Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

Núm. 516455
Acord de Ple de data 27/07/2023 per la qual es convoquen subvencions en matèria d'ajuts econòmics que l'Ajuntament de Santa Margalida concedirà durant l'any 2023, als Clubs de Futbol de Santa Margalida que amb el futbol federat contribueixen de forma efectiva en la dinamització del terme i que, d'una forma o d'una altre, ajuden a l'Ajuntament en l'exercici de les seves competències, fomentant la participació i el benestar dels ciutadans, així com promovent la pràctica l'esport, pel procediment de concurrència competitiva

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

D'acord amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i a l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santa Margalida, es publica l'acord del Ple adoptat en data 27/07/2023 en virtut de què s'ha aprovat la convocatòria de subvencions per ajuts econòmics que l'Ajuntament de Santa Margalida concedirà durant l'any 2023, als Clubs de Futbol de Santa Margalida que amb el futbol federat contribueixen de forma efectiva en la dinamització del terme i que, d'una forma o d'una altre, ajuden a l'Ajuntament en l'exercici de les seves competències, fomentant la participació i el benestar dels ciutadans, així com promovent la pràctica l'esport, que ha estat enviada a la base de dades nacional de subvencions amb el número de codi 712178 BDNS i que a continuació es transcriu:

"ANNEX I CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A FOMENTAR EL FUTBOL FEDERAT DEL TERME DE SANTA MARGALIDA (TEMPORADA 2022-2023)

1. OBJECTE I FINALITAT

1. L'objecte de les presents bases és regular les ajudes econòmiques que l'Ajuntament de Santa Margalida concedirà durant l'any 2023, en règim de concurrència competitiva, per a sufragar les despeses derivades de la pràctica del futbol inscrit a la Federació de Futbol de les Illes Balears en el terme municipal de Santa Margalida.

2. La finalitat d'aquestes subvencions és fomentar i promoure la pràctica d'aquest esport, així com donar suport a les persones que el practiquen i en promouen la seva pràctica a Santa Margalida.

2. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

Durant l'exercici pressupostari 2023, es destina la quantitat de 35.000,00.-€ a les subvencions objecte de les presents bases, amb càrrec a l'aplicació pressupostària següent: 341 48900 Clubs Futbol.

3. BENEFICIARIS.

1. Poden ser beneficiaris de les subvencions objecte de les presents bases aquelles persones jurídiques, entitats i associacions esportives legalment constituïdes com a entitats sense ànim de lucre, que tinguin el seu domicili en el terme de Santa Margalida, que tinguin entre les seves finalitats l'objecte de les presents bases i que participin en competicions oficials de futbol de la Federació de Futbol de les Illes Balears.

2. No podran obtenir la condició de beneficiari de les subvencions les persones o entitats en qui concorri alguna de les circumstàncies que s'indiquen en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en l'article 8 de l'Ordenança general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Santa Margalida.

4. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES.

Són objecte de la present subvenció les despeses derivades del funcionament ordinari dels clubs de futbol del terme de Santa Margalida inscrits a la Federació de Futbol de les Illes Balears durant la temporada 2022-2023 (des d'agost de 2022 fins a juny 2023).

5. ACTIVITATS NO SUBVENCIONABLES.

En cap cas seran despeses subvencionables:

  • Despeses de les temporades 2020-2021 i 2021-2022.
  • Els interessos deutors dels comptes bancaris.
  • Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.
  • Despeses de procediments judicials.
  • Els tributs, excepte que el beneficiari de la subvenció els aboni de manera efectiva.
  • Els imposts indirectes quan son susceptibles de recuperació o compensació, ni els imposts personals sobre la renda.
  • Despeses d'avituallament, sopars i dinars d'inauguracions, cloendes o altres celebracions.
  • Premis en metàl·lic per a participants.
  • Despeses de personal de l'entitat que desenvolupi funcions generals de gestió o administratives (gerent, director, personal administratiu...).

6. RÈGIM DE LA CONCESSIÓ. COMPATIBILITAT O INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS.

1. Les subvencions objecte la present convocatòria es concediran en règim de concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquesta convocatòria.

2. Les subvencions, tal i com permet la Base d'Execució Núm. 37 del Pressupost Municipal de 2023 podran cobrir el 100% del cost del projecte subvencionat, tenint en compte les limitacions pressupostàries i les contingudes en aquestes bases.

3. Els ajuts econòmics objecte de la present convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altre administració pública o entitat privada, sempre que l'import dels ajuts concedits sigui de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres, no superi el cost de l'activitat subvencionada.

7. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS. TERMINI, LLOC I FORMA.

1. El termini per presentar les sol·licituds serà de 10 dies naturals, comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria d'aquesta subvenció en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Si el darrer dia fos inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.

2. Les sol·licituds s'hauran de formular mitjançant el tràmit electrònic habilitat a l'efecte

3. Les sol·licituds es formularan seguint el tràmit habilitat i s'haurà d'adjuntar la següent documentació:

a. Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/Passaport de la persona que signa la sol·licitud.

b. Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S'ha d'acreditar el nomenament i la vigència del càrrec.

c. Fotocòpia dels Estatuts o Acta Fundacional inscrits en el Registre Oficial Corresponent.

d. Projecte explicatiu de les activitats o actuacions per a les quals se sol·licita l'ajuda econòmica. Entre d'altres aspectes, hi han de constar, una breu descripció de l'activitat per la qual es sol·licita la subvenció, el pressupost (on s'indicaran les despeses i els ingressos, desglossant, si escau, la part corresponent a imposts) i les dates de realització.

e. En el cas de que a la data de sol·licitud ja s'hagi realitzat el projecte pel qual es sol·licita la subvenció, s'adjuntarà una memòria descriptiva de les actuacions realitzades. En ella hi han de constar, en la mesura en que sigui possible, els aspectes indicats en el paràgraf anterior.

f. Certificat bancari que acrediti el compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció. No serà necessari presentar aquest certificat bancari si l'entitat sol·licitant ho ha acreditat en anteriors convocatòries de subvencions i ajudes econòmiques de l'Ajuntament de Santa Margalida i no s'ha produït cap modificació des de llavors.

g. Declaració què l'entitat sol·licitant no rep cap més ajuda pel mateix concepte, o l'import de l'ajuda rebuda o sol·licitada amb relació al total i declaració responsable davant autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

h. Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Tresoreria General de la Seguretat Social, davant l'Agència Tributària i davant aquest Ajuntament. Si la quantia a atorgar és superior a 3.000,00.-€ la presentació de la declaració responsable no substituirà la presentació les certificació. No obstant, la presentació de la sol·licitud de la subvenció implicarà, excepte que expressament es manifesti el contrari, l'autorització del sol·licitant per a que l'òrgan atorgant obtingui de forma directa l'acreditació del compliment d'aquestes obligacions.

i. Documentació acreditativa dels criteris que es tindran en compte a l'hora de quantificar l'import de la subvenció d'acord amb les present bases. És a dir, justificants d'inscripcions a la Federació Balear de Futbol dels equips i dels jugadors del futbol base.

4. D'acord amb l'establert en l'article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el cas que la documentació exigida ja estigui en poder de l'Ajuntament, els sol·licitants, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment de que formin part, podran fer ús del seu dret a no presentar-la, fent constar la data, el procediment i l'òrgan o dependència en que varen ser presentats o emesos. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent podrà requerir al sol·licitant la seva presentació, o, en defecte d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits al fet que es refereix el document, amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució.

5. És obligatori formular la sol·licitud utilitzant el tràmit electrònic habilitat a l'efecte.

6. Si la sol·licitud no reuneix els requisits que s'estableixin en la convocatòria, es requerirà a la persona interessada perquè en el termini màxim de 10 dies esmeni les deficiències, advertint-la que si no ho fa se la tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos en l'article en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procés, sol·licitar a l'interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.

8. L'Ajuntament podrà exigir la presentació de documentació original i expressament s'estableix l'obligació de presentar els documents originals justificatius de les despeses.

8. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ. INICI, INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ.

1. El procediment de concessió de la subvenció s'iniciarà d'ofici, mitjançant acord de l'Ajuntament Ple, que aprovarà la convocatòria, que després serà publicada en el BOIB, per via de la BNDS, i a la seu electrònica de l'Ajuntament.

2. L'òrgan instructor del procediment de concessió correspon a la Regidoria d'Esports

Una Comissió Avaluadora es reunirà per examinar si els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluar les sol·licituds conforme als criteris establerts en aquesta Convocatòria. De tot l'actuat en aquesta reunió s'aixecarà acta.

La Comissió Avaluadora estarà integrada pels següents membres:

- Sr. Joan Monjo Estelrich, batle de l'Ajuntament que actuarà com a President de la Mesa.

 Suplent: Sr. Miquel Estelrich Vanrell

 

- Sra. Maria Magdalena Vicens Pons, Vocal (Secretària de la Corporació).

 Suplent: Sra. Isabel Mas Vanrell.

 

- Sra. Margalida Quetglas Ferragut, Vocal (Interventora de la Corporació).

 Suplent: Sra. Francisca Seguí Serra.

 

- Sr. Martí Àngel Torres Valls, Vocal.

 Suplent: Sra. Maciana Alomar Bauça.

 

- Sra. Alícia Payeras Pascual, que actuarà com a Secretària amb veu però sense vot.

 Suplent: Sr. Núria Martín Sastre

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'acta de la reunió de la Comissió, formularà proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament, obrint-se un termini de 3 dies naturals per presentar al·legacions.

Pel que fa a la presentació d'al·legacions s'estarà a allò que s'ha establert per la presentació de sol·licituds.

Si no es presenten al·legacions dins del termini concedit, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. En altre cas, una vegada examinades les al·legacions presentades pels interessats, l'òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva, que haurà d'expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants pels que es proposa la concessió de la subvenció, la seva quantia, especificant la seva avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.

La proposta de resolució definitiva es publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament atorgant als beneficiaris un termini de 3 dies naturals perquè comuniquin la seva acceptació. S'entendrà acceptada si dins d'aquest termini no s'expressa el contrari.

3. La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s'atribueix a la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposta de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció Municipal.

La resolució es publicarà a la web de l'Ajuntament de Santa Margalida.

 

9. CRITERIS QUE HAN DE REGIR L'ATORGAMENT I QUANTIA DE LES SUBVENCIONS.

1. La concessió de les subvencions es regeix pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

2. Amb la finalitat de resoldre l'import de l'ajut a atorgar, s'estableixen els següents criteris:

a. S'atorgaran 1.000.-€ per cada equip de futbol inscrit a la Federació Balear de Futbol i que participi en alguna competició oficial de futbol.

b. S'atorgarà 60.-€ per cada jugador de futbol inscrit a la Federació Balear de Futbol, excepte que el crèdit consignat no fos suficient per a atendre totes les sol·licituds, en aquest cas, l'import del crèdit consignat una vegada descomptat l'import corresponent als equips, es dividiria entre la xifra resultant de la suma del número de jugadors total pels que es justifiquen les sol·licituds de subvenció, el resultat seria l'ajut atorgat per a cada jugador.

3. La quantia de la subvenció tindrà com a límit màxim el crèdit consignat contemplat en aquestes bases.

10. TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ.

1. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos, a comptar des de la publicació de la convocatòria.

2. El venciment del termini màxim sense que s'hagi notificat la resolució legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de la subvenció.

11. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS.

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són d'aplicació i, en concret, de l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santa Margalida (BOIB Núm. 142 de 29/09/2012), i de les següents:

a. Acceptar i complir la normativa de l'Ajuntament de Santa Margalida.

b. Dur a terme l'objecte de la subvenció d'acord amb les condicions establertes.

c. Acreditar davant l'Ajuntament que han executat o realitzat l'activitat subvencionada amb la documentació corresponent.

d. Comunicar a l'òrgan competent per resoldre d'acord amb l'article 6.3 de la present convocatòria l'obtenció de subvencions o ajudes per la mateixa finalitat no previstes inicialment, així com qualsevol eventualitat que alteri el desenvolupament de l'activitat subvencionada.

e. Facilitar tota la informació complementària que requereixi l'Ajuntament.

f. Fer constar que l'activitat està subvencionada per l'Ajuntament de Santa Margalida mitjançant el logotip o les identificacions corporatives de l'Ajuntament.

g. Informar i convidar a les autoritats de l'Ajuntament a la presentació, inauguració i cloenda de l'activitat subvencionada.

h. Fer la publicitat de l'activitat subvencionada amb llengua catalana.

i. Presentar, una vegada conclosa l'activitat subvencionada, la documentació justificativa requerida en base següent.

12. JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ.

1. La justificació de les despeses subvencionades haurà de realitzar-se amb anterioritat a dia 30 setembre 2023 a través del tràmit electrònic habilitat a l'efecte. Es considerarà despesa realitzada la que s'hagi abonat amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

2. L'abonament de la subvenció es farà prèvia justificació per part de l'entitat beneficiària de la realització de l'activitat subvencionada, del compliment de la finalitat i de la despesa en els termes que s'indiquen a continuació.

3. Per justificar la subvenció s'ha de presentar un compte justificatiu simplificat integrat per la documentació següent: Relació classificada de les despeses de l'activitat subvencionada, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i data de pagament.

4. L' Ajuntament de Santa Margalida comprovarà, mitjançant una tècnica de mostreig, els justificants que estimi oportuns i que permetin obtenir una evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció. A tal efecte, requerirà al beneficiari perquè remeti els justificants de despesa que es seleccionin

No obstant, com a mínim hauran d'aportar justificants per un import de despesa ser equivalents a l'import de subvenció a atorgar. En aquest sentit, es considerarà despesa realitzada la que hagi estat abonada amb anterioritat a dia 30 de juliol de 2023 d'alguna de les següents formes:

 

​​​​​​​a) Transferència bancària

És el mètode de pagament recomanat. Per a la seva acreditació cal aportar alguns dels documents següents:

  • Resguard del banc de l'ordre de transferència o de la notificació de domiciliació feta.
  • Extracte del compte corrent en què figuri el càrrec de la transferència realitzada.
  • Certificat original emès per l'entitat bancària que contingui:
    • El titular i el número del compte on es carrega la transferència o el càrrec.
    • L'ordenant de la transferència o dèbit
    • El beneficiari, que ha de coincidir amb l'emissor de la factura.
    • El concepte pel qual es realitza la transferència.
    • L'import i la data de l'operació.

b) Pagament per xec. Preferentment el xec serà nominatiu i es justificarà mitjançant:

  • Còpia del xec emès a nom del proveïdor.
  • En cas de ser xec al portador, a més de la còpia del xec, caldrà aportar els documents exigits per al pagament en efectiu que es detallen al punt següent.

c) Pagament en efectiu

Juntament amb la factura, caldrà acompanyar un rebut que acrediti que l'emissor de la factura n'ha rebut l'import.

Aquest rebut haurà de contenir:

  • “Vaig rebre”, “Rebut de pagament”, “Vaig rebre en efectiu”, o indicació similar.
  • Dades identificatives del cobrador que han de coincidir amb l'emissor de la factura.
  • Signatura i Segell del cobrador.
  • Número i data de la factura a què correspongui el pagament.
  • Data de cobrament.

No s'admetran pagaments amb efectiu superiors a 1.000,00.--€

d) Pagament per targeta. Es justificarà mitjançant document bancari de càrrec del pagament amb la targeta. No s'admetran pagaments mitjançant targetes que no estiguin a nom de l'entitat beneficiària de la subvenció, ni tan sols a nom de persones físiques com ara el president, el secretari, etc.

5. No obstant això, l'Ajuntament de Santa Margalida podrà demanar qualsevol altre documentació que consideri adient, ateses les circumstàncies i característiques del cas.

6. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, l'Ajuntament de Santa Margalida requerirà a l'entitat beneficiària perquè la completi o esmeni la deficiència en el termini improrrogable de 10 dies naturals.

7. Si de la documentació presentada per a la justificació de la subvenció es desprèn que no s'han complert les previsions d'aspectes que s'han tingut en compte, es modificarà la quantia de la subvenció concedida en funció de la que efectivament hauria obtingut. L'import corresponent a la minoració retornarà a l'aplicació pressupostària corresponent.

13. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT.

Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles si l'entitat beneficiària es veu afectada per alguna de les causes previstes a la Llei, a l'Ordenança Municipal, així com en el cas de que incompleixi alguna de les obligacions previstes en aquestes bases.

En aquests casos, prèvia tramitació del corresponent procediment administratiu, l'entitat beneficiària haurà de reintegrar les quantitats percebudes i els interessos de demora que corresponguin.

14. INFRACCIONS O SANCIONS.

L' incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria o a la normativa d'aplicació, donarà lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert al Títol V de l'Ordenança Municipal.

 

​​​​​​​15. NORMATIVA APLICABLE.

Es d'aplicació a aquestes convocatòria la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial Decret 877/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003; l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santa Margalida (BOIB Núm. 142 29/09/2012 i BOIB Núm. 70 de 29/05/2021); la Llei 39/2015, 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; el Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; les Bases d'Execució del Pressupost Municipal per a l'any 2023 i demés normativa que hi resulti d'aplicació.

16. RECURSOS.

La resolució que recaigui en aquest procediment no posa fi a la via administrativa. Contra ella es pot interposar el recurs de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva notificació. Alternativament i en el termini de dos mesos es pot interposar davant el Jutjat de lo Contenciós - Administratiu recurs contenciós administratiu Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs que hi procedeixi. "

El que es fa públic en compliment de les disposicions vigents.

 

Santa Margalida, a data de la signatura electrònica (9 d'agost de 2023)

El batle (Joan Monjo Estelrich)