Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

Núm. 516428
Acord de Ple de data 27/07/2023 per la qual es convoquen ajuts econòmics que l'Ajuntament de Santa Margalida concedirà als estudiants de Santa Margalida que el curs 2023-2024 cursin estudis no obligatoris a qualsevol centre públic de la Unió Europea, pel procediment de concurrència competitiva

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

D'acord amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i a l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santa Margalida, es publica l'acord de l' Ple adoptat en data 27/07/2023 en virtut de què s'ha aprovat la convocatòria d'ajuts econòmics que l'Ajuntament de Santa Margalida concedirà als estudiants de Santa Margalida que el curs 2023-2024 cursin estudis no obligatoris a qualsevol centre públic de la Unió Europea, que ha estat enviada a la base de dades nacional de subvencions amb el número de codi 712171 BDNS i que a continuació es transcriu:

"ANNEX I  CONVOCATÒRIA DE BEQUES PEL CURS ACADÈMIC 2023-2024 PER A ESTUDIANTS QUE CURSIN ESTUDIS NO OBLIGATORIS

1. OBJECTE I BENEFICIARIS

1. L'objecte de la present convocatòria és regular les ajudes econòmiques que l'Ajuntament de Santa Margalida concedirà als estudiants de Santa Margalida que en el curs 2023-2024 cursin estudis no obligatoris en qualsevol centre públic de la Unió Europea.

2. Per ser beneficiari d'aquestes beques serà necessari:

a. Estar matriculat en algun dels ensenyaments del sistema educatiu enumerats a la Base quarta de les presents bases.

b. Ésser resident a Santa Margalida amb una antiguitat mínima des de 31 de desembre de 2022

c. No trobar-se incurs en alguna de les circumstàncies que s'indiquen en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en l'article 8 de l'Ordenança General Reguladora de les Subvencions de l'Ajuntament de Santa Margalida.

d. En el cas que es sol·liciti una beca lligada a la residència dels estudiants, serà necessari que els estudis que cursi el sol·licitant no es puguin realitzar en el terme de Santa Margalida.

2. FINANÇAMENT DE LA CONVOCATÒRIA.

L'import corresponent a les beques que es convoquin es farà efectiu amb càrrec al crèdit consignat a l'aplicació pressupostària 326 48901 "Beques Estudiants" del Pressupost Municipal de l'Ajuntament de Santa Margalida de l'exercici 2023. L'import de les beques atorgades no podrà excedir de 12.000,00.-€, distribuïts de la següents manera:

1.    Línia 1: Beques de matrícula. L'import inicialment destinat és de 8.000,00.-€.

2.    Línia 2: Beques lligades a la residència. L'import inicialment destinat és de 3.000,00.-€.

3.    Línia 3: Beques de material didàctic. L'import inicialment destinat és de 1.000,00.-€.

No obstant l'anterior distribució, i per tal d'exhaurir la totalitat del crèdit consignat, els romanents de crèdit que resultin de l'adjudicació de les sol·licituds presentades es podran repartir entre les diferents línies. La distribució dels romanents de crèdit es destinarà a cobrir la totalitat de les sol·licituds que compleixin els requisits establerts a les bases, d'acord amb la següent prelació: en primer lloc el romanent es destinarà a cobrir les beques de matrícula, d'existir encara sobrant es destinarà a cobrir les beques lligades a la residència i, finalment, a cobrir les beques lligades a material didàctic.

3. TIPUS DE BEQUES I NÚMERO DE BENEFICIARIS.

Les beques que es convoquen són les següents:

1.  Línia 1 Beques de matrícula. S'atorgaran en principi 20 beques per un import de 400,00.-€ per sol·licitant.

2. Línia 2 Beques lligades a la residència de l'estudiant. S'atorgaran en principi 20 beques per un import de 150,00.-€ euros per sol·licitant.

3. Línia 3 Beques de material didàctic. S'atorgaran en principi 10 beques per un import màxim de 100,00.-€ per sol·licitant.

Si bé el número de beques és inicialment l' anteriorment detallat, els romanents de crèdit que resultin de l'adjudicació es podran repartir i afegir entre les diferents línies d'acord amb l'establert en la base segona.

Si bé l'import màxim per a cada sol·licitant i tipus de beca és inicialment el previst anteriorment, en cas que una vegada cobertes totes les sol·licituds de totes les línies, encara existís sobrant de crèdit, aquest és distribuirà entre els sol·licitants de les beques de matrícula augmentant l'import concedit. La distribució d'aquest romanent es realitzarà de la següent forma: es sumarà el cost de la matrícula de la totalitat de les sol·licituds presentades per a aquesta línia que compleixin els requisits de les bases, i es calcularà el percentatge que cada una d'aquestes sol·licituds representi respecte del total. Aquest percentatge de cada un dels sol·licitants s'aplicarà al romanent i determinarà l'increment per a cada sol·licitant de l'import de la beca de matrícula.

4. ENSENYAMENTS INCLOSOS.

Per el curs acadèmic 2023-2024 i amb càrrec al crèdit indicat es convoquen el número de beques determinades a la base segona pels següents tipus d'ensenyaments cursats en centres públics de la Unió Europea:

1. Ensenyaments no obligatoris i superiors no universitaris del sistema educatiu:

a. Primer i Segon curs de Batxillerat.

b. Formació Professional de Grau Mitjà i  de Grau Superior.

c. Ensenyaments Artístics Professionals.

d. Ensenyaments Esportius.

e. Ensenyaments Artístiques superiors.

f.  Estudis d'idiomes realitzats en Escoles Oficials de l'Administració Educativa, inclosa la modalitat a distància.

g. Cursos d'accés i cursos de preparació per a les proves d'accés a la Formació Professional i cursos de formació específics per a l'accés als Cicles Formatius de Grau Mitjà i de Grau Superior impartits en centres públics i privats concertats que tinguin autoritzats ensenyaments de Formació Professional.

h. Formació Professional Bàsica.

2. Ensenyaments universitaris del sistema universitari:

a. Ensenyaments universitaris adaptats a l'Espai Europeu d'Educació Superior conduents a títols oficials de Grau i de Màster.

b. Ensenyaments universitaris conduents a títols oficials de Llicenciats, Enginyer, Arquitecte, Diplomat, Mestre, Enginyer Tècnic i Arquitecte Tècnic.

c. Curs de preparació per accedir a la universitat de majors de 25 anys impartit per universitats públiques.

d. Complements de formació per accedir o obtenir el títol de Màster i crèdits complementaris per a la obtenció del títol de Grau o per a continuar estudis oficials de llicenciatura.

3.  Educació Infantil no obligatòria (0 a 6 anys).

No s'inclouran en la convocatòria les beques per a la realització d'estudis corresponents al tercer cicle o doctorat, estudis d'especialització ni títols propis de les universitats.

5. BEQUES DE MATRÍCULA.

Podran sol·licitar aquest tipus de beca, aquelles persones que cursin alguns dels ensenyaments universitaris del sistema universitari enumerats a la Base Quarta apartat segon de les presents bases.

6. BEQUES DE MATERIAL DIDÀCTIC.

Podran sol·licitar aquest tipus de beca, aquelles persones que cursin alguns dels ensenyaments no obligatoris i superiors no universitaris del sistema educatiu enumerats a la Base Quarta apartat primer.

També aquelles persones que cursin Educació Infantil no obligatòria (Base Quarta apartat tercer).

7. BEQUES LLIGADES A LA RESIDÈNCIA DE L'ESTUDIANT.

Podran sol·licitar aquest tipus de beca, aquelles persones que cursin qualsevol dels estudis no obligatoris enumerats en els apartats 1 i 2 de la Base Quarta, sempre i quan aquests estudis no es puguin realitzar en el terme de Santa Margalida.

També aquelles persones que cursin Educació Infantil no obligatòria (Base Quarta apartat tercer) i resideixin en els nuclis de Son Serra de Marina o de Can Picafort.

8. RÈGIM DE LA CONCESSIÓ. COMPATIBILITAT O INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS.

1. Les beques objecte de la present convocatòria es concediran en règim de concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquesta convocatòria.

2. Els ajuts econòmics objecte de la present convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o entitat privada, sempre que l'import dels ajuts concedits sigui de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres, no superi el cost del concepte becat. Excepte les beques lligades a la residència que són incompatibles amb qualsevol altra tipus d'ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o entitat privada.

3. Una mateixa persona no pot ser beneficiària de més d'una beca de les que són objecte de la present convocatòria. En cas que una mateixa persona resulti beneficiària de dues o més beques, haurà de renunciar a una o a dues d'elles. Si no ho fa, s'entendrà que renuncia a la/les de menor quantia.

9. DETERMINACIÓ DELS NIVELLS LLINDAR DE RENDA

1. Per concedir els ajuts regulats a la present convocatòria, i a l'efecte de d'ordenar les llistes de sol·licitants, s'ha d'aplicar el procediment que es fixa en els apartats següents.

2. La renda de la unitat familiar s'obté sumant les rendes de l'exercici 2022 de cadascun dels membres computables de la família, calculades segons s'indica a continuació.

3. Per determinar la renta dels membres computables que hagin presentat declaració per l'Impost sobre la Renta de les Persones Físiques, es procedirà de la següent forma:

a) Es sumarà la base imposable general amb la base imposable d'estalvi, excloent tots els saldos nets negatius de guanys i pèrdues patrimonials de 2019 a 2022 i el saldo net negatiu de rendiments del capital mobiliari de 2019 a 2022 a integrar a la base imposable de l'estalvi.

b) D'aquest resultat es restarà la quota resultant de l'autoliquidació.

4. Per determinar la renda dels membres computables que obtinguin ingressos propis i no hagin presentat la declaració de l'impost sobre la renda de les persones físiques, es seguirà el procediment descrit a la lletra a) de l'apartat 3 i del resultat obtingut se n'han de restar els pagaments a compte efectuats.

5. La presentació de la sol·licitud de beca implica autoritzar a l'Ajuntament a obtenir les dades necessàries per determinar la renda a l'efecte d'atorgar la beca.

6. En cas que l'Ajuntament no pugui obtenir les dades necessàries requerirà a la persona sol·licitant per tal que aporti els documents per determinar el llindar de renda.

10. MEMBRES COMPUTABLES

1. Per calcular la renda familiar, es consideren membres computables de la família el pare i la mare, o el tutor o la persona encarregada de la guarda i protecció del menor, la persona sol·licitant i els germans fadrins menors de 25 anys que visquin al domicili familiar el 31 de desembre de 2022 o els majors d'edat quan es tracti de persones amb discapacitat, així com els ascendents dels pares quan es justifiqui, amb el certificat d'empadronament corresponent, que resideixen al mateix domicili.

2. En el cas que les persones sol·licitants constitueixin unitats familiars independents, també es consideren membres computables el cònjuge o la persona a la qual es trobin unides per una relació anàloga d'afectivitat, així com els fills que visquin al mateix domicili.

3. En cas de divorci o separació legal dels pares, no es considera membre computable el que no convisqui amb el sol·licitant de la beca.

No obstant això, el nou cònjuge o la persona amb qui es mantingui una relació anàloga té la consideració de membre computable i sustentador principal, si escau, i les seves rendes s'han d'incloure dins el còmput de la renda familiar.

4. En el cas que les persones sol·licitants al·leguin que estan emancipades o que són independents familiarment i econòmicament, independentment del seu estat civil, han d'acreditar de manera fefaent la titularitat o el lloguer del seu domicili habitual, com també que disposen de mitjans econòmics propis suficients per ser independents. Si no ho fan, i sempre que els ingressos acreditats siguin inferiors a les despeses considerades indispensables i a les suportades en concepte d'habitatge, s'ha d'entendre que no s'ha provat que son independents, per la qual cosa es computaran els ingressos corresponents als membres computables de la família a que es refereixen els punts 1 i 2 d'aquesta base a fi de calcular la renda familiar.

5. En el cas que en l'imprès de sol·licitud es manifesti la voluntat de no declarar els membres de la unitat familiar, o que no es pugui determinar el llindar, la sol·licitud es classificarà en el llindar 3 de renda. 

11. DEDUCCIONS DE LA RENDA FAMILIAR.

Per poder tenir en compte les deduccions que s'indiquen a continuació, s'ha d'acreditar que les situacions amb dret a deducció concorrien el dia 31 de desembre de 2022, excepte les situacions descrites a partir de la lletra f), que s'han d'acreditar a partir de la data de la seva concurrència.

Una vegada calculada la renda familiar d'acord amb les indicacions de les bases Novena i Desena, s'han d'aplicar les deduccions següents:

a. El 50% dels ingressos aportats per qualsevol membre computable de la família diferent dels sustentadors principals.

b. 525,00.-€ per cada germà, inclosa la persona sol·licitant, que visqui al domicili familiar quan es tracti de famílies nombroses de categoria general, i 800,00.- € quan es tracti de famílies nombrosos de categoria especial, sempre que tinguin dret a aquest benefici. La deducció aplicable a la persona sol·licitant és de 2.000,00.-€ quan tingui un grau de discapacitat igual o superior al 65%.

c. 1.811,00.-€ per cada germà o fill del sol·licitant o el propi sol·licitant que tingui un grau de discapacitat qualificada legalment igual o superior al 33%. La deducció és de 2.881,00.-€ quan el grau de discapacitat sigui igual o superior al 65%. Quan sigui el propi sol·licitant qui estigui afectat per la discapacitat de grau igual o superior al 65%, la deducció aplicable serà de 4.000,00.-€.

d. 1.176,00.-€ per cada germà del sol·licitant o el propi sol·licitant menor de 25 anys que cursi estudis universitaris i resideixi fora del domicili familiar, quan siguin dos o més els estudiants amb residència fora del domicili familiar per raó d'estudis universitaris.

e. El 20% de la renda familiar quan la persona sol·licitant sigui òrfena absoluta i menor de 25 anys.

f. 500,00.-€ per pertànyer el sol·licitant a una familiar monoparental. A aquests efectes, s'entendrà per família monoparental la formada per un sol adult, que sigui l'únic sustentador de la família, que convisqui amb un o més fills menors de 25 anys o de major edat, quan es tracti de persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial, o amb un o més menors en règim d'acolliment permanent o de guarda amb fins d'adopció al seu càrrec.

12. NIVELLS LLINDAR DE RENDA

S'estableixen tres nivells llindar (*) de renda per ordenar les sol·licituds admeses:

a) Llindar 1

Famílies d'un membre: fins a 8.422,00.-€

Famílies de dos membres: fins a 12.632,00.-€                         

Famílies de tres membres: fins a 16.843,00.-€

Famílies de quatre membres: fins a 21.054,00.-€

Famílies de cinc membres: fins a 24.423,00.-€

Famílies de sis membres: fins a 27.791,00.-€

Famílies de set membres: fins a 31.160,00.-€

Famílies de vuit membres: fins a 34.529,00.-€

A partir del vuitè membres s'han d'afegir 3.368,00.-€ per cada nou membre computable de la família.

b) Llindar 2

Famílies d'un membre: fins a 13.236,00.-€

Famílies de dos membres: fins a 22.594,00.-€

Famílies de tres membres: fins a 30.668,00.-€

Famílies de quatre membres: fins a 36.421,00.-€

Famílies de cinc membres: fins a 40.708,00.-€

Famílies de sis membres: fins a 43.945,00.-€

Famílies de set membres: fins a 47.146,00.-€

Famílies de vuit membres: fins a 50.333,00.-€

A partir del vuitè membres s'han d'afegir 3.181,00.-€ per cada nou membre computable de la família.

 

c) Llindar 3

Famílies d'un membre: superior a 14.112,00.-€.

Famílies de dos membres: superior a 24.089,00.-€.

Famílies de tres membres: superior a 32.697,00.-€.

Famílies de quatre membres: superior a 38.831,00.-€.

Famílies de cinc membres: superior a 43.402,00.-€.

Famílies de sis membres: superior a 46.853,00.-€.

Famílies de set membres: superior a 50.267,00.-€.

Famílies de vuit membres: superior a 53.665,00.-€

A partir del vuitè membres s'han d'afegir entre 3.391,00.-€ per cada nou membre computable de la família.

(*) Dades de la convocatòria de beques de caràcter general per al curs acadèmic 2023-2024 del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

13. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS. TERMINI, LLOC I FORMA.

1. El termini per presentar les sol·licituds serà de 10 dies naturals, comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria d'aquesta subvenció en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.  Si el darrer dia fos inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.

2. Les sol·licituds s'hauran de formular, obligatòriament, mitjançant el tràmit electrònic habilitat a l'efecte.

3. Les sol·licituds es formularan seguint el tràmit habilitat i s'haurà d'adjuntar la següent documentació:

a. Fotocòpia del DNI/NIE/Passaport del sol·licitant i, en el seu cas, del representant.

b. Si escau, acreditació de la representació legal que s'ostenta.

c. Fotocòpia del llibre de família a l'efecte de determinar el nombre de  membres de la unitat familiar.

d. Certificat d'empadronament del sol·licitant anterior al 31 de desembre de 2022.

e. L'acreditació documental corresponent per calcular la renda familiar de cadascun dels membres computables.

En cas de no estar obligats a fer declaració de renda: declaració jurada d'ingressos, corresponents a l'any 2022 incloent certificats emesos per les empreses o entitats pagadores. En cas de no haver realitzat treballs remunerats, declaració jurada de no obtenció d'ingressos procedents del treball.

f.  L'acreditació documental corresponent en el cas que la persona sol·licitant tingui dret  a alguna de les deduccions de la renda familiar.

g. Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions  i, en el seu cas, que l'import dels ajuts econòmics objecte de la present convocatòria,  aïlladament o en concurrència amb altres ajuts efectuats per qualsevol altre administració pública o entitat privada, no superen el cost del concepte becat   (S'adjuntarà un Model a la convocatòria).

i. Còpia de la matricula del curs 2023-2024 on constin els crèdits matriculats i l'import de la mateixa, així com el justificant de pagament de la mateixa.

j. En cas que es sol·liciti una beca per material didàctic, s'haurà de presentar original de la factura d'adquisició de material i el justificant de pagament de la mateixa. La factura   haurà de reunir els següents requisits:

o Data d'emissió, que haurà de correspondre a l'exercici 2023.

o Dades fiscals (Nom, domicili, NIF, etc.) de l'entitat emissora i de la persona pagadora.

o Número de la factura.

o Concepte detallat pel qual s'expedeix, que haurà de ser suficientment clar.

o Import, desglossant la part que correspon a IVA, si procedeix. Si l'operació està exempta d'IVA s'ha d'esmentar a la factura.

Si la persona beneficiària únicament disposa de la factura o document justificatiu que acredita la despesa rebuda per correu electrònic, s'admetrà sempre que a la impressió de la factura s'adjunti un certificat signat pel representant legal de l'entitat en que manifesti la impossibilitat o dificultat greu per obtenir el document original i declari que la factura ni s'ha utilitzat ni s'utilitzarà per justificar cap altre subvenció

k. Tot aquella altre documentació que es consideri necessari a efectes de puntuació  conforme als criteris de la Base Novena.

l. Certificat bancari que acrediti el compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la beca (Segons Model que s'adjuntarà a la Convocatòria) a nom de la persona becària o, si procedeix, del seu representant.

m. Autorització, si és el cas, per a que l'Ajuntament de Santa Margalida pugui obtenir, el certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions amb l'Ajuntament de Santa Margalida i el certificat d'empadronament, així com de trobar-se al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries davant l'AEAT i la Seguretat Social.

4. D'acord amb l'establert en l'article 28.3 LPACAP, en el cas que la documentació exigida ja estigui en poder de l'Ajuntament, la persona aspirant, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment de que formin part, podrà fer ús del seu dret a no presentar-la, fent constar la data, el procediment i l'òrgan o dependència en que varen ser presentats o emesos. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent podrà requerir a la persona sol·licitant la seva presentació, o, en defecte d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits al fet que es refereix el document, amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució.

5. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà a la persona interessada perquè en el termini màxim de 10 dies hàbils esmeni les deficiències, advertint-la que si no ho fa se la tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos en l'article en l'article 21 de la LPACAP.

6. Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procés, sol·licitar a la persona interessada la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.

7. L'Ajuntament podrà exigir la presentació de documentació original i expressament s'estableix l'obligació de presentar els documents originals justificatius de les despeses.

14. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ. INICI, INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ.

1. El procediment de concessió de les beques objecte de la present convocatòria s'iniciarà d'ofici, mitjançant acord de l'Ajuntament Ple que aprovarà la convocatòria, que es publicarà en el BOIB.

2. L'òrgan instructor del procediment de concessió correspon a la Regidoria d'Educació.

La Comissió Avaluadora estarà integrada pels següents membres:

- Sr. Joan Monjo Estelrich, Batle de l'Ajuntament, com a president de la Mesa.

Suplent: Sr. Eugenio Garrido Vivas

- Sr. Martí Àngel Torres Valls, vocal.

Suplent: Sra. Maciana Alomar Bauça.

- Sra. Margalida Quetglas Ferragut, en qualitat d'Interventora de l'Ajuntament.

Suplent: Sra. Francisca Seguí Serra.

- Sra. Maria Magdalena Vicens Pons, en qualitat de Secretària de l'Ajuntament.

Suplent: Sra. Isabel Mas Vanrell.

- Sra. Alícia Payeras Pascual que actuarà com a secretària, amb veu, però sense vot.

Suplent: Sra. Nuria Martín Sastre.

4. La Comissió Avaluadora es reunirà per examinar si les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les beques i avaluar les sol·licituds conforme als criteris de valoració establerts en aquestes Bases i en la Convocatòria. De tot l'actuat en aquesta reunió s'aixecarà acta.

5. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'acta de la reunió de la Comissió, formularà proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es publicarà a la web de l'Ajuntament, obrint-se un termini de 3 dies naturals per presentar al·legacions.

Pel que fa a la presentació d'al·legacions s'estarà al que s'estableixi per la presentació de sol·licituds.

6. Si no es presenten al·legacions dins del termini concedit, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. En altre cas, una vegada examinades al·legacions presentades per les persones interessades, l'òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva, que haurà d'expressar el/la sol·licitant o la relació de sol·licitants pels que es proposa la concessió de la subvenció, la seva quantia, especificant la seva avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.

La proposta de resolució definitiva es publicarà a la web de l'Ajuntament i a la seva seu electrònica atorgant als beneficiaris un termini de 3 dies naturals perquè comuniquin la seva acceptació. S'entendrà acceptada si dins d'aquest termini no s'expressa el contrari.

7. La competència per resoldre el procediment i concedir les beques s'atribueix a la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposta de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció Municipal.

8. La resolució es notificarà a totes les persones sol·licitants, d'acord amb el previst en els articles 40 a 46 de la LPACAP i es publicarà a la web de l'Ajuntament de Santa Margalida. Així mateix, s'haurà de remetre a la Base de dades Nacional de Subvencions per a la seva publicació i publicar-se a la seu electrònica de l'Ajuntament.

15. CRITERIS QUE HAN DE REGIR L'ATORGAMENT I QUANTIA DE LES BEQUES.

1. La concessió de les beques regulades en aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

2. Si finalitzat el termini per a la presentació de les sol·licituds, el nombre de sol·licituds és inferior o igual al nombre de beques, s'atorgaran totes, sempre i quan els sol·licitants reuneixin els requisits per accedir a la condició de beneficiari.

3. En cas que el nombre de sol·licitants sigui superior al nombre de beques, s'atorgaran les ajudes ordenant les sol·licituds, dins cada tipus de beca i dins cada llindar, per nivell de renda fins a exhaurir el nombre d'ajudes. En cas d'empat, dins la mateixa modalitat, tindrà preferència la persona que tingui dret a les deduccions de la Base 11. Si persisteix l'empat s'estarà a l'ordre d'entrada de les sol·licituds.

4. La quantia de les beques tindrà com a límit màxim el crèdit consignat contemplat en aquestes bases.

16. TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ.

1. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos, a comptar des de la publicació de la convocatòria.

2. El venciment del termini màxim sense que s'hagi notificat la resolució legitima a les persones interessades per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de la beca.

17. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS.

Les persones becàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són d'aplicació, en concret, de l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santa Margalida (BOIB 142 de 29/09/2012 i BOIB Núm. 70 de 29/05/2021), i de les següents:

a. Acceptar i complir la normativa de l'Ajuntament de Santa Margalida.

b. Col·laborar amb l'Ajuntament a efectes d'acreditar que s'ha realitzat l'activitat formativa que fonamenta la concessió de la beca.

c. Comunicar a l'òrgan competent per resoldre l'obtenció de beques o ajudes per la mateixa finalitat no previstes inicialment, així com qualsevol eventualitat que alteri el desenvolupament de l'activitat becada.

d. Facilitar tota la informació complementària que requereixi l'Ajuntament.

18. JUSTIFICACIÓ I ABONAMENT DE LA BECA.

1. L'Ajuntament de Santa Margalida podrà demanar qualsevol documentació que consideri adient, ateses les circumstàncies i característiques del cas per justificar que la beca s'ha destinat a la finalitat per la qual ha estat atorgada. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, es requerirà perquè es completi o esmeni la deficiència en el termini improrrogable de 10 dies.

2. La beca s'abonarà en un únic pagament, que es farà efectiu una vegada s'hagi conclòs el procediment i a atenent a la disposició del departaments de tresoreria i intervenció municipal.

3. Respecte dels beneficiaris que hagin sol·licitat altres ajuts compatibles amb els que són objecte de les presents bases, no es procedirà al pagament de la beca fins que no s'aporti la resolució recaiguda a l'altre procediment.

19. REVOCACIÓ, RENÚNCIA. SUPLÈNCIA I REINTEGRAMENT.

Les beques són de concessió voluntària, revocables i reductibles si la persona becària es veu afectada per alguna de les causes sobrevingudes previstes a la Llei, a l'Ordenança municipal, així com en el cas de que incompleixi alguna de les obligacions previstes en aquestes bases.

En aquests casos, prèvia tramitació del corresponent procediment administratiu, en cas de renúncia de la persona becària o quan concorri una altre causa degudament justificada que impedeixi la realització de l'activitat objecte de la beca, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats percebudes i els interessos de demora que corresponguin.

20. INFRACCIONS O SANCIONS.

L' incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria o a la normativa d'aplicació, donarà lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert al Títol V de l'Ordenança Municipal.

21. NORMATIVA APLICABLE.

És d'aplicació a aquestes bases la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial Decret 877/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003; l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santa Margalida (BOIB Núm.142 de 29/09/2012 i BOIB Núm. 70 de 29/05/2021); la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú; el Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; les Bases d'Execució del Pressupost Municipal per a l'any 2023 i demès normativa que hi resulti d'aplicació.

22. RECURSOS.

La resolució que recaigui en aquest procediment no posarà fi a la via administrativa. Contra ella es podrà interposar el recurs de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva notificació. Alternativament i en el termini de dos mesos es podrà interposar davant el Jutjat de lo Contenciós-Administratiu recurs contenciós administratiu. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs que hi procedeixi. "

El que es fa públic en compliment de les disposicions vigents.

 

Santa Margalida, a data de la signatura electrònica (9 d'agost de 2023)

El batle (Joan Monjo Estelrich)