Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Núm. 520906
Establiment i composició de les comissions informatives legislatura 2023/2027 de l'Ajuntament d'Algaida
El Ple de l'Ajuntament d'Algaida en sessió extraordinària celebrada en data 04 de juliol de 2023, adoptà, entre d'altres, el següent acord :
“L'art. 24.1 LMRLIB indica que les comissions informatives i de control existiran en els municipis de més de 5.000 habitants i en aquells en què es constitueixi una Junta de Govern Local o en els que així s'acordi pel Ple de la corporació municipal; i que hi haurà les que acordi el Ple o estableixi el reglament orgànic, integrades per representants de tots els grups polítics en proporció al nombre de membres de cada grup, amb la finalitat de facilitar la gestió municipal.
L'art. 76.7 LMRLIB indica que els regidors no adscrits no tenen dret a formar part de les comissions, però sí tenen dret a assistir amb veu i sense vot.
L'art. 125 ROF estableix que dins l'acord de creació es determinarà la composició concreta de les esmentades comissions, indicant les regles a què s'ha de subjectar l'esmentada composició.
D'acord al que estableix l'article 20.1 c) de la Llei de Bases del Règim Local 7/1985 de 2 d'abril, les comissions informatives, en l'àmbit material que s'assenyala, tenen per objecte l'estudi, informe o consulta dels assumptes que hagin de ser sotmesos al Plenari de la Corporació així com el seguiment de la gestió de la Batlessa, la Junta de Govern i els regidors delegats.
L'article 125 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats Locals, aprovat per RD 2568/1986, de 28 de novembre, estableix que la composició de les comissions informatives s'ha d'acomodar a la proporcionalitat existent entre els distints grups municipals existents a la Corporació, per això, malgrat que és impossible la proporcionalitat exacta dels distints grups municipals amb l'existent al Ple, ja que aquesta només s'aconseguiria formant comissions informatives amb el mateix nombre d'integrants que regidors té l'Ajuntament.
D'acord amb l'exposat, propòs al Ple de l'Ajuntament l'adopció del següent
ACORD
PRIMER. Constituir les següents comissions :
- Comissió de Governació, Infraestructures, Manteniment, Festes, Foravila, Joventut
La seva comesa serà l'examen, estudi i informe de totes les matèries relacionades amb la seva competència.
Àrea de Governació
Personal
Atenció al Públic, Informació i Registre General
Padró i estadística
Reclamacions administratives i judicials
Suport al Jutjat de Pau i Registre Civil
Òrgans de Govern
Informació i comunicació municipal
Noves tecnologies de la informació i la comunicació
Registre d'associacions
Activitat de foment amb associacions(subvencions)
Ordenances i taxes,reglaments
Àrea de Joventut
Àrea de Joventut
Casal dels Joves:Organització i funcionament
Punt d'Informació Juvenil
Educadora de carrer
Proposta d'activitats i projectes juvenils
Relacions amb associacions juvenils
Àrea de Manteniment
Edificis Municipals
Enllumenat públic
Carrers
Xarxa d'aigua potable
Xarxa de clavegueram
Xarxa de recollida d'aigües pluvials
Camins
Mobiliari
Àrea de Neteja
Edificis Municipals
Carrers
Xarxa de recollida d'aigües pluvials
Camins
Mobiliari
Àrea de Festes
Organització de les festes d'Algaida, Pina i Randa i altres esdeveniments festius
Relacions amb entitats i associacions per a la promoció de les festes
- Comissió d'Hisenda i Especial de Comptes, Funció pública, Contractació, Seguretat ciutadana i Promoció econòmica.
La seva comesa serà l'examen , estudi i informe de totes les matèries relacionades amb la seva competència.
Hisenda, pressuposts i especial de comptes
Rendes i exaccions: cadastre
Recaptació
Tresoreria
Pressuposts i comptes
Relacions amb l'Hisenda de l'Estat i de la CAIB
Examen, estudi e informe de tots els comptes, que hagi d'aprovar el Ple de la Corporació, d'acord amb allò que estableix en la legislació reguladora de la comptabilitat de les entitats locals
Proposta d'elaboració dels pressupostos anuals de l'Ajuntament en totes les regidories
Àrea de Funció Pública
Personal: drets i deures
Relació amb els sindicats
Gestió de la RLT
Àrea de contractació
Supervisió de plecs
Licitació de projectes d'obres
Coordinació de les meses de contractació i òrgans d'assistència
Àrea de Seguretat
Policia Local
Protecció Civil
Relació i coordinació amb altres forces de seguretat
Establiment de l'organització de serveis especials(festes, fires, altres esdeveniments)
Supervisió i aprovació de la compra de material per a la Policia Local i Protecció Civil
Coordinació del protocol VIOGEN
Extinció d'incendis i altres fenòmens naturals
Àrea de Mobiliari Municipal
Préstec
Reposició
Àrea de Desenvolupament local i econòmic
Foment de nous emprenedors i d'accions d'ocupació i de desenvolupament econòmic
Promoció de l'agricultura, comerç i indústria
Llicències d'activitats
Fires
Mercats
Proposta d'activitats i projectes de promoció econòmica
Relació i col·laboració amb empresaris i comerciants del municipi
Coordinació AODL
Orientadora laboral
Desenvolupament del Pla Local de Comerç i Empresa
Coordinació programes de ocupació del SOIB i altres entitats
Àrea de Promoció turística
Promoció del turisme
Proposta d'activitats i projectes de promoció turística
Coordinació de la pàgina web turística del municipi
Relacions amb els agents relacionats amb el turisme local
Àrea de Transparència
Aplicació de la Llei de transparència a l'Ajuntament
- Comissió d'Educació, Salut, Serveis Socials, Cooperació , Igualtat.
La seva comesa serà l'examen , estudi i informe de totes les matèries relacionades amb la seva competència.
Àrea d'Educació
Escola Municipal d'Infants Flor de Murta
Escola Municipal de Música
Relacions amb la Conselleria d'Educació i Cultura
Relacions amb el CEIP Pare Bartomeu Pou
Relacions amb l'IES Llucmajor
Educació d'adults de la Mancomunitat Pla de Mallorca.
Centre Universitari d'Algaida
Proposta d'activitats i projectes educatius
Relacions amb associacions educatives
Coordinació i desenvolupament del projecte “Algaida Municipi Educador”
Àrea de Serveis Socials i Benestar Comunitari
Coordinació amb la Mancomunitat del Pla de Mallorca
Treballadora social
Ajudes no tècniques
Servei d'Ajuda a Domicili
Servei d'estades diürnes del Centre de Dia
Atenció a la dona
Protecció de menors
Atenció a discapacitats
Atenció als immigrants
Àrea de Cooperació i Solidaritat
Relacions amb el Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació
Agermanament amb Ciudad Antigua
Proposta d'activitats i projectes solidaris i de cooperació
Relacions amb associacions de cooperació
Àrea de Igualtat
Desenvolupar el Pla d'Igualtat de l'Ajuntament d'Algaida
Garantit la igualtat entre homes i dones al nostre municipi
Activitats i accions desenvolupades de manera transversal amb la resta d'àrees per la promoció de la igualtat i la no violència masclista
Promoció de polítiques de gènere en totes les àrees municipals
Àrea de promoció de la Salut
Activitats per a la millora de la salut amb mesures en relació a l'alimentació, activitat física, alcohol, tabac i benestar emocional adreçades a les persones, entitats i associacions del municipi
Col·laboració amb les associacions del municipi i de fora per a la realització d'activitats i programes de divulgació, de promoció de la salut i de prevenció
Col·laboració amb els serveis de salut i els educatius per a la realització de programes i d'activitats de foment i promoció de la salut
Àrea de Salut Pública
Reclamacions de consum
Sanitat Veterinària
Recollida animals abandonats
Animals perillosos
Campanyes microxipatge
Campanyes triquinina
Policia Sanitària Mortuòria
Relacions amb els fossers
Venda d'unitats d'enterrament
Direcció dels cementiris municipals
- Comissió d'Esports, Medi ambient, Mobilitat, Participació Ciutadana.
La seva comesa serà l'examen , estudi i informe de totes les matèries relacionades amb la seva competència.
Àrea d'Esports
Direcció de la concessió d'esports
Proposta d'activitats i projectes esportius
Relacions amb associacions esportives
Organització d'esdeveniments esportius o relacionats amb l'esport, competicions, homenatges a esportistes locals o entitats
Col·laboració amb les entitats esportives per a la realització de diferents activitats esportives
Fomentar els projectes relacionats amb esport i gènere- esport solidari i educació amb l'objectiu de fomentar els valors de l'esport
Àrea de Medi ambient
Coordinació del Parc Verd d'Algaida i de les àrees d'aportació del municipi.
Servei de recollida selectiva
Residus de construcció i demolició
Residus perillosos
Proposta d'activitats i projectes de foment del reciclatge
Proposta d'activitats i projectes d'estalvi de recursos
Foment de la instal·lació d'energies renovables, promoció de l'estalvi energètic i d'aigua i accions de millora del medi ambient i disminució de l'emissió de CO2
Seguiment implantació PAESc
Àrea de Mobilitat Sostenible i accessibilitat
Desenvolupar el Pla de Mobilitat Sostenible del municipi
Coordinació i desenvolupament de les rutes escolars
Supressió de barreres arquitectòniques del municipi i coordinació amb altres regidories per la realització d'accions per a la millora de la sostenibilitat i accessibilitat
Àrea de Senyalització
Senyalització horitzontal carrers
Senyalització vertical carrers
Guals permanents
Càrregues i descàrregues
Zones blaves
Reserva d'estacionament per persones amb mobilitat reduïda
Senyalització vertical camins
Àrea de Transport i circulació
Retirada de vehicles
Targeta ciutadana de Palma
Targeta intermodal
Transport de viatgers
Àrea de Participació Ciutadana
Desenvolupar i coordinar el Reglament de Participació Ciutadana
Coordinació amb la regidoria d'hisenda per els pressuposts participatius
Consells de participació sectorials
Proposta d'activitats i projectes participatius
Relacions amb particulars i associacions
Coordinació de la Comissió de Participació Ciutadana
- Comissió de Cultura , Patrimoni, Urbanisme, Gent Gran.
La seva comesa serà l'examen , estudi i informe de totes les matèries relacionades amb la seva competència.
Àrea de Cultura
Proposta d'activitats i projectes culturals per part de l'Ajuntament i suport d'aquells organitzats per entitats i particulars
Relacions amb associacions culturals
Biblioteca Municipal
Publicacions Municipals
Administració del casal Pere Capellà: secció cultura
Administració de Can Lluís: primer pis
Administració de la rectoria de Randa
Planificació de noves infraestructures culturals juntament amb altres regidories afectades
Coordinació Projecte Vint/20
Coordinació i Organització del projecte Algaid'art
Coordinació del Consell de Cultura
Àrea de Política Lingüística
Normalització Lingüística del municipi i campanyes i accions associades i coordinades amb la resta de regidories
Àrea de Patrimoni històric i municipal
Catàleg de Patrimoni
Catàleg de Camins públics
Direcció de la promoció, restauració i protecció del patrimoni artístic, arquitectònic i paisatgístic del municipi
Inventari i revisió dels bens patrimonials de l'Ajuntament d'Algaida, edificis i altres
Elaboració del Pla de locals d'oferiment d'espais municipals
Àrea de Gent Gran
Administració del casal Pere Capellà: secció Gent Gran
Administració de can Lluís: planta baixa
Administració de la Sala Polivalent i coordinació del seu us amb les diferents àrees
Relacions amb l'associació de la Gent Gran d'Algaida, Pina i Randa
Proposta d'activitats i projectes socials i de lleure de la gent gran per a la seva implicació en la vida municipal
Àrea d'Urbanisme i Ordenació del Territori.
Planificació urbanística
Modificacions de les NNSS
Adaptació de les NNSS al PTM
Gestió urbanística
Intervenció en l'edificació
Ordres d'execució
Disciplina urbanística
Relacions amb l'Agència de Disciplina urbanística de Mallorca
Execució subsidiària
Llicències urbanístiques
Representació de l'Ajuntament en Juntes de Compensació i similar
Supervisió, gestió i justificació de les subvencions per a realitzar obres o serveis
Supervisió de l'evolució de les obres municipals, coordinant-se amb les àrees afectades
La presidència originària de les comissions correspon a la Batlessa però la Batlia pot delegar la presidència en un vocal de la mateixa. Es donarà compte al Ple de les delegacions de presidències efectuades.
La periodicitat ordinària de les comissions informatives, tenint en compte el previst a l'art. 89 LMRLIB, serà la següent: cada comissió d'acord amb els assumptes que hagi de tractar es reunirà amb la periodicitat que es fixi el dijous anterior al Ple en el que hi hagi d'haver assumptes de la competència de cada comissió.
Els dictàmens seran aprovats per majoria simple amb vot de qualitat del President en el seu cas.
SEGON. Constituir les esmentades comissions per 8 membres. Per mantenir la proporcionalitat respecte de la representació que han obtingut els partits polítics a les darreres eleccions locals, la composició de les comissions serà la següent :
a) PSOE-PSIB : 3 membres.
b) PP : 2 membres.
c) MES PER MALLORCA : 2 membres
d) VOX: 1 membre.
TERCER . Es dona compte que juntament amb la convocatòria de la sessió s'ha requerit als Portaveus dels grups municipals a fi de que designin els seus representants a cada comissió, i s'ha concretat en els següents termes :
Comissió de Governació, Infraestructures, Manteniment, Festes, Foravila, Joventut
GRUP MUNICIPAL |
TITULARS |
SUPLENTS |
---|---|---|
PSIB – PSOE |
Margalida Fullana Arrom Mateu Capellà Ribot Francesc Ramis Oliver |
Jerònima Miralles Xamena Jaume Lliteres Ballester |
PP |
Rafel Oliver Catalina Llull |
Alex Artigues Joana Maria Jaume |
MES PER MALLORCA |
Margalida Puigserver Joan Josep Mas |
Coloma Mas |
VOX |
Francisco Miguel Martinez Tejero |
|
- Comissió d'Hisenda i Especial de Comptes, Funció pública, Contractació, Seguretat ciutadana i Promoció econòmica.
GRUP MUNICIPAL |
TITULARS |
SUPLENTS |
---|---|---|
PSIB – PSOE |
Mateu Capella Ribot Jerònima Miralles Xamena Francesc Ramis Oliver |
Jaume Lliteres Ballester |
PP |
Rafel Oliver Alex Artigues |
Catalina Llull Joan Maria Jaume |
MES PER MALLORCA |
Joan Josep Mas Margalida Puigserver |
Coloma Mas |
VOX |
Francisco Miguel Martinez Tejero |
|
- Comissió d'Educació, Salut, Serveis Socials, Cooperació , Igualtat.
GRUP MUNICIPAL |
TITULARS |
SUPLENTS |
---|---|---|
PSIB – PSOE |
Jerònima Miralles Xamena Jaume Lliteres Ballester Mateu Capellà Ribot |
Francesc Ramis Oliver |
PP |
Catalina Llull Joan Maria Jaume |
Rafel Oliver Alex Artigues |
MES PER MALLORCA |
Coloma Mas Margalida Puigserver |
Joan Josep Mas |
VOX |
Francisco Miguel Martinez Tejero |
|
- Comissió d'Esports, Medi ambient, Mobilitat, Participació Ciutadana.
GRUP MUNICIPAL |
TITULARS |
SUPLENTS |
---|---|---|
PSIB – PSOE |
Jaume Lliteres Ballester Francesc Ramis Oliver Jerònima Miralles Xamena |
Mateu Capellà Ribot |
PP |
Alex Artigues Joana Maria Jaume |
Rafel Oliver Catalina Llull |
MES PER MALLORCA |
Coloma Mas Joan Josep Mas |
Margalida Puigserver |
VOX |
Francisco Miguel Martinez Tejero |
|
- Comissió de Cultura , Patrimoni, Urbanisme, Gent Gran.
GRUP MUNICIPAL |
TITULARS |
SUPLENTS |
---|---|---|
PSIB – PSOE |
Francesc Ramis Oliver Jerònima Miralles Xamena Mateu Capellà Ribot |
Jaume Lliteres Ballester |
PP |
Rafel Oliver Alex Artigues |
Joana Maria Jaume Catalina Llull |
MES PER MALLORCA |
Margalida Puigserver Coloma Mas |
Joan Josep Mas |
VOX |
Francisco Miguel Martinez Tejero |
|
(Signat electrònicament: 10 d'agost de 2023)
La batlessa Margarita Fullana Arrom