Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 523743
Bases d’ajudes econòmiques dirigides a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l’illa d’Eivissa per a l’any 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en reunió ordinària de data 4 d'agost de 2023, va aprovar per unanimitat, l'acord següent:

PRIMER. Aprovar la convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l'àmbit de l'illa d'Eivissa, any 2023.

SEGON. Aprovar les bases d'ajudes econòmiques i els annexos que l'acompanyen que han de regir la dita convocatòria.

TERCER. Autoritzar la despesa d'un màxim de 1.500.000 euros (un milió cinc-cents mil euros), amb càrrec a l'aplicació pressupostària de 2310.4890000, dels vigents pressupostos de la Corporació, per les ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials, a l'àmbit de l'illa d'Eivissa, any 2023.

QUART. Correspon a la consellera executiva del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat, la resolució de concessió i de pagament de les ajudes, de conformitat amb l'article 33.2 k de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

CINQUÈ. Publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la seu electrònica del Consell Insular les referides bases, i posteriorment remetre la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

 

(Signat electrònicament: 17 d'agost de 2023)

La cap de Secció de Serveis Socials Ana Andreu Mas

 

Bases d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2023.

Primera. Justificació

La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials a les Illes Balears, en el seu article 90.1 preveu que les administracions públiques, en matèria de serveis socials, poden atorgar subvencions i altres ajuts a les entitats d'iniciativa social per coadjuvar en el compliment de les seues activitats de serveis socials.

El Departament de Benestar Social, Família i Igualtat pretén, amb l'aprovació de la present convocatòria d'ajudes, donar suport a les entitats sense ànim de lucre de l'àmbit de serveis socials, per tal d'afavorir la consecució dels objectius que pretenen assolir amb l'execució de projectes.

Aquesta convocatòria està prevista al Pla estratègic de Subvencions del Consell Insular d'Eivissa 2023-2025 que va ser aprovat per Acord del Consell Executiu de data 23 de gener de 2023 (BOIB núm. 12, de 26 de gener de 2023)

Segona. Objecte i finalitat

L'objecte d'aquestes bases és fixar els criteris i el procediment de concessió de les ajudes econòmiques adreçades a donar suport al finançament dels projectes que en matèria de serveis socials realitzen les entitats i les associacions sense ànim de lucre a l'illa d'Eivissa, d'acord amb les característiques i els requisits que s'hi estableixen.

La finalitat d'aquesta subvenció és ajudar les referides entitats i associacions a fer front a les despeses ocasionades pels projectes presentats.

Queda exclosa d'aquesta convocatòria la següent tipologia d'entitats:

-Entitats i associacions de persones majors sense ànim de lucre, que seran objecte d'una convocatòria específica.

Tercera. Consignació pressupostària

El pressupost per a aquesta convocatòria és d'un milió cinc-cents mil euros (1.500.000 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2310.4890000 del vigent pressupost de la Corporació, que es distribuirà segons les modalitats que es detallen a la base quarta d'aquesta convocatòria.

Quarta. Modalitats de les ajudes i activitats subvencionables

4.1.S'estableixen sis modalitats d'ajuda amb la següent consignació pressupostària per a cada una.

Modalitat A: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit de la discapacitat i la salut mental. Consignació pressupostària: 550.000€.

L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 150.000€.

Modalitat B: Ajudes dirigides a projectes en matèria d'igualtat de gènere i de LGTBI, les actuacions dels quals vagin dirigides a sensibilització i/o intervenció social. Consignació pressupostària: 100.000 €. L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 25.000 €.

Modalitat C: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit de les malalties neurodegeneratives i altres demències. Consignació pressupostària: 125.000 €. L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 80.000€.

Modalitat D: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per agrupacions d'associacions i entitats socials sense ànim de lucre, amb l'objectiu de proporcionar atenció a les persones que en són usuàries. Consignació pressupostària: 80.000 €. L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 60.000 €.

Modalitat E: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit de la lluita contra el càncer. Consignació pressupostària: 120.000 €. L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 50.000 €.

Modalitat F: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit sociosanitari, a l'àmbit de serveis socials, a l'àmbit de la prevenció, tractament o reinserció social de drogodependències i altres addiccions i a l'àmbit de la inserció laboral dirigit a col·lectius vulnerables. Consignació pressupostària: 525.000€. L'ajuda màxima que pot rebre cada entitat o associació en aquesta modalitat és de 90.000

Es podrà presentar un projecte per modalitat i fins a un màxim de dues modalitats si es presenten projectes a les modalitats A, C, D, E i F. I es podrà participar en un màxim de tres modalitats, sempre que una de les sol·licituds correspongui a la modalitat B. En qualsevol cas, la suma de les quantitats sol·licitades a las diferents modalitats a les quals es participi no pot superar els 275.000 €.

Cada modalitat establerta una ajuda màxima que es pot rebre per projecte, sempre que no superi la quantitat sol·licitada. En el cas que una modalitat només tengui una entitat sol·licitant podrà accedir al 100 % de la consignació pressupostària d'aquesta.

El projecte pel qual es sol·liciti l'ajuda econòmica no pot consistir en la suma de subprojectes que executa l'entitat.

4.2.Les activitats subvencionables són les que es desenvolupen als projectes presentats per als quals se sol·licita l'ajuda. La finalitat del projecte ha d'estar prevista dins els supòsits següents:

-Rehabilitació psicosocial (cognitiva, habilitats socials, intervenció amb famílies, oci i suport comunitari...)

-Atenció domiciliària (a famílies i intervenció en crisi)

-Rehabilitació psicoeducativa i de prevenció (psicomotricitat, logopèdia, autonomia, reforç educatiu, assessorament a centres escolars i famílies, oci...)

-Escoles d'estiu.

-Projectes de promoció, sensibilització i conscienciació.

-Valoració i seguiment neurològic.

-Rehabilitació cognitiva i fisioterapèutica.

-Activitats o projectes per afavorir la inserció social i laboral del col·lectius vulnerables.

-Projectes formatius per a persones amb discapacitat.

-Atenció, informació, orientació, suport psicològic i assessorament individual i familiar.

-Activitats ocupacionals.

-Projectes d'ajuda a persones amb malaltia de càncer i suport a les seues famílies en el seu tractament.

4.3.No són subvencionables:

-Aquells projectes que inclouen actuacions i/o conceptes com: infraestructures d'edificis (construcció i/o remodelació), equipaments, manteniment, creació de centres de serveis socials (d'estades diürnes i/o residencial) i estudis.

-Els plans d'igualtat de les entitats.

-Els serveis/projectes que rebin finançament mitjançant la concertació per part de qualsevol administració pública.

4.4.Les particularitats a tenir en compte en relació amb les despeses subvencionables són les següents:

-En el cas de factures de gasolina, hauran d'anar relacionades amb els vehicles que utilitzin les entitats, degudament identificats amb la seua matrícula i que estiguin expressament assenyalats al projecte presentat.

-S'acceptaran rebuts acompanyats d'un contracte o un acord com a justificatius de l'objecte de la subvenció, la justificació de la despesa s'haurà d'acreditar segons s'exposa a la base tretzena.

-En els supòsits en què es presentin factures corresponents a despeses de subministraments de llum i aigua, aquests subministraments han d'estar a nom de l'entitat; en el cas que estiguin a nom d'un tercer, hauran d'anar acompanyades d'una declaració jurada de la presidència de l'entitat en què consti que corresponen a despeses originades i pagades per l'entitat.

-Pel que fa a les despeses de manteniment i subministrament de l'entitat (lloguer, llum, aigua...), s'haurà d'imputar la part proporcional al projecte presentat.

-S'acceptaran nòmines en el cas que es justifiquin despeses corresponents al personal contractat per l'entitat.

-Es podran imputar despeses de Seguretat Social de les persones treballadores contractades per l'entitat; en aquests casos, hauran de presentar-se els corresponents rebuts de liquidació de cotitzacions originals TC1, TC2 i el corresponent resum detallat de les nòmines de les persones treballadores.

-En el cas que es justifiquin nòmines s'hauran de justificar també les despeses corresponents de Seguretat Social, sempre en el mateix percentatge d'imputació al projecte que s'ha establert a les nòmines , i s'hauran de desglossar els imports per treballador/a i per mes.

-Respecte a les despeses per utilització de telèfons i línies ADSL únicament se subvencionarà un màxim de 100 € mensuals per al conjunt d'aparells i línies. Per poder ser despeses subvencionables, aquestes línies telefòniques i d'ADSL hauran d'estar a nom de l'entitat i degudament identificades en el projecte que es presenti.

-En el pressupost que presentin les associacions o les entitats es podrà comptabilitzar el 100 % de les despeses del personal que ofereix atenció directa (auxiliars d'ajuda a domicili, fisioterapeutes, educadors/ores i treballadors/ores socials, psicòlegs/òlogues, etc.), així com personal administratiu i personal de neteja, i només fins a un màxim d'un 25 % del personal directiu, de gerència i coordinació.

-Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera i les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les pròpies d'administració seran subvencionables si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a la seua adequada preparació o execució.

-Respecte a la formació del personal d'aquestes entitats de serveis socials, adscrit o vinculat als projectes presentats, només podran ser subvencionables despeses corresponents a la matrícula de cursos relacionats amb el projecte fins a un màxim del 75 %, amb un límit màxim de 1.000 € per entitat.

-Respecte a les activitats desenvolupades per entitats o associacions de lluita contra el càncer que participin en aquesta convocatòria, se subvencionaran aquelles despeses que corresponguin a l'atenció de persones residents a l'illa d'Eivissa, independentment del lloc on s'hagi realitzat l'activitat o prestat atenció.

4.5.No seran despeses subvencionables, a més dels supòsits establerts a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i al Decret legislatiu 2/2005, de 28 desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la llei de subvencions de la CAIB:

-Adquisició de material per a la celebració d'actes dirigits a la recaptació de fons per a l'entitat.

-Begudes alcohòliques.

-Despeses per activitats de lleure realitzades fora de l'illa d'Eivissa.

-Despeses per adquisició de béns inventariables.

-Despeses de reforma i millora del local de l'entitat.

-Interessos deutors dels comptes bancaris, així com els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals i les despeses de procediments judicials.

-Despeses corresponents a atencions protocol·làries o representatives i productes de marxandatge.

-Impostos indirectes que puguin ser objecte de compensació o recuperació.

 

Cinquena. Àmbit temporal i àmbit d'aplicació

Són subvencionables els projectes que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que es duguin a terme dins el període comprès entre l'1 d'octubre de 2022 fins al 30 de setembre de 2023, ambdós inclosos.

L'àmbit d'aplicació territorial d'aquesta convocatòria és l'illa d'Eivissa, de forma que únicament en podran ser beneficiàries aquelles entitats o associacions que desenvolupen projectes dirigits a persones que visquin a l'illa d'Eivissa.

També podran sol·licitar aquesta subvenció les entitats o les associacions de lluita contra el càncer amb domicili social a les Illes Balears, que ofereixin acollida i suport psicosocial a residents de l'illa d'Eivissa i les seues famílies quan s'han de desplaçar a l'hospital de referència de les Illes Balears, a un altre centre públic de la comunitat autònoma de les Illes Balears o a una altra comunitat autònoma, per al diagnòstic i el tractament de la malaltia.

Sisena. Entitats beneficiàries

Podran sol·licitar subvenció únicament les entitats i les associacions de serveis socials sense ànim de lucre que realitzin les actuacions que figuren a l'objecte d'aquesta convocatòria, i que compleixin els requisits següents:

1.Estar legalment constituïdes, almenys sis mesos abans de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

2.No tenir ànim de lucre.

3.Estar inscrites en el Registre d'Associacions del Govern de les Illes Balears o registre corresponent segons la naturalesa de l'entitat.

4.Estar inscrites en el Registre de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o haver-ne sol·licitat la inscripció i estar en condicions d'obtenir-la, abans de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

5.Tenir el seu domicili social a l'illa d'Eivissa, que hi tenguin delegació o que habitualment hi desenvolupin les seues activitats. També podran sol·licitar aquesta subvenció les entitats o les associacions de lluita contra el càncer amb domicili social a les Illes Balears, que ofereixin acollida i suport psicosocial a residents de l'illa d'Eivissa i les seues famílies quan s'han de desplaçar a l'hospital de referència de les Illes Balears, a un altre centre públic de la comunitat autònoma de les Illes Balears o a una altra comunitat autònoma, per al diagnòstic i el tractament de la malaltia.

6.Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social i amb les obligacions tributàries del Consell Insular d'Eivissa, amb anterioritat a dictar la proposta de resolució de concessió de l'ajut i en el moment d'efectuar el pagament.

7.No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

8.En aquesta convocatòria, no es consideren entitats beneficiàries: les entitats amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similars; els col·legis i les associacions professionals; les federacions i les entitats esportives; els centres docents o d'ensenyament; les corporacions locals i les entitats de dret públic i les entitats de tipus polític o sindical.

Setena. Compatibilitat de les ajudes

Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades pel mateix objecte.

L'import de les subvencions en cap cas pot ser d'una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada.

Vuitena. Publicitat

Aquestes bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (www.seu.conselldeivissa.es)

Una referència a aquestes bases i la convocatòria es publicaran a la Base de Dades Nacional de Subvencions, i un extracte de la convocatòria es publicarà al BOIB, en virtut del que preveu l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

Novena. Presentació de sol·licituds i documentació adjunta

El termini per presentar les sol·licituds serà de deu dies hàbils, a partir l'endemà de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria de les ajudes regulades en aquestes bases al BOIB.

Les sol·licituds de les ajudes es formalitzaran segons el model normalitzat que figura a l'Annex I d'aquestes bases, degudament emplenat. En el cas de que una entitat es presenti a més d'una modalitat haurà de presentar una sol·licitud per cadascuna de les modalitats per les quals sol·liciti ajuda. El model de sol·licitud, així com els annexes que l'han d'acompanyar, es facilitaran a la direcció de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es)

Les sol·licituds i la resta de documentació es presentaran per mitjans electrònics en la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es), d'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les sol·licituds aniran acompanyades de la documentació següent:

-Document que acrediti que la persona sol·licitant és la representant legal de l'entitat.

-Còpia de la targeta d'identificació fiscal (NIF) de l'entitat.

-Documentació que acrediti la inscripció de l'entitat en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o registre corresponent segons la naturalesa de l'entitat.

-Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat o l'associació al Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o la sol·licitud d'inscripció, en cas d'estar en situació de tràmit.

-Els estatuts de l'associació degudament legalitzats, en els quals haurà de constar explícitament la inexistència d'ànim de lucre, així com l'àmbit territorial de l'entitat o l'associació.

-Pressupost detallat d'ingressos i despeses del projecte per al qual se sol·licita la subvenció, segons model normalitzat que figura com a Annex II d'aquesta convocatòria.

-Memòria explicativa del projecte per al qual se sol·licita subvenció, seguint les indicacions que consten al model que figura com a Annex III d'aquesta convocatòria. A més de les dades que figuren a l'esmentat model, l'entitat o l'associació podrà ampliar el projecte presentat en aquells aspectes que consideri pertinents perquè puguin ser tenguts en compte i valorats per la comissió avaluadora. S'estableix un màxim de 30 pàgines per la memòria explicativa, sent la mida de la font de la lletra d'11. La memòria ha d'anar signada per la persona responsable de l'entitat.

-Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular d'Eivissa a efectes econòmics; aquest tràmit està disponible a l'adreça de la seu electrònica de la Corporació (https://seu.conselldeivissa.es). Aquesta sol·licitud només l'han d'emplenar les entitats que faci més de cinc anys que varen presentar l'antic imprès o que hagin canviat de compte bancari, i aquelles entitats que presentin sol·licitud per primera vegada.

-Declaració responsable de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores; i declaració de no incórrer en cap de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (Annex IV i Annex V)

-Document acreditatiu del règim de tinença de l'espai on es realitza el projecte per al qual se sol·licita la subvenció. En el supòsit que es presenti com a despesa subvencionable el lloguer del local social, s'ha de presentar el contracte en vigor signat per l'arrendador i l'arrendatari.

-Qualsevol altra documentació que l'entitat o l'associació consideri convenient.

-En el supòsit que el projecte presentat sigui valorat de confirmat a la base desena dins dels criteris corresponents al Bloc 4 “ Altres consideracions relacionades amb la valoració del projecte”, s'haurà de presentar documentació que acrediti els apartats que son valorats, per exemple: certificats dels cursos realitzats, imatges de la divulgació realitzada, certificats d'utilitat pública, pla de voluntariat i/o d'igualtat, etc... A més a més, per valorar el pla d'igualtat s'haurà de presentar una declaració responsable del representant legal de l'entitat on consti el número de treballadors/es que té la mateixa.

-En el cas de les entitats que es presentin a la modalitat D: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per agrupacions d'associacions i entitats socials sense ànim de lucre, amb l'objectiu de proporcionar atenció a les persones que en són usuàries:

-Un certificat signat per la persona representant de l'entitat en el qual faci constar les diferents associacions/entitats que formen part de l'agrupació d'associacions en les quals basa la seua activitat.

Les associacions i/o les entitats sense ànim de lucre que hagin presentat en aquest Consell qualsevol document esmentat abans, en virtut d'anteriors convocatòries de subvencions en matèria d'acció social, només hauran d'aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s'assenyali la data i l'òrgan davant el qual es va presentar.

El Consell Insular d'Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

Si la sol·licitud o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d'aportar-se en el termini de deu dies hàbils, a partir del requeriment corresponent.

Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, es considerarà que desisteixen de la seua petició, prèvia resolució, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Desena. Procediment de concessió de les ajudes i criteris de puntuació

Es podrà subvencionar fins al 100 % del pressupost total del projecte presentat, sempre que no superi la quantitat sol·licitada respectant el límit màxim d'ajuda per entitat establerta per a cada modalitat a la base quarta.

En aquesta convocatòria es procedirà al prorrateig de l'import global màxim destinat a cada modalitat (i amb el límit màxim previst), entre les entitats participants, atenent als criteris de valoració i distribució següents:

10.1. Criteris de valoració i distribució

BLOC 1. Consideracions tècniques del projecte (fins a 43 punts)

1.Amb relació als objectius (fins a 2 punts).

- En el projecte consten objectius generals: 1 punt

- En el projecte consten objectius generals i específics: 2 punts

2.Amb relació a les activitats: per poder visualitzar de la manera més clara possible en què consistirà (fins a 3 punts)

- Les activitats que es realitzen es relacionen amb els objectius generals establerts: 1 punt

- Les activitats que es realitzen es relacionen amb els objectius específics establerts: 2 punts

-S'explica clarament en què consistirà l'activitat i es dona el màxim d'informació possible, relacionant-ho amb els objectius generals i específics: 3 punts

3.Pla de treball (calendari d'execució) (fins a 3 punts)

- S'explica la temporalitat de l'activitat però no el pla d'actuació: 1 punt

- Es detalla quin és el pla d'actuació mitjançant un cronograma: 3 punts

4.Durada d'execució del projecte (fins a 6 punts).

- No es comptabilitzaran els mesos que es dediquin únicament a tasques de detecció de necessitats i d'avaluació del projecte, i sí els mesos que es realitzi activitat d'atenció directa a les persones usuàries: 0,50 punts per cada mes.

5.Avaluació del projecte, per poder analitzar i valorar el nivell de compliment de l'activitat presentada en què constin els diferents indicadors de l'avaluació (fins a 3 punts).

- Existeix l'avaluació de l'activitat però no s'hi especifiquen els indicadors: 1 punt

- Existeix l'avaluació de l'activitat i inclou els indicadors per avaluar-la: 2 punts

- Existeix l'avaluació de l'activitat incloent-hi els indicadors per avaluar-la i a més es preveuen activitats per conèixer el grau de satisfacció de les persones usuàries i altres persones beneficiàries indirectes: 3 punts

6.Recursos humans per poder valorar i analitzar l'equip humà encarregat de realitzar el projecte (fins a 15 punts). Es valorarà la dedicació del treballador/a segons el còmput d'hores anuals dedicades a l'execució del projecte. Tenint en compte una jornada completa en hores anuals segons conveni col·lectiu aplicable.

El càlcul de la puntuació d'aquest apartat es realitzarà mitjançant el llistat de professionals, que consta a la memòria explicativa (veure annex III)

7.Amb relació a l'espai o la unitat mòbil on es desenvolupa el projecte (fins a 7 punts)

- Per espai no exclusiu: 1 punt per cada espai

- Per espai exclusiu: 2 punts per cada espai

- Atenció domiciliària: 3 punts

A efectes d'aquest criteri, s'entendrà per espai exclusiu aquell que no sigui compartit amb altres entitats i/o altres organismes tan públics com privats.

8.Fons de finançament del projecte (fins a 4 punts).S'han canviat en relació a l'any passat.

- L'associació aporta entre un 10% i un màxim de 25 % del cost del projecte amb fons propis: 1 punt.

- L'associació aporta entre el 26 % fins un 40% del cost del projecte amb fons propis: 2 punts.

- L'associació aporta entre el 41% fins un 55% del cost del projecte amb fons propis: 3 punts

- L'associació aporta més el 56% del cost del projecte amb fons propis: 4 punts.

* S'entén per fons propis, els que genera la pròpia entitat al marge de les subvencions rebudes.

BLOC 2. CONSIDERACIONS D'INTERÈS SOCIAL (màx. 12 punts)

1.Complementarietat del projecte en relació amb altres actuacions que es duguin a terme a l'illa d'Eivissa (fins a 2 punts).

- Que siguin complementaris a projectes desenvolupats per les administracions públiques a l'illa d'Eivissa: 1 punt

- Que sent d'evident interès social, no estiguin desenvolupats actualment per les diverses administracions públiques a l'illa d'Eivissa: 2 punts

2.Experiència de l'entitat en l'execució de projectes dirigits al mateix col·lectiu (fins a 10 punts).

-Experiència de l'entitat en l'execució de projectes dirigits al mateix col·lectiu (0,1 per mes, fins a 5 punts)

-Experiència de l'entitat en l'execució de projectes dirigits al mateix col·lectiu i amb la mateixa finalitat (0,2 per mes, fins a 10 punts)

*Aquest apartat s'ha de justificar mitjançant una declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat.

BLOC 3. IMPACTE DEL PROJECTE (màx. 10 punts, o 20 en el cas de la modalitat D «Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per agrupacions d'associacions i entitats socials sense ànim de lucre»)

1.Amb relació a la cobertura de necessitats del projecte (fins a 10 punts).

-S'hi atenen persones usuàries de tota l'illa independentment del municipi amb un únic punt d'atenció: 3 punts

-Existeixen punts d'atenció a més d'un municipi: 2 punts per municipi (fins a 10 punts)

2.En cas d'agrupacions d'associacions que presenten projectes a la línia D: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per agrupacions d'associacions i entitats socials sense ànim de lucre amb l'objectiu de proporcionar atenció a les persones que en són usuàries.

- Per cada entitat que està adherida a l'agrupació d'associacions: 1 punt per entitat (fins a 10 punts)

BLOC 4. ALTRES CONSIDERACIONS RELACIONADES AMB LA VALORACIÓ DEL PROJECTE (fins a 11 punts). S'ha d'acreditar documentalment el compliment de cada punt

1.Disposa de pla de voluntariat: 1 punt.

2.Disposa de Pla d'Igualtat, el qual ha d'estar inscrit degudament davant l'autoritat laboral competent o a través de l'òrgan de referència en la matèria en la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:1 punt.

Aquest apartat només es valorarà a les entitats amb menys de 50 treballadors/es.

3.El personal que desenvolupa el projecte ha realitzat formació externa a l'entitat i amb un mínim de durada de 10hores/curs, mitjançant la qual s'han ampliat coneixements tècnics específics relacionats amb la naturalesa del projecte l'any 2022/2023: 0,25 per curs (fins a 1,50 punts). En aquest apartat no és valorarà aquella formació que és obligatòria pèl desenvolupament de la feina a desenvolupar (ex. prevenció i riscos laborals, primers auxilis i emergències, entre d'altres)

4.Amb relació al projecte desenvolupat l'entitat ha realitzat tasques de divulgació adreçades a les persones associades o a la ciutadania en general, per cada apartat és valorarà 0,5 punts amb un màxim de 2 punts. Els apartats a valorar són:

-Xarxes socials i web: 0'5p

-Format paper (tríptics, cartelleria,...): 0'5p

-Assemblees, reunions, jornades, congressos, conferències: 0'5p

-Mitjans de comunicació: 0'5p

Totes aquestes accions de promoció han de tenir una justificació documental que demostrin que estan relacionades amb el projecte, pel qual es sol·licita l'ajuda, dins el període subvencionat.

5. Disposa de certificació de qualitat vigent: 2 punts.

6. Si l'entitat té la declaració d'utilitat pública vigent: 2 punts.

7.Si l'entitat participa amb organismes oficials, plataformes, observatoris, comissions tècniques, Federacions etc... 0,50 punts per cada organisme amb el que participin. (fins un màxim de 1,50 punts). En aquest apartat és comptabilitzaran únicament aquells que siguin de caire professional que estiguin censats i/o reconegudes, i sempre que estiguin relacionats amb l'activitat del projecte.

10.2.Procediment de concessió de les ajudes

Els projectes presentats a les diferents modalitats podran obtenir un màxim de 76 punts, exceptuant la modalitat D: Ajudes dirigides a projectes desenvolupats per agrupacions d'associacions i entitats socials sense ànim de lucre amb l'objectiu de proporcionar atenció a les persones que en són usuàries, que podrà obtenir una valoració de fins a 86 punts.

La puntuació mínima necessària d'un projecte per accedir a la subvenció és de 25 punts.

Valorades totes les sol·licituds i puntuades per la comissió avaluadora, segons els criteris de valoració assenyalats i la consignació pressupostària corresponent a cada modalitat, es repartirà de la següent manera:

Si la suma dels imports sol·licitats per a tots els projectes presentats a una modalitat no supera l'import màxim de la seua consignació pressupostària, es concedirà a les entitats el 100 % de l'import sol·licitat.

Si la suma dels imports sol·licitats per tots els projectes presentats a una modalitat supera la dotació d'aquesta, l'import de la subvenció serà el resultat directe d'aplicar la puntuació obtenguda en el procés de valoració, proporcionalment a l'import de la quantitat sol·licitada.

En el supòsit que, aplicada aquesta distribució, la suma de les ajudes a concedir sigui superior a la consignació pressupostària, es calcularà el percentatge de l'excedent i es reduirà a la quantitat obtenguda per l'entitat.

Si per al contrari, aplicada la distribució anteriorment indicada, la suma de les ajudes a concedir sigui inferior a la consignació pressupostària, es seguirà repartint dins la mateixa modalitat, aplicant el mateix procediment de distribució, fins que s'esgoti la consignació pressupostària.

Si en el repartiment, en una modalitat queda un romanent superior a l'1 % de la seua consignació pressupostària, aquest es repartirà proporcionalment entre la resta de les modalitats i es distribuirà segons l'exposat anteriorment. En el supòsit que alguna de les entitats beneficiàries renunciï a la subvenció, s'aplicarà el mateix sistema.

Onzena. Instrucció, resolució i notificació

L'òrgan instructor és el Departament de Benestar Social, Família i Igualtat del Consell Insular d'Eivissa, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l'article 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 16 i següents del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i ha de formular la proposta de resolució.

Es crea una comissió avaluadora constituïda pels membres següents:

Presidenta: Sra. Ana Andreu Mas, cap de Secció de Serveis Socials. Substituta: Olga Guerra Vázquez, cap de Secció adherida al Departament de Benestar Social, Família i Igualtat

Vocals: tres empleats/ades públiques del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat del Consell Insular d'Eivissa.

-Sra. Maria Luisa Jaén Villoldo, treballadora social del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat Substituta: Virginia Rivero Moreno-Ortiz, treballadora social de la Llar Eivissa.

-Sra. Mercedes Prats Serra, cap de Secció d'Atenció a Persones amb Discapacitat. Substitut: Sr. Carlos Lara López, psicòleg de la Secció d'Atenció a Persones amb Discapacitat.

-Sra. Carmen Bella Borrás, treballadora social de l'Oficina de la Dona. Substituta: Sra. Ana Alcañiz Fos, treballadora social de l'Oficina de la Dona.

Secretari, amb veu i sense vot, el Sr. Victor Royuela Andreu, tècnic de l'administració general del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat. Substituta: Sra. Lourdes Ferrer Ripoll, tècnica d'administració general del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat.

La presidenta de la Comissió avaluadora podrà convidar qualsevol altre membre de la Corporació a assistir a les sessions de la Comissió, amb veu i sense vot.

La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre un informe tècnic sobre la base del qual es formularà la proposta de resolució provisional. Aquesta es notificarà a les entitats o les associacions interessades mitjançant publicació a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, i es concedirà un tràmit d'audiència perquè, en un termini de deu dies hàbils, puguin presentar-hi al·legacions.

Finalitzat el tràmit d'audiència sense que s'hagin presentat al·legacions o una vegada que s'hagin resolt les presentades, l'òrgan instructor emetrà informe, que servirà de base per elaborar la proposta de resolució definitiva a l'òrgan competent per resoldre la concessió d'aquestes ajudes.

La proposta de resolució provisional no reconeix cap dret a favor del beneficiari proposat davant l'Administració mentre no s'hagi notificat la resolució de concessió.

L'òrgan competent per aprovar aquesta convocatòria és el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, a proposta de la consellera executiva del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat. I la resolució d'aquesta convocatòria d'ajudes correspon a la consellera executiva del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat, d'acord amb l'article 33.2k de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

La publicació dels actes i tràmits del procediment i, en particular, l'obertura del tràmit d'audiència i la resolució de concessió, es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular (https://seu.conselldeivissa.es), d'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els expedients es resoldran en un termini màxim de sis mesos a comptar des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat acord exprés, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada, de conformitat amb el previst a l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L'acord de concessió de les subvencions serà motivat i fixarà amb caràcter definitiu la quantia de les subvencions concedides.

L'acord del Consell Executiu no exhaureix la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant el Ple del Consell Insular d'Eivissa en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent al de la notificació, tot d'acord amb els articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 66 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

Les resolucions de la consellera executiva d'aquesta convocatòria no posen fi a la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent al de la notificació, tot d'acord amb els articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 66.4 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de serveis socials.

Dotzena. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:

1.Dur a terme el projecte subvencionat que fonamenta la concessió de la subvenció.

2.Justificar davant el Consell Insular d'Eivissa el compliment dels requisits i les condicions, i també la realització del projecte i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o el gaudi de la subvenció.

3.Comunicar de forma expressa al Consell Insular d'Eivissa qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament del projecte subvencionat, per tal que es puguin modificar, si escau, el contingut i la quantia de l'activitat subvencionada, la forma i els terminis d'execució.

4.Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional. Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi donat al fons percebut.

5.Sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui realitzar el Consell Insular d'Eivissa, i aportar tota la informació i la documentació que li requereixi

6.Acreditar, en el moment de presentar la documentació justificativa de la realització de l'objecte subvencionable, que l'entitat està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, i amb la Seguretat Social, així com amb el Consell Insular d'Eivissa.

7.Disposar dels llibres comptables, registres i resta de documentació exigida per la normativa, a fi de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control i conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts.

8.Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos.

9.Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, s'ha d'incloure de forma visible el suport del Consell Insular d'Eivissa en les actuacions realitzades per l'entitat o l'associació.

Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin del Decret legislatiu 2/2005 i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d'aplicació.

El Consell Insular d'Eivissa podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l'ajut i, en qualsevol cas, l'obtenció de subvencions incompatibles poden donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

Tretzena. Pagament de la subvenció i justificació

El pagament de l'ajuda econòmica s'efectuarà mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat.

Les resolucions de la consellera executiva no exhaureixen la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent de la publicació de la resolució en el BOIB, tot d'acord amb els articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 66.4 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

L'abonament de la subvenció es farà amb un únic pagament, una vegada justificades les despeses del cost total del projecte corresponents al termini subvencionable, és a dir, des de l'1 d'octubre de 2022 al 30 de setembre de 2023, ambdós inclosos. Aquesta justificació s'ha de presentar en un termini màxim de 10 dies a contar a partir de l'endemà de la publicació de la resolució definitiva de concessió, a l'adreça de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es).

La subvenció únicament es donarà com a totalment justificada quan es justifiqui el 100% del pressupost presentat per a l'atorgament. Si és inferior, és reduirà la quantitat subvencionada de manera proporcional.

S'haurà de presentar la documentació que s'especifica a continuació:

Per justificar degudament les despeses subvencionables a cada modalitat s'haurà d'aportar la documentació següent:

1.Documentació tècnica consistent en una memòria justificativa del compliment de les condicions establertes per a la concessió de la subvenció, signada per la persona responsable de l'entitat, amb indicació de les activitats dutes a terme, en què s'inclourà el nombre de persones ateses dins projecte, degudament identificades, tot respectant la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, i altra normativa aplicable en la matèria.

2.Documentació econòmica justificativa del cost del projecte subvencionat on constarà:

2.1.Una llista classificada de les despeses realitzades, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, si és el cas, data de pagament, així com els totals per concepte, tal com s'indica a l'Annex VI.

D'altra banda, es facilitarà en format Excel l'esmentada llista de despeses al correu corporatiu, en el moment de la presentació de la justificació: dep.benestar@conselldeivissa.es.

2.2.Les factures originals de les despeses corresponents al cost total del projecte amb els corresponents justificants de pagament, emeses i pagades durant el termini subvencionable, exceptuant les nòmines de setembre que s'hauran d'abonar com a data màxima el 5 d'octubre de 2023 i les despeses de la Seguretat Social corresponent al mes de setembre, que s'acceptarà fins al 31 d'octubre de 2023.

Totes les factures que es presentin hauran d'estar estampillades per l'entitat beneficiària , així com, la resta de documents que siguin finançats, mitjançant la subvenció concedida pel Consell Insular d'Eivissa, indicant-hi les quantitats imputades a la subvenció, estiguin o no cofinançades mitjançant altres subvencions.

Per justificar degudament les despeses subvencionables s'haurà d'aportar l'acreditació del seu abonament depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat, a través de la documentació que tot seguit s'indica:

a)Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

-Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

 

b)Pagament en metàl·lic (inferior a 1.000€ per factura):

-Una factura original signada i segellada pel proveïdor, amb l'expressió “rebut en metàl·lic” o similar.

 

c)Pagament mitjançant xec nominatiu:

-Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que emet la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.

-Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré.

 

d)Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:

-Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta.

 

e)Pagament mitjançant domiciliació bancària:

-Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

2.3.Una declaració jurada sobre justificació econòmica en què es declara que l'entitat es troba dins els preceptes previstos a la normativa reguladora de subvencions, que compleixen amb el que s'estableix a les bases reguladores quant a les factures justificatives i que els fons percebuts s'han aplicat íntegrament a l'objecte de la subvenció.(Annex VII)

2.4.Liquidació final d'ingressos i despeses del projecte subvencionat. (S'ha d'emplenar l'annex II amb la despesa final executada, i amb els imports finals corresponents tan pel que fa als ingressos com pel que fa a les despeses)

Per tal d'aprovar la justificació i procedir al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que el Departament de Benestar Social , Família i Igualtat consideri adient. Així mateix, es podrà sol·licitar a qualsevol de les entitats beneficiàries els originals de les factures i justificants de pagament corresponents a les despeses imputades a la subvenció rebuda.

2.5.Aportar les actuacions que l'entitat ha realitzat per tal de fer la de difusió de la subvenció concedida per part del Consell Insular d'Eivissa.

2.6.Aportar les resolucions de concessió de les subvencions rebudes per al cofinançament del projecte subvencionat, si n'és el cas.

Si l'òrgan competent per comprovar la justificació de la subvenció hi aprecia defectes, ho ha de comunicar a l'entitat beneficiària perquè esmeni la justificació en el termini de deu dies.

Catorzena. Supòsits de reintegrament

D'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament, o la data en què la persona deutora ingressi el reintegrament si és anterior a aquesta, en els supòsits i les condicions que es determinen al referit article.

A l'efecte dels possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvencions i, de conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei 38/2003, s'estableixen els següents criteris de graduació:

Grau de compliment material

Percentatge de reducció

100 %

0 %

99%-90%

5 %

89%-75%

12 %

74%-50%

25 %

49%-25%

50 %

24%-10%

75 %

Per sota del 10% de compliment, es considerarà que no queda acreditada la realització de l'activitat subvencionada per part de l'entitat beneficiària, i l'òrgan competent acordarà la revocació de la subvenció.

L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat a reintegrar.

El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al títol II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

Quinzena. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

Setzena. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.

Quant a la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contengudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

 

ANNEX I Sol·licitud per a la convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2023

Dades identificatives

Nom de l'associació/entitat

NIF

Domicili

Núm. Pis

Població

 

Codi postal Província

Telèfon

Fax

Adreça electrònica

Representant de l'associació/entitat

Nom i llinatges (president/a)

DNI/NIE

Domicili

Núm. Pis

Població

 

Codi postal Província

Telèfon

Fax

Adreça electrònica

Modalitat a la qual s'opta i sol·licita subvenció i quantia sol·licitada

Declar que la modalitat per a la qual aquesta associació sol·licita una subvenció és:

Modalitat A: ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit de la discapacitat i la salut mental. Import de l'ajuda sol·licitada: ....................................... euros.

Modalitat B: ajudes dirigides a projectes en matèria d'igualtat de gènere i de LGTBI, les actuacions dels quals vagin dirigides a sensibilització i/o intervenció social. Import de l'ajuda sol·licitada: ....................................... euros.

Modalitat C: ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit de les malalties neurodegeneratives i altres demències. Import de l'ajuda sol·licitada: ....................................... euros.

Modalitat D: ajudes dirigides a projectes desenvolupats per agrupacions d'associacions i entitats socials sense ànim de lucre, amb l'objectiu de proporcionar atenció a les persones que en són usuàries. Import de l'ajuda sol·licitada: ....................................... euros.

Modalitat E: ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit de la lluita contra el càncer. Import de l'ajuda sol·licitada: .............................. euros.

Modalitat F: ajudes dirigides a projectes desenvolupats per entitats i associacions que treballin a l'àmbit sociosanitari, a l'àmbit de serveis socials, a l'àmbit de la prevenció, tractament o reinserció social de drogodependències i altres addiccions i a l'àmbit de la inserció laboral dirigit a col·lectius vulnerables. Import de l'ajuda sol·licitada: ....................................... euros

Documentació que s'adjunta:

-Document que acrediti que la persona sol·licitant és la representant legal de l'entitat.

-Còpia de la targeta d'identificació fiscal (NIF) de l'entitat.

-Document que acrediti la inscripció de la entitat en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o registre corresponent segons la naturalesa de l'entitat.

-Document acreditatiu de la inscripció de l'entitat o l'associació al Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears previst a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, o la sol·licitud d'inscripció en cas d'estar en situació de tràmit.

-Els estatuts de l'associació degudament legalitzats, en els quals haurà de constar explícitament la inexistència d'ànim de lucre, així com l'àmbit territorial de l'entitat o l'associació.

-Pressupost detallat d'ingressos i despeses del projecte per al qual se sol·licita la subvenció, segons model normalitzat que figura com a Annex II d'aquesta convocatòria.

-Memòria explicativa del projecte per al qual se sol·licita subvenció, seguint les indicacions que consten al model que figura com a Annex III d'aquesta convocatòria. A més de les dades que figuren a l'esmentat model, l'entitat o l'associació podrà ampliar el projecte presentat en aquells aspectes que consideri pertinents perquè puguin ser tinguts en compte i valorats per la comissió avaluadora. S'estableix un màxim de 30 pàgines per la memòria explicativa, sent la mida de la font de la lletra d'11. La memòria ha d'anar signada per la persona responsable de l'entitat.

-Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular d'Eivissa a efectes econòmics; aquest tràmit està disponible a l'adreça de la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es). Aquesta sol·licitud només l'han d'emplenar les entitats que faci més de cinc anys que varen presentar l'antic imprès o que hagin canviat de compte bancari, i aquelles entitats que presentin sol·licitud per primera vegada.

-Declaració responsable de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores; i declaració de no incórrer en cap de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (Annex IV i Annex V).

Document acreditatiu del règim de tinença de l'espai on es realitza el projecte per al qual se sol·licita la subvenció. En el supòsit que es presenti com a despesa subvencionable el lloguer del local social, s'ha de presentar el contracte en vigor signat per l'arrendador i l'arrendatari.

-Qualsevol altra documentació que l'entitat o l'associació consideri convenient.

En el supòsit que el projecte presentat sigui valorat de confirmat a la base desena dins dels criteris corresponents al Bloc 4 “ Altres consideracions relacionades amb la valoració del projecte”, s'haurà de presentar documentació que acrediti els apartats que son valorats, per exemple:

- Certificats de cursos realitzats.

- Acreditació de les tasques de divulgació.

- Plans d'igualtat i/o voluntariat.

- Certificat d'utilitat pública.

-En el cas de les entitats que es presentin a la modalitat D: ajudes dirigides a projectes desenvolupats per agrupacions d'associacions i entitats socials sense ànim de lucre amb l'objectiu de proporcionar atenció a les persones que en són usuàries:

- Un certificat signat per la persona representant de l'entitat en el qual faci constar les diferents associacions/entitats que formen part de l'agrupació d'associacions en les quals basa la seua activitat.

Les associacions i/o les entitats privades sense ànim de lucre que hagin presentat en aquest Consell Insular qualsevol document esmentat abans, en virtut d'anteriors convocatòries de subvencions en matèria d'acció social, només hauran d'aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s'assenyali la data i l'òrgan davant el qual es va presentar.

La documentació que no s'adjunta a aquesta sol·licitud ha estat presentada en aquest Consell Insular en data ....................................... davant ..........................................................

Signatura,

 

 

Representant de l'entitat/associació

Eivissa, ............. d ...................................... de 2023

HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

ANNEX II Convocatòria d'ajudes econòmiques dirigides a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2023.

Ingressos

Despeses

Concepte

Import

Concepte

Import

Aportació usuaris/àries

 

Material fungible

 

Quotes persones associades

 

Material no fungible

(inventariable)

 

Subv Projecte

 

-Ministeri

-CAIB

-Sol·licitada al Consell d'Eivissa

-Ajuntaments

-Altres

 

 

Subministraments exteriors

-Lloguer

-Aigua

-Llum

-Telèfon

-Altres (neteja, missatgeria, gestoria...)

 

Altres Ingressos

 

Despeses del personal de l'entitat

-Seguretat Social

-Altres profesionals

 

Total**

 

Altres despeses

 

 

 

Total**

 

* Aquesta quantitat ha de coincidir amb la quantitat especificada a la sol·licitud.

** La quantitat total dels ingressos ha de coincidir exactament amb la quantitat de les despeses.

(signatura)

 

 

Representant de l'entitat/associació

 

ANNEX III Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2023

Memòria explicativa del projecte que es presenta a la convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa, per a l'any 2023

(Guió per presentar el projecte)

1. Identificació de l'entitat i dades del projecte:

1. Nom o raó social:

2. NIF:

3. Adreça:

4. Localitat:

5. CP:

6. Telèfon:

7. Fax:

8. Nom i llinatges de la/del representant legal i núm. DNI /NIE:

9. Persona de contacte:

Telèfon: Adreça electrònica:

10. Nom del projecte:

-Justificació del projecte: exposició dels beneficis que les activitats plantejades suposaran per al col·lectiu i les persones a qui aniran dirigides.

-Persones, col·lectius beneficiaris i àmbit territorial d'actuació: identificació del col·lectiu beneficiari de les accions, indicant si es destina a persones associades a l'entitat o si està obert també a persones no associades, estimació del número de persones a les quals es dirigeix el projecte.

-Objectius, activitats, metodologia i indicadors: cal que els objectius es defineixin de forma operativa, referits a intervenció sobre les necessitats del col·lectiu. Els indicadors han de referir-se al grau en què s'han assolit els objectius i han de ser quantificables. Respecte a la metodologia, s'ha d'especificar de quina manera es donarà resposta a les necessitats identificades.

-Recursos humans: professionals implicats (s'ha d'adjuntar currículum actualitzat). Cal adjuntar un organigrama del programa a desenvolupar. S'ha d'aportar un llistat de professionals detallant les hores anuals que cada treballador/a destina al projecte, com a referència s'ha de detallar a quantes hores anuals correspon la jornada completa (100 %) segons conveni aplicable (identificar el conveni col·lectiu el qual és d'aplicació).

-Recursos materials: descripció de les infraestructures (punt o punts d'atenció, característiques dels locals o espais per desenvolupar-hi les accions, espais d'atenció individuals/grupals...), materials necessaris (didàctic, d'oficina, de suport...) i tots aquells elements materials necessaris per dur a terme el projecte.

-Especificar si l'ús dels espais on es desenvolupa l'activitat del projecte és exclusiu per als beneficiaris del projecte o no. S'entendrà per espai exclusiu aquell que no sigui compartit amb altres entitats.

-Temporalització de las activitats. indicar la data d'inici i finalització del projecte, així com un cronograma de les activitats a desenvolupar.

-Experiència de l'entitat: descripció de l'experiència de l'entitat en l'execució de projectes relacionats amb l'atenció al col·lectiu objecte del projecte i l'experiència de l'entitat en projectes amb la mateixa finalitat. Aquest apartat s'ha de justificar mitjançant una declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat.

-Pla de difusió: en el cas que hi hagi un pla de difusió del programa, especificau el tipus de difusió (anunci, díptics, presentació, manual, CD-ROM, DVD...), nombre d'exemplars o accions, canal de difusió (premsa, ràdio, TV, web...) i destinataris (col·lectiu, professionals, població general...)

-Avaluació: descripció, si cal, del sistema d'avaluació per determinar l'impacte del projecte, qüestionaris de satisfacció i qualsevol mètode d'avaluació implementat (externa/interna, inicial/contínua/final...)

LA MEMÒRIA EXPLICATIVA HA D'ANAR SIGNADA PER LA PERSONA RESPONSABLE DE L'ENTITAT.

 

ANNEX IV Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2023

Declaració d'altres ajuts i subvencions

Dades de l'entitat i/o l'associació sol·licitant:

Nom o raó social:

NIF:

Dades del/de la representant legal:

Nom i llinatges:

 

DNI/NIE:

Qualitat/Condició de la representació:

DECLAR SOTA LA MEUA RESPONSABILITAT:

(   ) Que no s'ha demanat cap altra ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat.

(   ) Que sí s'han demanat altres ajudes per a la mateixa finalitat i sí s'han concedit:

Entitat subvencionadora

Quantia de l'ajut

 

 

 

 

 

 

(   ) Que s'ha demanat ajuda o subvenció a per a la mateixa finalitat i encara no s'ha resolt:

Entitat subvencionadora

Quantia de l'ajut

 

 

 

 

 

 

(Signatura)

 

 

Eivissa, ________________________ d_______________________________de 2023

 

ANNEX V Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2023

Declaració expressa sobre obligacions tributàries i autorització de sol·licitud de dades fiscals

Nom i llinatges:

 

DNI:

Entitat:

 

NIF:

Declar responsablement a l'òrgan instructor:

-Que l'entitat reuneix les condicions exigides per poder ser beneficiària de la subvenció i no incorre en cap de les prohibicions que preveuen els articles 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

-Que es troba al corrent de les obligacions tributàries i econòmiques davant l'Administració Tributària estatal, la Seguretat Social i el Consell Insular d'Eivissa, segons la normativa vigent.

-Que no es troba en cap dels supòsits que estableix l'art. 34.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel que fa a la possibilitat que els pagaments de l'ajuda sol·licitada siguin fraccionats i/o anticipats.

La presentació d'aquesta sol·licitud, comporta l'autorització de l'entitat sol·licitant al Departament de Benestar Social, Família i Igualtat a demanar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries i econòmiques davant l'Administració Tributària estatal, la Seguretat Social i el Consell Insular d'Eivissa.

En cas contrari, s'ha de manifestar expressament en aquesta sol·licitud, i aportar la documentació acreditativa corresponent en vigor.

(   ) NO AUTORITZ al Consell Insular d'Eivissa a demanar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries i econòmiques davant l'Administració Tributària estatal, la Seguretat Social i el Consell Insular d'Eivissa.

(Signatura del/de la representant legal)

 

 

Eivissa, ______ d ______________ de 2023

 

 

ANNEX VI Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2023

Relació de les despeses:

Entitat:

Núm.ordre i núm. de Fra.

Creditor

NIF

Concepte

Import de factura

% activitat

Import imputat projecte

%subvenció- CIE

Import imputat a la subvenció- CIE

Data d'emissió

Data de pagament

Activitat del programa

Identificació de la resta dels fons de finançament indicant el %

 

 

 

Suma total material fungible

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total material no fungible

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total subministraments (lloguer, aigua, llum, telèfon, altres)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total personal associació

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total Seguretat Social

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total altres professionals

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma total altres despeses

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Firma de la persona representant de l'entitat,

 

 

Data

 

ANNEX VII Convocatòria d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2023

DECLARACIÓ JURADA SOBRE JUSTIFICACIÓ ECONÒMICA

El Sr./La Sra. ......................................................................................................................................, amb DNI/NIE/passaport núm. ................................................................................, amb residència a ........................................................................................................................................................., municipi de ................................., en representació d.............................................................. en qualitat de president/a o secretari/ària de l'entitat.

Als efectes previstos a la base quarta d'ajudes econòmiques a entitats i associacions sense ànim de lucre en matèria de serveis socials a l'illa d'Eivissa per a l'any 2023,

DECLAR que:

1.Aquesta entitat no es troba sotmesa a cap de les circumstàncies recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtenir la condició de beneficiari per a la convocatòria, i compleix amb les obligacions que estableix l'article 14 de la mateixa llei.

2.De conformitat amb els articles 30 i 31 de la Llei 38/2003, les despeses subvencionables compleixen amb el que estableix la base tretzena (documentació econòmica), ja que les factures aportades estan vinculades al projecte subvencionat com a conseqüència de l'activitat subvencionada, i han estat emeses i pagades des del dia 1 d'octubre de 2022 fins al 30 de setembre de 2023, excepte les nòmines que s'hauran d'abonar com a data màxima el 5 d'octubre de 2023 i la Seguretat Social corresponent al mes de setembre, que s'acceptarà fins al 31 d'octubre de 2023.

3.Totes les factures especificades a l'Annex VI s'han presentat únicament a aquesta convocatòria amb l'import establert a la relació esmentada i els fons percebuts s'han aplicat íntegrament a l'objecte de la subvenció.

Signatura de la persona representant de l'entitat,...................... d....................................... de 2023