Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALGAIDA

Núm. 520906
Establiment i composició de les comissions informatives legislatura 2023/2027 de l'Ajuntament d'Algaida

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament d'Algaida en sessió extraordinària celebrada en data 04 de juliol de 2023, adoptà, entre d'altres, el següent acord :

L'art. 24.1 LMRLIB indica que les comissions informatives i de control existiran en els municipis de més de 5.000 habitants i en aquells en què es constitueixi una Junta de Govern Local o en els que així s'acordi pel Ple de la corporació municipal; i que hi haurà les que acordi el Ple o estableixi el reglament orgànic, integrades per representants de tots els grups polítics en proporció al nombre de membres de cada grup, amb la finalitat de facilitar la gestió municipal.

L'art. 76.7 LMRLIB indica que els regidors no adscrits no tenen dret a formar part de les comissions, però sí tenen dret a assistir amb veu i sense vot.

L'art. 125 ROF estableix que dins l'acord de creació es determinarà la composició concreta de les esmentades comissions, indicant les regles a què s'ha de subjectar l'esmentada composició.

D'acord al que estableix l'article 20.1 c) de la Llei de Bases del Règim Local 7/1985 de 2 d'abril, les comissions informatives, en l'àmbit material que s'assenyala, tenen per objecte l'estudi, informe o consulta dels assumptes que hagin de ser sotmesos al Plenari de la Corporació així com el seguiment de la gestió de la Batlessa, la Junta de Govern i els regidors delegats.

L'article 125 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats Locals, aprovat per RD 2568/1986, de 28 de novembre, estableix que la composició de les comissions informatives s'ha d'acomodar a la proporcionalitat existent entre els distints grups municipals existents a la Corporació, per això, malgrat que és impossible la proporcionalitat exacta dels distints grups municipals amb l'existent al Ple, ja que aquesta només s'aconseguiria formant comissions informatives amb el mateix nombre d'integrants que regidors té l'Ajuntament.

D'acord amb l'exposat, propòs al Ple de l'Ajuntament l'adopció del següent

ACORD

PRIMER. Constituir les següents comissions :

- Comissió de Governació, Infraestructures, Manteniment, Festes, Foravila, Joventut

La seva comesa serà l'examen, estudi i informe de totes les matèries relacionades amb la seva competència.

Àrea de Governació

Personal

Atenció al Públic, Informació i Registre General

Padró i estadística

Reclamacions administratives i judicials

Suport al Jutjat de Pau i Registre Civil

Òrgans de Govern

Informació i comunicació municipal

Noves tecnologies de la informació i la comunicació

Registre d'associacions

Activitat de foment amb associacions(subvencions)

Ordenances i taxes,reglaments

Àrea de Joventut

Àrea de Joventut

Casal dels Joves:Organització i funcionament

Punt d'Informació Juvenil

Educadora de carrer

Proposta d'activitats i projectes juvenils

Relacions amb associacions juvenils

Àrea de Manteniment

Edificis Municipals

Enllumenat públic

Carrers

Xarxa d'aigua potable

Xarxa de clavegueram

Xarxa de recollida d'aigües pluvials

Camins

Mobiliari

Àrea de Neteja

Edificis Municipals

Carrers

Xarxa de recollida d'aigües pluvials

Camins

Mobiliari

Àrea de Festes

Organització de les festes d'Algaida, Pina i Randa i altres esdeveniments festius

Relacions amb entitats i associacions per a la promoció de les festes

- Comissió d'Hisenda i Especial de Comptes, Funció pública, Contractació, Seguretat ciutadana i Promoció econòmica.

La seva comesa serà l'examen , estudi i informe de totes les matèries relacionades amb la seva competència.

Hisenda, pressuposts i especial de comptes

Rendes i exaccions: cadastre

Recaptació

Tresoreria

Pressuposts i comptes

Relacions amb l'Hisenda de l'Estat i de la CAIB

Examen, estudi e informe de tots els comptes, que hagi d'aprovar el Ple de la Corporació, d'acord amb allò que estableix en la legislació reguladora de la comptabilitat de les entitats locals

Proposta d'elaboració dels pressupostos anuals de l'Ajuntament en totes les regidories

Àrea de Funció Pública

Personal: drets i deures

Relació amb els sindicats

Gestió de la RLT

Àrea de contractació

Supervisió de plecs

Licitació de projectes d'obres

Coordinació de les meses de contractació i òrgans d'assistència

Àrea de Seguretat

Policia Local

Protecció Civil

Relació i coordinació amb altres forces de seguretat

Establiment de l'organització de serveis especials(festes, fires, altres esdeveniments)

Supervisió i aprovació de la compra de material per a la Policia Local i Protecció Civil

Coordinació del protocol VIOGEN

Extinció d'incendis i altres fenòmens naturals

Àrea de Mobiliari Municipal

Préstec

Reposició

Àrea de Desenvolupament local i econòmic

Foment de nous emprenedors i d'accions d'ocupació i de desenvolupament econòmic

Promoció de l'agricultura, comerç i indústria

Llicències d'activitats

Fires

Mercats

Proposta d'activitats i projectes de promoció econòmica

Relació i col·laboració amb empresaris i comerciants del municipi

Coordinació AODL

Orientadora laboral

Desenvolupament del Pla Local de Comerç i Empresa

Coordinació programes de ocupació del SOIB i altres entitats

Àrea de Promoció turística

Promoció del turisme

Proposta d'activitats i projectes de promoció turística

Coordinació de la pàgina web turística del municipi

Relacions amb els agents relacionats amb el turisme local

Àrea de Transparència

Aplicació de la Llei de transparència a l'Ajuntament

- Comissió d'Educació, Salut, Serveis Socials, Cooperació , Igualtat.

La seva comesa serà l'examen , estudi i informe de totes les matèries relacionades amb la seva competència.

Àrea d'Educació

Escola Municipal d'Infants Flor de Murta

Escola Municipal de Música

Relacions amb la Conselleria d'Educació i Cultura

Relacions amb el CEIP Pare Bartomeu Pou

Relacions amb l'IES Llucmajor

Educació d'adults de la Mancomunitat Pla de Mallorca.

Centre Universitari d'Algaida

Proposta d'activitats i projectes educatius

Relacions amb associacions educatives

Coordinació i desenvolupament del projecte “Algaida Municipi Educador”

Àrea de Serveis Socials i Benestar Comunitari

Coordinació amb la Mancomunitat del Pla de Mallorca

Treballadora social

Ajudes no tècniques

Servei d'Ajuda a Domicili

Servei d'estades diürnes del Centre de Dia

Atenció a la dona

Protecció de menors

Atenció a discapacitats

Atenció als immigrants

Àrea de Cooperació i Solidaritat

Relacions amb el Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació

Agermanament amb Ciudad Antigua

Proposta d'activitats i projectes solidaris i de cooperació

Relacions amb associacions de cooperació

Àrea de Igualtat

Desenvolupar el Pla d'Igualtat de l'Ajuntament d'Algaida

Garantit la igualtat entre homes i dones al nostre municipi

Activitats i accions desenvolupades de manera transversal amb la resta d'àrees per la promoció de la igualtat i la no violència masclista

Promoció de polítiques de gènere en totes les àrees municipals

Àrea de promoció de la Salut

Activitats per a la millora de la salut amb mesures en relació a l'alimentació, activitat física, alcohol, tabac i benestar emocional adreçades a les persones, entitats i associacions del municipi

Col·laboració amb les associacions del municipi i de fora per a la realització d'activitats i programes de divulgació, de promoció de la salut i de prevenció

Col·laboració amb els serveis de salut i els educatius per a la realització de programes i d'activitats de foment i promoció de la salut

Àrea de Salut Pública

Reclamacions de consum

Sanitat Veterinària

Recollida animals abandonats

Animals perillosos

Campanyes microxipatge

Campanyes triquinina

Policia Sanitària Mortuòria

Relacions amb els fossers

Venda d'unitats d'enterrament

Direcció dels cementiris municipals

- Comissió d'Esports, Medi ambient, Mobilitat, Participació Ciutadana.

La seva comesa serà l'examen , estudi i informe de totes les matèries relacionades amb la seva competència.

Àrea d'Esports

Direcció de la concessió d'esports

Proposta d'activitats i projectes esportius

Relacions amb associacions esportives

Organització d'esdeveniments esportius o relacionats amb l'esport, competicions, homenatges a esportistes locals o entitats

Col·laboració amb les entitats esportives per a la realització de diferents activitats esportives

Fomentar els projectes relacionats amb esport i gènere- esport solidari i educació amb l'objectiu de fomentar els valors de l'esport

Àrea de Medi ambient

Coordinació del Parc Verd d'Algaida i de les àrees d'aportació del municipi.

Servei de recollida selectiva

Residus de construcció i demolició

Residus perillosos

Proposta d'activitats i projectes de foment del reciclatge

Proposta d'activitats i projectes d'estalvi de recursos

Foment de la instal·lació d'energies renovables, promoció de l'estalvi energètic i d'aigua i accions de millora del medi ambient i disminució de l'emissió de CO2

Seguiment implantació PAESc

Àrea de Mobilitat Sostenible i accessibilitat

Desenvolupar el Pla de Mobilitat Sostenible del municipi

Coordinació i desenvolupament de les rutes escolars

Supressió de barreres arquitectòniques del municipi i coordinació amb altres regidories per la realització d'accions per a la millora de la sostenibilitat i accessibilitat

Àrea de Senyalització

Senyalització horitzontal carrers

Senyalització vertical carrers

Guals permanents

Càrregues i descàrregues

Zones blaves

Reserva d'estacionament per persones amb mobilitat reduïda

Senyalització vertical camins

Àrea de Transport i circulació

Retirada de vehicles

Targeta ciutadana de Palma

Targeta intermodal

Transport de viatgers

Àrea de Participació Ciutadana

Desenvolupar i coordinar el Reglament de Participació Ciutadana

Coordinació amb la regidoria d'hisenda per els pressuposts participatius

Consells de participació sectorials

Proposta d'activitats i projectes participatius

Relacions amb particulars i associacions

Coordinació de la Comissió de Participació Ciutadana

- Comissió de Cultura , Patrimoni, Urbanisme, Gent Gran.

La seva comesa serà l'examen , estudi i informe de totes les matèries relacionades amb la seva competència.

Àrea de Cultura

Proposta d'activitats i projectes culturals per part de l'Ajuntament i suport d'aquells organitzats per entitats i particulars

Relacions amb associacions culturals

Biblioteca Municipal

Publicacions Municipals

Administració del casal Pere Capellà: secció cultura

Administració de Can Lluís: primer pis

Administració de la rectoria de Randa

Planificació de noves infraestructures culturals juntament amb altres regidories afectades

Coordinació Projecte Vint/20

Coordinació i Organització del projecte Algaid'art

Coordinació del Consell de Cultura

Àrea de Política Lingüística

Normalització Lingüística del municipi i campanyes i accions associades i coordinades amb la resta de regidories

Àrea de Patrimoni històric i municipal

Catàleg de Patrimoni

Catàleg de Camins públics

Direcció de la promoció, restauració i protecció del patrimoni artístic, arquitectònic i paisatgístic del municipi

Inventari i revisió dels bens patrimonials de l'Ajuntament d'Algaida, edificis i altres

Elaboració del Pla de locals d'oferiment d'espais municipals

Àrea de Gent Gran

Administració del casal Pere Capellà: secció Gent Gran

Administració de can Lluís: planta baixa

Administració de la Sala Polivalent i coordinació del seu us amb les diferents àrees

Relacions amb l'associació de la Gent Gran d'Algaida, Pina i Randa

Proposta d'activitats i projectes socials i de lleure de la gent gran per a la seva implicació en la vida municipal

Àrea d'Urbanisme i Ordenació del Territori.

Planificació urbanística

Modificacions de les NNSS

Adaptació de les NNSS al PTM

Gestió urbanística

Intervenció en l'edificació

Ordres d'execució

Disciplina urbanística

Relacions amb l'Agència de Disciplina urbanística de Mallorca

Execució subsidiària

Llicències urbanístiques

Representació de l'Ajuntament en Juntes de Compensació i similar

Supervisió, gestió i justificació de les subvencions per a realitzar obres o serveis

Supervisió de l'evolució de les obres municipals, coordinant-se amb les àrees afectades

La presidència originària de les comissions correspon a la Batlessa però la Batlia pot delegar la presidència en un vocal de la mateixa. Es donarà compte al Ple de les delegacions de presidències efectuades.

La periodicitat ordinària de les comissions informatives, tenint en compte el previst a l'art. 89 LMRLIB, serà la següent: cada comissió d'acord amb els assumptes que hagi de tractar es reunirà amb la periodicitat que es fixi el dijous anterior al Ple en el que hi hagi d'haver assumptes de la competència de cada comissió.

Els dictàmens seran aprovats per majoria simple amb vot de qualitat del President en el seu cas.

SEGON. Constituir les esmentades comissions per 8 membres. Per mantenir la proporcionalitat respecte de la representació que han obtingut els partits polítics a les darreres eleccions locals, la composició de les comissions serà la següent :

a) PSOE-PSIB : 3 membres.

b) PP : 2 membres.

c) MES PER MALLORCA : 2 membres

d) VOX: 1 membre.

TERCER . Es dona compte que juntament amb la convocatòria de la sessió s'ha requerit als Portaveus dels grups municipals a fi de que designin els seus representants a cada comissió, i s'ha concretat en els següents termes :

Comissió de Governació, Infraestructures, Manteniment, Festes, Foravila, Joventut

GRUP MUNICIPAL

TITULARS

SUPLENTS

PSIB – PSOE

Margalida Fullana Arrom

Mateu Capellà Ribot

Francesc Ramis Oliver

Jerònima Miralles Xamena

Jaume Lliteres Ballester

PP

Rafel Oliver

Catalina Llull

Alex Artigues

Joana Maria Jaume

MES PER MALLORCA

Margalida Puigserver

Joan Josep Mas

Coloma Mas

VOX

Francisco Miguel Martinez Tejero

 

- Comissió d'Hisenda i Especial de Comptes, Funció pública, Contractació, Seguretat ciutadana i Promoció econòmica.

GRUP MUNICIPAL

TITULARS

SUPLENTS

PSIB – PSOE

Mateu Capella Ribot

Jerònima Miralles Xamena

Francesc Ramis Oliver

Jaume Lliteres Ballester

PP

Rafel Oliver

Alex Artigues

Catalina Llull

Joan Maria Jaume

MES PER MALLORCA

Joan Josep Mas

Margalida Puigserver

Coloma Mas

VOX

Francisco Miguel Martinez Tejero

 

- Comissió d'Educació, Salut, Serveis Socials, Cooperació , Igualtat.

GRUP MUNICIPAL

TITULARS

SUPLENTS

PSIB – PSOE

Jerònima Miralles Xamena

Jaume Lliteres Ballester

Mateu Capellà Ribot

Francesc Ramis Oliver

PP

Catalina Llull

Joan Maria Jaume

Rafel Oliver

Alex Artigues

MES PER MALLORCA

Coloma Mas

Margalida Puigserver

Joan Josep Mas

VOX

Francisco Miguel Martinez Tejero

 

- Comissió d'Esports, Medi ambient, Mobilitat, Participació Ciutadana.

GRUP MUNICIPAL

TITULARS

SUPLENTS

PSIB – PSOE

Jaume Lliteres Ballester

Francesc Ramis Oliver

Jerònima Miralles Xamena

Mateu Capellà Ribot

PP

Alex Artigues

Joana Maria Jaume

Rafel Oliver

Catalina Llull

MES PER MALLORCA

Coloma Mas

Joan Josep Mas

Margalida Puigserver

VOX

Francisco Miguel Martinez Tejero

 

- Comissió de Cultura , Patrimoni, Urbanisme, Gent Gran.

GRUP MUNICIPAL

TITULARS

SUPLENTS

PSIB – PSOE

Francesc Ramis Oliver

Jerònima Miralles Xamena

Mateu Capellà Ribot

Jaume Lliteres Ballester

PP

Rafel Oliver

Alex Artigues

Joana Maria Jaume

Catalina Llull

MES PER MALLORCA

Margalida Puigserver

Coloma Mas

Joan Josep Mas

VOX

Francisco Miguel Martinez Tejero

 

 

(Signat electrònicament: 10 d'agost de 2023)

La batlessa Margarita Fullana Arrom