l' estudiant sol·licitant.
    2. Relació de matèries matriculades durant el curs acadèmic 2022/2023.
    3. Relació de qualificacions acadèmiques finals obtingudes de totes les assignatures matriculades en el curs 2022/2023.
  4. Justificació oficial del pagament de la matrícula del curs 2022/2023
  5. Certificació oficial lliurada per l' entitat bancària de l' existència de compte corrent en què aparegui el sol·licitant com a titular.
  6. (*) Documentació acreditativa del sol·licitant d'estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals segons les disposicions legals vigents. (En cas de menors aportar documentació també dels pares i/o tutors legals).
  7. Alumnes fora plaça de l'oferta de formació professional del municipi d'Alcúdia dins del curs 2022/2023: Certificació expositiva oficial lliurada per l'institut de referència en què es determini aquesta circumstància.
 

DECLARACIÓ JURADA

En ______________con DNI/NIF_____________________ pel que fa a la present convocatòria d'ajudes per a estudis ADREÇADA A ESTUDIANTS DE BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ I GRAU SUPERIORI D'ALCÚDIA, declara sota responsabilitat solidària que accepta les bases de la present convocatòria, i a més, que les dades aportades s'avenen totalment amb la realitat. D'altra banda, autoritza l'Ajuntament d'Alcúdia perquè pugui fer totes les comprovacions que consideri oportunes amb relació a la present sol·licitud pels canals físics, telemàtics i d'interoperabilitat administrativa que aquest disposi.

Alcúdia, _____

Signat

 

 

Ajuntament d'Alcúdia

Alcalde/sa – president/a