Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

AJUNTAMENT DE SINEU

Núm. 525548
Membres JGL i delegació competències

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 14 de juliol de 2023, el Batle de l'Ajuntament de Sineu ha dictat el Decret de Batlia núm. 317/2023, que es transcriu a continuació:

«Mitjançant Acord de Ple de data 6 de juliol de 2023 es va crear la Junta de Govern Local, la qual està presidida pel Batle i formada per tres regidors, designats i cessats lliurement pel Batle, donant compte amb posterioritat al Ple.

Les funcions pròpies de la Junta de Govern Local són les que li atribueix l'article 23.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local (LBRL) i que són:

  1. L'assistència al Batle en l'exercici de les seves atribucions.
  2. Les atribucions que el Batle o altre òrgan municipal li delegui.

Les atribucions que el Batle pot delegar en la Junta de Govern són les indicades a l'article 21 LBRL.

De conformitat amb els articles 44, 52 i 46 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF)

RESOLC

PRIMER.- Nomenar com a membres de la Junta de Govern Local als següents regidors:

  • Pedro Álvarez Gelabert
  • Margalida Serra Real
  • Antònia Vidal Ramis

SEGON.- Delegar expressament a la Junta de Govern Local les següents atribucions de Batlia:

A. En matèria de personal:

  1. Aprovar l'oferta d'ocupació pública de conformitat amb el Pressupost i la plantilla aprovades pel Ple.
  2. Aprovar les bases per a la selecció de personal i per els concursos de provisió de llocs de treball.
  3. Distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes i periòdiques.

B. En matèria econòmica:

  1. Competències com a òrgan de contractació respecte als contractes d'obra, subministrament, serveis, de concessió d'obres, de concessió de serveis i els contractes administratius especials quan el seu import no superi els 3.000 euros i el valor estimat no superi no superi el 10% dels recursos ordinaris del Pressupost ni els 6 milions d'euros, inclosos els de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior a quatre anys, eventuals pròrrogues incloses, sempre que l'import acumulat de totes les seves anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada.
  2. L'aprovació de projectes d'obres i serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió i estiguin previstos en el Pressupost.
  3. La celebració de contractes privats, adjudicació de concessions sobre béns de la Corporació i adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el pressupost base de licitació, en els termes definits a l'article 100.1 LCSP, no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni l'import de 3 milions d'euros, així com l'alienació del patrimoni, quan el seu valor no superi el percentatge ni la quantia indicats.
  4. Aprovar i disposar despeses, reconèixer l'obligació i ordenar pagaments quan la seva quantia sigui superior a 3.000 euros i dins els límits de la competència del Batle, de conformitat amb el pressupost aprovat.
  5. Aprovar les bases i les convocatòries per a la concessió de subvencions previstes en el Pressupost i aprovar el seu atorgament.

C. En matèria urbanística:

  1. Aprovació dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple, així com la dels instruments de gestió urbanística dels projectes d'urbanització.
  2. Concessió i denegació de llicències urbanístiques regulades als articles 145 i següents de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears (LUIB).
  3. Procediments de restabliment de la legalitat urbanística i de la realitat física alterades, excepte dictar la mesura cautelar de suspensió prèvia a l'inici del procediment regulada a l'article 187 de la LUIB.
  4. Procediments sancionadors per infraccions urbanístiques.
  5. Concessió i denegació de llicències i autoritzacions regulades a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats de les Illes Balears.

D. En matèria de convenis:

  1. L'aprovació de convenis amb altres organismes públics i protocols amb persones físiques o jurídiques de dret privat, tret de l'aprovació d'aquells als quals la legislació vigent els atribueixi al Ple de l'Ajuntament

TERCER.- El Batle es reserva la potestat d'avocació de les competències delegades en la Junta de Govern Local. L'avocació implica la recuperació per la batlia de la competència en un cas particular. La potestat d'avocació s'exercirà en règim excepcional quan, apreciades les circumstàncies del cas, no es pugui demorar la l'assumpte fins a la propera sessió ordinària de la Junta de Govern Local, o bé, per l'escassa importància de l'assumpte, no sigui necessària la convocatòria de sessió extraordinària.

QUART.- La delegació de competències serà de caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d'avocació del Batle

CINQUÈ.- Publicar el present Decret en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l'article 44 del ROF i a efectes informatius i de transparència en el portal de transparència de l'Ajuntament de Sineu».

La qual cosa es publica, de conformitat amb l'article 44 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, mitjançant el qual s'aprova el reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.

 

Sineu, document signat electrònicament (4 d'agost de 2023

El batle Tomeu Mulet Florit)